Bulvár

Soused je vzteklý kriplík

Milá redakce,

nemám žádného pejska a ani nejsem zastáncem jejich chovu v panelovém domě. Pes patří k baráku. Psa nemá ani nikdo z našich nejbližších příbuzných a z toho nejspíš vyplývá strach mých dětí, kteří se pejsků bojí.

Nejvíce je děsí jeden malinký, který bydlí v našem domě. Je to takový vzteklý "kriplík", že to tak musím říct. Štěká jen na malé děti, protože se nejspíš necítí až tak malý. Na dospělého si vůbec netroufne.

Poslední srážka s tímto pejskem proběhla právě dnes ráno, kdy šel manžel se synem do školky. Sjeli výtahem do přízemí, a když otevřeli dveře výtahu, tak na ně tento, nejspíš vylekaný, pejsek vystartoval. Syn propadl naprosté panice a začal ječet. Manžel začal nadávat na psa a snažil se ho nějak od syna odehnat.
Nakonec vzal syna do náruče, ale na psa nadávat nepřestal. Poté se teprve objevil páníček, který se pejska zastával, že se manžela bojí.

Manžel mi pak telefonoval, ať do večera vymyslím, jak to budeme řešit. Dost mě tím pobavil. Vůbec si neumím představit, co asi chce dělat. Řekla jsem mu, že s tím nic nenaděláme, a jak tak o tom přemýšlím, tak se kvůli tomu čoklovi nejspíš ještě pohádáme.

Pes štěkat nepřestane, dokud děti nevyrostou a já nevěřím, že by si ho majitelé uvazovali na vodítko jen kvůli dětem ze čtvrtého patra. Bohužel.

Pevně doufám, že se můj příspěvek nijak nedotkne ostatních pejskařů, protože jsme zatím s jiným pejskem problémy neměli, když nepočítám hovínka, na která narážíme při procházkách. To už je ale námět na jiný příspěvek.

S pozdravem zuzinka


Jen by mne zajímalo, co bude majitel říkat, až děti vyrostou a "kriplík" bude štěkat dál. Tentokrát se bude bát dětí? A manžela nepodceňujte, třeba přijde na nápad jak vzteklouna a jeho pána zklidnit!
Máte v okolí vzteklého psa? Nebo jeho pána?

Pátek:
VÝCHOVA PSŮ V ČECHÁCH
Vychováváte psa, nebo on vás? 
Uklízíte po svých psech?
Vybíráte si plemeno podle módy?
Vadí vám "miláčci" bez náhubků?
Vzali jste si psa z útulku nebo jste ho tam dali?
Chtěli byste být svým psem?
redakce@zena-in.cz
Dárečky pro nejlepší z vás!


 

   
06.01.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [85] borrasca [*]

    No já jsem měla podobný problém, ale z druhé strany. Jen podotýkám, že mám dvě maličkaté fenky a jedna se dětí bojí, asi jako štěně něco ošklivého zažila a druhá má děti moc ráda a chce si s nimi pořád hrát a nevíc jí baví se s nimi honit. U nás na sídlišti bydlí asi tak 6 letý chlapeček, který mi pak vysvětlil, že má silnou alergii na psy. Maminka mu tudíž přikázala, že když vidí psa, který k němu jde, že má utíkat co mu nohy stačí, protože jinak umře. To mi pak ten klučina pověděl. Asi tak 7x se mi stalo, že jsem vyšla se svými psy před barák (bez vodítka, ukamenujte mě) a ten kluk jen co je viděl začal strašně vřískat a utíkat, ale ne pryč, prostě běhal dokolečka (asi ho ochromila panika). No moje Mína si myslela, že si chce hrát a tak běhala vesele za nim. Když se to opakovalo, tak mi to nedalo a s klukem jsem si promluvila a tohle z něj vypadlo. Tak jsem mu vysvětlila, že to právě nesmí, protože v pejskovi se probudí lovecký pud a bude ho spíš honit. řekla jsem mu ať když vidí psa ať zůstane stát a ten pejsek si ho nevšimne. A od tý doby je klid, Mína na něj prdí :).
    Jinak se vzteklým kryplíkem mám také zkušenosti, vedle ve vchodě bydlela trpasličí pudlice, byla hysterická a několikrát Mínu napadla a nejen Mínu, napadala takhle všechny psy a štěkala na všechny lidi co šly kolem. Jednou jsem jí stihla z Míny sundat, popadla jsem jí za kožich a odhodila pěknou dálku. Už se to víckrát neopakovalo. Rozběhla se na mé psy, já na ní zařvala vypadni a ona schlípla......zajímavé je, že jí ty lidi daly pryč, mají dalšího pudla kluka a ten se chová stejně pitomě. Tak kde je asi chyba? Zase v lidech :(.
    A ještě něco. Mám 3,5 let starého synovce a 2 roky starou neteř, oba už mají vštípeno, že na cizí pejsky se nesahá, že se musí zeptat páníčka jestli si ho mohou pohladit. Jednoduše když se ptali proč, tak jsem řekla, protože ten pejsek není tvůj a na cizí pejsky se nesahá, nemusí mít rád děti. To jim stačilo, teď se ptají......ale můj synoveček s neteřičkou jsou hodně otrkaní, pohybují se pořád kolem psů a to velkých i malých. Je pravda, že když jdu kolem např. RR bez vodítka a náhubku a vedu na každé straně jedno dítě, tak mám trošku stažený zadek, je to nepříjemný, především proto, že pes je větší než ty děti

    superkarma: 0 11.01.2006, 08:10:45
  2. avatar
    [84] narciska [*]

    SARI: to byl vtip, zejo??

    superkarma: 0 07.01.2006, 18:32:07
  3. avatar
    [83] Vivian [*]

    Bisou: vodítko nezabrání psovi štěkat, spíš naopak, bude vyvádět ještě víc. A tím, že se dítě bude psům vyhýbat, se strachu z nich nezbaví Přečti si v psychologii kapitoly o strachu.

    superkarma: 0 07.01.2006, 03:34:57
  4. avatar
    [82] Vivian [*]

    SARI: doufám, že do toho hovna šlápneš ty a rozhamtáš si to doma znáš to - kdo jinému jámu kopá... (ev. kdo jinému před branku hovna klade...)

    superkarma: 0 07.01.2006, 03:32:00
  5. avatar
    [80] Ťapina [*]

    Bisou: Můžeš se prosím konkrétněji rozvést o tom, jakým způsobem vodítko zabrání psovi štěkat?

    superkarma: 0 06.01.2006, 19:24:40
  6. avatar
    [79] Blueberry [*]

    SARI: Mel by to hovno sebrat a rozmazat ti ho po obliceji!

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:28:43
  7. avatar
    [78] Žábina [*]

    Bisou: přesně tak, souhlas

    superkarma: 0 06.01.2006, 17:46:33
  8. avatar
    [76] Žábina [*]

    zuzinka: tvoje děti jsou opravdu maliné..nesnesla bych, aby jim nějaký čokl zadělal na trauma
    nejdřív bych upozornila majitele - nereagoval by - měl by smůlu

    superkarma: 0 06.01.2006, 17:16:41
  9. avatar
    [75] SARI [*]

    Máme v okolí vzteklého nerudného důchodce.Pořád hledá hovna /teda psí/ a když nějaký najde, tak nadává.Je nerudnej.Tak vždycky naháním našeho psa ať se mu vysere před branku a pak to schválně neuklidím.Akorát doufám, že do toho přinejmenším šlápne

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:27:34
  10. avatar
    [74] zuzinka [*]

    Vivian: kynologická do psa, ale jinak to závisí od vkusu

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:12:00
  11. avatar
    [73] Vivian [*]

    zuzinka: do psa, nebo do páníčka?

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:09:56
  12. avatar
    [72] zuzinka [*]

    Vivian: podle toho co jsem našla na netu, tak placírka je ve fotbalu styl kopnutí

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:07:01
  13. avatar
    [71] Vivian [*]

    zuzinka: co je to?

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:03:15
  14. avatar
    [69] zuzinka [*]

    už to vím

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:21:43
  15. avatar
    [68] zuzinka [*]

    co to je kynologická placírka?

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:18:33
  16. avatar
    [67] Žábina [*]

    malí psi štěkají protože se o sebe bojí, myslím že byste si měli promluvit s majitelem, aby si psa v domě laskavě uvazoval...pokud by neposlechl, použila bych pro příště kynologickou placírku, jak píše aja

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:16:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [66] Aja [*]

    Manžel velice zaváhal! Kdyby použil tzv. kynologickou placírku, tak by vás pak kriplík obcházel v uctivé vzdálenosti

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:07:16
  2. avatar
    [65] liman [*]

    Máme malého psa, dneska mu je už 13 let, ale jako slušně vychovaný dominantní špic měl taky snahu hulákat na všechno kolem sebe. Do jeho věku 0,5 roku jsme si ho vychovali a je klid. Nějaké napadání kohokoli přece nemůžeme trpět, ať je to sousedův pes nebo děti, kterých se malí psi spíše bojí, ale nevidím důvod, proč bych měl způsobit svým psem někomu trauma. Naopak, kolem domu chodívají sestřičky z jesliček a vždycky se zastaví, děti si "popovídají s pejskem", dozví se proč štěká a že na něj nesmí bez dovolení sahat, pak si ho pohladí, protože psa zklidníme a jsou spokojeni všichni. Takže si myslím, že to je vždycky o lidech - jak majitelích psů,tak těch okolo, kteří psy třeba nemusí nebo se jich bojí. Je to o slušnosti, poctivosti a toleranci.

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:54:12
  3. avatar
    [62] zuzinka [*]

    Vivian: Když s ním chodí paní, tak ta už si ho poslední dobou drží, ale páníček je flegmouš

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:16:29
  4. avatar
    [61] Vivian [*]

    zuzinka: a zkoušela sis třeba promluvit s tím sousedem, a poprosit ho, zda by si v domě a v blízkém okolí nemohl psa víc hlídat a případně ho okřiknout, kdyby zase vyjel na děti?

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:08:22
  5. avatar
    [60] Vivian [*]

    Ťapina: jenže to, že zůstanu stát jako solnej sloup, je právě v důsledku toho strachu. Vím, že když začnu utíkat, zvíře mě začne pronásledovat, zvlášť je-li to šelma

    Tinah: když se člověk učí strachu zkušenostmi, tak proč se tolik lidí bojí pavouků, kteří jim nikdy nic neudělali, aha?

    Strach je přirozená součást lidské psychiky, obranný mechanismus, není to nic nenormálního, není to zlozvyk Musíš totiž odlišovat přirozený strach od tzv. fóbie, což je strach chorobný, bez zjevného racionálního podkladu (např. ten strach z pavouků)...

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:04:54
  6. avatar
    [59] kubalova [*]

    Rikina: Ťapina: Dík,zase jsem moudřejší.Instinktivně pohledem dělám,že tam ten cizí psí zuřivec není.Ale k boku a za záda si ho nepustím.To bych se asi počůrala strachem(možná nejen to...).
    Kdežto když na něj vidím,strach nemám.Takže to podle vás snad dělám dobře.

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:02:49
  7. avatar
    [58] peguša [*]

    Tinah: Taky jsem tu psala o tom příkladu rodičů. Naše holky to mají taky po mě. Malá víc. Sice se to snažím ustát, ale někdy to prostě nezvládnu. I tak mě to stojí mnoho sil, páč máme chatu v lese a tam o pavouky není nouze. Jinak myši, brouci, žáby nebo hadi mi nevaděj. Jenom ti pavouci - slíďáci. To jsou ty velký, masitý. To je pro mě vážně fůůůůj. Co nadělám ?

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:47:59
  8. avatar
    [57] peguša [*]

    zuzinka: Tak to naše mladší dcera taky. Už jí to taky pustilo. Nejhorší bylo, že každé jaro se nám v chatě vyklubou snad stovky takových krásných světlezelených blanokřídlých mušek. Mají nádherná zlatá očka a podle nich se snad i jmenují - Zlatoočky. Žijou krátce, jen pár týdnů. Ale bylo to s tou naší cácorkou šílené. Nakonec jsem vytáhla vysavač a mušky "včučávala", jak tomu malá říkala. Jak někde nějakou viděla, ječela: "Mami včučni!" Pak jsem jednu chytla a zblízka jí dceři ukázala. Najednou zjistila, že muška je vlastně hezká a přestala vyvádět. Ale vcucávám pořád, protože ty potvůrky jsou hrozně vlezlý a v noci nás šimraj na obličeji. Klidně by je člověk i mohl vdechnout. Otravujou tak měsíc a je na rok pokoj.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:42:15
  9. avatar
    [55] zuzinka [*]

    peguša: já se jako malá děsně bála much. Naštěstí mě to přešlo Ale takový ty hnusný naducaný masařky stejně nemusím

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:32:03
  10. avatar
    [53] peguša [*]

    Tinah: Vím, že strach z pavouka je iracionální a taky si to pořád říkám. jenže jak se střetnem tváří v tvář, jde zdravý rozum do háje. Nevím, kde se ten můj děs vzal, jako malá jsem se nebála. Možná po mě někdy v noci lezl. Nevím o tom, ale podvědomí pracuje jinak, než bychom chtěli. Moje máti si takhle jednou jako holka rozmajzla po krku velkou macatou housenku a od tý doby z nich má strach.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:29:44
  11. avatar
    [52] zuzinka [*]

    Tinah: jasně šahání mých dětí na cizí pejsky je vyřešeno. Teď už jen nějak vysvětlit tomu pejskovi, aby na ně neštěkal

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:25:40
  12. avatar
    [49] peguša [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:11:19
  13. avatar
    [48] zuzinka [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:04:35
  14. [47] Rikina [*]

    Kelly: tuhle jsem vyděsila sousedovic čtyřleté dítě tím, že jsem pro něj neočekávaně otevřela dveře svého bytu. Řvalo asi půl hodiny. Tak že bych se taky přihlásila o obojek a náhubek? Asi jsem měla kliku, soused mi po hubě nedal.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:03:16
  15. avatar
    [46] Kelly [*]

    zuzinka: ... já asi také ne, ale když vidím ty malé šmejdy, jak na každého štěkají a páníčci s tím nic nedělají, tak mě jímá vztek.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:01:43
  16. avatar
    [45] zuzinka [*]

    Kelly: díky, konečně další, kdo netvrdí, že je problém jen na straně mých dětí. Ale kopat do něj nebudu na to nemám

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:59:04
  17. [44] Rikina [*]

    Nebylo by nejjednodušší říct dětem, že na cizí psy se nesahá prostě proto, že jsou cizí? Copak na jiné cizí věci se sahá?

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:58:23
  18. avatar
    [43] zuzinka [*]

    peguša: souhlas.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:57:35
  19. avatar
    [42] Kelly [*]

    ... nezlob se zuzi, ale jestli by nějaký takový malý pes na mé - a k tomu tak malé děti - vystartoval, tak bych jej nakopla tak, až by doletěl tomu páníčkovi do náruče a ten by si konečně uvědomil, že zvíže patří na obojek a na tlamu náhubek. A ještě by měl co dělat, aby nedostal po hubě i od manžela, takhle děsit děti.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:55:56
  20. avatar
    [41] peguša [*]

    zuzinka: Možná je to v tom, že řekneš "mohl by tě kousnout nebo mohl by být zlý". Ano, máš pravdu, ale podala bych to jinak. Ne hned říkat je zlý a kouše. Ale "někteří pejsci se bojí dětí, třeba mu někdy některé ublížilo a proto se vždy musíš zeptat majitele, jestli na pejska můžeš sáhnout". Nebo "pejsek štěká, protože se tě bojí, nevšímej si ho a jdi od něho dál. Je s tebou táta nebo máma a tak se nemusíš bát". Já vím, lehce se to říká, ale mám pocit, že když dítěti natvrdo řekneš, že ho pokouše, logicky si odvodí, že psi jsou všichni zlí a nemají na práci nic jiného, než ho pohryzat. Dítě musí znát důvody, proč by ho pejsek mohl pokousat.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:52:40
  21. avatar
    [40] Lenika [*]

    Ťapina: Dneska to jsou príma debaty, viď

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:51:41
  22. avatar
    [39] Ťapina [*]

    Vivian: Pud sebezáchovy je něco jiného, než neodůvodnění strach. To, že zůstaneš stát jak solnej sloup a ječíš, ti život nezachrání.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:49:10
  23. avatar
    [38] zuzinka [*]

    Jen tak pro pořádek, aby jste věděli o jak starých dětech se bavíme. Synovi jsou 4 a dceři 2 roky.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:48:18
  24. avatar
    [37] zuzinka [*]

    Vivian: nečekám že ho dá pryč. Čekám, že bude u něj a okřikne ho, když začne ječet.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:44:22
  25. avatar
    [36] Vivian [*]

    Ťapina: není normální se bát zvířete? Mám teda jiný názor. O.k., strach z myší nebo jiných neškodných potvůrek je iracionální, ale jinak je strach přirozeným projevem pudu sebezáchovy, a když se člověk vyděsí při pohledu např. na vyceněné tesáky lva nebo žraločí ploutev dva metry od sebe, nevidím v tom nic nenormálního... Člověk odpradávna ví, že zvíře je schopno i zabít, takže je snad úplně přirozené, že se toho bojí. Nenormální je naopak nemít pud sebezáchovy.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:43:54
  26. avatar
    [35] Trinii [*]

    jsme myslela, že třeba trach z pavouků se tak nějak bere normálně (já se jich nebojím), ale strach ze psů a třeba koček je nepochopitelný pro většinu lidí...

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:41:09
  27. avatar
    [34] Vivian [*]

    JEDNOU jedinkrát v životě (asi ve 12 letech) mě kous pes, a to pes na první pohled vzteklý, kolem něhož jsem musela projít. Měla jsem z něj strach, tak jsem se plížila pomalu okolo něj a dívala jsem se mu do očí, měla jsem strach ho pustit z očí... A nejspíš právě tohle moje chování ho vyprovokovalo k útoku, naštěstí mě jen škrábnul, nechtěl se rvát. Takže si myslím, že není dobrý dávat najevo strach a už vůbec nekoukat do očí, to prý pes bere jako projev agresivity a může se začít bránit.
    Ale malých zuřivě ňafajících "kriplíků" se nebojím, ti jen vyhrožují, chtějí si dodat odvahy a ukázat, že se nebojí, i když je člověk větší a silnější než oni Myslím, že problém je někde u vašich dětí, ne u toho psa nebo souseda. Ten psík by ječel i na vodítku. A soused ho kvůli vám určitě pryč nedá.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:40:57
  28. [33] Rikina [*]

    Trinii 31: nepřiměřený strach z čehokoliv není samozřejmost, a měl by to řešit především ten, co se bojí. Jemu to ztrpčuje život nejvíc.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:37:59
  29. avatar
    [32] Ťapina [*]

    Trinii: Pro mě to samozřejmost není, měla jsem na přírodopis skvělou učitelku, která kromě toho, že nám řekla o přírodě fakt hodně, nás naučila i to, že není normální se jakéhokoliv zvířete bát (a když se stane, mělo by se to řešit), a že není správné říkat o jakémkoliv zvířeti "fuj", protože i škrkavka má právo na život. Takže příroda je rozmanitá, ale žádný živý tvor není hnusný

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:36:46
  30. avatar
    [31] Trinii [*]

    ach jo... někdo se bojí psů (i když by nechtěl),ale když na něj pořád malý hnusák útočí a štěká tak se nedivím..taky bych se bála (když není na vodítku a pána nevidím)
    ale to že se někdo bojí třeba hadů a pavouků je samozřejmost, ten pavouček na stěně ti nic neudělá (a to je pravda) a stejně každá druhá začne hystericky ječet (jenže to je v pořádku, pavouk přece není nejlepší přítel člověka pes)

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:31:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme