Bulvár

Souhlasíte s legalizací marihuany?

Legalizace pěstování a užívání marihuany pro zdravotní účely nachází stále větší podporu u české veřejnosti. Většinové je již také přesvědčení, že užívání marihuany je méně škodlivé než kouření cigaret či požívání alkoholu.

I přesto však stále většina veřejnosti nesouhlasí s případnou úplnou legalizací držení, pěstování a užívání marihuany v ČR. S jejím užíváním má však zkušenost nadpoloviční většina populace, v níž převažují lidé ve věku 18-45 let.  Vyplývá to z aktuálního exkluzivního průzkumu společnosti SANEP.

 Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo 175 tisíc registrovaných uživatelů a 25 061 dotázaných.

S úplnou legalizací, držením, pěstováním a užíváním marihuany vyjádřilo v souhrnu aktuálně souhlas 42% dotázaných, což je o dva procentní body méně než v říjnu minulého roku, kdy proběhl identický průzkum společnosti SANEP. Většinově tedy nadále posiluje negativní postoj české veřejnosti k případné úplné legalizaci marihuany.

Souhrnem lze říci, že marihuana je u Čechů patrně nejrozšířenější lehkou drogou a nachází stále více příznivců. Markantní je však zejména zvyšující se zájem o její užívání v případě specifických zdravotních problémů, což je rozhodně v oblasti drog zajímavý celospolečenský fenomén. 

Jaký názor máte vy? Souhlasíte s úplnou legalizací, s povolením k užívání ze zdravotních důvodů, nebo se striktním zákazem?

   
21.06.2010 - Blog redakce - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [38] dadma [*]

    S úplnou legalizací nesouhlasím.Stačí nám kuřáci cigaret.Již takhle potkávám po ránu zhulené mladé lidi.Smrdí to z nich na sto honů.

    Něco jiného je pro zdravotní účely v podobě mastí a nebo koupelí.Ale muselo by to být nějak ošetřeno.Zde jsem pro.Pokud to někomu pomůže při nemoci má mít tu možnost.

    superkarma: 0 22.06.2010, 06:48:03
  2. avatar
    [37] Myškomedvídek [*]

    Jsem proSml67

    superkarma: 0 21.06.2010, 23:26:38
  3. avatar
    [36] Altamora [*]

    Ano, souhlasím. Je úplně jedno, jestli je někdo blbý s chlastu nebo z hulení. Jen z hulení nejsou poblité chodníky. (V životě jsem nevykouřila ani tu jednu povinnou cigaretu, jsem totálně antistádní typ.)

    superkarma: 0 21.06.2010, 23:26:17
  4. avatar
    [35] mmarianne [*]

    Marihuana a konopí je něco jiného. Jsem pro legalizaci. Mast z konopí je vynikající třeba na lupénku.

    superkarma: 0 21.06.2010, 21:43:21
  5. avatar
    [34] peetrax [*]

    Jsem pro.

    superkarma: 0 21.06.2010, 21:25:13
  6. avatar
    [33] Marbulka [*]

    jsem pro legalizaci Sml22

    superkarma: 0 21.06.2010, 21:19:07
  7. avatar
    [32] átéčko [*]

    ANO! SouhlasímSml67

    superkarma: 0 21.06.2010, 19:59:53
  8. avatar
    [31] Petrushe [*]

    rusalka2008 — #29 Taky mám kamaráda, hulí pravidelně...mám pocit, že jeho duševní vývoj se zastavil, když v nějakých sedmnácti ubalil první brčko...a od té doby jede na té své zelené vlně, je pořád trochu mimo vnímání...na druhou stranu, spousta lidí chlastá, sedí v hospodě a jsou mimo zcela legálně Sml80 Tak kde je ten správný bod legality?

    superkarma: 0 21.06.2010, 15:05:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] OlgaMarie [*]

    Rikina — #24 Sdílím stejný názor. Kriminalizace marihuany podporuje kriminalitu, která se k tomu váže.

    superkarma: 0 21.06.2010, 14:52:17
  2. avatar
    [29] rusalka2008 [*]

    Ale můj kámoš hulí silnou trávu pravidelně a myslím, že se to trvale podepisuje na jeho IQ a artikulaci... zneužívat by se to fakt nemělo. Sml23

    1. na komentář reaguje Petrushe — #31
    superkarma: 0 21.06.2010, 13:00:36
  3. avatar
    [28] rusalka2008 [*]

    arjev — #21  Přesně, ten, kdo chlastá, až je na dně, nebo fetuje (a vyřvává po nocích, že se nevyspíme), má invalidní důchod skoro jak můj plat... Sml68  a já mažu nevyspaná do práce

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:59:18
  4. avatar
    [27] Lukáš Čejka [*]

    Ne. Spotreba piva v ceskych zemich uz tak klesa, takze naopak utahnout srouby, aby se lidi vratili k tradicnim drogam. Sml54

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:51:57
  5. avatar
    [26] Věrulinka [*]

    Sml22 každopádně pro zdravotní účely Sml67

    Nevíte některá, jak se dělá mastička, mažeme si s tím klouby, ale už došla a já nevím, jak na ní, mast byla darovaná, ale bez receptu jak se dělá Sml15, díky za radu.

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:39:16
  6. avatar
    [25] monkee [*]

    rusalka2008 — #9 aviaki — #17 Mojí máti z ní dělala ségra pro zmenšení třesu čokoládové kuličky, o vánocích jsme měli problém odlišit je v ledničce od běžných rumových, obalených v kakau. Sml30Sml30 Rostliny pěstovala na balkoně, z chodníku nebyly vidět, bylo to vysoko.

    A fungovalo to! Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:35:56
  7. [24] Rikina [*]

    Mě by zajímalo, kdy, kde, jak a na kom se provozují tyhle průzkumy. Sml80 Za celý můj život se mě ještě nikdo při žádném průzkumu na nic neptal. Ne že by mě to zas tolik mrzelo, jen jsem zvědavá, jak se vyberou ti respondenti, aby to teda bylo nějakým způsobem použitelné, ty výsledky. Sml80 K otázce samé - ano, úplnou legalizaci. Svéprávný člověk si snad umí sám vyhodnotit a nést zodpovědnost za svoje činy.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #30
    superkarma: 2 21.06.2010, 12:31:52
  8. avatar
    [23] nehodicka [*]

    jsem pro legalizaci.

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:13:49
  9. avatar
    [22] Juana [*]

    arjev — #21 v tom případě by si měli platit i za cirhózou prochlastaný játra a za rakovinu z prohulených plic

    superkarma: 0 21.06.2010, 12:02:55
  10. avatar
    [21] arjev [*]

     Pro léčebné důvody jsem na 100%

    Ty další důvody, s těmi souhlasím také, ale důsledky si musí nést a PLATIT sami uživatelé. Jsem si vědoma, že mám tvrdé přesvědčení, ale podívejte se kolem sebe po okolí kolik lidí pobírá invalidní důchod za chlast, drogy... a to platíme z našich daní. Jejich důchody se valorizují - jsou to přece lidé velmi nemocní a postižení.

    Znám 3 takovéto "důchodce"  Ráno je probudí žízeňSml30 a jdou se napít - hasit žízeň do nádražní restaurace. Po cestě zase dostanou žízeň a jdou na aut. nádraží, pak to vezmou vyšlapanou cestou opilců a důchod propijí. Živí je jejich rodiče. Mají legraci, že my co nepijeme, nefetujeme chodíme jak debilové do práce o kterou můžeme přijít a pak budeme mít hohoSml30

    Mají pravdu, že prochlastat se do důchodu je jediný možný příjem slušných penězSml30

    Promiňte za odbočení od daného tématu.

    1. na komentář reaguje Juana — #22
    2. na komentář reaguje rusalka2008 — #28
    superkarma: 1 21.06.2010, 11:59:08
  11. avatar
    [20] Heather [*]

    Jsem pro... tráva má příznivé účinky např. i na roztroušenou sklerózu, kterou v rodině trpí jeden člověk, ovšem není trovna podporovaný v tom, aby to užíval, všichni u něj doma k tomu mají velice negativní přístup, protože je to nelegální droga, takže to nebere, i když by mu to mohlo pomoct...

    aviaki — #17 Čaj je možná tak na chuť, pokud si do něj ale nehodí např. kousek másla, nemá žádné účinky. THC se totiž váže na tuky, ve vodě je tento "lék" na nic Sml80

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:57:26
  12. avatar
    [19] Petrushe [*]

    Jsem pro legalizaci...kdo chce "hulit", tak stejně hulí, to vidím v okolí, nestojí to moc námahy. Když může být legální alkohol, tak tohle už zase takový rozdíl není...nebo spíš naopak, po marjáně lidé nejsou většinou agresivní Sml80

    A pak by ilegální pěstírny, co se tu rozmáhají, měly utrum.

    Ovšem mně jen způsobuje akutní ospalost zároveň s vlčím hladem, takže ne, díky Sml23

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:55:34
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    aviaki — #17 uf...já už myslela, že se váleli smíchy po požití

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:45:29
  14. avatar
    [17] aviaki [*]

    Jeden náš příbuzný má Parkinsona a sousedů kluk zahrádku. Moje matka nelenila, domluvila se se sousedem a vyprosila od něj trochu (no trochu dost) materiálu, který pak zpracovávala k použití na čaj. Naše děti se válely smíchy po zemi, že babička je výrobce a dealer drog.Sml52Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #18
    2. na komentář reaguje Heather — #20
    3. na komentář reaguje monkee — #25
    superkarma: 0 21.06.2010, 11:36:43
  15. avatar
    [16] ifulinkaa [*]

    babka se záhonkem máři dostane víc let za katrem,než vrahové,nebo tyrani? to není spravedlivé.

    ať ji zlegalizují,úplně,lidem bude chvíli do zpěvu,pak budou ít depky,zaplníme léčebny a oni na svobodě půjdou znova pro svou kytičku... ono je to už jedno,stejně vše okolo marijánky platíme my,daňoví popl.

    jsem pro léčebné účinky všema rukama,co mám

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:36:01
  16. avatar
    [15] enka1 [*]

    ToraToraTora — #12 Já. Není moje.Sml24

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:29:21
  17. avatar
    [14] Eliana [*]

    ToraToraTora — #12 Sml52Sml52

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:16:31
  18. avatar
    [13] Lilinka [*]

    Ano.

    superkarma: 0 21.06.2010, 11:06:26
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Jak legalizace?? To chcete říct, že moje zahrádka někomu vadí??Sml24

    1. na komentář reaguje Eliana — #14
    2. na komentář reaguje enka1 — #15
    superkarma: 0 21.06.2010, 11:04:39
  20. [11] sludka [*]

    Souhlasím pouze s používáním k léčebným důvodů, jinak jsem proti.Sml31Sml31

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:59:40
  21. avatar
    [10] Sonne [*]

    maje — #3 Konopná mast mi skvěle zabírá proti svědění při ekzému. Dokonce na ni mám takovou závislost, že musím mít doma jednu v zásobě Sml30 Sml24

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:56:54
  22. avatar
    [9] rusalka2008 [*]

    Strýc mého manžela má parkinsona a díky marihuaně nemá ten typický třes, zkrátka se sám napije z hrnku a nají polévky...  takže ano, ze zdravotních dův.

    1. na komentář reaguje monkee — #25
    superkarma: 0 21.06.2010, 10:52:26
  23. avatar
    [8] enka1 [*]

    Ale jo. Počet těch, co to budou pěstovat jako drogu, se po počáteční euforii nezvětší ani nezmenšíSml24

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:51:18
  24. avatar
    [7] Clerenc [*]

    také jsem pro úplnou legalizaciSml22

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:50:05
  25. [6] tomcook [*]

    Ano souhlasímSml59

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:49:55
  26. [5] jastura [*]

    jsem pro...Sml80

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:46:11
  27. avatar
    [4] Tanzi [*]

    také jsem pro

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:42:32
  28. avatar
    [3] maje [*]

    ano. dělali jsme mast z konopí, která jako jediná pomohla tchánovi při kožním problému. navíc výtažek  - fenixovy slzy - dokáží pomoc při boji s rakovinou. dokonce když je nemoc v začátku, dokáže ji i porazit. stejně tak cukrovku, vysoký tlak,... tak proč brát spoustu léků vyráběných uměle, když pomůže mnohem víc a rychleji přírodní látka

    1. na komentář reaguje Sonne — #10
    superkarma: 0 21.06.2010, 10:37:37
  29. avatar
    [2] 13042000 [*]

    ano, ale pouze pro zdravotní účely, jinak ne

    superkarma: 0 21.06.2010, 10:34:12
  30. avatar
    [1] Juana [*]

    Jsem pro legalizaci, úplnou. Takhle policajtí řeší kraviny, místo aby se věnovali závažným případům, navíc by se tím odbourala i kriminalizace lidí, co si pěstují marihuanu pro zdravotní účely - částečná legalizace by to určitě nevyřešila, vždycky by se nějaký agilní blb mohl po babce kořenářce svézt a prohlásil by, že to neměla pro sebe, ale pro kšeft.

    superkarma: 4 21.06.2010, 10:25:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme