Bulvár

Soudružské pozdravy ženám-in aneb jak by to bylo, kdyby...

Vážené soudružky čtenářky,

Dnes, 8. března slavíte nejen Vy, ale i všechny ostatní pokrokové ženy na celém světě svůj svátek. Mezinárodní den žen!

Dovolte, vážené soudružky, abychom Vám jménem generálního tajemníka Ústředního výboru Žena-in.cz soudruha Radka Kříže předali zdravici, která k nám doputovala ze sesterských organizací, sdružujících uvědomělé soudružky v přátelském Sovětském svazu.

Právě ženy – průkopnice – z této velké, bratrské a nám všem drahé země, jsou nám všem velkým vzorem.

Jeřábnice, úřednice, učitelky, tesařky, vědkyně, lékařky, dělnice, rolnice, dojičky a matky ze Sovětského svazu září jako rudé, nehasnoucí hvězdy, jako planoucí pochodně a svým světlem osvěcují Vaši těžkou a strastiplnou cestu. Cestu, po které Vy všechny, drahé soudružky, statečně kráčíte s hlavami hrdě vztyčenými, které se nikdy neskloní před povrchním západním imperialismem!

Jste si příliš dobře vědomy, že máte být právem na co hrdé. Žijete ve svobodné zemi, kde nejste vystaveny ponižujícím nárokům na Váš vzhled. Utlačované ženy v kapitalistické části světa se musí dennodenně potýkat s tím, aby tyto nároky splnily. Pracně, zdlouhavě a bolestivě si každý den odstraňují ochlupení z celého těla, drží život ohrožující diety a podstupují nebezpečné plastické operace jen proto, aby působily mladistvě, neopotřebovaně a sexy! Milióny příslušnic něžného pohlaví tak zcela nesmyslně trpí zlovůlí diktátu mamonu a povrchnosti.

Ženy a soudružky v naší rozvinuté socialistické společnosti žijí svůj život důstojně, v klidu a těší se zaslouženému obdivu a díků celé společnosti.

Všichni si nesmírně vážíme Vaší obětavosti, se kterou se ujímáte svých životních rolí a svého jedinečného poslání. Být matkou je to nejkrásnější, co může ženu potkat. A právě naše ženy mají možnost, příležitost a podmínky k tomu, aby se tohoto důležitého úkolu zhostily správně a uvědoměle. Nejsou nuceny marnit čas zdlouhavým pobytem v koupelnách, netráví části své dovolené na klinikách plastické chirurgie a nevyčerpávají se upadajícím, manželským sexem.

Naše soudružky matky tak mají dostatek své vzácné energie na to, aby obětavě sháněly pro své děti banány a pomeranče, stály dlouhé fronty na vložky a toaletní papír, a pokud mají to štěstí a podaří se jim sehnat maso, nadšeně vaří teplou večeři pro celou rodinu.

A toto jsou, vážené soudružky, ty skutečně pravé hodnoty! Spokojená rodina, šťastné děti, nakrmený manžel. Nic z toho by nemohly vyvážit Vaše oholené nohy ani silikonová ňadra.

Dovolte, vážené soudružky, abychom Vám za vše, co pro své rodiny a tím i pro celou společnost děláte, upřímně a ze srdce poděkovali. Víme, že naše děti, budoucnost našeho národa, jsou ve Vašich rukách šťastné a mají zajištěnou správnou socialistickou výchovu. Víme, že z nich vyroste hrdá nastupující generace, která převezme pochodeň míru a neohroženě ji ponese navzdory všem imperialistickým, válečným štváčům.

Užijte si dnes svůj svátek v klidu, pohodě a obklopeny láskou a uznáním. Věříme, že Vaši životní partneři Vám dnes nezapomenou přinést kytičku karafiátů – jako projev díků a nehynoucí lásky.

Ústřední výbor Žena-in.cz má pro Vás, milé soudružky také malý dárek. Pokud odpovíte správně na soutěžní otázku, můžete vyhrát hodnotné výhry. První cena je slušivá šatová zástěra z praktického a dobře pratelného dederonu. Druhá cena potěší všechny pečlivé hospodyňky – sadu barevných a velmi dobře savých utěrek dostane druhá vylosovaná čtenářka. Na třetí soudružku pak čeká dárková kazeta voňavých mýdel Jaro, která se jistě stane nedílnou součástí Vaší denní hygieny.

Soutěžní otázka zní:

Jak se jmenovala dlouholetá předsedkyně Československého svazu žen?

a) Marie Kotrhelová
b) Marie Kontryhelová
c) Marie Kabrhelová

Správnou odpověď pište SEM. Soutěžit můžete až do dnešní půlnoci.

Uf. Tak co to s vámi udělalo? Zasmály jste se? Nebo oklepaly? Vyrazila vám po celém těle vyrážka, nebo jste zamáčky nostalgickou slzu....? Dovedete si představit, že byste dnes a denně byly krmeny podobnou propagandou? Přiznám se, že při psaní tohoto textu jsem se docela bavila, ale nějaká "hurá sranda" to zas pro mě nebyla. V každém případě si ale myslím, že nezaškodí občas si připomenout, jak to tehdy chodívalo ... a být šťastné, že je to naštěstí už za námi.

A závěrem zcela upřímně - přeji Vám všem krásný Mezinárodní den žen. Protože ať byla doba jakákoli a tento svátek zprofanován na nejvyšší možnou míru, jedno je jisté. My ženy si ocenění právem zasloužíme. A myslím, že ne jenom jeden jediný den v roce. :o))) 

 

   
08.03.2005 - Společnost - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [94] Pavlik [*]

    Z uvedených důvodů je nejlepší psát na téma "Oholit či neoholit, Zadeček v ráji či Vyholený klín". Tomu každá ženská rozumí a je v pohodě a pochopitelně patřičně reaguje. Je to něco podobného, jako když komise rozhoduje o vybudování atomové elektrárny. Po dvacetiminutové přednášce nějakého odborníka je to schváleno jednomyslně, jelikož o tom nikdo z komise nic neví. Ale o postavení přístřešku pro kola před fabrikou budou kecat tři hodiny.....

    superkarma: 0 09.03.2005, 20:46:53
  2. avatar
    [93] Dudlajlama [*]

    Feng: Ja jsem reagovala na brblani, ze tu nejsou publikovane odbornejsi a naucne clanky. I jsou, jenze na ne moc lidi nechodi. Ty si myslis, ze autorky budou donekonecna tvorit, kdyz se domnivaji, ze neni zajem? Tady zrejme jiny ukazatel navstevnosti clanku nez reakce pod nim neni. Nedivim se, ze se redakce drzi vetsinou osvedceneho a naklikaneho, neznam sice jejich system financovani, predpokladam ale, ze to klikani je taky zivi. Jinak si zjevne nerozumime, ja se jen domnivam, ze kdyz nekdo nesouhlasi s obsahem a neni liny to napsat, proc by to nemohlo fungovat i v opacnem pripade, kdyz ho clanek zaujme? Huba mi neupadne, kdyz napisu "zajimavy clanek" a autorka tak dostane nakopnuti k dalsi cinnosti, protoze nikdo si rad necinta pentli nadarmo.

    superkarma: 0 09.03.2005, 19:32:05
  3. avatar
    [92] k@tchabinka [*]

    kosmo... zadna IN ale katchaba, uz si to zapamatujte. Ja jsem tu reagovala za SEBE, ne za redakci. Kazdopadne je uplne nromalni s necim nesouhlasit stejne tak jako na dotycneho nesouhlas reagovat a to jakkoli. Proc je z toho zase takoveho halo, kdyz to tu praktikuji vsichni ?

    Ne, ja vedela, ze sem po tech letech nemam chodit :)..hezky se tu mejte :)

    superkarma: 0 09.03.2005, 12:06:31
  4. avatar
    [91] k@tchabinka [*]

    opozdene damy vse nej k MDZ :)

    http://www.jsem.cz/data/03/08/mishka/mdz.html

    superkarma: 0 09.03.2005, 11:58:42
  5. avatar
    [89] kosmokosmo [*]

    Nechapu, proc kdyz se nekomu neco nelibi a napise to/bez urazek/, hned se objevi nekdo VELMI INTELIGENTNI-IN , aby mu dal najevo, jakej je tupec, ze to vubec nepochopil.......

    Galadriel s tim pomyslenim o hazeni perel mas pravdu

    superkarma: 0 09.03.2005, 06:10:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [88] Dudlajlama [*]

    Vivian: anzto nejsem clenem redakce, nevim, jake ma figle ke zjistovani navstevnosti. Byti ale autorkou uceneho clanku, kde smolim jako o zivot a pak nevidim zadnou odezvu, zamacknu slzu, pomyslim si neco o hazeni perel a odkracim za vdecnejsim ctenarstvem nebo presaltuju tvorbu na temata laskovna, nenarocna a tudiz vdecna. Ze by se tu uz ani ceknout nesmelo? Ja si jen myslim, ze kdyz nekdo dokaze clanek, ktery se mu nelibi zkritizovat, tak by mu nemelo delat potize pochvalit, byt treba jen jednoslabicne, clanek, ktery ho zaujal. To jsem toho rekla tolik, ze musis modrat ?

    superkarma: 0 09.03.2005, 03:21:58
  2. avatar
    [87] Vivian [*]

    Galadriel: redakce má na zjišťování čtenosti jiné fígle než je počet reakcí... a není to tak dávno, co tu někdo z redakce vysvětloval, že nejvíc reakcí nemusí nutně znamenat nejčtenější článek, nebo něco takovýho...
    Já myslím, že i ty "vzdělávací" články jsou čtené (i když samozřejmě asi míň než ty "méně náročné"), jenže historická fakta většinou nejsou podnětem k mnohasetpříspěvkové diskusi

    superkarma: 0 08.03.2005, 21:40:18
  3. avatar
    [86] Dudlajlama [*]

    Karolina*: a maji recht, tady u nas se asi chlapci boji aby nekapli na nejakou zurivou feministku, ktera by jim lupen omlatila o hlavu, v horsim pripade zazalovala, zvlast, kdyz by panacek pri uprku naskocil do zanovniho Porsche...

    superkarma: 0 08.03.2005, 21:00:41
  4. avatar
    [85] Dudlajlama [*]

    šája: Dobre, kdyz si ale prectu neco, co me zaujme, tak vyjadrim uznani a klepnu se pod reakci, treba jenom jako poctu autorce, ktera se s tim clankem smolila a prave tem jejim znalostem. Nemusim prece hned vsechno rozebirat a prodiskutovat nebo musim?

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:57:48
  5. [84] Karolina* [*]

    Tady (Italie)se MDZ slavi. Byla jsem ve meste a videla jsem spoustu zen s kytkou mimoz. Ja jsem taky dostala - od Itala - a byla jsem prijemne prekvapena .

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:43:24
  6. avatar
    [83] šája [*]

    Galadriel: stejnou určitě ne, ale tak malou, jak by naznačoval počet příspěvků, taky ne
    Největší diskusi vždycky vyvolají prkotiny, viz ta myčka včera třeba protože diskutovat o faktech, to vyžaduje znalosti a rozhled No a třeba já, ač si o sobě nemyslím, že jsem úplný debil, tak o historických faktech nediskutuji, páč si nejsem svými znalostmi tak úplně jistá. To je celé.

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:39:28
  7. avatar
    [82] Dudlajlama [*]

    šája: no, rekla bych, ze u kazdeho jineho clanku, ktery zaujme, holky alespon klepnou a projevi uznani treba jen smajlikem se zvednutym prstem a z toho pak muze redakce vychazet. Bohuzel, jaksi me nepresvedcuje, ze clanek s 5,5 reakcemi ma stejnou navstevnost jako clanek s cca 355 prispevky. Takze masovost logicky opet vitezi, coz ?

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:32:06
  8. avatar
    [81] šája [*]

    Galadriel: že je tam 5,5 příspěvku ještě neznamená, že to četlo 5,5 člověka Některé články si ráda přečtu, jen k nim jaksi nemám co říct. Co tam mám napsat? Byla jsem tu?

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:19:45
  9. avatar
    [80] Dudlajlama [*]

    Ale joooo, clanky dokumentarniho charakteru tu obcas vyjdou a ten hlad po poznani zdejsiho ctenarstva je primo enormni, chouli se pod nimi obvykle tak 5,5 prispevku .
    Zacinam pozvolna chapat, jak se z uplneho u da uvalet kulicka .

    superkarma: 0 08.03.2005, 20:09:09
  10. avatar
    [75] koza roza [*]

    Kdo chce slaví,kdo nechce neslaví.Je to mezinárodní svátek,bohužel předešlým režimem zprofanován.Ale i takové věci se dějí.

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:29:48
  11. avatar
    [73] gerda [*]

    Feng: závěr patří mistrům - aneb chytrému napověz...

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:19:40
  12. avatar
    [71] jiti [*]

    to je zase jednou debilní článek

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:11:54
  13. avatar
    [70] gerda [*]

    Feng: Já ale i to MDŽ brala jako svůj svátek, jsouc žena:)))

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:10:45
  14. avatar
    [69] draja [*]

    mam-ca #45;deja #56

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:09:30
  15. avatar
    [68] Hannah01 [*]

    gerda: Já osobně vyjadřuji lásku mamče na Den matek, což mi připadá příhodnější

    superkarma: 0 08.03.2005, 14:07:39
  16. avatar
    [66] Markýza [*]

    jaroslava.machalkova: asi mi k té srandě chyběl ještě jeden, který by to těm mladší, které už vážně mají MDŽ spojené s komunistickýma oslavama, resp. nikdo jim o tomto dni nic jiného neřekl, trochu osvětlil.
    katchabinka: nevím pipiny jsem četla, nezaujaly mě, jinak viz výše.

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:56:05
  17. avatar
    [65] Markýza [*]

    Teď jsem to tady dočetla - holky MDŽ nemá přece s rodinou, milovanými bytostmi a podobnými serepetičkami nic společného - je to mezinárodně uznaný den pro ženy - je to proto, že téměř před sto lety položily některé ženy život za to, abychom mohly chodit do škol, studovat, vzdělávat se, pracovat za stejnou mzdu jako muži, abychom mohy svobodně vyjádřit svúj názor ve volbách a když budem chtít, tak se mohly nechat zvolit - prokrista pána, to máme vážně tak krátkou paměť. Je mi smutno, z nás ze všech.

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:53:14
  18. avatar
    [64] gerda [*]

    Feng: hm, chápu, ale s takovou filozofií vlastně nepotřebuješ slavit ani svoje narozeniny nebo svátek.

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:52:08
  19. avatar
    [63] catcat [*]

    Capelucita: tak jestli je den zaměstnaných žen, tak jsem tu správně. A nechci kytku ani přání, chci tak půlhodinku pro sebe - schoulit se do křesla s knížkou a číst a číst a číst....
    MDŽ jsem zažila v těch divokých dobách, kdy se přinesla přepravka příšernějch skleniček do práce a myjsme byly povinné si ty fujtajblové skleničky (jindy ručníky příp. utěrky) s úsměvem rozebrat. Ať slaví, kdo má chuť slavit, kdo nemá, ať není nucen slavit...

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:43:41
  20. avatar
    [60] gerda [*]

    Feng:asi jsem se špatně vyjádřila. Den žen je oslavou ženy se všemi jejími právy, i na to, aby se cítila co nejlépe. A kdy se žena cítí nejlíp? No přece mezi svými milovanými, sama milovaná. to nemá nic společného s politikou, jak se to mnozí snažili narafičit. Zneužít i zesměšnit se dá úplně všecko, ale já jako malá i jako větší jsem to cítila jako možnost vyjádřit lásku své mamince a později mít radost z toho, že já sama tou maminkou jsem. A svému muži milovanou ženou, samosebou:)

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:21:54
  21. avatar
    [59] gerda [*]

    Když čtu svůj poslední příspěvek, něco mi napadlo. Nikdo přece nevolá po tom, aby se MDŽ nějak bujaře OSLAVOVALO. Ale mrzí mě, že je málokde o něm zmínka. Prostě se mlčí, jakoby to bylo něco nepatřičného. Je to jen známka našeho nízkého sebevědomí. Novináři i politici se bojí promluvit o tom, co je v civilizovaném světě běžné jenom proto, že jsou předposraní, (pardon).

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:18:35
  22. avatar
    [57] gerda [*]

    Polgara: já jsem ročník, který si užil oslav MDŽ od malinka. A tak si pamatuju, jak jsme už v prvních třídách ZDŠ ve výtvarce malovali maminkám srdíčka, vystřihovali, lepili a snažili se ze všech sil, aby měla maminka radost. Já si vzpomínám, jak jsem přes svůj vrozený odpor k šití mamince vyrobila jehelníček ve tvaru srdíčka, samozřejmě v červené barvě. Dost dlouho sloužil v šití. Později už jako máma jsem srdíčka dostávala já, od muže kytky a v tomhle svátku jsem nikdy nic závadného neviděla. Jenom to, že jsem žena, maminka a že mám právo na lásku svých nejbližších...tak nevím, co má kdo za tolik hrozné zážitky, že bere MDŽ jako doživotní křivdu

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:13:17
  23. avatar
    [56] Deja [*]

    Tak já jsem už také pamětnice. Oslavy MDŽ mi nikdy nevadily a vůbec jsem to jako komunistický svátek nebrala. Asi proto, že od školních let jsem nosila mamce a babičkám vlastnoručně vyrobená přáníčka a později i kytičky. S babičkami jsme ještě "slavily" svátek matek.
    Vzpomínám si na lyžařský výcvik na střední škole, který byl právě v období MDŽ. Na horách ani kapka sněhu, takže jsme trávili čas opalováním, volejbalem a "bojovkami". Na 8. března se kluci ráno časně vytratili z chaty a při snídani nás dívky každou čekala na stole kytička bledulek od potoka. Celý den nás kluci u jídla obsluhovali a večer byla diskotéka. No připadaly jsme si jako princezny. Co na tom bylo proboha špatného????

    superkarma: 0 08.03.2005, 13:08:30
  24. avatar
    [54] Linde [*]

    MDŽ se v naší rodině moc neslaví. Dříve jo, ale pak z toho udělali pohyblivý Den matek a na ten se zapomínalo, kdy vlastně je a teď to "nové" MDŽ už nějak nevnímám. Ale kytku mamce dnes koupím . A zažila jste některá takovýhle počasí na MDŽ? Já jsem dříve nosívala sněženky z lesa a dnes bych tam musela se sněžnou frézou a bagrem.Nepamatuju tolik sněhu v tomto období!

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:49:59
  25. avatar
    [53] mam-ča [*]

    Rikina: Mně už dneska potomci přáli zasláním SMS. Možná i nějaké zelí přinesou...

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:39:51
  26. avatar
    [50] Lhasa [*]

    Merylko Já jsem se náhodou pobavila Asi proto, že totalita skončila prakticky s mým dospíváním, tudíž to ponížení stát frontu na banány a pak dostat milostivě 8. března rudý karafiát se mě netýkalo ani jako matky, ani jako bezdětný ženy
    A udělat si z "nepřítele" srandu je podle mě ten nejlepší způsob, jak se s ním vyrovnat, pokud nejde o život

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:21:36
  27. [49] Rikina [*]

    mam-ča: právě - vždyť to bylo pěkné, ta vlastnoručně vyráběná přáníčka, taky jsem je mamince i babičkám dávala jako dítko školou povinné. A všechny, co jsem dostala od vlastních potomků ještě před revolucí, než se to začalo hromadně odsuzovat, mám schované. Po revoluci učitelky dětem řekly, že od teď se nebudou maminkám malovat srdíčka, anžto je to komunistický přežitek, a bylo. Mně se můžou nosit kytky kdykoliv, i na MDŽ, a doufám, že mí synci ani dnes nezapomenou...

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:15:04
  28. avatar
    [48] alko [*]

    mam-ča: vystihla jsi mé myšlenky. Já navíc dlouho děti neměla, tak mi bylo milé, když mi neteřinka nosila takové ty vlastnoruční dárečky

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:05:22
  29. avatar
    [47] Amélie [*]

    já jsem se pobavila, neb patřím do generace touto dobou téměř nepoznamenané. Ale babička nás předem varovala, ať se jí neopovažujeme přát k MDŽ, protože podnikové akce, na nichž se prý všichni chlapi totálně ožrali (předtím, než obdarovali každou pracovnici karafiátem) jí tento den doživotně zhnusily.

    superkarma: 0 08.03.2005, 11:57:42
  30. avatar
    [45] mam-ča [*]

    Při čtení podobných článků si připadám, že sem nepatřím. Přesně tenhle druh „humoru“ mě vyřazuje z diskuzí, protože si najednou připadám hrozně stará. Na rozdíl od většiny zdejších Ž-in, jsem tuhle dobu zažila na vlastní kůži, a nepřipadalo mi nijak „politické“, donést mamince a babičkám vlastnoručně vyrobené přáníčko a kytku k svátku.
    Svátek matek je sice hezký, ale diskriminuje nechtěně bezdětné ženy.

    superkarma: 0 08.03.2005, 11:46:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme