Vztahy

SOS: Ze syna je holá lebka!


Poradit v nepříjemné rodinné záležitosti potřebuje čtenářka Ženy-in z Ústí nad Labem, paní Marie. Napsala nám, že si neví rady se svým čtrnáctiletým synem Martinem, který začal vyznávat neonacistickou ideologii.

Zní to děsivě: Můj syn je skin!

S manželem máme dva syny, jedenáctiletého Patrika a o tři roky staršího Martina. Martin byl vždycky spíš uzavřený kluk, hodně četl a dobře se učil. Nikdy neměl moc kamarádů. Pořád vysedával nad knížkami, později, když jsme mu pořídili počítač, se pro změnu nehnul od něj.

Nejdřív jsme s mužem měli radost, že se toho z internetu hodně nového dozví, Martin ale brzy začal hrát různé hry a vše ostatní ho přestalo zajímat. Pak zřejmě objevil i jinou „zábavu“. Později jsme si vyčítali, že jme mu měli zakázat přístup na některé stránky, ale netušili jsme, jakým směrem se ubírá jeho zájem o „sebevzdělávání“.

Pak manžel náhodou otevřel jeho „oblíbené stránky“, a tam na něj čekal šok. Různé xenofobní články, blogy neonacistických kapel, Hitlerův Mein Kampf! Také si nechal vyholit hlavu, kouří, na rameno si nechal vytetovat číslo 18 (což je prý oblíbený nacistický kryptogram, značící pořadí iniciál Adolfa Hitlera v abecedě), poslouchá muziku s rasistickými texty a začal nosit typické oblečení neonacistů. Kde na něj bere, nevíme, my mu ho rozhodně nekupujeme.

Syn nám však odmítá cokoliv vysvětlit. Úplně se změnil a začal se stýkat s podobně zaměřenými kamarády. Žádné prosby, žádné zákazy nepomáhají. My s manželem jsme přitom oba kluky vedli vždy k lásce k bližnímu, nikdy u nás doma nezazněly nadávky na zahraniční přistěhovalce ani na cikány... Nejhorší na tom je, že se mladší Patrik v bráškovi přímo vzhlíží a my se začínáme obávat, aby ho bratr i v tomto směru nějak neovlivnil.

Jsem z toho zoufalá. Vůbec nechápu, jak se to mohlo stát. Kladu si za vinu, že jsem se důsledněji nezajímala o to, co si vlastně na počítači prohlíží, co ho zajímá...

Marie

K problém, který trápí velkou část naší populace, se vyjádřila psycholožka Mgr. Radka Vaňková:
Příkon k extrémním skupinám, ať už náboženským či politickým, je u mládeže vždy projevem jejího nesouhlasu s předkládaným modelem života nás – dospělých. My pak máme tendenci vidět vinu jen v nich. V těch odporujících, vzdorujících a neposlušných výrostcích.

Neptáme se, kde se stala chyba. Neptáme se, co jsme neudělali ve výchově tak, aby se oni s námi chtěli bavit či ztotožnit. Leckdy chtějí mít dospělí neustále „navrch“. Proto děti přerušují komunikaci a hledají náhradní způsob, jak si vážit sami sebe. Snažte se se synem navázat nit komunikace, bude to však obtížné. 

Kdo to jsou „skinhedi?

Skinheads je označení pro subkulturu nebo skupinu lidí vyznávající určitý životní styl a směr. Kořeny sahají až na Jamajku do 50. let 20. století, kde vznikl jako reakce na zvyšující se nezaměstnanost v městských oblastech. Odtud se potom toto hnutí přeneslo do Velké Británie.

První příslušníci neměli politické cíle, ale jednalo se spíše o návštěvníky koncertů, kteří se snažili odlišit od bohaté části populace. Mnozí ze sympatizantů hnutí byli černoši (což souvisí zejména s dělnickým původem hnutí).

Pro skinheady jsou typické tyto znaky: nenávist vůči Hippies a záporný vztah k drogám (nikoliv ovšem k alkoholu). Příslušníci hnutí se často hlásí k dělnické třídě, vlastenectví a patriotismu.

Typickým poznávacím znakem se stala vyholená hlava. Oblečení se skládá z „těžkých“ bot, takzvaných Martensek, případně pracovních bot s okovanou špičkou, jaké nosili dělníci v docích. Dále pak z černé vojenské bundy „bombera“ nebo takzvaných Harringtonů a džínsů. Typickými znaky v oblékání jsou kšandy přes košile či polokošile značky Ben Sherman nebo Fred Perry.

Neonacističtí skinheads jsou u nás údajně v menšině a vzbuzují odpor v komunitě nerasistických skinheads.
Zdroj: Wiki

Také máte problémy s dětmi, v manželství, v práci? Napište své trápení Ženě-in, a my se za vás zeptáme odborníků!

   
08.04.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [98] Z cluster [*]

    Nyotaimori: NTKV !! to je horší jak za socialismu ! ovšem Strach.cz spravil náladu nemálo

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:51:44
  2. avatar
    [96] Meander [*]

    Já se nedávno dívala do Čtyřlístku a taky jsem to nějak nepobrala.

    superkarma: 0 09.04.2008, 11:32:35
  3. avatar
    [95] Solei [*]

    Nyotaimori: jooooo, ti byli dobří. Kde jsou ty časy. Nedávno jsem koukala na králíky z klobouku a těžce jsem je nepochopila, asi jsem zaostalá. To jednoho vyděsí, když si myslí, že je alespoň průměrně inteligentní, ale nechápe pohádku pro pětileté děti.

    superkarma: 0 09.04.2008, 09:31:34
  4. avatar
    [94] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 08.04.2008, 19:35:56
  5. avatar
    [93] Kuře [*]

    Nyotaimori: Jojojo, Káčula byl prostě senzační!!!

    superkarma: 0 08.04.2008, 19:34:27
  6. avatar
    [92] Vivian [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 08.04.2008, 19:33:01
  7. avatar
    [90] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori: klasické pohádky necenzuruju, tohle jsou kreslené pohádky které vycházejí pro děti na DVD, nebo je dávají na dětském programu.

    superkarma: 0 08.04.2008, 19:08:16
  8. avatar
    [87] Vivian [*]

    Lepší než kdyby byl anarchista

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:54:16
  9. avatar
    [86] kominice [*]

    shb: Proč by jinak ve 14 letech chtěl být součástí toho nejhoršího hnutí, se smrtí v čele???? A proč by nechtěl? Pro kluka v pubertě je to třeba něco čím může provokovat. Taky jsou puboši co nosí na hlavách "barevný kohouty", módu alá strašidlo.... Prostě se mu to asi nějak líbí. Jak psala rek11, né všichni jsou magoři co se někde rvou.

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:39:33
  10. avatar
    [85] kominice [*]

    shb: Myslíš??? Jasný obrázek rodičů? Protože koupili klukovi PC tak jsou špatní? To nemyslíš vážně!! V tom případě je špatná většina rodičů. Dneska je PC celkem samozřejmostí.

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:29:43
  11. avatar
    [84] shb [*]

    rek11: to tady oevřeně říkáš že jsi rasistka??

    a k článku: to si ty rodiče dřív nevšimli??? Tak asi proto se vydal svou cestou, když asi nebyl zájem....jinak to nevidím. Proč by jinak ve 14 letech chtěl být součástí toho nejhoršího hnutí, se smrtí v čele???? Zanedbaná výchova?? A že se ve 14 tetuje? To jasný obrázek rodičů....

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:19:29
  12. avatar
    [83] Kuře [*]

    Nyotaimori 77: Podívej, pokud malé děcko nepřihlásím do kroužku, nevezmu ho ven a neukážu mu žádný jiný způsob trávení času,tak je pro to dítě celkem nejsnadnější pustit si PC nebo televizi. On harantík skutečně potřebuje, aby mu někdo tu různorodou zábavu umožnil. Pokud mu to neumožním, tak sáhne po tom, co je mu nejdostupnější.

    Vylítat = běhat po venku a řádit.

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:06:19
  13. avatar
    [82] Z_U_Z_U [*]

    Meander: tak to bych brala. Postavičky které se oslovují " ty debile, idiote, megore" mi prostě vhodné nepřijdou, asi jsem zpátečnická. u staršího dítěte, které už si dokáže přebrat co je a není vhodné opakovat třeba, ale u takovýhhle špuntů ne vadilo by mi to i normálně, ale v situaci, kdy je exmanžel krysa která se chytá čehokoli nehodlám žádné zakyslé babizně na sociálce vysvětlovat, že to má opravdu z pohádek, že se tak s partnerem běžně neoslovujeme, o to spíš tak neoslovujeme dítě

    superkarma: 0 08.04.2008, 18:01:10
  14. avatar
    [81] Meander [*]

    Z_U_Z_U: Ano ano, už i Káťa a Škubánek jsou politicky korektní. Shlédla jsem raníček... Žába na okně se ptá, jaká je voda. A Škubánek odpovídá "Mokrá. Tys' nám tu ještě scházela." Co si tak vybavuju, verze mého dětství zněla "Mokrá, ty hubo zelená."

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:55:47
  15. avatar
    [80] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori: věc názoru. Z mého pohledu je pro takhle staré dítě na počítač brzo a navíc ve hrách na comp pro takhle staré děti prostě nevidím žádný přínos. k cenzuře pohádek: ano, je to moje dítě a já netoužím po tom, aby mu taková oslovení o jakých jsem mluvila připadala normální. Možná bohužel pro něj tu prostě stanovuju pravidla já a tak bude dál běhat po venku, stavět si puzzle a prohlížet si knížky. Jsem despota

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:44:28
  16. [79] mindulinka [*]

    Nevím co jednou vyroste z mýho syna, přestože se budu snažit sebevíc. Ale myslím si, že jen co malinko povyroste, budeme se ho snažit vést ke sportu a koníčkům - aby v nich našel radost. Doufám, že tím budeme minimalizovat "riziko nákazy" - ať už je to neonacismus nebo drogy apod. Snažit se, aby dítě od mala poznalo zodpovědnost a hlavně, aby ve svém čase mělo užitečnou náplň a ne příliš času na poflakování s "kamarády".

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:37:06
  17. avatar
    [76] Kuře [*]

    Nyotaimori: Nejsem zastáncem jakékoliv "převažující" činnosti u malých harantíků. Pokud bude děcko denně šupat do gymnastiky, tak je to podle mne stejně špatně, jako denní vysedávání PC.
    Pokud má děcko mix typu od všeho kousek a ještě se zvládne "vylítat", tak je šance, že se z něj nestane závislák (na čemkoliv) a navíc bude mít celkem přehled, co která aktivita obnáší. Jenže to chce právě to věnování se (třeba i jenom tím, že děcko do kroužku musím vést).

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:16:40
  18. avatar
    [75] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori: vůbec ne, mluvilo se tu spíš o tom, že spousta lidí dneska odloží dvouletého harantíka k těm nejjednodušším nablblým PC hrám, jen aby neprudil. Já tomu svému třeba comp zatím zakazuju, přijde mi na něj malej, ale do budoucna s tím problém nemám. K devalvaci filmů asi tolik, že určité filmy ano, jiné ne, takhle malé děti se všeho chytají, jsou hodně snadno ovlivnitelné a tak zatím cenzuruju filmy ( pohádky) kde spolu neustále bojují, postavičky se oslovují " ty debile" a podobně. Časem sám bude schopen určit, co je hodné následování a co ne, zatím mu to ale takhle despoticky třídím já

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:15:45
  19. avatar
    [73] Kuře [*]

    Nyotaimori: Pokud děcko ozkouší hromadu aktivit a nakonec se stane počítačový nadšenec, tak je to celkem v pořádku. Pokud děcko pod deset let zná akorát DVD a PC,tak to v pořádku není. Děcko si prostě nemůže vybrat, pokud mu nejsou předloženy (nebo ukázány) různé varianty.
    Jak jsem psala, i moje děti se k PC dostanou, ví, že na něm můžou hrát i hry (viděli u kámošů), ale zatím je ani nenapadlo si o to říct. Tak nějak mají jinou zábavu. I o filmy si řeknou dost sporadicky. A pokud znám děti z okolí, tak pokud je jim umožněno dělat něco jinýho, tak to dělají.

    superkarma: 0 08.04.2008, 17:04:48
  20. avatar
    [71] Kuře [*]

    Janecka: Já neříkám, že děti počítač mít nebudou, už teď ho pro Jáju občas používám jako "učebnici" - příklady z matematiky, angličtina...Sedíme u něj spolu a je to pro nás učební pomůcka. Ale jsem zásadně proti tomu děti zvykat na počítač jako kamaráda. Mmch. na našem domácím počítači žádná hra vyinstalovaná není. Myslím si, že hodně dětí se k počítači upne právě kvůli nedostatku jiné zábavy. A že Internet může být pro děti nebezpečný víme asi všechny. Nesoudím tu rodinu, mysleli to s počítačem dobře. Jenom jsem reagovala na to, co psala Z_U_Z_U.

    superkarma: 0 08.04.2008, 16:25:43
  21. avatar
    [70] Janecka [*]

    Kuře: zatím máš malé děti, tak buď ráda. Já takové trápení co prožívá paní Marie neměla, měla jsem trochu jiné, težko soudit. Počítač se v tomto věku dítěti koupit musí, jinak by vypadal . Mám už dospělé kluky, takže vím,, o čem mluvím. Asi bych hošánka ignorovala(pokud to jde vydržet), ať si namele "hubu". Když byli naši kluci v pubertě(kolem 17 let), měla jsem podezření z drog, naštětstí se to nepotvrdilo, je ale fakt, že jeden zkoušel kouřit trávu.Nyní nekouří, jen když jde občas na pivo.

    superkarma: 0 08.04.2008, 15:57:38
  22. avatar
    [69] OlgaMarie [*]

    Kuře: Určitě četl "M.K." v němčině.

    superkarma: 0 08.04.2008, 15:11:47
  23. avatar
    [68] Kuře [*]

    carrom: Nevím, jak by se choval k malýmu cikánkovi, ale cikánský holky na táboře byly a choval se k nim slušně. Ale odměřeně.
    Nicméně "svým" klukům se věnoval na maximum. I když občas to byl spíš vojenský výcvik , což jim ale vůbec neuškodilo.
    A chytrej byl, to se musí nechat. Já jsem s ním nikdy jeho názory nerozebírala, spíš jsme řešívali děti a vymýšleli program - naše oddíly spolu hodně spolupracovaly.

    superkarma: 0 08.04.2008, 15:04:43
  24. avatar
    [67] carrom [*]

    Kuře: jak hezky by se asi choval k cikánskýmu chlapečkovi z děcáku? Nebyl to náhodou sharpák? Neumím si představit obyčejnou plešku, jak jede dělat na tábor, leda že by byl z těch "chytřejších" a chtěl si vychovat přívržence

    superkarma: 0 08.04.2008, 14:54:12
  25. avatar
    [66] ToraToraTora [*]

    Paní Marii bych poradila navlíct se do černého, vzít brigadýrku, do ruky bič a pořádně se ozvat. Kluk získá respekt a tatínka Marie třeba potěší

    superkarma: 0 08.04.2008, 14:09:39
  26. avatar
    [65] Kuře [*]

    Z_U_Z_U: Jseš můj člověk. U nás taky děcka prolízají kdejakou dětskou výstavu,nebo i "dospěláckou", znají v okolí kdejaký hrad, zvířátka, knížky, ale PC hry . A ani jim to nechybí .
    Dneska mi Jája (1.třída) donesla ze školy pochvalu, že krásně vykládala o panu Ladovi a paní učitelka se prý hodně divila, že to všechno zná. A některé děti prý ani nevěděli, o kom mluví, dokud paní učitelka nepřipomněla Mikeše. A přitom už i náš Kuba pozná jeho obrázky, nebo obrázky od Zmatlíkové ví, že jsou od "Zmatliki" atp. Akorát že to holt stojí dost času a sil.

    superkarma: 0 08.04.2008, 14:08:02
  27. avatar
    [64] Kuře [*]

    Před pár lety jsem byla jako vedoucí na táboře. Jeden oddíl vedl skin a můžu vám říct, že jeho kluci ho zbožňovali. Měl v oddíle pořádek,a borečci museli makat,ale milovali ho. A jak se hezky choval ke klučíkovi z děcáku, to se ani nedalo vypovědět. Když kluk odjížděl, tak se ještě tisíckrát loučili a pokud vím, tak si spolu dlouho psali.

    superkarma: 0 08.04.2008, 14:03:41
  28. avatar
    [63] kominice [*]

    Sirikit: Taky mám s těmahle klukama dobré zkušenosti. Kdybych si měla vybrat po jaké straně silnice jít- jestli proti cikánům nebo proti skinům, jdu 100% na straně skinů.

    superkarma: 0 08.04.2008, 13:44:05
  29. [62] FAXÍK [*]

    mám problémy s jedním synem, nechce chodit do školy

    superkarma: 0 08.04.2008, 13:14:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [61] Sirikit [*]

    Možná by to chtělo jiný podnět. Dcera kdysi ve svých patnácti letech, když jela ze Svinčic z jezdeckého oddílu, musela čelit skupině chanovských puberťáků a pomohl jí kluk, také skin. Doprovodil ji domů, nějakou dobu spolu chodili - dopadlo to tak, že kluk přestal chrastit řetízky a začal chodit do jezdeckého oddílu. Napřed holčině vodil koně a pak začal sám také jezdit. Vlastně jsem chtěla říci, že by to skinheadství chtělo "přebít" něčím silnějším.

    superkarma: 0 08.04.2008, 12:58:09
  2. avatar
    [60] Heduš [*]

    Ta psycholožka se k tomu "vyjádřila" naprosto zbytečně teda.
    Jinak, paní Marie, těžko Vám ve věci radit, když sama jsem zvědavá na synovu pubertu. Z Vašeho popisu, ale na mě působíte velice jemně a odvozuji z toho, že těžko máte nebo jste někdy měla u synů autoritu. Co takhle přitvrdit? I když se obávám, že už je asi pozdě... Nezbyde Vám, než doufat, že puberta jednou skončí a kluk se vrátí k "normálu". V každém případě můžete zkusit změnu Vašeho chování a působení na mladšího z synů. Držím palce a pevné nervy přeji !!!!

    superkarma: 0 08.04.2008, 12:12:24
  3. avatar
    [59] SENSITIVESKIN [*]

    Halina Pawlowská: „Dokonalá matka miluje i spratka!"

    superkarma: 0 08.04.2008, 12:10:27
  4. avatar
    [58] Z_U_Z_U [*]

    Mylady: to znám, máme hádanky, hrajeme v autobusu, nebo tramvaji, aby se zabavil. Minule na nás nějaká paní vytřeštěně zírala, když jsem se zeptala jaké zvířátko mění barvy a on odpověděl že chameleon. Prošli jsem hádankama půlku zvířat v zoo než z ženské vypadlo že je učitelka ze školky a většina dětí ve školce dneska nepozná krávu Až na odpovědi "milka" jsou prý mimo. To jsem zas třeštila oči já Nejoblíbenější knížka je u nás encyklopedie zvířat, v tom je po mně. Ale třeba náprstkovo muzeum ho fascinovalo, i když z toho ještě nemá rozum. Zítra chceme zajít do národního na dinosaury. Některé rodiče nechápu, dětské postřehy a jejich vnímání okolí jsou skvělý relax

    superkarma: 0 08.04.2008, 12:09:10
  5. avatar
    [57] SENSITIVESKIN [*]

    kominice 48: to je praxe....mám 2 kluky

    superkarma: 0 08.04.2008, 12:07:19
  6. avatar
    [56] Mylady [*]

    Z_U_Z_U: tak to seš moje krevní skupina. Kluk poznal ve 2 letech všechny zvířátka. Měla jsem nádhernou knížku, takže jsem k tomu vymyslela i příběh a bylo to moc fain. Doteď si vzpomínal, jak seděl vedle mě, koukal a pak, když jsem se ptala, tak všechno poznal. Dnes děti umí zapnout a vypnout počítač, ale to důležitý tam už není.

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:48:41
  7. avatar
    [55] olga ebertová [*]

    Pár facek a je to

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:45:35
  8. avatar
    [54] Z_U_Z_U [*]

    kominice: neříkám že ne, ale alespoň podle toho co vím já, těch na které se kašlalo je v těhhle skupinách podstatně víc.

    Mylady: přesně. Max si ve 3,5 musí uklidit hračky, chtěl morče, tak ho sám čistí a krmí ( jasně že s mou pomocí, ale než ho vyžebral, něco jsme si o nich společně přečetli a ví, že když se o něj přestane starat, půjde morče z domu) když chodíme na nákupy, nese malou tašku s něčím lehounkým, prostě se učí od začátku pomáhat a plnit povinnosti. Čteme, vyrábíme, couráme na procházky, do muzea a pak potkáme kamarádku která si postěžuje, že jí prcek ve třech letech prakticky nemluví, ale umí zapnout a vypnout comp, a s přehledem hraje hry.

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:43:37
  9. avatar
    [53] emma [*]

    výlet do Osvětimi? ještě by dítko jásalo, jak to ten Hitler lišácky vymyslel

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:33:00
  10. avatar
    [52] Mylady [*]

    Z_U_Z_U: u nás to taky tak bylo. Museli si plnit svoje povinnosti. Doma v pokojíčku nesměl být bordel jak v tanku, jinak když jsem se vytočila, všechno letělo na jednu kupu a museli to uklidit. Chodili do fotbalu. A neexistovalo, aby na nás byli drzí. Samozřejmě zkouší, kam až můžou, ale mantinely byly pevně daný. Na druhé straně jsme se jim věnovali a vztah mezi námi je. Kluci nás mají rádi a my je. Ale samozřejmě je to boj. Myslím, že rodiče, kteří na výchovu kašlou, tak se jim to časem vrátí.

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:26:50
  11. avatar
    [51] kominice [*]

    Z_U_Z_U: I dítko z rodiny kde se mu věnují se může zvrtnout. Nemysli si že když bude tvůj malej v kroužku, nemůže se chytit "bezva kámošů". Tomu se dá zabránit těžko. Třeba feťáci: jsou to nejen lidi z majetných rodin kde je třeba posadili k PC a zahrnuli penězma, ale i ti s holým zadkem a jinak báječnou rodinou.

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:21:08
  12. avatar
    [50] kominice [*]

    Mylady: U nás jsem ta zlá já. Tatínek je na dělání blbostí, srandičky a ptákoviny. Mamá je ta co buzeruje a trvá na učení, domácích úkolech, přijatelným oblíkání= prostě ta co doma "prudí".

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:16:26
  13. avatar
    [49] Z_U_Z_U [*]

    gentiana: svoje dítě miluju, ale právě proto ho hodlám vychovávat ve stejném duchu jako popisuješ.

    Jinak mám pocit, že ve většině případů je to opravdu důsledek nezájmu ze strany rodičů a příliš volného času. Malého hodlám od čtyř let zapsat do kroužku, je na něm, jaký si časem vybere, ale chci aby dělal sport. Má šílený přebytek energie, tak ať si ho vybije. Možná jsem naivní idealista, ale jsem přesvědčená, že když dítě dělá něco co ho baví a v čem třeba nějakým způsobem vyniká, nemá tolik času na blbosti a ani takovou potřebu vynikat alespoň v nepravostech. Dál bude mít povinnosti doma, nehodlám jednou případné snaše předat stvoření, které se o sebe nedokáže postarat. O zájmu rodičů vůbec nemluvím, ve svém okolí bohužel často vidím že svoji pozornost dítěti nahrazují počítačem, televizí a penězma

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:16:05
  14. avatar
    [48] kominice [*]

    SENSITIVESKIN: Kdes to vyčetla????

    superkarma: 0 08.04.2008, 11:14:02
  15. avatar
    [47] Mylady [*]

    kominice: jinak manžel takhle vyřešil i šikanu. Maminka sama nezvládala výchovu a její syn, ikdyž chodil do 9 a náš kluk do 7, tak ho šikanoval. Kluk se bál chodit do školy, takže manžel šel, odchytil si toho, co šikanoval, chytl ho pod krk, trošku s ním ve vzduchu zatřásl, ten se málem počural strachy a od tý doby byl absolutní klid. Na našeho kluka se ani nepodíval.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:37:30
  16. avatar
    [46] SENSITIVESKIN [*]

    Většinou je to důsledek výchovy, nezájmu o děti a nedůvěry v rodině!

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:33:55
  17. avatar
    [45] Mylady [*]

    kominice: u nás naštěstí je manžel autorita a kluci ho respektují. Takže tohle by si nedovolili. Do toho rypáku by fakt dostali, sociálka nesociálka, džamila nedžamila. Ale uznávám, že bych si v dnešní době nedokázala představit vychovávat sama 2 kluky. Prostě by mě nebrali a já bych tak akorát mohla skončit ve cvokárně.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:31:23
  18. avatar
    [44] kominice [*]

    Mylady: Né to nemůžou. Domlouvej jim= budeš za pitomce a výsledek nula.
    Dej jim po rypáku= máš na krku minimálně sociálku.
    Dej je do krizového centra= to je kapitola sama pro sebe.......
    Dej je do děcáku= to samé co krizák.
    Prostě ať uděláš cokoliv výsledek je nejistý

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:26:56
  19. avatar
    [43] Mylady [*]

    gerda: já nevím, přece do 18 let za něj jsou zodpovědni rodiče. Já bych ho nevyhodila z domu, ale hledala bych řešení. Tohle se mi nelíbí a rodiče snad nejsou bezmocní. A taky bych věci řešila hned v zárodku. Puberta je hrůza, ale přece si nemůžou dělat, co chtějí.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:18:50
  20. avatar
    [42] Mylady [*]

    gentiana: ty nemáš svoje? To jsem se nasmála.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:16:30
  21. [41] gentiana [*]

    kominice: Já totiž nemám ráda děti. Takže se s nima neseru. Dokázala jsem ukočírovat i svého pubertálního bratrance, který vedl proslovy na téma, že on nikomu nesliboval, že bude natírat plot, tak proč by měl natírat plot, že on má víkend a měl by tedy zaslouženě odpočívat a ne tady dřít na galejích. Nabídla jsem mu, že pokud si přeje galeje, můžu ho bičovat do rytmu práce, aby to bylo stylové a že ten plot do oběda prostě natře.
    Nenatřel, ale když se cpal ke stolu, tak byl vyhnán. Že dostane oběd, až bude natřeno.
    Nejhorší je, že výchovu na tomhle hýzlíkovi provádí akorát naše rodina, teta ho už asi deset let dokonale nezvládá.... takže výsledky jsou bídné.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:14:16
  22. avatar
    [40] gerda [*]

    Mylady: jenomže oni už si vybudovali jinou rodinu, která je plácá po ramenou a pokud ho vyrazí pokrevní rodiče, nafoukne se, práskne dveřma a je určitě schopen pobývat v různých chýších. Pro ideu se přece musí trpět a puberta trpí moc ráda, nejlépe okázale. Radu nevím, nejsem odborník, na tohle je spíš psychologická poradna, než plky na netu.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:14:12
  23. avatar
    [39] Mylady [*]

    Z_U_Z_U: Souhlasím s tebou. Vyholený lebky neví o co jde. Já když vidím v televizi děcka, jak mají holou lebku a hajlujou, tak se mi vaří krev. Měli by si zkusit koncentrák a ono by je to přešlo. Hold to nejde. Kdyby můj syn přišel ve 14 letech s holou lebkou, tetováním a v hadrech, na který jsem mu ani nedala peníze, tak by dostal takových pár po rypáku, zákazy všeho a pokud by to nepomohlo, tak by se hledaly další řešení. Ale takovýho fagana bych doma nesnesla. Bylo mi na zvracení, jenom kdybych ho viděla. Trochu jsem se rozvášnila. Mám syny 19 a 17. Samozřejmě si taky užívám, ale když slyším a vidím věci okolo, tak ještě můžu být spokojená.

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:05:44
  24. avatar
    [38] kominice [*]

    gentiana: Ty mě chceš zabít???? Tak až něco vypiluješ jsem první zájemce na tvůj patent

    superkarma: 0 08.04.2008, 10:00:59
  25. [37] gentiana [*]

    kominice: No, za to, že někdo ponouká dítě k domácím pracem a vzdělávání se v cizích jazycích a literatuře, se snad nezavírá do blázince ani jinam:D By se to muselo metodologicky vypilovat, pravda.

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:54:26
  26. avatar
    [36] kominice [*]

    http://www.youtube.com/watch?v=F_n2BZCfHZ4&NR=1

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:48:46
  27. avatar
    [35] zn0uz4 [*]

    http://www.youtube.com/watch?v=VZur7iuxZog

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:42:57
  28. avatar
    [34] ToraToraTora [*]

    kominice: Dyk jo, já vím

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:28:15
  29. avatar
    [33] kominice [*]

    Z_U_Z_U: ToraToraTora: Ale já s tím přeci souhlasím!! Jen je praxe poněkud těžší než teorie.

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:16:26
  30. avatar
    [32] Z_U_Z_U [*]

    ToraToraTora: já byla prohlášena za krkavčí matku včera. Maxík má 3,5 roku, všechno by chtěl, je to v tomhle věku normální. Nechce se mi neustále vysvětlovat, že když už dostal bonbonky, nebudou omalovánky, tak jsem mu koupila dětskou peněženku, dostal padesátikorunu a drobáky a má to do konce týdne, ať si koupí co chce. Je ještě malej aby chápal sumy, ale naučí se, že má penízky, když si za ně koupí jednu velkou věc, nezbude mu na ty další menší atd. Prostě se naučí, že nemá na všechno co si vzpomene a ještě se bude cítit jako dospělák. Jedna zasloužilá matka to ale považuje za děsnou křivdu a teror

    superkarma: 0 08.04.2008, 09:15:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme