Vztahy

SOS!!! Už toho mám plné zuby!!!

 

Ahoj,
dnes jsem se hezky naštvala a jsem tak vytočená, že využívám rubriky SOS, což by mě nikdy nenapadlo.

Dnes jsem se pohádala se svým mužem, to by nebylo tak hrozné, ale kvůli čemu! Jeho matka.... Od začátku ji opravdu nemám ráda - ona mě také ne.

Za posledního půl roku má "zlatá" tchyně válčí s penězi. Byla podruhé vdaná a její bohatý, leč starý manžel si dovolil umřít a nenechat jí ani vindru. Když žil, dával jí tučné kapesné, které ona kompletně utratila. Neměla našetřenou ani korunu, takže se ocitla v situaci, kdy se musela uskromnit, což by udělal normální člověk, nikoli manželova matka.

Takže si usmyslela, že ji bude živit můj muž a jeho brácha. Podotýkám, že my s manželem máme malé mimi, rekonstruujeme byt a švára je na invalidním důchodu - takže s penězma vycházíme jen tak tak. Každá návštěva probíhala stylem: jakto, že jsme koupili tohle obyčejné kafe, obyčejnou vodu apod. Ona pije jen tu a tu značku - pochopitelně nejdražší.

K vánocům a narozeninám se smí dávat jen zlato - obyčejné dárky nám vrátila. To už jsem byla hezky naštvaná, ale budiž, nebudu se s manželem kvůli takové krávě hádat. Až dnes, po další návštěvě jsem nevydržela. Tchyni mají doplatit zpětně vdovský důchod (cca 20 000,-). Mluvila jsem se švagrem a shodli jsme se, že by si měla část peněz odložit "na horší časy".

Švára souhlasil. Nikoli můj muž. Osočil mě, že se pletu do věcí, do kterých mi nic není, že je to jen její věc a ona si může s penězi udělat co chce. MÁ PRAVDU.

Jenže na druhou stranu už od ní vím, že ona je má v plánu utratit a opět se nechat živit. A to už se mě bytostně dotýká. Já už to odmítám, protože my ji musíme živit a já bych ty peníze raději investovala do své dcery. Možná vám budu připadat jako lakomá nána, jenže já to cítím jako obyčejné vydírání ze strany manželovy matky. A navíc mě fakt štve, když se kvůli tomu s mužem začínáme hádat. Máte podobné zkušenosti? Prosím poraďte, jak se mám k tomu postavit.


Na přání čtenářky zveřejňujeme toto SOS anonymně.

   
23.06.2005 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [80] Clerenc [*]

    Pokud hodla zivit maminku, tak at se uskrovni manzel. K veceri chleba a v nedeli si ho muze i namazat

    superkarma: 0 24.06.2005, 11:20:29
  2. avatar
    [79] Delli2 [*]

    Nejhorší je, že když si člověk zvykne na určitý standard, tak si pak těžko odvyká..... Ale tvoje tchýně, si na to bude muset zvyknout. A manžel si musí uvědomit, že nemůže zvelebovat matku na úkor své rodiny... Zkus promluvit se švárou, jak to navrhovala "rybička". A kdyby to nepomohlo, tak kup něco pěknýho dceři a manželovi dej třeba k obědu brambory na loupačku . Jinak přeju moc štěstíčka

    superkarma: 0 24.06.2005, 08:01:35
  3. avatar
    [78] Delli2 [*]

    Nejhorší je, že když si člověk zvykne na určitý standard, tak si pak těžko odvyká..... Ale tvoje tchýně, si na to bude muset zvyknout. A manžel si musí uvědomit, že nemůže zvelebovat matku na úkor své rodiny... Zkus promluvit se švárou, jak to navrhovala "rybička". A kdyby to nepomohlo, tak kup něco pěknýho dceři a manželovi dej třeba k obědu brambory na loupačku . Jinak přeju moc štěstíčka

    superkarma: 0 24.06.2005, 07:50:36
  4. avatar
    [75] ad.astra [*]

    Janinas: jenže on ten její manžel to ani nějak řešit nechce. Kdyby byl chlap co k čemu, vykáže mámu do patřičných, ale slušných mezí. Matinka ho de facto vydírá a on s tím nechce nic dělat. Možná by mu pisatelka měla položit nůž na krk, bud já, nebo máma! Říct mu, že jestli chce živit mámu, at si tedy vezme ještě jedno zaměstnání, aby měl z čeho financovat druhou rodinu a nebo mu říct, že at si tedy je s maminkou a prásknout mu dveřma. Bud si rozmyslí, co je pro něj důležitější...což je jasná odpověd = manželka a dítě, nebo je to blbec a nestojí za to s ním zůstat do konce života, protože by bylo hůř a hůř.

    superkarma: 0 23.06.2005, 20:40:29
  5. avatar
    [73] Janinas [*]

    Tvoje tchýně je pijavice. Manžel ji má rád a ona toho zneužívá. Jestli je zdravá, pošlete ji do práce. Asi nemusela chodit do práce, a tak si neumí vážit peněz. Musíte táhnout s manželem za jeden provaz a promluvit si s ní o finanční situaci na rovinu. Vždyť máte dceru a musíte myslet také na ni. Čím jsou děti větší, tím více peněz musí člověk vydat. Vy si budete šetřit a uskromňovat se a ona si za vaše peníze pojede na dovolenou. Vím, že se člověk někdy dostane do špatné finanční situace a rodina se za něj postaví a pomůže mu. Jenže tvoje tchýně vás bude využívat pořád. Hned teď si s manželem sedni a vymyslete, jak na ni. Důrazně jí řekněte, že už od vás neuvidí ani korunu.

    superkarma: 0 23.06.2005, 19:20:09
  6. avatar
    [72] Meander [*]

    Rodiče nemám a nejbližší příbuzenstvo je dostatečně vzdálené - na Ukrajině. Podle těch stesků na ženě-in jsem na tom vlastně dobře

    superkarma: 0 23.06.2005, 17:12:15
  7. avatar
    [71] Eva_CZ [*]

    Jak je bajecne mit vsechny ty podelany pribuzny za oceanem.

    superkarma: 0 23.06.2005, 17:07:48
  8. avatar
    [70] breberka [*]

    A taky neuznávám svátky-oslavy.NArozeniny ano, ale prdí mě, když od nás pořád všichni vyžadujou drahé dárky a někteří(jako můj otec)pak mě, nebo mužovi neumí ani poblahopřát.

    superkarma: 0 23.06.2005, 16:10:06
  9. avatar
    [69] breberka [*]

    Moje máti a vlastně celá rodina z mojí strany si myslí, že jsme prachatí, protože si renovujem barák, máme auto....jenže nikdo si neuvědomuje, že jsme s mužem za celou dobu, co jsme spolu nikde nebyli a jenom šetříme, šetříme.....a šetříme .A taky už nikomu nepůjčujeme.Nědělá to v rodině dobrotu.Jednu dobu jsme si připadali jako:"oslíčku otřes se" .
    Např. moje máti si myslí, že když má někdo před jménem inženýrský titul, tak má nevím kolik a podle toho se pak někdy chová .

    superkarma: 0 23.06.2005, 16:08:49
  10. avatar
    [66] Maduli [*]

    Oxy: musí to být velmi smutné, když se tchýně k Tobě chová lépe než vlastní matka. Jak se říká: všude je něco. Někdo má manžela, který pije, mlátí ženu a děti, někdo problémy s rodiči. Prostě si nevybereš. Přeji Ti hodně a pevné nervy. Mohli by zavést novou rubriku: šílení příbuzní

    superkarma: 0 23.06.2005, 15:08:43
  11. avatar
    [64] Maduli [*]

    Manx: tak to jsem na tom ještě skvěle! Tak patologický to mezi nimi rozhodně není. Já jsem souhlasila s pomocí, když neměla prachy, ale když má, tak se musí starat sama! Věřím, že se můj muž probudí. Jen tak mmch manželova bývalá žena ji taky nesnášela a manželovy děti za ní ani nechtěj chodit. Dokonce u ní nikdy nebyli ani na prázdninách (no jo, živit týden 2 děti je asi moc náročné). Když jsem mluvila s jeho dcerou tak mi řekla, že si s ní stejně nemá co říct... aspoň v tom nejsem sama.

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:57:45
  12. avatar
    [63] Maduli [*]

    Oxy: já se zase utěšuju, že nám to všechno vynahrazují mí rodiče. Sice nejsou žádní milionáři, ale taťka nám moc pomáhá s rekonstrukcí a maminka je skvělá babička, která chce stále hlídat a kupuje hromadu hraček.

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:53:28
  13. avatar
    [60] Maduli [*]

    A abych vše uvedla na pravou míru: tchýně žije v domově důchodců, jenže k nám jezdí a my tam pochopitelně jezdíme taky. A protože místní jídlo jí nechutná, tak jí musíme vozit naše a švagr tam lítá několikrát týdně, aby naše babička netrpěla hlady! Ona má totiž nejraději řízek s bramborovým salátem...

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:44:33
  14. avatar
    [59] Maduli [*]

    A ještě k těm dárkům.... ona naše milá tchýně nebyla schopná koupit naší Aničce ani dárek k Vánocům. Teď bude mít 1. narozeniny a dostala od babičky 9 ovocných přesnídávek, které dostala v domově důchodců a nesnědla je. Super ne? Hlavně že vykouří 40 cigaret denně....

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:42:50
  15. avatar
    [58] ad.astra [*]

    dobrý nápad je s tím vedením účetnictví, budeš mít v rukou důkaz, kam se peníze kutálí. Rodinné peníze jsou společné, jestli jsi na mateřské, nenech se tím otrávit, že ti manžel bude říkat, že ON je vydělá, tudíž s nimi může dělat, co chce...znám to. Jsou to společné peníze a máš právo s nimi nakládat a rozhodovat, kam co půjde. Promluv s ním otevřeně, co chceš, nechceš, nepřeješ si! Bud tě bude tolerovat a pochopí tvé názory, nebo nebude a podle toho se zachovej. Žeň to klidně do krajností, bojuješ za svou rodinu a zejména za své děti. Ještě napíšu, ted musím pryč :-))

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:41:44
  16. avatar
    [57] Maduli [*]

    Oxy: to je právě ono! Jsou to přece naši rodiče..... To je argument mého muže. Ale já mu odvětím, že přeci když jí její muž dával všechny své peníze a ona je utratila, tak proč nemyslela na zadní kolečka? Je nezodpovědná, ale to si můj muž nedokáže připustit. Ona měla po zaplacení úplně všeho 6000,- volných. A to dokázala utratit! Tuhle částku já nemám ani na měsíční provoz tříčlenné rodiny....

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:40:56
  17. avatar
    [56] breberka [*]

    Oxy:a pěkně toho někteří využívají.

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:37:49
  18. avatar
    [54] Kekka [*]

    Nemáš se za co stydět, to není tvoje ostuda, ale její. Držím palce a mysli na to, že máš za sebou celou armádu spřízněných duší.

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:30:10
  19. avatar
    [53] Maduli [*]

    Milé holky! Původně jsem chtěla být inkognito, protože se za tento problém trochu stydím. Když ale čtu vaše reakce, je mi báječně! Díky moc za to, že stojíte při mně a díky za rady. A když bude ze všeho nejhůř, tak i na tu kulovnici dojde . Pokusím se ještě jednou a v klidu s manželem promluvit, protože si myslím, že ona mi fakt nestojí za hádky (milá tchýně z toho stejnak bude mít jen radost). Doufám, že pomůže i švára a pak už společně něco dokážem. Ještě jednou díky a opravdu jste mi pohladily duši

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:20:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [52] Kekka [*]

    Autorka: dáš tyhle reakce přečíst manžovi? Možná by to stálo za to.

    superkarma: 0 23.06.2005, 14:12:19
  2. avatar
    [49] medunka2001 [*]

    Pisatelce bych přála, aby si její tchyně našla nějakého dalšího bohatého přítele, protože jen tak bude mít od baby klid.

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:40:51
  3. avatar
    [43] breberka [*]

    korálek_to jako vážně jo?

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:17:32
  4. avatar
    [40] breberka [*]

    Bridgetj:anebo by nakonec dopadla tak, že by si jí musela utírat lopuchem, nebo dokonce větvičkou z jedličky, to by bylo něco

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:07:09
  5. avatar
    [39] Mirrule [*]

    Tak tchýně bere vdovský důchod, jistě má i svůj důchod a jestli má sílu na utrácení, tak ať si jde přividělat. Já bych jí dala, aby jsme jí museli živit....a když tak ať si to odpracuje...No to jsem se teď naštvala... Neřeknu, kdyby opravdu potřebovala....ale tahle potřebuje akorát chytit za flígr a vyrazit s ní dveře....zlatá moje tchýně...

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:06:26
  6. avatar
    [38] breberka [*]

    oprava-pozlacený

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:05:44
  7. avatar
    [36] breberka [*]

    kubikm:akorád nevím, jestli by ho taky nechtěla poslacený

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:04:16
  8. avatar
    [35] Žábina [*]

    vrátit dárek? příště by měla smůlu
    chceš nejdražší kafe? no tak si ho přivez na návštěvu s sebou

    bohužel z článku vyplývá, že manžel má radši vlastní matinku než manželku

    superkarma: 0 23.06.2005, 13:02:52
  9. avatar
    [34] kubikm [*]

    breberka: s tím toaleťákem moc hezky napsané

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:58:26
  10. avatar
    [31] Májík [*]

    Páni, tak ta by jela jak namydlenej blesk. Dárek by mi vrátila jen jednou a bylo by to naposledy, protože příště už bych jí žádnej dárek nedala. Buď pevná a neustupuj, jakmile s tím jednou začneš, už nepřestaneš a přeroste ti to přes hlavu. Přeju pevné nervy a hodně štěstí.

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:42:13
  11. avatar
    [29] Arči [*]

    to není člověk

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:35:36
  12. avatar
    [28] Fripa [*]

    bednaroi: naprosto souhlasím

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:33:12
  13. avatar
    [27] Julča [*]

    Ještě tak živit tchýni

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:32:30
  14. avatar
    [26] Galina [*]

    nezávidím ti to,já měla tchýni zlatou,tak v tomhle fakt neporadím.A když ještě manžel stojí na její straně,tak měl sakra zůstat u maminky a nepořizovat si vlastní rodinu !!!

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:31:06
  15. avatar
    [23] breberka [*]

    A zlato na Vánoce-je normální??????, Kup jí toaleťák, ať se třeba posere a ať se má pak alespoň čím utřít, kráva jedna .Ach jo, já jsem se zase nas...

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:26:08
  16. avatar
    [22] breberka [*]

    Až u tebe bude, nenechsi nic líbit.To je tvůj domov a ona si musí uvědomit, že je tam pouze hostem a proto by se podle toho měla chovat-trochu pokory a vděčnosti jí by určitě nechybělo.

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:24:34
  17. avatar
    [21] breberka [*]

    Jednou s tebou má rodinu, máte společné peníze a tak i ty bys měla rozhodovat, jak snimi naložíte.Pokud to neakceptuje,tak je to obyčejný maminčin mazánek a nikdy za tebou, jako za svou rodinou nebude stát.To by si měl hoch uvědomit.Matinka asi ví, jak na něj, potvora jedna.Měla by spíše se sama snážit vám přilepšit, když máte mimi a dáváte penízky do baráku.My máme taky mimčo a taky renovujeme barák, takže vím, co kolik stojí a rodiče od manžela sice taky někdy jsou vypatlaní , ale finančně se nám kolikrát snaží přilepšit.Hodně štěstí a pevné nervy

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:23:23
  18. avatar
    [19] Kekka [*]

    Místo aby šetřila a kupovala dárky pro vaše mimi, tak takhle vydírá. Kdyby mi jednou někdo vrátil dárek, který jsem mu vybírala, už by ode mne neviděl ani .

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:13:52
  19. avatar
    [18] Eva_CZ [*]

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:11:04
  20. avatar
    [16] bednaroi [*]

    TCHÝNĚ JE OPRAVDU KRÁVA

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:09:21
  21. avatar
    [15] Trinitty20 [*]

    Je to prostě chytračka která ví, že její syn bude stát při ní, je to hrozný, zbývá říct manželovi jen Buď já nebo ona, ale to se nedá! Nevím co bych dělala

    superkarma: 0 23.06.2005, 12:06:02
  22. avatar
    [13] gerda [*]

    a proč byste ji měli živit? Copak nemá vlastní příjem? O něčem podobném slyším poprvé v životě. Nedala bych jí nic, máte přece vlastní rodinu a na výdaje si musíte vydělat. Nebo vás taky někdo dotuje?!

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:56:38
  23. avatar
    [9] Bella [*]

    Normalně

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:52:46
  24. avatar
    [8] Linde [*]

    takhle pod článkem se těžko odpovídá...chtělo by to a pokecat si více do hloubky.
    já bych to řešila asi takto: když přijede na návštěvu, tak kafe dle naší nabídky, pohoštění dle naší nabídky. Netuším sice, co myslíš pod tím "musíme ji živit".Jako že k vám chodí na obědy, nebo s vámi rovnou žije? Já bych vedla tak nějak účetnictví a asi po měsíci ukázala tvému manželovi, kolik vás stála peněz. A kolik za to mohla mít otřebných věcí dcera (botičky, hračky, odrážedlo..)A že jste mohli mít aspoň malilinkou párdenní dovču někde na chatě...A dárky pro ni prostě přizpůsobte i finanční situaci - nechce dárek za 200? Tak ať si trhne a dostane kytku za 100 a tím to končí. Asi holt budeš muset přitvrdit a i za cenu nepochopení u manžela nadělat dusno, dokud se to nevyřeší. Občas napiš, jak to probíhá, prosím. Máš ve mně spřízněnou duši, můžeš mi nechat i vzkaz přeji hodně štěstí a trpělivosti jen ať tou atmosférou netrpí ..

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:52:39
  25. [7] hblaziko [*]

    Pokud tchyně chodí do práce, tak bych to VŮBEC neřešila, ať si vyjde jak chce, vy se taky jako rodina musíte otáčet, abyste vyšli. Pokud je v důchodu, tam je každá rada drahá, ale bude mít na druhou stranu vdovský důchod, takže o žebrácké holi taky nepůjde. Uskromnit se bude muset každopádně a můžeš jí opáčit, když jí donesete kafe, že vy si taky nemůžete dovolit dražší. A když chce zlaté dárky, tak jí kupte jen přívěsek, řetízek ať si koupí sama. Mimochodem, pokud je s penězmi tak na štíru, podle mě si nemá co kupovat zlato. To považuji za nadstandard.
    A tvůj manžel si musí uvědomit, že jí semtam může přilepšit tisícovkou, ale v žádném případě ji nemůže živit.

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:50:26
  26. avatar
    [6] grice [*]

    Ahoj, máš úplnou pravdu,tohle už je vážně moc! Jseš v blbý situaci jako mezi dvěma kameny,když budeš normální a budeš s manželem řešit že takhle to nejde,postavíš si ho proti sobě,protože zřejmě je na maminku fixovanej a když to neuděláš budeš tím okrádat svojí rodinu,což bys podle mě neměla dopustit. Jak se k tomu staví švagr? Určitě si musíš s manželem v klidu promluvit a vysvětlit mu co si o tom myslíš a říct mu že by to měl s mámou probrat taky,protože takhle to dál nejde,snad se umoudří Přeju hodně štěstí at to dobře dopadne a drž se máš pravdu!

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:50:18
  27. avatar
    [5] marcellina* [*]

    jakto ze kdyz jeji manzel byl tak bohatej, nic nezdedila?

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:47:50
  28. avatar
    [4] Kekka [*]

    Tak to ti nezávidím. ne každý chlap se dokáže postavit na stranu své manželky proti vlastní matce. Buď tvrdá, manželovi řekni, co se ti nelíbí a trvej na svém, že máte svůj život a svých problémů dost. A neboj se stávkovat. Jakkoli. A tchýni kup kafe u žida. Držím palečky.

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:47:02
  29. [3] otka [*]

    Jo chodí na návštěvu.
    Dám jí to co mám a je to nic navíc nebo jí manžel dává ještě peníze?

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:45:28
  30. [2] otka [*]

    Jak živit?To u Vás bydlí?Nebo chodí na oběd?

    superkarma: 0 23.06.2005, 11:44:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme