Vztahy

SOS: S manželem se soustavně hádáme


Na Ženu-in se obrátila čtenářka qwerta s „banálním“ problémem.



Vadí jí časté malicherné hádky s manželem, které jsou u nich doma na denním pořádku. I když se „bouřka“ vždycky brzy přežene.

 

Jsme spolu s manželem už dva roky a naše hádky jsou čím dál tím prudší. Vždycky se sice usmíříme, ale nevím, co bude dál.

Přitom se máme oba velmi rádi a také jsme se opravdu z lásky brali. Když ale musíme společně řešit nějaký problém, Mirek musí mít vždycky navrch a je přesvědčený, že jedině on má pravdu.

 

To se zase samozřejmě nelíbí mně, a tak se bráním. Vznikne z toho pokaždé nemilosrdný boj kdo s koho.

Potom spolu dlouho nemluvíme, ale nakonec se zase udobříme, což je pak na celé té hádce to nejkrásnější. Jenomže i hezkých pocitů z usmíření je čím dál tím míň.

 

Nedávno jsme však začali plánovat rodinu, a tady je hlavní problém, který mě trápí. Nerada bych, aby naše dítě žilo v takovém neklidném prostředí. Ono by jistě nechápalo, že i když na sebe křičíme, tak se máme vlastně pořád hrozně moc rádi.

 

Co mám dělat? Jak mám reagovat? S Mirkem bych se rozhodně rozejít nechtěla.

 

qwerta

 

Psycholožka PhDr. Zdeňka Sládečková se domnívá, že domácí třenice způsobilo to, že partneři – manželé – ještě nemají rozdělené rodinné kompetence.

Oceňuji váš zodpovědný přístup k plánovanému rodičovství.

V neklidné atmosféře, kterou popisujete, by se hezky nežilo nejenom vašim dětem, ale i vám samotným.

V partnerském soužití samozřejmě vznikají neshody, konflikty a napětí, které často vyústí v hádku. Mám na mysli ty běžné, které nejsou projevem skrytého nepřátelství, potřebou druhého ponížit nebo ranit.

 

Vaše hádky jsou ale mocenským bojem, jak uvádíte.

 

V prvním roce soužití opravdu dochází k „rozdělování moci“. Prakticky to znamená určit, kdo z partnerů má v té které oblasti rozhodovací právo. U vás k rozdělení ještě nedošlo. Jste oba příliš dominantní a nechcete se podřídit.

 

Společný život vyžaduje kompromisy a je třeba se domluvit. Začněte v oblasti chodu domácnosti. Podejte návrh a pak o něm diskutujte. Učte se zvažovat názor toho druhého. Cílem je dohoda a základem ochota ustoupit v zájmu klidnějšího soužití.

 

Hádáte se často s manželem? Myslíte si, že hádka vztahu prospěje? Máte doma rozdělené kompetence, do kterých si navzájem nezasahujete?

   
17.10.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [73] grizzly [*]


    Marie tleskám souhlasím a navrhoval bych partnerskou terapii protože oba očividně chtějí spolu žít.
    dávám *****

    superkarma: 0 21.10.2008, 12:31:05
  2. avatar
    [72] prece ja [*]

    já se hádám velice nerada, mám pocit , že hádky nic neřeší, většinou se zvrhnou v boj, kdo z koho, kdo koho čím utluče. Problémy řeším až když jsem klidná, pak spíš ten druhý naslouchá.Tak řeším i "kritiku" svých puberťáků a rozhodně se s nimi pak dá mluvit a něco vyřešit.
    Moje známá občas ty hádky vědomě vyvolává, protože:ona si uleví...samozřejmě, že po chvíli už nikdo nevnímá, co ječí, jen má každy (kromě ní) zkaženou náladu.

    superkarma: 0 20.10.2008, 10:17:41
  3. avatar
    [71] jjandula [*]

    hádky jsou všude menší i větší,většinou rezignuju nebot u hádek můj manžel mlčí prý na to nemá slov co by mi k danému problému řekl, ikdyž ho sám zavinil....lepší než se hádat sama ze sebou nebot se u nás vede monolog ve dvou:-)

    superkarma: 0 20.10.2008, 08:49:49
  4. [70] alto [*]

    jsem rozvedená a to kvuli hadkám a alkoholu,zustala jsem se třema capartami sama.Pak jsem potkala človíčka ikdyž jsme se pohádali,bylo to kvuli detem.Našli jsme si společné zájmi a cíle které chceme dosáhnou.Už to vychází 13let pořád se máme o čem bavit

    superkarma: 0 19.10.2008, 22:59:29
  5. avatar
    [69] medved [*]

    Suzanne: asi se hadat nepotrebuju nevidim na tom nic pozitivniho...a muj manzel taky ne...nastesti....ale jestli vam to takhle doma vyhovuje, ok ono to asi vyhovuje vetsine lidi, protoze mi prijde, ze v manzelstvi se hada temer kazdy a uznavam, ze muj postoj je proste minoritni....

    superkarma: 0 19.10.2008, 22:01:35
  6. avatar
    [68] Suzanne [*]

    medved: probůh, ale co je iracionální, není nutně špatné My se doma hádáme, občas na sebe křičíme, někdy nám to pak i přijde vtipné. Je to otázkou letory, jestli člověk zvýší hlas. Nemusím na svého muže křičet, že je debil , přesto se občas pohádat potřebujeme a taky všechno vyřešíme.

    superkarma: 0 19.10.2008, 21:39:34
  7. avatar
    [67] medved [*]

    susa: a jak si prisla na to, ze kdo se nehada, ten nic neresi a jen ustupuje ? ja myslim, ze je hadka a dohadovani...to prvni je naprosto iracionalni, ukricene, nesmyslne a nic neresici...to druhe je vecne, klidne a resi se jen dany problem....samozrejme, ze nemame s manzelem na vsechno stejny nazor, ale kdyz mam jiny, tak na nej nezacnu jecet, ze je debil, ale proberu to s nim zcela normalne a nejak se dohodneme...treba nakonec prijdu na to, ze ma pravdu nebo zmeni nazor on nebo ho zmenime oba, ale proste se nejak dohodneme....

    superkarma: 0 19.10.2008, 21:31:05
  8. [66] Bellana [*]

    susa: A ještě - do dokonalosti mám hodně daleko. Třeba právě to, že neodpouštím nikomu, kdo mě urazí, jednou je nikdy, dvakrát je zvyk. Proto nemám mezi přáteli žádného hulváta.

    superkarma: 0 19.10.2008, 09:57:18
  9. [65] Bellana [*]

    susa: Manžel a já na sebe nekřičíme právě proto, že od svých rodičů jsme odkoukali, že to nefunguje. Moji rodiče i manželovi rodiče se hádali kvůli každé hlouposti a efekt byl minimální. Já nejsem kliďas, jen se umím ovládat a řeším věci, až když získám nadhled a argumenty. Manžel zrovna tak. Prostě na sebe zavrčíme a další kolo hovoru o trochu odsuneme. S uhádaným magorem bych nebyla, magorů si nevážím, tak proč bych s ním měla žít . Máš dojem, že žijeme ve vzduchoprázdnu a nesetkáváme se s jinými lidmi? Zastat se jiných lze i s nižší intenzitou hlasu, funguje to dokonce lépe než jekot.

    superkarma: 0 19.10.2008, 09:49:02
  10. avatar
    [64] kareta [*]

    susa: ¨jestli těš to nebaví, normálně odejdi, on se hádat přestane- vyzkoušeno, ověřeno

    superkarma: 0 19.10.2008, 09:37:03
  11. [63] susa [*]

    Drtí mě ty co tady píšou jak nechápou hádky jak je to nedůstojné a hloupé a jak by se nikdy nesnížili,že u nich by se to nemohlo stát,protože ony jsou vždy dokonale vyrovnané a klidné!Asi vás chytré horákyně nikdy nenapadlo,že všechny nejsme klidné,vyrovnané a máme špatný vzor třeba z domova a třeba s tím bojujeme a také víme jak je to nedůstojné,jak se ječením mnoho nevyřeší a hádat se nechceme!Ale lidi mají různé povahy a každý jsme jiný a né každý umí řešit věci v klidu a vyhovuje mu to!Například nesnáším lidi,který když se něco špatného kolem nich děje v klidu sedí a neřeší!Myslím,že se nehádáte jen proto,že se manželovi bojíte oponovat a jste k problémům slepé a hluché a zametáte je pod koberec a nebo jste si zkrátka našli partnera který vás umí nerozčílit.Nedělejte chytrý,když jste se s podobným uhádaným magorem nikdy nesetkali a nemuseli se bránit!!!

    superkarma: 0 19.10.2008, 06:00:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] Libča [*]

    hadali jsme se driv, i jsem hodne kricela... ted protoze jsem zmenila pracovni misto, jsem tak z te prace vyflusana, vybourena, sedrena ze proste uplne vypinam a jsem rada ze je doma klid, s manzelem se nekdy i poradne nevidime takze kdyz jsem spolu tak jsme radi ze jsem spolu.. kdyz se blizi hadka odchazim ven se vybourit, neb oddaleni od problemu a konfliktu mi hodne casto pomaha neb jsem vybusna povaha...

    superkarma: 0 18.10.2008, 10:00:34
  2. avatar
    [61] wich [*]

    Petunie: Taky máme asi patologický vztah Nehádáme se, není důvod a především mi přijde zvyšování hlasu a verbální agrese nedůstojná pro oba.

    superkarma: 0 17.10.2008, 23:49:52
  3. avatar
    [60] medved [*]

    Bellana: moc pekne si to popsala...

    taky hadky nechapu s manzelem jsme dvanact let a pohadali jsme se za tu dobu jednou a to samozrejme kvuli totalni kravine a jeste v metru, aby to videlo co nejvic lidi ale jinak vsechno resime normalne vecne a klidne, ja fakt nevim, co kdo resi, ze kvuli tomu musi zvysovat hlas nebo dokonce kricet podotykam, ze momentalne stavime barak a tam je potencialnich predmetu sporu kazdy den hromada....ale ac jsem se obavala, ze se nas vztah timhle nejak zhorsi, jak me plno lidi varovalo, tak mi prijde, ze nas to spis semklo a jedeme jako jeden tym a na hadky neni cas ani nalada....veci resime za pochodu , hledame, patrame, dohadujeme se, ale urcite na sebe nejecime...dyt to je hnus

    superkarma: 0 17.10.2008, 23:05:42
  4. avatar
    [59] Linde [*]

    mmch-platí se i v manželské poradně těch 30 Kč za sezení jako u doktora?

    superkarma: 0 17.10.2008, 21:22:54
  5. avatar
    [58] Linde [*]

    Kelly: šmárja, ty si půjčuješ toho mýho psychouše na víkendy?
    tvoje popisy jsou trefné a výstižné, zrovna takový období prožívám. já se mám sedřít kolem baráku, co se nestihlo přes léto leží ladem a zima na krku a milostivej je unavený po vynešení koše a prudí, že on se nestrhne kvůli blbýmu protékajícímu balkonu . Moje směny kolem a domu bere jako moji pošahanost a moji nutnost si něco dokazovat.

    superkarma: 0 17.10.2008, 20:38:14
  6. avatar
    [57] malá paní [*]

    To nemá cenu takový vztah až budou děti tak to budou odnášet.

    superkarma: 0 17.10.2008, 20:27:24
  7. avatar
    [56] Žábina [*]

    petul: já bych to neodsuzovala...je to hodně o povaze...flegmatik hádku nevyhledává, cholerik ano

    superkarma: 0 17.10.2008, 18:27:05
  8. avatar
    [55] petul [*]

    shb: A co z toho máš, když si tak zařveš na partnera? Dobrej pocit?

    superkarma: 0 17.10.2008, 14:35:10
  9. avatar
    [54] shb [*]

    Bellana: no ono někdy stačí si zařvat to co jiní řeknou polohlasem, ale fakt zůstává stejný...jen je to s dávkou energie

    superkarma: 0 17.10.2008, 14:21:01
  10. [53] Bellana [*]

    shb: Já naučila i kolegy, že v mé přítomnosti se nekřičí a že se věci řeší věcně. Ty emotivní posílám za dveře a musejí mi své argumenty poslat písemně. Ještě jsem nezažila, že by z řevu vzniklo dobré řešení, jen ten větší řvoun převálcoval menšího řvouna.

    superkarma: 0 17.10.2008, 14:11:06
  11. avatar
    [52] Petunie [*]

    shb: zdravá výměna názorů probíhá poměrně kulturním způsobem.

    superkarma: 0 17.10.2008, 14:09:33
  12. avatar
    [51] Petunie [*]

    Bellana: asi tak...taky tomu nerozumím.

    superkarma: 0 17.10.2008, 14:08:54
  13. avatar
    [50] shb [*]

    Bellana: no právě dá a dobře, ale je to o nátuře každýho, já zase nemůžu ty kliďasy, a taky za hádku to považuje většinou to okolí, ale pro zúčastněné je to prostě zdravá výměna názorů a rozhodně tím vztah na kvalitě neztrácí...

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:59:36
  14. [49] Bellana [*]

    shb: To je to, co nechápu. Opravdu se dá hádkou vyřešit, jestli koupit modrý nebo červený kbelík, jestli jet do Itálie nebo na Lipno, jestli koupit byt v Praze nebo v Kotěhůlkách? A ještě ke spokojenosti obou stran? To si nějak neumím představit. Ale třeba vám to funguje

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:57:11
  15. avatar
    [48] Petunie [*]

    Jsme s přítelem spolu cca 3 roky a nikdy nebyl důvod se kvůli čemukoli pohádat, prostě máme oba nadhled - když jde o prkotinu, tak to nemá smysl a když je to důležité, tak to konstruktivně probereme. Asi máme "patologický vztah" bez hádek, ale jsme obsa těžce nekonfliktní osoby a naprosto nám to vyhovuje.

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:51:27
  16. avatar
    [47] shb [*]

    Bellana: někdo je kliďas, můj bejvalej na to byl hroznej absolutně se s ním nedalo pohádat, prostě už jsem zcela šílela a on to vždy hodil do vtipu nebo byl prostě vklidu, a to jsem nemohla vystát, prostě jsem tu hádku potřebovala jako sůl! jako netvrdím, že bych konflikt vyhledávala, to chodí samo, ale až takový stoik a kliďas to fakt nemůžu...

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:31:08
  17. [46] Bellana [*]

    SStream: U nás by se hádkou nic nevyřešilo, my musíme řešit věci v klidu, bez emocí. Je toho tak málo, co stojí za křik a urážky. Vlastně jsme na sebe ječeli jen jednou, před 27 lety. A stejně jsme to pak vyřešili až za pár dnů s chladnou hlavou. Nejsme italská domácnost.

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:23:15
  18. avatar
    [45] Meander [*]

    ToraToraTora: Kam ho posune? Do ještě většího kopru?

    superkarma: 0 17.10.2008, 13:18:54
  19. avatar
    [44] evelyn [*]

    nenavidim hadky a vetsinou se k nim nenecham vyprovokovat, ale kdyz pohar pretece, jsem k nezastaveni a to nejen ve verbalnim projevu

    superkarma: 0 17.10.2008, 12:29:10
  20. avatar
    [43] SStream [*]

    Tak nevím. Mlčet při tom, kdy partner dává něco hlasitě najevo... Vypadalo by to, že s ním souhlasím. Já se raději pohádám jak holky píší - pročistí to vody, nic v sobě nedusíte a postavíte se za svůj názor. My se nesnažíme najít kompromis ale to nejlepší řešení určitě je lepší dát si prostor k vysvětlení zrovna takového a ne jiného názoru než si o partnerovi myslet, že je bl.ec a chodit kolem sebe nasupení

    superkarma: 0 17.10.2008, 12:01:17
  21. avatar
    [42] Žábina [*]

    mindulinka: přesně

    petul: držím palce

    superkarma: 0 17.10.2008, 11:36:21
  22. avatar
    [41] ToraToraTora [*]

    Dítě vztah neslepí, ale posune ho jinam...budou mít zcela jiné starosti a na malichernosti čas nezbyde

    superkarma: 0 17.10.2008, 11:35:56
  23. avatar
    [40] shb [*]

    teda kdybych se nehádala tak bych měla pocit že nežiju a pořádná hádka krásně vody pročistí, než aby zůstaly nevyslovené věci a každý si sám přemýšlel co jako
    nevím, musí si to vždycky ujasnit ti dva když se svěřila- to je první krok a přemýšlí o tom, ještě aby ten chlap se vzpamatoval- jo a taky je dobrý, když je někdo trochu nervák, udržovat jej sytého, páč s hladovým člověkem to nejde , a taky mám vyzkoušeno, že když se někdy člověk nemůže v pravou chvíli vyjádřit nebo si to ujasnit tak použít sms- u mně to funguje- každý získá čas na rozmyšlenou....

    superkarma: 0 17.10.2008, 11:33:32
  24. avatar
    [39] fructia [*]

    Když se chci hádat, najdu si sebemenší blbost, a pak mě to samotnou štve, jenže ten vztek, co ve mně najednou je, nejde jen tak "vymazat"

    superkarma: 0 17.10.2008, 11:27:45
  25. avatar
    [38] petul [*]

    7kraska: U nás to není furt A není to vyloženě hádání, nekřičíme na sebe

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:54:45
  26. avatar
    [37] Kelly [*]

    Zdendula: mračí se

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:52:21
  27. [35] mindulinka [*]

    Líbí se mi ta věda: jsme spolu s manželem už dva roky. Já bych spíš napsala: TEPRVE dva roky

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:40:44
  28. [34] 7kraska [*]

    Petul, ja bejt bezdetna a chlap se furt hadat, tak jdu od nej.

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:34:36
  29. avatar
    [32] Subinka [*]

    mno tak se hadat prestante a je to

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:30:21
  30. avatar
    [31] petul [*]

    Žábina: Tak to je dobře, že jsi na to přišla Já to vím odjakživa, ale teď aby na to ještě přišel ten můj chlap

    superkarma: 0 17.10.2008, 10:19:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme