Vztahy

SOS: Proč nejsem spokojená?

Čtenářka Ženy-in, paní Veronika z Plzně, prožívá osobní krizi. Přestože má spolehlivého partnera, hodné děti a nedávno se jim narodil syn, kterého si s manželem ke dvěma dcerám moc přáli, je stále nespokojená.

Jsem vdaná už sedm let a za tu dobu se nám narodily dvě dcerky, se kterými jsem už pátým rokem doma. S manželem jsme si přáli ještě syna, což se nám loni na podzim splnilo. Sice jsme si ho moc přáli, ale teď mám pocit, že mi vše přerůstá přes hlavu.

S dětmi bývám po celý den doma sama, protože je manžel pracovně velmi vytížený.
Se samotnými holčičkami to dřív ještě šlo. Byly mladší, a asi tudíž i hodnější, ale teď jsou
k neuhlídání.

Denně vstávám v šest, abych udělala mužovi snídani, pak se budí Vojtíšek na kojení a sotva
si zase zalezu do postele, budí mě holčičky. A pak už z toho kolotoče neslezu. Večer mi pak
u televize padají víčka, a když se kolem jedenácté vrátí muž z práce, sotva mu dám večeři a mažu spát. Na sex samozřejmě nemám ani pomyšlení a jsem asi hodně protivná.

Někdy mívám takové stavy, že bych nejraději celý den proležela v posteli a ničím se nestresovala. Ale to nejde, děti mě potřebují.

Jiné velké problémy nemáme. Manžel je moc hodný, udělá, co mi na očích vidí (tedy spíš – dá mi na to peníze), když má čas, věnuje se dětem. Dá nám první poslední.

Ale já jsem čím dál tím víc nespokojená. Pořád, jako bych očekávala něco úžasného,
a ono to nepřichází! Někdy si říkám, zda je tohle opravdu ten život, jaký jsem si představovala,
a jak krásné by bylo zbavit se všech těch stresujících povinností. Ale pak zas mám špatné svědomí.

Existuje nějaká cesta z toho všeho ven? Mám takové pocity jenom já, nebo to jsou zcela běžné stavy, které časem odezní nebo si na ně zvyknu?

Veronika, Plzeň

Psycholožku PhDr. Zdeňku Sládečkovou Veroničiny „problémy“ nepřekvapují:

Nemějte špatné svědomí. Vaše přání zbavit se běžných povinností není nic špatného, je to jen důsledek toho, jak se nyní cítíte přepracovaná. Je důležité, abyste si mohla odpočinout.

Popřemýšlejte o tom, jak byste si mohla zorganizovat péči o děti, aby nebylo všechno jen na vás. Zkuste třeba využít pomoci služeb na hlídání dětí. Měla byste mít alespoň dvakrát týdně  dvě až tři hodiny jenom pro sebe. Není to žádný přepych, jenom nutnost, abyste zregenerovala svoje síly.

Pište nám, co vás trápí! Naši odborníci spolu s ostatními čtenářkami Ženy-in vám určitě poradí.

   
30.06.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] punh [*]

    Jeremi: máš pravdu, že mít pro sebe chvilku klidu i jednou v týdnu je paráda. Ale když mají dost peněz, tak si to může dopřát i víckrát.

    superkarma: 0 01.07.2008, 07:19:28
  2. avatar
    [57] Suzanne [*]

    Co je tohle za život? Já bych necítila žádný smysl svého bytí, kdybych byla doma s dětmi a motala se celý den jen v bytě a kolem drobotiny

    superkarma: 0 30.06.2008, 23:38:30
  3. avatar
    [56] wich [*]

    Myslím, že Veronika potřebuje práci jako sůl. Kdybych byla doma a běhala jen kolem dětí a domácnosti, brzy bych zešílela (nemyslím to zle, ale nemám ráda až moc stereotypní život). Potřebuje prostě zaangažovat manžela i do rodiny, najít si práci na půl úvazku, aby vypadla z baráku a nějakého toho koníčka

    superkarma: 0 30.06.2008, 23:33:35
  4. avatar
    [55] danca79 [*]

    Kuře: deti obcas umi prekvapit kolik vlastne Jaje v te dobe bylo?
    ja jsem tri roky fungovala jako chuva pro tri decka, a je fakt ze jednou kdyz mi bylo absolutne mizerne tak byly naprosto zlaty, ale je fakt ze nejstarsi holce bylo 10 tak ty dve mladsi v pohode obstarala, ale bejval by se o sebe postaral i petiletej nejmladsi, zalezl si do pokoje a hral si, akorat si tehda segre rekl o jogurt neb na nej v lednici nedosahnul...

    superkarma: 0 30.06.2008, 21:46:36
  5. avatar
    [54] danca79 [*]

    ...teda, kdo by byl v podobny situaci spokojenej, no ne? Veroniko, potrebujes pauzu a chvilku casu pro sebe a hned to bude lepsi...takhle se prece dlouhodobe zit neda!!!

    superkarma: 0 30.06.2008, 21:44:01
  6. avatar
    [53] Kassy [*]

    Kuře: No on je asi dost nesmysl snažit se mít zároveň začínající firmu a začínající rodinu...

    superkarma: 0 30.06.2008, 21:27:32
  7. avatar
    [52] Jeremi [*]

    punh: Alespoň párkrát. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že i jednou v týdnu tři hodiny jsou neuvěřitelně očistné, když je to pravidelně.

    superkarma: 0 30.06.2008, 21:06:12
  8. avatar
    [51] punh [*]

    jestli je ten manžel tak hodný, tak si určitě bude dělat snídaně sám, snad proboha vidí, že je manželka uštvaná . Všechno záleží na domluvě a když nemají nouzi o peníze, tak by se mohla pořídit paní na úklid a nějaká studentka - chůva na pohlídání alespoň párkrát v týdnu

    superkarma: 0 30.06.2008, 21:01:54
  9. [50] Bellana [*]

    Kuře: Děsivá zkušenost . Ještě že to nakonec dobře dopadlo .

    superkarma: 0 30.06.2008, 20:58:50
  10. avatar
    [49] Kuře [*]

    Kassy: Stačí, aby byl v začínající firmě. A pak ani ty peníze nejsou tak valné.

    superkarma: 0 30.06.2008, 20:30:12
  11. avatar
    [48] Kassy [*]

    Proboha co má ten manžel za práci, že mu paní chystá snídani v šest ráno (mimochodem nezvládl by si ji nachystat sám?) a vrací se v jedenáct večer? To pracuje 16 hodin denně? Asi bych doporučila aby ubral a začal se víc věnovat rodině a hlavně své ženě. Peníze všechno nezachrání, občas je potřeba i fyzická přítomnost.

    superkarma: 0 30.06.2008, 20:04:16
  12. avatar
    [47] punh [*]

    Taky bych byla nespokojená. Byla jsem doma na mateřské 6 let s 2 dětmi a pak už jsem se do práce těšila jako blázen. A to manžel nechodil z práce ve 23 hodin. Mně s dětmi nikdo nepomáhal, protože babičku máme jen jednu a ještě daleko. Takže tyhle stavy znám a jsem ráda a užívám si to, že jsou děti velké a nemusím jim být za zadkem. Ale všechno pomine, děti odrostou a bude zase dobře. Já jsem si snažila vyšetřit alespoň chvilku na čtení nebo jiný odpočinek (když děti spaly apod.). Moje známá má 5 dětí, vypadá uštvaně, ale tvrdí, že jí vůbec nevadí, že už si několik let nepřečetla knížku a že ji děti dobíjejí - teď nevím jestli myslela energií anebo že ji utlučou Já bych se z toho zjevila. A pořád komentuje, že nechápe ženský, který mají 2 děti a jsou unavené. Je to prostě taková supermatka

    superkarma: 0 30.06.2008, 19:01:58
  13. avatar
    [46] fructia [*]

    Abatyse: Já to mám taky někdy tak. Prostě se cítím strašně nespokojená a nevím ani proč, ale horko těžko se takového pocitu zbavuji

    superkarma: 0 30.06.2008, 18:02:40
  14. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    Souhlasim s Jeremi. A byt doma s detma neznamena, ze budu slouzit detem a Panu tvorstva. Ani hovno. Bodejt bys byla spokojena.

    superkarma: 0 30.06.2008, 16:50:46
  15. avatar
    [44] Kuře [*]

    Bellana: U nás to takhle funguvalo nějakých 7 let. Po založení nové firmy se manžel pomalu ale jistě dostal do kolotoče, ze kteréhos e špatně seskakuje. Nikdy nechtěl doma servis, spokojil se i s konstatováním, že v lednici je salám. Domluvil mi paní na úklid, akceptoval, že děti chodí do jeslí a školky. Jenže nikdy nepochopil a ani nemohl pochopit, co to je být 24 hodin denně zodpovědný za dvě děti. Takže jsem před lety zažila i to, že jsem ležela na zemi v peřinách, kolem mne lezlo batole a já doslova přežívala se zápalem pohrudnice a čekala, až přijede z Hamburku.
    Ke změně ho přinutilo to, když jsem mu letos v zimě zavolala, že musí přijet, že jsem tři dny nespala, protože děcka mají chřipku a já jsem už totálně mimo. Odpověď byla, že za dva dny přijede. To bylo večer. V devět ráno usnula s horečkou 39.9 a probrala se v šest večer tím, že mi na hlavu dával obklad a snažil se mne probrat. Celý ten den byly doma obě děti. Naštěstí už Jája umí ohřát jídlo v mikrovlnce a věděla, že máme v lednici předvařenou polívku. Takže se živily polívkou a kukuřičným chlebem. Prý mi k posteli nosily vodu, kterou jsem pořád pila. To si ale nepamatuju, jenom vím, že na stolku skutečně stála plná sklenice. Když jsem zjistila, že jsem byla vlastně celý den napůl v bezvědomí, tak jsem se totálně pozvracela hrůzou, co se mohno stát. Jediné naše štěstí bylo, že se nakonec taínek rozhodl, že se vrátí dřív.

    A pak najednou tatínkovi došlo, že mu děti unikají do neznáma, že vlastní syn ho považuje za cizího, že o nás spoustu věcí neví. Že rozhodně nefungujeme jako rodina, ale jako dvě oddělené jednotky.
    Nejdřív měl strach, že nenajde jinou práci, pak mu bylo líto opustit firmu, kterou v podstatě vybudoval (začínali ve třech lidech, když odcházel měli 100 zaměstnanců). Nakonec našel stejně finančně ohodnocenou práci a přitom má mnohem víc času na rodinu. Je otázka, zda je to pozdě, nebo ještě včas.

    superkarma: 0 30.06.2008, 16:29:39
  16. [43] Bellana [*]

    Kuře: Taky je neodsuzuji. Jen bych tak žít nechtěla. A nechtěla bych být dítě v takové rodině, kde jsem milovaný kus inventáře, aby otec mohl říci, že postavil dům, zasadil strom a zplodil syna ( o výchově v takovém případě nelze hovořit).

    superkarma: 0 30.06.2008, 16:02:56
  17. avatar
    [42] Jeremi [*]

    verlit: Jo, přesně takhle to je.

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:44:31
  18. avatar
    [41] Kuře [*]

    RenataP: Ono to není tak jednoznačné. Taky byly doby, kdy jsem vstala ve dvě ráno, abych manželovi ohřála večeři. Protože jsem věděla, že se na něj ráno vrhnou děti a já jsem s ním potřebovala mluvit v klidu.

    Stejně tak neodsuzuji ty páry, kde je manžel "od nevidím do nevidím" v práci.

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:19:59
  19. avatar
    [40] verlit [*]

    Ona to tak část workoholiků bere - celý den od nevidím do nevidím se štvu, abych vás zajistil. Nosím domů spoustu peněz, máme hezké bydlení a mám vás rád. Tak co ta ženská pořád chce?? Cítí se pak hrozně ukřivděný.
    A je hodně těžké jim vysvětlit, že právě takhle to nefunguje a i když má dojem, že dělá pro rodinu všechno, tak ve skutečnosti toho dělá hrozně málo. Nebo spíš nějak chybně.

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:17:06
  20. avatar
    [39] Abatyse [*]

    Nemám tři děti ani kolotoč s nimi spojený, nevstávám v šest a nepřipravuju maželovi snídani, nejsem večer k smrti unavená.
    Naopak, nemáme žádné dítě, chodím do práce, která mě baví, partner na mě má času dost, volný čas trávíme většinou spolu a velmi aktivně (aspoň jsem o tom přesvědčená) a stejně mívám období, kdy jsem nespokojená a "Pořád, jako bych očekávala něco úžasného, a ono to nepřichází!"

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:11:36
  21. avatar
    [38] Jeremi [*]

    Bellana: Protože takhle je spousta chlapů spokojená - mají svoji dobrou práci a k tomu tu rodinku jak ze žurnálu, co si můžou vystavit na fotce v kanceláři (a tam čím víc potomků, tím líp to vypadá). A jelikož nejsou doma, tak neviděj, co práce a úsilí to jejich manželky stojí. Takže vcelku logicky sami pomoc nenabídnou. Je třeba si o ni říct. A hezky rázně.

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:11:00
  22. avatar
    [37] kareta [*]

    ještě bych vyzdvihla velký význam spaní po obědě Ty 2 hodiny poledního klidu jsou k nezaplacení.

    superkarma: 0 30.06.2008, 15:04:05
  23. avatar
    [36] RenataP [*]

    No, s tímhle kolotočem jsem si taky zažila svý, relax je třeba,jinak je to průser...ALE...

    Manželovi snídani krájí na kousky a večeři předžvýkává, nebo proč nutně potřebuje její asistenci??? Tyhle "chlapy" fakt nechápu, nebo spíš ty služky kolem nich...

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:58:52
  24. [35] Bellana [*]

    Taky mě zaráží to, že otec chodí domů pozdě v noci a nevěnuje se holkám. To se bude věnovat až synovi? Proč vlastně chtěl mít děti, když na ně v podstatě kašle? Peníze jsou třeba, ale nejvíc je jich třeba tam, kde otec o děti moc nestojí a není ochoten dát jim svůj čas, si myslím. Divný model rodiny. Jak dlouho to může fungovat?

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:55:35
  25. avatar
    [34] jiti [*]

    chápu, taky by mne nebavilo být 5 let doma s děckama a dělat chlapovi služku. Ale jaké si to člověk udělá, takové to má. Aspoň přestaň vsttávat v 5 a chystat mužovi sváču . To by mě ubíjelo nejvic.

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:48:11
  26. avatar
    [33] Kuře [*]

    kareta: Přesně tak. Mé děti už ví, že po osmé jako maminka nefunguju, pokud nejde o "stav ohrožení". Holka je v první řadě nevyspalá, musí si najít čas na spaní. Pak teprve najde tu sílu začít se i bavit.

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:48:10
  27. avatar
    [32] kareta [*]

    Kuře: jj, určit všem pevný režim a tvrdě dodržovat pravidlo"matka je taky člověk"

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:45:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Kuře [*]

    Lidi já se omlouvám za ty překlepy, prudí mi tady dva škoditelé a tak jsem odeslala text bez přečtení.

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:39:18
  2. avatar
    [30] Kuře [*]

    Nó, začala bych tím,že bych zrušila ranní ceremonie kolem manžovi snídaně. Uvařit si čaj a máznout chleba si snad umí? Dále bych vyhlásila, že po 20:00 mikončí směna a tudíž kdo chce naservírovat večeř, musí přijít přd tímto limitem. Kdopřijde později, ten si véču ohřeje a naservíruje sám.

    Čímž holka získá nějakou tu půlhodinku spánku k dobru.

    Připřeplněnosti dnešních školek bych si tipla, že má obě holčičky na krku amusí jim dělat soukromý lunapark. Takže bych je šupla aspoň na jendo - dvě dopoledne/odpoledne do kroužku. A malého kojence bych v té stejné době svěřila někomu na "povození".

    Protože tenhle způsob života dobře znám (manžel jezdil domů v pátek kolem půlnoci a v neděli v pět ráno odjížděl), tak vím, jak je to vyčerpávající. jediná šance jak se nezbláznit je - občas přestat být maminka. A opravdu denně si užít v klidu chvilku samoty. Tedy naučit děti chodit spát v přijatelnou dobu, kdy jsem ještě příčetná a můžu si v klídku číst, malovat, koukat na film atp. A skutečně respektovat to, že když děti spí, já odpočívám. Domácnost se dá zvládnout v době, kdy jsou haranťta vzhůru.

    superkarma: 0 30.06.2008, 14:34:22
  3. avatar
    [29] verlit [*]

    Proboha, proč by čtenářka podle toho, co popisuje, měla být spokojená? A ještě se cítit provinile, že není?!
    Už to tu zaznělo mockrát, ale jiné řešení těžko navrhnout: manžel si udělá snídani sám, zaplatí paní na hlídání a manželka si vyhradí dostatečný čas týdně sama pro sebe.

    superkarma: 0 30.06.2008, 13:58:18
  4. avatar
    [28] barasv [*]

    Jaký si to uděláš, takový to máš... Ale je pravda, že období mateřské a rodičovské dovolené je pro ženskou hodně náročné. Chce to udělat si čas i sama na sebe a na své koníčky, vyrazit sem tam mezi lidi a přijít na jiné myšlenky, zapřáhnout doma trošku víc manžela, najít si hlídání a občas společně vyrazit někam do společnosti.
    Sama mám dva malé kluky a občas z toho taky šílím, ale jsem pořád optimista a věřím v lepší zítřky...

    superkarma: 0 30.06.2008, 13:52:10
  5. [27] Bellana [*]

    Každý normální člověk by byl uštvaný a nespokojený, kdyby pracoval 17 hodin denně sedm dní v týdnu. Chce to zredukovat počet činností a večer jít spát s holkama. Manžel si tu večeři může ohřát taky sám, když chodí takhle pozdě. Že by si při tom povídali, není příliš pravděpodobné. Oba už musejí být utahaní. Děkuji pěkně za takový režim dne

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:49:53
  6. avatar
    [26] Meander [*]

    Když vám nestačily dvě děti, tak trp

    Zajdi si k psychiatrovi a nech si napsat AD, jinak ten potěr dříve či později utopíš v záchodě. A manžel předpokládám není bezruký, aby si nemohl žvanec nandat sám.

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:40:50
  7. [25] gentiana [*]

    Souhlasím s tím, že snídani si snad může manžel udělat sám - a pro ostatní taky. I s tím, že manžel si snad může v jedenáct večer hodit něco do mikrovlnky.
    Paní by měla děti strčit do školky/jeslí aspoň na pár dní v týdnu a najít si práci, kde přijde mezi lidi. Najde si na přemýšlení něco jiného, než že není dokonalá matka a manželka, protože paní je prostě jenom člověk a dokonalí jsou akorát bohové.

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:36:54
  8. [24] maajaa65 [*]

    Radila bych větší děcka šupnout do školky, alespoň na částečný "úvazek". Když manžel svou péči dává najevo převážně penězi, tak pořídit paní na úklid, aspoň 2x týdně /pro 5ti člennou rodinu s malými dětmi to není žádný přehnaný luxus, ale nutnost/... Manželovi vysvětlit, že ve 23 hod. se už nejí a teplá jídla už vůbec neee... . No a ráno ať si manžel milostivě nachystá, na co má chuť... Stejně to třetí dítě má jen proto, že první dvě jsou holky a pán tvorstva toužil po dědici

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:33:01
  9. avatar
    [23] sanvean [*]

    Lilinka: To víš, moc si přáli SYNA...měla jsem sousedku, starší dvě dcery chodily odrbaný, nejmladší syn dostal první poslední, na co si vzpomněl To samozřejmě nevztahuju k pisatelce článku, jen že takové případy existují.

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:19:45
  10. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    S holčičkami je na mateřské pátým rokem, takže minimálně jedna už chodí do školky, o starost míň. Jestliže je manžel tak milující, tak nevím, proč by si snídani neudělal sám, popřípadě ji nepřipravil i pro děti. myslím, že pětileté dítě si už rohlík s jogurtem vytáhne zcela samostatně. V jedenáct servírovat večeři? Většina rodin má mikrovlnku....zvládne ji obsluhovat i manžel. Paní by si měla uvědomit, že pokud mají tři děti a je na ně celý den sama, tak nemůže čekat neustálou idylu jak z americké romantické komedie, je třeba zamyslet se, jak mohou pomoct ostatní a co je a co už není nutné dělat. A manžel také nemůže čekat, že při třech dětech a jeho celodenní absenci na něj doma bude čekat usměvavá odpočatá žena servírujíc právě dovařenou svíčkovou v jedenáct v noci! Není to jen na ženě

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:16:19
  11. avatar
    [21] Lilinka [*]

    Já nevím, proč paní chtěla třetí děcko. Vždyť už starání se o dvě musí být docela záhul, ne? Navíc k tomu ještě starání se o mažela, z toho by se asi jeden zcvoknul.

    superkarma: 0 30.06.2008, 12:05:51
  12. [19] Zaffira [*]

    taky nechápu, proč dělá manželovi snídani? Má ruce, ať si ji udělá sám, a naopak, ať udělá někdy snídani pro ni.
    A když udělá vše, co jí na očích vidí, tak ať se o víkendu postará o děcka, a pošle ji do lázní, na běžný provoz najme pomocnici, atd.
    Mmch. co to má za práci, že je tam od 7-23? To bych mu sdělila, že zas tolik peněz nepotřebuju, že potřebuju především jeho osobně.

    superkarma: 0 30.06.2008, 11:55:05
  13. avatar
    [18] fructia [*]

    Proč tolik dětí, když je nezvládáte?

    superkarma: 0 30.06.2008, 11:29:06
  14. avatar
    [17] Jeremi [*]

    rek11: Holčičky taky můžou být zlobivější proto, že se víc nuděj, když je část maminčiny pozornosti pohlcena malým bratrem.

    superkarma: 0 30.06.2008, 11:19:04
  15. avatar
    [16] rek11 [*]

    Nechápu některé ženy,které se obětují jen pro rodinu azapomenou na sebe a pak to nechají zajít takhle daleko, podle mě to už daleko je.Přišlo další dítě,měli jste nastavit nová pravidla rovnou!!!Holčičky zřejmě nebudou zlobivější,jen poutají pozornost,nebo to víc vnímá...To se dělo mě,když jsem byla nemocná a oddělaná najednou jsem viděla,jaký mám doma čísla,za normálního stavu jsem to nevnímala Potřebuje si dáchnout a urvat si čas pro sebe...pokud dává peníze,tak si najmout někoho na výpomoc,nebo zajit do fitka,tady hlidaji tusim od 8 mesicu veku ditete...detske centrum-skolka asi neprojde vzhledem k tomu,ze je na materske.Z osoni zkjusenosti-bude to znit blbe,ale byt hodne venku uzavrene hriste je vynikajici vynalez,decka se vyblbnou a doma vam naudelaji cubinec

    superkarma: 0 30.06.2008, 11:08:52
  16. avatar
    [15] átéčko [*]

    Verunka si potřebuje odpočinout. Vím ,jak mi udělalo dobře cvičení jógy, kam jsem začala chodit každý čtvrtek. I když s mi někdy nechtělo. Rodina si zvykla a přizpůsobila se. nikdo mi nikdy nepohlídal děti ani mi pomoc nenabídl. Vím, jak je to ubíjející.
    Neměla by se dělat starosti jen o rodinu, ale také o sebe. Udělat si malé radosti. Něco si koupit, zajít si na kávu nebo ke kamarádce. Ale bez dětí. Teď se dá sehnat hlídání.
    Potvrzuji, že jsou to běžné stavy z přetížení a vyčerpání.

    superkarma: 0 30.06.2008, 10:49:54
  17. [14] Danka [*]

    Tak kvůli snídani pro manžela jsem nevstávala nikdy a měnit to nemíním. Když byly děti malé, tak manžel jezdil pracovat do zahraničí, tudíž jsem na děti byla sama a hlídání jsem měla jen v nezbytných případech tak 5x do roka. Ale je fakt, že tolik let doma musí být ubíjející. Já byla 2 roky s dcerou, pak 3 roky v práci a zas 3 roky se synem. Třetí bych si nepořizovala ani náhodou.

    superkarma: 0 30.06.2008, 10:27:40
  18. avatar
    [13] Pentlička [*]

    Lotka: myslela jsem to tak, že by mohly občas pohlídat - ty kamarádky třeba na oplátku.
    A já jsem dcerku do školky na dopoledne dávala, i když jsem byla na mateřské se synem.

    superkarma: 0 30.06.2008, 10:24:44
  19. avatar
    [12] risina [*]

    To ranní vstávání mě taky dorazilo. Já s narozením třetího dítěte naopak přestala ráno vstávat k těm starším a přípravu snídaně a svačin do školy si vzal na starost manžel. Aspoň tu ranní rutinu by mohli u Veroniky změnit - tatínek udělá snídani sobě i holkám a do sého odchodu do práce se o ně postará (chodí-li domů v 11 v noci, tak asi nepracuje od 7 ráno), aby Veronika měla na starost jen to kojení a svůj spánek.

    superkarma: 0 30.06.2008, 10:08:37
  20. avatar
    [11] Jeremi [*]

    Solei: Právě - přeplněnost školek je příčinou, že děti maminek, co nechodí do práce, téměř nejsou přijímány. A školka pro předškoláky rozhodně povinná není. Sice když rodiče předškoláka projeví zájem, aby dítě do školky chodilo, je obec povinna jim to místo ve školce zajistit, ale kdyby nechtěli, tak dítě do školky chodit nemusí.
    Jinak si ale myslím, že na to jedno dopoledne v týdnu, které by matce zajistilo duševní zdraví a relaxaci se dá ufinancovat i soukromá školka nebo nějaký kroužek v mateřském centru.

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:36:59
  21. avatar
    [10] Jeremi [*]

    L_B: Přesně to mě napadlo taky. Snídani si určitě může dotyčný udělat sám. A jestli je takhle furt v práci, tak mu to nejspíš stojí za ten výdělek, takže by neměl být problém osvobodit manželku od uklízení a žehlení zplacením uklízecí paní. Nebo zaplacením hlídací slečny na jedno odpoledne v týdnu, aby maminka mohla udělat něco pro sebe (odpočinout si, dojít si zacvičit, přihlásit se na jazykový kurs... cokoliv dle nátury).

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:26:43
  22. avatar
    [9] Solei [*]

    Lotka: na část dne by to jít mělo. Kolegyně to takhle provozovala Navíc mám pocit, že snad dokonce je školka rok před nástupem do školy povinná. Spíš bych se bála přeplněnosti školek.

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:18:16
  23. avatar
    [8] Lotka [*]

    Solei: a ty myslíš, že když jsi na mateřské, tak ti děti upíchnou tak jednoduše do jeslí a do školky?

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:09:56
  24. avatar
    [7] L_B [*]

    tak kdyz ji manzel udela, co ji na ocich vidi, tak at ji taky nekdy nachysta snidani a poridi pani na hlidani nebo na uklid...
    ...vlastne vubec nechapu, proc vstava dobrovolne v 6 rano kvuliva tomu, aby muzickovi nachystala snidani - to ten pan jako nema ruce nebo co...?
    ...a taky bych se snazila dat holky do skolky - starsi klidne uz na cely den (vekove uz stejne bude predskolacka?)...

    jinak kdybych mela program jako ta pani, tak se budu teda taky citit sakra nespokojena... ...ale verim tomu, ze jde si to preorganizovat tak, aby si vysetrila chvilku pro sebe - obzvlast, kdyz to vypada, ze nemaji extra nouzi o finance...

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:03:14
  25. avatar
    [6] Solei [*]

    co takhle holčičky občas upíchnout do jesliček nebo školičky. Nepíše jestli je s nimi celý den doma, ale docela chápu, že holky se nudí když se matka věnuje kojenci místo toho aby si s nimi hrála. Holky ať se naučí hrát si samy, nebo ještě líp strčit je do kolektivu ostatních dětí, ať se taky naučí být i mezi cizími.
    Nikdy jsem nechápala dvanáctileté holky co na táborech brečí že chtějí domů

    superkarma: 0 30.06.2008, 09:01:19
  26. avatar
    [5] Lotka [*]

    fialinka: no ono to půjde těžko, když ještě kojí. Minimálně jeden dětskej ksicht si o víkendu nebude moct dát ujít
    Ale tohle je výživné - děti uplacírovat na víkend k babičce

    superkarma: 0 30.06.2008, 08:51:57
  27. avatar
    [4] fialinka [*]

    Lotka: myslím, že to nebylo myšleno tak, že by jí měly problém pomáhat řešit, ale prostě by se někdy mohla vidět s někým jiným, než s osobami do 6 let věku :-)

    superkarma: 0 30.06.2008, 08:39:19
  28. avatar
    [3] Lotka [*]

    Pentlička: a co mají babičky a kamarádky společného s jejím problémem? Neměla by v první řadě všechno vyklopit manželovi?

    superkarma: 0 30.06.2008, 08:16:22
  29. avatar
    [2] fialinka [*]

    Taky bych byla nespokojená, kdybych od 6 do 23.00 (nemluvě o vstávání k miminu v noci) makala od nevidím do nevidím a celou dobu kromě dětí neviděla nikoho, ani toho manžela . Nevěřím tomu, že by to nešlo přeorganizovat, a kdyby už to nešlo řešit s manželem, tak když tak rád dává penízky (a pokud je v práci do noci, snad jich vydělá dost), ať zaplatí pomocnici v domácnosti, jinak to je na palici...

    superkarma: 0 30.06.2008, 08:00:27
  30. avatar
    [1] Pentlička [*]

    Taky myslím, že toho má Veronika prostě moc a je to hrozný stereotyp. Měla by zaangažovat trošku babičky nebo kamarádky, občas vypadnout bez dětí třeba si zacvičit nebo s nějakou kámoškou na kafčo nebo do kina, děti uplacírovat na víkend k babičce a vyrazit někam jenom s manželem. Možná by měla děvčata dát do školky, aspoň na dopoledne, měla by přece jen víc času a holky by se zabavily s dětmi a s paní učitelkou.

    superkarma: 0 30.06.2008, 07:56:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme