Domácnost

SOS: Podělá co může

 

Marie z Prahy píše: Máme doma kočičku a kocourka. Oba jsou mazlíci k pohledání a děti si s nimi moc rády hrají. S kočičkou je ale trápení a nevíme co s tím.

Kocourovi je už deset, je v podstatě kliďas a vychovaný. Našli jsme ho jako mladého pod autem v olejové skvrně s pěkně hluboko zarostlým obojkem kolem krku.  Časem by se musel udusit. I když byl ze začátku pěkné „psycho“, časem se srovnal a ohledně společenských návyků nemá žádný problém. Jen by chtěl pořád žrát.

ŽofieJeden čas se nám zdálo, že náš zrzoun Miki trochu „morousovatí“, a že by mu prospěla společnost. Jednoho dne, krátce před Vánocemi, se k nám po cestě z večírku přidala malá černá kočka. Typická žižkovská popelnicová. Šla za námi přes křižovatky a hlavní ulice, šla nám v patách dvacet minut, až jsme usoudili, že si nás vybrala.  Tak jsme si jí vzali domů. Kocour z Žofie zpočátku moc radosti neměl, ale rozhodně vedle ní omládl. Po třech letech si už zvykl, jen se občas cvičně proženou a kočkují.

Problémovou se ukázala absolutní nepřizpůsobivost kočky na domácí prostředí ohledně  vykonávání malé potřeby do boudy s kočkolitem. Zprvu jsme si mysleli, že je to přirozenými pudy, a tak jí i z tohoto důvodu nechali sterilizovat. Nicméně už jsou to dva roky a teror dostoupil vrcholu. Dřív občas načůrala do bot nebo na kobereček v předsíni. Potom se naučila chodit opakovaně na stejné místo do koupelny. Jeden čas si oblíbila batohy a kabelky a stále jí to nepustilo. Čůrá i do prádla. Máme doma dítě a stává se to neúnosné.

Prostě podělá, na co přijde. Zkusili jsme už všechno. Koupili odpudivý sprej, dávali jí jemné pohlavky a přitom drželi čumák u loužičky, opakovaně jí strkali do kočičí toalety bezprostředně po prohřešku a nic. Přitom moc dobře ví, že to dělat nesmí, protože když přijdeme na další z jejích výtvorů, tak se klidí z dosahu.

Vypozorovali jsme, že se nám pravděpodobně mstí za to, že nejsme doma, ale v práci nebo jinde. Může si sice běhat po střechách a venčit se, protože bydlíme v podkrovním bytě, ale ona zkrátka nesnáší být s kocourem doma sama a dává nám to najevo dost odpudivým způsobem. Přes všechnu snahu už některá místa v bytě začínají být cítit a my nemáme to srdce dát kočku do útulku. Manžel už toho  má plné zuby a chce se kočky zbavit. Pro doplnění - kočce je pět let. Co máme dělat?

Máte zkušenost s podobným případem? Co byste Marii doporučili? Myslíte, že se ještě dá Žofie převychovat?

 

   
19.03.2008 - Dům a byt - autor: Michal Chalupa

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [178] april [*]

    gerda: To je sice psáno sterilizovanou, ale co jsem si tak všimla, tak spousta lidí místo kastrace píše sterilizace, byť se byla provedena ovariektomie (odebrání vaječníků) nebo ovariohysterektomie (odebrání vaječníků i dělohy). Ono sterilizace zní odborněji než kastrace. A navíc - za čtyři roky, co fušuju do koček jsem snad nenarazila na nikoho, komu by veterinář kočku doslovně sterilizoval místo odebrání vaječníků.

    superkarma: 0 20.03.2008, 11:29:21
  2. avatar
    [177] Ťapina [*]

    Maňka: Jestli je to posledních 14 dní téměř denně, tak probohao upalujte na veterinu!

    superkarma: 0 20.03.2008, 10:38:44
  3. avatar
    [176] gerda [*]

    Rikina: tam je ale napsáno sterilizovanou, to je rozdíl...

    superkarma: 0 20.03.2008, 09:56:52
  4. avatar
    [175] pastel.ka [*]

    Mám to štěstí, že moji kocouři jsou čistotní.Nikdy se mi doma nevyčurali.Jsou kastrovaní, pravidelně odčervováni,jsou to zlatíčka.TIM - nalezenec v Italii,ten mě štve tím, že mě ráno budí, když chce čurat.Klidně mi 5x skočí na postel a řve, že chce ven.Ten druhý klidně přijde z venku a jde do kočkolitu. Každá povaha je jiná.Mám rozmístěné 3 kadibudky a žádný kočičí zápach doma nemám. Dcera má koček 5, také nalezence, bydlí na chalupě, tak kočky chodí ven, ale některé i doma. Je zajímavé, že koupila nějaký kočkolit čistě bílé barvy, a kočky do něho nejdou. Možná by Marie mohla koupit různé druhy těchto balení a vyzkoušet, jestli by Žofce nějaké bylo více příjemné. Nikdy bych nevěřila, že i toto může kočkám vadit, kdybych to na vlastní oči neviděla.Vyzkoušela bych ještě sundat vrchní kryt z kočičího záchodu, může ji to stresovat.Koupit 2-3 platiková umyvadla, různé druhy kočkolitu a zkoušet. i když je byt malý, na nějaký čas se zkouška dá vydržet.

    superkarma: 0 19.03.2008, 23:57:33
  5. [174] bruna [*]

    Clanek jsem precetla jen zbezne, ale souhlasim s Rikinou, po peti letech moceni do vseho moznyho by u me asi kocka letela Jeste k tomu srovnani s postizenym ditetem, ackoli toto srovnani se mi teda zda vic nez dost pritazene za vlasy ....ja bych taky nezazlivala matce postizenyho ditete, ze neni schopna a treba ani ochotna venovat celej zivot peci o decko a da ho do denniho stacionare nebo neceho takovyho.

    superkarma: 0 19.03.2008, 22:50:07
  6. avatar
    [173] átéčko [*]

    Maňka: Pejsek nepotřebuje tolik běhat, když zvolíš vhodnou rasu. Já také nemám zahradu a mám boxerku. Když s ní nejdeš ven - spí. Smutně a opuštěně se asi necítí.
    Kočičce není smutno?

    superkarma: 0 19.03.2008, 22:22:57
  7. avatar
    [172] Akdar [*]

    Tak tohle bych doma nechtěla.

    superkarma: 0 19.03.2008, 20:39:01
  8. avatar
    [171] Aktij [*]

    Maňka: teda u vás bych chtěla být kočkou...

    superkarma: 0 19.03.2008, 20:35:32
  9. avatar
    [168] april [*]

    Málokterý vet by místo kastrace volil sterilizaci. To je takový polovičatý zákrok, takže určitě to byla kastrace.
    Uvidíte, jak to dopadne, chce to postupně hledat řešení. Ono pár věcí, které se dají vyzkoušet, je, jen to chce se nevzdávat a kočky se hned zbavovat.

    superkarma: 0 19.03.2008, 19:22:08
  10. avatar
    [165] átéčko [*]

    Maňka: Mně jednou načůrala fenka do mé postele. Věděla jsem, že mi tím chce něco naznačit. Teď mám postel docela vysoku, tam nevyleze A více s ní mluvím a rozebíráme to spolu

    superkarma: 0 19.03.2008, 19:13:04
  11. avatar
    [164] átéčko [*]

    Maňka: Nebo si pořiď psa!

    superkarma: 0 19.03.2008, 19:11:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [163] evadolezalova [*]

    tak přesně tohle nám dělal náš bišonek. Vyzkoušeli jsme absolutně všechno, po dobrým, po zlým, ale beze smyslu. Nakonec jsme ho museli prodat.

    superkarma: 0 19.03.2008, 19:11:05
  2. avatar
    [162] april [*]

    Maňka: spíš bych zkusila ten záchůdek a nejdřív odebrat moč a nechat udělat její rozbor. Kdyby byla špatně vykastrovaná, tak by s největší pravděpodobností k tomu všemu i regulerně mrouskala (btw. sterilizace je podvázání vaječníků, což má vliv na plodnost, ale ne na mrouskání - stále se v těle tvoří hormony; kastrace je odstranění vaječníků nebo odstranění vaječníků i dělohy, kastrace je obvyklejší postup, takže předpokládám, že Žofka je vykastrovaná, ne sterilizovaná, co se týče názvosloví).

    superkarma: 0 19.03.2008, 19:00:21
  3. avatar
    [159] april [*]

    Maňka: kameny a nachlazení spolu souvisí. Není výjimku, kdy se z nachlazení a špatného pH moči začnou tvořit struvity (=kamínky) a to je zapotřebí přeléčit jak antibiotiky tak speciální dietou. Jinak zkuste nějaký záchůdek vybrat, je jich nepřeberné množství v různých tvarech a velikostech a možná to bude překvapivě třeba to nejjednodušší řešení ... http://www.happyanimals.cz/toalety/

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:48:51
  4. avatar
    [154] átéčko [*]

    utratit

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:44:56
  5. avatar
    [153] april [*]

    btw. nenazývala bych to mstou, spíš opravdu upozorňováním na nějaký problém - ať už zdravotní, nebo na nějakou změnu, která u Vás doma mohla nastat, i bych se soustředila na drobnosti typu nové boty, nová vůně do zásuvky, nová aviváž na praní ... drobnosti, které by Vás třeba vůbec nenapadly.

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:38:30
  6. avatar
    [152] april [*]

    Maňka: Ale jestli posledních 14 dní je ten problém denodenní, tak bych spíš se přikláněla k tomu, že Vás na něco upozorňuje, či se jí něco nelíbí. No rozhodně bych i přes to, že se Vám druhý záchůdek do bytu nevejde, někam ho nacpala. Nemusíte kupovat žádnej obr hajzlík, měl by stačit obyčejný malý nekrytý, jen ho někam šoupnout. Pokud jste nezkusili tohle nejsnadnější řešení, tak to zkuste. Pokud nezabere to, může se začít hledat další. Také bych odchytila její moč a odnesla na veterinu (do dvou hodin od odchycení) a nechala jí otestovat na přítomnost šutříků. Je to takový plíživý problém a bývá to někdy i důvod k nečistotnosti.

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:35:29
  7. avatar
    [151] danca79 [*]

    Maňka: vetsina veterinaru by rekla ze problem je spolecny zachod - vetsina kocek to nesnasi a musi mit svuj...plus obcas kocky delaji jinde kdyz se jim jejich zachod zda moc pouzitej

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:35:15
  8. avatar
    [150] april [*]

    Maňka: mrouská Vám kočka? Pokud by byla kastrace provedená špatně - tj. nedostatečně odstraněny vaječníky, je pravděpodobnost, že by se projevovala i zvukově, normálně by říjela. Jinak pokud by byly na vině hormony, je možné na veterině nechat zjistit hladinu hormonů, zda nejsou zvýšené.

    superkarma: 0 19.03.2008, 18:31:28
  9. [147] Rikina [*]

    april: řekla bych, že se to řeší až teď proto, že manželovi Marie došla trpělivost, a chce kočku z domu. Může to být přímý důsledek toho, že dosud (jenom odhaduji) třeba byla Marie na mateřské, a mohla po kočce víc a častěji uklízet. Teď třeba chodí do práce, a vracejí se do smrdutého bytu. To není nic potěšujícího, vím, jak umí kočky smrdět, když si dají záležet. Ovšem to jenom tak nadhazuji možnosti, všechno to může být jinak. Souhlas s tím, že je škoda, že autoři SOS nechodí do diskuze - asi se bojí, nebo co. Jistě by to pak byla zajímavější debata. A možná i přínosnější.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:38:50
  10. avatar
    [146] april [*]

    Rikina: No jestli to vydrželi pět let, tak otázkou je, proč to řešit tedy až teď? Možná kdyby v průběhu těch pěti let se někde optali, tak mohli mít po problému. Kdo ví, v čem je zakopanej pes, prostě málo indicií. Škoda, že autoři SOS se dost často neobjeví a neoodpoví na dotazy, které by jim, myslím, lidi rádi poskytli a pomohli přímo.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:30:50
  11. [145] Rikina [*]

    april: to nevím, ovšem jestli jim pět let pomočuje prádlo, boty a kabelky, silně pochybuji, že by se to ještě dalo nějak odnaučit. To už ta kočka patrně považuje za normální stav, a že by toho najednou nechala, není moc pravděpodobné.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:24:02
  12. avatar
    [144] april [*]

    Rikina: jasně, že trpělivost má mít meze. Jenže jak jsem psala v tom svém prvním příspěvku tady - tak majitelka poskytla strašně málo informací; píše, že dělali vše pro vyřešení problému a vyjmenuje odpuzovač ve spreji, což máloky zabere, a strkání hlavy do exkrementů. To mi nepřijde jako vyčepání všech možností.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:18:27
  13. avatar
    [143] april [*]

    Kominice: Naši koťata neměli, šli pod kudlu, jakmile se kocour začal chovat nepřístojně, a ani jeden nevypadá, že by tím utrpěli.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:16:30
  14. avatar
    [142] sunshine [*]

    Rikina: konečně normální názor

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:15:51
  15. [141] Rikina [*]

    No jo, ovšem ve výše psaném článku jde o kočku kastrovanou, která se takhle chová už pět let. Čili to asi nebude nemoc, nebo tak něco. Upřímně řečeno, já bych to 5 let nevydržela a dala bych ji pryč dávno. Někomu, kdo má zahradu, a tudíž kočka bude většinou venku. Nemá cenu trávit většinu volného času uklízením po kočce a praním počuraných textilií, zvíře má být člověku pro radost, ne pro zlost, a i ta láska ke zvířatům musí mít nějaké rozumné meze.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:13:48
  16. avatar
    [140] kominice [*]

    april: Náš mícák neplodí neb včas podstoupil zákrok. Je spokojenej, rozmazlenej, vymazlenej a největší vesnickej rváč.
    Jsem pro kastraci. Pokud někdo nemá zájemce na koťata a kočka by mu měla nosit 2x-3x ročně mladé je lepší včasná kastrace než koťata topená v kyblíku nebo ponechaná kdesi u silnice.

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:12:08
  17. avatar
    [139] april [*]

    Snad jen tohle: pro všechny odpůrce kastrace koček
    http://www.penmarric.ns.ca/catcare/common/additions.htm
    Pro neanglicky hovořící - jedná se o pyramidu množení koček - pokud by existoval jen jediný kočičí pár tak jen tenhle pár a jeho potomstvo (vezmeme-li v úvahu 2 vrhy ročně, což je nesmysl, bývá jich víc, a 2 přeživší koťata na vrh což je taky nízký počet) splodí během 10ti let 80 milionů koček (to číslo je správně).

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:01:38
  18. avatar
    [138] kominice [*]

    Ťapina: Fakt! Náš kocour je v tom neomylnej. Nikdy nepomočí nikomu nohy, tašku ani jinou věc ale vždycky jenom tomu dotyčnému boty
    Kamarád ho zlobil a dráždil a boty mohl vyhodit protože v paneláku zamořil celou chodbu a sousedi si stěžovali. Už kocoura obchází obloukem

    superkarma: 0 19.03.2008, 17:01:37
  19. avatar
    [137] april [*]

    sunshine: A ještě toho trochu. Tak to už fakt nemám co dodat.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:56:22
  20. avatar
    [136] sunshine [*]

    april: já jsem zase proti kastraci.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:54:58
  21. avatar
    [135] Ťapina [*]

    Konkrétně kočičí močení může mít mimo zdravotních důvodů dvě možné příčiny - snahu přerazit pach, který jí vyvolává nepříjemné asociace (třeba pach člověka, který jí ublížil, to je to "pomstychtivé" močení do bot), nebo značkování, dávání o sobě vědět. Zatímco kocouři o sobě dávají vědět pořád, kočky značkují, když jsou "k mání", v říji.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:54:45
  22. avatar
    [134] Ťapina [*]

    sunshine: Nevěnuju se psům, věnuju se zvířatům. Zvířata nedělají naschvály, jednají jen podle podmíněných a nepodmíněných reflexů. Příteli mohla klidně chodit na peřinu z důvodu pohlavního pudu, to je dost běžná věc, takové nějaké projevy vůči opačnému pohlaví. Kočka ví, že to je chlap a že má testosteron, i když to není kocour.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:53:16
  23. avatar
    [133] sunshine [*]

    Tapina: není kočky jsou už takové, ty mysím se věnuješ psům tam je to jiné.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:51:48
  24. avatar
    [132] april [*]

    No jestli jsi tak hloupě přesvědčená o tom, že ta kočka obchcávala jen z čiré žárlivosti, tak by ses měla opravu o kočkách něco víc naučit. Ale komu není zhůry dáno, v apatyce nekoupí. Ptát se nemusím - důvody, které vedou ke zmíněnému chování jsem již vypsala a jsou to důvody taktéž známé nejen mně, ale i chovatelům. A ano - stává se to, že kočka projevuje svou nelibost takhle, ale řešením je třeba kočku vykastrovat, pokud mi na ní i přes její nečistotnost záleží, snažit se to řešit, a ne se jí zbavit.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:50:38
  25. avatar
    [131] sunshine [*]

    april: např. když má záchůdek stejný jako u původního chovatele, kde byla jako kotě a je čistotná a 5x po sobě třeba až po roce prochčije peřinu ne tobě,ale tvému příteli tak už je to problém /takže ne náhoda/.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:50:25
  26. avatar
    [130] Ťapina [*]

    sunshine: Samozřejmě, že kočky můžou močit různě v souvislosti se říjí. Naopak s těma naschválama je to trošku přitažené za vlasy.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:48:20
  27. avatar
    [129] sunshine [*]

    april: nesnaž se mě učit znát chování koček. Čistotná byla věděla kam má jít močit atd., ale tohle dělala naschvál ze žárlivosti. Zeptej se jiných chovatelů řeknou ti to samé občas se to prostě stává.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:43:24
  28. avatar
    [128] april [*]

    sunshine: vtipálku jestli si myslíš, že značkujou čistě jen kocouři, tak se velmi mýlíš. Btw. kočky umí obchcávat taky vcelku slušně, navíc u chovný kočky se nemusí jednat jen o značkování, ale obchcávání okolí může souviset jak s říjemi, tak zdravotními komplikacemi a stejně tak s teritoriálním chováním. Navíc, jestli to byla peršanka, tak u peršanek není mírná dobytkárna výjimkou, setkala jsem se s tím, že peršanky odmítají chodit na klasický kočkolit a jsou naučeny (někdy už i od původních chovatelů) na různé misky, talířky nebo toalety s roštem; tj. ploché předměty, kde nedochází k ušpinění srsti od kočkolitu.
    Takže krapet doplň základní vzdělání o kočkách ;-)

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:40:25
  29. avatar
    [127] sunshine [*]

    april: málo o tom víš, kocouři značkují kočky ne.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:35:29
  30. avatar
    [126] april [*]

    sunshine: A počkej, u chovný kočky, tj. nevykastrovaný, se divíš, že ti obchcávala peřiny, gauč atp.? Tak to o kočkách víš hodně málo. Btw. dokonce i majitelé chových kocourů, kteří smrdí jak bolavá noha občas, mají v bytech naklizeno a čisto, že ani nepoznáš, že tam smraďocha maj. Stejně tak lidé umí vyčistit byt i od kočičí moči, stačí se jen krapet snažit. Možná stačilo nekšeftovat s koťatama a kočku vykastrovat a nemusela ses jí zbavovat.

    superkarma: 0 19.03.2008, 16:30:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme