Rodina

SOS: Partnerka chce rodit doma

child

Obrátil se na mne kamarád, abych mu poradila, co má dělat. Má těhotnou přítelkyni, která chce rodit doma nebo v nějakém specializovaném centru, kde rodí porodní asistentky.

Kamarádíme už spolu spoustu let, známe se ze školy. Jeho přítelkyni tedy moc neznám, tak mu můžu sice poradit, ale rozhodně jí nemůžu domluvit. Dítě plánovali už dva roky. Martina, ta jeho přítelkyně, byla vždycky taková „přírodní žena“, moc se nemalovala, hodně pila bylinkové čaje, zajímala se o alternativní a duchovní věci. On je spíš realista a tyhle její věci bral jako roztomilý rozmar. Do té doby, která nastala teď..

Konečně otěhotněla a změnila se úplně. Prý se ponořila do „knížek o krásném porodu“ - bez doktorů, prostě hodně přírodně, a začala chodit na diskuse na internetu, kde se schází podobné matky. Některé už s tím mají zkušenosti, nějaká prý i rodila doma, a tak je teď Martina na této vlně. Což se mu nelíbí a má o ni i o dítě strach.

Přece jen, jemu, chlapovi, se nechce dívat na to, jak by za zpěvu a rytmů bubínku rodila doma v pokoji jejich první dítě. Co kdyby přišly komplikace? Nejhorší ale je, že ho Martina odbývá, že on tomu nerozumí, vyčítá mu, že nechce pro jejich dítě stejně vše dobré jako ona. Tak s tím za mnou přišel o radu. Sama mám dvě děti a porod v nemocnici nebyl žádný med.  

Ale co mu mám poradit? Aby s Martinou hodně mluvil o tom, že to tak nechce, a vysvětlil jí, proč. Možná by bylo dobré promluvit si i s její doktorkou. Ale netuším, zda něco zmůže, pokud ona nebude chtít, tak se asi spolu nedomluví. Je to těžká situace. Jen nechápu tu změnu.

Zná Milana a ví, že jemu se tyhle věci moc nezamlouvají. A je to dítě obou, nejen její, rozhodnout by se tedy měli oba a porod je dost důležitá věc. Zatím je snad na diskusi ještě čas, Martina je teprve v pátém měsíci. Jak byste na takovou prosbu reagovaly vy?  

Díky, Gábina

   
08.07.2009 - Těhotenství a porod - autor: (red)

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [50] MartinaBrettlova [*]

    Doma bych nikdy nerodila. Nikdy člověk neví co se může přihodit, určitě je lepší porodnice...

    superkarma: 0 20.07.2009, 09:18:00
  2. [49] madam [*]

    Rodit doma - co když nastanou komplikace?! To bych nedoporučovala. V porodnici je lékař a ten ví,jak si s komplikacemi poradit. I když jsem měla nekomplikované porody,byla jsem ráda,že jsem rodila v porodnici.Sml16

    superkarma: 0 19.07.2009, 20:09:52
  3. [48] Zdenča [*]

    Sml23Sml23Sml23jsem několikanásobná babička,ani já ani snachy jsme o ničem takovém nepřemýšleliSml80

    superkarma: 0 18.07.2009, 18:16:26
  4. [47] kamilka86 [*]

    já bych doma nerodila ani náhodou-nikde člověk neví co se stane.A pak je třeba pozdě ,,bycha" honit

    superkarma: 0 18.07.2009, 15:32:10
  5. [46] FAXÍK [*]

    doma rodit je celkem velké riziko, když nastanou komplikace

    superkarma: 0 18.07.2009, 08:07:48
  6. avatar
    [45] Myškomedvídek [*]

    doa nikdy,nevíme jaké mohou nastat komplikace pro matku i miSml23Sml23minko

    superkarma: 0 16.07.2009, 23:58:25
  7. [44] orangutan [*]

    to bych neriskovala

    superkarma: 0 16.07.2009, 23:33:46
  8. [43] orangutan [*]

    to bych neriskovala

    superkarma: 0 16.07.2009, 23:33:46
  9. avatar
    [42] honuska [*]

    Třikrát jsem rodila v nemocnici a ani jednou mě nenapadlo, že bych rodila doma. POkud by nastal při porodu jakýkoliv problém, měla bych výčitky, že jsem to zavinila já.

    superkarma: 0 11.07.2009, 22:43:58
  10. avatar
    [41] Krišpína [*]

    Severacka — #40 v žádném případě jsem to nemyslela tak, jako že porodní asistentka není fundovaná zvládnout porod. Naopak. Já jsem s nimi byla vždycky moc spokojená, byly ochotné, milé, příjemné. Já osobně jsem doktora u porodu nepotřebovala, neměla jsem žádné komplikace, ale možná právě proto, že jsem měla pocit, že jsem v nemocnici, kde mají všechno potřebné po ruce, kdyby se cokoliv neadařilo tak jak má. Já nikoho za domácí porod neodsuzuji, ale myslím, že je to hazard se zdravím matky i dítěte. Stokrát může jít všechno hladce a jednou ne. Já naopak znám případy, kdy kamarádka rodila v porodnici a dobře udělala, protože miminko nebylo úplně v pořádku, ač tomu předtím nic nenasvědčovalo a skutečně šlo o minuty, aby ho zachránili. Nikdo mi nevymluví, že zachránit dítě v kritickém stavu v domácím prostředí několik km od porodnice je stejné, jako převést ho v jedné budově max. do jiného patra pod dohledem lékaře. Pokud chce někdo rodit bez cizího zásahu, ať jsou na to vymezené prostory v porodnici, ale v případě potřeby tam ta rychlá pomoc je "za rohem".

    superkarma: 0 11.07.2009, 12:29:07
  11. avatar
    [40] Severacka [*]

    Tak já znám docela dost domarodek a jsou to moc fajn holky, mají to v hlavě dobře srovnané. Mají vždycky v záloze porodnici pro případ kdyby se nakonec rozhodli buď ony nebo porodní asistentka do porodnice jet.

    Jsou se svou PA v kontaktu a chodí k ní i do poradny. Takže pokud kamarádova partnerka chce rodit doma, nebo o tom alespoň uvažuje, měla by mít svou zkušenou porodní asistentku, která umí asistovat při porodu doma. Pokud svou asistentku nemá, měl by jí pomoci jí najít (ta jí to možná i rozmluví)

    Myslím, že vůbec nejhorší je, když chlap za každou cenu chce udělat něco co je proti srsti budoucí maminy. Mohla by se jen utvrdit ve své pravdě a chtít pak rodit i bez pomoci PA. Takže radím, mluvit o tom spolu i s PA. Třeba se doberete nějakého rozumného řešení schůdného pro obě strany, zkuste se juknout na stránky porodního domu u čápa 

    Hlavní je že začít rodit doma nemusí nutně znamenat doma taky dorodit, rozhodně ne za každou cenu.

    Osobně je to můj sen rodit doma, ale bohužel už  nesplnitelný.

    1,  už nejsem díky Preklampsii v minulém těhotenství NÍZKORIZIKOVÁ rodička.

    2, PA chodící k porodům doma jsou minimálně 80 km vzdálené jak Praha, Plzeň (ta je navíc bez vlastního auta), Ústí n. Labem.

    3, bych si to musela platit a třeba podle ceníku na Pd čáp, by mě to cestovný PA vyšlo jako největší položka z ceny.

    4, I když já vím, že bych to zvládla, tak manžel by to neunesl psychicky Sml80.

    Takže mám smůlu a po minulém porodu doufám, že to 3 dítko dopeču do konce a holt do tý porodnice odjedem znova Sml27.

    Krišpína — #39 Kryšpíno, myslíš, že PA není dost fundovaná k vedení fyziologického porodu? O normálním porodu se toho učila ve škole dost a ty co chodí k porodům doma jsou navíc nejen PA s dlouholetou praxí v porodnicích, ale taky absolovovali stáže v zahraničí u PA, které chodí k porodům doma. Například Ivana Königsmarková je navíc předsedkyní unie porodních asistentek, nebo Zuzana Štromerová nedávno dostudovala vysokou školu Glasgow Caledonian Univerzity v GB  je to na stránkách  porodního domu

    1. na komentář reaguje Krišpína — #41
    superkarma: 0 10.07.2009, 23:53:41
  12. avatar
    [39] Krišpína [*]

    Mám za sebou 3 porody a klidně jsem mohla rodit doma. Ani u jednoho nenastaly žádné komplikace, naposledy samotný porod trval 20 minut od mého příjezdu do porodnice. Skoro zbytečná cesta, ne? Ani jednou jsem na porodním sále neměla doktora, vždy jen asistentku. A přesto bych si domácí porod nikdy nevybrala. Ten pocit, že je u mě někdo fundovaný, kdo mi v případě nouze pomůže, bych za domácí prostředí nevyměnila. Pro mě je víc jistota než domácí prostředí.

    1. na komentář reaguje Severacka — #40
    superkarma: 0 10.07.2009, 13:52:31
  13. [38] Anime Otaku [*]

    maat — #37 Pokud je porod rozběhnutý, tak rodičku vezmou stav nestav - posílaj pryč jen ty případy, které mají čas někam dojet

    superkarma: 0 09.07.2009, 06:49:46
  14. avatar
    [37] maat [*]

    já sice nerodila, ale připravený porod doma mi přijde jako menší zvěrstvo, než na silnici v autě, protože není v dosahu porodnice, nebo nevezmou kvůli plnému stavu.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #38
    superkarma: 0 08.07.2009, 21:39:14
  15. avatar
    [36] lucrezia [*]

    Som tiez viac na prirodnu medicinu. Mam tri deti a nevedela by som si predstavit porod doma. Pri prvom dietati som mala silne stahy asi 6 hodin a nebyt epiduralu neviem, ako by som to prezila. Vdaka epiduralu som mala energiu na samotny porod.

    Na mieste Milana by som sa snazila mierne ju presvedcit, ze to nie je dobry napad,  hlavne ked sa jedna o prvy porod (v minulosti bola umrtnost rodiciek vysoka, lebo nemali k dispozicii cisarsky rez). Ak by to nepomohlo, mat k dispozicii fungujuce auto. Myslim, ze raz Martina zacne mat silne bolesti, bude s radostou odvezena do nemocnice, aby jej poskytli epidural alebo nieco ine proti prisernym bolestiam. Ak by bola schopna prezit tieto bolesti a stale nechcela do nemocnice tak v pripade komplikacii ju stale moze odviezt do nemocnice.

    superkarma: 0 08.07.2009, 21:25:43
  16. avatar
    [35] Julča [*]

    Ringcoriel — #31 Ono se ale rodí bez lékaře, ten přijde až je dítě venku.

    JInak k paní - až si třeba to dítě potom roztrhne nohu, bude mu to šít taky doma? Až dítě spadne, bude mít otřes mozku, taky mu to vyléčí doma, jen aby u toho nebyl doktor?

    superkarma: 0 08.07.2009, 20:47:36
  17. avatar
    [34] femme [*]

    řekla bych, že těhotné paní přeskočilo Sml80Sml28

    superkarma: 1 08.07.2009, 15:23:24
  18. avatar
    [33] tortora [*]

    mám za sebou dva porody,oba v porodnici,doma bych nerodila ani za zlatý Sml21Sml23 v obou případech mě rodila PA a doktorka tam přišla až na samý závěr skontrolovat placentu apod.,jinak celou dobu tam nebyla,pokaždé jsem měla skvělou PA,manžela u sebeSml67a nebránily se ničemu(co se třeba týká polohy),dcera se napila plodové vody,takže hned odsávat a syn se dral trošku hůř,bo byl větší a i když byly oba porody dá se říct bez komplikací a v pohodě,tak jsem byla ráda,že jsem v nemocniciSml22

    superkarma: 0 08.07.2009, 15:19:21
  19. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Tak asi lepší než probírání s kamarádkou by bylo, aby panáček začal mluvit se svou partnerkou. Neříkat kategorické "ne" (dítě je jejich, ale rodit bude jen ona), ale navrhnout návštěvu alternativního centra, jít se tam podívat, poradit. Třeba chlapec zjistí, že porod v alternativním centru není nic strašného.Sml58 Pokud se on nebude kategoricky stavět proti přírodním postupům, věřím, že ani ona nebude tak kategoricky odmítat jeho názor. Všechno je v komunikaci. Na porodu s PA ve specializovaném centru skutečně neshledávám nic špatného. Pokud PA při konzultaci zjistí jen náznak rizika (teď nemám na mysli, že někdo porod považuje za rizikový z principu), jistě rodičku přesvědčí o vhodném postupu a přítomnosti lékaře.

    superkarma: 0 08.07.2009, 15:14:50
  20. avatar
    [31] Ringcoriel [*]

    ellienka — #27 Suhlasim s Ellienkou. vyjadrili ste presne co som mala na mysli. Sml67  naozaj by najlepsia alternativa bola porod v nemocnici, bez zasahu lekara, ktory by len cakal, ci rodicka nebude nieco potrebovat. ale ona by riadila cely priebeh porodu, a nemusela byt znasilnovana jeho volou.

    Anime Otaku: to ze mate alergiu na ovocie, mi je luto, ale ja som mala na mysli ludi, ktori su inak uplne zdravi. ale miesto toho aby si kazdy den dali jedno jablk, tak beru len sumive vitaminy, pripadne tabletky.

    1. na komentář reaguje Julča — #35
    superkarma: 0 08.07.2009, 14:55:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] vladka006 [*]

    mmarianne — #19 Jo, však já jsem. Dělám si legraci. Padáka z důvodu krize jsem už zažila a pak jsem byla moc ráda, že jsem si našla něco dřív, než mi skončila výpovědní lhůta.

    superkarma: 0 08.07.2009, 14:48:45
  2. avatar
    [29] vladka006 [*]

    Ringcoriel — #26 Taky antibiotika není totéž co porod doma.

    Když se dřív rodilo doma nebo třeba v iglu, tak u toho asistovala taky nějaká porodní babka nebo nějaká šamanka Sml57 . Rodička rodila doma zcela výjímečně. Většinou i muži byli vyhnáni a kolem rodičky bylo leckdy i několik pomocnic. Takže pokud chce Martina rodit doma jen za pomocí své a manžela, tak je padlá na hlavu a asi se někdy moc nadýchala přírodního opia a zanechalo jí to trvalé následky.

    superkarma: 1 08.07.2009, 14:47:44
  3. [28] Anime Otaku [*]

    Ringcoriel — #26 Ono bohužel bez těch moderních věcí už to nejde. Prostředí je natolik změněné, že se lidi nestačili přizpůsobit. Souhlasím s těmi antibiotiky, ale co mám dělat, když vitamíny můžu jen umělé? Na většinu ovoce a zeleniny sem smrtelně alergická - a z těch pár druhů, co smím všechny potřebné látky nedostanu.

    superkarma: 0 08.07.2009, 14:41:34
  4. [27] ellienka [*]

    kdyby šlo bez zásahu lékaře rodit i v nemocnici, ubylo by takovýchto problémů.  Porod není nemoc a zásah lékaře na zdravé rodičce při bezproblémovém porodu beru jako znásilnění. Ale doma bych také nechtěla rodit - nedovolím si riskovat zdraví miminka.. ani své. Chápu, že jsou lidé, kteří už svému tělu nedokáží naslouchat, někteří nechtějí.. je to každého věc. Ale "muset" čekat na lékaře (já osobně cca 5 minut se zkříženýma nohama - než došel na por.sál), tomu říkám bránění osobní svobody. To aby se člověk příště zeptal lékaře, kdy, kam a jak může zvracet...

    1. na komentář reaguje Ringcoriel — #31
    superkarma: 1 08.07.2009, 14:23:23
  5. avatar
    [26] Ringcoriel [*]

    mmarianne — #23 Nepisala som o porode na poli, ani o postaveni zeny v spolocnosti. Ja si myslim, ze kazda zena ma pravo si vybrat kde bude rodit. A nikto by ju pri tom nemal odsudzovat. To ze chce rodit doma, je jej plne pravo. A neznamena to, ze tym svoje dieta zabije.

    Podla mna, sa lekarska veda pletie do veci, s ktorymi by ludske telo mohlo poradit samo aj lepsie. Napr. nadmerne uzivanie antibiotik, ktore nakoniec oslabuje samotny imunitny system. uzivanie umelych vitaminov, ktorymi si iba skodime oblickam apod.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #28
    2. na komentář reaguje vladka006 — #29
    superkarma: 1 08.07.2009, 14:19:39
  6. avatar
    [25] borovec [*]

    Mám tři děti a byla jsem ráda ,že jsem byla v porodnici ,každý porod jsem měla bohužel komplikovaný.Poprvé velké krvácení,podruhé se přestaly ozvy mimina,doktoři nám pomohli a třetí se napil plodové vody.Ještě že jsem měla lékaře u sebe.Rodit jen v nemocnici!!!

    superkarma: 0 08.07.2009, 13:34:55
  7. [24] karym [*]

    Ringcoriel — #20 také byla mnohem větší úmrtnost novorozenců i matek!Sml68

    superkarma: 0 08.07.2009, 13:15:34
  8. avatar
    [23] mmarianne [*]

    Ringcoriel — #20 Její tělo ví houby. Proč byla tedy v dřívějších dobách tak vysoká úmrtnost rodiček a dětí? Horečky omladnic, laktační psychoza a podobně? Nakonec taky bylo přirozený porodit na poli nebo ve chlívě, že? A taky je někde přirozený vyměnit ženskou třeba za velblouda. Fuj, to jsem se nas... Kdybych já byla přirozeně rodila doma tak jsem tu dnes nebyla. Ono taky bylo vše v poho a najednou fofr, krev a dušení. Ale co se rozčiluju, když je holt někdo blbec Sml80

    1. na komentář reaguje Ringcoriel — #26
    superkarma: 0 08.07.2009, 13:01:56
  9. [22] Anai [*]

    Kromě Ringcoriel souhlasím se všemi! Znám plno žen (vč. sebe), pro které by porod doma zřejmě nedopadl dobře, dokonce víc než těch, kteří rodí bezproblémově. Dnes už se díky civilizaci podle mě málokdy rodí ženy, které jsou schopny odrodit na poli pomalu, jako naše předkyně z minulých století.

    superkarma: 0 08.07.2009, 12:57:08
  10. [21] Anime Otaku [*]

    Ringcoriel — #20 Taky v dřívějších dobách byla daleko vyšší úmrtnost jak novorozenců tak rodiček. Chce to mít kompletní informace, ale co, pokud je někdo natolik slepý, že nedokáže využít vymoženosti současné doby, budiž je to jeho volba a možná je i dobře, že se její genetický materiál parvděpodobně nebude šířit. Ale lituji její blízké a všechny další, komu na ní záleží.

    superkarma: 0 08.07.2009, 12:50:20
  11. avatar
    [20] Ringcoriel [*]

    A preco by nemala rodit doma? Ved je to jedna z najprirodzenejsich udalosti v zivote matky. Jej telo musi vediet ako a co. Preco na vsetko co ludia zvladali prirodzene a normalne, tak sa teraz z toho robi veda? A vsetci sa tu tvaria porod doma = smrt... Ako by potom vymysvetlili tie nekonecne zastupy zien, co rodili bez lekarov?

    Ak Martina bude vediet, co ma robit, a bude mat pripraveny odvod do porodnice, pre pripad, ze sa nieco stane, tak v tom nevidim ziadny problem.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #21
    2. na komentář reaguje mmarianne — #23
    3. na komentář reaguje karym — #24
    superkarma: 0 08.07.2009, 12:38:49
  12. avatar
    [19] mmarianne [*]

    vladka006 — #16 Je mi jasný, že si děláš legraci, ale nerouhej se, buď ráda, že máš kam chodit.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #30
    superkarma: 0 08.07.2009, 12:14:26
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Zprávy o tragických koncích takové srandy podomácku by zabrat mohly, ale spíš bych sázela na to, to s ní probrat, protože systém spočívá v tom, že je doma v přirozeném prostředí a oporou je jí manžel, což tady padá. Takže by jí mohl vysvětlit, že on se oporou necítí být, což by je mělo dovést do ordinace nějakého odborníka, buď gynekologa, který paní asi nepodpoří, nebo nějaké duly či zařízení, které podporuje co nejpřirozenější porody. Ale nutit ho asistovat u domácího porodu je stejné jako nutit jí odjet do porodnice. Musí najít kompromis

    superkarma: 0 08.07.2009, 12:10:35
  14. avatar
    [17] vladka006 [*]

    Možná by nebylo na škodu, kdyby přítel začal hledat tragické důsledky domácího porodu a dal přečíst ty články milé Martině.

    superkarma: 0 08.07.2009, 12:00:21
  15. avatar
    [16] vladka006 [*]

    janina01 — #14 Mě se nechce ani do práce a taky musím Sml31Sml30

    1. na komentář reaguje mmarianne — #19
    superkarma: 0 08.07.2009, 11:59:33
  16. avatar
    [15] mam-ča [*]

    "konečně otěhotněla", píše Gábina. Tzn., že to nešlo tak úplně splavně. A teď hodlá riskovat život svůj i dítěte ?

    Asi bych jí na místě manžela začala zásobovat příběhy o pozdní pomoci "přírodním ženám", a sháněla nějakou porodnici, kde tyhle pomatenky rodí.

    Možná by nebylo na škodu, kdyby si na těch fórech, kam Martina chodí, všimla toho, že takhle doma rodí převážně matky, které mají doma už nějaké to dítě, a mají zkušenosti. Myslím, že žádná soudná prvorodička mezi nimi nebude.

    superkarma: 0 08.07.2009, 11:39:15
  17. [14] janina01 [*]

    Taky se mi do porodnice nechtělo, ale musela jsem, mě se nechce ani k zubaři a musím Sml80, prostě vím, že tam mi pomůžou.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #16
    superkarma: 0 08.07.2009, 10:46:52
  18. [13] BUBLINKAKA [*]

    Je to velký risk,kdyby se něco stalo tak si to bude vyčítat do konce života.V nemocnici mají všechno připravené a navíc co kdyby musela císařem při komplikacích?

    superkarma: 0 08.07.2009, 10:34:50
  19. avatar
    [12] fialinka [*]

    obávám se, že je jedno, co si myslíme o porodech doma my :-) ...no, hodně bych se snažila hodně s ní mluvit o svém názoru, ale ne tak, aby se zatvrdila...stejně si myslím, že pokud se fakt rozhodne, nic s ní nenadělá..

    superkarma: 0 08.07.2009, 10:11:05
  20. avatar
    [11] RenataP [*]

    k článku - partnerovi bych naopak doporučila mluvit s jeho milou o domácím porodu, jak si to představuje, jak bude mít zajištěna všechna rizika... prostě se zajímat o její alternativu, bude tak navozena důvěra, případně se sejít i s těmi domarodkami...

    A postupně ji nasměrovat do nějakého toho alternativního porodního ústavu - Vrchlabí, nebo tak něco... porodní domy pokud vím ještě nejsou povoleny, ale hezký zážitek můžete mít i v porodnici, kde budete mít důvěru, případně si vzít dulu nebo soukromou PA.

    superkarma: 1 08.07.2009, 10:05:50
  21. avatar
    [10] RenataP [*]

    OlgaMarie — #5 taky si myslím. Když někdy čtu o domácích porodech - ale žen, které jsou opravdu dobře informované a znají rizika - a jsou to příběhy dojímavé, překrásné, tak bych měla chuť to zkusit.

    Ale ze zkušenosti tuším, že až by přišly hezký kontrakce po třech minutách, sháněla bych auto a odvoz do porodnice do náruče bílých plášťů - jsem srababa...

    superkarma: 0 08.07.2009, 10:02:59
  22. avatar
    [9] *modrá [*]

    Pomohla bych přítelkyni najít porodnici, kde k porodům přistupují i alternativními cestami. jistě taková někde v okolí bude.

    Porod doma bych nedoporučovala, je to hazard se zdravím dítěte i rodičky.

    superkarma: 0 08.07.2009, 08:31:21
  23. [8] posp [*]

    porod doma ?Madam se asi zbláznila

    superkarma: 0 08.07.2009, 08:27:25
  24. avatar
    [7] vladka006 [*]

    Tak taky mám ráda duchovno a alternativní věci, ale porod doma si neumím představit.

    Na nic bych se jí neptala, hodila do auta a jela k doktorovi, klidně by mohla hysterčit, že do nemocnice nechce.

    superkarma: 0 08.07.2009, 07:49:39
  25. avatar
    [6] mmarianne [*]

    Eva_Fl — #1 Sml22 Ano, ano. Tyhle "přírodní lidi" fakt miluju.

    superkarma: 0 08.07.2009, 07:33:03
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Na porod doma musí být připraveni oba. Až by dostala bolesti, odvezla bych ji, ať chce nebo ne. Až ty bolesti dostane, bude ráda, když u ní vůbec někdo bude.

    1. na komentář reaguje RenataP — #10
    superkarma: 0 08.07.2009, 06:59:54
  27. [4] Anime Otaku [*]

    Já bych počkala, až bude mít silné stahy a odvezla ji do nemocnice...

    superkarma: 0 08.07.2009, 06:49:15
  28. [3] karym [*]

    Asi by měla být dostatečně důrazně obeznámena s tím, že to nemusí zákonitě dopadnout dobře.

    superkarma: 0 08.07.2009, 06:40:57
  29. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Každopádně jediná rada, nerodit doma Sml80

    superkarma: 0 08.07.2009, 05:51:23
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Odvedla bych ji psychiatrovi, magorku.

    1. na komentář reaguje mmarianne — #6
    superkarma: 0 08.07.2009, 02:24:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme