Vztahy

SOS: Partner v zaměstnání


Hezký den čtenářkám,

ráda bych se zeptala na Vaše zkušenosti se společným zaměstnáním partnerů/manželů.

Mám zajímavou práci, která mě baví, před 6 měsíci jsem odešla z firmy a začala jsem se oboru věnovat na vlastní pěst. Zatím jsem po všech stránkách spokojená, konečně mám pocit, že jsem si udělala v životě pořádek a zodpovídám si sama za sebe.

V době, kdy jsem odcházela ze zaměstnání, jsem také navázala vztah se svým dlouholetým kamarádem. Musím říct, že tyto dvě události spolu nijak nesouvisely, protože výpověď jsem podala o několik měsíců dříve.
Aby to nebylo jednoduché, můj přítel žije 250 km ode mě, což pro nás představuje stálé cestování.
Protože se známe z VŠ, máme i úplně stejnou profesi a on pracuje také sám se svým kolegou. Díky tomu se můžeme vídat jednodušeji a vzájemně se přizpůsobit.

Nicméně jsme se rozhodli, že spolu začneme žít a já se přestěhuji z velkého města na hory k němu. To pro mě představuje určitě postupnou ztrátu klientů a zakázek, a proto jsme se dohodli, že budeme pracovat spolu (ještě s jeho kolegou).

Já jsem z toho stále více na pochybách - moje pracovní tempo je poněkud nadstandardní, jsem schopná pracovat rychle a ve stresu, ale je mi jasné, že to samé budu požadovat i od svých kolegů. On je mnohem větší kliďas, má svoje tempo a je schopný honit vše na poslední chvíli... obávám se, že si na to nezvyknu a bojím se, že se pracovní problémy budou příliš promítat i do našeho vztahu, a to nemluvím o tom, že spolu budeme trávit celý den v práci a potom ještě doma... jak bude vypadat dovolená si ani neumím představit. :)

Proto se chci zeptat, máte nějaké zkušenosti se společnou prací partnerů na jednom pracovišti?

Díky předem za názory a přeji Vám příjemný den!

Karin

   
06.01.2009 - Láska a vztahy - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [43] a.... [*]

    *Kotě*: Ó nikoli, kdybys mi řekla, že jste spolu 20 let, pracujete spolu a stále se milujete jako na začátku, skloním se před tebou v úžasu jako před malým zázrakem Se svými směšnými osmi lety pro mě ovšem nejsi relevantním partnerem pro diskusi na toto téma. Čas je nesmírně zákeřný element, co je pravda dnes, neplatí už zítra. Takže bilancovat lze opravdu až když se blíží důchodový věk nebo přinejmenším je překonána ta krize středního věku. Kdykoli dříve je to velmi předčasné.

    superkarma: 0 07.01.2009, 09:00:07
  2. avatar
    [42] SARI [*]

    Musím říct, že to funguje a není s tím žádný problém. Je to v lidech a ne v tom, jestli spolu pracují nebo ne. Dělám s manželem 10 let, spolu jsme 22 let a ještě mě nezabil Naopak si to moc pochvaluju. Takže závěrem: jsme spolu doma, doma máme i pracoviště, takže i na pracovišti, jezdíme spolu i nakupovat, taky spolu vaříme, koukáme na TV a tak všelijak všechno. Prostě pohodička!

    superkarma: 0 06.01.2009, 23:53:48
  3. avatar
    [41] *Kotě* [*]

    a....: jasně, a kdybych řekla, že jsme spolu 20 let, řekneš to samý, že?

    superkarma: 0 06.01.2009, 22:22:14
  4. avatar
    [40] tyrkys [*]

    Znám manželství, kde spolu pracují sami dva ve firmě, kterou si vybudovali. Funguje to.

    superkarma: 0 06.01.2009, 20:46:16
  5. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    Kdo bude šéfovat v práci a kdo bude řídit domov? Sama za sebe říkám ne, ne, ne.

    superkarma: 0 06.01.2009, 20:08:03
  6. [38] Janane [*]

    Z mého pohledu zaměstnance:šéfové - manželé spolu pracují asi 10 let. Situace je u nich na zabití. Není nic příjemného pracovat v takovém "dusnu". Záleží na povaze těch dvou.

    superkarma: 0 06.01.2009, 19:46:37
  7. avatar
    [37] Tesay [*]

    S manželem spolu pracujem sedm let. Na nervy si nelezem ač jsme oba samostatní a aktivní jedinci. Ale roli v tom hraje asi i to, že partner tráví 80% času mimo kancelář (kterou máme mmch každý svoji) - já se starám o chod pobočky, všechny prodejce a jsem technická podpora všech zúčastněných, on "běhá" po stavbách, dohlíží na realizované zakázky a vyjedná s nadnárodními firmami.

    superkarma: 0 06.01.2009, 19:26:21
  8. avatar
    [36] Meander [*]

    hankku: Jsem si představila, jak se prodíráš džunglí a třískáš do kolejnice

    superkarma: 0 06.01.2009, 18:23:01
  9. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    hankku:

    superkarma: 0 06.01.2009, 18:03:44
  10. avatar
    [34] hankku [*]

    Rikina: naprosto souhlasim. uz mame za sebou i variantu jednoho kanclu, zaplatpambu za polnosti Akorat si musim poridit kravskej zvonec nebo aspon kolejnici, do ktery muzu triskat, kdyz manzu potrebuju najit

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:55:08
  11. [33] Rikina [*]

    Zdendula: lidé na vesnici, kteří mají statek a polnosti, se celý den nemusí potkat, neb jsou každý na jiném konci těch polností. Nebo třeba jeden na polnostech, druhý ve chlévě či kolem domácího hospodářství, a děti pasou husy. To se nedá porovávat se situací, kdy jsou lidi v jedné místnosti, stoly proti sobě, a dělají téměř stejnou činnost, navíc kolikrát vzájemně provázanou. To mají potíže ustát i úplně cizí, natož v rodině. Já bych do toho nešla. Ne za výše psaných okolností.

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:49:03
  12. avatar
    [32] hankku [*]

    Altamora: to jo, ale psala to jako ze je to normos, toz me to rozesmalo

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:47:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Altamora [*]

    hankku: To jo, vy jste ale dnešní, ne "dříve", jak píše Zdendula.

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:35:35
  2. avatar
    [30] hankku [*]

    Meander: to ja ne, to von, ja za nic nemuzu

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:16:47
  3. avatar
    [29] Meander [*]

    hankku: Jenomže vy jste blázni na svobodě, vám nic jinéh nezbývá

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:09:44
  4. avatar
    [28] hankku [*]

    Altamora: optimisto, my mame farmu, ale laska byla prvni, pak teprve polnosti jako bonus

    superkarma: 0 06.01.2009, 16:01:40
  5. avatar
    [27] Altamora [*]

    Zdendula: Ti lidé na statku od manželství neočekávali lásku, to byl bonus, když se zadařilo. Dnes chceme od vztahu víc než jen ekonomické zajištění.

    superkarma: 0 06.01.2009, 15:53:39
  6. avatar
    [26] hankku [*]

    zn. zkusenosti mam je to na bednu ale mame se stale radi

    superkarma: 0 06.01.2009, 15:52:37
  7. avatar
    [25] Zdendula [*]

    Dříve měli lidé na vesnici statek a polnosti a dělali celá rodina na svém a taková otázka nikoho nenapadla

    superkarma: 0 06.01.2009, 15:35:20
  8. [24] a.... [*]

    *Kotě*: Ano, nějaký čas to funguje

    superkarma: 0 06.01.2009, 15:33:47
  9. avatar
    [23] *Kotě* [*]

    a....: jsme dva samostatní aktivní lidé, pracujem spolu, žijem spolu, jsme spolu již 8 let, manželé 6 let, máme dvě děti, milujem se čím dál víc že to neznáš, neznamená, že to nemůže existovat

    superkarma: 0 06.01.2009, 15:31:17
  10. avatar
    [22] Altamora [*]

    Záleží na povaze obou lidí, já bych do toho nešla. Docela dost firem mělo problémy kvůli tomu, že každý z majitelů měl jiné tempo a dostali se do situace, kdy ten větší tahoun si připadal zneužívaný a ten pomalejší zase šikanovaný. A to bylo jen mezi kamarády, v případě partnerů to může být ještě horší.

    superkarma: 0 06.01.2009, 14:55:11
  11. avatar
    [21] paníliška [*]

    olafka: Tak nějak bch to viděla taky, popsalas to líp.

    superkarma: 0 06.01.2009, 14:24:52
  12. [20] a.... [*]

    ToraToraTora: Klíčový bude asi ten tvůj výraz " nějaký čas" . Nějaký čas to opravdu jde fungovat jako vývážený tandem. Po delším čase to ovšem velmi často začne skřípat. Mám jednu kamarádku, která vlastně od roku 91 pracuje s manželem, v posledních letech mele o tom, že se na to vykašle, že už fakt má dost, ale zase vidí ty výhody, které ta společná práce má...takže mi ta situace připadá, jak kdyby byla zamotaná do nějaký sítě a nemohla z ní ven. No spokojená určitě není.

    superkarma: 0 06.01.2009, 14:04:02
  13. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    olafka: Máš pravdu, chybí mi tam náznak kompromisu. Karin podřídí vše, ale ten přítel nic

    superkarma: 0 06.01.2009, 14:00:01
  14. avatar
    [18] Zdendula [*]

    Spolu s manželem pracuji již 11 let, je pravda že si jdeme někdy na nervy ale jenom v práci. Je důležité umět oddělit soukromí život od práce. Je potřeba si od sebe občas odpočinout a tak jezdíme i na oddělené dovolené, každý podle svých zájmů, a týden dovolené trávíme společně. Zvládnout se to dá.

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:58:24
  15. avatar
    [17] olafka [*]

    ToraToraTora: Akorát že mi Karinina situace nepřijde vyvážená, nějak to ztrací balanc vy jste nejspíš byli vybalancovaní líp

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:54:39
  16. avatar
    [16] shb [*]

    a......, ToraToraTora: Taky si myslím, že jak u koho, někde to tak bývá- jak říká a..., ségra to tak má taky, stará se o děti a pro firmu dělá jen něco na compu- takže spíš jako bokovku, navíc je na mateřský tak fakt jen něco, ale třeba my jsme s partnerem spolu pracovali a dělali jsme všechno spolu, tak nám to vyhovovalo a nikdy nebyl problém jestli někdo dělá něco víc a někdo míň, a jak říká Tora, taky jsme byli rádi, že spolu jdem z práce do práce a podle potřeby jsme si rozdělovali kdo zajede domů venčit pejska a tak...ale my obecně jsme nejradši spolu, takže to je asi tím...
    Navím dnes je spousta párů, který jsou sice sezdaný, ale v podstatě má každý svůj život, tak u lidí co spolu nemůžou být pořád, to asi nejde...

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:54:20
  17. [15] Bébina [*]

    Znam takovy par. Maji stavebni firmu, takze on stavi a ona mu pricmrndava, jezi spolu na dovolenou, chovaji papousky a jsou spolu pres 30let.

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:53:13
  18. avatar
    [14] ToraToraTora [*]

    a....: Ale jo, jde to. My jsme tak s manželem za bezdětna fungovali nějaký čas. Nejde o to, že by jeden musel dělat méně důležitou práci, ale spíš se podělit a plně vytížit. Manžel tak dělal třeba v kanclu, já objížděla úřady, zákazníky, nebo jsem dělala v dílně a kolikrát jsme byli rádi, když jsme mohli spolu odejít domů

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:47:40
  19. [13] a.... [*]

    Společná práce partnerů je stejné, jako vlézt dobrovolně do pasti, ze který nevíš jak ven. Je to dobré jen v případě, že jeden maká a druhý se veze ( přičemž ten první je s takovým stavem již dopředu smířen). Takže je to ideální např. pro manželský pár s malými dětičkami, kdy žena dělá ve firmě jen nějaký ten šolich, zajde na pár hodin, ale panuje tichá domluva, že základ toho, čemu se věnuje, je péče o rodinu. Pokud jde o dva samostatné aktivní lidi, nikdy jsem kolem sebe neviděla, že by to fungovalo.

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:43:53
  20. avatar
    [12] shb [*]

    kareta 8: To víš, že si taky občas na nervy lezem, ale to my rádi musíme se trochu škádlit ne? Ale kdykoliv jsme spolu pracovali tak to jsme si na nervy určitě nelezli, to spíš doma kvůli kravinám, v práci nám šlo o stejný cíl, takže tam nebyl žádný problém...

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:38:20
  21. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    Meander: přinejmenším budou bydlet zas 250km od sebe, tentokrát je to ale nebude trápit

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:35:41
  22. avatar
    [9] Meander [*]

    olafka: Tak nějak bych to viděla
    ToraToraTora: Ne každá zkušenost je přínosná

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:30:43
  23. avatar
    [8] kareta [*]

    shb: znám takové páry - pracují spolu, žijí spolu a nelezou si na nervy.

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:30:22
  24. avatar
    [7] shb [*]

    Je to o nátuře. Jak kdo. My s partnerem jsem rádi, když můžem pracovat spolu....

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:27:27
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    olafka: ...ale se zkušeností

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:26:26
  26. avatar
    [5] olafka [*]

    Mám dojem, že Karin už dopředu rekakitulovala situaci, takže to není potřeba ani zkoušet. Dopadne to blbě pro ní. Vrátí se po čase zpět do města, bez klientů, zakázek, bez bydlení a bude co? Namydlená

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:24:50
  27. avatar
    [4] ToraToraTora [*]

    Společná práce snad neznamená, že spolu chodíte i čůrat. Asi by se líp radilo, kdyby jsme věděly, o jakou profesi jde, nebo co to podnikání konkrétně obnáší. A i kdybyste trávili deset hodin denně u jednoho počítače sdílejíc myš i klávesnici, dá se třeba na dovolenou jet odděleně, nebo se sprchovat každý zvlášt
    Jestli si polezete na nervy, nebo jestli se naučíte si od sebe odpočinout zachovat si určitou volnost je jen na odvaze a dobré vůli. Když se chce, všechno jde. Rozhodně není na místě bát se něčeho, co ještě nenastalo

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:18:38
  28. [3] gentiana [*]

    Společnou práci ne, nebo se vyzabíjíte.
    Společnou firmu či co - klidně, ale zařiďte si to tak, že se vídáte při pondělní schůzi a každej řešíte svoje.

    superkarma: 0 06.01.2009, 13:09:34
  29. avatar
    [2] Meander [*]

    A proč se nepřestěhuje on z hor do města?

    superkarma: 0 06.01.2009, 12:59:16
  30. avatar
    [1] kačinka [*]

    Zkušenost nemám, ale představit si to nedovedu, mám pocit, že po pár týdnech by byl partner na zabití.

    superkarma: 0 06.01.2009, 12:54:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme