Domácnost

SOS Nutí mi staré hadry!

 

 

Třeba vám bude můj problém připadat malicherný, ale přesto se vám zkusím svěřit. Třeba mě někdo pochopí a poradí mi, co mám dělat.

 

O co jde.

 

Jsem vdaná, máme půlročního chlapečka. S manželem si rozumíme, nemáme mezi sebou neshody a docela dobře vycházíme jak s mými, tak s jeho rodiči. Až na jednu maličkost.

 

No, ona to zrovna maličkost není, alespoň pro mne. A čím delší dobu tomu odolávám a čelím, tím více mě to rozčiluje.

 

Jde o to, že moje matka mi neustále nosí nějaké staré věci. Oblečení. Pro mne, pro manžela, pro syna. Něco kupuje v sekáči, něco třeba přinese kolegyně, že už je jí to malé atd.
Je neúnavná! Pořád jí říkám, že to nechci, ať mi domů ty starý obnošený hadry nenosí, a ona je ja jako malé dítě.

 

Zkoušela jsem všechno. Když třeba něco přinesla, při odchodu jsem jí to vrazila zpátky, nebo jsem šla s ní a před jejíma očima to vyhodila do popelnice. Před každou návštěvou jí do telefonu zdůrazňuju, aby hlavně nic nenosila. Slíbí, i když je uražená a občas uroní i slzičku, jak jsem nevděčná, a pak přijde s igelitkou, ve které jsou staré pletené svetry: „Já vím, že jsi říkala, že nic nechceš, ale tohle jsou fakt pěkný kousky, uvidíš, že se ti budou líbit.“

Tváří se u toho vždycky tak strašně snaživě a nevinně, že je mi jí líto.

 

A tak se v tom plácám, chodím do popelnice, vysvětluju, že se mi to nelíbí, nebo proč jsem ty docela zachovalý džíny vyhodila, že na chalupu mohly být ještě dobré atd.

 

Když to takhle píšu, vidím, že je to prkotina. Máma je jinak fajn a hodná. Pohlídá mi, pomůže, občas i navaří. Je strašně starostlivá a pečlivá. Akorát tahle její úchylka mi leze krkem. Jak jí mám důrazně říct, aby jednou provždy tyhle své zásobovací nájezdy zrušila? Nechci jí ublížit a dotknout se jí. Ale je jako malé dítě. Je fakt, že u nich doma je to jako ve skladišti, ona nikdy nic nevyhodí, co kdyby se to třeba někdy ještě hodilo. Ale z mého bytu ať proboha kontejner nedělá.

   
09.09.2005 - Dům a byt - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [86] Delli2 [*]

    Tak jí řekni, že si její snahy ceníš, ale že ti s tím akorát přidělává práci, že má prostě úplně jiný vkus než ty, a tak všechno vyhazuješ....

    superkarma: 0 20.09.2005, 20:50:03
  2. avatar
    [85] iljanka [*]

    monca 22: to aby ses vdala tajně, aby o tom nikdo nevěděl :))). Asi se na nás babičkách ta prožitá doba šetření podepsala víc,než jsme ochotny připustit. A to ještě i můj tatínek sebral a schoval i rezavý ohnutý hřebík, vždyť se dal narovnat a použít :o . A já jsem po něm a musím se moc a moc přemáhat, abych to taky nedělala.

    superkarma: 0 13.09.2005, 00:04:08
  3. avatar
    [78] pohodarka [*]

    no jo, nerozcilovat se, jenze chod porad dokola a donekonecna vyhazovat stary kramy, na to bych se mohla vakaslat. proste to te mamince durazne rekni a je to. jakypak s tim strachy

    superkarma: 0 10.09.2005, 18:30:14
  4. avatar
    [77] Andula [*]

    kitty911980: moje zkušenost je, že právě oblečení po dětech nemá cenu schovávat, protože hrozně rychle stárne, proto to, z čheo kluci vyrostou, raději rozdám. Z poděděných věcí od příbuzenstva jsem nevyužila nikdy nic, poněvadž se mi to prostě nelíbilo. Naštěstí už mě nikdo nezásobuje.

    superkarma: 0 10.09.2005, 16:47:46
  5. avatar
    [76] Meander [*]

    kitty911980: Jsi si jistá, že to budou věci "z poslední doby", až budeš to dítě mít?

    superkarma: 0 10.09.2005, 16:35:13
  6. avatar
    [73] kemy [*]

    myslim, že si, báro, správně podotkla, že je to "úchylka"! vůbec si neumim představit, jak bych to řešila, když všechno, co mě napadá, na ní podle tebe neplatí. normálně by mě tohle dovádělo k šílenství, ale když píšeš, že je jinak fajn...?
    upřímně mě to docela uklidnilo, páč sem si představovala, že to bude o muži, kterej z tebe chce mít hnusnou zabalenou ve starejch hadrech.

    superkarma: 0 10.09.2005, 15:07:57
  7. [70] Sally [*]

    Ahoj, je to těžké ,ale mamku opravdu nezměníš.Ba naopak se to s věkem zhoršuje.Vím o čem mluvím.Můj táta je prima , ale rád a často zbýrá různé staré věci i nefunkční a vše se může hodit.Na zahradě už není místo , jen spoustu věcí.Tak přeji pevné nervy a drž se.

    superkarma: 0 10.09.2005, 11:32:17
  8. [69] hbur [*]

    Také jsem na tom tak byla, vše jsem s poděkováním přijala (jinak to nešlo) a dala na nejbližší charitu.

    superkarma: 0 10.09.2005, 11:30:10
  9. avatar
    [68] Suzanne [*]

    *modra: myslím, že pisatelku spíš rozčiluje to, že si chce organizovat svůj čas sama, ne se podřizovat tomu, že musí tašky skladovat, vytřídit, vyprat,někam dovézt...charita zdaleka nebere všechno a musí to být vyprané a nepoškozené

    superkarma: 0 10.09.2005, 10:40:22
  10. avatar
    [67] Boubel [*]

    Jojo,tak přesně tohle mi dělá babička.Je jí 75 let o nosí mě hadry, co jí dala o 5let starší sousedka,že už to neunosí.A nejhorší je,když přinese dětem dáreček od popelnic např. krásné pouzdro,co po otevření vyvolá v člověku akorát tak zvracení.Nechci ji kazit radost,tak hezky poděkuju a pak to letí rovnou do popelnice.Jednou jsem dokonce "zapoměla" na WC v obchoďáku celou naditou igelitku.Chudák babča nemohla rozchodit mou sklerózu.No ale tahejte se se smradlavým pytlem hader...

    superkarma: 0 09.09.2005, 21:42:43
  11. avatar
    [66] *modrá [*]

    já b\ch to od mámy s úsměvem a poděkováním přijala a pak to rovnou šoupla na charitu, do popelnic je to škoda

    superkarma: 0 09.09.2005, 17:51:55
  12. avatar
    [65] Andula [*]

    Nechci strašit, ale pokud sdi maminka nosí hodně věcí i domů, mohlo by se to věkem zhoršovat a může to být jeden z projevů psychické poruchy. Držím palce, ať tomu tak není

    superkarma: 0 09.09.2005, 16:47:12
  13. avatar
    [64] iljanka [*]

    Milá Báro, měj pro maminku trochu pochopení. Nevím, kolik je tvé mamince, ale my, co jsme se narodili ve válce nebo těsně po ní, jsme prožili dětství v úplně jiné atmosféře, než je dnes. V obchodech nic nebylo a když, tak to bylo na lístky nebo textil na šatenky, to znamená, že jsi dostala přiděleno, že si smíš koupit třeba 10 m nějaké látky za rok (ten údaj není přesný, už si to tak nepamatuju). Bylo zvykem a i nutností oblečení různě přešívat, kabát se třeba obrátil rubem nahoru a hned bylo něco "nového", nebo se z něj ušila nová sukně a pod. Asi to šetření a shromažďování v nás zůstalo nějak zakódováno a je to hodně těžké se toho zbavit. Než něco vyhodím tak to pětkrát přeložím z hromady "vyhoď" na hromadu "odložit" a zpět. A když už to vyhodím, tak dva roky si to vyčítám. Buď ráda, že maminka je taková, jaká je, může být hůůůůůůůůůůř. Za dary poděkuj a jdi vyhodit, nic jiného ti asi nezbyde. Hodně trpělivosti tobě i mamince.

    superkarma: 0 09.09.2005, 16:38:06
  14. avatar
    [63] Odemětobě [*]

    Mě to v sekáčích děsně baví a občas natrefím na moderní a nové věci.Ani moje matka ani tchýně naštěstí shromažďovací mánií netrpí,o bybičce mého muže se ale vyprávějí úplné legendy-např.6 děravých nočníků...Ale zase bojuji s tím,že nechápou,proč dceři (18) koupím polobotky za 1200,když u ťongů mají stejně hezké za 400.Stejně tak se spodním prádlem-vždyť přece není vidět,co máš pod gaťama.

    superkarma: 0 09.09.2005, 16:28:13
  15. [62] Tobbi [*]

    Moje teta dělá to samé. Fust nakupuje příšerný hadry v sekáči a nutí je mamce, mně a vůbec všem. Naštěstí máme chalupu, takže se to upotřebí tam Akorát pak na baráčku celá naše rodina vypadá, že byste nám dali korunu

    superkarma: 0 09.09.2005, 14:55:31
  16. avatar
    [56] Meander [*]

    Rikina: Musíš to takticky hodit do toho konťasu. Vylepšíš si karmu a oni ať se s tím třeba zblázní

    superkarma: 0 09.09.2005, 11:59:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [55] Rikina [*]

    Meander: no jo, ale u nás už hadry ani Červený kříž nechce, prý mají dost... ale bezdomovci to maj vyřešený - dávají k popelnicím krabice, kam s dovolením žádají odložit přebytečné šatstvo a botstvo, že si to pak přeberou, aniž by se museli hrabat nehygienicky v kontejneru

    superkarma: 0 09.09.2005, 11:51:38
  2. avatar
    [54] Tanousek [*]

    No moje mamina je sekáčový maniak a taky mi pořád nosí věci i pro holky, ale nosí nám jenom samé značkové hadříky, které vypadají jako nové. Takže já si nestěžuju. Občas se jí tam taky připlete nějaká hrůza a buď jí to řeknu nebo to letí do popeláku. A třeba nedávno jsem vezli starší hračky, hadříky a kojeneckou židličku do Domu pro matku a dítě /nebo něco takového/ a měli tam z toho fakt radost.

    superkarma: 0 09.09.2005, 11:35:32
  3. avatar
    [53] Meander [*]

    Neházej to do popelnice, jsou přece taky kontejnery na oblečení pro červený kříž. Tam tyhle hadry, co mi dává ségra, nosím já. A všichni jsou spokojení

    superkarma: 0 09.09.2005, 10:49:56
  4. avatar
    [52] Majdinka [*]

    Mamku asi nezměníš. Vyhazuj to dál a vybodni se na to.

    superkarma: 0 09.09.2005, 10:30:59
  5. avatar
    [51] Amálie [*]

    maminka je přičinlivá holka Ne vážně, sama píšeš, že ti to po napsání jako problém nepřipadá a tak to pust z hlavy a zkus mamince navrhnout, aby to nosila třeba do charity. Ona najde seberealizaci a tobě odpadne chození do kontyše

    superkarma: 0 09.09.2005, 10:29:13
  6. avatar
    [50] Olynth [*]

    Lady N.: jeden čas jsem říkala: to je takový hezký, babičkovský. Ale pak jsem si uvědomila, že klukovi je 14 a tchýně by ty babičkovský hrůzy mohla pečlivě schovávat až budu já babička, a pak mi je slavnostně předat

    superkarma: 0 09.09.2005, 09:54:55
  7. avatar
    [47] Olynth [*]

    Reneta: tahle cikánka mně tejrá tím, že každé ráno umyje okna. Tuhle činnost já zvládám max. jednou za rok.
    IM: tchýni oplácím stejným kalibrem - k narozeninám a podobně jí koupím silně nevkusnou halenku s krajkovejma krejzlíkama. Moje tchýně měří 160 cm a má velikost 52 (prostě malá koule). Vždycky říká: ale to já přeci nemůžu nosit. Já pohotově odpovídám: ale mě se to strašně líbilo

    superkarma: 0 09.09.2005, 09:38:45
  8. [46] a.... [*]

    jo,jo, taky mám takovou maminku-domů mi nic nenosí, to bych jí s tím hned vyhodila, ale má tak neuvěřitelně zakrámovanej byt, že se tam nedá uklidit a na chalupě, když tam jsme přes víkend musím mít svoje věci v tašce, protože všechny skříně jsou plný hadrů
    jinak odbyt vyhozených věcí u nás jistí bezdomovci- o víkendu pořádají nájezdy na kontejnery

    superkarma: 0 09.09.2005, 09:31:34
  9. avatar
    [37] Žábina [*]

    no asi tě nezbude nic jiného než věci neustále vyhazovat a doufat, že to jednou maminku přejde

    superkarma: 0 09.09.2005, 09:08:16
  10. avatar
    [36] Olynth [*]

    Lady N.:

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:53:37
  11. [35] martinabl [*]

    Mě to dělá máma i tchýně. Prostě nedokážou pochopit to, že starý vonošený hadry máme po prvním dítěti a to druhý by potřebovalo spíš něco slušnýho na ven a ne zcuckatělý hadry ze sekáče i když "jenom za dvacku". A když už tchýně koupí něco novýho tak v tom nejposlednějšim výprodeji u vietnamců, tak si asi dovede představit jaký to asi je. Já vím, darovanému koni na zuby nehleď, ale fakt ten byt nemáme nafukovací.

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:47:38
  12. avatar
    [32] psycho [*]

    Když se tak zamyslím, tak něco podobného je táta, všechno se mu chodí, kdejaký kus prkna, plechu, šroubku, gumy a nosí to do garáže, je na dvě auta a teď je rád, že se tam vejde s jedním a to ještě ty pravé dveře neotevře na více jak 20 cm. Jednou za čas udělá v garáži pořádek, že nepotřebné vyháže, dopadne to tak, že všechno vystěhuje, přebere, opět konstatuje, že se to jednou může hodit a zase to tam dá zpátky. Holt každý máme něco.

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:40:37
  13. avatar
    [31] psycho [*]

    každý má nějakou úchylku, tohle je sice otravné a poměrně neškodné. Nic bych neříkal, nerozčiloval bych se a pak bych to všechno vyhodil.

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:37:28
  14. avatar
    [30] Olynth [*]

    Reneta: my se nezdravíme, ale potichu je sponzorujeme. Tahle rodina, to je honorace. Otec téhle cikánky je tady něco jako baron.Kolikrát jsem přemýšlela, že bychom mohli dostat úlevu na dani, když si svojí romskou rodinu vydržujeme v naturáliích .

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:30:57
  15. avatar
    [27] Olynth [*]

    Jinak s těmahle věcmy zásobuju rómskou rodinu z protějšího baráku - dám to do igelitka a k popelnici a za dva dny se v tom už prohánějí venku. Oni nám za to v noci hlídají auto. A jednou neuhlídali, někdo nám vylomil zrcátko a tak jsem u každé darované věci, kterou jsem dávala k popelnici, na zádech vystřihla osově souměrný geometrický tvar

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:19:15
  16. avatar
    [26] JanaVi [*]

    S tím mám také podobné zkušenosti. Pro mou maminku je levné nakupování koníček. Má opravdovou radost z toho, co se jí poadřilo nakoupit a jak lacino. Ale už mi ty věci nenutí. Sice se na mne dostkrát zlobila, že jsem věci odmítla, ale po několika letech to vzdala. Navíc už sama začíná vidět jako problém ty hromady oblečení u nich v domě a teď mi nedávno říkala, jestli nemám něco pro charitu, že budou dělat sbírky.

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:14:09
  17. [25] Radka JS [*]

    Souhlasím s charitou.
    Maminku nepředěláš. Sice to není příjemné, ale než se hádat.
    Já tedy taky dělám pořádek ve svých věcech. Tak dvakrát do roka. Hezké kousky předám neteři a ty které nechce dám na chyritu. Není toho hodně, ale nechci se zahltit věcmi, které nepoužívám. Prostě nic neskladuji a jsem s tím spokojená.
    Moje maminka to dělá stejně. Ovšem maminka mého přítele je typický shraňovatel! Nic nevyhodí. Nechci vidět jejich případné stěhování! Ještěže mi to alespoň nenutí!

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:02:57
  18. avatar
    [24] Gabi [*]

    Já má zkušenost, že "charita" už o staré oblečení nemá valný zájem, většinou ho dávám vyprané v igelitce vedle popelnice a někdo si ho vezme.
    My máme v široké rodině "výměnný obchod" s dětských oblečků a docela to funguje. Ale vždy se jedná o čisté zachovalé oblečení, které se nemusím štítit vzít do ruky. A když byly děti menší, podařilo se mi v dětských sekáčích ulovit moc hezké věcičky. někdy je to i tak, že dostanu "chalupové" věci od "chudších" příbuzných po odrostlých dětech a pošlu jim "parádní" oblečení na holčičku.
    Na Bářině příběhu je nepříjemné, že má skladovat kdovíjaké hadry a ještě řešit co s nimi. A hlavně, pokud to mamince takhle důrazně řekla, oblečení vrátila nebo vyhodila do popelnice před ní. To bych v případě Bářiny maminky věkem neomlouvala ...

    superkarma: 0 09.09.2005, 08:00:57
  19. avatar
    [23] Olynth [*]

    sharonka: taky mi tchýně kupuje výhodné věci z 39 a od vietnamců. Tak např. malá dostala silonovou bundičku na zimu velikost 56, do které se už teď nevejde a asi by se do ní nikdy nevešla ( ). Ale byla to tak výhodná koupě a byla tak krásná ( ). Vždycky říkám, kdyby se zeptala, tak se domluvíme na potřebnější věci

    superkarma: 0 09.09.2005, 07:59:29
  20. [22] jaryna [*]

    Milé dívky, nás už nepředěláte. Uvědomte si, že my jsme z generace, kdy bylo cokoli koupit problém, naučilo nás to vše schovávat. Vždyť v každém tom výrobku je kus lidské práce, na jeho výrobu se spotřebovalo něco energie. Pravdou je, že vždy se mi vyplatilo koupit jednu kvalitní věc než více "výhodně" koupených.Když byly děti malé, oblečení "pendlovalo" od jedné kamarádky k druhé (jen boty ne, ty jsem odmítala, každé dítě jinak "šmajdá"). Sama mám dodnes problém věco likvidovat, když váhám, vzpomenu si, jak jsme vyklízeli domácnost rodičů (např. kufr pečlivě rozpáraných, vypraných, vyžehlených šatů, které už ale nešly k ničemu použít). Nepočítám se do "starého železa" nicméně ze současného plýtvání a nadprodukce zbytečností je mi občas ouvej. Rozhodně bych si ale netroufla nikoho z mých blízkých zásobovat "přebytky"....

    superkarma: 0 09.09.2005, 07:37:08
  21. avatar
    [21] svetluszka [*]

    Jasně, charita.... ...takový ty S.O.S.y jsou v každým větším městě...

    superkarma: 0 09.09.2005, 07:30:32
  22. avatar
    [20] sharonka [*]

    S tím asi nic nenaděláš, nejlepší bude to opravdu dávat do Charity nebo třeba jenom vedle popelnice, oni si to už nějací bezdomovci vezmou. Aspoň u nás to vídím, že v pravidelných intervalech chodí popelnice vybírat. Já se taky bráním mít z bytu kontejner, řídím se heslem, co jsme dva roky nenosili a nepoužili, to už nepoužijem a nosím to kolegyni pro její neteře. Tchýně má k podobné mánii taky sklony, před Vánocema a narozeninama naběhne do obchůdku "vše za 39" a nakupuje ve velkém. A já to pak postupně likviduju...

    superkarma: 0 09.09.2005, 07:16:02
  23. avatar
    [19] Luciš [*]

    Naše máma (58) k tomu měla taky sklon. Pak jsme ji jednou vzali do bytu přítelova tatínka co umřel (byt narvaný od půdy po sklep krabicema s různým čurbesem, přítel to vyklízel půl roku po víkendech)a naopak teď uklidila celý byt, po otci chtěla aby vyhodil staré časopisy Fotografie z roku 1970 a on prej, já se ještě nechystám umřít

    superkarma: 0 09.09.2005, 07:14:28
  24. avatar
    [18] Midsummer [*]

    Přesně jako u nás! Navíc s komentářem: "Nejsi náhodou blbá, u nás se přeci nikdy nic nevyhazovalo a nevyhazuje!" Naši mají na půdě svého rodinného domku jednu skříň vedle druhé, ještě proložené mezi nimi policema: vše nadupané věcma, které se můžou ještě hodit: především dětské hadry a výhodné koupě v sekáči - jednou se to někomu jistě bude hodit. Všechny sekáčové hadry navíc ve stylu: manželka amerického kosmonauta.
    Pokud si koupím cokoliv nového (a to není zrovna často, neboť jako sama matka s dospívající dcerou jsem taky poslední roky nemohla moc utrácet) tak vždy: "No jo, to já bych si nikdy takovouhle drahou věc nekoupila."

    superkarma: 0 09.09.2005, 06:03:23
  25. avatar
    [17] Irka1 [*]

    Darovanymu koni na zuby nekoukej .

    superkarma: 0 09.09.2005, 02:43:24
  26. avatar
    [16] marylin [*]

    Baronka (1).. suhlas ....

    superkarma: 0 09.09.2005, 02:41:41
  27. avatar
    [15] Dudlajlama [*]

    Eva_Fl: Ja se snazim, kdyz jsem na navsteve, eliminovat alespon cast tech jejich pokladu, ovsem za hadani mi to nestoji. Je mi ji na jednu stranu lito. Kdyz si predstavim, co stari casto udela s psychikou cloveka, neni se na co tesit, fyzicke chatrani mne ani tak nevadi, to psychicke ale urcite ano .
    Jeste nedavno to byla cupr moderni srandovni zenska.

    superkarma: 0 09.09.2005, 01:15:10
  28. avatar
    [14] Eva_CZ [*]

    Galadriel: presne moje mamca... Po jeji smrti bracha vyhazoval asi 500 igelitek ( co kdyby se nekdy hodily ) a jiny kramy...

    superkarma: 0 09.09.2005, 01:00:06
  29. avatar
    [13] Dudlajlama [*]

    A jeje, dalsi sberaterlka, moje mamka se na starsi kolena promenila zrovna tak, na vetu "ze se to muze nekdy hodit" reaguju jako byk na rudy hadr. Nevim, co k tomu lidi vede, cely zivot musela dost valcit s financemi, zadna chudina ale nikdy nebyla a neni. Hlady nebo nahatou bych ji navic urcite umrit nenechala. Proste se zrejme neco v tom mozku presupajdi na jinou vyhybku a tak shromazduje a shromazduje, i prazdne lahvicky, protoze jsou prece tak hezke .

    superkarma: 0 09.09.2005, 00:40:59
  30. avatar
    [4] Lesana [*]

    Jestli nevíš, co se starými hadry, tak zkus http://www.potex.cz/ - pokud jsi z Prahy. Jinak jestli tě to potěší, nejsi v tom sama - já mám šetřivou tchyni. Věci pro nás s klidem odmítnu, horší je to s věcma pro děti - ty totiž holky přiváží z chaty, takže těžko se vyhazuje něco, co už mají ošahané a co si brání jak lvice. Jenže ve svém věku ještě nepochopí, že šatičky jim sice "jsou" - leč všude na nich plandají, neb jsou pro děti tak o dva-tři-čtyři roky starší...

    superkarma: 0 09.09.2005, 00:31:00

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme