Tento příspěvek je sice mimo dnešní téma, ale já věřím, že si ho rády přečtete a poradíte, nebo vyjádříte svůj názor. Jak se zachovat v případě, kdy nekorektní jednání nadřízeného je už přes míru?

Potřebovala bych, prosím, poradit vaše názory, jak se zachovat v případě nekorektního jednání nadřízeného. Pracuji ve firmě, která s pohybuje v oblasti GASTRA, a dělám zde marketing. Ovšem moje představa o tom, co je to marketing a představa pana generálního ředitele, se výrazně liší. Já jsem nastoupila s představou péče o webové stránky, psaní PR článků o našich úspěších, vymýšlení a komunikaci reklamních kampaní a spotřebitelských soutěží a další podobné věci.

Představa ředitele byla něco ja „holka pro všechno“ od vaření kafe, když dojde návštěva, přes výrobu atrap pro obchodní zástupce až po vyplňování tabulek, kolik propagačního materiálu kdo vyčerpal. On si ale především myslí, že dobrý výrobek, navíc oceněný nějakou tou medailí, se prodává sám. A strašně se diví, když ve výzkumech vyjde, že o naší značce nikdy nikdo téměř neslyšel, ale konkurence, která je co do kvality nesrovnatelná, je známá a tudíž daleko více prodávaná.

Nejhorší je ovšem jeho způsob řízení firmy. Jde asi o 60 zaměstnanců. Pan ředitel nedokáže absolutně delegovat zodpovědnost a povinnosti a chce vědět o všem, co se děje. Důsledkem je to, že totálně nestíhá a pak svaluje vinu za nedodržené termíny na ostatní lidi. Také to vede k tomu, že se dozvídá pouze o chybách zaměstnanců a za ty je pořádně sjede, ale že se mezitím odehrálo 50 pozitivních věcí, to už nevidí.

Navíc se bohužel při vytýkání chyb neumí chovat, používá vulgarismy a nedá druhé straně šanci se jakkoliv obhájit. Také dá na „své informátory“ ve firmě, takže pokud je člověk jen trochu neoblíbený, má holt smůlu. No a ještě se místo čísly řídí pocity a ty se mění. Takže jeden týden něco slíbí, my zařídíme celou reklamní kampaň a pak si to rozmyslí, protože se náhodou podívá do nějakých výsledovek a zjistí, že si stojíme jinak, než si myslel a že bychom neměli tolik utrácet. Občas nechápu, že se ta firma ještě nezhroutila.

Potřebovala bych poradit, jak se k němu mám chovat. Jde mi o to, že mě neprávem seřval za chybu, kterou jsem neudělala a to ještě navíc před dalšími lidmi. Snažila jsem se bránit, ale nebylo mi to dovoleno. Většina lidí by zde asi mávla rukou, ale já taková nejsem. Mám důkazy o tom, že to není moje chyba a přemýšlím, že za ním půjdu.

Myslíte si, že jednám správně? Přítel mi dokonce radí sdělit mu, že pro příště si nepřeji, aby se mnou takto jednal, že mě ponížil a shodil před ostatními a že se mi to nelíbí. Dále že bych byla ráda, kdyby si na mě svůj úsudek budoval na základě celkově odvedené práce a ne z toho, co mu donesou kolegové.

Co si o tom všem myslíte? Jak bych se měla zachovat. Samozřejmě uvažuji o odchodu, ale víte, jak je to dneska s prací....

Děkuji za reakce, B.

Milá B. tady je každá rada drahá. Systém „drž hubu a krok“ zneužívá spousta nadřízených. Pokud ho nehodláte akceptovat, poohlédněte se po jiné práci. Ale nemáte záruku, že tam to bude lepší.

Co byste poradily, milé ženy-in? Setkaly jste se někdy s podobnou situací?

Reklama