Bulvár

SOS - nákup přes internet

Zdravím Vás,
ráda bych poprosila čtenářky Ženy-in o radu.

Občas nakupuji přes internet a doposud jsem měla štěstí. Ale na každého jednou dojde, jak se říká, a přes veškerá bezpečnostní opatření, která jsou v takovém případě vůbec možná, jsem si naběhla a v jednom internetovém obchodě objednala jistou věc. Zaplatila převodem (No jo, já vím, že dobírka je ještě bezpečnější, ale ani ta není 100 %) no a zboží nikde. Potvrzení objednávky mi přišlo, dokonce se mi i 2x ozvali, že zásilka se jim vrátila zpět (haha, to už jsem tušila, ale stále doufala...) no a od minulého týdne už se mi maily nikdo ani neozývá, telefon nikdo nebere, prostě nic... sesmolila jsem teď jakési ´Odstoupení od smlouvy a žádost o vrácení platby´, ale zajímalo by mne, jaké máte případně rady, zkušenosti.

Samozřejmě, že bych Vám hned nejradši vypálila, co je to za obchod, abyste také některá případně nenaletěla, ale nejsem si jistá, jestli by to pak nebylo nějak použitelné proti mně...

Díky za veškeré rady, postřehy, pořady a informace... a redakci za případně zveřejnění, samozřejmě...

Seema


No, jediné, co napadá mě, je obrátit se na Sdružení obrany spotřebitelů.

Co poradíte Vy, ženy-in?

redakce@zena-in.cz

   
12.07.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Komentáře:

  1. avatar
    [15] Vivian [*]

    Možná bych jim zkusila (e-mailem nebo písemně) maličko pohrozit, třeba trestním oznámením nebo obchodní inspekcí nebo něčím takovým, třeba se vzpamatujou... Eventuelně bych se tam zajela zeptat osobně (jestli jsi z Prahy).

    Já platím převodem vždycky, když to jde, a zatím nebyl problém. Dobírka není o nic bezpečnější, stejně nevíš, co přebíráš...

    superkarma: 0 12.07.2007, 15:18:57
  2. [14] Seema [*]

    Zdravim a dekuji vsem!Redakci za zverejneni, devcatum za rady. Zasilku udajne 2x posilali ne postou, ale pres PPL, s nima nikdy nebyl u nas problem(jasne,muze se stat,ale 2x?divny..), prosila jsem tedy obchod hned na zacatku i o cislo prepravniho listu a na to mi rekli, kdyz se to podruhe "vratilo", ze to radeji dovezou vlastnim kuryrem..no a od te doby nic..dobre, vypalim to je to www.skinshop.cz a jedina kontaktni osoba je ten kluk, co je na zivnostaku, atd...no, kdyby rekli,hele, nemame,posleme pozdeji, cokoliv, tak to beru, ale tohle je divny...ja jsem si je prave predtim googlovala,jestli o nich nekde nekdo neco nepise negativniho,abych si nenabehla a nikde jsem nic nenasla,tak jsem do toho sla...

    superkarma: 0 12.07.2007, 12:52:11
  3. avatar
    [13] Lenika [*]

    Já mám dobré zkušenosti s nákupem přes internet.
    Až na jednu . Vloni v říjnu jsem si objednala plavky, dva dny před odletem na dovču mi přišly na dobírku a byly velké. Hned jsem je odeslala zpět. A pak jsem každý měsíc až do března mailem upozorňovala na vrácení peněz. Mno a když nezabral ani - v posledním mailu jsem napsala, že ač nerada jsem nucena na jejich neseriozní jednání upozornit své kolegyně a čtenářky internetového ženského magazínu.. do týdne byly peníze doma

    superkarma: 0 12.07.2007, 12:30:08
  4. [12] gentiana [*]

    Já nakupuju přes internet spíš v cizozemí a to platím přes PayPal, tam je ochrana platby do docela velké výšky.
    V česku jsem platila mornálně přes internet kartou letenky a taky jsem si objednávala u Oehlinga foťák, kdy jsem platila převodem přes dvacedt tisíc a za dva dni přišel, teda, přišel by, kdybych mezitím narychlo neodjela, ale to jsem si jenom domluvila, kdy řpijede kurýr od PPL. A propos Oehling, vřele doporučuju, mají velmi solidní ceny a skvělej servis.

    Fakt je, že pošta je taky instituce podobná Augiášovu chlévu, protože několikrát mi došel papírek, že mám balíček, až za dva týdny.

    superkarma: 0 12.07.2007, 12:25:27
  5. avatar
    [11] pajda [*]

    Sama větší věci jinak nenakupuji a nikdy jsem potíže neměla - naopak...a reklamace se vždycky vyřídily bez ptoíží. Spíš bych se potala na místní poště, jestli se vůbec obtěžujou dávat doručenky...

    superkarma: 0 12.07.2007, 11:51:25
  6. avatar
    [10] Kadla [*]

    Já běžně nakupuji přes Internet cokoli a běžně platím převodem a takovouto zkušenost zatím nemám. Dosud vždy vše ok.

    superkarma: 0 12.07.2007, 11:48:54
  7. [9] chuchu [*]

    Seema: sem s tím jménem!! Jak jako zneužitelné? Jestli je obchod fakt neseriozní, tak je Vás takových víc a pak těžko poznaj, kdo si to tady stěžuje. Ale stejně si myslim- jak by to šlo jako zneužít?!?
    Jinak super odpověď od IMI - přesně tak, je to bezdůvodné obohacení. Ať se teda zasnažej a DOKÁŽOU, že ti to už posílali a jestli ne, šla bych to toho tvrdě a věřím, že s podporou SOS to vyhádáte.
    Bez udání jména toho obchodu je to těžký, protože třeba nevíme, jestli ten obchod má na webu kontakní osobu, osobu zodpovědnou, adresu, atp. Pak by to šlo dohledat v restříku živnostníků, příp. ve výpise a obrátit se taky na úřady - v případě živnostníka na Živnostenský a nechat prověřit podnikatelskou činnost.
    Je to boj a ještě bude, ale stojí za to jít za svým a být za drsoně.

    superkarma: 0 12.07.2007, 11:36:47
  8. avatar
    [8] IMI [*]

    mne asi pred tydnem na podobny problem (taky po nekolika letech naprosto bezproblemoveho pouzivani vsech moznych e-shopu) SOS poradilo toto:


    Naše vyjádření k němu (č. 23228/JN-106) připravené v souladu se smluvními podmínkami SOS (http://www.spotrebitele.info/poradna/smlpodminky.php):
    Ve vašem případě se jedná o bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího. Za bezdůvodné obohacení se podle § 451 odst. 2) občanského zákoníku považuje majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu, plněním z neplatného právního úkonu nebo plněním z právního důvodu, který odpadl, jakož i majetkový prospěch získaný z nepoctivých zdrojů.
    Ten, jehož straně bezdůvodné obohacení je, je povinen jej vydat.
    Pošlete prodejci doporučený dopis s dodejkou nazvaný Poslední pokus o smír. V něm uveďte svoje požadavky na vrácení peněz a uveďte, že znáte svoje práva a jste připravena je bránit a to i soudně. Uveďte, že v tom případě pak nebudete požadovat jen vrácení částky, ale i náhradu nákladů řízení a zastoupení.

    ---------
    jo, v mem pripade se jednalo o obchod www.vasmarket.cz a ted je obchod dokonce "z technickych duvodu docasne uzavren" nereaguji na maily, nezvedaji telefony...

    superkarma: 0 12.07.2007, 11:14:33
  9. avatar
    [7] *modrá [*]

    www.spotrebitele.cz

    superkarma: 0 12.07.2007, 11:09:03
  10. avatar
    [6] Ťapina [*]

    Já platím na interneti i převodem a zatím bylo všechno v pořádku. Naposled jsem objednala v neděli, peníze poslala z účtu hned, v úterý jsem měla ve schránce oznámení o balíčku a ve středu balíček v ruce. Dobírky nemám ráda, protože většinou nemám hotovost a musím napřed do bankomatu.

    superkarma: 0 12.07.2007, 10:52:02
  11. avatar
    [5] Fairy [*]

    Nakupuji přes net ráda a často, zkušenosti jsem měla do loňského října jen dobré. Tenkrát jsem si objednala zboží a poprvé v životě ho zaplatila převodem a ne na dobírku. Což byla zásadní chyba, protože do dnešního dne nemám ani zboží /které je už prý vyprodané/ a peníze mi nechtějí vrátit, prý si mám od nich odebrat něco jiného. Splnila jsem i jejich obchodní podmínky, ale prostě peníze nevrací.
    RADÍM!! Vyvarujte se placení převodem!! Jedině dobírka a pak nejlépe ještě před pošťákem krabičku rozbalit a podívat se co v ní je.

    superkarma: 0 12.07.2007, 10:38:20
  12. avatar
    [3] AnoliV [*]

    taky mi přijde divný, že se sami ozvali ... třeba má dotyčný co vyřizuje emaily jenom dovolenou ... ještě bych to zkoušela ... nebo pošli tu žádost co jsi napsala doporučuně, když nebudou reagovat ani na to, tak víš kde je chyba ... každopádně ze zkušenosti s českou poštou se nedivím, že ti to nedošlo ...

    superkarma: 0 12.07.2007, 09:47:54
  13. avatar
    [2] aha [*]

    Moc se mi to nezdá - proč by se vám 2x ozývali, že se jim zásilka vrátila zpět? Já bych to dál zkoušela, jsem asi naivní, ale kupuji hodně přes internet, téměř vždy platím převodem i do zahraničí a zatím (klepu) bez problémů...

    superkarma: 0 12.07.2007, 09:45:05
  14. avatar
    [1] Meander [*]

    http://www.spotrebitele.info/index.shtml

    superkarma: 0 12.07.2007, 09:34:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme