Bulvár

SOS: Najde se odvážná školka pro mé dítě?

 

Vzpomenete si ještě na paní Evu, jejíž příběh jsme vám zprostředkovali v článku Synek přišel na svět jen na pět dnů? Tato žena, jejíž osud a životní statečnost vás tolik zaujala, vás dnes žádá o pomoc pro svého syna.


Malý Miloušek je ve svých pěti letech po několika operacích již živé a veselé dítko. V očích těch, kteří by mu mohli poskytnout předškolní výchovu, kterou tolik potřebuje, je to ale málo. Dávají od tohoto špunta, který jen potřebuje trochu zvýšený dohled raději ruce pryč.

 

Díky obrovskému nasazení lékařských týmů, několika oddělení pražské motolské nemocnice a Milouškově vůli žít, je z něho dnes báječný malý chlapík, který už chodí na nočník, mentálně je naprosto v pořádku, jen pochopitelně potřebuje trošku větší péči a dietu. Bohužel, když Eva popíše, co všechno má Miloušek za sebou, prozatím žádné pracoviště nebylo ochotno ho přijmout.

 

Milouškova porodní váha byla 1740 g.

Malý Miloušek přežil hodně komplikací, množství těžkých infekcí, 10 dnů byl v umělém spánku na ARO, fibriloval, přestával dýchat, modral. Měl vývod moči přímo z ledvin (nefrostomie), který si po pěti měsících nedopatřením sám vytáhl. To způsobilo komplikace takového rozsahu, že bylo nutno znovu okamžitě operovat.
Močový měchýř mu byl přišit k dutině břišní, odkud měl nový vývod (epicistostomie). Vlastně čůral pupíčkem.

 

„Prosím pomozte mi, trvalé bydliště mám bohužel na Praze 3, ale žiji s manželem a dětmi v Dejvicích. Proto jsem se rozhodla, že Milouška přihlásím soukromého Dětského centra Tulipán na Praze 6, kde jsem byla ochotna hradit měsíčně částku 3 600,- korun  za deset návštěv po čtyřech hodinách,“ říká maminka a pokračuje.


Tato částka nezahrnovala stravu, kterou jsem, protože je dietní, byla ochotna malému do centra vozit.  Milouška zde přihlásili, sepsali se mnou přihlášku a po týdnu jsme se zde byli ukázat. Malému se mezi dětmi líbilo a moc se těšil. Je to logické, protože v tomto věku dítě kontakt s vrstevníky nesmírně potřebuje a schází mu. Byla jsem moc ráda a všechno měl připravené. Stále chodil s tím kufříčkem a ládoval tam ponožky a žáby, které si chtěl do školky vzít,“ říká.

 

Včera, den před nástupem do zařízení, mi večer najednou zatelefonovala majitelka centra, že jeho přijetí není možné, vzhledem k tomu, že nesplňuje požadavky zdravého dítěte. Nevím, na koho se mám obrátit a kdo by  se nebál pomoci.

 

Náklady na zvýšenou péči jsem ochotna hradit a podílet se na pomoci se stravováním Milouška. Miloušek potřebuje předškolní výchovu. Nevadilo by mi, kdyby v případě, že by se našel někdo, kdo by se nebál dítěte po několika operacích, i dojet například na Prahu 7, nebo do okolí šestky. Jen zoufale potřebuji, aby se mému synovi dostalo možnosti vyrůstat jako plnohodnotný malý kluk a aby měl prostor se zařadit do kolektivu svých vrstevníků. Vždyť není nemocný, jen potřebuje trochu více ohledu a lidského pochopení. Předem velice děkuji za případnou pomoc, kontakty, nebo radu,“ řekla nám paní Eva a my doufáme, že na Ženě-in třeba najde pomocnou ruku.

Kontakt na mladou maminku je 733 356 096 nebo pište do naší redakce.

 


Znáte zařízení v okolí Prahy 6 a 7, kde by malý Milda mohl kamarádům a paní učitelce zazpívat tak, jako mamince?

   
09.09.2008 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] rek11 [*]

    valesovavera: ale dyt neni postizene

    superkarma: 0 11.09.2008, 00:54:02
  2. avatar
    [43] valesovavera [*]

    Já jsem učila 35 let v Mat.škole byla to menší Mat.škola kde nebylo tolik dětí jako ve městě normálně jsme braly děti s jakým koliv postižením.Proto že tam bylo méně dětí mohly jsme se věnovat i tomu postiženému dítěti.Mám ,ale patřičné vzdělání ,abych se postiženému dítěti mohla v tom to zařízení věnovat.Já bych doporučila menší Mat školu a zjistit si jestli je vní pracovník ,který se může takto postiženému dítěti dostatečně věnovat

    superkarma: 0 10.09.2008, 23:32:03
  3. avatar
    [42] rek11 [*]

    Evelina: pokud odmitla reditelka dite den pred nastupem,musela ho predtim oficialne prijmout-tak to chodi....takze pokud se tak stalo a ZAVOLALA rozhodnuti.Chtela bych rozhodnuti o neprijeti písemě a oficiální přesné zdůvodnění,proč tomu tak bylo.Vůbec bych se s ní nesra.. . Tohle je prasarna,skolka se dodatecne shani dost blbe-vim to a to mam holky zdrave jak ripy... Takze rada,nenechat si nasr.. na hlavu v prve rade,donutit tedy reditelku,at vam to misto najde ona,protoze tohle ona ZAVINILA...vy jste nucena sehnat nesehnatelne a na zacatku skolniho roku.Kdo nezkusil, nepochopi.Skolky maji v mestskych castech spolecny registr-tohle nevi prakticky nikdo....do nej se zadavaji prihlasky atd...Proto je treba ujete hlasit dite na vic skolek-krom vseho to ty ostatni skolky vedi......

    superkarma: 0 10.09.2008, 18:58:53
  4. avatar
    [40] *Kotě* [*]

    Evelina: 35 - Vážená a milá, omlouvám se, že jsem si vůbec dovolila nabídnout nějakou radu. Školek je na Praze 6 dvacet sedm, ne jen šest, a pokud je problém ve vašem trvalém bydlišti, pak je snad jen na vás, abyste si ho vyřešila. Nechápu vaši arogantní a odmítavou reakci na někoho, kdo se snažil jen nějakou radou pomoci.

    superkarma: 0 10.09.2008, 06:45:26
  5. avatar
    [39] Meander [*]

    Evelina: Madam, za koho že to tu vystupujete?

    superkarma: 0 09.09.2008, 22:40:39
  6. avatar
    [38] Evelina [*]

    gentiana: Vážená a milá reaguji na váš hrubý a nehorázný odkaz, paní Evu dobře znám je to milá a moc hodná maminka dvou dětí. jestli si léčíte své komplexy tímto stylem, tak je mi vás velice líto a doporučuji vám aby jste se nevyjadřovala k podobným tématům. je to velice hloupé a drzé.

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:56:30
  7. avatar
    [37] Jeremi [*]

    Míšo, a pro Evu by nepřicházelo v úvahu dojíždět na Prahu 3, kde má trvalé bydliště? Školka, která má mikrotřídy pro děti se zdravotními potížemi tam určitě je. A ono to sice vypadá, že je to strašně daleko, ale časově je to (díky metru mezi Dejvickou a Florou) rychlejší, než dojezd na Prahu 7 (ke kterému by Eva byla svolná).

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:55:14
  8. avatar
    [36] Evelina [*]

    Gedžitka: Děkujieme za podporu a proto prosíme maminky které nám mohou pomoci, aby kontaktovaly paní Evu, na víše uvedeném telefonu. Tímto Vám všem chci říci, že můj syn není nijak mentálně, ani tělesně postižený, jen vyžaduje větší pozornost co se týká pitného režimu a chození na malou. děkuji E.

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:39:50
  9. avatar
    [35] Evelina [*]

    *Kotě*: *Kotě*: Vážená a milá, děkuji za Vaši reakci, ale tímto mi moc nepomůžete. Bydlím na Praze 6 již řádku let a mám zde spostu známých a kamarádek. Obešla jsem šest státních školek, kde mi bylo řečeno, že můj syn nesplňuje kritéria a mají plný stav. Děkuji za zájem a zůstávám s pozdravem.e.

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:25:58
  10. avatar
    [34] Evelina [*]

    Radka27: Nepracuji, mám doma zdravou dvouletou dceru, pobírám 1-stup. ZTP, v částce 3. OOO,- Kč. na dceru 3. 800,- Kč.není čas ani elán na práci. ráda bych byla zaměstnána. s pozdravem eva.

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:19:36
  11. avatar
    [33] Evelina [*]

    *Kotě*: S odborem skolstvi jsem mluvila bylo mi receno ze nejvetsi problem je v mem trvalem bydlisti toto vse mam jis za sebou skolky na praze sest mam oslovene vsechny diky za zajem eva od milouska

    superkarma: 0 09.09.2008, 21:03:42
  12. avatar
    [32] Gedžitka [*]

    Radka27: tak zatímjsem na RD, ten se dá prodloužit, pokud má dítě zdrav. problémy. A pokud má člověk štěstí nebo známý, pak třeba sežene i práci. Ale nedokážu si představit se dvěma dětma pracovat přes den, pokud nespí poo, pak má ale stejně člověk jen ten čas poo, kdy děti spí.

    superkarma: 0 09.09.2008, 17:07:14
  13. avatar
    [31] pajda [*]

    V první řadě je nutné si sehnat potvrzení, že dítě je v pořádku a schopno do školky vůbec chodit. Pak by měla dítě vzít spádová školka, jak tady už radily ostatní.
    Ve druhé řadě je nutné si uvědomit, že pokud dítě vyžaduje "trošku větší péči", protože je to "živé dítko" po několika náročných operacích, nemusí normální školka takovou péči vůbec zvládnout. Tak mě napadá, jak vlastně ta zvýšené péče probíhá? A obrátila se maminka na nejbližší pedagogicko-psychologickou poradnu, kde by jí měli poradit? Tam by jí totiž mohli fundovaně poradit i nejbližší specializované pracoviště, které by se o dítě mohlo postarat. Zcela bez potíží dítě určitě nebude, když je nutné péči extra konzultovat - děti s dietou se totiž berou do školek běžně.

    superkarma: 0 09.09.2008, 15:59:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Ifi [*]

    dávám "hlas" Paprsku, DAR je na P6, asi mají ale více postižené děti, ale jistě by poradili, kam se obrátit.
    http://www.dcpaprsek.org

    superkarma: 0 09.09.2008, 15:38:43
  2. avatar
    [29] Radka27 [*]

    Nějaký denní stacionář kde se předpokládají zdravotní problémy? Církevní školka kde by mohl být lidštější přístup k někomu kdo už si zažil problémů dost?

    superkarma: 0 09.09.2008, 15:18:52
  3. avatar
    [28] shb [*]

    s tím trvalým bydlištěm je to fakt na dvě věci, taky s tím mám stále problémy, ale slyšela jsem, že se to snad bude rušit, tak už aby to bylo...o vhodném zařízení nevím ale taky bych to zkusila osobně se přeptat v té které konkrétní školce...

    superkarma: 0 09.09.2008, 15:17:11
  4. avatar
    [27] Radka27 [*]

    Gedžitka: A jak to řešíte finančně, pracuješ z domu alespoň trošku nebo to prostě časově nejde?

    superkarma: 0 09.09.2008, 15:13:24
  5. avatar
    [26] Gedžitka [*]

    Landriel: no jasně, já tady na sídlišti prošla školky loni před prázdninama a ve všech řekli to samý, máme plno, přecpáno, bereme jen starší a zdravý a.... Takže volím ty kroužky, který jsou pro nás dostupný.

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:53:50
  6. avatar
    [25] Landriel [*]

    Gedžitka: v žádném případě netvrdím, že ne, spíš naopak - jsem obdivovala učky v naší školce, jak toho malého Lukáška vozily na vycházky v kočárku, zapojily ho i do vánočního představení a do všeho. Jen je mi jasný, že v "obsazenějších" školkách to nebude tak snadný a taky chápu, že se učky můžou téhle větší zodpovědnosti bát (nevím přesně, jak moc je chlapeček postižený a nechce se mi to hledat). Proto si myslím, že by byl vhodnější kontakt právě za dohledu maminky - ať už MC nebo nějaké cvičení či kroužky pro maminky s dětmi - v Pze takových musí být...

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:31:16
  7. avatar
    [24] Gedžitka [*]

    Landriel: já se na jednu stranu nedivím, na druhou stranu ale i tyhle děti potřebují kolektiv

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:27:58
  8. avatar
    [23] Landriel [*]

    ToraToraTora: mateřské centrum mi zrovna pro tenhle případ připadá docela vhodnější - ono je hezký napsat, jestli by se našel někdo, kdo by se nebál dítěte po několika operacích - jenže ona je ta školková docházka spojená se zodpovědností za to dítě a já se vůbec nedivím, když se to některé ředitelce nechce riskovat - je to riziko i u zdravých dětí.

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:23:41
  9. avatar
    [22] Gedžitka [*]

    Ještě taky. Tady máme dvě takový centra, kde jsou kroužky pro děti - malování, keramika a další tvoření, taky tanečky, cvičení.... Já to třeba budu teď řešit takhle, holky přihlásím na dva různý kroužky, něco se naučí, vyzkouší, co je baví, budou mezi dětma. Máme to kousek, kursů mají hodně, takže se dá vybrat jak na odpoledne, tak dopoledne.

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:10:04
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    Gedžitka: Naštěstí paní bydlí v Praze a myslím, že možnosti každopádně ještě má, i kdyby kontakt s vrstevníky umožnila synovi v mateřském centru.

    superkarma: 0 09.09.2008, 14:00:58
  11. avatar
    [20] Gedžitka [*]

    ToraToraTora: tady u nás třeba je ta dieta velikej problém a nemocnice , když sem slyšela jejich dietní sestru, která nemá ani tucha, co dítě s tou kterou dietou smí nebo nesmí. Posledně sem v nemocnici s dítětem odmítla jejich jídlo, právě z důvodu, že jejich dietní sestra netuší, co děti s tou kterou dietou smí/nesmí.

    Landriel: no právě je i problém, že děcka maj dejme tomu i něco z domu v kapsičce, nabídne to třeba při převlíkání v šatně tvýmu dítěti s dietou, který si od kamaráda vezme a je průšvih.

    ToraToraTora: no tady neberou

    superkarma: 0 09.09.2008, 13:45:50
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    My máme uplně normální školku a je blbost, když někdo tvrdí, že nemocné děti se neberou. Akorát infekčně nemocné chodit nemohou. jinak je u nás sto dětí a z toho spousta alergiků a nějaký diabetik a ještě se nic nestalo a učitelky to normálně uhlídají

    superkarma: 0 09.09.2008, 13:31:01
  13. avatar
    [18] Landriel [*]

    Gedžitka: docela souhlasím - hlídat, aby mu někdo nedal "ochutnat" něco ze svého nedietního jídla, aby mu náhodou třeba i omylem neublížil... V narvaných školkách je to problém.
    Do naší školky v dědině chodil postižený chlapeček, jenže tam bylo 10 dětí všeho všudy.

    superkarma: 0 09.09.2008, 13:29:10
  14. avatar
    [17] ToraToraTora [*]

    Zkusila bych naprosto normální školky v dosahu bydliště. pojkud je jediné synovo omezení dieta, není moc důvodů, proč by ho tam nemohla dávat. pokud bude školka jen trochu chtít a ona je ochotná mu vařit, bude to fungovat. Pokud paní není líto vyhodit tolik peněz za pár hodin s dětmi, může se synem navštěvovat nějaký stacionář nebo mateřské centrum. Kolikrát mají program bohatší než školka.
    nevím, jak kde, ale například v naší fakultní nemocnici funguje školka pro různě nemocné děti a jídlo berou z nemocniční kuchyně, tak není problém s dietami. možná by se paní mohla pozeptat ve svém okolí. Je z Prahy a určitě se pro ní řeení najde.
    Držím palce.
    Jinak postup školky a odmítnutí přijmout syna bych probrala v první řadě se zřizovatelem.

    superkarma: 0 09.09.2008, 13:28:12
  15. [16] markousek [*]

    Ahoj,máš pravdu že dítě v tomto věku potřebuje kontakt s vrstevníkama. Doufám,že se ti to podaří nějak vyřešit,byť jen formou chození do nějakého kroužku nebo centra.Je pravda že te´d školky dělají problémy s přijetím,že je moc děti.přeju tobě hodně optimismu a malému hodně zdravíčka

    superkarma: 0 09.09.2008, 13:14:24
  16. avatar
    [15] Gedžitka [*]

    gentiana: ono je problém, že v těch školkách prostě tu zodpovědnost mít nechcou. Bohužel stačí říct dieta a je konec, víte, my máme moc dětí, nemůžeme ještě hlídat dítě s dietou.... a že člověk donese svoje jídlo, no jo, ale co hygiena.... Školky sou narvaný dětma, přijímají nad rámec - to musí mít povolený, ale přijímají zas jen zdravý děti bez problémů.....

    superkarma: 0 09.09.2008, 12:44:05
  17. [14] gentiana [*]

    Nebo by možná paní neměla popisovat, co má Miloušek za sebou a omezit se na konstatování, že je lehce chronicky nemocný a potřebuje dietu a to a to a to.

    superkarma: 0 09.09.2008, 12:27:18
  18. [13] gentiana [*]

    Meander: Nebo průkazku do knihovny, když už nic.

    superkarma: 0 09.09.2008, 12:22:15
  19. avatar
    [12] Meander [*]

    Pak bych paní poradila, aby to první, co udělá, bylo pořízení si internetu.

    superkarma: 0 09.09.2008, 11:52:41
  20. avatar
    [11] Michaela Kudláčková [*]

    Kapradina: Zapomněla jsem na jednu informaci. Paní Eva nemá doma internet a tak si bohužel nemůže reakce číst. Pokud je to možné, je lépe jí směrovat tipy spíše na tel. Jinak samozřejmě můžeme vyřídit i my, ale rovnou by to bylo rychlejší. Díky.

    superkarma: 0 09.09.2008, 09:41:59
  21. [10] mindulinka [*]

    a....: ano taky mám syna ve školce, kam nespadáme. Ale většinou musí mít volné místo. Děti, které spadají bydlištěm jsou upřednostňovány. Alespoň u nás - bodovým systémem.

    superkarma: 0 09.09.2008, 09:41:03
  22. [9] a.... [*]

    Dítě nemusí chodit do školky podle místa trvalého bydliště, záleží na vstřícnosti vedení školky. Chce to osobně obejít všechny školky, co by se paní pro syna líbily a promluvit si s ředitelkami

    superkarma: 0 09.09.2008, 09:12:38
  23. avatar
    [8] OlgaMarie [*]

    *Kotě*: Mohou udělat výjimku. Je to o lidech.

    superkarma: 0 09.09.2008, 08:59:31
  24. avatar
    [7] *Kotě* [*]

    Jeremi: máš pravdu, mluvila, je dobré se obrátit na odbor školství:
    http://www.praha6.cz/odbor02.html

    Ale teď po upozornění Lesany jsem si přečetla, co jsem předtím přehlídla, tedy že paní je trvale hlášená na Praze 3. Takže buď přehlásit trvalé bydliště, nebo zkusit tytéž kontakty v původní městské části...

    superkarma: 0 09.09.2008, 08:28:10
  25. [6] Kapradina [*]

    Paní evo, zkoušela jste Paprsek? http://www.dcpaprsek.org/

    superkarma: 0 09.09.2008, 08:18:10
  26. avatar
    [5] Lesana [*]

    *Kotě*: No, obec má povinnost dítě do školky umístit, ale podle místa trvalého pobytu dítěte (tedy v tomto případě na Praze 3). A nejsem si jista, jestli tohle platí i v průběhu školního roku nebo jestli se jedná o přednost jenom při přijímacím řízení

    superkarma: 0 09.09.2008, 07:41:24
  27. avatar
    [4] Jeremi [*]

    *Kotě*: A nemluvila Ty jsi na Praze 6 s nějakým pánem na MěÚ, co má školky na starosti? Možná by Evě poradil nejlépe on, ne? Nicméně při současném množství dětí a převisu poptávky po školkách se obávám, že je pro letošní školní rok pozdě to řešit.

    superkarma: 0 09.09.2008, 07:24:34
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Canadian: nejlepe Milousku.

    superkarma: 0 09.09.2008, 02:01:37
  29. avatar
    [2] *Kotě* [*]

    1) jak moc zvýšenou péči malej potřebuje krom speciální stravy?

    2) když už je předškolák, neměla by ho teoreticky mít povinnost vzít státní školka? Nezkusila jste, Evo, některou kontaktovat, zda by byli ochotni integrovat nemocné dítě?

    Shodou okolností bydlíme také v Dejvicích, na Praze 6 je školek docela dost, soukromých i státních, náš syn začal zrovna tento podzim chodit, takže předchozí půlrok jsem vybírala a bylo z čeho, Praha 6 je ohledně školek dost saturovaná. Tady je mmch jejich seznam: http://www.praha6.cz/materske_skoly.html
    ale teď už je trochu pozdě, hlásit se musí děti vždycky na jaře

    superkarma: 0 09.09.2008, 00:26:21
  30. avatar
    [1] Canadian [*]

    Vyrobit jeste asi 20 deti a zalozit skolku vlastni

    superkarma: 0 09.09.2008, 00:08:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme