Bulvár

SOS - moje žena neumí hospodařit s penězi

Dobrý den,
Když jsme se s ženou vzali, dal jsem jí přístup na můj účet,
měla svoji kartu.
Po cca 6ti letech ale žena několikrát účet vytunelovala a neprovedly
se trvalé platby za nájem apod. Žena nedokázala zdůvodnit, proč
peníze vybrala a za co je utratila. To mne vedlo k rozhodnutí jí
vytvořit vlastní účet.

Všechny trvalé platby platím já a ženě převádím částku na
domácnost. Z té ona nakupuje potraviny, oblečení i pro děti a jejich
potřeby a dovolenou.

Bohužel v posledním roce má žena stále problémy s tím, že nemá
peníze. Částku jí posílám nadvakrát, ale ani to nepomáhá. Vždy
během 2 dnů vše utratí a pak nemá peníze.

Máme dvě dcery okolo 15ti let a ona jim stále něco kupuje a po mně
chce, abych jí posílal víc. Částku, kterou posílám, začala považovat
jako odměnu za to, že doma vaří, pere, žehlí a uklízí.

Takže když potom z těchto peněz platí jídlo a oblečení, tvrdí,
že jí nic nedávám, a že to platí ze svých peněz. Peníze na domácnost
utratí za oblečení pro děti nebo za něco jiného. Nechce říct
za co. Pak není na jídlo a běžné věci. Ale stále říká, že
nemá žádné peníze pro sebe jako kapesné.

Nevím, jak dál, chtěl jsem, aby dokládala to, co kupuje pro rodinu,
a to, co nedoloží, je její kapesné. To ale odmítá. Pokud bych jí
dával víc, nemáme na dovolenou. Uvažuji o tom, že jí nebudu dávat
nic a do rodiny budu věci kupovat sám. Mám ale náročnou práci
a nemám čas nakupovat.
Celkem  má žena na jídlo, oblečení a stravné pro děti a školu
22 000,-...
Myslím, že je to dostatečná částka, aby jí zbylo i pro vlastní
potřebu. Přesto si pořád stěžuje, že nemá peníze, tak
jsem s ní chtěl probrat, zda by se někde nedalo ušetřit. O tom
ale není ochotná se bavit.

S pozdravem

Kutil


Milý Kutile,
svůj názor jsem vám napsala osobně, teď to nechám na ženách-in, aby se k vašemu problému vyjádřily.

   
15.09.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [329] Suzanne [*]

    kutil: klíííd Ono je to hezký, ulevit si větou Jseš mimo... Myslím ale, že nejsem až tak mimo Už to nebudu opakovat do podrobností, prostě jsem přesvědčená, že takhle se chová frustrovaná baba. Ta věčně probíraná komunikace... Zkuste prostředníka, rodinné konstelace, cokoli, co vám pomůže spolu mluvit! Když budete řešit peníze, stejně to nevyřešíte.

    Jak to dělám já? Já prostě jdu a koupím si hadry, prostě jdu na masáž, neřeším to, protože nemusím, vyděláváme oba dost.

    Nikde jsem ti nenapsala, že to nechceš řešit (čtu pořádně), jen se mi zdá, že chceš vyměnit žárovku, ale v nepořádku je vedení. Nebo jak ti to mám jinak vysvětlit.

    Debata se rozvinula, protože my, co tu debatujeme, s vámi nebydlíme, ty doplňuješ informace velmi pozvolna. Čili debata si žije svým vlastním životem a neber si ji osobně - jsme na netu Rozvíjíme tu svoje teorie, můžem si tu dělat legraci... Ale taky tu máš spoustu věcí k zamyšlení.

    Fakt by mě strašně zajímalo, co by na tohle řekla ta tvoje. S tebou nemluví na tohle téma vůbec... Proč? Mluví s někým? Řešení je v prolomení mlčení.

    superkarma: 0 19.09.2006, 23:06:35
  2. [324] a.... [*]

    kutil: Pokud chceš vědět, jak to dělají jinde, aby to s penězi fungovalo, tak můj model je vcelku bezproblémový: každý má vlastní účet, platby za byt z účtu manžela, na můj účet posílal fixní částku na domácnost, auto jsme měli každý své, takže jsme si každý to své taky financovali. Pojem společné rodinné peníze neznám, peníze má každý SVÉ VLASTNÍ. Pokud mi dojdou, je to čistě můj osobní problém a nepřichází v úvahu, že přijdu s tím, že nemám....

    superkarma: 0 19.09.2006, 10:12:45
  3. avatar
    [322] blami [*]

    Suzanne: V tom s tebou souhlasím.

    superkarma: 0 19.09.2006, 09:01:59
  4. avatar
    [321] Suzanne [*]

    Blami: ale tady fakt nejde o to, kde koupit nejlevnější krém Tady jde o komunikaci. O jednoho chlapíka, co se prsí tím, že vydělává a o jednu frustrovanou babu, co s ním nehodlá mluvit

    superkarma: 0 18.09.2006, 23:04:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [320] blami [*]

    ivcca: Milá Ivvco, krémy si koupím, ale za 50 ne za 500, hadříky si koupív Deně nev Adidas a tak se to dá vypočítávat dále.Do kroužku nechodí, jelikož na dědině jich moc není a do města nejezdí, mají využítí, myslím sportovní, na hřišti dost.Jinak oblékaná chodím dobře, většinou si něco pěkného sama ušiju, coby švadlena.Ale taky spoustu nakoupím.A pokud jsem četla zpátky, tak jsem nikde nenapsala, že to nepotřebuji, jen že to lze pořídit levněji.Na tom snad nic špatného není.

    superkarma: 0 18.09.2006, 19:00:54
  2. avatar
    [318] blami [*]

    No, já nejsem ani skvělá ani šetrná,prostě musím vyjít s tím co mám, pán chtěl radu, tak jsem ji dala.pokud to vám nejde pod nos, vaše věc.Jestli nemá z těch peněz zakrátko nic, tak to asi neutratí za jídlo, ale za něcojiného,Ale asi jste ty dobré vy, s vašimi názory.Já to za hrdinství považuju, vyjít z málem(málo není příjem kolem 20 000,upozorňuju)I když pro někoho asi ano.Můj manžel má příjem asi 25 000 měsíčně.Já příjem nemám a prostě s tím musím vyjít.Nestěžuju si, není to na vyskakování, ale ani nejsme o hladu.A účetniství máme společné, jestli to chcete vědět.Manžel se jen zeprá, jestli je vše poplacené, nakoupené a jinak je mu to jedno.Ale pokud jeho paní nic nepoplatí,všechno utratí za kdoví co, tak asi nebude žádná hvězda nevinná.

    superkarma: 0 18.09.2006, 18:40:08
  3. avatar
    [317] Eva_CZ [*]

    jajkaaaa:

    superkarma: 0 18.09.2006, 18:04:06
  4. avatar
    [315] Eva_CZ [*]

    jajkaaaa: Na KTERE diskuzi se pan ucetni realizuje?

    superkarma: 0 18.09.2006, 16:13:29
  5. avatar
    [313] Eva_CZ [*]

    Blami:

    a....:
    Mne prijde, ze se tady debata zvrhla na to, jak jsou nektere sikovne a hospodynky a jak umi vyjit s malem. Ja v tom zadny hrdinstvi nevidim.

    superkarma: 0 18.09.2006, 16:00:47
  6. [312] a.... [*]

    Blami: No ty by ses ke Kutilovi hodila!!! Byli byste naprosto skvělá dvojka, možná, že už si toho taky všiml a teď u jiného monitoru roní slzy
    jajkaaaa: Viď... co jí chudák ženská udělala, manžel jí doma prudí s účetnictvím a ona ho ještě v tom povzbuzuje.
    Kutile žiješ v jednom ZÁSADNÍM omylu, tvoje žena má svůj plat a nikoli KAPESNÉ, KTERÉ URČÍŠ TY PODLE JEJJÍCH ZÁSLUH. Ty nám snad chceš tvrdit, že jen na tobě, kolik peněz si tvoje žena ZASLOUŽÍ měsíčně utratit???

    superkarma: 0 18.09.2006, 15:53:17
  7. avatar
    [309] blami [*]

    A za kroužky se taky každý měsíc nedá 1 000Kč.A pokud ano, tak je omezit.Možná v městě,na dědinách to je lěvnější a nemusí chodit v sukýnce ze záclony, jak to tady některá říkala.I na vesnických kroužcích je za málo peněz hodně muziky.To se musí ale sednou, prostě paní přinutit, sepsat výdaje-kroužky, jízdné všech,stravné všech, a to vše se má a musí vejít do těch 30 000.Punktum.

    superkarma: 0 18.09.2006, 15:16:58
  8. avatar
    [307] blami [*]

    Když to vychází s menším příjmem v ostatních rodinách, tak musí jít i tady.Já taky peru, vaří, žehlím(u tří dětí je toho víc ,než dost).Nikdy jsem kapesné neměla, výplata jde na společný účet.Nikdo nechodí otrhaný ani špinavý ani nehladoví.I na dovču si zajedem.Takže milou paničku pěkně přitlačit.A takové, že krém stojí tolik a trenér tolik neberu, bez toho se dá žít, nebo si krém koupit levnější, hadříky taky.

    superkarma: 0 18.09.2006, 15:11:27
  9. avatar
    [306] blami [*]

    Teda, já mít měsíčně 50 000, tak skáču až do stropu.A kdo tady říká, že 7000 na jídlo pro 4 členou rodinu je málo, tak neměl nikdy problémy s penezi.A jestli má paní svých 15 000, tak ať dá pán taky 15 000, to je dohromady 30 000.Z toho ať zaplatí společnou rukou inkaso poplatky apod.Za zbyteki nakoupí jídlo na celý měsíc(maso, máslo, sýry, konzervy),něco na se nechá na denní spotřebu na jídlo(chleba, rohlíky,salám,...), oblečení se taky koupí jednou za měsíc.Každý měsíc se nemusí kupovat drahé hadříky, kosmetika apod.Zůstane z rozpočtu 20 000 a tu nechat pro strýčka příhodu, na dovolenou, výlety a podobně.

    superkarma: 0 18.09.2006, 15:10:29
  10. avatar
    [305] Eva_CZ [*]

    kutil: tak u nas to funguje proste jinak. Dohodnuta castka se kazdy mesic naleje na setrici ucet ( $ na duchod ).
    Velmi zhruba vime, kolik dame za bydleni, pojistky, jidlo, cestovani, benzin, obleceni.............. porad mi jeste dost zbyva na muj malej prepych. Na radosti pro jiny. Mam svou firmu a pul JEHO firmy. Ze sve firmy mam svuj prijem, ze nasi firmy mame prijem. Nehlasila jsem doma nic - a prijela jsem novym autem. Po NEM nechci vuuuuuubec zadne skladani uctu. VON nejak nic nepotrebuje, tak kupuje darky mne... Ale mesicne posilame jeho mamince nejakou castku, to jo... Chudoba neni ctnost, chudoba je jedna velka picovina a kdo si v ni libuje, je caklej. NIKDO dnes nemusi byt chudy. Resp. musi. Ti neschopni.

    superkarma: 0 18.09.2006, 14:58:59
  11. avatar
    [303] Eva_CZ [*]

    Suzanne: jen ji nech bejt, Smetanku. Ona jedina pochopila, ze zertuju. Protoze je jasny, ze kdyz dam za krem na drzku $1200, nemuzu se do ty castky vejit ani omylem. Hodina osobniho trenera stoji v prumeru $120... A kde jsou susne na botox, kosmetiku, kadernika, manikuru, pedikuru, obleceni, kosmetiku apod.? He?

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:57:19
  12. avatar
    [302] Lesana [*]

    ty peníze na záliby svých dětí jsem myslela na každou tisícovka, ne dohromady (školkové tanečky, anglina, keramika - neškolkové vyrachtání se v bazénu)

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:35:12
  13. avatar
    [301] Lesana [*]

    kutil: jaké potřeby mají tvoje holky? Na jaké chodí kroužky, kolik stojí? Je potřeba na ně dokupovat nějaké pomůcky? Já jen že třeba u nás na děti školkového věku padne tisícovka měsíčně čistě jenom na záliby... a to nepředpokládám, že by třeba tvoje holky chodily na tanečky za tři stovky na pololetí a sukýnky dostávaly erární ze záclon Dalších šest stovek padne jenom na dotované jídlo ve školce, předpokládám, že holky školního věku budou platit víc (obědy + nejspíš svačiny zvlášť)Jestli tvoje žena má v rozpočtu něco přes čtyřitísíce na osobu na zajištění veškerých potřeb na měsíc, tak to může hrát dost podstatnou roli Kolik stojí měsíční legitka MHD pro žáky? Učebnice, pomůcky do školy, knihy...

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:34:03
  14. avatar
    [300] Eva_CZ [*]

    kutil: my mame doma jedinou jasnou dohodu : pevnou minimalni castku, ktera se prevadi na saving account. Pres to vlak nejede a z tohoto uctu se proste nevybira. A jestli pro sebe utratim $5000/mesic, proc ne... Kdyz to vydelam.

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:20:03
  15. avatar
    [299] Eva_CZ [*]

    kutil: furt mi neni jasne to : ja davam, ona dava.
    Podesaty : to vsechno jsou VASE SPOLECNE PENIZE.

    Smetanová:

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:17:48
  16. [298] tornado-lou [*]

    kutil: kutile ale ono 22 tisic za jidlo a obleceni pro 4 lidi opravdu nemusi byt tak moc. obleceni je desne drahy. a projist se da taky obrovska spousta penez ani nevis jak. vazne to nemusi byt tak, ze utraci za nesmysly. nicmene si o tom budete muset pohovorit a penize nejak lip prerozdelit.

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:12:15
  17. avatar
    [297] Clerenc [*]

    jestli jsem to dobre pochopila, tak kutil do rodiny vrazi 38 tis. 31 tisic jsou poplatky a ruzne kapcesne a 7 tis. na jidlo. Manzelka k tomu da svych 15 tis. coz je dohromady 53 tis A jemu zbydou 2 tisice...

    superkarma: 0 18.09.2006, 12:01:18
  18. [295] prosty sekacek travy [*]

    kareta: Suzanne: jste naprosto mimo misu a zjevne nevite o cem se tu hovori.
    kutil: nezbude ti, nez dohodnout si se zenou kolik bude davat na domacnost a hospodarit sam. jina cesta nevede

    superkarma: 0 18.09.2006, 10:58:25
  19. avatar
    [294] Suzanne [*]

    kareta: ba právě, taky to tak cítím. Ve chvíli, kdy ona nemluví a on dělá pana účetního, je to na manželskou terapii a o peníze v podstatě nejde. Zástupný problém

    superkarma: 0 18.09.2006, 10:28:18
  20. avatar
    [292] kareta [*]

    Lesana: doporučuji intenzivní plavání- dost dobře tvaruje postavu (jestli neumíš dobře styly, najmi si na pár hodin trenéra, vyplatí se to).A nezhuntuješ si klouby. Doma bych necvičila ani za zlatý prase .
    Suzanne: jak se začnou dohadovat o penězích, je to v . Dost tu paní lituju- představila jsem si, jak denně je na všechno sama, večer přijde chlap z práce (asi nedělá v dole), intelektuálně zmožen, v očekávání ovací, že se stará o rodinu a zklamaný, že se jich nedostává se pomstí jediným způsobem, krerý zná- kontrola výdajů domácnosti a žádný sex. Smutné.

    superkarma: 0 18.09.2006, 10:01:06
  21. avatar
    [291] Suzanne [*]

    a....: Taky jsem pochopila, že s jejím špatným hospodářstvím domácnost funguje normálně Jestli si nechce tím "nadměrným luxusem" vynahradit malou pozornost z kutilovy strany. Co, kutile??? Není v tom úplně jiná frustrace?

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:39:31
  22. avatar
    [290] Suzanne [*]

    Smetanová: ale ona je v práci. Od rána do večera, jak jsem pochopila. Má zaměstnání a stará se o domácnost, což jsou dva úvazky.
    Btw - Eva_Fl sem leze, protože může a nenazvrací tady jako ty A prachy má, protože je schopná a nedělá své sousedce účetnictví

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:37:22
  23. [289] a.... [*]

    kutil: Takže ženě dáváš POUZE 7000 a to máte 2 odrostlé děti?? No a platíš poplatky za bydlení,auto a dovolenou, to je vcelku normální. Nemáš si nač stěžovat možná spíš naopak, myslíš, že nulové výdaje tvé ženy na kulturu, koníčky a sport je opravdu její volba???

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:34:47
  24. avatar
    [288] Suzanne [*]

    kutil: 7000 na jídlo pro čtyřčlennou rodinu? To ani nemusí moc utrácet, kutile.
    Ad oblečení - to si platíš z těch dvou tisíc? Pak bys byl chudák.
    Mezi vámi je těžkej průser, kutile, tohle je základní věc, na které byste se měli domluvit. Myslím, že problém nejsou peníze

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:32:35
  25. avatar
    [286] Lesana [*]

    kareta 235: no, přiznávám - já se na fitko vykašlala a jenom jsem cvičení tak šolichala po doma s tím, že postavu definitivně vyřeším po třetím děcku Ehm, třetí děcko už mám a světě, div se, času mi rozhodně nepřibylo, takže opět se s postavou něco snažím udělat pouze cvičením doma. No, přes zimu má manžel tradičně míň práce, takže hodlám udělat radikální řez a vybojovat si PRAVIDELNĚ volná odpoledne nebo přinejhorším večery a doufám, že zima skončí a pravidlo bude tak zažrané, že se udrží.

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:11:58
  26. avatar
    [285] Lesana [*]

    Bóbika: ale ono to nebude tak horký, jak nám tady pán namlouvá Peníze na domácnost včetně jídla dostane nadvakrát, utratí je během pokaždé během dvou dnů a přesto si pán nestěžuje, že by 26 dní v týdnu hladověl, takže je asi utratí, ale účelně Anebo pán krom jiného taky silně přehání.

    superkarma: 0 18.09.2006, 09:01:35
  27. avatar
    [284] Smetanová [*]

    Bóbika: plně s těbou souhlasím
    Suzanne: kdyby nebyl v té práci ,tak by si paninka mohla akorát .... ,takže nakopat, mám taky takovou sousedku ,dostává 25 000 má dospělou dceru ,syna na učňáku a jsou NEPLATIČI .aBY UIMOŘILIDLUH ,TAK SI DCERA VZALA PŮJČKU A UŽ ZASE DLUŽÍ

    superkarma: 0 18.09.2006, 08:48:33
  28. avatar
    [283] Smetanová [*]

    Eva_Fl: 6e sem vůbec lezeš vy v tom USA je mi z tebe na

    superkarma: 0 18.09.2006, 08:44:44
  29. avatar
    [282] Suzanne [*]

    Bóbika: a jak to víš, že o to jde? Zatím víme, že dámském serveru fňuká chlapík, který je od 7 od rána do deseti do večera v práci, ale tvrdí, že se podílí na domácnosti i výchově, neumí odčítat a rozhodně sem nenapsal, jak to vidí jeho žena - tu druhou stranu mince. Takže zatím rozhodně nevíme, koho nakopat do prdele

    superkarma: 0 18.09.2006, 08:32:05
  30. avatar
    [280] kakina [*]

    To mi připomína jednu paní ta dostane výplatu za 5 minut už nic nemá a to má 3 děti tyhle ženský

    superkarma: 0 18.09.2006, 07:17:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme