Vztahy

SOS Manžel chce střídavou péči



Krásné páteční ráno všem, i když to mé je poněkud uplakané a smutné.

Včera večer za mnou přijel můj bývalý manžel s tím, že si chce vážně promluvit o našem synovi. Jelikož mi tento rozhovor avizoval již ráno, celý den jsem přemýšlela, co mě vlastně čeká.

Nejprve mi oznámil, že chce, aby náš syn měl vše, co potřebuje, že nesmí naším rozvodem trpět, že už teď má dost problémů díky našim dřívějším sporům. Následovalo sdělení, že od září chce aby mezi námi fungovala střídavá péče a to tak, že týden bude syn u něj a týden u mě.

Překvapilo mě to, ale poslouchala jsem dál. Najednou si prý uvědomil, že mu syn moc chybí a že mu
režim, který máme doposud ( jeden víkend za 14 dní a každou středu odpoledne až čtvrtek ráno) nestačí. Zeptala jsem se, jak to hodlá zvládat, když má minimálně 2 – 3 x fotbalový trénink a o víkendu zápas a své aktivity. Řekl mi, že hodlá změnit styl života. Přibližně půl hodiny jsem mu jmenovala argumenty, proč si myslím, že to není dobrý nápad. Jako by nevnímal.

Najednou se zatvářil vážně a sdělil mi, že se k němu stěhuje paní, kvůli které jsme se rozvedli, která je zatím sice ještě vdaná, ale to se brzy změní a že se k němu stěhuje i s dvěmi dětmi. Že byt 2 + 1 předělá z ložnice, obýváku a kuchyně na dětský pokoj a obývák se spaním.

Seděla jsem jak opařená a poslouchala, jak krásný bude mít můj syn nový domov s kompletní rodinou a
nebyla jsem schopná ani zvednout hrneček s čajem a napít se.

To nejhorší mě teprve čekalo. Jen tak mezi řečí mi sdělil, že je mi snad jasné, že při střídavé péči nemám nárok na alimenty a tudíž mi přestane platit výživné a o náklady se budeme dělit. V tu chvíli jsem pochopila, že jediný důvod celého rozhovoru jsou finance a ne synovo dobro.

A teď se jen bojím, že vše, co jsem za poslední dva měsíce podstoupila, abych Matýskovi vybudovala vlastní zázemí, bude zbytečné. Dětský pokoj bude každý druhý týden prázdný a já budu sedět doma a doufat, že se bude chtít zase vrátit domů.

Jen se ptám, proč je někdy život tak krutý? Nejen že jsem přišla o rodinu, teď mám ještě díky sobeckosti mého exmanžela přijít o syna.....

Mějte se fajn a pohodový víkend



   
12.08.2005 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [35] Alfová [*]

    nečetla jsem reakce,ale není mi jasné,jakl může fungovat střídavá péče po týdnu?myslela bych tak měsíc....

    superkarma: 0 12.08.2005, 21:04:08
  2. avatar
    [33] risina [*]

    Luciš: Já myslím, že soud povolí střídavou péči jen v těch případech, kdy dítě nemusí měnit svůj zaběhaný režim - školu, kamarády, kroužky atd.

    superkarma: 0 12.08.2005, 17:08:11
  3. avatar
    [32] Jaštěrička [*]

    Jacquelline: Všechno podstatný ti tu holky napsaly.Jen jedna věc.Ta poznámka,že syn bude mít u táty úplnou rodinu a že ty přijdeš o všechno.Tak toho se vůbec neboj , tyhle stavy znám,ale realita je taková,že někdy je složitý soužití s vlastníma dětma,natožpak cizíma a on to takovej růžovej ráj,jaký ty máš pocit,zas až nebude.My nemáme střídavou,ale děti jsou u ex co nejčastěji a můžu ti říct,že i když ho mají rády,já proti němu nijak nenasazuju,ještě rády se vrací domů.Máma je máma a cizí ženská je cizí ženská, i když mají vztahy slušné.Nesmíš se pak eventuelně tolik soustředit na svoje představy,ale hlavně na sebe a svoje aktivity a vzít si z toho to dobrý - já mám díky tomu konečně taky nějaký volný čas i pro sebe a vrací se to i klukům - vždycky je lepší spokojená a vyrovnaná máma než uštvaná a vynervovaná troska užírající se bůhvíčím -a to je pak sakra rozdíl, když doma je klid a pohoda a u táty po něm jeho nová můza ječí,co ti jeho spratci zase vyvedli.Ale na to všechno časem přijdeš sama,je to asi všechno moc čerstvý.

    superkarma: 0 12.08.2005, 16:58:19
  4. avatar
    [30] Meander [*]

    Manx 21: "sobec" je přece nejfrekventovanější slovo na tomto serveru.

    superkarma: 0 12.08.2005, 15:30:36
  5. avatar
    [28] Aktij [*]

    Manx: hmm, jak říkává švagr- když se postaví, tak se rozum zastaví . Škoda, že některým se pak už nerozjede. Ten rozum.

    superkarma: 0 12.08.2005, 14:46:52
  6. avatar
    [26] Aktij [*]

    Teda nedá mi to - ta nová paní je se vším srozuměna a souhlasí s tím . A taky mi přijde divný, že si neuvědomil dřív, že má malýho kluka, když tak spěchal za jinou..

    superkarma: 0 12.08.2005, 14:29:35
  7. avatar
    [25] Beruška1 [*]

    My máme střídavou péči po týdnu a dceři to vyhovuje. Rozváděli jsme se, když jí bylo 12 a sama si řekla, že chce být u obou rodičů, takže je to takhle vyřešené. Faktem ale je, že bydlíme 5 minut o sebe, dceři zůstala stejná škola, kamarádi, nic z toho neměnila. A pokud se týká financí, nikdo nikomu nic neplatí, každý živí dceru po týdnu a na ostatních věcech, jako je oblečení, škola, lyžák, škola v přírodě, tábor a podobně, či nákup lyží, bruslí a tak se podílíme stejným dílem. A protože já mám nižší plat, tak mám nárok na odpočet na dani a přídavky na dítě. Z počátku jsem se s tím taky vyrovnávala, že nebudu mít holčičku stále u sebe, dnes vidím i přednosti. Mám týden klidu, který si zařídím dle svého, kafíčko, kamarádky a podobně. A nevím, zda je rozhodující věk dítěte, vím o případech střídavé péče i u dětí 4letých a všem to vyhovuje, dítě totiž tímto nepřichází ani o jednoho z rodičů.

    superkarma: 0 12.08.2005, 14:28:14
  8. [23] a.... [*]

    exmanžílek tě chce vydusit a rozhodit, řeknu ti svou zkušenost- když ten můj řekl, že si požádá o dceru do vlastní péče, tak jsem mu řekla ať to udělá, jestli to zvládne se o ni postarat a jestli ona bude s ním chtít být, že jim ve štěstí bránit nebudu. Hrůzou z toho zezelenal a víckrát se o tom nezmínil.
    Říkáš, že exmanžel poměrně slušně vydělává, to znamená, že je asi dost pracovně vytížen, v tom případě nevím, jak by se mohl postarat o dítě

    superkarma: 0 12.08.2005, 13:32:00
  9. avatar
    [22] Luciš [*]

    Manx:

    Jsem pro střídavou péči, ale v tomhle případě až tak v desíti letech dítěte, až bude mít zaběhlý režim. Tatínek má určitě zodpovědné místo, v práci je do večera. Dva víkendy v měsíci a čtyři odpoledne jsou podle mě dost, aby netrpěla ani jedna strana. Třeba do té doby tatínek sežene větší byt, syn bude potřebovat otcovský vzor, budou spolu něco kutit, teď je ještě malinký.

    superkarma: 0 12.08.2005, 13:14:00
  10. avatar
    [20] Aja [*]

    Jacquelline: Jo, už to čtu...šest a půl...Je schopný se tatík s ním pravidelně učit a dohlédnout na něj?

    superkarma: 0 12.08.2005, 12:46:07
  11. avatar
    [18] Aja [*]

    Ten tvůj nebožtík se tě snaží zastrašit a vydírat. Trvej na rozhodnutí soudu. To nejde jen tak to o své vůli změnit.
    Nic proti střídavé péči nemám, pokud souhlasí obě strany a vyhovuje to všem. Znám dokonce exmanžele, kteří se střídají v bytě u dítěte, aby to nemělo trauma z přestěhovávání. Pokud ty nechceš, nenech se vydírat. Kolik je synovi? Od 12 let si může říct sám, u koho chce bydlet...Ale pokud bude mít tatík svoje zaběhané aktivity a opustí je, dřív nebo později začne na fotbal zase chodit To jsou jen kecy, co pro kluka všechno dokáže.

    superkarma: 0 12.08.2005, 12:42:08
  12. [17] louže [*]

    Já bych se toho také nebála. Soudy už dnes nerozhodují tak sběsila jak tomu bývalo, všechno musí být doložené, souhlas na obou stranách .... A možná se Jacquelline zeptejte proč ta jeho nová přítelkyně nemá střídavou péči se svým bývalým, když jim to připadá tak bezva. Tři děti v jednom pokoji, to tedy rozhodně není ideál a jsou to vůbec tři kluci? Pokud by tam měla být dokonce holčička, tak to by vůbec neměl soud připustit.
    Prostě je spousta důvodů proč to neodsouhlasit.

    superkarma: 0 12.08.2005, 12:36:59
  13. avatar
    [13] malenina [*]

    Já si myslím, že střídavá péče není moc dobrá, především pro dítě. Představte si, že každý týden se budete přesunovat a spát v jiné posteli. Taky nevěřím tomu, že se tátovi tolik stýská, spíš jde opravudo prachy a jeho pohodlí. Když si ho vezme na 1-2 dny, tak se mu musí věnovat. Při střídavé péči bude prostě doma. Hlavně by to asi zamávalo s tou dětskou dušičkou. Těžko radit, ale určitě to nejde "jen tak" jak si myslí tatínek , tak se zkus zatím nestresovat

    superkarma: 0 12.08.2005, 11:48:53
  14. avatar
    [12] Luciš [*]

    Jacquelline: Nebojte, syn je malý a jste domluvení na "půjčování" tatínkovi častěji než je obvyklé - to znamená váš zájem se vždy domluvit, zájem, aby se s tatínkem hodně stýkal. Máte lepší zázemí, můžete se mu maximálně věnovat (předpokládám, že tatínek je ve všední dny déle v práci než vy).

    Před rozvodem se řešil opatrovnický soud, byla vám přidělena nějaká sociální pracovnice ze sociálního odboru Městského úřadu (řešila jste s ní určitě přídavky po odchodu otce z rodiny, jaké máte chtít alimenty atd.). Myslím, že pokud by jste měla opravdu nějaký velký strach a nevěděla jak dál, můžete se na ni zase obrátit, poradí vám.



    superkarma: 0 12.08.2005, 11:45:20
  15. avatar
    [10] Majdinka [*]

    Souhlasím s Luciš. Mám kamarádku, ta to takhle praktikuje, ale jeden syn je již dospělý, takže "péče" vlastně není. U takhle starých dětí, prosím, ona si dny, kdy je "sama" udělá jen pro sebe a své koníčky. Ale jestli máš špuntíka, tak nevím, na to bych nepřistoupila, s že by o tom rozhodl soud, soudě dle informací, které udáváš, nevím, nevím. Leda soudce zaujatej proti matkám a nebo blb. Držím pěsti a neboj, to není jednoduché tohle zařídit, hlavně si nenech nic líbit a poraď se na Městském úřadě, odb. péče o dítě.

    superkarma: 0 12.08.2005, 11:18:45
  16. avatar
    [9] Luciš [*]

    Exmanžel musí podat návrh na střídavou péči. Tu soud schválí jen pokud jsou k ní dobré podmínky. Předpokládá se bydliště do pár minut chůze od sebe (beze změny školy, kamarádů), řekla bych určité zázemí v obou bydlištích (což asi dětský pokoj s dalšími dvěma cizími dětmi není, pět lidí v 2+1 je moc), možná se zeptají na názor syna, záleží na jeho věku, dále na rozumné domluvě obou rodičů!(aby syn mezi vámi nebyl jak mezi mlýnskými kameny, jeden to a druhý ono). A tak rychle, jak si to ex představuje, to nejde, klidně to může trvat půl roku než se u toho soudu sejdete.
    Osobně nejsem rezolutně proti střídavé péči obou rodičů, ale tady je to do nebe volající, že si tatínek chce hmotně ulehčit (to by se mu stejně nepodařilo, pokud máte výrazně rozdílné příjmy, on dvoj, trojnásobek vašeho bude vám pořád platit a pokud máte cca stejně, tak chce hrát na to, že u nich dostane pouze stravu a nejnutnější - jedno dítě se ztratí a vy se budete starat o oblečení atd. protože vám ho bude líto a nebudete se chtít hádat - tak to nejde!)

    superkarma: 0 12.08.2005, 11:02:42
  17. [5] ValerieM [*]

    Přesně jako sarir a žulda. Hlavně se jím nenech ukecat.

    superkarma: 0 12.08.2005, 10:07:34
  18. avatar
    [3] Arči [*]

    Tohle přece může rozhodnout soud všechno a ne jen tvůj manžel!!

    superkarma: 0 12.08.2005, 10:06:32
  19. avatar
    [1] Žulda [*]

    A ty jsi mu na to kývla?Jak je tvůj synek starý?Nemusí o této věci rozhodnout soud?I kdybys to svému ex už slíbila,nemyslím,že za této situace(on má celkem malý byt a tvůj synek na tu paní není zvyklý,navíc ona má své děti atd...)nemusíš na to přistupovat.A navíc,po týdnu se střídat,nějak se mi to nezdá a myslím,že mu jde hlavně o ty finanace.Až by se vyskytly problémy,odnášel by to tvůj syn.

    superkarma: 0 12.08.2005, 10:01:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme