Zdraví

SOS: Mám žalovat nemocnici?

Ráda bych se obrátila na čtenářky magazínu s jedním problémem. Chtěla bych znát jejich názor a radu, jak mám dál postupovat. Budu Vám moc vděčná, když můj příspěvek zveřejníte,“ napsala nám čtenářka Ondrasek74, vůči níž byl spáchán v nemocnici trestný čin.

S prosbou o radu se k ostatním čtenářkám magazínu obrací čtenářka Ondrasek74. Co byste dělaly na jejím místě?

(Obávám se však, že takto z tohoto popisu těžko zjistíme, zda nějak mohlo zařízení trestnému jednání zabránit. Chápu ale, že jste nejspíš utrpěla trauma a nechcete o zážitku psát více. Ideální by bylo obrátit se na právníka, který vám poradí, koho vlastně žalovat.)


Milé čtenářky Ženy-in, mám na vás všechny dotaz. Žalovali byste zařízení v kterém se léčíte např. o náhradu škody na zdraví, kdyby se vám během hospitalazice stalo něco, co by se dalo s klidem označit za trestný čin /najdeme ho v tresním zákoníku - sazba je až 8 let/, ale který spáchal jiný pacient na Vás? Vás by to poškodilo na zdraví, např. posttraumatická stresová porucha, zhoršení depresí, nespavost? Jen bych upozornila, že nešlo o krádež.

V nemocnici o tom ví, nahlásila jsem to, toho pacienta pak třetí den přeložili do jiné budovy /stalo se to o víkendu/ a jeho trestné chování svedli na jeho nemoc. Ke mně pak zavolali psychiatra. Vše mám zapsané i v propouštěcí zprávě.

Děkuji moc,
Ondrasek74

Pozn. red.: Příspěvek neprošel jazykovou korekturou.

   
14.02.2012 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] libuš [*]

    Nevím, jestli to má cenu, my tzv.normální lidi si drahé právníky, jako mají oni nemůžeme dovolit. Ale možná bych zkusila bezplatnou právní poradnu, mám s ná osobně dobré zkušenosti. Ale bývá tam delší objednací doba.

    superkarma: 0 21.02.2012, 22:50:01
  2. avatar
    [45] hubajda [*]

    je to tezke a take by se melo zvazit zda to nejak neovlivni dalsi popripadnou hospitalizaci clovek nevi zda do stejneho zarizeni nepujde znova a co potom ,ja mela tez rozpaky zazalovat zdejsi nemocnici za spatne odvedeny muj porod ale nakonec jsem odstoupila od te myslenky soud by se tahl hrozne dlouho a dnes si kazdy kryje zada doktor nepodrazi doktora moc dobre si kryjou zada ,jedine co by mozna bylo k necemu podat tresni oznameni primo na toho pacienta

    superkarma: 0 21.02.2012, 10:59:43
  3. avatar
    [44] ekleinovka [*]

    Bude to určitě hodně těžké,dost se kryjou....

    superkarma: 0 14.02.2012, 20:06:40
  4. [43] Jala [*]

    Určitě se nebát a něco podniknout.

    Myslím, že rad tu je více než dost, mohou se hodit i nám všem - třeba do budoucna (a to nechci nic přivolávat!!!).

    superkarma: 0 14.02.2012, 20:00:08
  5. avatar
    [42] Pentlička [*]

    Podala bych na toho pacienta trestní oznámení na policii, případně na státním zastupitelství. Nemocnici bych žalovala jedině v případě, že by její personál zavinil, že mi vznikla škoda, jinak to nemá smysl.

    superkarma: 1 14.02.2012, 17:25:58
  6. [41] dadma [*]

    To chce právníka a poradit se.Nemocnice dnes nechtějí platit ani v případech ,kde je pochybení lékaře.

    superkarma: 0 14.02.2012, 17:17:19
  7. avatar
    [40] kobližka [*]

    jednapani — #39 To máš pravdu....Sml22

    superkarma: 0 14.02.2012, 15:41:03
  8. avatar
    [39] jednapani [*]

    petr88 — #38 Takže je lepší si nechat dělat na hlavu, jen aby se nemocnice nerozzlobila a nebyla zlá?

    Pacienta, který spáchal trestný čin, bych žalovala určitě. Pokud nemocnice věděla o tom, že může být svému okolí nebezpečný, měla by se z toho zodpovídat taky.

    A asi bych se o takové věci neradila -dámy prominou - na stránkách ženské drbárny, ale se šikovným právníkem.

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 1 14.02.2012, 15:32:46
  9. [38] petr88 [*]

    jerenika — #36 Tak tady se to jesně píše, může za to ten pacient. Ono taky žalovat nemocnici a pak se v ní léčit by asi nebyl žádný med. Možná by to Odnraškovi nechali pěkně "sežrat" . Takhle se to třeba ani nedozví. Policie si vyžádá spis a bude jednat, tedy doufejme.

    1. na komentář reaguje jednapani — #39
    superkarma: 0 14.02.2012, 13:31:27
  10. [37] murat [*]

    já bych se obrátila na policii, minimálně by mi nestranně poradili co můžu dělat

    superkarma: 0 14.02.2012, 13:22:46
  11. [36] jerenika [*]

    koukni tady http://books.google.cz/books?id=fAYkvp-Ll14C&pg=PA32&lpg=PA32&dq=nese+nemocnice+odpov%C4%9Bdnost+za+pacienty&source=bl&ots=ZQJdYzTeXE&sig=j_1qATCZnu3yKfb99TdAeG2NTn8&hl=cs&sa=X&ei=t1A6T-2BB4-K4gT_k9jxCg&sqi=2&ved=0CDIQ6AEwAw#v=onepage&q=nese%20nemocnice%20odpov%C4%9Bdnost%20za%20pacienty&f=false

    1. na komentář reaguje petr88 — #38
    superkarma: 0 14.02.2012, 13:20:07
  12. avatar
    [35] ondrasek74 [*]

    Děkuji za rady, na ty odkazy poraden se určitě podívám. Poradím se, kdo nese odpovědnost za hospitalizované a budu to nějak řešit. Asi přes policii, protože jméno toho pacienta neznám a v nemocnici mi ho neřeknou /ochrana osobních dat/. Nemocnice byl měla poskytnou policii součinnost.

    superkarma: 0 14.02.2012, 13:09:47
  13. [34] jithule [*]

    asi nezbývá než podat trestní oznámení

    superkarma: 0 14.02.2012, 13:05:20
  14. avatar
    [33] ladouch [*]

    Z toho stručného popisu události, nevíme vlastně co se stalo, ale když je konkrétní viník, tak podat trestní oznámení na něj. Nevím zda nemocnice nese nějakou odpovědnost za chování pacientů, těžko radit.Sml80Sml80

    superkarma: 0 14.02.2012, 13:02:06
  15. avatar
    [32] fialinka [*]

    Pokud něco pisatelce udělal jiný pacient, je to jen sotva vina nemocnice (a pokud je, tak těžko prozatelná), rozhodně je to ale na trestní oznámení na toho pacienta... takže to chce především ohlásit na policii.

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:39:33
  16. avatar
    [31] Mickey Mouse [*]

    Trestní oznámení není nutné podávat na někoho. Stačí na neznámého pachatele, případně podat jen upozornění policii, která má povinnost pachatele určit.

    Čili pokud jde o to potrestat někoho, tak je nejdůležitější co nejdřív na policii, aby zajistila důkazy. Čím dřív, tím líp, jinak je možné, že někdo zlikviduje důkazy (a některé samy dlouho nevydrží).

    Pokud jde o náhradu škody nebo nějakou jinou satisfakci, tam je nutné žalovat konkrétní osobu (třeba i právnickou) podáním k soudu. Ale předtím je vhodné zjistit jaká je odpovědnost a nějak odhadnout újmu, která se stala.

    Troufnu si tvrdit, že nemocnice v tomto případě odpovědnost neponese, pokud již dříve nebyla druhému pacientovi  snížena odpovědnost rozhodnutím soudu (např. nesvéprávnost nebo ustanovení dohledu).

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:37:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] HankaPU [*]

    Pokud Vás v nemocnici jen tak odbyli výmluvou, opravdu nezbývá než podat velmi rychle trestní oznámení. Jinak se budete trápit dál a zastání žádnéSml2

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:26:59
  2. [29] Rikina [*]

    Jinak těžko můžeme říct, co bychom dělaly na jejím místě, když nevíme nic. Sml80 

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:24:48
  3. [28] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #12 jo, to je rozumný slovo. Sml67 

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:23:22
  4. avatar
    [27] Krupová [*]

    asi bych podala trestní oznámení. Ale vůbec netuším cose stalo.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:58:15
  5. avatar
    [26] PBD [*]

    PBD — #25Jak postupovat při při problémech se zdravotní péčí

    stížnost na postup lékaře, zdravotníka lze podat:

    - řediteli státního zdravotnického zařízení

    - zdravotnímu radovi Krajského úřadu, pokud jde o praktické lékaře, stomatology a další ambulantní specialisty a nestátní zdravotnická zařízení

    - reviznímu lékaři a řediteli vaši zdravotní pojišťovny

    - odboru kontroly nebo odboru zdravotní péče Ministerstva zdravotnictví ČR

    lze požádat:

    - ředitele příslušné vyhláškou MZ pověřené nemocnice o ustavení územní znalecké komise pro posouzení postupu zdravotníků při poskytované léčbě

    - zdravotního radu o svolání územní znalecké komise a odborné posouzení postupu léčby

    - ministra zdravotnictví o svolání ústřední znalecké komise

    lze požádat o konzultaci k danému problému:

    - revizního lékaře zdravotní pojišťovny

    - odbor zdravotní péče nebo kontroly Ministerstva zdravotnictví

    - zdravotního radu

    - osobně v poradně Svazu pacientů ČR, Sokolská 32, Praha 2 (každý ČT: 15 -17)

    - korespondenčně nebo e-mailem na:

    Svaz pacientů ČR

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:55:48
  6. avatar
    [25] PBD [*]

    PBD — #24 další odkazy co by mohly hodit:

    http://www.pacienti.cz/clanek.php?id=kontakty

    http://www.pacienti.cz/

    http://www.sdruzeniobcan.cz/

    www.pojistenci.com

    http://www.uniepacientu.cz/ 

    www.darius.cz/ag_nikola/index_pac.html

    http://www.domavcr.cz/dalsi-informace/adresar-kontaktu/128

    http://www.zdrav.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1665&mode=thread&order=0

    1. na komentář reaguje PBD — #26
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:54:59
  7. avatar
    [24] PBD [*]

    PBD — #22 právní poradny on-line

    http://www.pravnilinka.cz/

    http://www.matzner.cz/kontakt.aspx

    http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/

    http://www.online-pravni-poradna.cz/

    http://muj-pravnik.cz/

    http://www.pravni-poradna-zdarma.eu/

    http://www.pravniporadnazdarma.eu/

    a je jich daleko víc:)

    1. na komentář reaguje PBD — #25
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:45:25
  8. avatar
    [23] zsuzsika [*]

    v každém případě žalovat ,ale  jedině s právníkem,nemocnice mají svoje ,určitě dost fikané právníky,dokážou se vykroutit snad ze všehoSml22

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:42:37
  9. avatar
    [22] PBD [*]

    težko posuzovat,nejsem odborník..

    ale sama za sebe bych se poradila s pravníkem(jsou on-line poradny),s  různými organizacemi co by mohly poradit..na ochranu pacientu,práv a podobně.

    např http://www.pacienti.cz/clanek.php?id=kontakty

    A určitě bych to nenechala byt,protože si mysloím,že se dnes dost často počítá s tím,že lidé nevedí,jaká mají prava,že se lide nebraní..že je děsí boj s "velikány",že nad tím raději mávnou rukou atd..

    Prostě bych naskenovala do PC všechny podklady,napsala pruvodní dopis,sedla k netu,posla bych to kam jen to bude možné a požádala o radu..a pak jednala dál.

    pravní poradny on-line:

    http://www.google.cz/#sclient=psy-ab&hl=cs&site=&source=hp&q=online+první+poradna&psj=1&oq=online+první+poradna&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=871l4520l0l4752l20l20l0l2l2l0l127l1165l17.1l18l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=d735c9e7f0388445&biw=1276&bih=883

    1. na komentář reaguje PBD — #24
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:40:43
  10. [21] Danulka K. [*]

    Tady je každá rada drahá. Záleží na tom, co vám pacient provedl, jaká je vaše diagnoza apod. Právník je asi jedné možné řešení.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:37:54
  11. avatar
    [20] kobližka [*]

    Asi by v první řadě Ondrášek měla zajít k lékaři,aby měla v ruce nějakou zprávu (znásilnění,psychická újma),pak by asi přišla na řadu policie a trestní oznámení a potom ten právník.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:37:16
  12. [19] Saritka [*]

    Také bych si to nenechala líbit, ale

    řešit v téhle době jen právní cestou.Sml15

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:32:59
  13. avatar
    [18] Jindriska8 [*]

    Těžká situace a je potřeba se poradit s právníkem ,jak postupovat dál.Sml22

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:30:27
  14. avatar
    [17] paviocko [*]

    Určitě bych se poradila s právníkem, jak postupovat dál, jestli podat trestní oznámení na dotyčnou osobu, nebo na celé zařízení. Osobně bych ale situaci nějakým způsobem řešila.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:29:08
  15. avatar
    [16] vmarta [*]

    Lukáš Čejka — #12 plně souhlasím nesmí se to nechat tak...možná to není první případ, co se tam stal s dotyčním pacientem.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:27:23
  16. avatar
    [15] ToraToraTora [*]

    Violeta — #13 Proč s nemocnicí a co domlouvat?jako jestli se to stalo nebo nestalo? Ono se to stalo a je třeba zajít na Policii, bezodkladně. Maximálně bych to ještě vylíčila nějaké kamarádce nebo manželovi, mamince...prostě někomu, kdo má jasnou hlavu a dokope Ondráška k akci. Asi se v tom totiž sama dost plácá a trápí a má vlastních starostí dost, tak mít zkrátka někoho, kdo jí vezme za ruku a půjde tam klidně s ní a nenechá ji to dál odkládat.

    superkarma: 1 14.02.2012, 11:26:15
  17. avatar
    [14] ToraToraTora [*]

    Lukáš Čejka — #12 Máš pravdu, předsedo. V takovém případě, nechť si za nás lámou hlavy pověřené orgány a my si můžeme léčit orgány své v klidu.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:23:26
  18. [13] Violeta [*]

    Sml69 Tady je každá rada drahá. Záleží na okolnostech, rozhodně by bylo dobré, kdyby se Ondrasek74 obrátila na právníka, jak v této věci postupovat dál. Soudní spory jsou sice zdlouhavé, ale každá nemocnice se tomuto kroku vždy brání. Přesto bych se pokusila s nemocnicí domluvit, pokud by vše selhalo, pak bych se obrátila na soud. Před lety jsem měla jednu podobnou zkušenost po operaci, kdy jsem hned po nárkóze na dospávacím lůžku spadla a následně si způsobila další komplikaci - těžkou zlomeninu. S lékařem jsme se ale dohodli na odškodnění, které mu vlastně hradila jeho pojišťovna. Každá situace je jiná a každý lékař přistupuje k problémům také jinak. Držím palce a doufám, že vše dobře dopadne ve váš prospěch.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #15
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:22:29
  19. avatar
    [12] Lukáš Čejka [*]

    Pokud doslo ke spachani trestneho cinu, nebo si myslime, ze mohlo dojit ke spachani trestneho cinu, pak ne ze muzeme, ale musime tuto skutecnost ohlasit a to bud na policii CR nebo SZ. To zda skutecne doslo ke spachani takoveho cinu, kdo je nebo neni pachatelem trestneho cinu a kdo nese odpovednost pak neni zalezitosti oznamovatele, ale prave setreni odpovednych organu.

    Trestni oznameni je jinak samozrejme mozne podat i na neznameho pachatele, tedy neni treba znat presne skutecnosti. A kazde takove oznameni a podani jsou odpovedne organy povinny prijmout a prosetrit a prubehu a vysledku setreni  pak dotycneho informovat.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #14
    2. na komentář reaguje vmarta — #16
    3. na komentář reaguje Rikina — #28
    superkarma: 1 14.02.2012, 11:21:43
  20. avatar
    [11] enka1 [*]

    ToraToraTora — #6 Sml67

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:21:36
  21. avatar
    [10] vmarta [*]

    tak to bych probrala s  právnikem....

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:21:18
  22. avatar
    [9] Věrulinka [*]

    Pokud je to trestný čin, ano podej trestní oznámení Sml22Sml79 a zřejmě by se měla zodpovídat i nemocnice.

    Nenapsasla jsi o co jde, chápu tě, ale ty sama víš, co se událo, my se můžeme tady jenom domnívat Sml79

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:21:10
  23. avatar
    [8] blesksoft [*]

    Já osobně bych nežalovala zařízení, ale dala bych trestní oznámení na toho pacienta. Sestřičky přeci nemůžou za každého pacienta co tam leží to by se fakt už zbláznili. To kdyby vám uřízli zdravou nohu místo nemocné to je pak na žalobu zařízení.

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:21:07
  24. avatar
    [7] Florencie [*]

    ToraToraTora — #5 A pokud nebyla, tak to nemocnice kreje Sml68

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:19:24
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    Florencie — #3 Na tragickej život jsem já pes.

    1. na komentář reaguje enka1 — #11
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:18:30
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    A hlavně jdem asi s křížkem po funuse. Pokud by šlo například o znásilnění nebo ublížení na těle, měla být hned vypracována lékařská zpráva na základě tvého vyšetření, který by provázela příp. trestní oznámení. S odstupem času lze jen doufat, že o činu byl veden záznam v nemocniční dokumentaci a jediné lékařské vyšetření tak může poskytnout tvůj psychiatr.

    1. na komentář reaguje Florencie — #7
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:17:57
  27. [4] lidicka [*]

    Těžko radit, jsou to jen strohé informace, jedině se snad obrátit na právníkaSml15

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:17:40
  28. avatar
    [3] Florencie [*]

    ToraToraTora — #1 Jsi rychlejší a sdílnější.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #6
    superkarma: 0 14.02.2012, 11:16:27
  29. avatar
    [2] Florencie [*]

    Ano, pokud je ten pacient psychicky nemocný, měli by ho snad hlídat. Snad se nestalo to, co si myslím Sml15 Drž se Sml79

    superkarma: 0 14.02.2012, 11:15:56
  30. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    žaloba by měla být vedena nikoliv proti nemocnici ale proti dotyčnému. nemocnici by šlo žalovat snad jen za to, pokud o jeho nebezpečnosti věděli a neučinili dostatek preventivních opatření. Jinak je pachatelem pacient a soud popř. znalec posoudí, do jaké míry o svém jednání mohl rozhodnout. nemocnice by mohla být jen spoluviníkem, pokud věděla, že nebezpečný je a nebyl v izolaci nebo porušila nějaké platné předpisy.

    1. na komentář reaguje Florencie — #3
    superkarma: 2 14.02.2012, 11:15:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme