Vztahy

SOS: Mám věřit kamarádce, nebo partnerovi?


Čtenářka Ženy-in, paní Hana, je už pět let vdaná. První roky manželství se domnívala, že má toho nejlepšího muže na světě.

Pak si ale uvědomila, že za jeho neustálou pozorností a péčí – které si nemohlo nevšimnout ani jejich okolí – nemusí být nutně jen nezištná láska. Trochu ji zaskočilo, že podobně smýšlí i její nejlepší přítelkyně...

Dominik byl tak ochotný a starostlivý, neustále mě opečovával, až jsem si občas v duchu říkala, že si takovou lásku snad ani nezasloužím.

Ráno mě vozil do práce, pak zase zpátky domů.

Společně jsme jezdili na nákupy, a když jsem se vypravila někam si sednout s kamarádkami, nebo jsme si šly zaplavat či navštívily saunu, vždy se ochotně sám nabídl, že pro nás přijede.

Kamarádky říkaly, že mám doma poklad, ale pak se ozvala jedna, která byla poněkud jiného názoru.

Když jsem jí líčila, jak ochota mého muže nezná mezí, pochybovačně se tomu zasmála a lakonicky konstatovala: „Nechci ti kazit iluze, ale nedělá on to ze žárlivosti?“

Nejdřív mě to hodně pobavilo, ale trochu mi zmrzl smích na rtech, když dodala: „No, jestli tě náhodou nechce mít stále pod kontrolou!“ Pak se ale omluvila, že se možná mýlí...

Nicméně se mi její slova zavrtala do mozku jako červík. Stále jsem si je vybavovala a srovnávala je s realitou.

I když jsem se tomu zpočátku bránila a dokonce jsem kamarádku podezírala, že mi tak ideální vztah trochu závidí, postupně jsem si musela přiznat, že na tom možná něco pravdy bude.

Bylo skutečně zvláštní, že mě muž v podstatě nikdy nechtěl nechat samotnou a že pro mě kamkoliv přijel, i když jsem ho přesvědčovala, že je to zbytečné.

Že jsme spolu trávili dovolené, bylo zcela přirozené a ani bych si je jinak nedokázala představit. Když jsem ale jednou jela služebně na školení na Moravu, vzal si dovolenou, a i když jsme se přes den moc nevídali, trpělivě proseděl čtyři dny na hotelu, abychom pak šli spolu aspoň na večeři.

Nakonec jsem se svěřila svojí nejlepší přítelkyní a doufala, že mé pochybnosti rozptýlí. Ale naopak. Potvrdila, že si o mém muži myslí totéž, jen mě tím nechtěla ranit. Připomněla mi, jak často za námi Dominik přijel na „babinec“ předčasně, a pak seděl někde v koutě o limonádě třeba i čtyři hodiny...

 

Kde vzniká žárlivost?
(Mgr. Radka Vaňková)

Žárlivost je záporný emocionální vztah, který vzniká s pocitem úzkosti, 
   nejistoty a strachu ze ztráty milované osoby.

  Touha vlastnit druhého jen pro sebe může být vrozená, ale také může
   vznikat z různých příčin. Například z pocitu vlastní méněcennosti nebo
   z přenášení vlastních tendencí k nevěře na druhé apod.

Žárlivost je psychologicky poměrně komplikovaný stav, který úzce souvisí
   s celou osobností člověka. Proto také je tak těžké problémy s žárlivostí
   odstranit.

Já však udělala velkou chybu. Doma jsem to totiž potom bezelstně vyprávěla manželovi a Dominik se snad poprvé skutečně rozzuřil. Nadával, že mi měl už dávno zatrhnout naše „dámské jízdy“, že tam stejně probíráme samé hovadiny. A že mi chtěl už stejně dlouho navrhnout, abych se s touhle  partou přestala stýkat.

Urazila jsem se, a tak potom Dominik všechno odvolal s tím, že je přepracovaný a že mu trochu ujely nervy. A zas bylo při starém.

Jenže Hance nyní manžel její přítelkyně na každém kroku vyčítá. Nejsou prý pro ni dost dobré a ona by si měla najít jinou zábavu. Hana teď stále přemýšlí o tom, co si kamarádky myslí o jejím manželství.

A jejich domněnky se naší čtenářce potvrdily záhy. Manžel jí dal letos k Vánocům mobilní telefon, a to i přesto, že má Hana ke všem „technickým vymoženostem“ odpor a právě mobil nikdy nechtěla.

Od té doby mi pravidelně několikrát denně volá kvůli úplným hloupostem. A já ho v podstatě musím informovat o každém svém kroku. Je stále milý a pozorný. I já se snažím být také taková, ale už stoprocentně vím, že za starostlivými otázkami je jeho obava, že bych snad něco udělala bez jeho vědomí.

Když jsem si ze začátku mobil několikrát z nezvyku zapomněla vzít s sebou, byl z toho tak nesvůj, že se nakonec omluvil ve firmě a pro telefon mi dojel domů a přivezl ho k nám do práce!

Čas od času uspořádá i přepadovku. Volá, kde jsem, a vzápětí tam rozrazí dveře, aby si ověřil, že nelžu. Je to peklo.

Cítím, že v našem vztahu je něco nenormální, ale nevím, co s tím mám dělat. Svému muži nechci ublížit, ani ho nechci ztratit, a tak oba dál hrajeme podivnou, neupřímnou hru na ideální manžele.

   
11.03.2009 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [143] blowup [*]

    dokud to co ten pan provadi lze interpretovat jako milou pozornost, neni asi duvod k pitvani situace.
    V okamziku kdy to zacne byt na obtiz - a ten bod z meho pohledu byl davno dosazen - je cas si o tom promluvit, stanovit par pravidel a pokud nebudou fungovat, popremyslet zda to vadi natolik aby bylo nacase hledat nekoho jineho.

    Zarlivost obecne totiz nema tendenci casem se zlepsovat, spis naopak.

    superkarma: 0 15.03.2009, 17:06:30
  2. avatar
    [142] dan.smiricky [*]

    tak a právě jsem dostal vynadáno od partnerky že rejpám

    superkarma: 0 14.03.2009, 19:26:52
  3. avatar
    [141] dan.smiricky [*]

    Myslím, že paní Hana pozornost svého manžela neměla tak pitvat a měla být spokojena. názor kamarádek tomu pak dal jiný směr. Myslím že by neškodilo většinu intimních informací by dámy neměly pouštět do eteru a pitvat je. A jestě k tomu pokud jsou to informace kladné. vše se dá snadno překroutit
    ale to bychom se pak mohli nudit že

    superkarma: 0 14.03.2009, 19:21:41
  4. avatar
    [140] Jupíí [*]

    http://www.novinky.cz/krimi/163647-byvala-partnerka-ctyrnasobneho-vraha-popisuje-zivot-plny-tyrani.html

    superkarma: 0 12.03.2009, 11:59:28
  5. avatar
    [139] Exupery [*]

    Suzanne: Mě kdyby kamarádka řekla, že máme něco špatně, tak bych si myslela svý. Ona to musela někde v hloubi cejtit i sama, jinak by ji kamarádka neovlivnila do takový míry.

    superkarma: 0 12.03.2009, 00:16:10
  6. avatar
    [138] Suzanne [*]

    Exupery: no jasně, že musí být něco špatně, když to tu ventiluje. Jen mě zaráží, že jí to nejdřív musela říct kamarádka. A pokud by jí to bez řečí kamarádky vyhovovalo, tak je to to, co psala gerda - že lidé žijí různé symbiózy, které ostatní nemusejí chápat.

    superkarma: 0 11.03.2009, 23:48:44
  7. avatar
    [137] Exupery [*]

    Suzanne: No a to je asi právě ten rozdíl, ty nám tu neříkáš, že je to u vás doma peklo a nechceš svýmu muži ublížit.

    superkarma: 0 11.03.2009, 23:42:43
  8. avatar
    [136] Suzanne [*]

    Já nevím. Nebydlím s nimi. Ale jak to tak čtu... Kdybych svému muži chtěla nějak ublížit, taky bych to vlastně mohla podobně podat. Když někam jedu, on mě veze a čeká na mě, až "dopracuju", třeba 3 hodiny. Říká, že si přečte noviny.
    Kdybych mu vyprávěla, že ho kamarádka považuje za stíhačku, asi by se taky nasral.
    Volá mi několikrát denně. Jen tak, kvůli kravinám. Když spolu nestihneme obědvat, třeba si někde dáme kafe.
    Proto odmítám soudit člověka z článku na internetu. Vím z toho totiž prd. A klidně to může být i dílo nasrané kámošky. A klidně to může být násilí. Já to z toho článku prostě nepoznám.
    A pod příspěvky gerdy se můžu podepsat.

    superkarma: 0 11.03.2009, 23:27:07
  9. avatar
    [135] mysak [*]

    ..oba dál hrajeme podivnou, neupřímnou hru na ideální manžele


    To je jen v článcích, nebo je normální, že spolu manželé nemluví, předstírají a nejednají narovinu? S kamarádkama není problém to probrat a s manželem jo? Tady nejde nic radit, co se děje se můžeme jen domnívat a vysvětlení je několik. Jestli je ta osoba skutečná, tak se poradila s kamarádkama, tady. Nezapomněla třeba na toho nejdůležitějšího?
    Jinak mám pocit, že bude potřeba odborník.

    superkarma: 0 11.03.2009, 21:35:07
  10. avatar
    [134] cherinka [*]

    punh: Předpokládám, že jeden ten teror měl být fyzický - ale je to tak. Když tě manžel (přítel) zbije a máš modřiny, můžeš jít na policii, k lékaři a nahlásit to. Když tě zamkne doma a nepustí tě ven, sebere ti telefon, těžko to někomu řekneš a nikdo to nevidí... To je pravda.

    superkarma: 0 11.03.2009, 20:57:00
  11. avatar
    [133] punh [*]

    cherinka: možná je psychický teror stejně hrozný jak psychický. Těžko se to dokazuje Kdoví, jestli to není ještě horší

    superkarma: 0 11.03.2009, 20:46:43
  12. avatar
    [132] cherinka [*]

    aja22: Asi tak. Měli jsem ve třídě jedno třídní manželství - píšu měli, protože už není. On ji tááááák miloval, že ji po snad 10 letech kdy byla doma se 3 dětmi, zakázal chodit skoro ven, natož aby šla do práce. Ne. netýral ji fyzicky.. Ale psychicky to zvládl dokonale. Tak, že skončila v nemocnici s těžkým astmatem a z nemocnice jela rovnou k právníkovi.... Teď je spokojená... Ale opravdu on ji tááááááák miloval !!! A to bohužel není jediný případ z mého okolí.

    superkarma: 0 11.03.2009, 20:18:25
  13. avatar
    [130] Julča [*]

    átéčko: já tě nepoznávám

    superkarma: 0 11.03.2009, 19:24:31
  14. avatar
    [129] cherinka [*]

    átéčko: Četla jsi to někdy? http://www.avonprotidomacimunasili.cz/skutecne_pribehy/

    superkarma: 0 11.03.2009, 19:11:35
  15. avatar
    [128] cherinka [*]

    átéčko: Moje švagrová je dělá na MÚ a má na starosti problémové rodiny - rozvody, domácí nasilí ..atd. Potvrdila by ti, že mnohdy to právě takhle začíná - kontrola, zákaz kamarádek, pak přijde bití, (přece pro její dobro!!! ), ale psychycké nasilí - tady ta kontrola apod. je mnohdy horší, protože není "vidět" a težko se dokazuje...

    superkarma: 0 11.03.2009, 19:08:01
  16. avatar
    [127] átéčko [*]

    Nevím, mám na to jiný názor.

    superkarma: 0 11.03.2009, 18:55:45
  17. avatar
    [126] punh [*]

    shb: jenže se z něj může stát mlátící žárlivec, zatím tomu všechno nasvědčuje. Myslím, že chování žárlivců se spíš mění k horšímu než lepšímu. A "jenom" psychický teror bez fyzického napadání určitě taky není nic příjemného.

    superkarma: 0 11.03.2009, 17:49:37
  18. avatar
    [125] grizzly [*]

    man-mimo: Ne tak docela, sedět a čekat 4 hodiny na svou partnerku, vozit jí mobil do práce... to hraničí s obsedantní poruchou chování. Ten člověk je nemocný a moc. Je-li to co popisuje Maruška pravda a né výmysl jiné chorobného mozku (Hanky) pak je nutný zásah odborníka. Ono to může být také zveličování či chorobné lhaní. Jedna paní si neustále stěžovala na chování svého manžela, zapoměla ale že měsíc po svatbě zahynul při autonehodě.

    superkarma: 0 11.03.2009, 17:35:21
  19. avatar
    [124] cherinka [*]

    shb:

    superkarma: 0 11.03.2009, 17:04:56
  20. avatar
    [123] shb [*]

    jo a buď vklidu, když máš čisté svědomí tak to neřeš a chovej se dál přirozeně, to se srovná

    jo a nakoukla jsem do debaty: podle toho co píše Hanka to není žárlivec mlátící, tudíž je to žárlivec normální a nebála bych se ani budoucnosti ani ničeho, z toho co píšeš je přes svou žárvlivost i hooodně tolerantní...

    superkarma: 0 11.03.2009, 16:39:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [122] shb [*]

    Víš co Hanko? Když Tě obtěžuje tvůj vlastní muž tím, že chce být s tebou tak se vdej za kámošky ne? Když jsou tak chytrý...
    Nevím, já bych si toho vážila, a to, že i když je tak žárlivej, že ti to nedává najevo, ale je si toho vědom a naopak se sám přizpůsobuje, to svědčí o jeho lásce k tobě....tak to vidím já. Ale já většinou vidím věci jinak než většina....

    superkarma: 0 11.03.2009, 16:33:21
  2. avatar
    [121] punh [*]

    Nyotaimori108: no jo, to je pravda. Asi Dominik chce, aby chodila do hospody s chlapama, proto jí chce zatrhnout ty dámské jízdy. On nakonec není tak špatný

    superkarma: 0 11.03.2009, 15:42:02
  3. avatar
    [120] catcat [*]

    "Připomněla mi, jak často za námi Dominik přijel na „babinec“ předčasně, a pak seděl někde v koutě o limonádě třeba i čtyři hodiny..."
    tak to by mě jako chlapa zabilo, přijet pro tu svou a pak čekat 4 hoďky, než dokecá
    jinak si myslím, že je to začátek domácího teroru jak vyšitý. Kdyby dotyčná zůstala nedejž bože na mateřské, máme tu sos, že nedostává peníze a tak

    superkarma: 0 11.03.2009, 15:23:30
  4. [119] maajaa65 [*]

    To snad nebude ani žárlivost, ale pocit 100% vlastnictví...něco podobného/v menší formě/ jsem zažila, po 22 letech jsem odešla a teď mne nikdo nekontroluje ani nevlastní...

    superkarma: 0 11.03.2009, 15:09:26
  5. avatar
    [118] Brixik [*]

    A kdyz uz jsme u toho, tak musim rict, ze pro me ma kamaradstvi uplne stejnou hodnotu jako partnerstvi nebo manzelstvi. Je prirozene, ze zena travi s partnerem/manzelem vic casu, ale nesmi to znamenat, ze uz nema zadny cas na kamaradky. A clovek, ktery mi po krachu meho vztahu rekne, no vis, ten tvuj byl stejne nejakej divnej, pro me uz neni kamaradka. Ma mi to snad rict driv....

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:54:46
  6. avatar
    [117] cherinka [*]

    Brixik: Tak vidíš, že máš zkušenosti - nezříkej se dobrých přátel...

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:45:06
  7. avatar
    [116] Brixik [*]

    átéčko: Tak mlada sice jsem a vlastni zkusenosti zatim nemam, nicmene se divam kolem sebe a vidim, co se deje. A dalsi vec je, ze jsem jednu dobu kvuli vztahu na kamosky kaslala a jsu ted rada, ze je mam a ze si mam s kym popvidat.
    Chovani chlapa v clanku proste neni normalni a je jedno, jestli k tomu dosla po poznamce kamosky nebo by ji to treba docvaklo pozdeji.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:43:45
  8. [115] a.... [*]

    To je ale smutný, že ten chlap má tolik volnýho času. Pokud se sám nedokáže zabavit, má málo práce a žádné koníčky, měla by s tím ta paní něco dělat

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:42:39
  9. avatar
    [114] cherinka [*]

    átéčko: Já už zkušenosti mám a souhlasím s Brixik.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:41:28
  10. avatar
    [113] átéčko [*]

    Brixik: Jsi ještě mladá a nemáš zkušenosti.
    Exupery: Kamarádka se s tímto manželem rozvedla a...vzala si žárlivého Itala

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:38:29
  11. avatar
    [111] cherinka [*]

    Nyotaimori: A myslím, že jménem to nebude...

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:37:07
  12. avatar
    [110] cherinka [*]

    Nyotaimori: Ty už manžel asi .

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:36:35
  13. avatar
    [109] littleturtle [*]

    gerda: Jooooo? A jak? Naopak z tebe mám pocit, že jsi naprosto pod pantoflem..... Jakmile ses vdala, zapoměla jsi na kamárádky, na vše a plně ses oddala svému muži.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:35:31
  14. avatar
    [107] cherinka [*]

    gerda: Pokud by byl v pohodě, tak nad tím mávne rukou, ale jeho reakce je hodně nepřiměřená - viz "Dominik se snad poprvé skutečně rozzuřil. Nadával, že mi měl už dávno zatrhnout naše „dámské jízdy“, že tam stejně probíráme samé hovadiny. A že mi chtěl už stejně dlouho navrhnout, abych se s touhle partou přestala stýkat." Přijde ti to jako normální reakce?

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:31:24
  15. avatar
    [106] Exupery [*]

    gerda: To já taky umím pochopit, neb jsem empatická, ale to ho neomlouvá. Umím pochopit i leckteré zločince

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:29:17
  16. avatar
    [105] cherinka [*]

    gerda: Trochu překrucuješ, ona mu do manželství nekecala, jen řekla na otázku svůj názor...

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:26:10
  17. avatar
    [104] gerda [*]

    mám v manželství naprostou volnost, nikdo mě nekontroluje ani já naopak neslídím, ovšem dovedu pochopit stupeň naštvanosti chlapa, kterému do manželství kibicuje kamarádka manželky.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:24:16
  18. avatar
    [103] Brixik [*]

    Ja si teda taky neumim predstavit, ze bych se kvuli manzelstvi vzdala kamaradek. Znam zenske, co to udelaly a pak je ten jejich opustil a nemely si pak ani s kym popovidat....
    A souhlasim s tatulah a cherinkou, ze to prepadovka je a ze to rozhodne neni v poradku. A je jedno, jestli na to upozornila kamaradka nebo ne.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:19:31
  19. avatar
    [102] cherinka [*]

    fyzičce...

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:18:13
  20. avatar
    [101] cherinka [*]

    tatulah: Ale zase mojí fazičce by to prospělo, až na to že Cosmopolitan nečtu...

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:16:10
  21. avatar
    [100] femme [*]

    átéčko: 36: že by proto, že kámošky vidí všechno tak nějak nezaujatě, než jejich ženy?

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:14:15
  22. [99] tatulah [*]

    jo a k tomu Cosmopolitanu ve schránce: to bych si pro něj těch 100 schodů neběžela. Pěkně bych počkala, až půjde drahý z práce a laskavě mi ho přinese

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:13:13
  23. avatar
    [98] cherinka [*]

    átéčko: A taky nepíše, že byla doma a manžel se tam stavil, ale že se ptal, kde je a TAM ROZRAZIL DVEŘE, nikoliv DOMA.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:13:07
  24. avatar
    [97] Exupery [*]

    átéčko: Ale ty mluvíš prostě o něčem jiným, tady ta ženská jasně říká, že je to peklo a je fuk, jak se k tomu názoru dostala. Až bude tvý kamarádce ten Cosmopolitan s čokoládou připadat jako peklo, tak to možná bude podobná situace. Jinak ale je jasný, že každej je nastavenej jinak a některým ženským takový praktiky můžou i vyhovovat.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:10:43
  25. avatar
    [96] littleturtle [*]

    cherinka: tatulah: Ano, ano. Přesně tak.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:08:04
  26. avatar
    [95] littleturtle [*]

    gerda: Jestli to takhle máš zařízené, tvůj problém....

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:06:32
  27. avatar
    [94] cherinka [*]

    átéčko: Souhlas s tatulah - to co udělal, je PŘEPADOVKA.

    superkarma: 0 11.03.2009, 14:04:38
  28. avatar
    [93] lenagirl [*]

    je to peklo a bude ještě větší

    superkarma: 0 11.03.2009, 13:56:04
  29. [92] tatulah [*]

    átéčko: ALE zavolat jí, kde je a vzápětí tam rozrazit dveře, to přepadovky JSOU !

    superkarma: 0 11.03.2009, 13:55:33
  30. avatar
    [91] átéčko [*]

    cherinka: Ona možná "přepadovku" viděla dříve tak, že ji miluje a chce s ní být. Jede kolem, tak se staví domů.
    Líbilo se mi, jak mé kamarádce - seděla jsem u ní na kafi - zavolal manžel, že je dole před domem, že jí do schránky vhodil čokoládku a Cosmopolitan... A že ji má rád.
    Vyběhl by určitě i schody, ale vede jich k nim 100
    Tohle nejsou přepadovky

    superkarma: 0 11.03.2009, 13:50:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme