Bulvár

SOS - mám poslat syna na gymnázium?

Dobrý den,

jsem Vaší letitou (achjo :-)) čtenářkou; ve vašich článcích jsem vždy nalezla spoustu rad a inspirací - a tak mě napadlo, zda by mi zveřejnění mého „problému" nepomohlo pomocí reakcí a zkušeností čtenářek vašeho magazínu ukázat správný směr...

Jde o problém osmiletého gymnázia.

Máme syna v páté třídě, který je bystrý, zatím jedničkář (ač se takřka neučí - jde mu to jaksi samo), a taky rošťák :-). Rozhodli jsme se spolu s manželem, za podpory jeho třídní učitelky, ho přihlásit k přijímacím zkouškám na osmileté gymnázium. Řekli jsme si, že alespoň si zkusí trochu prubnout stresové ovzduší zkoušky, aby věděl, co ho případně v budoucnu čeká... Nijak zvlášť jsme ho na přijímačky nepřipravovali, ač vím, že jiní to tak dělají, že existuje spousta zkušebních přípravných testů. Nijak zvlášť jsme ani neřešili, co POTOM. Vždyť - pokud se nedostane, tak si to jen prubl - a není co řešit; a pokud se dostane, budeme přemýšlet až pak. No a on se dostal.

Musím přiznat, že mě to nějak zvlášť nepotěšilo :-(. A musíme tedy přemýšlet :-). Syn sám se k tomu staví docela laxně. Na jednu stranu cítím, že je trochu pyšný, že se tam dostal z jeho nynější třídy jako jediný, byť se jich tam hlásilo víc (a dle něho i lepších"). V jeho 10 letech však není schopen posoudit, co vstup do gymnázia obnáší (přiznám se, že já v mých třiceti dávno pryč ale taky ne). Prostě na jednu stranu se mu tam chce - láká ho nové prostředí, spolužáci... na druhou se bojí - slyší, že je to tam obtížné, že se bude muset hooodně učit, nebude moci lítat po venku jako dosud... A víceméně chce, abychom rozhodli za něj.

A to je právě to naše dilema: slyšela jsem jak pozitiva, tak negativa vstupu tak malých dětí na tento typ škol. Pokusím se je shrnout:

POZITIVA: všichni plus minus na stejné úrovni (paní učitelka mi např. povídala, jak se v hodinách někteří nudí, když ona musí např. v matice již tři roky slabším žákům vysvětlovat výpočet obvodu obdélníku - a oni to znají a slyší po tisící); lepší vybavení učebními pomůckami než na venkovské škole; více možností mimoškolních aktivit; jistá prestiž studia na kvalitní vyhlášené škole.

NEGATIVA: vysoká náročnost studia a tím zkrácení" dětství; navíc zřejmě s plánovaným schválením, že i žáci těchto škol budou muset v budoucnu dělat přijímací zkoušky na střední školu (i na tu jejich nynější) - ubývá jedna z velkých výhod; dále prý je 8 let ve stejném kolektivu, ve stejném prostředí, se stejnými kantory hodně ubíjející (to asi bude pravda - na ZŠ je to I. stupeň s jednou kantorkou, pak II. stupeň s více učiteli, pak čtyři roky střední, poté možná vysoká - takže stále nějaká změna; a co si budeme povídat - když si vzpomenu na sebe -  např. po čtyřech letech denního setkávání se se stejnými tvářemi na střední jsem taky byla ráda, že už některé neuvidím :-); dále - vstup na jiný typ školy s sebou zákonitě nese i (možná dočasné) zhoršení prospěchu - a tak pokud se na SŠ hlásí jedničkář z venkovské školy", má pořád víc šancí, než dvojkař z prestižního gymnázia" - byť je na tom vědomostně třeba lépe...

V žádném případě nejsem typem těch rodičů, kteří se, kudy chodí, chválí tím, že jejich Anička je velmi chytrá, protože studuje na TOM prestižním gymnáziu"...

Jde mi vyloženě o dobro kluka; nechci mu ublížit tím, že ho přesadím z nynějšího klídku" do neznámé divočiny (obrazně řečeno); na druhé straně mu nechci ublížit tím, že ho nechám zakrňovat" mezi některými slabšími žáky, když má (asi) na víc... Do týdne musím odeslat naše rozhodnutí o tom, zda syn na gymnázium nastoupí, nebo ne. Rozhodla jsem se, pokud to bude možné, požádat čtenářky, zda by mi napsaly, jaké mají zkušenosti se studováním jejich dětí na tomto typu škol ony; poradit se, jak by se v mnou popsaném případě rozhodovaly ony samy.

Vás, redakce, tímto velmi žádám o zveřejnění mého článku - prosby o rady...

Děkuji a jsem s pozdravem.
Lenka


Tak, milé ženy-in, co Vy na to?

Moje zkušenost je taková, že já absolvovala základku a čtyřletý gympl", protože jsem přijela z ciziny, sestra už osmiletý a rozhodně byla ráda a já jí to záviděla - na základce jsem se nudila, a ani na gymplu se nemusela učit nějak dramaticky víc... Takže já bych byla spíš pro gymnázium, jestli je kluk chytrý - naučí se učit a to je taky nezanedbatelné plus, jestli pak bude chtít jít dál...

Co si o tom myslíte Vy, ženy-in?

redakce@zena-in.cz

   
27.04.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [51] drizzle [*]

    Já letos maturuju a jsem na čtyřletým...když vidím ty dětičky(ano,jsou to dětičky,i když se snaží např oblečením a chováním vyrovnat nám starším),jak se pletou mezi 'skorodospělýma' lidma,je mi jich líto...navíc tyto děti tráví ve škole převážnou většinu dne-není vyjímkou že i primáni mají 2 dny v týdnu do 16:00!!jsem ráda,že jsem šla až na čtyřletý...i prospěchově se od oktávy nelišíme-dokonce jsme v průměru o 0,3 stupně lepší...musíte se rozhodnout sama...ale já sama bych své dítě(v budoucnu) na osmiletý gympl nedala-spíš bych mu zaplatila jazykové a sportovní kroužky....

    superkarma: 0 30.04.2007, 11:18:59
  2. avatar
    [50] JollyGirl.J [*]

    Gymnázium je vyloženě příprava na VŠ. Mám syna v I. ročníku v Brně na vysoké, vystudoval ale střední elektrotechnickou školu se zaměřením na výpočetní technicku a software. Měl skvělý prospěch a po maturitě, když si sháněl brigádu v oboru vůbec neměl problém. Dneska na VŠ jsou s ním studenti z gymlu, kteří se neustále učí, protože vůbec nebrali základy elektrotechniky, programování a podobných věcí. Syn celý provní ročník využívá znalostí ze střední školy. Myslím si, že střední odborná škola je většinou lepší pro život. Dnes můžete jít na jakoukoli vysokou, i když je to úplně jiný obor, ale odborné znalosti mu nikdo nevezme. Gympl je podle mě pro lidi co chtějí na práva, medicínu, učitele a pod.

    superkarma: 0 29.04.2007, 20:53:13
  3. avatar
    [49] idiska [*]

    Chápu, jaké máš dilema...sama jsem to prožívala jako dítě (nedávno), ale naši byli toho názoru, že jsem ještě dítě, tak at si užiju dětství. Ale upřímně, taky jsem navštěvovala malou školu, vybavení nic moc a vyuka taky tak.Každopádně můžete to zkusit, když se mu tam nebude líbit, muže se vrátit zpátky nebo později udělat přijímačky na jinou stř. školu. Rozhodně se poradte s učiteli, jestli si myslí, že by to mohl zvládnout. Oni ho v tomto směru znají lépe...jak se staví k učení apod. Ale pokud nechce jít na VŠ, je gympl zbytečný, ba až na nic. Já nešla a mám problém najít uplatnění...akorát jazykové vybavení mám skvělé.
    A když už se dostal, tak asi v něm něco bude, tak proč to nezkusit. Pokud mohu poradit, nechte to na něm. Bude to jeho rozhodnutí, což je krůček k samostatnosti.
    Přeji hodně štěstí!!!!

    superkarma: 0 29.04.2007, 15:09:02
  4. avatar
    [48] Suzanne [*]

    Luminar001: já jsem gymplu docela litovala a znám i pár lidí, kteří úspěšně studují VŠ jiného zaměření, než byla jejich odborná SŠ. Nicméně proti gymplu z principu nejsem

    superkarma: 0 29.04.2007, 09:36:05
  5. avatar
    [47] Juana [*]

    Náš syn taky dělal přijímačky na osmileté gymnázium a vzhledem k tomu, že se umístil na prvním místě, tak vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho tam neposlali. Stejně jsme museli hledat jinou školu, chodil totiž do základní školy, která má jenom první stupeň, ale dětem se tam neuvěřitelně věnují, z jejich třídy se dostala více než polovina na gymnázium, učitelky prožívaly snad u každého dítěte, jak dopadne. Náš čekal až do středy, kdy se zveřejnily výsledky na webu a dokonce mi pak telefonovala paní zástupkyně, jestli už vím, jak můj syn dopadl - nechal jí totiž svůj kód a paní zástupkyně brouzdala po internetu a čekala, kdy už výsledky uvidí.....

    superkarma: 0 29.04.2007, 01:02:14
  6. [46] Luminar001 [*]

    jsem rozhodně pro gympl! Sama sem nešla na 8letý, ale až na 4-letý, a dost sem toho litovala, neboť sem se v některých předmětech fakt dost nudila. Jinak nesouhlasím s argumenty, že gympl je k ničemu. Mít všeobecný základ se vyplatí (i já, humanitně zaměřená, občas ocením poznatky z fyziky ), navíc vysokoškolský vzdělání bude nutost (a nemusí být zrovna právník či lékař, je spousta Bc oborů). A navíc jedině gympl připraví opravdu pořádně na VŠ. A kdo říká, že z něho bude lékař či právník, může jít na strojárnu a ty zámky zámečníkům navrhovat podle mě se teda dítěti víc omezí výběr tím, že si po 9. vybere odbornou školu.

    superkarma: 0 29.04.2007, 00:01:07
  7. avatar
    [45] carrom [*]

    Stejně jako většina tady jsem pro, poslat kluka na gympl. Souhlasím s tím, co napsala Snezenka. Navíc já sama jsem šla až z devítky, přičemž celý druhý stupeň jsem litovala, že jsem nešla z pětky, neboť rozdíly v inteligenci se projevovaly čím dál víc a já byla prostě pro všechny ta "šprtka", protože nechápali, že je to od slova šprtat se, což jsem nepotřebovala. Šprtali se oni a měli ty svoje trojky, zatímco já jedničky bez námahy... Na gymplu jsem byla ráda, že jsem už jen lepší průměr (trojky z matiky, fyziky či chemie), ne ta nejlepší. A teď na VŠ mi docela chybí, že jsem se nenaučila učit se. Ale konečně mi vyhovuje způsob výuky i přístup vyučujících (na gymplu nám už někteří vykali, ale jinak jsme pro ně byli pořád děti).

    superkarma: 0 28.04.2007, 21:12:17
  8. [44] Snezenka [*]

    Já bych ho tam určitě dala, z několika důvodů (má osobní zkušenost - chodím na čtyřletý a vidím tak rozdíl mezi námi a osmiletým):
    1) jazyk - když přijdou děcka z různých škol na gympl, tak se jede jazyk téměř od začátku, aby se to sjednotilo. V tomto mají ti, co chodí na 8letý, obrovský náskok před 4letým. A angličtina je dnes téměř nutná.
    2) naučí se učit. Pravděpodobně (jestli ho gympl bude bavit) půjde na VS, kde toho bude hodně a techniku učení, která je pro něho nejvhodnější, už bude mít dávno zažitou.
    3) kolektiv - bude v kolektivu mu bližším než na základce.

    superkarma: 0 28.04.2007, 17:42:40
  9. [43] karkule [*]

    Yvaine: řekla bych, žes měla neobyčejnou smůlu na školu.O takovém přístupu jsem ještě neslyšela.

    Syn chodí na osmileté gymnázium, se známkami se taky zhoršil, ale jsem ráda, že tam je. Předtím měl taky s prstem v nose samé jedničky a teď aspoň vidí, že jiní můžou být lepší a musí se snažit. Určitě být Lenkou, tak tam syna dám, nakonec kdyby chtěl pak studovat odbornou školu, tak může v kvartě normálně udělat přijímačky a přejít třeba na průmyslovku, když bude chtít.

    superkarma: 0 27.04.2007, 19:59:24
  10. [42] rennka [*]

    A ještě dodatek, sama teď učím na 2. stupni základní školy (sice jsem vystudovala peďák na učitelství na střední škole,ale nesehnala místo) a vidím, kolik dětí je nadprůměrně inteligentních a ve třídách stoupají počty dětí se specifickými poruchami učení. Takže učitel se musí věnovat ostatním více a ty chytré děti se nudí a všechno znají a zmáknou bez problémů a potlačuje to pak jejich rozvoj...Také mi odchází z mojí třídy jedna holčina - šikulka na gympl, sice mi bude strašně chybět, ale moc jí to přeju, protože vím, že je to pro ni skvělá příležitost dokázat něco víc!

    superkarma: 0 27.04.2007, 19:00:41
  11. [41] rennka [*]

    Já bych do toho šla! Sama jsem absolvovala šestiletý gympl (ze 6. třídy na gympl).Přijímačky jsem udělala nějak podobně, bez přípravy, stresu...bylo mi jedno, zda se dostanu. Bylo to hlavně přání rodičů, jelikož vzdělání bylo kvalitnější na gymnáziu. Fakt toho nelituju a volila bych stejně. Když to vidím teď zpětně, sice se pár lidí zhoršilo v prospěchu, ale odmaturovali jsme všichni a všichni taky úspěšně dřívě či později začali studovat na vysoké škole. Gymnázium připraví každého na jakoukoliv jinou vysokou školu.
    Takže ještě jednou, já bych do toho šla!

    superkarma: 0 27.04.2007, 18:56:25
  12. avatar
    [39] tortora [*]

    moje neteř byla šťastná,že šla na osmileté gymnázium pravda,učení je podstatně náročnější,ale taky toho mnohem víc umí a na ZŠ by zakrněla,docela se tam nudila,asi chytla špatný ročník,prostě vynikala a sama říkala,že je to teď mnohem lepší já jsem PRO!!!

    superkarma: 0 27.04.2007, 17:49:06
  13. avatar
    [38] Kerridaenn [*]

    Cleara: a vidis, ja maturovala ve ctvrtaku, meli jsme 10 lidi se samymi jednickami a dalsich 8 melo vyznamenani, odmaturovali vsichni. V soubeznych oktavach to dopadlo "hur" a asi 4 lidi neodmaturovali ale jak rika a...., znamky stejne nikoho nezajimaji

    superkarma: 0 27.04.2007, 17:08:19
  14. [37] gentiana [*]

    Houbeles zkrácení dětství. Jak já byla šťastná, že se konečně veškole něco dělo. Že jsem nemusela posté poslouchat ten obvod obdélníku, že mě ti, co sotva uměli číst, netahali za vlasy a nekopali do kotníků jako "hnusnou šprtku".
    Pokud jde o známky, zhoršit se to může. Ale co jako? Jde o to, že dítě má samé jedničky od kolébky po rakev nebo o to, že něco umí?
    Kolektiv bych neřešila, milí lidé a pitomci se najdou všude.
    Učitelé jsou většinou příčetní, takže když se mláděti bude chtít odejít na jinou školu, tak jim pravděpodobně docvakne, že když má mládě dvojku z osmiletého gymplu, nemusí být blbější, než mládě ze základky. Vzpomínám,jak jsem absolvovala velmi náročné (tehdy) gymnázium s dosti nelichotivým maturitním vysvědčením a u přijímaček na výšku mi nevěřili, že jsem přečetla hromadu odborné literatury v angličtině, když z ní mám dvojku. Samozřejmě, když se ptali na obsah oněh knih, zjistili, že jsem je četla a komentovali to nějak jako že teda na nás museli být hodně přísní, protože co jim tam chodí a tvrdí, že umí anglicky, to by jeden zaplakal. Život ukáže.
    Pro mě silně převažují pozitiva.

    superkarma: 0 27.04.2007, 16:14:03
  15. avatar
    [36] Gedžitka [*]

    Hlavně bych ho nestrašila kecama typu: že je to tam obtížné, že se bude muset hooodně učit, nebude moci lítat po venku jako dosud. Jak takovou kravinu může někdo vypustit z pusy . Na ZŠ jsem nebyla jedničkářka - moje chyba, ale po přechodu na gympl se moje známky nezhoršily. Nějak jsem žádnej větší nápor nezaznamenala. Pokud na to má, jakože určitě má, tak ať tam klidně jde. Na druhou stranu i kdyby se trochu zhoršil, o známky přece vůbec nejde. Po dokončení školy po mě chtěli max. maturitní vysvědčení jako doklad, nikdo se nedíval na známky a na ostatní známky už se vůbec nikdo nikdy nedíval.

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:49:18
  16. [35] a.... [*]

    Yvaine: Mě jsi potěšila...pořád si vyčítám, oč jsem svou dceru ochudila

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:26:12
  17. [34] Yvaine [*]

    Yvaine: ježiš, já jsem prase, mám to samou hrubku - vidíte, mít gympl ještě nic neznamená

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:23:30
  18. [33] Yvaine [*]

    Já jsem absolvovala osmileté gymnázium a ráda bych pokukázala na jednu věc (myslím, že to zatím nepadlo). Nastoupili jsme do primy (tj. jako šesté třídy) a dva roky jsme denně slýchali, že jsme banda pitomečků, že na to nemáme a máme se vrátit na základku. Někdy v tercii se to zlomilo - začali nám doporučovat, ať přejdeme na nějakou jinou střední školu. Prvák a druhák jsme byli deb**ové, kteří měli odejít do učení, dokud byl časa a dva roky před maturitou jsme byli zralí na vyhazov od zmiňované zkoušky...ne každý tohle vydrží. Ze 30 lidí v primě nás došlo k maturitě 17. A ani s tou intelektuální úrovní spolužáků to tak horký nebylo, někdo je chytrej na učení, ale jinak nic moc a o přestávkách se goniometrické funkce nebo fylozofie řeší, jen když někdo vysvětluje, co profesor nezvládl předat srozumitelně...jinek se řeší úplně jiné věci Můj názor je ten, že víceleté gymnázium je jen velmi veliká nafouknutá bublina. Nechala bych to na devítku a kluka samotného. Omlouvám se všem za svůj veskrze nagativní přístup

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:21:52
  19. [32] a.... [*]

    Cleara: mít samé jedničky ještě nic nevypovídá o tom, jak v životě uspěješ

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:17:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [31] a.... [*]

    Meander: kareta: No podle mě existují asi dva důvody, proč lidi studují. Kvůli budoucí profesi nebo kvůli tomu, že je to baví. Já osobně jsem studovala jenom kvůli tomu, že to co jsem studovala mě bavilo, jiný smysl to pro mě nemělo. Pokud ovšem někdo chce vzdělání kvůli profesi, tak je opravdu lepší nějaké odborné, protože z těch, kteří vystudují některý z těch zbytečných oborů, se dobře uplatní jen málokdo. A každý nemůže být právník, lékař nebo ekonom/ ostatně ani z těchto se každý dobře nechytne/.

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:15:54
  2. avatar
    [30] Cleara [*]

    Já jsem rozhodně pro gympl. Loni jsem na 8-letém gymnáziu maturovala a musím říct, že naše třída (oktáva) měla oproti "čtvrťáku" mnohem lepší výsledky, a to již během studia. Lidi z osmiletého studia "poráželi" čtyřleťáky na olympiádách a opravdu byl vidět zásadní rozdíl. Tak třeba u maturity - v oktávě odmaturovalo 6 lidí se samými jedničkami (včetně mě) a celkem 15 lidí mělo vyznamenání z 25. Naopak ve čtvrťáku měla samé 1 jen jedna holčina a kolik jich mělo vyznamenání přešně nevím (asi 8), ale nijak slavné to nebylo. Svoje děti na 8-leté gymnázium rozhodně pošlu.

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:10:45
  3. avatar
    [29] werka [*]

    kareta: Vždy´t na učňák se dá odejít i po kvartě osmiletého gymplu. Ostatně dcera mé kolegyně se před nějakým časem vyučila servírkou až po matuře (právě na gymplu) ...

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:05:18
  4. avatar
    [28] werka [*]

    Já před dvěma lety řešila naprosto totžný problém. Mladýho jsme k účasti na přijímačkách ukecali podobným argumentem jako vy (aspoň si to vyzkoušíš a v devítce budeš vědět jaké to je ), o přípravě nemohlo být ani řeči. Nicméně se dostal a my ho pak dost dlouho přemlouvali, aby na ten gympl fakt šel, protože on o něj fakt nijak nestál, spíš naopak ... Z původní základky bych to bývala asi nelámala přes koleno, ale mladej chodil poslední rok (tj. 5.tř.) do sportovní třídy zaměřené na fotbal (hraje závodně) a hokej, kde byla úroveň o dost nižší (většina kluků fakt vynikala především ve sportu, se zbytkem to bylo slabší ). Nakonec jsme ho ukecali (nepádnější argument bylo to, že gympl je od nás 5 minut, zatímco sportovka přes půl hodiny busem ). Musím říci, že jsem docela trnula, jestli se to nakonec neukáže jako blbé rozhodnutí, ale po téměř dvou letech už o správnosti téhle volby nepochybuju. Mladej je na gymplu spokojený, našel si kamarády a nedávno mi na přímý dotaz potvrdil, že té změny školy nelituje a kdyby se mohl rozhodovat znovu, volil by zas gympl.
    Pokud jde o učení, tak z jedničkáře, který byl nejlepší ve třídě, je průměr s vysvědčením, kde dvojky střídají trojky (jedničky měl tuším jen z výchov). Učí se víc než na ZŠ (tedy teď se doma učí, kdežto na základce se neučil vůbec ), ale že by neměl žádný volný čas, to se říci nedá. Navíc u něj je nutnost učení ovlivněná tím, že kvůli fotbalu dost často chybí (tohle pololetí vícméně pravidelně na 3 hodinách týdně kvůli tréninkům a navíc občas celý den kvůli nějakému turnaji ).

    Takže moje zkušenost říká ano - pokud vy i syn "vydýcháte" to, že se z jedničkáře (bez velkého úsilí) třeba stane dvojkař až trojkař...

    superkarma: 0 27.04.2007, 14:03:04
  5. avatar
    [27] kareta [*]

    Meander: přesně to jsem měla na mysli- chytrý vyučený zámečník (automechanik...)se uplatní lépe naž průměrný inženýr, bakalář, magistr, doktor...Ti se dají pak najmout Prostě si myslím, že svým způsobem to dítěti omezí výběr.

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:55:14
  6. avatar
    [26] phoebe24 [*]

    když vidím některé spolužáky svých dcer v 1. a 3. třídě ZŠ, tak bych skákala radostí do stropu, pokud by se dostaly na osmiletý gympl. Asi bych se rozhodovala podle kvality základky, kam momentálně syn chodí. U nás není co řešit - všude na základkách podprůměr a šeď...Na druhou stranu místní gympl je pro páťáky alespoň ze začátku fakt zápřah. Přesto bych byla pro

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:45:59
  7. [25] a.... [*]

    Ťapina: Bohužel..když teď vidím, jaký obskurní obory se dnes studují Zrovna nedávno jsem četla cosi o tom, že už žádný manažery čehokoli opravdu nepotřebujeme

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:43:28
  8. avatar
    [24] Meander [*]

    Já zase lituju, že jsem nešla na nějaký učňák. Mohla jsem mít najeté nějaké řemeslo. Myslela jsem, že půjdu po SŠ dál, ale nakonec na to nebyly prachy ani hlava.

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:35:29
  9. avatar
    [23] Ťapina [*]

    kareta: Na vysokou nechodí jen lékaři a právníci. Trend doby je takový, že bez VŠ si neškrtne pomalu ani uklízečka

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:27:59
  10. [22] Samík97 [*]

    Já bych to V KAŽDÉM PŘÍPADĚ zkusila.Moje vnučky ,taky pořád za 1- jedna je i teĎ úspěšná na VŠ a druhá-vybrala si matemat.zaměřený gympl a ukázalo se, že je spíš na jazyky-tak z toho vycouvala a na SŠ šla po povinné školní docházce A JE V POHODĚ -zdá se, že s náskokem oproti vrstevníkům.Uvidíte sama, co s klukem udělá puberta-je to různý...

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:27:53
  11. [21] a.... [*]

    To víš, že tam syna pošli. Já jsem nechala dceru na obyčejný základce a teď bych se za to mlátila do hlavy na druhým stupni naastala výrazná diferenciace a zůstal tam už jen ten plebs, kterýmu se dcera s velkou radostí přizpůsobila Pokud máš zájem, aby syn studoval i dál, máš takhle možnost ho nasměrovat.

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:23:26
  12. avatar
    [20] kaatja [*]

    jestli se dostal bez pripravy na gympl, tak ho tam urcite dejte...na zakladce by ho ostatni jenom zdrzovali. za me teda 8. lete jeste nebyly, ale za moji sestry uz jo a detstvi ji to nevzalo. Prvni pololeti je tëzsi, to jo, i na 4. letem to bylo, ale pak se v tom nauci chodit a uvidite, ze mu to jenom prospeje. a kdyz to nepujde, vzdycky se muze vratit zpet...

    superkarma: 0 27.04.2007, 13:21:35
  13. avatar
    [18] algidda [*]

    Můj syn byl na tom stejně jako ten tvůj. Ale nedali jsme ho, třídní uč. mi to vyčítá dodnes. Ale my nelitujeme. Syn má samé 1, má čas i na své koníčky a všechno v pohodě zvládá. Na gympl jde až letos z 9 tř.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:52:05
  14. avatar
    [17] kareta [*]

    za mě víceleté gymply nebyly, jen obyč. na 4 leta. Výhodu vidím v pestřejším okruhu lidí na ZŠ. Gympl považuji za velice nepraktickou školu- dá všeobecný přehled a je předstupeň VŠ, ale co když syn nebude chtít být lékař, právník? Nenaučí se nic. Odbornější školy jsou lepší.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:44:40
  15. [16] Radka JS [*]

    No, pokud je studijní typ, což asi ano, tak bych to neřešila a poslala ho tam. Já chodila na základku, sice do studijní třídy, takže jsme se nenudili, ale na gymplu pak ty rozdíly byly docela znát. Fakt je ten, že se naučili učit a přechod v páté třídě hodnotím kladněji, protože vlastně o nic nejde. Pokud budou muset dělat přijímačky ještě jednou, bude to prakticky jako pololetní práce, pohodička....
    Náš synovec byl taky studijní a rodiče ho z podobných důvodů na gymnázium nepustili, a i když měl na ZŠ samé jedničky a na střední se dostal, má teď výrazně horší prospěch. Protože co si budeme povídat, provinční ZŠ nejsou na stejné úrovni jako městské případně osmiletá gymnázia.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:41:05
  16. avatar
    [15] peetrax [*]

    absolvovala jsem víceleté /tehdy sedmileté, neměli jsme ještě devítku/ gymnázium, žádný rozdíl mezi probíranou látkou na gymplu a na ZŠ jsme nezaznamenali... Je fakt, že na ZŠ jsem se coby nejlepší ze třídy nudila a ve třídě na gymplu najednou takových "nejlepších" bylo víc, takže mě to i trošku motivovalo k učení, i když nejsem zrovna ctižádostivý typ...
    Neviděla bych to černě, Lenčin syn to určitě v pohodě zvládne...

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:33:40
  17. avatar
    [14] Ťapina [*]

    xjannickax: To si ale pořád ještě může rozmyslet s tím, že už bude vědět, co obnáší gympl.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:14:17
  18. avatar
    [13] Mishaak [*]

    Já jsem absolvovala taky víceleté (byli jsme první po revoluci, takže bylo pouze sedmileté) gymnázium a nemůžu říct, že by se to na mně nějak negativně podepsalo. První stupeň jsem prožila na opravdu malé venkovské škole, pak jsem šla rovnou do matematické třídy a nakonec jsme téměř všichni ze třídy šli na gympl. Takže jsem spolu byli nakonec 9 let a určitě to nikomu nevadilo.
    V učení jsem se taky až moc nepřetrhla a volného času jsem měla až až, jo a maturitu jsem udělala bez problémů. Jinak si myslím, že pokud chce jít někdo dál na vysokou, tak gympl je pro to ta nejlepší příprava, ovšem pokud nechce, tak je po maturitě poněkud těžší uplatnit se na pracovním trhu neb člověk nemá téměř žádné hlubší znalosti z jakéhokoliv oboru.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:11:47
  19. avatar
    [12] Lilinka [*]

    xjannickax: Že to teď neví, ještě není takový problém. Až bude v kvartě (čili v devítce), tak se může rozhodnout přejít na nějakou jinou SŠ. Od nás ze třídy takhle pár lidí odešlo a byli spokojení. Navíc měli usnadněné přijímačky oproti dětem ze základek...

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:08:42
  20. avatar
    [11] Lilinka [*]

    Pokud na to má (jakože asi má) a pokud tam chce, tak nevidím nejmenší důvod, proč ho nechávat na základce Já jsem taky odešla na osmiletý gympl a jsem fakt ráda, že jsem na ZŠ nezůstala.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:07:02
  21. avatar
    [10] xjannickax [*]

    já šla na osmileté gymnázium a byla jsem ráda,opravdu srovnatelní studenti a nenudila jsem se jako na základce..co je nevýhoda,pokud nebude chtít dělat výšku,což ted neví,je mu gympl v podstatě nanic..i když v devítce děti ještě většinou neví,co by chtěli dělat,v 5.třídě to neví vůbec..

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:05:25
  22. [9] mixosaurus [*]

    Já jsem si 8letým gymnáziem prošla. Pokud má v okolí dobrou pověst, vůbec by jsem se nebála ho tam dát studovat, samozřejmě záleží na Vás. Pokud je dobré vedení školy a učitelský sbor, pak si myslím, že je pro něj gymnázium ideální volbou. Když ho po 4 letech omrzí kolektiv, může udělat zkoušky jinam.
    Nemyslím si, že by mě studium na gymnáziu nějak zásadně poznamenalo ve špatném slova smyslu. Naopak jsem ráda, za to že jsm tam mohla studovat. Získala jsem rozhled, ačkoliv teď studuji filozofii, mám tak dobrou peůpravu z matiky, že doučuju jiné.
    Asi by bylo dobré zkusit se zeptat nějakých rodičů, kteří tam mají svého školáčka, jak to chodí a podle toho se rozhodnout. Každé gymnázium je totiž jiné.

    superkarma: 0 27.04.2007, 12:04:54
  23. [8] Lindaa [*]

    Vlastní zkusenost nemám, protoze u nás tento typ gymnázií neexistuje, ale mám v Cechách dve netere a synovce. Obe netere vychodily základku na mensím meste u Prahy, jedna vystudovala prumyslovku v Praze a druhá v okresním meste. Synovec vystudoval pomerne prestizní 8-leté gymnázium v Praze a nakonec se vsichni 3 sesli na stejné vysoké skole a mají velice podobné studijní výsledky. Takze rozdíl v tom nevidím.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:56:15
  24. avatar
    [7] Kerridaenn [*]

    Ja sla na 4lete gymnazium. Nas "prestizni ustav" prijimal kazdy rok tri tridy primanu a jednu tridu prvaku, tudiz jsem dost skepticka, co se tyka kvality vyberu. Ale zas moje kamaradka chodila jinam, na osmilety, a ta na tom hodne vydelala. Naucila se tam ucit, coz jsem ja nezvladla, protoze jsem to nijak vyrazne nepotrebovala. A zkraceni detstvi je opravdu nesmysl. Jen ho musite podporit, kdyz ze zacatku znamkove spadne, a ne ho nutit, at se vic uci, aby mel tytez znamky co na zakladce.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:54:28
  25. [6] tornado-lou [*]

    ja myslim, ze to neni az tak silene zasadni. ja sem chodila na obycejnou venkovskou zakladni skolu a na ctyrletej gympl a nijak me to nepoznamenalo. v prvaku samozrejme byl videt jakysi rozdil mezi nama na 4letym a spoluzakama na 8letym oboru (oni uz vedeli jak to tam chodi, pro nas to bylo novy, takze ze zacatku vypadali chytrejsi), ale u maturity se to naprosto v pohode srovnalo. a neni az tak uplna pravda, ze na 8lety gymply chodi chytrejsi deti. naopak si myslim, ze se tam dostanou i ti, kteri by se tam o 4 roky pozdeji nedostali. ze 60 lidi na 4letych oborech nebyl ani jeden reparat, ze 30 lidi na 8letym 3 a jeden vubec neodmaturoval.
    na zakladce sem se nenudila, ale pravda je, ze jsem chodila do vyberove tridy i na te zakladce. mozna je to dnes trochu jinak, prece jen tehdy nebyly osmilety gymply tak silene popularni jako dneska.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:41:57
  26. avatar
    [5] JanaVi [*]

    pajda: TAky bych osmiletý gympl neviděla jako zkrácení dětství
    Naše děti dál mají své záliby a chodí na kroužky a myslím, že jejich kamarádi taky. Navíc na škole, kam chodí naše děti, se profesoři střídají - většinou tak, že do kvarty mají stejné a potom se to změní, včetně třídního. Takže ponorková nemoc nehrozí.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:39:57
  27. avatar
    [4] pajda [*]

    Zkrácení dětství je argument pro ty, kdo chtějí zrušit osmiletá gymnázia, nikdo jiný jej nepoužívá. Pokud na to dítě má - a to zjevně má, tak bude mít po nástupu na gymnázium stejnou zátěž, jako mají jeho vrstevníci teď, tedy přiměřenou požadavkům pozdější praxe. Nevidím žádnou výhodu v tom, aby se děcko dopoledne nudilo a celé odpoledne lítalo po venku bez jakýchkoliv povinností za celý den - jedině snad kdyby z něj měl být rentiér...můj syn je těžký dysgrafik a přitom osmileté gymnázium zvládá "s prstem v nose" - i když je pravda, že ze samých jedniček jsme slevili.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:28:13
  28. avatar
    [3] cmelda [*]

    ja bych to s tim zkracenim detstvi nevidela az tak cerne, trosku maknout by musel i na vyssim stupni a to ted tezko odhadnes, jestli vic nebo min

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:23:43
  29. avatar
    [2] Ťapina [*]

    Ta negativa jsou teda dobře vykonstruovaná. Když zůstane na základce do devítky, tak nebude pořád se stejnýma spolužákama? A s jakýma! Přece jenom na základce jsou lidi inteligentní i ti na druhé straně Gaussovy křivky, a já za sebe můžu říct, že jsem ze základky na víceleté gymnázium doslova utekla. Člověk si přirozeně vyhledává kolektiv sobě rovných a gymnázium mu to do jisté míry umožní. Zhoršení prospěchu nastat může a nemusí, záleží na tom, jak a kdy si uvědomí, že něco nejde samo a že je potřeba pro to něco udělat.

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:21:49
  30. avatar
    [1] rek11 [*]

    Souhlasím.Na základce jsem se strašně nudila adělala bejkárny,měla jsem špatné známky.Nakonec jsem byla přeřazena na jinou základku-ta byla vedle gymplu.Tam nás velmi slušně rasili, ze spaní jsem mluvila anglicky,končili jsme ve čtyři odpoledne měli jsme povinně volitelné předměty atd.A z toho co jsem viděla u gympláků,toho zas nebylo o tolik míň Spolužáci, co tam šly z devítky-měli výborné výsledky

    superkarma: 0 27.04.2007, 11:02:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme