Domácnost

SOS: Kočičí koncentrák


Sdružení Toulavé Tlapky bylo kontaktováno s prosbou o pomoc při řešení velmi vážné situace týrání zvířat ve východních Čechách. Nachází se tam stará paní – „sběratelka koček“, která už před lety přestala zvládat péči o cca 30 zvířat.

Když jsme se na místo jeli podívat, zažili jsme něco, s čím jsme se dosud nesetkali. Na paní bylo vidět, že kočky jsou jediné, co na světě má, žije sama, rodinu nemá, nikdo se o ni nestará. Je přesvědčená, že kočkám dává maximum, a odmítá jakoukoliv kočku někomu vydat. Krmí je mlékem, pečivem a masem, pokud maso od někoho dostane.

Celý dům je naprosto zničený, zápach neuvěřitelný, nedýchatelno. Prostor pro kočky se skládá ze tří místností a chodby. Paní spí na posteli, která je úplně promočená kočičí močí, kočky chodí kálet nejčastěji do kuchyně na zem, kde je všechno v několikacentimetrové vrstvě kočičích výkalů. V další místnosti mají pelíšky – promočené sedáky od židlí, matrace, starý kočárek a několik úplně pročůraných židlí. V domě paní nemá nic než kočky a počůraný „nábytek“. Stěny promočené, nasáklé močí. Vypadá to asi tak, jako když zavřete na 30 let několik desítek koček do bytu a neuklízíte po nich. Prostě noční můra, všechno doslova plave v moči a čvachtá. Stejně jako všechno v bytě páchne i majitelka koček.

Co se týče koček, raději ani nemluvit. Nekastrované, neočkované, všechny mají ušní svrab, některé mají úplně zdeformované uši a stále se drbou, kočky mají i vši a plísně, jak se celý den válí v pročůraných „pelíšcích“. Některé mají neskutečnou rýmu a zánět spojivek, jsou pohublé, zdecimované. Předávají si mezi sebou různé nemoci, od herpesviru po leukémii a parazity. Kočky jsou stále březí (v jejich stavu by narkózu při kastraci ani nepřežily), koťata v té špíně umírají a přežije jich jen málo. Kočky nemají žádný přístup ven, na jaře prý jen do výběhu.

Koupili jsme pro kočky konzervy a granule, vrhly se na všechno hladově a div se u toho navzájem nepožraly. Bohužel paní odmítá kočky vydat, nevěří lidem a vše si dělá po svém. I přesto se nám povedlo jednu kočičku vysvobodit. Děláme, co můžeme, budeme se snažit vzít co nejvíce kočiček a zachránit je. Do té doby se nabídly dvě dobrovolnice, které za paní každé tři dny chodí, nosí krmení, začínají pomalu tento „chlív“ uklízet, přinesly kočkám záchodky, čisté pelíšky na spaní, misky na krmení, léky, čistí jim uši, oči a podobně.

S takovým člověkem to není jednoduché, jedná se o ubohou trosku člověka, kterému nezbylo nic než kočky a smradlavý byt. Paní není zlá, jen stará a nemocná a moc a moc smutná, lítostivá a vděčná za každou pomoc. Paní nesmí nikdo ublížit a kočičky potřebují pomoc – co dělat?

Dobrovolnice se nyní budou z části starat i o paní, donesou jí nákup, čisté oblečení a pokusí se i jí zajistit nějaký běžnější způsob žití. Samozřejmě jsme se všichni shodli, že by bylo nejlepší, kdyby se povedlo odebrat najednou všechny kočky. Ale zaprvé, paní si „zajistí“ další kočky, a za druhé, co se všemi těmi nemocnými kočkami? Museli bychom je zavřít jednu po druhé na infekční izolaci a několik měsíců je složitě léčit a riskovat, že se nějaká choroba přenese na naše zdravé kočky. Některé se ani vyléčit nepodaří, budou chronicky nemocné a možná budou zavřené v klecích trpět mnohem více, než když zůstanou tam, kde jsou a kde jim zajistíme alespoň o něco málo lepší podmínky.

Budeme vás informovat, jak se situace vyvíjí a kolik kočiček se povedlo dostat ven. První kočička je odrostlé mourovaté kotě se svrabem, má vši, je hubená, s hendikepovaným okem. Jinak čilá, veselá a umístěná v depozitu na Praze 3.

Pokud chcete pomoci i vy, uvítáme krmivo – různé druhy kvalitních granulí, lépe konzerv apod., stelivo, plastové záchodky, textilie, desinfekční a mycí prostředky, léky pro kočky a antiparazitika. Finančně můžete naší činnost podpořit na čísle účtu: 216955754/0300.

Kontakt: O.s. Toulavé Tlapky, tel: 776 083 090, www.toulavetlapky.cz

Jak byste řešili situaci vy? Pomůžete? Znáte někoho ve svém okolí, kdo chová tolik koček? Jak se o ně stará?

   
05.03.2009 - Dům a byt - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [89] musilovahana [*]

    Hrozný pohled.

    superkarma: 0 14.11.2012, 18:15:39
  2. avatar
    [87] denkas [*]

    Já si myslim,že na psychiatrii se hned tak někdo nedostane! Tam je plno!! Zavíraj jen nebespečný! Ale řešit by se to mělo!Kočky jsou nemocné! a co ta pani? Vždyť musí mít vyrážky a nevim co!!

    superkarma: 0 09.03.2009, 15:54:15
  3. [86] Lianka [*]

    Taky jsme měli kočky,ale ty byly očkované a pořád venku. Pokud to ta paní nezvládá, měli by jí je vzít a tu paní umístit asi nejdřív do psychiatrické léčebny a pak do nějakého zařízení pro nemohoucí lidi. To není normální, přece si nemůže myslet, že to zvládne, když není schopná se postarat ani sama o sebe. Asi by jí měl pomoct nějaký odborník. Jestli je hodná nebo milá, na tom přece nezáleží, když už nemůže, tak nemůže. Lidi přišli v životě o víc než o kočku nebo psa.

    superkarma: 0 08.03.2009, 09:42:03
  4. [85] luza [*]

    Mám 5 koček a vím kolik je s nimi práce,30 si numím představit.Chápu,že je paní stará,ale nechápu proč už dávno není na psychiatrii kam evidentně patří.Tohle je podle mého týrání,ať už to paní myslí s kočkama dobře nebo ne.Myslím,že kdyby je někdo nafotil do regionálního ,,plátku",určitě by se našli lidé,kteří by se nějaké ujali (zdravé či nemocné),každopádně bych tam nenechala kočky už ani minutu.

    superkarma: 0 08.03.2009, 00:48:51
  5. avatar
    [84] Ťapina [*]

    janinkab: Vláda radši ne. Ta by přišla tak jedině s dalším nápadem, jako že se psi nesmí pouštět z vodítka mimo vnitřek domu a kočky že se vůbec nesmí pouštět ven.

    superkarma: 0 07.03.2009, 11:24:01
  6. avatar
    [83] janinkab [*]

    Myslím, že o problematiku toulavých koček- a vlastně i psů- by se měla pomalu začít starat vláda. Byl by potřeba pořádný zákon na ochranu zvířat a taky pořádný program, jak jim pomoct a dostat je pomalu a systematicky z ulice. Tím myslím hlavně kastrace odchycených zvířat, očkování proti vzteklině....Určitě vždycky bude nějaké procento toulavých zvířat, ale je potřeba ten počet snížit.

    superkarma: 0 06.03.2009, 23:16:30
  7. avatar
    [82] valesovavera [*]

    Nebylo by té paní líp v domově důchodců.A zdravé kočky umístit aspoň do útulku.Já mám kamarádku která má dvě kočky chová je doma a stará se oně vzorně.

    superkarma: 0 06.03.2009, 17:47:24
  8. avatar
    [81] Petrushe [*]

    To je hrozně těžký, v podstatě to trochu připomíná diskuse o euthanasii...rozhodnout o životě člověka bez jeho vědomí. Je to pro ně dobré nebo ne? Je jasné, že nikdo z přítomných by nebydlel v bytě plném výkalů, jenže paní bydlí a zřejmě jí to nedělá problém...takže se jedná v první řadě o kočky, které svým způsobem týrá, ale má o tom úplně zcestnou představu, že jim pomáhá...To už vypovídá o její nesvéprávnosti, v ústavu by jí bylo lépe...no ano, rozhodně tam nezemře na nemoc ze špíny, i když psychicky jí to nepomůže...Jenže je jasné, že tu nejde jen o ni, ale o zdraví okolí a několik kočičích chudáků

    superkarma: 0 06.03.2009, 11:46:44
  9. avatar
    [80] cicinka [*]

    Chybí mi tu obrázek té paní.Myslím,že dělá co může a co je v jejích silách.Akorát se jí to vymklo z rukou.Neví kam se obrátit a co může požadovat.Tak snad dobrovolnice pomůžou i té paní.
    Taky jsme tady měli jednu paní,bydlela v bytovém domě.Podle oken bylo jasné kde bydlí.Otevřená, rozbitá a špinavá okna.Měla tam taky asi dost koček a ještě je chodila krmit po městě.V zimě chodila v plátěnkách botách.Pak se byt opravil a paní zmizela.

    superkarma: 0 06.03.2009, 10:08:10
  10. avatar
    [79] shb [*]

    lidi jsou svině

    superkarma: 0 06.03.2009, 09:37:48
  11. avatar
    [78] punh [*]

    tohle je hodně smutný čtení Paní se snaží pomáhat opuštěným kočkám, nezvládá to, situace se evidentně vymkla z rukou. Snad tam budou ty dobrovolnice něco platné, i když nevím, jestli jejich snaha bude co platná.

    superkarma: 0 06.03.2009, 08:11:37
  12. [77] swinzigova [*]

    Exupery: To je pravda, pokud se jedná o soukromé útulky, tak většina jich nemá takovou kapacitu ani v tom největším depozitu. Ale co vím, tak opravdová kalamita pro útulky bylo, když cca před 3 roky zemřela paní, co měla v bytě 80 koček a několik psů.

    superkarma: 0 06.03.2009, 02:14:47
  13. [76] swinzigova [*]

    Suzanne: A co když to ona nejí, ale nutí to k jídlu zvířatům a případně třeba malým dětem, který žijí ve stejným domku?

    superkarma: 0 06.03.2009, 01:32:20
  14. avatar
    [75] Exupery [*]

    Podle mě není jednoduchý umístit 30 koček ani kdyby je paní byla ochotná vydat a byly na peníze na léčení. Nevím jak ve východních Čechách, ale v Praze jsem udávala docela dost koťat z ulice, který jsem už nemohla vzít domů a vlastně jenom dvě jsem nakonec umístila přes útulek, do depozita k jedný moc hodný paní. Jinak mě všechny organizace poslaly do háje s tím, že mají plno. Kdybych nesehnala zájemce sama, tak vlastně kočky musely zůstat venku a útulkům to bylo asi fuk. Nebo možná ne, ale nepomohly mi vůbec

    superkarma: 0 05.03.2009, 23:35:49
  15. avatar
    [74] Suzanne [*]

    swinzigova: A proč by vlastně nemohla jíst svoji plesnivou potravu, když je plnoletá, svéprávná a evidentně jí to vyhovuje?

    superkarma: 0 05.03.2009, 23:10:25
  16. [73] swinzigova [*]

    mamča123: Pokud je na tom psychicky jak si myslím, tak ji jinam dostanou jedině "ve svěrací kazajce" a budou muset strčit "pod zámek". Tihle lidé vypadají na první pohled uboze, bezmocně, křehce (že neunesou v ruce ani litr mlíka), ale když je přepadne pocit (paranoia), že jim někdo "moc leze do soukromí", "chce jim něco sebrat" (byť je to plesnivý jídlo, co si schovávají pod postelí či odpadky z odpadkového koše) či "chce je připravit o jejich bydlení" (stačí třeba nutit k návštěvě lékaře), tak jsou schopni se rychle rozohnit a silně fyzicky bránit - třeba i o tebe přerazit násadu od lopaty, odstrkat tě ke schodům (ty máš v hlavě jediné - je taková drobná, křehoučká, je to nemocná chudinka, přeze všechno ji máš ráda, přece ji neuhodíš, nebudeš se jí bránit) a srazit tě z nich dolů ... a když pro tebe přijede sanitka, tak jim začne vykládat, že jsi chtěla spáchat sebevraždu a nebo jim ukazovat modřiny (ty se starým lidem dělají snadno a stačí, když jim pomáháš třeba z vany) a vykládat jim jak ji doma mučíš a ať tě zavřou.

    superkarma: 0 05.03.2009, 22:24:30
  17. [71] mamča123 [*]

    Spíš by potřebovala pomoci ta paní přestěhovat ji a dát ji třeba 1 kočku.asi by jí bylo lépe někde v domově důchodců než takto

    superkarma: 0 05.03.2009, 19:55:15
  18. avatar
    [69] Mánička [*]

    Blues: no doufám, že se shodneme aspoň na tom, že ta zvířata si, narozdíl od té dámy, takový život nevybrala a vcelku nemůžou za to, že je poněkud... ehm... nemocná

    superkarma: 0 05.03.2009, 19:12:57
  19. [68] swinzigova [*]

    Blues: Těžko se to odhadne jak na tom ta paní je - jestli je opravdu jen osamocená a nebo má stařeckou demenci, kterou se tu oháním - ale popis její osoby, stav zvířat, to, že k nim má silný majetnický stav, nezvládá úklid, ... mi na to sedí. Já si o babičce taky myslela, že musíme jejího pejska udržet při životě co nejdýl, aby ji to nepoložilo (vypadalo, že je to jediný živý tvor, kterýho miluje). No a 3 dny po smrti pejska si už pomalu nevzpoměla na jeho jméno, ale je pravdou, že na jiné zvíře (ještě tam bylo 5 koček) se už tak nezafixovala.

    superkarma: 0 05.03.2009, 19:04:23
  20. avatar
    [67] Cinderela [*]

    Je mi líto té staré paní, ale mnohem víc těch kočiček.Když jsem četla tu část,kde se popisuje jejich nebohý stav, musela jsem brečet.Ráda bych pomohla, ale vůbec se nemůžu dostat na "Toulavé tlapky", tak snad prostřednictvím účtu nějak pomohu.

    superkarma: 0 05.03.2009, 18:32:51
  21. [66] swinzigova [*]

    Já přeju kočkám, aby členové TT měli dlouho zájem a snahu řešit tyhle případy a co nejméně "šlápli vedle". Většinu takovýhle "nadšenců" časem nadšení přejde, protože řešení těhle případů je boj s větrnými mlýny a mnohdy i kapku mimo zákon.

    superkarma: 0 05.03.2009, 18:30:18
  22. [65] swinzigova [*]

    pajda: Nehledala jsem ty značky krmení a pod. Obecně ale platí, že pokud chceš dát dohromady co nejrychleji (a nejlevněji) podvyživený a nemocný zvířata, tak kvalitní krmivo (i když je na první pohled drahé) ti může ušetřit tisíce na platbách veterináři. A kombinace kvalitní stelivo a krmivo ušetří i nos - kočičí toalety méně páchnou a lépe se čistí. Jinak i jiné e-obchody mají nabídky pro útulky, ale je pavdou, že většinou soukromé útulky mají jednoho či více "sponzorů - obchodů", kde mají vyjednané určité benefity.

    superkarma: 0 05.03.2009, 18:17:13
  23. avatar
    [64] Blues [*]

    Ono je to drsný, vidět takovéhle prostředí, ale ti kdo volají po radikálním zákroku - kočky odebrat, paní do léčebny nebo domova důchodců - si patrně neuvědomují, že stará paní v tomhle psychickém stavu po takové "pomoci" nejspíš záhy zemře, protože po odebrání toho jediného smyslu života, který doposud měla v kočkách, už nebude mít žádný. Sice bude v čistotě, ale zoufalá a opuštěná...

    superkarma: 0 05.03.2009, 18:01:36
  24. avatar
    [63] Alka1 [*]

    pajda: Zřejmě tam mají na oplátku slevu, www.baron.cz má na stránkách poznámku, že Toulavé tlapky mají provizi tuším 8%.

    superkarma: 0 05.03.2009, 17:43:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] átéčko [*]

    Znám. Paní se začala starat o toulavé kočičky na dvoře. Ale STARAT!!!! Zašla s nima na vetrinu, nechala je vykastrovat, odčervit. A také vyléčit, protože některé byly nemocné.Snažila se je rozdat, ale to se podařilo jen u koťátek. Zbytek si paní vzala domů. A přestože je to stará paní, má kočky i byt v čistotě.

    superkarma: 0 05.03.2009, 17:16:36
  2. avatar
    [61] pajda [*]

    Alka1: ano, a na jejich webu pak je i konkrétní upřesnění - stelivo to a to, krmení to a to, konzervičky z toho a toho webu...

    superkarma: 0 05.03.2009, 17:10:39
  3. avatar
    [60] kareta [*]

    swinzigova: hezky shrnuto.

    superkarma: 0 05.03.2009, 15:40:37
  4. [59] swinzigova [*]

    Jo a ještě něco (znovu jsem si přečetla ten článek) - pokud se o paní a její kočky nepostarají nějací dobrovolníci (soukromá organizace), ale budou se to snažit řešit oficiální cestou přes obecní úřad, hygienu, veterinární spravu, policii atd., tak je velmi pravděpodobné, že to dopadne takhle: Policie za pomoci odchytové služby odebere kočky a vzhledem k tomu, že jsou tam i plísně (přenosné na člověka), tak je pravděpodobně všechny okamžitě utratí. Paní řeknou, že má byt neobyvatelný a že ho má dát dohromady a podobu rekonstrukce bydlet jinde - případně ji ještě napaří za něco pokutu. Paní se uzavře do sebe, nikoho už nikdy do bytu nepustí a sežene si jiný kočky.

    superkarma: 0 05.03.2009, 14:11:46
  5. [58] Nestyda [*]

    Juana 54: Trochu jsi mi připomněla Cimrmana a jeho Hospodu na mýtince... Zasmála jsem se a díky za to, i když to tak jistě nebylo míněno...

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:53:03
  6. avatar
    [57] Alka1 [*]

    pajda: V článku přece jsou konkrétní požadavky ... Pokud chcete pomoci i vy, uvítáme krmivo – různé druhy kvalitních granulí, lépe konzerv apod., stelivo, plastové záchodky, textilie, desinfekční a mycí prostředky, léky pro kočky a antiparazitika.

    Sama třetí rok stále řeším opuštěné kočky v našem městě a po zkušenostech vím, že chtít něco "zákonnou" cestou je ztráta času. Zatím všechno financuji sama a pomohl mi jen soukromý útulek, Městský úřad, který by se měl postarat, neudělá NIC.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:40:28
  7. avatar
    [56] gerda [*]

    pajda: vzkaz

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:36:03
  8. [55] swinzigova [*]

    Syrael: To je velmi těžké - v rodině máme stařeckou demenci a ten člověk při jednání z cizíma lidma hodně dlouho působí jako "normální". A i když s ním bydlíš v jednom bytě, tak se mu může podařit dlouho skrývat, že má nějaký problém. Před rokem jsem o své babičce prohlásila, že by z ní byl skvělý politik - na otázku ti odpoví tak, že ti vlastně neodpoví, ale dokonale tě zahltí informacema, takže většinou zapomeneš na co jsi se ptala. A pokud se stařeckou demencí nemáš zkušenost, tak na to fakt může přijít, až ti vyhoří dům či je jiná podobná kalamita - je to hrozně plíživá choroba, která nakonec spíš zničí ty lidi (a zvířata) nejbližší tomu člověku. Dokud se paní jeví jako soběstačná, tak ti ji nikdo do "blázince pro seniory" nezavře - ono je totiž prvně třeba takového člověka zbavit svéprávnosti a to není zrovna jednoduché a pak na místo ve spec. zařízeních pro tyto lidi bývá čekací doba i několik let.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:30:42
  9. avatar
    [54] Juana [*]

    Jako dítě jsem občas jezdívala za praprastrýčkem a prapratetičkou, bylo jim přes 80 let a v tom jejich domě to taky hrozně smrdělo, přitom tam ani žádné zvíře neměli. Jenže to byl dům z 20. let, se suchým záchodem, jediné umývadlo na chodbě, bez koupelny, prostě jak se dřív žilo. Když pak umřeli a dům zdědil náš děda, tak během roku se dům dal dohromady a už to tam pak nesmrdělo.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:30:28
  10. [53] dadma [*]

    Dále s vámi souhlasím, jestli paní nemá žádné děti měl by úřad v městě ,kde paní žije se postarat také o ni.Je vidět, že paní pomoc potřebuje sama to nezvládá.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:25:39
  11. [52] dadma [*]

    Nevešel již v platnost ten nový zákon, že zvíře není věc?Odebrat ,kočky, které jsou vážně nemocné utratit a ostatní přemístit.Nevím jestli se nepletu,ale nebyl v televizi zrovna pořad o nějakých"Toulavých tlapkách"? Napřed měla paní kočičí útulek někde v Praze a když je chtěla televize vidět,tak řekla, že je přemístila do nového útulku mimo Prahu?A televizi je neukázala.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:21:47
  12. avatar
    [51] pajda [*]

    Mánička: já tě z ničeho neobviňuju, ono je to spíš myšlené na redakci, protože bych opravdu raději namísto občasného zoufalého "pošlete nám" četla sérii článků o tom, jak útulky vznikají, jaké mají podmínky a podobně. A pak třeba i konkrétní požadavky...útulek Brně svého času bral jakékoliv starší matrace a peřiny, nebo krmení prémiového typu...místo, kde jsem dělala já, byla soukromá jízdárna, kde byl majitel tak trochu cvok a platil řadu věcí ze svého...prostě tam měl tolik zvířat, na kolik vydělal a zbytku musel pomoct někdo jiný - zákonnou cestou.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:18:12
  13. [50] swinzigova [*]

    kareta: O ten barák bych fakt nestála. Byla jsi někdy v takhle "vybydleným" baráku/místnosti? Máš představu na kolik vyjde rekonstrukce těch stěn nasáklých čpavkem (močí)? To je většinou lepší zbořit a postavit znovu.

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:15:10
  14. avatar
    [49] Syrael [*]

    "Dobrovolnice se nyní budou z části starat i o paní...."dál jsem ani nečetla. Hlavně kočky :-/ Chudák paní to evidentně nemá v hlavě v pořádku, je sama, tak proč ji proboha nepošlou na psychiatrii??? nezařídí pečovatelský dům?? místo aby kradly ubohé paní kočky :-)

    superkarma: 0 05.03.2009, 13:11:00
  15. avatar
    [48] gerda [*]

    kareta: barák se dnes neřeší.

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:52:34
  16. avatar
    [47] Mánička [*]

    pajda: sorry, já fakt nejsem jejich mluvčí a pokud máš pochybnosti o tom, co a JAK dělají, budou asi lepší instituce na to, aby Ti to nějak objasnily, než jsem já... . Je pravda, že podobné aktivity nijak cíleně nesleduju a vůbec nic o jejich fungování nebo nedejbože financování, fakt nevím

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:36:26
  17. avatar
    [46] Mánička [*]

    kareta: no tak příbuzné, kteří by se o ni postarali, asi nemá, ale nějakého dědice nepochybně mít bude, neboj

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:32:41
  18. avatar
    [45] pajda [*]

    Mánička: v "podobném" zařízení jsem jako dobrovolník dělala, i když jsme se starali o psy, které vyřadili i z útulku a o týrané koně, které odebrala policie majitelům. Pokud jde speciálně o Toulavé tlapky, tak mají takových článků hodně, v řadě případů je to - jak se tady už psalo - na policejní zákrok. Nikdy jsem ale nečetla o tom, že by podobnou věc dotáhli do konce a policii opravdu zavolali - vždycky šlo o to, aby jim někdo něco poslal...
    Jinak mě třeba zaráží, že chtějí zaplatit kočičkám Royal Canin granule a konzervičky objednávat jen z určitého serveru...přece je spousta jiného krmení, které je taky dobré, ne?

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:31:44
  19. avatar
    [44] kareta [*]

    gerda: ok, a co bude s tím barákem? Fakt by mě to zajímalo I když není v Praze, je to nemovitost, majetek.

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:29:10
  20. [43] Nestyda [*]

    man-mimo 3: Jenže kočky bábu zavřenou doma nedrží, bych si tipla, to za prvý. Za druhý, bába by měla mít rozum, pokud ho nemá, utratit bezodkladně!!! U "za druhý" brát s rezervou, babičku dát do nějakého útulku pro lidi... Bůh ví, jestli takhle jednou neskončím já, nebo jako ta paní, o které hlásal novinový titulek: "Ohlodána vlastními kočkami"

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:24:18
  21. avatar
    [42] gerda [*]

    Kdo chce mít přesné informace, tak se snad může zeptat přímo na adrese sdružení, ne? Typická česká podezíravost...

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:21:36
  22. avatar
    [41] kareta [*]

    Mánička: nečtu pozorně

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:18:59
  23. avatar
    [40] Ch.Z. Kochanská [*]

    Co to visí na okně? Rádio? Aby ho kočky neshodily?

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:18:00
  24. avatar
    [39] Mánička [*]

    kareta: "Sdružení Toulavé Tlapky bylo kontaktováno s prosbou o pomoc při řešení velmi vážné situace týrání zvířat ve východních Čechách. " Zní Ti to jako dům v Praze?

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:11:56
  25. avatar
    [38] kareta [*]

    ehm, to je dům v Praze? Kdopak na něj má zálusk?

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:08:30
  26. [37] Nestyda [*]

    Tak tenhle článek dám přečíst našim kočkám, aby věděly, jak to také chodí...

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:06:24
  27. [36] Pavla_b [*]

    Ťapina: Přesně tak, takhle žije dost starých lidí bez příbuzných, když jsem při studiu brigádničila na poště, tak jsem toho viděla hodně.

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:49:21
  28. avatar
    [35] Mánička [*]

    Ťapina: jediné vysvětlení, které mě napadá, je to, že fotily až po základním úklidu

    pajda: já nevím, teď si asi se třemi podobnými institucemi píšu ohledně novýho kámoše pro Honzu... a nepřijde mi, že by zrovna toto OS mělo nějak přehnanou publicitu. A poslední, z čeho bych je podezírala, je nějaký zisk. Tyto aktivity považuju za charitu, protože myslím, že jí ve své podstatě jsou.

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:49:15
  29. [34] Pavla_b [*]

    Julianna: Bylas někdy v domku, kde bydlí roky sama stará paní? Takové stěny nejsou nic neobvyklého, naposledy maloval nebožtík manžel před 20 lety. A to nemusí mít 30 koček.

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:47:40
  30. avatar
    [33] Julianna [*]

    Trochu špinavé zdi, že se dýl nemalovalo???????????? Dyť ta zeď kolem umyvadla, jestli se tomu tak dá říkat, to koryto pro zvířata bývá čistší, je černá jako bota. Souhlasím s tím, že zvířata přeléčit a rozdat někomu, kdo se o ně postará, paní prohlídnout, zda je způsobilá žít sama a případně umístit někam, kde si další zvěřinec už nepořídí, tohle mi jako normální chování nepřipadá. Chápu ovšem, že pokud je sama, chce se asi o někoho starat, ale takhle nenenenene.

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:42:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme