Vztahy

SOS Když dítě ukradne peníze

Dobrý den,

oceňuji reakce čtenářek pod články SOS, které se týkají dětí, a čtu si všechny rady - říkám si, třeba se mi nějaký ten mustr bude hodit. Teď přišla řada na mne s dotazem.

Dcera půjde do šesté třídy, takže už má pojem o takových výrazech, jako jsou krádež, vydělávat, stát peníze, apod.
Vrátila se v neděli z prázdnin u babičky, kde byla 14 dní. Dala se tam dohromady s holčinou, jejíž rodiče mají dostatek všeho, řekla bych až hojnost. Moc se jí tam líbilo, společně jsme trávili víkendy, tak nám nepřišlo, že by se "něco dělo". Při společných chvílích štěbetala, jak Olina má tohle a támhleto a že to teď frčí, ale nikdy ani slovem nedala najevo nějakou žárlivost či závist, že to či ono nemá.

Ale včera se stalo něco, co mne až přímo ranilo. Zjistili jsme, že dcera ukradla manželovi peníze z pracovní tašky. Nejdřív to ale vypadalo jinak - v úterý a středu jsem v jejím pokoji nacházela věci, které tam předtím nebyly a které si určitě ani nepřivezla z prázdnin či jsme jí je nekoupili. Ptala jsem se, ale ona odpověděla, že jí je dal nějaký pán za pohlídání pejska. Zatrnulo mi a znovu jsem jí vysvětlila, že se s cizími muži nemůže bavit a už vůbec ne od nich brát peníze. Ujistila mne, že to opravdu bylo tak, jak říká, a že ji nijak neobtěžoval.

Když jsem nacházela další věci, které svoji cenou přesahovaly výši udaného výdělku, šla jsem na dceru rázně. Po chvíli se s pláčem přiznala, že vzala manželovi peníze z tašky (říkal mi v pondělí večer, že je nemůže najít, ale uzavřeli jsme to tím, že je někam pečlivě uložil). Důvod? Že prý si taky chtěla koupit něco sama, že Olina si taky chodí pro peníze (prý jí je rodiče dávají na smluvené místo a ona si tam chodí jak do banky) a že si vedle ní připadala trapně, když neměla kabelku s kapsičkama a široký pásek s velkou sponou, ale nedala nic najevo atd.

Myslela jsem, že ji roztrhnu. Zeptala jsem se jí, jestli má pocit, že nějak strádá, a vysvětlila jsem jí ten obrovský rozdíl mezi počínáním Oliny a její "akcí". Dcera se manželovi omluvila - pravda s očima sklopenýma.

A my jsme teď s mužem z toho zaražení či zklamaní a říkáme si, jestli tý naší holce můžeme vůbec dál věřit. A jestli to třeba bude chtít zopakovat, co pak?

Máte s tím někdo nějakou zkušenost?

 

   
02.09.2005 - Láska a vztahy - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [73] Mylady [*]

    Boruv.ka: já mám kluky 14 a 16. Teď už to beru, jak to je, ale dřív jsem se párkrát rozčílila, když si podle mě hnusný triko adidas koupil za 1300,- Kč. Je to blbý, ale asi to tak mezi děckama chodí. Takže teď si musí na svoje úlety přidávat nějaký peníze. Občas se mi podaří ve slevě ve značkových prodejnách koupit něco v rozumné ceně. Snad časem pochopí, že jsou i jiné věci důležité. Ale díky tomuto jsem nad touto otázkou ohledně oblékání hodně přemýšlela. Když jsme byli v Mnichově, měli tam nádherné věci, kvalitní a pokud to bylo ve slevě, tak u nás je mnohem dráž. Je to smutný. Myslím si, že u nás jsou některý věci předražený a někdy to ani neodpovídá kvalitě. Snad i u nás se časem tohle změní.

    superkarma: 0 05.09.2005, 09:56:18
  2. [72] Martix [*]

    Před cca 10 lety, to jsem chodila tak do té 5.,6. třídy, jsem udělala to samé. Z důvodu toho, že jsem se odlišovala od ostatních, protože jsem hrála na housle a měla jsem jiné zájmy, než vrstevníci. A protože jsem chtěla kamarády, snažila jsem si je získat tím, že jsem je zvala do Mc Donalda apod. Máma na to samozřejmě přišla a byla velmi zklamaná. pochopila jsem, že takto se přátelé nezískávají.
    Jak jsem si všila, Vaše dcera je ve stejném věku. A s tímto problémem se rodiče potýkají poměrně často.
    Můj názor je, že ať se rodiče snaží sebelépe vychovávat (musím říci, že jsem svojí mamince za výchovu opravdu vděčná), někdy se děti potřebují sami přesvědčit, jak tomu v životě chodí. V žádném případě tím nechci krádež Vaší dcera ospravedlňovat. Ale myslím si, že když si sama uvědomí, že bylo její chování byzardní, již to neudělá. Asi byste si měly promluvit, že pokud něco chce, má Vám to říci a je na Vás, jak se k jejímu požadavku postavíte. Pokud jí třeba řeknete, je je koupě možná, když bude to a to..
    Letos se mi narodila holčička. Sama jsem velmi zvědavá, co nás čeká, ale pevně věřím, že ať udělá cokoli, budu na ni hrdá a budu ji moci důvěřovat. Jsem moc ráda, že mi moje máma, ač bylo těžké mi začít důvěrovat, důvěřovat začala.
    Chce to čas a hlavně dceru sledovat (ne jako špion) a pokud si nesmyslnost chování uvědomí a nebude ve svém konání pokračovat, není důvod jí nezačít znovu důvěřovat

    superkarma: 0 03.09.2005, 09:09:57
  3. avatar
    [70] pajda [*]

    Já bych se v první řadě VELICE zamyslela SAMA NAD SEBOU. Jak mám proboha rozumět tomu, že dcera něco moc chtěla (a pro to, aby obstála s někým, ke komu byla doslova "přidělena" na kus prázdnin ty věci zřejmě opravdu potřebovala), a přitom si netroufla dát něco najevo??????? Není tady namísto selhání dítěte spíš selhání rodičů? Že dítě raději krade, než by přiznalo doma, že strádá, to totiž o něčem také vypovídá...jinak si myslím, že Irka1 má pravdu. Ale nepřeháněla bych to s tou přísností - ono to totiž vypadá, že jste to už s výchováváním poněkud přestřelili...

    superkarma: 0 02.09.2005, 17:19:36
  4. avatar
    [68] Lenice [*]

    fialinka: taky bych to brala jako klopýtnutí zdenko, dál bych jí věřila, snad už to neudělá...pokud by zase něco vzala, tak bys to asi musela potom začít řešit jinak

    superkarma: 0 02.09.2005, 13:46:19
  5. avatar
    [67] Odemětobě [*]

    Léňa: mám vyzkoušené že přejde,nedávno studentky vypadaly jako růžový mor,teď zas zezelenaly a zoranžovatěly.Za pár let budou nad fotkami kroutit hlavou jak mohly něco tak příšernýho nosit.

    superkarma: 0 02.09.2005, 13:44:57
  6. avatar
    [66] Léňa [*]

    kabelka s kapsičkama a široký pásek s velkou sponou ...to je fakt ukrutná móda a je fakt že to maj všechny holčiny cca od deseti let výše.
    Tím ovšem problém nezlehčuju, snad jí to přejde.

    superkarma: 0 02.09.2005, 13:09:15
  7. avatar
    [65] Odemětobě [*]

    Rikina: Děti jsou k sobě kruté,ale vnímání sociálních rozdílů je hodně závislé na výchově v rodině.Aby se děti naučili,že lidé se neposuzují podle toho,jestli mají tričko adidas nebo "adidas" od ťongů.Vím,že spousta věřících tyto pozemské záležitosti neřeší a jsou to bezva lidi a většinou skromní a kamarádští-můj postřeh.U nás se to asi všechno musíme naučit,socialismus nás trochu zdeformoval.

    superkarma: 0 02.09.2005, 13:08:05
  8. [64] Rikina [*]

    Myslím, že i krádež se dá diferencovat - běžně jsme jako děti kradli ovoce z cizích sadů a zahrad, a to se celkem ani za zločin nepovažovalo. Čmajznout v samoobsluze bonbóny nebo zde zmíněný šumák byla většinou sázka, a vítěz se cítil jako hrdina. Byv přistižen, obdržel pohlavek od prodavačky, a šel se stydět. Případně dostal doma druhej pohlavek od rodičů. Ale výše popsaný případ spíš souvisí s dnešní často velmi rozdílnou sociální úrovní dětí ve třídě, a to je složité řešit, každý konkrétní případ je jiný. Kromě toho dítě v 6.třídě sice ví, co je to krádež, ale neuvědomuje si následky toho, co dělá, jeho horizont událostí je na to příliš blízko, takže to prostě nedomyslí do konce. Nám dospělým to připadá divné, protože si už přesně nepamatujeme způsob dětského uvažování, jsme zvyklí plánovat do budoucna, a rozvažovat, jak to či ono dopadne, a co nám to přinese. Dítě se to teprve učí.

    superkarma: 0 02.09.2005, 12:33:59
  9. avatar
    [63] Amálie [*]

    Od první do čtvrté třídy jsem dostávala kapesné za známky, 5Kčs za jedničku, 4Kčs za dvojku, za trojku jsem si měla trhnout nohou, za čtyřku jsem 4Kčs vracela a za pětku 5Kčs. bylo pořát narvaný K tomu jsem ráno dostávala 2Kčs na sváču, když jsem nechtěla tu z domova (na 2 koblihy nebo na rohlík, lipánek a lízátko a ještě mi tušim dvacetník zbyl).

    superkarma: 0 02.09.2005, 12:33:49
  10. avatar
    [62] femme [*]

    alko: u nás ji teď mají už zase skoro všude ale od svého dětství jsem si rozšířila chutě i na čokoládovou, ale na tu chodím jen do jedné speciálky, tam ji mají nejlepší

    superkarma: 0 02.09.2005, 12:32:48
  11. avatar
    [61] alko [*]

    gerda: tuhle červenou vodovku mají v Olomouci naproti Prioru. Chutná skoro jako kdysi. Nedávno jsem si ji prskla na bílou halenku

    superkarma: 0 02.09.2005, 12:06:12
  12. avatar
    [60] femme [*]

    Odemětobě: jo, to máš pravdu, fakt nebyl dobrej a byl nekvalitní ale pak se přešlo na kornouty, to bylo o něčem jiném

    superkarma: 0 02.09.2005, 12:02:43
  13. avatar
    [59] Odemětobě [*]

    femme: ale oplatek,do kterého to dávali mi připadal úplně odporný a rychle se promáčel.

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:51:56
  14. avatar
    [58] femme [*]

    gerda: vítej do klubu jj, ta vodovka byla jasně nejlepší ale musela jsem si dávat bacha, aby mě s ní otec neviděl

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:47:36
  15. avatar
    [57] fialinka [*]

    Zdenko, pokud s ní jinak nejsou problémy, nedělej z toho vědu. Jako malá (tak šest let) jsem taťkovi vzala peníze peníze z peněženky, jenže místo 10 korun asi 100 a on to pak začal shánět.. no a já to nenápadně vrátila kamsi na zem, jako že to spadlo, takže na to ani nepřišli. Ani nevím, proč jsem to udělala, ale nikdy potom až doteď se mnou žádné problémy nebyly... Nevím, jestli je řešení ukazovat dceři, že za důvěru musí "bojovat", spíš bys jí prostě měla ukázat, že jí věříš, že to bereš jako klopýtnutí .. a možná opravdu promysli, jak by si mohla semtam "přivydělat".... aha, zrovna to tu psala Mylady:-)

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:41:47
  16. avatar
    [56] gerda [*]

    femme: jahodová byla jasně lepší - a chovala ses obchodnicky, místo 2 kopečků jsi měla hned 3. Ach, co tenkrát se dalo pořídit za pár desetníků...a myslím, že ta zmrzka nebyla vůbec špatná. Nám ji cukrář sázel do oplatky takovýma kleštičkama a ty kopečky vydržely strašně dlouho. Když začal nový typ zmrzlin, ne kopečky ale rovnou nakroucená zmrzka do špice, tak to nějak rychle tálo.

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:37:40
  17. avatar
    [55] femme [*]

    já jsem chodila otci do kapsy tak 2x týdně pro 10 hal. to bylo tak: měla jsem moc ráda tzv. vodovou jahodovou zmrzku která tehdy stála 50 hal., ale tu otec neuznával a dával mi 1,40 Kčs, abych si mohla koupit dva kopečky, podle něj kvalitnější vanilkové, která mi nikdy nechutnala a tak jsem se mu vždycky s bušícím srdcem vloupala do kapsy a uzmula mu těch 10 hal.,abych si mohla koupit tři kopečky té mé nekvalitní jahodové vodové ale musím říct, že jsem se mu k tomu dodnes nepřiznala, bo se mi zlodějna tak nějak příčí

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:33:43
  18. avatar
    [54] Boruv.ka [*]

    Mylady: co to mají děti za móresy se značkovýma hadrama ???? To abychom chodily ještě na dva vedlejšáky Jen mě to tak napadlo, ano, u nás taky frčí taková móda, ale zjistila jsem, že holky ( 13 let ) se spíš předhánějí kde kdo sežene něco krásnýho a za " babku " a to se mi moc líbí. Tedy to uvažování, zamyšlení nad cenami a ne bezhlavě šílet po botách za 3000, ze kterých za půl roku vyrostou...

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:30:54
  19. avatar
    [53] Meander [*]

    xenie: Co se v mládí naučíš...

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:14:48
  20. avatar
    [52] Mylady [*]

    Když jsem byla malá, něco obdobnýho jsem prožila na vlastní kůži. Po vyzrazení to pro mě byl takovej šok, že od té doby jsem už nic takovýho neudělala. Hrozně jsem se styděla, ale doma se už o tom nemluvilo a znovu se mi důvěřovalo. Myslím,že je potřeba dítěti ukázat, že mu věříme a nevracet se k tomu. Jinak moje děti dostávají kapesné a co potřebují, tak jim koupíme, samozřejmě v rámci možností. Na dražší věc si musí třeba sami něco přidat, aby se naučili, že nedostanou všechno a pokud možno hned. To je u nás problém spíš se značkovýma věcma. Ale tak nějak jsme to vyřešili.

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:14:24
  21. [51] xenie [*]

    Meander: a kouříš ?

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:14:14
  22. avatar
    [50] Meander [*]

    Já zase kradla našim cigára. No a co. A taky jsem vyrostla, pracuju a platím daně

    superkarma: 0 02.09.2005, 11:05:08
  23. avatar
    [49] gerda [*]

    Souhlasím s tím, že pro děti mají peníze větší cenu tehdy, když na nich mají nějakou zásluhu. Moje hodně stará vzpomínka: jako malé dítě jsem byla s rodiči u přehrady na dovolené. Hrála jsem si u lesa a našla tam prázdné lahve od sirupu. Napadlo mi je vrátit a měla jsem úžasný pocit z toho, že jsem si sama dokázala vydělat peníze. Samozřejmě jsem si koupila bonbóny a naši se nestačili divit, kde jsem na ně vzala....bezdomovci tohle praktikují až do vysokého věku!

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:44:40
  24. avatar
    [48] Odemětobě [*]

    Lhasa: já náš systém nechci někomu vnucovat,s manželem jsme měli ten názor,že chceme potomky naučit,že peníze se dostávají za nějakou činnost.Většina z vás se mnou nebude souhlasit,ale znají hodnotu peněz,umí s penězi hospodařit,dává jim to určitou svobodu a nestěžují si.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:29:40
  25. avatar
    [47] gerda [*]

    Odemětobě: dcera praktikuje odměňování za známky - za jedničky a dvojky dostanou penízky, za trojku nic a za čtverku a pětku musejí vracet zpátky.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:29:35
  26. avatar
    [45] Odemětobě [*]

    Harantka: je to vždycky záležitost konkrétní rodiny,netvrdím,že ten náš je správný.Naši mi nedávali nic,protože hospodařit uměla jen maminka,ostatní jsme byli k ničemu.Dodnes to beru jako omezení svobody,když jsem si nemohla ani koupit za 1 Kčs želatinového hada.Ale červíček hlodá,poptám se dětí,jestli platba za známky ovlivňuje jejich vztah k učení.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:21:44
  27. avatar
    [44] gerda [*]

    vždyť se to stalo jednou a poprvé! Nedělala bych z toho velké drama. Určitě pochopila, že udělala chybu a je vidět, že je ještě hodně dětinská, když si nedovedla spočítat, jak brzo to praskne. Zvlášť, když se bude zaplétal do dalších naivních lží, odkud přišla k novým věcem. Myslím, že je už dost poučená i potrestaná, ale situaci raději využijte k dobrému - zeptejte se jí, kolik tak asi na měsíc nebo týdně by potřebovala, aby se cítila rovnocenná s ostatními pak jí určete nějaké povinnosti navíc, aby si ty peníze zasloužila. Za známky ve škole... to se mi moc nezdá. Mělo by to být něco, co dělá mimořádně. Třeba že bude denně mýt nádobí.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:19:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [43] Lhasa [*]

    Odemětobě: Kapesné se přece nedává proto, že by si ho dítě mělo zasloužit, ale proto, aby se naučilo s penězmi hospodařit. Něco jiného pak je, když se kapesné trestně strhává.
    Nevím, jestli autorčina dcera nějakými vlastními penězi disponuje, ale pokud ne, asi bych před započetím udělování kapesného udělala nějakou lehčí přednášku. Aby to nakonec nevypadalo jako "kradeš - tumáš penízky"

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:19:21
  2. avatar
    [41] Olynth [*]

    xenie: jasně, ale bude to moje kapesné. No a na otázku: ty už máš zase nové boty, kabelku, šaty a podobně, pak můžu odpovědět: jasně koupila jsem si to z kapesného

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:11:36
  3. avatar
    [40] Odemětobě [*]

    Harantka: ještě dovětek,vzpomínám si,že i za nás jsme v některtých předmětech měli s bídou 2 známky za pololetí,aby nás vůbec mohli klasifikovat.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:09:19
  4. avatar
    [39] Odemětobě [*]

    Harantka: na "našem" gymlu mají tak 10-15 známek za měsíc maximálně.To jsme schopní ve dvojím vydání ufinancovat.

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:07:41
  5. [37] xenie [*]

    Olynth: jako že budeš sama sobě dávat peníze ? Dvacku za umytí nádobí, pade za okna ? Z jedné kapsy do druhé ?

    superkarma: 0 02.09.2005, 10:05:02
  6. avatar
    [35] Olynth [*]

    Olynth: nebo že bych zavedla odměňování za práce v domácnosti? To bych na tom z celé rodiny byla jasně nejlíp co se týče kapesného

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:47:30
  7. avatar
    [34] Olynth [*]

    já dávám dětem kapesné, aby měli u sebe peníze pro krajní nouzi. Na autobus, když bude lejt jako z konve, nebo popř na telefon, když se jim vybije byterka u mobilu a nebo třeba na pití, když jim ve škole dojde to, které si přinesli z domova. Prostě jako dospělí. Jak s tím naloží, je jejich věc, ale pak se musí smířit s tím, že když budou venku padat trakaře a nebudou mít peníze na autobus, budou muse hezky pěšky a my pro ně taky nepojedeme. Za známky a za práce v domácnosti peníze nedávám

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:45:18
  8. avatar
    [33] Odemětobě [*]

    a....: takový případ měl kluk ve třídě a povídali jsme si o tom.Ten spolužák nebyl ve třídě žádný king,spíš se mu děcka za zády posmívaly,protože v těch 12 letech nevěděl,za co ty peníze utratit.Rodiče ho nenaučili,že se dá spořit,protože mu stejně všechno koupili.Tak si chudák kupoval spoustu sladkostí,které pak vyhodil,ptákoviny u ťongů a spolužáci si ťukali na čelo.

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:44:13
  9. [32] a.... [*]

    no s tím kapesným je to problém, dnes je velká sociální diferenciace a to dítě si musí uvědomit, jaké jsou poměry rodiny.
    To pak budou diskuse o tom , proč má ona na měsíc 200,- a spolužák se samejma čtyřkama 3000,-

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:38:40
  10. avatar
    [30] Odemětobě [*]

    Harantka: na ZŠ byla taxa jiná-za jedničku Kč 10.Jedničky třeba z výtvarky se braly za "malou",byly za 5 Kč.Nás ty peníze nebolí,protože zase neplatíme mobily,kluk si ušetří na boty,holka si neříká o 60 Kč na lak na nehty atd.Spolužáci mají kapesné většinou vyšší.A ještě jim rodiče dávají každý víkend peníze na diskotéku.

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:33:31
  11. avatar
    [29] iljanka [*]

    Někde jsem četla, že není dobré dávat dětem peníze za známky, ale moje děti je dostávaly a dávaly je i svým dětem a určitě se nikdo z nich neučil jen pro ty peníze. Určité kapesné by mělo mít každé dítě, aby se naučilo hospodařit a také pro jeho dobrý pocit nezávislosti. A věřte, že ta vaše malá si bude pamatovat, že krást se nemá. Horší to bude , až vyroste a uvidí kolem sebe ten bordel, který tu teď je, že krade a lže pomalu každý druhý, hlavně ti, co jsou u moci. Ale to je už jiná kapitola a já doufám, že až ona vyroste, tak to snad už nebude.

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:33:27
  12. [28] a.... [*]

    bobužel mám taky zkušenost-dcera ukradla v obchodě náušnice(byla to nějaká společná akce s kamarádkama) a chytla ji ostraha, pak mi volali, abych si pro ni přišla. Tenkrát jí bylo asi 10, musím říct, že se to od té doby neopakovalo(teď je jí 13).Ten jeden cirkus a ostuda, která kolem toho byla jí stačila.
    Myslím ale, že když děti kradou peníze rodičům, tak je to problém závažnější(v tom obchodě je to takové anonymní-oni maj pocit, že ty věci vlastně nikomu nepatří).Vzhledem k tomu, že jste jí důkladně promluvili do duše, myslím, že si uvědomila, že udělala něco hnusnýho a že to už nezopakuje.
    Dejte si velký pozor na špatný vliv nevhodných kamarádů- s tou dívkou bych jí zakázala se vídat.No ztacená důvěra v dítě je fakt blbá věc, no ale pokud má výčitky svědomí a stydí se za to, tak jste to zvládli.

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:32:41
  13. avatar
    [26] Kelly [*]

    Hlavně nezatracovat, jinak se uzavře do sebe. Chce to hodně mluvit - o škole, kamarádkách, módě, občas chňapnout pod křídlo a něco pěkného koupit, ať má radost a pocit, že se může také něčím novým pochlubit. Poslat ji na nákup a drobáky ji nechávat, občas jí do ruky vtlačit nějakou tu kačku a třeba i ta 50 - 100 na měsíc by nebyla špatná. Ať má holka pocit, že může sama za sebe v něčem při nákupech rozhodovat. Ale připomínat, že nemůže mít v životě všechno a na "hadrech" svět nestojí - i když to v jejím věku možná takhle vypadá.

    superkarma: 0 02.09.2005, 09:02:33
  14. [25] miramff [*]

    Jo a este aby som to dala na pravu mieru, sice som za znamky dostavala peniaze, ale ucila som sa pre seba, a myslim, ze to netrvalo ani celu zakladku, len par tried. A ucila som sa dobre aj potom. Vystudovala som anglicky gympel a matfyz na UK v Prahe a teraz som na PhD, takze tak. A uz tri roky si zarabam popri skole, posledny rok naplny uvazok. Tak sa neboj, to kradnutie nemusi vobec nic znamenat a moze s nej kludne vyrast vzdelana a inteligentna osoba a nie ziaden vagabund. drzim palce.

    superkarma: 0 02.09.2005, 08:57:52
  15. avatar
    [22] Odemětobě [*]

    Harantka: Nám zase přišlo nevhodné dávat kapesné jen tak bez zásluh.Někdo zas platí děti za pomoc v domácnosti.Toto jsme odvrhli,protože rodinu bereme jako tým,kde jsme jeden závislý na druhém a musíme si vzájemně vypomoct.6e se učíme pro sebe mi rodiče vtloukali taky,ale proč to nepojmout jako zaměstnání.Když jedu na školení,taky to zaměstnavatel proplatí.Ale neučí se pro peníze,jsou docela ambiciózní,kluk chce na medicínu,holka studovat sociologii a ekonomiku.

    superkarma: 0 02.09.2005, 08:45:42
  16. avatar
    [20] Žábina [*]

    já na tom nevidím nic špatnýho, byla chudák naočkovaná tou kamarádkou, která má první poslední
    jestli jste si to vysvětlili a ona pochopila, že takhle to nejde, myslím že není co řešit

    superkarma: 0 02.09.2005, 08:44:23
  17. avatar
    [18] Odemětobě [*]

    Dceři bych vysvětlila,že krást je špatné a okrádat člena rodiny ještě horší.U nás doma byl vždy volně přístupný alhohol,i drahý tuzexový,ale já jsem téměř abstinent,alkoholika to ze mě neudělalo.V mojí rodině mohly volně ležet jakékoliv peníze,nikdy se neztratil ani haléř,od určitého věku děti i chodily vybírat z bankomatu-znaly PIN.Nevím,jestli vychováváme správně,ale jsou placení za známky,na 8letém gym.je tato taxa:1-50 Kč,2 a 3 nic,za 4 vrací 25,za 5 vrací 50 Kč.Takže si příjdou v průměru na 600 Kč měsíčně.Z toho si platí mobil.Platíme jim i za výpomoc ve firmě.Nikdy jsme nekontrolovali,za co utrácejí,ale za drogy to nebylo.Když chtějí cokoliv na oblečení,promluvíme si o tom(jestli je jejich volba rozumná,občas to bývají úlety)a peníze dostanou.Syn "ulítává" na značkových sportovních botách,tak si na ně musí vydělat.Celý život je něco za něco,má dáti-dal.Tak ať si zvykají od mala.Taky chodí nakupovat,takže dobře vědí co stojí rohlík nebo Fanta a kilo jejich oblíbené zmrzliny,takže si pak sakra rozmyslí sníst ji na posezení.

    superkarma: 0 02.09.2005, 08:31:08
  18. [16] miramff [*]

    Musim sa priznat, ze ako mala som tiez "kradla". Nikdy vsak nie nejake velke sumy, vzdy to bolo tak 20 korun. Raz som sa pokusila v obchode dokonca ukradnut tatranku, alebo co to bolo. Najhorsie bolo, ze ten obchod je na ulici kde byvame a robila v nom susedka, ktora ma okrem ineho casto strazila, ked mamka bola s tatkom v praci. Ked ma pristihla, co ine sa mohlo stat, tak som sa strasne hambila...a to nehovorim o tom, ako sa asi hambili nasi. Nejako to preslo, priznam sa, ze neviem presne ako. Mala som vtedy ja neviem 5,6 rokov, plus minus. Asi to bolo prechodne obdobie, neviem, pretoze tiez sme mali vsetkeho dostatok a nemala som pocit, ze by mi nasi tu tatranku nekupili. Ked som zacala chodit do skoly a dostavat znamky, tak som si uz poctivo "zarabala". Za kazdu jednotku som dostala 5 korun, za dovjku 2 koruny a za trojku a horsie som uz musela vracat. A kedze som bola strasny zgrlos, tak som sa radsej dobre ucila, nez aby som musela vracat. No a potom som si z nasporenych peniazkov mohla kupit to co som chcela sama. A bola som na seba hrda, lebo som si ich zarobila sama. Asi toto bol dovod, preco ma to blbe obdobie preslo, zistila som, ze poctiva praca je lepsia :-)

    superkarma: 0 02.09.2005, 08:09:05
  19. avatar
    [15] Amálie [*]

    Jen jí nevěřte a dlouuho jí dávejte pocit, že se na ní zlobíte, tim tohle chování jedině podpoříte Co kdybyste jí kapesné dávali taky na smluvené "místo"...

    superkarma: 0 02.09.2005, 07:20:15
  20. avatar
    [14] zonan [*]

    Zdenko, zklamaná bych byla jen v případě, že se to bude opakovat. Vem to z tý pozitivní stránky. Pokus o krádež se uskutečnil doma, přišlo se na to a viník byl potrestán. Tohle je zkušenost na celý život. Myslím, že jste jí z manželem dali velmi důkladně najevo, že tuto činnost společnost netoleruje a po takovémto činu přichází trest. Jen ji, prosím, netrestejte příliš dlouho.
    Souhlasím s Irkou1.

    superkarma: 0 02.09.2005, 07:06:51
  21. avatar
    [13] Irka1 [*]

    Léthé: .....na penize a vykradani obchodu jsem nebyla ale zas jsem kradla kytky .

    Sousedce jsem je oskubala a dala je do vazy na nasi zahrade .....babu tenkrat mohl trefit slak.....ona mela u plotu orvanej zahon a my za plotem meli nadhernej puget . Jako zlodej bych se moc dobre neuplatnila, takze jsem to uz vickrat nezkousela .

    Dlouho, dlouho jsem musela doma pracovat a ziskavat duveru .

    superkarma: 0 02.09.2005, 02:34:10
  22. avatar
    [12] Léthé [*]

    Irka1:jo...až teď mě to trklo Izabelka nekradla ...tu ofinku si ustřihla sama fakt opravdu

    superkarma: 0 02.09.2005, 02:29:24
  23. avatar
    [11] Léthé [*]

    Nyotaimori: pálit CD zadarmo je taky zlodějna? Tyjo....já jsem čorkař, ani o tom nevím .
    Bohužel, na černo jezdit nemohu …mé auto bez benzínu nejede . A i tak ……v tomto jsem dost posera .Holt jsem na ty šuměnky

    superkarma: 0 02.09.2005, 02:27:41
  24. avatar
    [10] Léthé [*]

    Irka1: Jo kradla (nechybí ti něco? )….a jsem na to hrdá…..já to dokázala . Byla to taková šuměnka, tenkrát v roce cvajn, za pár haléřů….dvě kolečka, jedno bílé, jedno hnědé. A ani nevíš, jaký jsem měla tenkrát strach . Jsem fakt dobrá .

    superkarma: 0 02.09.2005, 02:23:44
  25. avatar
    [8] Irka1 [*]

    Léthé: ty si kradla v obchode? .......bejt tvej rodic, tak ti za to ustrihnu ofinu az u hlavy .

    superkarma: 0 02.09.2005, 02:14:44
  26. avatar
    [7] Léthé [*]

    Nyotaimori: Ale no tak …já jsem asi v deseti letech ukradla v obchodě šuměnku …byla to sázka s kamarádkami…a od té doby jsem se další čorky nikdy neodvážila . Tenkrát to byl pro mě ten maximální hrdinský čin …ale v článku jde o úplně něco jiného a mě nezbude, než souhlasit tím, s čím souhlasí Eva….tudíž s Irkou .

    superkarma: 0 02.09.2005, 01:57:49
  27. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    Z_alka: nemyslim si, ze ma vsechno a nemyslim si, ze je dobre, aby mela vsechno.
    Souhlas s Irkou.

    superkarma: 0 02.09.2005, 00:58:27
  28. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Irka1:

    superkarma: 0 02.09.2005, 00:35:54
  29. avatar
    [3] Irka1 [*]

    Dceri vysvetli, ze lidem kterym se neda verit, tak musi byt pod dohledem (pro vas to bude znamenat, ze dcera bude pod kontrolou co kde dela, zadny courani, hodne povinnosti a drzet ji zaneprazdnenou).....to se ji libit nebude, ale pozna jak tezky je ziskat vasi duveru zpatky.

    Lhani a kradeze patri k detstvi, je to takovy ozkouseni, kam az muzou jit a co se stane.
    Nebudte zklamani, neznamena to, ze vam nevyroste hodna holka.

    Ale ukazte ji, ze ziskat zpatky vasi duveru neni zadarmo .

    superkarma: 0 02.09.2005, 00:23:39
  30. avatar
    [1] Mici [*]

    Snad si to uvědomila a bude to dobrý. Každý může šlápnout vedle . Myslím, že bys ji neměla zatracovat a spíš si s ní ještě o celé věci promluvit.

    superkarma: 0 02.09.2005, 00:09:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme