Domácnost

SOS - Dvě děti a psa nezvládnu (dovětek)

Přišel nám dopis od Denisy, která vás včera prosila o radu. Bohužel se v mnoha reakcích dočkala jen výkřiků fúrií, které jsou na našem magazínu dost často pravidlem. Možná se to dá omluvit tím, že poslední dva dny visí „něco divnýho ve vzduchu“, ale ani tak není nejlepší způsob vylít si svoji vlastní žluč na někoho, kdo má asi dost velký problém. Diskusní server typu Žena-in k tomu sice přímo vybízí, ale hranice by být někde měly.

Takže tady je Denisina odpověď vám, čtenářkám.


Milé ženy,
mít zájem o inkvizici, obrátím se fakt jinam než na tento server. Ale to se samozřejmě netýká všech. Za názory a rady děkuji, to odsouzení od některých z vás bylo dost hustý a hlavně nepodložený. Kdybych nevěděla, že se mám o psa starat, co nejlépe dovedu, a neměla ho ráda tak, jak mám, tak tu věc vůbec neřeším. Pravdu měla Gerda nebo kdo označil ty bígly jako chlupatý neštěstí :).

Tři roky lítám s Artem, který je ještě v rámci bíglích možností  docela dobrej v chůzi na volno, tzn. pokud nenatrefíme na háravku nebo zajíce, tak se s ním většinou i vrátím domů. Přes četné pokusy o normální chůzi na vodítku, aby pes nevypadal jako vysavač a já jako na pastvě s línou kozou, to není ono a ani se dost nevylítá. Denně mi to společné venčení, dříve s pupkem, pak jen s kočárkem a teď s obojím, zabere cca 4 hodiny. To jen orientačně pro ty, co si myslí, že čtyřletý pes nepotřebuje tolik pohybu. Dětské plavání a klubíky provozujem, ale pak zase metelíme ven. Každá nemoc, ať už moje nebo dcerky, znamená jít ven, dokud nejsou horečky, pak musí místo oběda z práce přiletět manžel. Ten má jinak psa samozřejmě na starost ráno a večer na ty kratší procházky, ale živí nás jen jeden, tak holt pracovat musí. Ale asi nemá smysl tady tvrdit, jak ho máme rádi, jsme věčně venku, o víkendu na výletech a o prázdninách se psem ve stanu.

Podle některých jsem zjevně kreatura, když si myslím, že by se mohl třeba mít i lépe u někoho, kdo by se mu věnoval naplno celý den a měl ještě k tomu zahradu. Včera se mi malá v postýlce pokakala, bulela a byla nešťastná. Jak dlouho nevím. Stalo se to zrovna, když já byla venku se psem, protože si nedal říct. K diskusi jsem se dostala dneska až teď, protože jsem byla dopo venku, uvařit, uklidit, odpo venku, pak rychle hřiště - maminy nemají rády přítomnost psů, zajet rychle na nákup, uvařit, uložit atd., žehlit a psát diplomku.

Takže teď se do mě pusťte, že nechávám doma samotný dítě a mám nevychovanýho psa. Oboje je pravda, přestože pes se po pubertě dost zklidnil a snahy o výchovu byla od začátku velké.

To minulý SOS mi dalo ponaučení, vždycky se radši spoléhat na sebe a poradit si taky sama. Tím nechci říct, že mi dělá problémy kritika, ale některý reakce jsou dost (nejen v mém případě) jednoduchý.

Koho by zajímal Artův další osud, zřejmě půjde na kastraci, aby se přestal toulat po celý P-10, když se zamiluje. Pak padne dost tisíc na speciální výcvik a nakonec musím zlomit jednu paní, který zemřel pejsek, na pravidelné dlouhé vycházky.
 
Denisa

   
27.10.2006 - Dům a byt - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [336] Suzanne [*]

    Kdyby bylo lidstvo zodpovědné, už dávno by vymřelo

    superkarma: 0 29.10.2006, 21:52:13
  2. avatar
    [335] bonda [*]

    Oni často nepomyslí lidi, co obnáší pořídit si dítě, a nemůžou ho nechat utratit ani podat si inzerát.

    superkarma: 0 29.10.2006, 21:46:41
  3. avatar
    [334] Asdareel [*]

    Bóbika: No a to mu mám za zlé. Že prostě nepomyslel na to, co takový pes obnáší. Proto bych každému doporučoval, aby si pořízení psa dvakrát dobře rozmyslel.

    superkarma: 0 29.10.2006, 21:16:23
  4. avatar
    [333] vininka [*]

    Bóbika: Dala bych ho taky utratit.Tedy ne psa,ale toho kamaráda! Fujtajbl,zase se mi zvedl tlak....

    superkarma: 0 29.10.2006, 19:18:24
  5. avatar
    [332] Suzanne [*]

    Asdareel: 291,2 - souhlasím.

    superkarma: 0 29.10.2006, 19:12:15
  6. avatar
    [329] pajda [*]

    Asdareel: myslím, že jsi jako vždycky nepochopil podstatu diskuze. Řešení toho, že matka na mateřské nezvládá svoje povinnosti totiž není zbavit se něčeho, ale přeorganizovat život a povinnosti tak, aby to zvládnout šlo. Tady se ovšem zjevně uvažuje tím jediným způsobem - momentálně se mi nechce se psem = pes poletí z domu. Za chvíli budou děti dvě, nebude se to zvládat už tuplem a jaký bude postup potom? Povinnosti kolem psa, byť i beagla, totiž nejsou tak světoborné, aby mohly někomu zabírat podstatnou část dne...a nechat psa utratit zjevně nemůže, když není její. A speciální výcvik za několik tisíc si taky představit nedovedu, když jedna hodina na cvičáku stojí kolem 150,-Kč a je jich zapotřebí kolem deseti, aby pes zvládl základní poslušnost.

    superkarma: 0 29.10.2006, 16:51:09
  7. avatar
    [328] Asdareel [*]

    Řekl bych, že se Denisa ovšem chce zbavit psa ještě velmi šetrným způsobem. Spousta lidí by ho prostě v této situaci nechala utratit a ještě by tím hladce sprovodili ze světa i ten problém, že se pejsek bude trápit.

    superkarma: 0 29.10.2006, 16:02:15
  8. avatar
    [327] Asdareel [*]

    Vivian (266): "Když napíšu úvahu o tom, že se asi zbavím psa, tak není divu, že se objeví někdo, komu se to nebude líbit..."

    Dokonce mám pocit, že se kolem toho strhne větší povyk, než kdyby se někdo chtěl zbavit dítěte

    superkarma: 0 29.10.2006, 16:00:20
  9. [326] Rikina [*]

    Lilinka: náhoda. Hledala jsem, není-li v některé chovatelské stanici na prodej štěně afghána.

    superkarma: 0 29.10.2006, 14:00:32
  10. avatar
    [325] jednapani [*]

    rek11: Proč jsi teda rovnou Denise nenapsala "Já si toho psa vezmu"????

    superkarma: 0 29.10.2006, 13:08:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [323] Suzanne [*]

    Z_U_Z_U:

    superkarma: 0 29.10.2006, 11:21:55
  2. avatar
    [322] rek11 [*]

    cmelda: taky jsem měla z češtiny jedničku nemám důvod proč tu psát jinak ..je to stejně jak do dubu a ani datel nehledí na pravopis

    superkarma: 0 29.10.2006, 09:16:55
  3. avatar
    [321] Lilinka [*]

    Rikina: Ty jsi Columbo

    superkarma: 0 29.10.2006, 08:40:26
  4. avatar
    [320] rek11 [*]

    No mě na to asi nejvíc štve že my bychom zrovna třeba takového psa vzali.mám s výcvikem zkušenosti a dvě děti co jsou schopny utahat cokoli.Jen se mi zkrátka nelíbí ten přístup.A vůbec se nedivím tomu inzerátu.Majitelka se toho psa zjevně chtěla zbavit,což jsem chtěla dát tím románem bez teček a velkých písmen najevo.Vůbec mě to nepřekvapuje Jinak doufám, že jsem překvapila ukončenými větami.Já jen tak, že to taky umím

    superkarma: 0 29.10.2006, 08:17:07
  5. avatar
    [319] Z_U_Z_U [*]

    Tak jsem koukala na odkaz na www.haf haf.cz.... inzerát ohledně darování Artíka byl podán 21.10.2006 16:30:15 Očividně tedyx už bylo rozhodnuto, že hafuša půjde z baráku... v tom případě nechápu, proč tohle S.O.S. Když napíšu článek takovouhle formou, požádám o názor, musím počítat s tím, že ne vždy mi může být příjemnej. Proč autorka nenapsala...hledám domov pro bíglíka, nevíte o někom?

    superkarma: 0 29.10.2006, 07:54:55
  6. avatar
    [318] Z_U_Z_U [*]

    Suzanne: nejsem vztahovačná, jen babičku jsem tu tuším zmínila já, proto jsem se toho takhle chytla

    superkarma: 0 29.10.2006, 07:37:20
  7. avatar
    [317] Suzanne [*]

    Z_U_Z_U: rek11: děvčata, nebuďte vztahovačná Napsala jsem svůj názor a to, že se necítíte být součástí jednoho ze dvou táborů, o nichž jsem psala, je mi úplně fuk

    superkarma: 0 28.10.2006, 23:54:57
  8. [315] Rikina [*]

    Inzerát na www.haf-haf.cz:

    "Do dobrých, trpělivých rukou předáme našeho tříletého bígla Arta bez PP. Čekám 2.mimčo a přestávám to všechno v Praze v bytě zvládat.Jako každý bígl potřebuje a miluje hodně pohybu.Nejlépe někomu se zahradou, kdo toto plemeno zná a má pro něj pochopení."

    Ten inzerát je aktuální. Takže kastrace a speciální výcvik? Hmm...

    superkarma: 0 28.10.2006, 23:40:38
  9. avatar
    [314] cmelda [*]

    vininka: prepisu to jo, ale to neni pripad rek11

    superkarma: 0 28.10.2006, 21:15:20
  10. avatar
    [313] vininka [*]

    Z_U_Z_U: Ale původně jsem myslela k lidem.Já,ač jsem měla z češtiny vždy jedničku,se taky občas přepíšu.....

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:47:27
  11. avatar
    [312] vininka [*]

    Nejlépe k obojímu.........a taky třeba k dýním a děts.pokojíčkům

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:45:54
  12. avatar
    [311] Z_U_Z_U [*]

    vininka: ke zvířatům, nebo k lidem?

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:38:44
  13. avatar
    [310] vininka [*]

    Trochu tolerance bych prosila.....

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:21:19
  14. avatar
    [309] Meander [*]

    Vivian: játotedazkusym

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:08:24
  15. avatar
    [308] rek11 [*]

    Meander: můžeš

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:01:29
  16. avatar
    [307] Vivian [*]

    Meander: rek11 je ultraliberál neuznává interpunkcy a pravopis takže si to hold budeš muset nějak přebrat sama

    superkarma: 0 28.10.2006, 19:00:35
  17. avatar
    [306] Z_U_Z_U [*]

    Vivian: SOUHLAS

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:56:22
  18. avatar
    [305] Meander [*]

    rek11: Ten poslední příspěvek je kvíz? Zaškrtni správnou odpověď?

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:53:03
  19. avatar
    [304] rek11 [*]

    Meander: ano ty ne?

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:49:30
  20. avatar
    [303] Vivian [*]

    Mně je ale fakt smutno z lidí, kteří berou zvíře jako věc, a když s ním začnou být nějaké starosti, tak se jí (byť někdy s těžkým srdcem) zbaví...

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:35:34
  21. avatar
    [302] Vivian [*]

    Tak jsem si pročetla tu diskusi u prvního článku a nemám pocit, že by to byla nějaká "inkvizice"... (To si někdy schválně přečtěte něco o inkvizici, aspoň ve slovníku cizích slov Proti té jsme tady ještě všichni zlatý ) Akorát to prostě bylo zase tak, že tam padaly různé názory (což znamená i názory, které se vzájemně neshodují, že... ). A jako vždycky, když se v diskusi sejdou protichůdné názory, začne být trošku husto.
    Když člověk nechce slyšet různé názory, tak proč sem píše S.O.S.? Proč se ptá, když nechce slyšet odpovědi?
    Už to tady tak funguje x let... Pod 99% články na kontroverzní téma se strhne vášnivá diskuse. Když napíšu úvahu o tom, že se asi zbavím psa, tak není divu, že se objeví někdo, komu se to nebude líbit...

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:34:03
  22. avatar
    [301] Meander [*]

    rek11: Nezlob se, nechci se tě dotknout, ale ty tomu svému psanému projevu rozumíš?

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:26:16
  23. avatar
    [300] rek11 [*]

    a to samozřejmě nemluvím o výcviku aby pes uměl kdykoli poslechnout kohokoli z rodiny a aby přežil nálety té mé mladší setsry....dnes přežívá u babičky nálety mých dvou holek akorát když se ho snažili zalehnout tak protestoval

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:21:34
  24. avatar
    [299] rek11 [*]

    pajda: já to tu nechtěla psát ale zřejmě mi nic jiného nezbyde....mám matku kupodivu a ta si vždy....bůhvíproč pořídí zvíře....nikdy se nestalo že by u ní dýl vydrželo.....když jsme se stěhovali z phy slíbila že je to kvůlu psovi..ten šel pryč protože byl nezvladatelný,ten druhý taky..německý ovčák....pak jsem si vybrečela psa....byl na terase drhla jsem ho nad odtokem a 4 dny aby jí nesmrděl(pejsek byl z utulku vodu zrovn a nemiloval ale držel) pak že ho po schodech nemám přenášet že z něj budou padat chlupy.....tak jsem na něj pořídila tašku...byl naštěstí malý nevím jak bych to uhrála s ovčákem nakonec že se jí pes nelíbí ať vypadne...tak jsem nejdřív řekla že jdu též a bydleli jsme jeden čas mimo barák což se taky nelíbilo....bylo mi 16 nakonec pejsek šel k babičce já k milé mamince ....mám mladší sestru pořídili ji bišonteriera....nakonec se ho zbavili protože s ním byla práce....pak německý ovčák...prý ho někdo ukradl...a dvě kočky....obě mají hezký hrobeček...a VŽDY tisíc důvodů proč dát to zvíře pryč...kdyby to pisatelka chtěla udělat a opravdu by jí to bylo ze srdce líto napíše SOS o tom kdo si veme pejska

    superkarma: 0 28.10.2006, 18:15:33
  25. avatar
    [298] vininka [*]

    pajda:

    superkarma: 0 28.10.2006, 16:08:57
  26. avatar
    [297] Z_U_Z_U [*]

    Ťapina: líp bych to nenapsala

    superkarma: 0 28.10.2006, 15:59:35
  27. avatar
    [296] pajda [*]

    Já pořád nevidím základ problému. On to totiž není jen pes, kdo vyžaduje vycházky - všechny, co jsme dítě měly víme, že i s malým děťátkem se MUSÍ denně ven. A co bude Denisa dělat, až bude mít druhé a povinné vycházkly s tím prvním nezvládne? Na kastraci to asi nebude...chápu, že když se pes sbalí a letí někam do pryč, tak je to problém, ale aspoń můj pes se zatím vždycky vrátil a její zjevně taky. Vycvik by měl pomoct a vzít psa ven je otázla několika vteřin - než se mu nasadí obojek. Stejně se ven musí s dítětem, tak nač ten problém? Krmení granulemi je taky rychlé, krátké povinné venčení zvládá manžel...možná by stačilo zamyšlení nad tím, CO je vlastně podstata toho problému.

    superkarma: 0 28.10.2006, 15:50:04
  28. avatar
    [295] vininka [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 28.10.2006, 15:11:23
  29. avatar
    [294] Ťapina [*]

    Tady je základní nedorozumění v tom, že lidi, kteří by psa zdomu nedali stejně, jako by nedali dítě nebo babičku, jsou považování za někoho, kdo klade mezi psa a člověka rovnítko. Není tomu tak. Jsou věci, které bych lidskému členu rodiny neudělala, ale psímu je udělám (nevpuštění do určitých částí bytu, nedovolení určitých činností, manipulace se psem i přes jeho odmítavý postoj). A pak jsou věci, které se podle mého názoru nedělají ani lidem, ani psům, a tam patří vykopnutí z domácnosti. Proto ještě nejsem úchyl, co má psa místo dětí.

    superkarma: 0 28.10.2006, 13:42:57
  30. avatar
    [289] rek11 [*]

    Suzanne: já jsem nic takového nepsala..... jen si nemyslím že by to byla věc která nic necítí a za kterou nemusíme nést odpovědnost

    superkarma: 0 28.10.2006, 09:33:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme