Bulvár

SOS - dvě děti a psa nezvládnu


Téměř před čtyřmi lety jsme si s tenkrát ještě přítelem pořídili beaglíka.
Za tu dobu, co ho máme, jsme si toho s Artem spoustu zažili i užili, ale tomu doopravdy asi porozumí jen ti, kteří toto plemeno znají. Je to zkrátka
svéhlavička lovecká. Miluje a hlavně potřebuje kvanta pohybu, takže jsem mu přikládala i zásluhy za zdravý průběh prvního těhotenství :)  Jedno dítě a psa jsem ještě zvládla, ale teď čekám další mimi a začínám mít obavy, co dál.
Jsem v poslední době strašně unavená z těch pravidelných denních výšlapů a nedělám si moc iluze, že se s dvěma dětmi únava zmenší, manžel přijde domů dřív a pes přestane chtít ven. Samozřejmě si k tomu ještě v duchu nadávám, že mi to taky mohlo přece dojít dřív, nejlépe před čtyřmi lety.

Tak jsem si řekla, že bude nejlepší obstarat mu nový adoptivní domov, kde se mu budou moci věnovat lépe než já. To se snad i podařilo, ozvala se velmi sympatická paní z malého města s domem se zahradou (my bydlíme v bytě). Jenže pak přišlo to dilema. Kromě toho, že odchod v podstatě prvního dítěte příšerně obrečím já sama, mám starost, jak to přijme dvouletá dcerka - jsou to velcí kamarádi a také si nedokážu představit, jak zareaguje pes. Máte někdo podobnou zkušenost? Jak dlouho si děti můžou pamatovat a stýskat se jim po pejskovi ? Vzaly jste si darovaného psa a začal vás respektovat hned od začátku, nebo to trvalo dlouho?
Díky Denisa

Milá Deniso,
tak to by mi utrhlo srdce. Já vím, že toho je na vás teď moc, ale nešlo by to řešit nějak jinak? Zkuste dát ve vašem městě inzerát, jestli by vám nějaká dobrá duše nepomohla s venčením. Třeba už nějaké větší dítě, kterému rodiče pejska nedovolili. Bude šťastné a vy se psa nemusíte zbavovat...



   
26.10.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [83] Lilinka [*]

    Rikina: Dovolím si nesouhlasit. Bígl JE pes, ovšem potřebuje dobré vedení a to má asi málokdo... Já se svým bíglem nemám nejmenší problém A to jsme ho museli dávat do kupy po tom, co jsem si ho dovezli z výzkumáku

    superkarma: 0 27.10.2006, 14:15:28
  2. avatar
    [82] Suzanne [*]

    Po některých reakcích mám pocit, že bych se klidně připojila k těm, co považují psa za věc

    superkarma: 0 27.10.2006, 13:57:12
  3. avatar
    [79] pajda [*]

    Jupíí: ale ta diskuze JE k článku. Ona se přece ptá, co na to pes a co na to dítě - takže se jí tady všechny snažíme vysvětlit, že pro psa to bude zřejmě dilema na celý život...a upřímně si myslím, že pro dítě taky. Ostatně sestřiny děti k nám taky jezdí "za pesjanem" - a to k nám jezdí opravdu málokdy. A napsat někomu, že jeho rozhodnutí je špatné a důsledky budou trvalé a těžko napravitelné je to, proč se ty články píší, nebo ne?

    superkarma: 0 26.10.2006, 19:49:01
  4. avatar
    [78] Žížala [*]

    Jupíí: už to dneska někam napsala Viv - tady se NIKDY pod článekm nerozebírá otázka na kterou se ptá autor článku

    superkarma: 0 26.10.2006, 19:22:52
  5. avatar
    [77] fialinka [*]

    Deniso, nemůžeš zapojit známé nebo rodinu? My máme psa v paneláku, děti zatím nemáme. Pes je docela často u babičky na zahradě nebo nám ho venčí tchýně (to vše po předchozí vzájemné dohodě, brali jsme ho nečekaně z útulku a bez toho, aby mi pomohli, bych ho nebrala) - pes je v pohodě, tyhle své náhradní paničky miluje (i když naštěstí ta nej panička zůstávám já), prostě zvykl si. S tímhle systémem to určitě půjde zvládnout i při dětech...
    na druhou stranu chápu, že pokud tyhle řešení selžou, je možná lepší psa zajistit jinak, časem si určitě zvykne pes i malé děcko - mně by to ale bylo hrozně líto

    superkarma: 0 26.10.2006, 19:21:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [76] Jupíí [*]

    pajda:Ťapina: JÁ tohle chápu, ale paní v článku je evidentně rozhodnutá jinak. Ozvala jsem se , jen proto , že článek je o voze a diskuse o koze. Chápu i to, že v 99% rodin by příchod druhého dítěte pro psa neznamenal vyhazov. Jenže tahle paní už je rozhodnutá, obstarává pesanovi domov ( sympatická paní na venkově), a řeší už jen detaily.

    superkarma: 0 26.10.2006, 18:26:32
  2. avatar
    [75] pajda [*]

    Jupíí: a co zvládne pes už nezajímá, že? Podívej, zkus se rozmyslet, že asi nezůstane jen u psa...nedávno tady byl článek o holce, která postupně dala pryč kočku, morče, želvu , psa a já nevím co ještě a hodlá si pořídit koně...zřejmě ho taky dá pryč, jakmile zjistí, že je s ním práce. Zvládnout se to samozřejmě dá, jen je zapotřebí trošku přemýšlení. Ostatně dospělý pes - ani beagle - se nemusí venčit pořád. Osobně bych sehnala kamarádky na výpomoc a chodila ven tak, jako všechny ostatní maminy - pěkně ve skupince. Jiná věc by byla, kdyby pes třeba napadal děti, ale to se zjevně neděje.

    superkarma: 0 26.10.2006, 18:15:51
  3. avatar
    [72] Ťapina [*]

    Jupíí: Zkušenost jsem jí napsala taky, nechť si to přebere Přesun dospělého psa musí mít jó vážné důvody a tenhle to není.

    superkarma: 0 26.10.2006, 16:25:10
  4. avatar
    [71] Jupíí [*]

    Koukám, že Denisa se zajímá, kdo má zkušenosti s přijímáním nebo darováním psa :-)) A vy ji tady mlátíte láskou k čtyřnožcovi. Uznala sama, že psa nezvládá, chce se ho zbavit celkem slušně a musí poslouchat pindy o odkládání dětí. Snad je holka rozumná a dokáže odhadnout co zvládne a s čím bude mít problémy .

    superkarma: 0 26.10.2006, 16:23:27
  5. [70] tornado-lou [*]

    co si o cele otazce venceni psa, popripade darovani mysli manzel?

    superkarma: 0 26.10.2006, 14:24:21
  6. [69] tornado-lou [*]

    Pavla_b: ja sem si rikala, ze asi neco z toho nemaji, protoze kdyby byl pes poslusny a za barakem meli les kde by se vybehal, zatimco mamca by vozila v kocarku dite a pomalu capala s druhym, tak by asi nebylo co resit.

    superkarma: 0 26.10.2006, 14:21:23
  7. [68] Pavla_b [*]

    tornado-lou 42: no jasně, chápu, je potřeba určité prostředí a vychovaný pes...
    mě jen trošku zarazilo představa, že doteď možná fungovaly procházky pes se škrtí na vodítku a panička za ním vlaje...tím pádem chápu strach z toho, že to v těhotenství a s dítětem není možné...já jsem tak nějak předpokládala, že pes není při procházce pořád na vodítku...
    ale možná je..a právě proto je tu takový problém

    superkarma: 0 26.10.2006, 14:13:16
  8. [67] 7kraska [*]

    Taky potkavam venku plno matek s kocarky a psy. Jednu dokonce s kocarkem pro dvojcata a psem. Tedy nechapu, jak to dela, ale kdyz si poridila psa, tak to asi mela rozmysleny predem, kdy chce mit deti a jak to bude zvladat s obojim.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:56:45
  9. avatar
    [66] Ťapina [*]

    Alenka0010: Přesně tak, šunka se psům nekupuje, v posteli s námi nespí, když se má jet někam, kde to psi zrovna nemají v lásce, tak se zhodnotí priority a buďto se jede bez psů, nebo to psi musí přetrpět, ale jede se. Takže si nemyslím, že bych je kladla na nějaké prvořadé místo. ALE! Když jsem si hledala práci, bylo jednou z důležitých priorit, abych stíhala venčení psů, kdyby mi někdo nabízel dobře placené místo s tím, že bych ale psy musela dát pryč, neexistovalo by. Jednou jsem si je na sebe uvázala, tak se o ně postarám až do konce.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:51:28
  10. avatar
    [65] Alenka0010 [*]

    sunshine: no, já teda to nikdy nijak neřadila, jestli na prvním, na třetím nebo na desátým , brali jsme psa jako člena rodiny. Každej to má asi jinak, u nás pes nikdy nespal v posteli a nekupovala se mu šunka. Ale znám lidi, s kterýma psi v posteli spí a jsou úplně normální, ovšem děti mají už velký a nebydlí s něma. Pro mě je pes jako dítě, mám ho ráda a nikomu cizímu bych ho nedala. Zatím jsem ale nebyla postavená před nějaký vážnější dilema, jestli dítě nebo pes...samozřejmě kdyby mně hořel barák nad hlavou, půjdu nejdřív zachránit děti, a pak teprve psy.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:43:03
  11. avatar
    [63] Žížala [*]

    Moje známá přišla s dcerou k babičce která měla milion koček. Na stole rozbalená šunku v papíru, kočky lezly všude a cpaly se salámem a babka po chvíli říká malý "Janičko vem si kolečko šunky, Rozára (kočka) už nechce"

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:31:47
  12. avatar
    [62] sunshine [*]

    Rikina: určitě se to zvládnout dá, ale je důležité si stanovit priority. Já někdy úplně žasnu co se poslední dobou děje, že pes je skoro na 1.místě. Přijde mi to hodně přehnané.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:28:54
  13. [61] Rikina [*]

    sunshine: dá se to. Taky jsem zvládala kojence, dvouleté dítko a psa, v paneláku.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:25:45
  14. avatar
    [60] Ťapina [*]

    sunshine: Já denně potkávám při venčení desítky maminek s kočárkama, které nehledají problémy tam, kde nejsou, ale prostě vezmou všechny, kdo zrovna chtějí ven, a jdou Holt nedopřejou svým dětem potěšení z barevných umělohmotných domečků na hřišti, ale dají jim do života něco jiného.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:23:25
  15. avatar
    [59] Žížala [*]

    No je fakt že jak píše sunshine - že než mít toho psa za každou cenu a doma ho spíš "trpět" než se z něj radovat - tak to radši fakt ne

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:22:53
  16. [58] Rikina [*]

    Ťapina: a s trochou škodolibosti by se mi chtělo dodat, že jeden pes není totéž, co jeden beagle.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:20:50
  17. avatar
    [57] sunshine [*]

    Ťapina: je rozdíl mít psa v baráku a mít psa v paneláku. Pro psy je ve městě vyhrazený prostor na venčení je tam hodně psů - pro malé děti to není moc vhodné na procházku. Do lesa s kočárkem není možné jet, na dětské hřiště pes nesmí. Neumím si představit jak bych venčila dopoledne psa a musela bych přitom nechat doma kojence. Taky bych to nezvládla.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:20:15
  18. [56] Rikina [*]

    Ťapina: ovšem je nutno přiznat, že některé zde uvedené názory jsou opravdu hodně radikální.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:18:57
  19. avatar
    [55] Ťapina [*]

    sunshine: Tři psi jsou něco trošku jiného, než jeden pes, což? Ano, opravdu si myslím, že člověk, který je schopen zbavit se zvířete, když se mu nehodí k pohodlnému životu, je stejně schopen zbavit se i lidského člena rodiny. Proboha co to je, dvě děti a jeden pes? To je něco, co se nezvládá a nad čím se vůbec přemýšlí?

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:13:26
  20. avatar
    [54] sunshine [*]

    Já nechápu, co tady některé píšete musím se opět vyjádřit. Denisa řeší to, že nezvládne děti a k tomu psa. Je jí to určitě líto. Ví, že na prvním místě jsou děti a potom je teprve pes. Takže z druhé strany. Znám dvě ženy, které to nepochoopily a daly na 1. místo své psy. Každá má doma 3 psy, doma mají špínu, protože nestíhají, děti jsou chudáci musí pořád chodit ven se psy a ve všem je to omezuje. Za každou cenu mít psa to taky není dobré.

    superkarma: 0 26.10.2006, 13:08:02
  21. avatar
    [53] paviocko [*]

    Majucha: souhlas!!!!!

    superkarma: 0 26.10.2006, 12:46:29
  22. avatar
    [52] aiša [*]

    Alenka0010: plně s tebou souhlasím a co pomoc manžela

    superkarma: 0 26.10.2006, 12:41:26
  23. avatar
    [50] átéčko [*]

    Lidi! Než si pořídíte psä, přemýšlejte o tom kolika let se pejsek dožije, jestli se mezitím vdáte, nebo pokud už jste vdané, přemýšlejte o vhodném plemeni. Které není náročné a je hodné k dětem. Pokud se vám o tom přemýšlet nechce, psa si nepořizujte!!!!!!!!!!!! A také přemýšlejte, kolik dětí zvládnete:

    superkarma: 0 26.10.2006, 12:09:57
  24. avatar
    [49] gufca [*]

    Nechápu. Je to člen rodiny. Ještě, že paní neuvažuje o tom, dát k adopci dítě. Přijde mi to totéž...

    superkarma: 0 26.10.2006, 12:05:05
  25. avatar
    [48] Alenka0010 [*]

    Deniso, nedávej ho nikomu, bude nešťastná tvoje dcera a pejsek taky.
    Máme tři děti a čtyři psy, k tomu ještě králíka a křečka, pracuju na plnej úvazek a k tomu ještě opravujeme domek. A nezdá se mi, že bych něco nezvládala. Jo, nemám furt vypulírovanej barák, ale z toho si hlavu nedělám. Vždycky to jde nějak vyřešit. Zapoj víc manžela a určitě to půjde, uvidíš.

    superkarma: 0 26.10.2006, 12:04:10
  26. avatar
    [47] Motty [*]

    Tohle fakt nechápu, v životě bych zvíře pryč nedala, a je mi špatně už jen z toho, že v týhle rodině to třeba tak nakonec dopadne. Ale třeba si to pisatelka přečte a dá na názory ostatních. Nejvíc by to odnesl ten pejsek a chudák dcera. Kdyby mi tohle rodiče provedli, asi bych je nenáviděla. Ten nápad najmout si někoho na venčení mi připadá dobrej, stejně jako holky rády vozí cizí kočárky (já jsem si je coby malá pořád od někoho půjčovala a jak byli lidi rádi, že se mrňat na chvíli zbavili), tak věřím, že zrovna tak by se někdo rád prošel s pejsanem

    superkarma: 0 26.10.2006, 11:55:40
  27. [46] benik-31 [*]

    To mě rve srdce pejska mám 2děti také,ale nikdy by mě nenapadlo dát psa pryč!!!Zvládám vše v pohodě uklidit,uvařit s pejsekem a práce.Ale každá jsme jiná.Asi jste před tím neuvažovali co bude až budou děti.Ale editorka Dana vám napsal fakt hezké řešení.Přejí hodně štěstí a pejska nedávejte pryč budete si to vyčítat

    superkarma: 0 26.10.2006, 11:38:04
  28. avatar
    [45] gerda [*]

    no, a co kdyby se dala dohromady s nějakou další venčící maminou a domluvily si společně vycházky? To už by se dalo - jedna by po cestě mohla hlídat děti a druhá třeba utíkat za psem? Když není po ruce aktuálně, může se vyhledat pomocí výzvy? Já jsem v našem inzertním regionálním časopise ve výzvách viděla, že se maminky vzájemně hledají, třeba by měly s kým pokecat na pískovišti. Tak podobně by to mohlo fungovat i se psem, ne? Třeba na opačné straně města čeká podobně "postižená" mamina, která si myslí, že jen ona jediná má takové dilema

    superkarma: 0 26.10.2006, 11:35:19
  29. avatar
    [44] Meander [*]

    A co takhle manžu drobet zaúkolovat?

    superkarma: 0 26.10.2006, 11:33:36
  30. [42] tornado-lou [*]

    Ťapina: taky myslim, ze se na voditku vyvencit neda, musi ho pustit (a nebo sprintovat 40km i s psikem). a jestli ho muzou bezpecne pustit jenom nekde v lese kde nejsou slusny cesty, tak to tam muze by s kocarkem neprijemny. jestli ho maji dobre vychovanyho, tak, ze pribehne na zavolani a neutece kdovikam, tak to muze byt v pohode. asi spatne vybrali psa. s tim ze beagle potrebuje hodne behat a ne chodit na voditku vedle kocarku meli pocitat.
    Pavla_b: "jestli pes může lítat a vrátí se" tim jsem myslela, jestli muze litat nekde, kde se mu nic nestane, nevleti pod auto atd. a jestli je vychovany tak, aby pribehl, kdyz se na nej zavola.

    superkarma: 0 26.10.2006, 11:26:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme