Vztahy

SOS: Dcera nechce studovat



Na redakci Žena-in se stále častěji obracíte s prosbami o radu. Proto jsme se rozhodli, že oslovíme více odborníků – specialistů, kteří by vám poradili s vaším problémem…


Tentokrát si nám postěžovala paní Martina ze Šumavy:


S manželem máme trápení kvůli starší dceři. Naše Tereza chodí do deváté třídy, a přestože se učí s vyznamenáním a se školou vůbec nemá problémy, nechce jít na žádnou střední školu. Přitom nádherně maluje a zpívá, ale je velmi talentovaná i na jazyky. 


ilustrační fotoTereza je jinak moc hodné a poslušné dítě. Často nám ochotně pomáhá na zahradě, stará se nemocného dědečka, pravidelně nakupuje i naší starší nemohoucí sousedce. Ale problém je v tom, že má odjakživa ráda zvířata.

V naší vesnici se domluvila s jedním soukromým zemědělcem, že by k němu na farmu hned o prázdninách natrvalo nastoupila do práce. Prý ji baví život na venkově a na statku mezi zvířaty bude spokojené. Nedá si za žádnou cenu vymluvit, že bez vyučení a bez maturity bude jednou v životě úplná nula, a ani se pořádně neuživí. Ale ona si postavila hlavu.

S manželem jsme bezradní a už opravdu nevíme, co s ní dělat, jak ji přimět ke studiu. Vždyť chceme jen její dobro! Nejsem pro tak časné chození, ale možná by ji od jejího úmyslu odradil nějaký kamarád. Terka ale o kluky vůbec nejeví zájem a volný čas tráví buď na cvičáku se psem, nebo u koní.


Její třídní učitelka nám radí, ať jí domluvíme. Přece není možné, aby někdo, kdo má takové předpoklady pro učení, skončil ve chlévě a dojil krávy.

Martina

Spolupracovnice redakce Ženy-in, poradkyně – psycholožka Mgr. Radka Vaňková, vidí v Terezině chování touhu po samostatnosti:

Vaše dcera podlehla touze být samostatná a dospělá. Uvěřila, že je již schopná udělat důležitá životní rozhodnutí bez vaší rady. Možná, že i vy jste měla před lety podobný pocit. Ona ale začala své touhy realizovat. A tady už asi žádné domlouvání nepomůže.

Vy a manžel byste ale měli zaujmout kategorické stanovisko. Chce žít jako dospělý člověk? Dobrá, stanovte jí tedy peněžitou částku, kterou vám bude platit za bydlení, stravu a další výdaje spojené se samostatným životem. Naveďte ji, aby si spočítala, kolik jí zůstane na tak zvanou útratu.

Dcera se zřejmě bude v životě řídit hlavně svou zkušeností. Je možné, že opravdu potřebuje vyzkoušet, jaké to je být nekvalifikovaným pracovníkem. Dopřejte jí tu možnost s tím, že se ji příští rok pokusíte přemluvit ke studiu – třeba i jen dálkovému – znovu.

Pokud i vás něco trápí, máte nějaký problém, který bychom s vámi mohli rozebrat a vyřešit, napište nám. Žena-in se vám pokusí najít vhodného konzultanta, který by vám s vašimi starostmi poradil.

Adresa:
redakce@zena-in.cz

   
04.03.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [173] next_way [*]

    aha tak jsem to napsala trochu pozde.. no co treba to nekomu zpetne pomuze... vsechno jde kdyz se chce... jde jen o to kdy se chce

    superkarma: 0 02.04.2008, 07:07:03
  2. avatar
    [172] next_way [*]

    docetla jsem to do prispevku od Zaffira o fotografii, dal to doctu pozdeji, ale kvuli pomerum doma jsem odesla ve 12ti letech na internat ( byla jsem na 8letem gymplu takze to slo) a v 15 jsem chtela jit na stavarnu, nikdo to nechtel povolit. Nakonec povolili a kdyz jsem udelala prijmacky do Prahy, tak me tatinek proste vyhodil z domu, protoze mel nejakou novou slecnu, ktere jsem se nezamlouvala. Takze jsem zase sla na intr, ale uz jen na dva roky. S otcem a zbytkem rodiny jsem se prestala postupne vidat a slo to. Delala jsem v kavarne, hlidala jsem deti, rozdavala letaky, pozovala na AVU jako model... a tisic a jednu dalsi praci ktera se nasla. Dokonce jsem dostala stipendium, i kdyz nevim jak k tomu doslo. Bydleni v 17 jsem mela od Domu na pul cesty v Ricanech(sice jen na chvili ale to jen kvuli me blbosti) a slo to i bez plnoletosti a vzdelani. A ted svete pozot se ZIVIM jako FOTOGRAFKA v Americe a to me v podstate chteli vyrazit z gymplu, protoze jsem mela problemy s anglictinou :-) jo a musim upozornit, zadne odborne vzdelani v art nebo fotografii nemam!! jen Dobreho kamarada kterej mi pomohl vybrat fotak a vysvetlil funkce no a pak prorizlou hubu.. takze at si holka dela co chce vsak oni za ni zivot zit nebudou

    superkarma: 0 02.04.2008, 06:44:41
  3. [171] kaataa [*]

    *Kotě*: Co to blabolis?? Napred si neco zjisti nez neco napises!!

    superkarma: 0 17.03.2008, 10:30:12
  4. avatar
    [170] Eva_CZ [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 06.03.2008, 14:39:55
  5. avatar
    [169] Ťapina [*]

    Solei: Mě by to i bavilo, kdyby mě tak nedrtilo ranní vstávání

    superkarma: 0 06.03.2008, 13:13:41
  6. avatar
    [168] Solei [*]

    *Kotě*: ale notak, někdo má talent péct dobrý chleba a někdo má talent ty budoucí pekaře učit. I ta učitelka co učí Tvoje děti na základce vystudovala VŠ myslíš, že taky raději měla jít do pekárny místo toho aby studovala za peníze pracující třídy?
    Tohle všechno je byznys, někdo jde dláždit silnice a někdo má zase lepší hlavu na čísla tak je z něj programátor. Ten programátor vydělá víc než ten dlaždič a taky víc odvede na daních, takže až se ten dlaždič ožere a spadne tak mu jeho děti budou dál moci studovat za ty programátorovy daně. A ty EU předpisy? Jo souhlasím, že jsme do EU vlezli moc brzo, ale máš ty tušení kolik EU například vrazilo do našeho zemědělství? Na co všechno přispívá?
    Piješ čaj, nebo kávu? představ si že bys ho nemohla pít protože ten chlápek co to sem pracně dovezl seděl doma na zadku a okopával zahrádku.

    superkarma: 0 06.03.2008, 09:58:14
  7. avatar
    [167] Solei [*]

    Ťapina: já bych to viděla tak nějak středově. Vím kolik bere ošetřovatelka u krav i u prasat, byla jsem v živočišné praxi. A přestože jsem v tuto chvíli státní zaměstnanec, navíc ve výzkumném ústavu takže nevydělávám ani průměrný plat. Pořád mám víc než ta dojička. ale je to o lidech. Mne by prostě kydání hnoje déle než pár měsíců v létě nebavilo, pak bych upadla do apatie.

    superkarma: 0 06.03.2008, 09:50:51
  8. [166] Polarka [*]

    Kassy ale ty jsi mne nepocopila. Oni maji ty joby jenom v lete, v dobe prazdnin. Jinak pochopitelne studuji prave z penez ktere si vydelali pres leto.

    superkarma: 0 06.03.2008, 01:07:11
  9. avatar
    [165] Vivian [*]

    *Kotě*: co to piješ?

    superkarma: 0 05.03.2008, 20:35:29
  10. avatar
    [164] *Kotě* [*]

    mindulinka: prosímtě, a k čemu je ta tvoje práce, to papírování z EU užitečné? Pět let jsi něco studovala za peníze lidí, kteří se dřou, abys ty mohla mít školu, a pak někde něco papíruješ. Tak k čemu ti ta škola byla dobrá? Kdybys šla radši dělat něco pořádného. Třeba do pekárny.

    superkarma: 0 05.03.2008, 19:57:31
  11. avatar
    [163] Ťapina [*]

    Solei: Když to je právě ten mýtus. Našetří a ještě jí zbyde. A bude placená podle výkonu, ne podle tabulek pro danou profesi a stovku za každý rok praxe.

    superkarma: 0 05.03.2008, 18:57:03
  12. [162] mindulinka [*]

    *Kotě*: já mám "diplóm", pracuju na VŠ, ale 2/3 mé práce jsou v terénu a v kanclu trávím čas jen díky EU, která nás zahrnuje více a více papírováním. Kdybych si nenasbírala práci z terénu, neměla bych v kanclu co dělat. Tak si nejdřív zjisti, co prácující VŠ dělá a pak piš jak žiju z poctivě pracujících, holt chodím v terénu nepoctivě.

    superkarma: 0 05.03.2008, 18:32:57
  13. [161] Iva.Bu [*]

    Nechala bych vaši dceři možnost vyzkoušet si jeden rok pracovat ať opravdu zjistí jaké to je a nebo jí navrhněte ať jde studovat veterinu, že těm zvířátkům bude moci až dostuduje pomáhat i zdravotně! Různě je léčit a vlastně jim poskytnout lepší péči!Já sama prodám v chovatelských potřebách, takže vím o čem mluvím! Je dobré mít školu ku prospěchu zvířatům.

    superkarma: 0 05.03.2008, 12:05:41
  14. avatar
    [160] Solei [*]

    Zajímalo by mne, jaké má ta dcera touhy. Chtěla by se podívat do nějaké země? Naučit se plachtit, nebo hrát na ukulele? Možná by šlo vysvětlit jí, že s platem dojičky si na výlet do afriky nenašetří a pokud se chce starat o zvířata tak jako zootechnik bude mít práci poněkud výdělečnější.

    superkarma: 0 05.03.2008, 11:52:10
  15. avatar
    [159] Alisa [*]

    Zkuste dceru navnadit, že po střední škole si může vybrat specializaci na zvířata (např. ČZU jakýkoliv obor) a že jim může pomáhat odborně - a své lásce ke zvířatům se může věnovat ve chvilkách kdy nebude ve škole...

    superkarma: 0 05.03.2008, 11:38:05
  16. avatar
    [158] Kassy [*]

    Polarka: No já nějak nevím, jak to může být s tím studiem, když mají tři "joby". Věřím, že se neflákají, na tom jim jistě nezbývá čas, ale kolik jim ho zbývá na to studium? A fakt mi nepřipadá jako úžasná výhra prožít mládí mezi studiem a prací a nemít ani minutu na nějaké koníčky, sport nebo prostě jen relax. První krok k workoholismu...

    superkarma: 0 05.03.2008, 10:47:34
  17. avatar
    [157] OlgaMarie [*]

    *Kotě*: Maxim Gorkij : Moje university

    superkarma: 0 05.03.2008, 07:51:45
  18. [156] Polarka [*]

    Mozna je to zavineno rodici a celkove spolecnosti, ktere se o dite prilis staraji. Tady je zvykem, ze deti uz behem skolni dochazky (tady je dvanactileta), pres prazdniny pracuji a vydelavaji si penize na svoje vlastni zajmy. V lete je tu plno studentu, protoze jsme turisticke mesto a je tu spusta prace. Studenti pracuji i ve trech jobech najednou, protoze se musi sami na skole zivit a sami si skolu platit. A to je velice draha zalezitost! A verte, ze si pak studenti se neflakaji ale studuji.
    Jinak ohledne Terezy bych asi mamince poradila, aby ji nechala byt. Tereza na to prijde sama protoze je to chytra holka a pochopi ze bez te maturity to nebude mit lehke. Muj starsi je vylozene studijni typ a tak je na universite a studuje na sama Acka. Mladsi 10 trida je typ Terezy. Miluje prirodu, psy, lov,neboji se zadne prace a studovat jit nechce. Nastesti maturita je tady dost normalni vec. Teda oni muzou prestat chodit do skoly v 16, ale to uz dnes moc deti nedela. Takze jsme se s tim smirili. Vime ze kdyby mel pracovat nekde v kancelari tak bude nestastnej. Nejdulezitejsi je aby oni byli spokojeni s tim co delaji i sami se sebou.

    superkarma: 0 05.03.2008, 01:02:32
  19. avatar
    [155] *Kotě* [*]

    Tak já myslím, že je dobře, že má holka hlavu na pravém místě a nechce si ji kazit nějakým študýrováním! Aby nám zase přibylo víc nafoukanejch hlav s diplómama, kteří pak jen sedí na zadku v nějakém kanclu, zkoumají nějaký přiblblý baktérije nebo čtou knížky a žijou z poctivě pracujících? Důležitá je v životě zkušenost a ne nějaký diplomy! Kolikrát toho holka bez škol ví víc než lecjakej profesór! Já jí fandím!!!

    superkarma: 0 04.03.2008, 23:45:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [154] tyrkys [*]

    OlgaMarie: už v šesti jsem věděla, že budu veterinářka (je to zdokumentované babičkou na pohledu ze Sněžky ). No a nic .

    superkarma: 0 04.03.2008, 23:24:15
  2. [153] Rikina [*]

    V 15 letech jsem chtěla být knihovnice. Proč jsem šla na chemickou průmyslovku, ví jen bůh a svatý Václav. Ale jedno bylo jasné vždycky - že musím mít maturitu, lhostejno, jakou a kde, pak ať si dělám, co chci. Vůbec by mě nenapadlo o tom s rodiči diskutovat.

    superkarma: 0 04.03.2008, 23:22:05
  3. avatar
    [152] risina [*]

    OlgaMarie: Já chtěla být v 15 prodavačkou v hračkářství . A naši - kruťáci mi řekli, že musím aspoň a nějakou střední školu. Tak jsem šla na zdravotku, aby se mě byla dětská sestra, co s bude v jeslích hrát s dětmi...
    Hračky neprodávám, s malými dětmi nepracuju, ale hraju si pořád ráda .

    superkarma: 0 04.03.2008, 21:02:15
  4. avatar
    [151] OlgaMarie [*]

    Obdivuju každého, kdo v 15ti ví, čím chce být. Já až ve 40ti zjistila, že jsem vlastně ničím být nechtěla, ale byla.

    superkarma: 0 04.03.2008, 19:44:35
  5. avatar
    [150] Kassy [*]

    Ťapina: Tak nějak. Moji rodiče vědí, které zkoušky jsem udělala a že můžu do dalšího semestru. Občas se pochlubím konkrétní známkou nebo počtem bodů, když se mi něco jó povede. Třeba, když jsem jediná z ročníku měla z jedné zkoušky A a nejvyšší počet bodů. Jinak se spíš zajímají, jak se mi daří celkově. Ale taky je fakt, že na dnešní dobu a oproti většině spolužáků od nich dostávám příspěvek poměrně malý. Z většiny mě žíví pracující přítel.

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:22:25
  6. avatar
    [149] rek11 [*]

    a....: hups

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:20:04
  7. [148] a.... [*]

    risina:Taky si myslím, že by rodičové meli být alespoň zběžně informováni o tom, jak si vede dítko na VŠ. Slyšela jsem od známé takovou zajímavou story o tom, jak dcera její kolegyně z práce pořád "vzorně studovalala" soukromou VŠ, a pak najednou řekla, že jí neuznali bakalářskou práci a vyhodili ji. Tu si matka zavolala do školy a zjistila, že už tam o děvčeti 2 roky nevědí

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:16:28
  8. avatar
    [147] Ťapina [*]

    risina: Já bych řekla, že na VŠ platí, že dokud studuje tak, že se na škole udrží, tak mu peníze dají, když vyletí, tak ať si vydělává. A není už potřeba znát známku z každé zkoušky a hučet do potomka frázi, kterou někde zaslechli "udělej si všechno napoprvý, nebo se ti to bude hromadit a nebudeš to stíhat", jako bylo hučeno do mě, přestože na naší škole nějaké hromadění zkoušek nebylo možné, buď člověk předepsané zkoušky v ročníku udělal, nebo ročník opakoval, nebo šel

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:09:18
  9. avatar
    [146] wich [*]

    Solei: Desetiletou povinnou školní docházku? Pokud vím, tak to je jen ve školách s programem Pomocná škola. Nebo se něco z poslední dva měsíce změnilo?

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:08:17
  10. avatar
    [145] risina [*]

    Simoušek : Ťapina: Ono to, že se "dřív" maturovalo 18, trvalo jen cca 10 let. A podle školského zákon,a ktrý platí už několik let, mají rodiče právo an informace o vyýsledcích studia plnoletých studentů na SŠ, ti studenti to nemusí nijak zvlášť podepisovat - toehl taky platilo jen několik málo let.
    A možná narazím, ale myslím si, že rodiče mají právo znát i výsledky studia na VŠ. tedy pokud od nich potomek chce peníze na živbytí neo dokonce doma přímo bydlí...

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:57:43
  11. avatar
    [144] Kassy [*]

    OlgaMarie (129): Jak jsi přišla na to, že ji vláčí po doktorech?

    Já v patnácti taky věděla, co chci dělat. Akorát jsem to pak vzala hóoodně velkou oklikou, ale už se k tomu pomalu probojovávám zpět.

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:56:04
  12. avatar
    [143] Kassy [*]

    Solei (100): Povinná školní docházka je devítiletá. A když se tu jedná o to, jestli holka půjde na střední školu, tak je asi v devítce, ne? Takže povinnou docházku ukončenou mít bude.

    Pokud jí už bylo 15 (a to asi bylo), z právního hlediska jí nic nebrání jít pracovat, nepotřebuje k tomu souhlas rodičů. Do 18 let jenom bude smět pracovat max. 6 hod. denně, nebude smět mít přesčasy, pracovat v noci a vykonávat některé práce (které, to je určenou snad nějakou vyhláškou). Podle mě tím, že půjde pracovat zanikne vyživovací povinnost rodičů vůči ní, protože ta není ohraničena věkem, ale tím, zda se dítě dokáže samo uživit - pokud pracuje a nestuduje, evidentně to dokáže.

    Na místě matky bych z dceřina rozhodnutí asi nebyla nadšená, pokusila bych se ji přesvědčit ke studiu nějakého oboru, který si sama vybere a bude ji bavit. Ale kdyby se pořád šprajcovala, dobře, ať jde tedy pracovat, ale od té chvíle bych jí nekoupila ani suchý rohlík a chtěla bych po ní pravidelný příspěvek na domácnost. A v reálné výši, ne 200 měsíčně. Dál ať si se svými penězi dlá, co chce. Třeba umí hospodařit, a co vydělá i nekvalifikovanou prací jí bude stačit. Ale třeba taky ne a zjistí, že bude lepší něco vystudovat. Dneska už se opravdu dá studovat téměř v jakémkoli věku a i při práci. Asi bych jí řekla, že pokud se za rok rozhodne jít ještě studovat, začnu ji zase živit, aby se mohla studiu věnovat plně. Později než po ročním odkladu už ne.

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:47:56
  13. avatar
    [142] idiska [*]

    Piškotka*: dík za povzbuzení...já si chci dálkově dodělat výšku...jsem jedna z těch, ce nechtěli studovat a šli do práce ...a ted už vím, že je to blbost, ale stálý příjem je stálý příjem ...ale u mě tto bylo jiné, já chtěla mít maturu, ale že gympl bez výšky ja na , to vím až teď

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:45:26
  14. [140] a.... [*]

    Solei:Teď jsem viděla v Alpách bizony. Byly náhodou krásný a vůbec, taková alpská ekofarma, to zas není až tak špatný

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:07:38
  15. avatar
    [139] Solei [*]

    mindulinka: jj, taky jsem od kydání hnoje a vstávání ve tři ráno (ťapala jsem na statek na ranní hnojení pěšky protože nic nejezdilo), přešla ke kytičkám. A nebylo to ani zvířaty ani těmi debilními sprostými chlapi co tam pracovali. Prostě vývoj.

    Foto z jižnějších krajů být může, taky to nemusí být fotka té holky. Ale kdo ví co to tam ten soukromý zemědělec vlastně chová.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:53:57
  16. [138] Zaffira [*]

    OlgaMarie: 129 já to nevím doteď
    Ale dělám co jsem vystudovala, a baví mě to. A jsem mamince vděčná, že mě nasměrovala A až najdu práci snů, tak za ní půjdu, a budou-li potřeba zkoušky, tak si je prostě udělám.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:52:51
  17. [137] mindulinka [*]

    Solei: Ono to ani nevypadá, že by ta fotka byla z české farmy, ale z mnohem jižnějších krajů.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:49:46
  18. [136] Zaffira [*]

    Solei:
    a....: a kdyby dcera chtěla jít rovnou do práce, taky bys to překousla?

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:48:53
  19. avatar
    [135] OlgaMarie [*]

    a....: Za č.133 ti připisuju 133x

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:45:27
  20. avatar
    [134] Solei [*]

    a....: no, ta slečinka na fotce nevypadá, že se příliš zajímala o módu. Čoveče, já mám zase opačné zkušenosti, kdy jsem na vlastní oči viděla jak lidé s mnohaletými zkušenostmi byli odsunuti, kvůli chybějícímu titulu. Ale s doděláváním máš pravdu, dálkové studium je jednodušší a pokud studuješ něco v čem se věčnost pohybuješ tak už to dostanez skoro za účast.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:44:12
  21. [133] a.... [*]

    OlgaMarie: Já jo, věděla jsem že chci co nejdýl studovat a co nejpozději dělat

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:41:58
  22. [132] mindulinka [*]

    OlgaMarie: Já zrovna taky chtěla jít ke zvířatům a ne na ekonomku, tak byl kompromis a šla jsem na SZeŠ a následně na ZF JU - tam už jsem změnila profilaci a "utekla" jsem od zvířátek ke kytičkám.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:41:25
  23. avatar
    [131] Luciiiik [*]

    Solei: Kydání hnoje je práce jako každá jiná, mě by třeba naplňovala víc než sedění v kanclu. Přece nebudu dělat něco, co se mi vyloženě protiví jen kvůli penězům. Ale to je věc názoru...

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:39:56
  24. [130] mindulinka [*]

    A došla bych za dotyčným SHR a ukecala bych ho, aby jí žádnou práci nedával a pokud jsou v okolí ještě nějací, tak jakbysmet.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:39:50
  25. avatar
    [129] OlgaMarie [*]

    Dámy, ruku na srdce a odpovězte si, zda jste měly v 15ti jasno, co chcete dělat. A děláte to? A co jste pro to udělaly?
    Jinak si myslím, že holčinu rodiče pěkně ser.u. Měli by se dát vyšetřit sami a ne ji vláčet po doktorech.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:39:46
  26. [128] mindulinka [*]

    Také bych navrhovala práci na farmě jako brigádu - s tím, že bych na ní zkusila, že když vystuduje, že si může založit svojí farmu a podnikat na svém a se svými zvířátky.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:38:56
  27. [127] a.... [*]

    Solei: Všichni z těch vysokých postů , na které je potřeba titul, neodešli, to je jen taková fáma (viz můj příklad). Ostatně...když už tam jsou, titul dostanou mnohem snadněji než ti, kteří si ho získají běžným denním studiem.
    A co se týče mé dcerky, právě loni jsme měly taky doma dusno, leč nechala jsem jí vybrat si obor podle svého, konkrétní školu jsem jím pak vybrala já. Sice jsem si pro ní představovala něco jiného, ale smířila jsem se. Že by šla kydat hnůj, to u nás nehrozí, na to je na sebe příliš opatrná.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:37:04
  28. avatar
    [126] Luciiiik [*]

    Myslím si, že v dnešní době je více než důležité mít alespoň maturitu. Píšte, že má ráda zvířata - to je přece skvělé, když má takový zájem a je nutné to podporovat. Co takhle navrhnout jí třeba střední zemědělskou nebo veterinární školu, kde by mohla svůj zájem uplatnit a rozvinout. Práce na farmě se vzdávat nemusí, může tam docházet třeba o víkendech.
    Pokud bude ale opravdu proti rozhodně bych ji do ničeho nenutila. Třeba časem přijde na to, že vzdělání je důležitou výbavou pro život a později si ho doplní.
    Přeji hodně štěstí

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:34:47
  29. avatar
    [125] Solei [*]

    a....: ano, řekněme, že člověk který absolvuje dvouletý učňák má po škole řekněme určitý soubor znalostí, setkal se (i když hlavně teoreticky) se stejným počtem situací jaké by jinak bez školy sbíral třeba deset let. Mluvím z vlastní zkušenosti.
    To co popisuješ teoreticky možné je, ale prakticky je to neuskutečnitelné a mnoho lidí na vysokých postech, kteří neměli tituly si je buď muselo dodělat nebo odejít.
    Holka zjevně po vysokých postech netouží, ale otázkou je, jestli si uvědomuje, že se bude muset jednou živit sama a zda-li to co si vybrala teď bude chtít dělat napořád.
    Upřímně - ty bys opravdu beze smutku své 15ti leté dceři aby šla někam kde bude kydat hnůj, když ve tvých očích má schopnosti k jiné (řekněme čistší) práci?

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:29:51
  30. [124] Zaffira [*]

    a....: no když myslíš, ale naběhla sis na to

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:15:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme