Bulvár

SOS - Bylo moje rozhodnutí správné?


Přeji krásné dobré ráno všem ženám-in.
Není mi nejlépe, mám před sebou zásadní životní rozhodnutí a začínám pochybovat o všem včetně sebe, tak chci poprosit o váš názor a o radu.
Začnu od začátku a pokusím se to co nejvíc zestručnit.

S přítelem jsme 5 let, z toho 2 roky on žije a pracuje v Anglii a já žiju, pracuju a vychovávám puberťáka z prvního manželství tady. Jeho odjezd za prací bylo naše společné rozhodnutí, protože jsme byli ve velké finanční tísni a toto se jevilo jako jediné východisko s tím, že až se trochu usadí, odjedeme se synem za ním. Jenže čas plynul a my se začali navzájem odcizovat, což vyvrcholilo rok po jeho odjezdu, kdy se zamiloval do jedné ženy z okruhu jeho přátel. Neřekl mi to, jen jsem cítila, že se něco děje, protože se choval dost hnusně. Prasklo to až po několika měsících, když byl na Vánoce doma. To už se na něj ale dotyčná slečna vykašlala a začala chodit s jeho kamarádem. On nevěděl, že to vím, a já mu to neřekla, protože jsem se s tím potřebovala nejdřív vyrovnat a rozhodnout se sama, co dál. Bylo to pro mne nesmírně bolestivé, ale přesto jsem mu odpustila, možná jsem ho i chápala, ne každý takové dlouhé odloučení ustojí.

Až jsem si vše řádně promyslela, řekla jsem mu, že to vím, vyříkali jsme si to, on všeho litoval, prosil za odpuštění, sliboval a já se rozhodla nevzdat to a pokračovat v našem vztahu dál. Ze začátku se snažil, denně mi psal, volal. Pak jsme se dohodli, že je nejvyšší čas být zase spolu a já svolila, že se za ním v létě i se synem odstěhuju. Bylo to nesmírně těžké rozhodnutí – opustit dobrou práci, která mě živí a dává mi pocit svobody, opustit rodinu, přátele a stát se závislá na příteli a jeho příjmu minimálně do doby, než si najdu práci, a ani pak tam v té zemi nebudu soběstačná. Ale rozhodnutí padlo, já dala v práci výpověď a začala připravovat odjezd. No a přítelovy smsky a telefonáty začaly utichat a utichat, až utichly úplně, jen občas – tak 2x do týdne zavolá, probereme důležité věci a to je vše. Cítím z jeho strany takový nezájem, jako by věděl, že teď už mě má tam, kde mě chtěl mít – má mě jistou a nemusí se už o nic snažit. Když mu své pocity sdělím, ujišťuje mě, že to tak není, že má prostě svůj vlastní život, že si teď ještě užívá s přáteli, ale až přijedu, vše bude v nejlepším pořádku.

Jeho styl života je přes týden pracovat a celý víkend si užívat s kamarády. Mně samozřejmě tvrdí, že až tam budu, bude to jiné, budeme víc spolu. A já pomalu začínám pochybovat, jestli moje rozhodnutí bylo správné. Plácám se v tom už pár dní a nejsem si vůbec ničím jistá. Všecko ve mně křičí, abych zůstala tady a vážila si víc sebe a své samostatnosti, abych stáhla zpět svou výpověď v práci (pokud to ještě půjde) a zařídila si život bez něho. Jsem fakt zoufalá, bojím se, že dělám obrovskou chybu, která postihne nejen mě, ale také mého syna. Ale je také možné, že všechny moje pocity pramení jen ze strachu z neznámého, strachu, že zklamu nebo budu zklamaná, z obavy z úplně jiného života, než na který jsem byla doteď zvyklá. Přitom jsem se právě na úplně jiný život ještě nedávno moc těšila, protože mě ubíjela ta rutina tady, sama jsem toužila po změně.

Mohly byste mi, prosím, poradit? Stačí jen váš názor, já už asi nedokážu vidět věci reálně a bez emocí.

Moc vám všem děkuji.
Milá ženo-in,
já osobně věřím na vlastní intuici a většinou mě nezklame. Necítím se povolána někomu radit, můžu se jen snažit vžít do vaší situace.
Já osobně bych tam nejela, už jen z toho důvodu, že partner už jednou zklamal. A jeho ujištění, že si teď  bude ještě užívat a pak se vám bude věnovat, by mě tedy rozhodně neuklidnilo. 
Jdete do velkého rizika.
   
02.07.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [130] Amálie [*]

    floo: Pronajímat můžeš svůj byt, ať je v OV nebo v BD. U BD se musíš kouknout do stanov, zda potřebuješ souhlas družstva. Také lze s písemným souhlasem pronajímat státní byt. S formou vlastnictví pronajímání nesouvisí.

    superkarma: 0 04.07.2007, 12:18:17
  2. avatar
    [127] ad.astra [*]

    Amálie: chápu rozdíl, že něco jiného je nájem a něco jiného je podnájem a každá smlouva bude jiná. Ale že bych nepotřebovala vědět víc - to je velmi špatné, protože když člověk ví, o čem je řeč, může eventuelně do vypracované smlouvy zasáhnout ještě dřív, než je podepsaná a pak už s tím nejde nic dělat. Viz. smlouva o zprostředkování u Abigail - teď má 6 měsíců byt zakonzervovaný a potenciálního zájemce musí odkázat na realitku. Takže by jim ušetřila práci, za kterou by realitka inkasovala.
    Rozhodně nemám na mysli "vyčůranost" prostě i jediné slovíčko ve smlouvě jinak položené může mít různé vysvětlení. I když jsou dva různé smluvní vztahy, právě doplněním a "slovíčkařením" je možné více variant. proto zastávám názor, vědět o problematice co nejvíc, nenechávat to jen na realitce (nic proti tobě ), nebo jen na advokátovi... např. já si vzala advokáta (jiná věc), a jen jsem cálovala peníze, a žádný výsledek, prakticky jsem si všechno zařizovala sama, takže jsem mu brzy odejmula plnou moc a sama jsem si vše dotáhla ke zdárnému konci. Ani advokát není zaručené terno

    superkarma: 0 03.07.2007, 09:32:40
  3. avatar
    [126] floo [*]

    abigail: máš byt v OV, to znamená, že ho budeš pronajímat

    superkarma: 0 03.07.2007, 09:01:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [122] 7kraska [*]

    Ja bych teda na miste abigail nejela. Sama jsem zila v Anglii rok, ale to jsem mela stedre stipendium. Anglie je desne draha, tam z platu uklizecky vyzijes dost spatne, kor s ditetem. A bez zajistene prace a bez jazyka bych nejela uz vubec. Pritele bych nechala tam, kde je, a pomalu bych si hledala nekoho jineho a zajimavejsi praci tady. Umim si predstavit, ze on tam pres tyden pracuje a o vikendu paří, to se mu tedy zenska este s ditetem hodit moc nebude. Navic pro abigail to bude sok, Anglie je strasne jina nez Cesko, na dovolenou je to fajn, ale obycejny zivot tam neni nic moc. Ale souhlasim, ze jako zivotni zkusenost to bude bude zajimave, i kdyz si abigail treba natluce cumak.

    superkarma: 0 03.07.2007, 00:20:38
  2. avatar
    [121] Blueberry [*]

    Mam par otazek. Jak dobre mluvis anglicky? Jaky tam budes mit status? Muzes zacit hned pracovat? Rozhodne bych jela, ale s tim, ze to nemusi vyjit (bude to pro tebe i pro syna OBROVSKY stres - jet nekam na dovolenou nebo zkouset tam zit je veliky rozdil) - byla bys schopna tam zustat a starat se o syna a o sebe sama? Mas nejake svoje penize, abys nebyla na priteli stoprocentne zavisla? Jak se vyrovnas s tim, ze tam nemas zatim zadne zname?

    superkarma: 0 02.07.2007, 23:58:52
  3. avatar
    [119] Amálie [*]

    ad.astra: Po právní stránce rozdíl mezi nájmem bytu a podnájmem. Víc vědět nepotřebuješ, jen pokud budeš něco pronajímat nebo si sama budeš něco pronajímat, nech si smlouvy ohlídat advokátem.

    ad:113: Vůbec nejde o žádnou "vyčuranost" jak z tvého příspěvku v podtextu zaznívá. Prostě jsou dva druhy smluvních vztahů a z každého vyplývá něco jiného.



    abigail: Před podpisem sis ji nepřečetla?

    superkarma: 0 02.07.2007, 21:16:21
  4. avatar
    [117] ad.astra [*]

    abigail: Amálie už tu není, ale třeba se ozve později

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:32:07
  5. avatar
    [115] ad.astra [*]

    Amálie: a taky, pokud už bude sepisovat tu smlouvu, tak aby byla na dobu určitou (třeba na rok) a potom se to dá opět prodloužit, nebo raději sepsat novou smlouvu - aby se tím prodloužením nestala smlouvou na dobu neurčitou a pak by byl problém je vystěhovat - i ta slova "určitá doba a neurčitá" mají v sobě nějaké ty háčky - určitá je snad bez náhrady bydlení a neurčitá (pokud není výslovně napsáno bez náhrady) tak je s náhradním bydlením...

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:25:28
  6. avatar
    [114] ad.astra [*]

    abigail: však se k tomu dobereme

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:20:05
  7. avatar
    [113] ad.astra [*]

    Nebo prostě musí mít tak šikovnou smlouvu, aby to náhradní bydlení nemusela dávat - je to tak, že? prostě ji ten nájemnce podepíče, že v případě neplacení je povinen se vystěhovat bez náhrady bydlení

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:17:50
  8. avatar
    [110] ad.astra [*]

    Amálie: tohle by bylo asi na dlouhou debatu - ale jestliže je Abigail majitelkou bytu, je to její OV, tak sepisuje nájemní smlouvu, takže v tomto případě musí eventuelně dát náhradní ubytování? Ale pokud by sama byla nájemcem a tento byt dál pronajala (měla podnájemníka) tak už náhradní ubytování nemusí být? Škoda, že tu není smajlík jelen

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:12:39
  9. avatar
    [109] Amálie [*]

    ad.astra: Nedoplatky a přeplatky je možno předložit, opět doporučuju zakotvit ve smlouvě, že do třeba 30 dnů od obržení vyúčtování jim předložíš skutečnou spotřebu a oni ti buď doplatí, co projeli navíc nebo ty jim vrátíš, co ti vrátili dodavatelé energií. A napsat do kdy od předložení a jakým způsobem.


    Náhradní bydlení jsi povinna zajistit v případě klasických nájemních smluv (opět viz například nájemní smlouvy ve státních bytech). Nikoli v pronajímání bytu, tedy podnájmu.

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:06:14
  10. avatar
    [108] Amálie [*]

    ad.astra: Je obrovský rozdíl mezi nájmem bytu a podnájmem. V případě podnájmu je to tak, jak jsem psala. V případě nájmu (viz například státní byty a tyto smlouvy) je to mnohem složitější. V těchto případech naše zákony opravdu hájí více zájmy nájemníka než majitele bytu. Proto klientům doporučuji, ať nešetří na dobrém advokátovi a nechají si sepsat kvalitní smlouvu na hlavičkovém papíře. Protože zejména v těchto případech si kdekdo stáhne lecjakou smlouvu volně dostupnou na netu nebo v knihách typu "paragrafy v praxi" a pak se nestačí divit a bezmocně tluče do zdi....

    superkarma: 0 02.07.2007, 18:00:42
  11. avatar
    [107] Amálie [*]

    abigail: Za a) souhlas s Meander, když ho chceš vláčet do Anglie..., přijde mi jako mnohem menší riziko jít do podnájmu v momentě, kdy získáš práci za b) hypo už si nějakou dobu platíš, takže minimálně částku, kterou už jsi bance zaplatila (plus v případě, že sis nebrala hypo na 100% i další část kupní ceny), dostaneš od budoucího kupujícího v hotovosti a budeš tím mít i nějakou finanční rezervu, za c) píšu, že zkušební dobu máš využít k hledání vhodného bytu, tedy máš 3 měsíce čas než ti banka hypo dá, tedy než budeš mít po zkušebce. Předvyřídit se to dá dopředu. Předpokládala jsem, že tohle víš, když už jednu hypotéku máš.

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:55:59
  12. avatar
    [106] ad.astra [*]

    Amálie: dík, takže jim prostě dát k úhradě nejen nájemné, ale i inkaso. Asi i ve smlouvě doplnit, že pokud by byl nějaký doplatek...tak se jim (nájemníkům) dá k úhradě.

    Myslíš si tedy, že i to okamžité vystěhování je lehké? není v tom zase nějaká klička, že se musí zajistit jiné bydlení? A myslíš, že pokud by došlo na lámání chleba, že by to bylo jednoduché, je vystěhovat, pokud by neplatili ujednanou částku? Aby to zase neskončilo u soudu - a víš, jak naše soudnictví funguje

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:50:06
  13. avatar
    [105] Amálie [*]

    ad.astra: Protože vidím z praxe, jak to chodí. Nejlíp předepsat nájemníkům jednu částku, ve které je fond oprav, energie dle předpisu dodavatelů, rozpis dle správy domu a zisk. Ve smlouvě napsat datum úhrady 20. v měsíci předem, pokud neuhradí do 10 dnů od termínu, je to důvod k okamžitému vystěhování, ke kterému dává nájemník podpisem smlouvy souhlas. Tím je majitel stále pánem svých dodávek energií.



    Pokud jsou přepsané energie na nájemníka, praxe je následující: Dokud není uhrazeno, nepřipojí ti znovu dodávku. A dodavatelé můžou dopředu tvrdit, že mají klidně svatozář. Mnozí klienti-pronajímatelé mají tuhle zkušenost a troufám si říct, že za x let praxe v realitách mi jich rukama prošlo víc než dost. Ani podpis plné moci ke zpětnému převodu elektroměrů atd zpět na majitele už při podepisování nájemní smlouvy nepomohly. Prostě nebylo uhrazeno a majitel bytu neměl žádnou možnost, než to stejně zaplatit. Mohl si to vymoci u soudu, ano. Ale jak funguje naše soudnictví ti říkat nemusím.

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:43:15
  14. avatar
    [104] Meander [*]

    abigail: Když ho chceš vláčet do Anglie...

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:42:26
  15. avatar
    [102] Amálie [*]

    abigail: Být tebou, sehnala bych si lépe placené místo v Brně. Pak bych se přestěhovala do podnájmu. Ve zkušební době máš čas najít byt ke koupi. Neříkám, že si budeš jako samoživitelka žít jak královna, ale tvé sebevědomí se zvedne. Ani samými starostmi nebudeš vědět jak. A pak se zapíšeš dokurzu angličtiny.

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:30:56
  16. avatar
    [101] ad.astra [*]

    Amálie: proč nedoporučuješ přepsat platbu energií na nájemníky? Domnívám se, že pokud nebudou platit plyn, elektřinu, tak jim to odstřihnou - ale kdo potom bude povinen ty platby a penále zaplatit? Abigail ! Takhle by eventuenlně výběrčí šel právě po nájemnících. Nebo můžeš udat jiný důvod, proč nepřepisovat? Dík za odpověď

    superkarma: 0 02.07.2007, 17:25:31
  17. avatar
    [98] kareta [*]

    abigail: generace našich babiček byla teda odvážnější Pokud tady žiješ od výplaty k výplatě, tak podle mě nemáš zas tak moc co ztratit Jdi do toho, každá zkušenost je dobrá. I pro kluka.

    superkarma: 0 02.07.2007, 16:35:15
  18. avatar
    [97] Amálie [*]

    abigail: Co si vytyčit jiný cíl, než stěhování přes půl Evropy? Něco mnohem reálnějšího než jakási vidina čehosi za mořem...?

    superkarma: 0 02.07.2007, 16:24:22
  19. avatar
    [93] Meander [*]

    abigail: Promiň, ale odjet přes půl Evropy i s dítětem školou povinným, to není radikální změna? Vždyť toho partnera bys ani neměnila. Podle toho, co píšeš, stejně žádného nemáš.

    superkarma: 0 02.07.2007, 16:01:58
  20. avatar
    [92] Amálie [*]

    abigail: Cože? Pár km, stejná řeč, výběr v práci a blízcí za "zády" ti nahání víc strachu než let přes Evropu? Tak to už neříkám nic.

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:57:52
  21. avatar
    [85] Meander [*]

    Ale fuj! Na takovouhle rezignaci jsi ještě mladá, nemyslíš?

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:26:10
  22. avatar
    [84] bookcase [*]

    hmmm, s takovým partnerem a ještě za mořem..Asi bych do toho nešla

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:25:43
  23. avatar
    [82] Amálie [*]

    abigail: Podej si inzerát sama, do místních inzertních novin nebo do nejčtenějšího deníku u vás. Klienti realitek ve většině případů platí 1 - 3 měsíční nájmy jako provizi RK, 1 - 3 měsíční nájmy jako kauci a k tomu hned první nájemné. Pokud si to pronajmeš sama, domluv se na obvyklém nájemném (z inzertních novin nebo internetu si uděláš celkem dobrý obrázek) a nech si u advokátní kanceláře udělat sakra dobrou nájemní smlouvu. Naše zákony stále více chrání nájemníky než majitele nemovitostí.


    Malá otázka: co byt prodat i s hypotékou a přestěhovat se do třeba Brna...? Zněma jak , možnosti velké, práce dostatek... V případě potřeby rodina a blízcí "za humny". Pro syna také svět o něčem jiném, než na malém městě.

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:22:15
  24. avatar
    [79] Meander [*]

    abigail: Tak to se asi pohybuješ v blbých kruzích.

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:06:07
  25. avatar
    [78] Amálie [*]

    Četla jsem jen začátek diskuze....

    Nevím, jak velký a v jakém městě byt máš, ale pronajmout ho není problém. Tržní nájemné by mělo dle lokality uhradit hypo i poplatky. Svěř pronajímání rodině či dobrým přátelům. Také je požádej, ať občas byt zkontrolují (mají právo jednou za měsíc ohlášeně přijít na kontrolu bytu, raději to napište do smlouvy). Rozhodně nedoporučuju přepisovat nájemné (fond oprav) a energie na nájemníky!!! Pokud chceš jet, jeď. Syn se těší a ty uvidíš, co a jak. Do konce července pracuješ, pak práskni do kobyl a do září máš dva měsíce se rozkoukat, co a jak v Anglii. Zeptej se v práci, zda by bylo možné se vrátit, pokud by ses vrátila, ať víš na čem jsi. A příteli nic neříkej. Klidně ho postav před hotovou věc ve stylu "nemám se kam vrátit". Tak nejlíp ukáže, co v něm je a jak moc vážně to s tvým stěhováním myslel. Kdyby něco, snadno odejdeš středem a než se vystěhují nájemníci, můžeš v pohodě bydlet u blízkých. Do nájemní smlouvy dej nejkratší výpovědní lhůtu, tedy měsíční. Good luck.

    superkarma: 0 02.07.2007, 15:02:43
  26. avatar
    [76] Meander [*]

    abigail: Tyjo, a co na něm teda je? Nic nemá, tebe má, podle toho, co píšeš, v paži, sex asi taky nebude, když je tisíc mil away from home... Proč za nim dolejzáš? Já bych se na to vyprdla a našla si něco pořádného na rodné hroudě.

    superkarma: 0 02.07.2007, 14:56:03
  27. [70] drobek [*]

    Manx: a já bych na jejím místě jela a takovýho chlapa bych si našla tam.

    superkarma: 0 02.07.2007, 14:28:35
  28. avatar
    [66] fialinka [*]

    abigail: ale jeď, vrátit se můžeš fakt vždycky.

    superkarma: 0 02.07.2007, 14:19:24
  29. avatar
    [64] kareta [*]

    Chtěla jsi změnu, tak ji máš- jeď, ještě bys litovala, žes něco prošvihla . To že zahnul- no a co, je to jen sex. Co se má stát, to se stane, hlady neumřete a pod mostem neskočíte. Do toho.

    superkarma: 0 02.07.2007, 14:15:02
  30. avatar
    [63] floo [*]

    abigail: Prostě mi jen přijde, že pokud cítíš až takovou nejistotu, tak bys to měla pořádně promyslet, pokud by bylo vše v pořádku, tak bys nad tím asi tak neváhala a naopak byses tam těšila....
    Z toho co píšeš, je patrné, že bys stála o častější kontakt nebo aby více projevoval zájem. Občas přeci může alespoň napsat, že se mu stýská, bla bla bla, a nemusí tě přeci hned nutně kontrolovat nebo budit ožralý z hospody....

    superkarma: 0 02.07.2007, 14:12:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme