.

Šokující podmínky na českých kožešinových farmách - Nemusíte se na to dívat. Snad je lépe zavřít oči!

Bulvár

Šokující podmínky na českých kožešinových farmách - Nemusíte se na to dívat. Snad je lépe zavřít oči!

Tohle právě dorazilo do redakce. Kdo je příliš emotivní - NEDOPORUČUJI.

Občanské sdružení Svoboda zvířat dnes zveřejnilo nové záběry pořízené na kožešinových farmách v Moravských Knínicích a v Syrovicích.

Na fotografiích a videu je patrné, že zvířata, která jsou zde chována, nejsou v dobrém zdravotním stavu. Podmínky, v nichž žijí, jsou skandální.

„Na fotografiích, které jsme obdrželi, lze spatřit například lišku, která má tak nemocné oči, že ani nevidí. Zjevně není nijak léčena, což může být také důsledek toho, že chovatelé, na něž těžce dolehla ekonomická krize, nemocná zvířata nejen z finančních důvodů prostě neléčí,“ říká Lucie Moravcová, koordinátorka kampaně Proti srsti (Svobody zvířat), a pokračuje: Některé klece, v nichž jsou zvířata chována, jsou extrémně malé. Ze záběrů je také patrné, že farma ani její vybavení zřejmě nejsou nijak opravovány či vylepšovány, což ale zároveň může mít velmi negativní důsledky na welfare zvířat.“ Na farmě v Moravských Knínicích se chovají lišky „modré“ (polární) a lišky „stříbrné“ (obecné), na farmě v Syrovicích norci.

„Na videu můžete například spatřit lišku, která se za každou cenu snaží dostat z klece. Život tzv. kožešinových zvířat na farmách je pro ně utrpením. Zvířata prožijí celé své krátké životy ve strohých klecích, kde jim chybí jakékoli podněty, mnohdy se z těchto podmínek, které ani z části nenaplňují jejich etologické potřeby, doslova ‚zblázní‘. Důsledkem chovu na farmách pak trpí různými nemocemi či behaviorálními problémy. U lišek je typickým příkladem infanticida – zabíjení vlastních mláďat,“ vysvětluje Moravcová. V mnoha evropských zemích byl chov tzv. kožešinových zvířat již zakázán či značně omezen, případně znemožněn přijetím přísných standardů pro chov. „Tento krutý a nesmyslný průmysl je již zakázán například ve Velké Británii či v Rakousku. V mnoha dalších zemích běží přechodné období zákazu – například v Chorvatsku. Třeba v Holandsku je již delší dobu zakázán chov lišek a činčil. Zákaz chovu norků zde nedávno prošel poslaneckou sněmovnou a čeká na schválení v senátu. Tyto a mnohé další země omezily chov tzv. kožešinových zvířat proto, že jej považují za nemorální, a také proto, že jim není lhostejné, že zvířata chovaná na farmách trpí (dle mnoha vědeckých studií). České úřady však k problému zůstávají bohužel stále laxní, uzavírá Moravcová.

V současné době probíhá akce „Listopad – měsíc bez kožešin“, který o. s. Svoboda zvířat vyhlásilo za účelem upozornění na skutečnost, že právě v listopadu dochází k zabíjení a „kožkování“ tzv. kožešinových zvířat. V listopadovém měsíci proběhne několik akcí pro veřejnost: V půlce listopadu budou naši dobrovolníci a příznivci z celé České republiky rozdávat letáčky o tzv. kožešinových zvířatech v mnoha městech,“ popisuje Moravcová. Listopad – měsíc bez kožešin bude zakončen v pátek 26. 11., tedy na Světový den bez kožešin, protestním průvodem, který povedou nahé aktivistky, a veřejným promítáním v Praze.

Svoboda zvířat ve své práci postupuje zásadně legálními způsoby. Fotografie a videa z kožešinových farem jí byly poskytnuté Michalem Kolesárem (michalkolesar.net). Další záběry zveřejníme v průběhu listopadu. Více informací najdete na www.svobodazvirat.cz.

l

p

   
12.11.2010 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [49] mio [*]

    Michaela Kudláčková — #36 jak to dopadlo??Sml16

    superkarma: 0 16.11.2010, 22:20:48
  2. avatar
    [48] Myškomedvídek [*]

    je to hnusnéSml22

    superkarma: 0 16.11.2010, 22:16:26
  3. [47] jastura [*]

    xenie — #44 můj pohled je takový, ale nikoho nenutím, aby s ním souhlasil...Omlouvat se za něj určitě nebudu Sml80

    superkarma: 0 15.11.2010, 10:13:14
  4. avatar
    [46] Alka1 [*]

    Lukáš Čejka — #27 Lukáš Čejka — #23 Pane Čejko, otázka vkusu je i to, kam se hodí Váš cynismus a zlehčování. K článkům o týrání zvířat rozhodně ne...Sml24

    superkarma: 1 13.11.2010, 17:59:20
  5. avatar
    [45] Gloria [*]

    Je to jiz radu let kdyz mi manzel koupil kozich k Vanocum, mela jsem z neho velkou radost a nosila jsem ho asi tak 3 roky a pak jsem ho dala svagrove. Zacali zde totiz blaznit "ochranci zvirat" a moji pritelkyni v Toronte ktera na sobe mela minkovy kozich jednou na ulici vyslovene prepadli a polili ji barvou! Nebyla to hezka podivana, protoze se kvuli tomu strhla rvacka a resila to policie. Povazovala jsem to za velkou drzost vuci ktere byl clovek bezmocny! Nikdo nema pravo nekomu narizovat jake ma nosit obleceni! Kozesinovym prumyslem se zde zivi hodne lidi, hlavne lovci na severu, je to jejich zivobyti.

    superkarma: 0 13.11.2010, 13:44:20
  6. [44] xenie [*]

    jastura — #30 rozmazlenou fiflenou...kdo jsi abys jinym urcovala co muzou nosit ? Dokud je to legalni, tak holt lidi kupovat kožichy budou, at se to ochrancum prirody libi ne Sml57

    1. na komentář reaguje jastura — #47
    superkarma: 0 12.11.2010, 23:52:24
  7. avatar
    [43] Altamora [*]

    kareta — #42 Výhoda pokročilého věku, už můžu být upřímná i sama k sobě.Sml16

    superkarma: 0 12.11.2010, 15:15:28
  8. avatar
    [42] kareta [*]

    Altamora — #41 konečně jedna upřímnáSml67Sml52

    1. na komentář reaguje Altamora — #43
    superkarma: 0 12.11.2010, 14:44:22
  9. avatar
    [41] Altamora [*]

    Kamarádka kdysi chovala nutrie. Pořád jim podstrojovala, aby měly krásný kožíšek, měla jich jen tolik, aby si z nedostatku místa vzájemně neubližovaly. Já kožešiny nenosím, štítím se jich a pak, jak říká Kareta, jsem na ně chudá, tlustá a stará.Sml57

    1. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 0 12.11.2010, 14:21:49
  10. avatar
    [40] oalison [*]

    Anai — #37 Pěkný kabát přece dokáže zahřát i bez kožešinySml79 Dneska už je tolik možností a nemusí to být jen sportovní styl... stačí se jen koukat.

    superkarma: 1 12.11.2010, 13:57:51
  11. avatar
    [39] mio [*]

    ToraToraTora — #38 tak v tom případě jsem vyhrála jáSml54

    superkarma: 0 12.11.2010, 13:54:34
  12. avatar
    [38] ToraToraTora [*]

    mio — #35 Tvou paměť nepřestávám obdivovat Sml54

    1. na komentář reaguje mio — #39
    superkarma: 0 12.11.2010, 13:48:39
  13. [37] Anai [*]

    kareta — #8 Mně se uniformita toho "lyžařského", tj. pouze sportního oblečení u mladých jako výhradní styl nejen v zimě taky nelíbí, nicméně kožichy nenosím z důvodů nepraktičnosti - přece jen jsou těžké a na mé každodenní pobíhání po Praze a neustálé přemísťování nepraktické - hlavně jsem si jich užila až až v mládí, kdy větrovky opravdu do města nosit nešlo, musel být kabát nebo kožich, nic jiného. Já volím kompromis - sice něco jako péřového, ale rozhodně ne vhodného na sport... aspoň kožešinku (umělou třeba) to mít musí.

    1. na komentář reaguje oalison — #40
    superkarma: 0 12.11.2010, 13:13:04
  14. avatar
    [36] Michaela Kudláčková [*]

    mio — #35 .jukám...

    1. na komentář reaguje mio — #49
    superkarma: 0 12.11.2010, 12:57:01
  15. avatar
    [35] mio [*]

    Mmch Míšo - když jsme u těch zvířat, vzpomněla jsem si na skunka a soutěž mudrců, mám dojem, že končila 3. 11. Možná jsem zaspala - ale už bylo někde vyhodnocení, kdo z nás je nejmoudřejší???Sml54

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #36
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #38
    superkarma: 0 12.11.2010, 12:49:22
  16. avatar
    [34] mio [*]

    Přiznám se, že článek jsem spíš prolítla, než detailně přečetla, protože popisování traumat u zvířat mi moc dobře nedělá. Taky mi nedělá dobře pohled na domácí zabíjačku vepříka. Co ten chudák musí vytrpět. A taky lituju chudáky slepice, mačkající se  na podestýlkách.

    ALE...bez vajíček to nejde...vegetarián taky rozhodně nejsem. Ač jsem jako malá trpěla u míchání krve právě skonavšího prasete, za pár hodin jsem si pochutnávala na ovárku a jitrnicích. Ač kožichy neoblékám, na podlaze v obýváku mám kobereček z ovčího rouna a návštěvy dávají přednost před sedačkou právě této chlupaté příjemnosti. A kožené bundy a boty mají v naší šatně taky své místo.

    Takže neopovrhuju konzumenty, ale rádoby farmáři, kteří se k těmto zvířatům nechovají tak, jak by měli.

    superkarma: 0 12.11.2010, 12:47:48
  17. avatar
    [33] Michaela Kudláčková [*]

    V zásadě nechápu, co je  nepochopení. V době, když je možné se ohřát umělou kožešinou, je skutečně poněkud debilitou vraždit kvůli tomu zvířata, která tvoří přirozenou součást života kolem nás.

    Člověk ano, potřebuje jíst, pak logicky ze zabité krávy, kterou sní vyrobí boty, ale proč solum stahovat lišky a jejich těla dál nevyužitá likvidovat v kafilériích?

    Proč jedním krokem vynakládat miliony na ochranu mizející přírody, stavět mosty pro migrující zvěř a pak druhým pro zábavu do těch stejných střílet?

    superkarma: 1 12.11.2010, 12:43:41
  18. [32] Bébina [*]

    Nevadi mi kuze z bylozravcu, kteri se tak jako tak zabijeji pro maso a kuze ci kozesina je jen vedlejsi produkt. Jist skopove a vyhazovat kuzi, to by byl hrich. A takovy kabat z lehcene ovci kuze s chlupem do vnitr, to je panecku krasa. Bylo by vhodne vic premyslet. Vsadim se, ze spousta ctenarek, co jsou proti kozesinam ma treba pasek nebo boty z veprovice a kabat z ovce by jim vadil. Pritom kdo si zije lip, prase v prasecaku, nebo ovce ve stade na pastvine, hm?

    superkarma: 0 12.11.2010, 12:35:55
  19. avatar
    [31] oalison [*]

    kareta — #25 Já nejsem žádnej extrémista, ale snažim se aspoň v rámci možností, chovat se k přírodě kapku ohleduplně ( kupříkladu třídim odpad, nekupim kolem sebe hromady krámů, který nepotřebuju, snažim se brát zboží v obalech který se daj recyklovat a tak. ). Víš to že máme mozek o něco rozvinutější než zvířata, neznamená že máme právo sežrat, zničit a ovládnout všechno kolem sebe...

    superkarma: 0 12.11.2010, 12:22:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] jastura [*]

    xenie — #28 je trochu rozdíl mezi eskymákem a rozmazlenou fiflenou z našich končin Sml57. Ne, nejsem vegetariánka, ale s týráním zvířat pro parádu nesouhlasím.

    1. na komentář reaguje xenie — #44
    superkarma: 0 12.11.2010, 12:14:00
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    Když už zabijeme zvíře, měli bychom dbát, aby z něho bylo co nejvíc užitku. nemám nic proti koženým a kožešinovým výrobkům, pokud zvíře za života netrpělo a zemřelo i pro něco jiného, než jen pěkný kožich.

    Btw, kareta má pravdu, týrané zvíře má špatnou srst. Například frustrace z malého prostoru může vést k sebepoškozování a například vykusování masa...z toho by štuclík nebylSml24

    superkarma: 0 12.11.2010, 12:13:39
  3. [28] xenie [*]

    a mně zas přijde úchylný vykřikovat o úchylkách v kožichu... holt se prodávají a je v nich teplo, tak proč ne ? Jinak věřím, že všechny dámy zde tak pohoršené nejen že nenosí kožichy, ale ani kožené boty a kabelky a jsou vegetariánky Sml57 zkuste eskymákovi říct, že má chodit v umělém kožichu, jistě vám poděkuje

    1. na komentář reaguje jastura — #30
    superkarma: -1 12.11.2010, 12:08:54
  4. avatar
    [27] Lukáš Čejka [*]

    kareta — #25 ted je to v mode, takove to ochranarstvi, treba se ale zase vrati do mody obzerstvi (a to i kulturni) Sml57

    1. na komentář reaguje Alka1 — #46
    superkarma: 1 12.11.2010, 12:08:19
  5. avatar
    [26] Lukáš Čejka [*]

    jastura — #24 tak to ja asi vidam jine Sml80

    superkarma: 0 12.11.2010, 12:04:21
  6. avatar
    [25] kareta [*]

    oalison — #15 na medvědy se jezdí na Kamčatku, sousedi byli, každej s střelil toho svýho, prej nejlepší dovolená everSml67

    Myslím, že jste trochu hysteričtí, co se zvířat týče...připadá mi to hodně jako póza- hle, jak jsem jemná, ani mouše neublížím...a ani stéblo...a blablabla! Proč narovinu neřeknete, že jste na kožichy tlustí nebo chudí!?Sml80Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #27
    2. na komentář reaguje oalison — #31
    superkarma: 0 12.11.2010, 12:03:54
  7. [24] jastura [*]

    Lukáš Čejka — #23 vkus je, pravda, individuální, ale nevím, co jim na tom má slušet. I mladé a štíhlé holky v tom vypadají, jak neoholený vorvaň. Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #26
    superkarma: 0 12.11.2010, 12:01:58
  8. avatar
    [23] Lukáš Čejka [*]

    jastura — #7 Potřeba paniček machrovat v kožichu, mi přijde zvrácená -> mne ne Sml80, teda pokud jim slusi, ale to uz je spis otazka vkusu Sml54

    1. na komentář reaguje jastura — #24
    2. na komentář reaguje Alka1 — #46
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:54:39
  9. avatar
    [22] Michaela Kudláčková [*]

    jastura — #20 Sml22

    superkarma: 0 12.11.2010, 11:47:00
  10. avatar
    [21] Michaela Kudláčková [*]

      Sapita — #14 Já ne - mám šlupky zcela hadrovogumové :-)

    oalison — #19Sml67Sml22

    superkarma: 0 12.11.2010, 11:46:24
  11. [20] jastura [*]

    Michaela Kudláčková — #16 Je to nechutná ukázka moci peněz. Kdyby tam raději jezdili proto, že chtějí udělat něco pro jejich ochranu a zlepšení prostředí, ve kterém žijí, byli by to lidé, kterých si někdo může vážit. Takhle akorát ukazují svou potřebu cítit se nadřazeně, či co..

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #22
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:45:48
  12. avatar
    [19] oalison [*]

    Sapita — #14 Já jo z hovězí kůže a mám i oblečení na mašinu z hověziny jakoochranný prvek, jenže kráva se spotřebuje celá, chová se na maso, na mlíko a atd. a samozřejmě i s nima by se mělo zacházet jako s živým tvorem ohleduplně. Jenže nevidím smysl v tom, proč zabíjet lišku jen kvůli ozdobě na krku a ještě když vidím v čem je chovají...Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #21
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:43:22
  13. [18] jastura [*]

    Sapita — #14 ne, mám goráče a tenisky

    superkarma: 0 12.11.2010, 11:43:07
  14. [17] jastura [*]

    kareta — #11 Pokud by od nich ty kožešiny neodebírali, asi by se těžko ta farma uživila.... Kožešina dnes není nutnost, ale marnivost.

    Michaela Kudláčková — #13 Jo, ty hlavy na stěnách (nebo lebky a kosti) jsou dost nechutnou výstavkou lidské zhovadilosti.

    superkarma: 0 12.11.2010, 11:42:28
  15. avatar
    [16] Michaela Kudláčková [*]

    oalison — #15 ..z tohohle bychom jako civilizace měli urychleně vyrůst.

    1. na komentář reaguje jastura — #20
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:41:22
  16. avatar
    [15] oalison [*]

    Michaela Kudláčková — #13 Přesně, mě je z toho vždycky smutno a to prý i existují pro pracháče zájezdy do Kanady kupříkladu, kde si smí klient zastřelit medvěda, na místě mu pak odříznou hlavu, tlapy a stáhnou kůži, zbytek tam nechaj. Tu "trofej" si pak pracháč může dát někam ke krbu a vytahovat se jakej je borec že zastřelil medvěda ... hnus.Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #16
    2. na komentář reaguje kareta — #25
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:38:11
  17. avatar
    [14] Sapita [*]

    A kožené boty nosíte?Sml58

    1. na komentář reaguje jastura — #18
    2. na komentář reaguje oalison — #19
    3. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #21
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:36:36
  18. avatar
    [13] Michaela Kudláčková [*]

    oalison — #12 ..Mě taky o víkendu jsem kvůli tomu odešla z hospody.

    Prostě mi bylo nepříjemný sedět pod pěti hlavami daňků a snad muflona s vydloubnutýma očima. Nejsëm hysterická, ale bylo to depresivní.Sml80

    1. na komentář reaguje oalison — #15
    2. na komentář reaguje jastura — #17
    superkarma: 1 12.11.2010, 11:30:48
  19. avatar
    [12] oalison [*]

    kareta — #11 A jak to můžeš vědět? V každým krámě s pravýma kožešinama ti budou tvrdit, že jejich zvířátka jsou rozmazlovaný, to je jasný, nikdo ti nepřizná z jakých podmínke to je.... Jinak já nepodporuju ani umělotiny, mě se to nelíbí, je to kýčovitý a navíc mi často kožešina evokuje šlapky, nevim proč. Stejně tak mi vadí i paroží na stěnách a vycpaný hlavy zabitých zvířat...

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #13
    superkarma: 1 12.11.2010, 11:18:24
  20. avatar
    [11] kareta [*]

    oalison — #10 kvalitní kožichy nepochází z takových farem...nevím nač ty zvířata chová, ale moc kožešin si od něj kožešníci nekoupíSml80Co nosím je moje věc. Pro mne jsou zase nepochopitelní lidi, co podporují plundrování přírody stavbou továren na zpracování plastů nebo z čeho se ty uměliny vlastně dělají.

    1. na komentář reaguje oalison — #12
    2. na komentář reaguje jastura — #17
    superkarma: 0 12.11.2010, 11:11:57
  21. avatar
    [10] oalison [*]

    kareta — #8 A tobě připadají ty záběry z farmy, jako dobré starání o zvířata? A vážně ti nepřijde blbý zabíjet zvíře jen kvůli tomu, aby vypadala dobře tvoje bota nebo nějakej přehoz? Obzvlášť když už se to dá ndes nahradit umělou kožešinou, kterou skoro nerozeznáš? Nejsme v pravěku ani v době ledový, kdy kožešina byla nuntá pro přežití v zimě, ale i tam spotřebovali zvíře celé... Tak já fakt nevim jestli je v pohodě, zabít zvíře jen kvůli marnivosti.

    1. na komentář reaguje kareta — #11
    superkarma: 1 12.11.2010, 11:06:49
  22. [9] Klára Křížová [*]

    Tak nejde jen o kožichy, chlupatý jsou i kabelky a boty. Kožešiny jsou i dekorativním doplňkem jako přehozy....

    Mám koženou bundu s kožichem a je to umělina, k nerozeznání od pravýho. Někdo by měl zaplatit kampaň na umělý kožichy, že jsou IN......

    superkarma: 0 12.11.2010, 11:00:52
  23. avatar
    [8] kareta [*]

    jastura — #7 no...větrovky kvůli tomu nosit nebudu, já zase nechápu potřebu lidí nosit lyžařské oblečení do města. Kožichy jsou teplejší, trvanlivější a slušivější. Mi sluší a tak je nosit budu. Btw- týrané zvíře má nekvalitní srst, tak by byli chovatelé samio proti sobě, kdyby se o zvířata dobře nestaraliSml80 Můj ovčí kožich mi v zimě stačí i v největších mrazech vzít na triko a je mi teplo. Ostatními zvířátky vás dráždit nebudu, ale i ty rozkošné lasice nosímSml57

    1. na komentář reaguje oalison — #10
    2. na komentář reaguje Anai — #37
    superkarma: 0 12.11.2010, 10:50:30
  24. [7] jastura [*]

    kareta — #2 Jak je vidět z obrázků, mělo by toho být mnohem více. Potřeba paniček machrovat v kožichu, mi přijde zvrácená. Máme dnes spoustu možností v oblékání, proto nechápu, proč by ta zvířata měla trpět v takovýchto podmínkách. Lidé si musí uvědomit, že zvířata jsou také živí tvorové, kteří cítí. Když už je tedy chováme, protože jíme jejich maso, měla by být chována v odpovídajících a vyhovujících podmínkách a mělo by se s nimi zacházeno jako s živými tvory.Sml80 Určitě nesouhlasím s chovem jen pro kožešinu/kůži.

    Bohužel, lidé si myslí, že jsou nadřazeni jiným tvorům...Sml68

    1. na komentář reaguje kareta — #8
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #23
    superkarma: 0 12.11.2010, 10:42:46
  25. avatar
    [6] Michaela Kudláčková [*]

    oalison — #5 Udělám to za TebeSml43

    superkarma: 0 12.11.2010, 10:40:16
  26. avatar
    [5] oalison [*]

    DanaD — #1 Dyk ty kožichy stejně skoro nikomu nesluší, přidává to kila  a navíc, ženský v kožichu mi připomínaj chlupatou almaru... Pochopim když eskymák lapí polární lišku, maso zbaští a z kožešiny si udělá límec nebo návleky budiž... Ale takhle týrat zvířata, jen kvůli tomu aby se nějaká nafintěná fuchtle mohla producírovat...škoda že tu neni blicí smajlíkSml15

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #6
    superkarma: 1 12.11.2010, 10:38:36
  27. avatar
    [4] Michaela Kudláčková [*]

    DanaD — #1 ...ani já ne.

    superkarma: 0 12.11.2010, 10:31:11
  28. avatar
    [3] Alka1 [*]

    kareta — #2 Zase, protože to evidentně pořád nestačí...Sml3

    superkarma: 0 12.11.2010, 10:29:06
  29. avatar
    [2] kareta [*]

    zase?Sml3

    1. na komentář reaguje Alka1 — #3
    2. na komentář reaguje jastura — #7
    superkarma: 0 12.11.2010, 10:26:22
  30. avatar
    [1] DanaD [*]

    a proto ja bych na sebe nevzala kozich ani za nicSml23

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #4
    2. na komentář reaguje oalison — #5
    superkarma: 0 12.11.2010, 10:22:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme