Snídaně

Snídejte s tím, koho máte rádi

bebe

Nedávno provedené výzkumy odhalily, že rodiny, které nevedou společné večeře, se častěji rozpadají. Společné stravování v rodinách zkrátka je už od pravěku rituálem, který slouží nejen k zasycení, ale také k utužování mezilidských vztahů.

Když chcete být s někým zadobře, pozvete ho na oběd nebo večeři. Nebudeme vám to rozmlouvat. Ale každý dobrý den by měl začínat už snídaní. Toho jsou si vědomi i vedoucí firem, kteří začínají místo klasických porad zavádět i takzvané firemní snídaně.

A co snídaně rodinná? Téměř polovina dnešních školáků nesnídá, což má negativní vliv na jejich výkon během dne i jejich zdraví. Z tohoto důvodu je pro rodinu taková společná snídaně neméně důležitá. Máte-li své děti naučit zdravému jídelníčku, musíte jim jít příkladem. Pokud se navíc ze snídaně stane příjemný rodinný rituál, budou se na ní těšit o to víc.

Pro mnoho rodin to může být trochu problém, protože každý člen vstává v jinou dobu. Pokud pracujete na směny, určitě nebudete tahat děti z postele o páté hodině ranní. V tomto případě se snažte ke společným snídaním využít alespoň víkendy, svátky a čas dovolených, protože jídlo chutná nejlépe s tím, koho máte rádi.

Aby snídaně byla také zdravá...

Bez ohledu na to, jestli snídáte s dětmi u velkého stolu, nebo s přítelem v posteli, byste měla věnovat pozornost také správnému složení snídaně. Správná snídaně by měla tvořit zhruba třicet pět až čtyřicet procent denního energetického příjmu. Měla by být vyvážená.

Důležitý je obsah celozrnných obilovin, které poskytnou tělu vlákninu a některé důležité vitaminy. Obiloviny obsahují například cereální sušenky, vybírejte však sušenky s celozrnnými cereáliemi. Neméně důležité jsou bílkoviny, ty nám dodá mléčný výrobek, třeba jogurt. A aby byla snídaně kompletní, doplňte ji ovocem nebo zeleninou a dostatkem tekutin, může to být ovocná šťáva zředěná vodou nebo čaj.

Vyzkoušejte BeBe snídani

bebeSušenky BeBe Dobré ráno, kelímek bílého jogurtu, jablko. Taková snídaně poskytuje potřebné množství energie a k tomu vyvážený příjem bílkovin, tuků i sacharidů. Výhodou je vyšší příjem vlákniny z celozrnných sušenek a ovoce. Důležité je nezapomínat na bílkoviny (jogurt, mléko, pro zpestření tvaroh), které spolu s vlákninou velmi dobře zasytí.

   
13.11.2009 - Energie - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme