Zdraví

Snídat, nebo nesnídat?

emco

Snídaně by podle odborníků měla tvořit přibližně čtvrtinu denního energetického příjmu, neboť jejím úkolem je především dodat tělu hned po ránu potřebnou energii. Snídaně zažene pocit hladu a brzký příjem kalorií nastartuje metabolizmus. Navíc je vědecky dokázáno, že lidé, kteří pravidelně snídají, nemívají tak často problémy s váhou a rovněž prokazují lepší schopnost soustředění. Nemá smysl svádět vše na jarní únavu - jednou z příčin může být i složení vašeho jídelníčku, včetně snídaně.

mysliTělo potřebuje po nočním hladovění doplnit energii a organizmus potřebuje zaměstnat, aby se po několika hodinách spánku pořádně probudil. Obojí pomůže vyřešit zdravá a vyvážená snídaně. Hned po probuzení by měl člověk vypít sklenici vody, neboť organizmus je po několika hodinách bez vody dehydratovaný. Snídaně by pak měla být bohatá na vitaminy a vlákninu. Pokud si zvolíte ovesné vločky nebo křupavé müsli, určitě neuděláte chybu. A protože neméně důležité jsou také bílkoviny, je dobré přidat jogurt nebo mléko. Pokud takovou snídani doplníte ovocem a dostatkem tekutin, připravíte si příjemný začátek dne a vykročíte do něj i s lepší náladou.

Pokud snídani často vynecháváte a vaším prvním jídlem je až oběd, může to mít na váš organizmus velmi negativní dopady. Studie potvrzují, že lidé, kteří nesnídají, jsou během dne méně výkonní, stále unavení a nesoustředění, ba dokonce letargičtí. Další nepříznivé dopady vynechávání snídaní se navíc projeví až po určité době. Jedním z důsledků je přibírání na váze, neboť se výrazně prodlužuje doba, kdy organizmus hladoví. V důsledku toho pak dochází ke zpomalování tzv. bazálního metabolizmu a většina živin, které jsou zkonzumovány navíc, se uloží v podobě tuku, neboť právě tuk je pro tělo ideální forma pro skladování energie. Pravidelné snídání je samozřejmě důležité pro všechny věkové skupiny, tedy i pro děti a dospívající. Děti, které snídají, jsou tvořivější a pozornější, aktivnější a lépe si vedou při řešení problémů.

emcoA jak snídají Češi? Podle průzkumů nejčastěji pečivo s máslem nebo margarínem, tvrdý nebo tavený sýr, salám nebo šunku a čaj nebo kávu. Oblíbená je i marmeláda. Jogurty a ovesné vločky nebo müsli jedí po ránu spíše mladí lidé, kteří si zakládají na zdravém životním stylu. Ovoce nebo zelenina se objevuje ráno na stole spíše sporadicky. Mnozí také bohužel nesnídají vůbec a snídani pro ně představuje pouze káva s cigaretkou ...

Zkuste tedy vylepšit svou snídani, a tím i svou náladu na celý den. Cereálie dodají vašemu tělu potřebnou energii na první polovinu dne a vašemu organizmu všechny potřebné živiny. Navíc jejich příprava není časově náročná, takže se vám lehce vejde mezi všechny potřebné ranní rituály. Uděláte-li si na snídani chvilku času a budete věnovat pozornost jejímu složení, brzy pocítíte změnu - budete se cítit lépe nejen fyzicky, ale i psychicky. Nově si nyní můžete svou snídani zpestřit limitovanou edicí křupavého Mysli na zdraví od společnosti Emco, ve kterém najdete mák, skořici a lískové oříšky. Tak dobrou chuť!

   
24.02.2010 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [2] wich [*]

    Snídám pravidelně. Plátek chleba s máslem a plátkovým sýrem nebo hermelínem nebo nějaké sušenky. K tomu slabší černý čaj s citrónem a troškou medu ve velkém hrnku asi jako je ten tady v reklamě na pickwick (mimochodem ty avizované čaje jsou velice dobré).

    superkarma: 0 24.02.2010, 09:52:13
  2. [1] mrowiecova [*]

    Bez snídaně ani ránu, ikdyby si měla vzít jen jablko. Snídaně střídám, v poslední době papám bagetku s MilkemSml59

    superkarma: 0 24.02.2010, 07:17:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme