Vaření

Snídaňové zajímavosti, co obsahuje vaše snídaně?

Snídaně je základem jídelníčku. Je první potravou, kterou si dopřáváme po probuzení. Někdo snídá, jiný snídani vypouští nebo snídá nepravidelně. Mnoho lidí miluje víkendové snídaňové rituály, ale ve všední den vyžaduje rychlou a snadnou snídani, která zasytí, ale nezabere čas.

O snídání bylo napsáno mnoho článků, odborných i zábavných. My jsme pro vás našli několik zajímavostí. Zajímá vás, jaké to jsou?

snídaně

Víte že, snídaně je jedno z nejdůležitějších jídel dne? Měla by poskytnout 20-25% celkového denního příjmu energie. Kompletní a vyvážená snídaně by měla obsahovat – výrobky z cereálií (jako například chléb, cereálie, nebo snídaňové sušenky), mléčný výrobek (jako například jogurt, mléko, čerstvý sýr) a porci ovoce nebo syrovou zeleninu. Důležité je také po nočním spánku nezapomenout na doplnění tekutin pro hydrataci. Jako nápoj si dejte třeba vodu, kávu nebo čaj. Vypadá tak vaše snídaně?

Když se vzbudíte, za jak dlouho byste se měli nasnídat? Odborníci tvrdí, že ideální je snídat do hodiny po probuzení. Stíháte to nebo snídáte později?

Význam snídaně nepodceňovali ani naši předkové. Znáte moudré pořekadlo: „Snídej sám, obědvej s přítelem a večeři nechej nepříteli“? Držíte se tohoto lidového moudra?

snídaně

Dobrá snídaně znamená dobrý den – souhlasíte? Také vám chutná snídaně zvedne náladu, užijete si ji a „nejdete na prázdno“?

Snídaně má být bohatá, je to tak? Ideálně by se měla skládat z několika potravin, které se vzájemně doplní, vás příjemně naladí, pochutnáte si a vaše tělo dostane, co pro ranní nastartování potřebuje. Vypadá tak vaše snídaně nebo se jen odbydete jedním chlebem či rohlíkem?

snídaně

Náš tip – co by měla obsahovat snídaně?

  • Ovoce – vyberte si čerstvé ovoce, které máte rádi. Můžete ho zkombinovat s mléčnými výrobky nebo s cereáliemi. Nebo si ho dejte jen tak, jako čerstvý a chutný doplněk snídaně.
  • Mléčné výrobky – neměly by ve snídani chybět, ať už ve formě mléka nebo zakysaného nápoje, či jogurtu.
  • Chutné pečivo – ano, ideální je celozrnné nebo vícezrnné, ale kdo by odolal chutným houstičkám či slaným rohlíkům, nadýchaným croasantům? Dejte si to, na co máte chuť a co máte rádi!
  • Vajíčka, uzeniny – nejsou sice úplně na seznamu zdravého jídelníčku na prvním místě, ale pokud si každý den nebudete dělat deset míchaných vajíček na špeku či si dávat levné párky, pak určitě kvalitní uzeniny a vajíčka do vyvážené snídaně patří.
  • Cereálie– jsou důležitou složkou snídaně, neměli bychom na ně při přípravě snídaně zapomínat. Jsou oblíbeným zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny a to nejen pro děti, ale i pro dospělé.

Náš tip – pro vyváženou snídani vyzkoušejte cereálie CHEERIOS Oats, které právě testujeme v redakci spolu s vybranými čtenářkami. Křupavé lupínky s obsahem celozrnných ovesných vloček, namíchané s lahodnými kroužky. Obsahují beta glukany, které patří mezi rozpustnou vlákninu, která se přirozeně vyskytuje v některých potravinách. V zažívacím ústrojí absorbuje vodu a vytváří hmotu podobnou gelu, která snižuje vstřebávání cholesterolu v tenkém střevě a díky tomu dochází ke snížení cholesterolu v krvi přirozenou cestou.

breakfast

Máte rádi snídaňové dobroty? Zkoušíte zajímavé recepty? Pak se podívejte na naší inspiraci!

   
02.09.2016 - Vaření - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [3] Goldenhair [*]

    Andreadornova — #2 to se někdo máSml57Sml57

    superkarma: 0 02.09.2016, 20:19:38
  2. [2] Andreadornova [*]

    Vyhrála jsem testování a oats jen doporučuji Sml22

    1. na komentář reaguje Goldenhair — #3
    superkarma: 0 02.09.2016, 11:21:31
  3. [1] bobani [*]

    asi budu muset své snídaně obohatit

    superkarma: 0 02.09.2016, 10:42:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme