snídaně

Školní rok se blíží mílovými kroky. Děti se vrátí z prázdnin, táborů, od babiček a z dovolených a nás čeká každodenní příprava snídaní. Co se snídá u vás doma? Máte raději sladké nebo slané snídaně?

V létě, v období prázdnin, jsou u nás snídaně celkem uvolněné. Děti vstávají, jak se jim chce, takže jedno v sedm a druhé třeba jedenáct :-) Také jsme často pryč, děti jsou pořád někde, a tak si hýčkáme naše rodinné snídaně, když přijde víkend. To snídáme i hodinu, na stůl si vyneseme všechny dobroty z lednice a většinou pak další jídlo zvládneme až pozdní oběd okolo třetí, čtvrté hodiny.

Během školního roku jsou však snídaně pevně dané a bohužel na ně není ani příliš čas. Proto jsou tyto snídaně „nudnější“ a téměř každý den stejné.

snídaně

Naše děti nejraději snídají cereálie nebo jogurty. Tato dvě jídla se střídají podle jejich momentálních chutí. Mají už své oblíbené značky a jen velice zřídka zvládnu vpašovat nějakou novinku.

Aktuálně se mi podařilo zařadit do (nejen) dětské snídaňové nabídky nové cereálie od Nestlé. Cheerios Oats jsme dostali na testování z magazínu ve dvou variantách. Jedna „obyčejná“ a druhá se skořicí. Po otevření následovala blesková likvidace obsahu :-) Po dvou snídaních byla krabice prázdná.

snídaně

Bude to hlavně tím, že jsem dětem pomohla i já a potom jsem objevila prázdnou krabici v obývacím pokoji vedle sedačky :-) Takže kromě snídaně posloužily nové „lupínky“, jak děti souhrnně říkají všem cereáliím, jako pamlsek.

Po odchodu dětí do školy mám konečně čas nasnídat se já. Když nesnídám podobně jako děti, cereálie nebo bílý jogurt s ovocem a vločkami, udělám si většinou kaši. Ovesnou, jáhlovou, rýžovou. Střídám druhy, ovoce, i ořechy do kaše.

snídaně

Narozdíl od dětí nejsem takový blázen do mléka, takže většinou používám na zalití cereálií i na kaše nápoje Alpro. Oblíbila jsem si mandlový a novinku, kokos s mandlemi. Mňam!

Občas si na snídani umixuji smoothie (to většinou, když se mi nechce dělat nic složitého) nebo si naopak dopřeji snídani bohatou, složenou ze semínkového chleba, šunky, sýra a vajíčka. K tomu přidám nějakou zeleninu a jsem plná energie na celé dopoledne.

Jak snídáte vy?

Pro inspiraci přidávám pár receptů, které na našem magazínu již vyšly a pro vaši snídani se budou opravdu hodit.

mug cake

jáhlová kaše s ostružinami a lískovými ořechy

cizrnová pomazánka

Zdroj fotografií: Alena Kolaříková

Reklama