bebeJak jsme rozjeli na Žena-in novoroční předsevzetí a přání, říkala jsem si, že bych se sebou také měla něco udělat. Od léta nemám náladu cvičit, tudíž jsem se hýbala v tělocvičně opravdu sporadicky. Jezdím v autě a celý den sedím na zadku u počítače. Když už jsem se v prosinci dokopala k nějakému pohybu, chytla jsem chřipku, která mě skolila na dva týdny, takže (abych se samozřejmě nepřepínala) jsem se zase raději nehnula... a pak ty svátky.
Na Boží hod jsem se tak přejedla, že mi bylo špatně. Znáte to, klobásky, uzeniny, pomazánky s česnekem, rybičkami nebo pečený bůček... no kdo by odolal. Jenže při takovém stravování a ještě s minimem pohybu je jasné, jak to dopadne. Kila navíc a únava z toho, jak to ten chudák organismus musí všechno zpracovat. Řekla jsem si tedy, proč ne. Musím se sebou začít něco dělat. I když to možná nevydržím na věky, snaha se počítá.

Díky článkům, které na Žena-in vycházejí, jsem náležitě poučena, jak by vše mělo vypadat... Takže jen to propojit s praxí :), snadno se to řekne, jen to všechno dodržet.

Začátkem je tedy zdravý jídelníček. Dobře, vzdám se tedy chlebíčků a salátů s rohlíkem a obědů, kdy si nejraději dávám výpečky s knedlíky a špenátem. Na řadu přijde vláknina, vitaminy, celozrnné pečivo či sušenky. Maso jen libové, vajíčka jen občas.

svacina

Základem je snídaně. Jsem člověk, který potřebuje snídat (anarchistické doby, kdy to bylo kafe a cigáro, jsou pryč), takže sušenky Bebe s jogurtem a třeba s kouskem ovoce budou dobrá volba. Aspoň vyzkouším, jak budu mít energii na celé dopoledne, jak o nich píšeme.

Co se týká dalšího jídla, tak začnu jíst malé porce, žádné knedlíky s omáčkou, pozdně večerní večeře nebo prkýnko s pochutinami. Cvičení pokud možno aspoň 3x, 4x týdně. Na permanentku do fitka se už nebude prášit. Naposledy, když jsem ji v dobré víře vytáhla, paní na recepci mi řekla, že si hodinu zaplatím, protože členství je již půl roku propadlé.

 

Můj ideální plán:

svacinaZdravá snídaně - jogurt, cereální sušenky, celozrnné pečivo, libová šunka, vajíčko na měkko, dostatek tekutin.

Zdravé jídlo, malé porce, žádné knedlíky s omáčkou, pozdně večerní večeře nebo prkýnko s pochutinami. Hlavní zásada je jíst zdravě, často a méně. Hladovět je nesmysl, tělo si pak dělá zásoby a stejně nehubne a nespaluje správně.

Cvičení - každý den něco.

3x týdně posilovna - běh na pásu 20 minut, cviky na záda, břicho, ruce, zadek a stehna. Když si zaběhnu nebo odjedu na spinningovém kole, co zvládnu, jsem sice zpocená jak myš, ale díky vyplaveným endorfinům je to super pocit .

Cca 1x týdně půlhodina Power Plate ve smíchovském fitku - to se dá zvládnout místo oběda nebo hned po práci.

svacina1x týdně plavání v bazénu v pražském Podolí - pokud nebudu nastydlá, tak to zvládnu určitě, protože sem vodím dítě na plavecké tréninky. Tam místo toho, jak jsem vždycky seděla nad bazénem a pěkně v teplíčku se koukala, jak plave, svlíknu se, a aspoň půl hodiny budu plavat. Ale jen uvnitř, venkovní bazén v téhle zimě mě neláká ani trochu...

Ráda bych zařadila spinning, třeba o víkendu, ten mám ráda, protože se pěkně zpotím a vyplavím endorfiny - stejně tak jako při běhu...

Tak mi držte palce, ať to vydržím. Mým snem je z povadlé postavy vypracovat zpevněné tělo :) a nošení kalhot a sukně, které díky svátkům nedopnu. A samozřejmě dobrý pocit, že se hýbu a něco pro sebe dělám - včetně zdravého jídla a snídaně. Je to dobrá motivace, navíc, pokud se mi to povede, povedu zdravý život.

Reklama