bebe

Chcete zhubnout nebo si udržet štíhlou linii? Pak nezapomeňte, že nejdůležitějším bodem tohoto programu je zdravý jídelníček, a ten začíná snídaní. Ve prospěch snídaní hovoří i několik vědeckých studií, které shodně tvrdí: Kdo nesnídá, nezhubne. Naopak může přibírat. Víte, proč to tak je?

„Snídaně po celonočním hladovění slouží k doplnění energie, takže kdo nesnídá, bude během dopoledne více unavený a méně výkonný. Lékařské studie navíc prokazují, že u lidí, kteří nesnídají, je větší pravděpodobnost vzniku nadváhy nebo obezity,“ říká nutriční terapeutka Mgr. Karolína Hlavatá. A z toho plyne, že pokud se nasnídáme, budeme víc aktivní a také víc kalorií spálíme.

Častou chybou hubnoucích bývá vynechání snídaně. Mnoho lidí si myslí, že když nebudou snídat, dosáhnou vytoužené váhy. Opak je však pravdou. Její odhalování přišlo s dalšími, které hovoří ve prospěch snídání. Během výzkumu vyšlo najevo, že ti, kteří nesnídali, vážili v průměru o 2,3 kg více než jejich vrstevníci, kteří pravidelně snídají.

Princip je jednoduchý. Tělo ve spánku odpočívá a spálí veškerou energii. Pokud den začínáte navíc ranní rozcvičkou nebo běžíte na autobus, snídaně je jediným zdrojem energie, s níž tělo celé dopoledne hospodaří. A když nedodáte tělu energii hned po ránu, pracuje sice ze svých zásob, ty se ale pokusí doplnit hned při dalším jídle. A tak nastává známý jojo efekt.

Odborníci také tvrdí, že snídaně má vliv na skladbu jídelníčku po zbytek dne. Pokud se totiž nasnídáme, mnohem častěji prý v průběhu dne sáhneme po zdravých potravinách (například ke svačině, k večeři), než kdybychom snídani vynechali.

Tip Ženy-in na chutnou a zároveň zdravou snídani, která dodá tělu vše, co si žádá: Posnídejte například sušenky BeBe Dobré spolu s kouskem ovoce, kelímkem jogurtu nebo nízkotučného tvarohu. Nezapomeňte také na pitný režim.

Podrobnosti najdete na stránkách www.ranosnu.cz nebo v článku ZDE.

Reklama