Bulvár

Sněmovna rozhodla: Novorozenci platit nebudou

Nemocniční poplatky za novorozence budou nejspíš v brzké době zrušeny. Pro jejich zrušení zvedlo ruku při dnešním hlasování 183 ze 188 přítomných zákonodárců.  

 

Návrh poslanců ještě musí schválit senát a prezident. Pokud zákon projde, poplatky za novorozence se přestanou platit už od konce července. Koalice ještě navrhuje do roku 2009 zrušit poplatky za pobyt v nemocnici pro děti do šesti let, pro dárce orgánů a osobám, kterým léčbu nařídil soud.

 

Proti dnes schváleném návrhu se ohradil sociálnědemokratický poslanec David Rath. Podle něj nedopatřením vypadla ze zákona důležitá část a díky tomu se bude moci vyhnout zaplacení poplatku každý, protože jeho nezaplacení nebude možné stíhat. Zákon by tak mohl ztratit svůj smysl, dokud by poslanci nesjednali nápravu.

 

Proti je i ministr zdravotnictví Tomáš Julínek, který tvrdí, že poplatky dobře fungují a neměly by se rušit.

Jste pro nebo proti poplatkům? Kdo by podle vás neměl u lékaře, v lékárnách a v nemocnicích platit?

   
25.06.2008 - Společnost - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [57] Vivian [*]

    RenataP: taky, žádný povinný pobyt dítěte v nemocnici NEEXISTUJE.
    Je to jen doporučení pediatrů, není to žádná závazná právní norma a rodiče můžou odejít s dítětem i dřív, nikdo v nemocnici nemá právo je tam držet.

    superkarma: 0 26.06.2008, 21:28:55
  2. avatar
    [56] Vivian [*]

    honuska: není pravda, v porodnici s miminem vůbec zůstávat nemusíš, žádné takové nařízení neexistuje, očkování lze zařídit i ambulantně, pokud se domluvíš s pediatrem.

    superkarma: 0 26.06.2008, 21:26:50
  3. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Eva_Fl: A kdy jsi ty naposled ležela ve špitále v Česku, abys to mohla posoudit? Já se zdravotnictvím moc do kontaktu nepřijdu, ale teď nedávno jsem zase jednou přišla a nemůžu si stěžovat. Jak na komunikaci, tak na diagnostiku, tak na přístup při vyšetření, na nic

    superkarma: 0 26.06.2008, 09:30:03
  4. avatar
    [54] Lilinka [*]

    Eva_Fl: Pravda. V nemocnici jsem ležela jen dvakrát, ještě nemám věk na to, abych se válela v různých špitálech a mohla tedy porovnávat. Ale tam, kde jsem byla já, jsem si nemohla na nic stěžovat. Ani na chování personálu, setkala jsem se vždy jen s profesionálním přístupem. Navíc, jsou tu špičková pracoviště, na kterých se provádějí ty nejnáročnější operace s vysokou úspěšností. Babička podstoupila náročnou operaci nádoru na mozku, měla minimální naděje a jak to dopadlo? Babka tu lítá už 5 let zdravá.
    Financování je věc druhá, tu jsem na mysli neměla.

    superkarma: 0 26.06.2008, 09:28:28
  5. avatar
    [53] Petique [*]

    RenataP: důchodci sice na nehty nechodí, ale...posledního půl roku bydlím u svý 72 letý babičky. A to bys koukala kolik peněz s kámoškama uvalí za absolutní kraviny v obchodech typu ´´vše za 30,-´´, kolik nechají v kaufu za hnus jídla z letáku. Jako cukrovkářka by neměla, ale...pak se jí udělá zle, ale k doktorce nejde, protože by tam musela cvaknout 30,-.

    superkarma: 0 26.06.2008, 08:37:00
  6. avatar
    [52] Kelly [*]

    Eva_Fl: otec je týden po operaci a chování personálu si nemohl vynachválit. Přístup lékařů, sester a ostatních byl na špičkové úrovni. To můžu potvrdit i já, byla jsem příjemně šokována tím, jak mne vrchní sestra průběžně informovala. Nevím, proč se tak navážíš do našeho zdravotnictví, asi máš svůj důvod, ale věř, že všude nejsou hyeny.

    superkarma: 0 26.06.2008, 07:51:47
  7. avatar
    [51] RenataP [*]

    Dimsy: důchodci kvičí nejvíc a ty na nehty nechodí

    honuska: no jo, ty můžeš odejít po porodu na reverz hned, ale dítě ne, to je ten problém. Jedině mě napadá, jestli pak není těch povinných 72 hodin pro miminko vlastně nařízený ústavní pobyt?

    superkarma: 0 26.06.2008, 07:01:51
  8. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    Lilinka: hm. V kolika zemich jsi lezela ve spitale, abys to mohla posoudit?
    Ceske zdravotnictvi je v riti. Pocinaje chovanim personalu a konce zradlem. O financich ani nemluvim.

    superkarma: 0 25.06.2008, 23:48:08
  9. avatar
    [49] Dimsy [*]

    Taky můžu vyletět z kůže,když všichni nadávají na poplatky.Na holiče,umělé nehty,cigarety,alkohol a podobně,to mají všichni.Ale třicet korun,když jdou k doktorovi,to nemá nikdo.Nejen u nás se platí u lékaře poplatek.

    superkarma: 0 25.06.2008, 23:11:01
  10. avatar
    [48] honuska [*]

    Neslyšela jsem náhodou, že drogově závislí poplatky neplatí?

    superkarma: 0 25.06.2008, 22:57:01
  11. avatar
    [47] honuska [*]

    Platit za novorozence je dle mého nesmysl, po porodu musíte zůstat v nemocnici až pokud je mimčo očkované, minimálně 72 hodin.
    Protože se malý narodil večer v 18.00 nemohli ho naočkovat třetí den ve 12.00, a protože bylo málo mimin museli jsme čekat daší 2 dny na další očkování. S poplatkama bych měla o 240,-Kč víc.

    A když odejdete z nemocnice dříve, zavolají na vás policii. (viz zpráva v TN).

    superkarma: 0 25.06.2008, 22:55:41
  12. avatar
    [46] monacha [*]

    Domcaca: to je mi taky zle, kdyz baba neda 30 Kc

    superkarma: 0 25.06.2008, 21:44:28
  13. avatar
    [45] Vivian [*]

    Domcaca: to už by je mohli zrušit úplně...
    No mohli bychom zkusit, jak dlouho by to fungovalo A až se to naše zdravotnictví úplně a totálně posere, tak nebude péče pro nikoho a důchodci už nebudou kvičet ani kvůli těm třiceti korunám, protože zhebnou
    Neboj, příští volby vyhrajou socani a poplatky určitě zrušej

    superkarma: 0 25.06.2008, 21:15:14
  14. avatar
    [44] Domcaca [*]

    Jsem proti poplatkům.A to určitě aspoň u těch novorozenců a důchodců,když vidím svojí sousedku,kterou bolí snad i vlasy a k doktorovi nejde,protože by tam musela nechat peníze,tak je mi zle z toho kde žijem.!!! Když chtějí zrušit poplatky novorozencům,bylo by dost logický zrušit je i důchodcům,aspoň dle mého názoru..

    superkarma: 0 25.06.2008, 21:09:22
  15. avatar
    [43] Evikus [*]

    wich: Zatím platí matka i dítě, ale když to od ledna zruší, tak by měla platit jen matka, novorozenci ne.

    superkarma: 0 25.06.2008, 20:44:42
  16. avatar
    [42] páťa [*]

    Zluta: první a poslední den hospitalizace se platí jako jeden den.takže 60 Kč.

    superkarma: 0 25.06.2008, 20:40:05
  17. avatar
    [41] wich [*]

    A jak je to s poplatky při pobytu po porodu? Platí 60 Kč už i dítě nebo jen matka?

    superkarma: 0 25.06.2008, 20:02:25
  18. avatar
    [40] Zluta [*]

    Eva_Fl: tady nejde o podělaných 30Kč, ale o 60 - mají se zrušit nemocniční poplatky, tj. za hospitalizaci novorozenců, tj. 60 Kč/den!
    (i za tu léčbu v léčebnách to dělá 60Kč/den)

    superkarma: 0 25.06.2008, 19:09:10
  19. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    kareta: Ta komunikace na byla německy, francouzky nebo italsky?

    superkarma: 0 25.06.2008, 18:24:14
  20. avatar
    [38] Lilinka [*]

    Eva_Fl: Ale tady JE zdravotnictví na úrovni. Tedy většinou.

    superkarma: 0 25.06.2008, 18:15:14
  21. avatar
    [37] kareta [*]

    Eva_Fl: kamarádka právě absolovovala léčbu ve Švýcarsku a prý už NIKDY víc- byla na klinice v Bernu a prý zlatý česko- chování a komunikace na . A to si platila

    superkarma: 0 25.06.2008, 18:08:38
  22. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Ja jen ziram, kolik je ve vas nenavisti kvuli podelanym 30Kc.
    A zdravotnictvi je byznys, jako kazdy jiny a az bude uplnej v Cesku, bude tam teprve zdravotnictvi mozna na urovni. Mozna. A vubec nemluvim o drahych pristrojich.

    superkarma: 0 25.06.2008, 17:44:22
  23. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    RenataP: ty vole.....

    superkarma: 0 25.06.2008, 17:42:44
  24. avatar
    [34] sanvean [*]

    wich: Tak super, že ti nic není ;) Zajdu tam, snad to bude v pořádku.

    superkarma: 0 25.06.2008, 17:19:55
  25. avatar
    [33] Vivian [*]

    S tímto souhlasím, smysl regulačních poplatků u novorozeňat jsem neviděla. Teď ale doufám, že mamlasové z opozice neprosadí zrušení poplatků u důchodců, protože pak to celé ztrácí smysl...

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:59:58
  26. avatar
    [32] wich [*]

    sanvean: Jestli máš problémy, co já, určitě se zajdi nechat vyšetřit (je to jen krev, moč a stolice). Za to nic nedáš, přinejlepším ti potvrdí, že jsi zdravá a zhubla jsi opravdu od nervů. Výsledky jsem já měla do měsíce, ale normálně bývají do 2 týdnů (něco posílají na hygienu a tam to trvá, krev je do druhého dne), doktorka opomněla ještě jedno vyšetření, tak jsme to posílali dodatečně.

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:48:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] wich [*]

    sanvean: Slíbila jsem, že dám vědět, jak to dopadlo, takže písám Vše vyšlo v normě . Jsem prý prototyp zdravého mladého člověka . Tak jsem ráda, že je vše OK. Nic mi MUDra ani psát nechtěla, protože jí přijde zbytečné, zatěžovat tělo hormony, či prostředky k podpoře chuti k jídlu, když ji mám nadměrnou. Asi to tedy fakt bude genetikou (maminka taky hubla zhruba v mých letech). Takže teď už mám jen hlídat váhu a při úbytku mi má partnerův taťka napíchat B 12 nebo napsat Peritol.

    Lilinka: Ano Vidět děti a měli poblíž vedle sebe mne zděsilo, aniž bych věděla, co jsem vlastně napsala. No je horko

    superkarma: 0 25.06.2008, 16:42:41
  2. avatar
    [30] OlgaMarie [*]

    Také nechápu, proč by neměl platit odsouzený za nařízenou léčbu, zvláště když se léčit nechce. Léčení mu poskytuje pouze lepší basu. Válí se, asi i jídlo atd. Právě proto, že mu léčení muselo být nařízeno, by měl platit víc.

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:28:41
  3. avatar
    [29] barasv [*]

    Ráda si zaplatím nějaký ten poplatek, když budu mít pocit, že se doktoři aspoň trošku snaží. Zatím ale ten pocit nemám - nedávno jsme byli s půlročním synem na pohotovosti, pořád zvracel a doktorka se na něj skoro ani nepodívala. Tak jsem si tak říkala, že dokud se neplatilo, doktoři na pohotovosti se pacientům věnovali víc.

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:18:42
  4. avatar
    [28] sanvean [*]

    wich: A co testy, vyšly v pořádku? Celkem mě to zajímá, mám podobný problém :-/ Přičítala jsem to nervům, ale už se mi to nějak nepozdává...

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:17:00
  5. avatar
    [27] Gedžitka [*]

    Kelly: no vidíš a tohle mě teda už ani nenapadlo, spíš, že někdo de dobrovojně dát třeba ledvinu a ještě zaplatí nemocnici

    RenataP: jojo přesně tak

    superkarma: 0 25.06.2008, 15:06:10
  6. avatar
    [26] Lilinka [*]

    wich: Ale vždyť to máš dobře, ne?

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:46:54
  7. avatar
    [25] wich [*]

    oprava, děti měly

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:39:25
  8. avatar
    [24] RenataP [*]

    Lépe by bylo poslat tyhle úchylmeny, ochlasty a feťáky na nucený práce a oni by je přešli roupi.
    Kdo maká, nemá čas na blbosti...
    nebo

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:39:03
  9. avatar
    [23] wich [*]

    Od ledna jsem byla u doktora teprve teď. Byla jsem na interní, různí odborníci mi dělali všemožné testy, na jaké si člověk ani nevzpomene a platila jsem 30 Kč jen na interně. To mi přijde ještě v pohodě (v rámci našeho systému samozřejmě - to že nesouhlasím s poplatky, když platím jako OSVČ dva a půl měsíčně, už bylo řečeno).
    U dětí mi ty poplatky taky přijdou mimo mísu, avšak v tom případě by z plateb měli vyloučit nezaopatřené děti všechny

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:38:38
  10. avatar
    [22] RenataP [*]

    Zluta: jo, máš pravdu, tak to asi ten chudák, o kterém jsem četla, žil ještě jeden den, no nechci mystifikovat, ale je to fakt morbidní situace...

    S těmi vězni a ksindlíky to cítím spíš tak, že je to zas zbytečná úleva a luxus pro ty, kteří si to nezaslouží...

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:37:31
  11. avatar
    [21] Kelly [*]

    Jinak ke všem otázkám.
    Jsem ostře PROTI jakémukoliv poplatku. Vše - tím myslím základní ošetření a léčbu, se mělo odvíjet od výše povinného pojištění. Pokud to nestačí, mělo se o tom jednat. A ne dělat ze zdraví "byznys" a tržní zboží ... nejdřív plať a potom se uvidí ...
    Jakékoliv rušení už zavedených poplatků u některých skupin bude vyvolávat negativní projevy lékařů, kteří se budou právem cítit ochuzeni o příjem, který bude jiným dále plynout do kapes.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:31:04
  12. avatar
    [20] Zluta [*]

    RenataP: jasně, to ale bylo, je a bude a nemyslím si, že na tom něco změní,zda budou muset za léčbu platit nebo ne

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:29:13
  13. avatar
    [19] Zluta [*]

    RenataP: trochu morbidní, nicméně jeden den se ve špitále neplatí (resp.první a poslední hospit.)

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:28:18
  14. avatar
    [18] RenataP [*]

    Zluta: MUSÍ, ale nemusí, bohužel...v justici je trochu bordel.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:27:19
  15. avatar
    [17] RenataP [*]

    Kelly: darovat asi musíš za života. I když jestli tě přivezou do špitálu ještě dýchající a zdechneš až tam, tak asi příbuzný budou muset ten jeden zaplatit, ne? Někde jsem takovou situaci četla...a teda nevím, jestli by je zachránilo to, že tě rozeberou na náhradní díly.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:26:33
  16. avatar
    [16] Zluta [*]

    gerda: No tak předpokládám, že když je někdo právoplatným rozsudkem odsouzený a dostane léčbu soudně nařízenou, tj. POVINNOU, tak se snad jít léčit MUSÍ nebo ne?

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:24:58
  17. avatar
    [15] RenataP [*]

    Přijde mi sprostý, že dosud platili dárci orgánů
    Novorozenci, budiž, není to taková částka v té smršti výdajů s miminem, pokud tedy není měsíc v inkubárotu, ale zrušení vítám. I když nás se to ještě týkat nebude, leda by to zrušili od července
    A ta nařízená léčba? To je sporný, přesně jak tu píšete, ale ve státě, kde je zločin podporován už jen tím nehorázným luxusem ve věznicích, se není čemu divit...

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:24:53
  18. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    IRISS215: kdyz to nebudou platit rodice za toho kojence, tak to zaplati ostatni - ta pece neco stoji a nekdo ji musi zaplatit, tak se to jen presunulo na nekoho jineho (na ty co plati zdravotni pojisteni ), na toho kdo s tim mimcem nema nic spolecneho

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:23:59
  19. avatar
    [13] Kelly [*]

    Gedžitka: já tomu nerozumím . To jako mne z důvodu mozkové smrti vykuchají, tudíž budu dárce orgánů a ještě budu/respektive pozůstalí za mne platit?
    Něco mi asi uniklo ...

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:23:04
  20. avatar
    [12] gerda [*]

    Zluta: a to je chceš nechat chodit po ulicích a riskovat, že tě nakazí? Dobrovolně se léčit nepůjdou.

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:20:33
  21. avatar
    [11] Zluta [*]

    ToraToraTora: a týká se to vlastně opět i vězňů, jak tu dole psala átéčko, tak bohužel, i jich se to bude týkat, protože většina z nich má tu léčbu na něco soudem nařízenou Takže nejen, že z našich daní jim platíme čím dál tím větší luxus, ale ještě budeme i léčení

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:18:26
  22. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Zluta: s tím soudně nařízeným léčením s tebou naprosto souhlasím

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:15:51
  23. avatar
    [9] Zluta [*]

    Manx: no právě

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:13:20
  24. avatar
    [7] Zluta [*]

    gerda: já ale nehodnotím léčení , já tu píšu o tom, že se mi nelíbí, že by takový člověk neměl platit. Nepřijde mi to vůči třeba těm dětem fér

    superkarma: 0 25.06.2008, 14:04:35
  25. avatar
    [6] IRISS215 [*]

    Alespoň zatím něco, vždyť to byl nesmysl

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:52:30
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Zluta: svým způsobem máš pravdu, ale v případě nebezpečně nemocných delikventů se tu volí menší zlo. Pořád je lepší léčený feťák pod kontrolou, než zfetovaný a se žloutenkou někde potmě za rohem.

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:49:14
  27. avatar
    [4] Zluta [*]

    Novorozenci a pak samozřejmě všechny děti.
    Nelíbí se mi ale, že od poplatků by měli být osvobozeni i lidé, kterým byla soudně nařízená léčba. Tož nějaký kretén, který zneužije nebo i zabije děcko (nebo kohokoliv jiného) a jeho právníci to zahrají do autu tím,že je "nemocný" a on se teda bude léčit, tak platit nemusí, jo?
    Nebo alkoholici a feťáci, kteří dostanou soudně nařízenou protialkoholní léčbu?
    Máma od dětí, která je pomalu každý měsíc v ordinaci u dětského lékaře platit za ty děti bude muset a takovíto "provinilci" ne? Tak to se mi nelíbí

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:47:40
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Julínek je génius! Poplatky se vybírají pár měsíců a on už poznal, že to funguje bez chyby

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:42:46
  29. avatar
    [2] átéčko [*]

    Děti a lidé bez příjmu. Ale tím nemyslím vězně.
    Sněmovna to nemá z vlastních hlaviček. Jen málo lidí tam myslí mozky
    Myslí za ně strany

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:20:57
  30. avatar
    [1] Gedžitka [*]

    A oni dárci te´d platí jo?

    superkarma: 0 25.06.2008, 13:08:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme