Rodina

Snažili jsme se o porod doma


Zdravím redakci ženy-in,

po pár dnech od Světového týdne respektu k porodu jsem objevila řadu stránek, které se této problematice věnují, a rozhodla jsem se, že taky přispěju svými zážitky.

Rodila jsem před dvěma lety v porodnici ve Zlíně a vzhledem k tomu, že se pomalu chystáme na dalšího potomka, znovu mě otázka porodu začala zajímat. Už tehdy jsme se snažili o domácí porod. Proč? Četla jsem některé knihy, viděla dokumenty a zkušenosti maminek, které zažily domácí porod, mě ohromily. Neřekla bych o sobě, že jsem přehnaně přírodní člověk, i když je pravda, že mě zajímá třeba ekologie, zdraví, bylinky a podobné věci. Přestože se tomu nikdo nediví, kdykoliv jsme s mužem prohlásili, že chceme naše miminko přivést na svět doma, ani naši kamarádi to nechápali, byli pobouření, viděli jsme náznak opovržení. Neustále jsem bojovala s lidmi, kteří si nenechali vysvětlit, že se zkušenou porodní asistentkou se nic zlého mně ani miminku nestane. Byla jsem o tom přesvědčená a pořád jsem. Sice jsme objevili úžasnou porodní asistentku, ke které jsme chodili do mimořádného kurzu právě díky jejím názorům na nelékařsky vedený porod, ale ani ona bohužel neměla v době našeho porodu čas. Alespoň nás utvrdila v tom, že naše přání přirozeného porodu je opodstatněné, že nejsme blázni a že ani nehazardujeme s životem dítěte.

Do porodnice jsme vyjeli po několika hodinách od prvních kontrakcí, mezitím jsem se rochnila ve vaně, tancovala, vařila malinový čaj a houpala se na balonu. Bohužel v porodnici jsem protrpěla příjem, naštěstí se za mnou i přes nevoli porodní asistentky vecpal manžel a v podstatě na dotazy odpovídal on. Naštěstí byl také volný jediný pokoj, ve kterém byla vana, takže jsme se do ní oba naložili a předali porodní asistentce, která zase protestovala proti manželově přítomnosti ve vaně, porodní plán. Jako krásný zážitek teď vnímám několikahodinový pobyt ve vaně plné teplé vody s levandulovým olejíčkem. Vzpomínám si na jedinou bolestivou kontrakci, ale jinak mi připadá, že jsem ten čas strávila někde jinde nebo v jiné dimenzi, protože absolutně nevím, co se dělo kolem mě. Až na videu, které manžel točil, jsem zjistila, že jsem měla pochopitelně spoustu kontrakcí a prodýchávala je... Nicméně ve chvíli, kdy přicházela doba tlačení, mě porodní asistentka vykázala ven z vany, což si myslím mělo velký vliv na pokračování porodu. O vytlačení miminka jsem se pak snažila asi hodinu a půl, kontrakce mi ustávaly, lékař mi hrozil klešťovým porodem a porodní asistentka, kterou jsem prosila o možnost porodit na stoličce, mi radila, že na křesle mi může na břicho zatlačit a pomoct mi, ale na stoličce na to budu sama. K tomu jsem dostala dávku oxytocinu na zvýšení kontrakcí, které pochopitelně stejně nepřišly.

Miminko se narodilo zdravé a v pořádku, kojila jsem je do dvou let a jsme obě v pořádku. Když jsem později o porodu vyprávěla naší porodní asistentce z kurzu, řekla mi, že dvě kyretáže, které jsem po porodu musela podstoupit, mohly být také způsobené tím tlačením na břicho v poslední fázi porodu.

Pravda, spousta věcí mohla být jinak, takže doufám, že u druhého porodu budu zase o něco víc poučená, snad se nebudu ostýchat vzít s sebou i dulu, a kdyby už naše zákony byly hooodně daleko, možná bych ani nemusela z domu. To si přeju snad nejvíc. Porod totiž vnímám jako naprosto osobní záležitost, která je dílem dvou lidí, toho maličkého uvnitř, který vnímá všechny strachy a pochybnosti zvenku, a matky, která potřebuje klid a bezpečí. Ať se každý rozhodne, jak chce, ale já vím, že mít kolem sebe pokorné a chápající osoby, dokážu na svět přivést miminko i doma, bez přístrojů, bez měření, bez ultrazvuku.

Zdravím všechny

Jana  

   
24.05.2007 - Těhotenství a porod - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [155] Lesana [*]

    Meander: tak to nevím, to se mi stalo jedinkrát v životě... a radši nevzpomínat Ale jinak já alkohol obecně vzato moc nemusím a v těhotenství jsem na něj neměla chuť vůbec

    kareta: kouření jde mimo mne ještě víc než alkohol, ale kdysi při prvním těhotesntví jsem postřehla kdesi nějakou radu z odborné poradny, že tak do pěti cigaret denně je to OK a pro dítě lepší, než když je matka ve stresu z nekouření Fuj, pro mne nepředstavitelné. Na druhou stranu kolegyně, která v práci dost fest hulila říkala, že jako těhotná nemohla na cigáro ani pomyslet, jinak se jí hned zvedal kufr

    superkarma: 0 28.05.2007, 23:15:12
  2. avatar
    [154] Vivian [*]

    Lesana: já myslím, že dneska už my lidi neumíme poslouchat instinkty... a že když se máme spolehnout na svoje tělo a na intuici, tak jsme ztracení. Takže většině lidí vyhovuje nechat všechno na někom (třeba na doktorovi) a nechat se řídit. A asi je to pro ně i lepší, bezpečnější.
    To je holt daň civilizaci.

    superkarma: 0 28.05.2007, 15:24:51
  3. avatar
    [153] kareta [*]

    Lesana: sousedka kouřila, protože jí to bylo příjemné, kamarádka si dala falšku šampusu v 6 měsíci...Btw, mají zdravé a bystré děti. Bez alergií, na rozdíl od mých zdravě se stravujících a životosprávu dodržujících jiných známých.
    Suzanne: nevadí, tak's to vysvětlila. Mě zas doktor řekl, že se mi druhé dítě narodí po 8:00 ráno a opravdu mi ten SC udělal v 8:10 .

    superkarma: 0 28.05.2007, 14:10:53
  4. avatar
    [152] Meander [*]

    Lesana: A co když je ti příjemné zalomit denně flašku ginu?

    superkarma: 0 28.05.2007, 13:12:20
  5. avatar
    [151] Lesana [*]

    Meander: Jak se zdá, neměli M"j gynekolog zastával názor, že mám dělat to, co je mi příjemné a že sama poznám, co už je špatně

    superkarma: 0 28.05.2007, 12:36:35
  6. avatar
    [150] Meander [*]

    Suzanne: A co kdyby ti doktoři měli pravdu? (Hypoteticky, chraň Bůh, že bych ti to přála...)

    superkarma: 0 28.05.2007, 00:36:04
  7. avatar
    [149] Suzanne [*]

    kareta: tos mě nepochopila - já jsem odmítla lékařskou radu a chovala se zcela iracionálně, což mému tělu udělalo dobře. Resp. lékař mi nedoporučil pohyb, doporučil ležení. Já to dělala jeden den, pak jsem se sebrala a jela plavat. Blahořečím si, že jsem se poslouchala a jednala iracionálně.

    superkarma: 0 27.05.2007, 23:42:39
  8. avatar
    [148] Vivian [*]

    kareta: no tak toho radši necháme, stejně to nikam nevede

    superkarma: 0 27.05.2007, 11:39:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [147] kareta [*]

    Vivian: vytrháváš z kontextu.

    superkarma: 0 27.05.2007, 06:13:26
  2. avatar
    [146] Meander [*]

    Vivian: Jojo, má ji přečtenou jako kníhu, pani Valošková Hana.

    superkarma: 0 26.05.2007, 21:49:34
  3. avatar
    [145] Vivian [*]

    Meander: je vidět, že se tu pohybuje už hodně dlouho a že Nyo velmi dobře zná

    superkarma: 0 26.05.2007, 21:41:07
  4. avatar
    [144] Meander [*]

    Valošková Hana: Jsi zábavná.

    superkarma: 0 26.05.2007, 20:40:58
  5. [143] Valošková Hana [*]

    Nyotaimori: až ti nebude 14 a dojdeš patřičného věku nebudeš tak naivně (promin ale chce se mi napsat blbě)psát

    superkarma: 0 26.05.2007, 19:02:48
  6. avatar
    [142] Vivian [*]

    kareta: no jo, ale PROČ mi to říkáš? Já napsala, že porod nejsou jatka, a ty mi tady vykládáš o iracionálním chování, asi mám těhotenskou demenci, ale nedokážu si to dát dohromady
    V čem já konkrétně se chovám iracionálně podle tebe? Věta "porod nejsou jatka" snad není zase tak moc bláznivá :-)

    superkarma: 0 26.05.2007, 11:30:10
  7. avatar
    [141] kareta [*]

    Suzanne: Já naplavala snad stovky km v těhotenství, a když jsem se v 39tt začala otvírat, doktor mi už kolo ani bazén nedoporučil . Jinak mi tento pohyb schvaloval, jen říkal, že by měl námitky proti parašutistce, ale i tu už tam měl..
    Vivian: OBECNĚ:jednáš víc instinktivně (pro jiné iracionálně), což nemusí být vždy úplně k prospěchu věci.

    superkarma: 0 26.05.2007, 09:18:57
  8. avatar
    [140] Suzanne [*]

    kareta: ano, já souhlasím s tím, že v těhotenství jsem měla zvláštní stav mysli. Přesně jsem věděla, co chci a co žádá moje tělo, ke konci jsem byla jako v tranzu. A přesně jsem věděla, že si do toho nenechám mluvit. Doktor mi v 6.měsíci řekl, že se otevírám. Ztvrdlo mi břicho a já přesně věděla, že potřebuju vodu. Jela jsem do bazénu a byla jsem tam 3 hodiny. Světe, div se, druhý den mi řekl, že jsem v pořádku. Já jsem vůbec těhotenství trávila ve vodě - v bazénu, v moři... U porodu mi řekli, že to bude hezkých pár hodin trvat. Já ale věděla, že to bude v 9 ráno. Ještě ve třičtvrtě na devět mi říkali, že nejdřív odpoledne. Ale já jsem věděla, že ne. V 9 jsem zatlačila a dítko bylo venku. Dodnes mám pocit, že jsem porodila tak nějak lékařské péči navzdory Pokud někdo přesně cítí, o co si říká jeho tělo, a samozřejmě, pokud je vše v pořádku, není jediný důvod pro to, aby mu do toho někdo mluvil.

    superkarma: 0 26.05.2007, 00:57:45
  9. avatar
    [139] Vivian [*]

    kareta: ano, ale proč mluvíš o stavu mysli? Buď prosím konkrétní.

    superkarma: 0 25.05.2007, 19:45:29
  10. avatar
    [138] Canadian [*]

    kareta 133: mate recht, Cecilko

    superkarma: 0 25.05.2007, 18:21:51
  11. avatar
    [137] kareta [*]

    Vivian: psalas o to, že krev nestříká a já podotkla, že kamarádce praskl křečák a ohodil porodníka- trochu dost to stříklo. No a jiný stav je jiný i co se týká mysli

    superkarma: 0 25.05.2007, 14:43:23
  12. avatar
    [136] Vivian [*]

    kareta: promiň, ale nepochopila jsem tě...
    Mám pocit, že odpovídáš někomu úplně jinému, protože já jsem tady nepsala vůbec nic toho, o čem píšeš ty... Akorát jsem podotkla, že porod nejsou jatka, kdy se všichni musej brodit potoky krve... a ty píšeš cosi o tom, jak jsi chtěla rodit do vody a jak ti to gynekolog rozmlouval...

    superkarma: 0 25.05.2007, 13:10:24
  13. avatar
    [135] rek11 [*]

    Nyotaimori: No já většinou tak nějak cítím,že to byl průser,a že to znovu nechci.Ale ,že bych si to přímo do detajlu pamatovala

    superkarma: 0 25.05.2007, 08:55:02
  14. avatar
    [134] rek11 [*]

    Canadian:

    superkarma: 0 25.05.2007, 08:44:06
  15. avatar
    [133] kareta [*]

    Canadian: 25.5.2007 3:44:45 - Canadian (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Podle tohoto schematu, jsou nektere ctenarky tehotne co je znam a smrade nikde
    To jsou vedlejší účinky HA

    superkarma: 0 25.05.2007, 06:56:25
  16. avatar
    [132] Canadian [*]

    24.5.2007 13:23:59 - kareta (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Vivian: těhotenskému stavu mysli, nesmí se ODPOROVAT.

    Podle tohoto schematu, jsou nektere ctenarky tehotne co je znam a smrade nikde

    superkarma: 0 25.05.2007, 03:44:44
  17. avatar
    [125] Severacka [*]

    Jani, tak ať příště porod vyjde podle představ .

    Já budu rodit (podruhé) v prosinci, doma by se mi rodi líbilo, problém je v dojezdové vzdálenosti pro PA (100 km), tím samo narůstá i konečná cena za porod a taky manža by to asi nerozdejchal, sice drží palce všem ostatním, ale jak jde o mě tak plaší a tak hledám přátelskou porodnici, kde mě nebudou nutit rodit v leže, protože to už podruhé nee (si stoličku případně i koupím) a chtěla bych (pokud budem oba v pořádku) ambulantní porod, pokud možno bez chemie a zásahů.

    Nedávno jsem četla ve Florence http://www.florence.cz/cislo.php?stat=397 článek o rituálech při porodech u vybraných kultur a podivují se, že většina např. Tanzánek nebo Indiánek má těhotenství a porod snadný a bez komplikací, no aby ne, že jo když rodí přirozeně bez zásahu v souadu s gravitací

    Jen nechápu proč se tomu tak urputně brání u nás

    superkarma: 0 24.05.2007, 23:07:34
  18. avatar
    [124] rek11 [*]

    Nyotaimori: No z psychologie-už si nepamatuju přesnej název,ale ty špatné vzpomínky jsou buď potlačeny nebo zmírněny a nepřijde nám to tak strašné.Funguje to tak u většiny vzpomínek.Něco jako zpozitivňování vzpomínek.Mě to fakt napadlo až u toho porodu A teď bych do toho klidně šla potřetí

    superkarma: 0 24.05.2007, 22:59:10
  19. avatar
    [122] rek11 [*]

    Nyotaimori: Já když jsem měla kontrakce u druhýho porodu.Tak se mi nějak oživily vzpomínky a začala jsem si říkat ,jak jsem do něčeho takovýho mohla jít dobrovolně dvakrát

    superkarma: 0 24.05.2007, 22:41:18
  20. avatar
    [120] rek11 [*]

    IMI: děloha mi nepraskla,ale nechtěla se mi zavinovat a po druhém porodu jsem měla stejný problém.Při kojení jsem měla příšerný bolesti jak se děloha zavinovala.Podle mě jsou průserový vyvolávaný porody-hodně matek co znám mělo stejný potíže-častý,bolestivý kontrakce a přesto pomalé otvírání děložního hrdla. Nechápúu,že se nikdo nezabývá tím,jak by to mohlo jít líp

    superkarma: 0 24.05.2007, 22:27:56
  21. avatar
    [119] rek11 [*]

    Nyotaimori: jj skok na břicho mě na něm tancovali dvě...kéž by dlaně - odrazili se a navalili se na mě na střídačku s každou kontrakcí Malá měla velkou hlavičku.Já prvorodička a vyvolávanej porod Vůbec to nešlo.Na holku chtěli použít vakuumextraktor...tj takovej lux,co přisajou na hlavičku dítěte a v kontrakcích táhnou. No obě jsme to ve zdraví přežili,holka měla oteklou hlavu a těžkou žloutenku jako následek.Ale to,že nepoužili VEXTR bylo dobře.

    superkarma: 0 24.05.2007, 22:23:23
  22. avatar
    [118] Kuře [*]

    *Kotě*: nejlepší by bylo, aby porody doma byly legální a maminy, které ho potřebují (a fakt si myslím, že některé holky jsou s z porodnice tak vedle, že to vede ke komplikacím) to mohly realizovat za maximální podpory.
    Bohužel je situace taková, že v případě průšvihu je u nás šance dojet rychle do nemocnice malá. v Holandsku je prý dojezd "odkudkoliv" max 5 minut.
    Já sama bych to nevolila, na mě naopak porodnice působila velice pozitivně. Prakticky hned na vyšetřovně jsem se zklidnila a kontrakce probíhaly předpisově. Jak to potom dopadlo je věc jiná a že žiju je zásluha zdejšího primáře. Nicméně je fakt, že rodit doma, tak by mne asi PA odlifrovala do nemocnice včas.

    superkarma: 0 24.05.2007, 22:07:11
  23. avatar
    [117] peguša [*]

    Nyotaimori: Skočit na břicho je prudké zatlačení na břich směrem dolů tak, aby se dítě vytlačilo ven. Neublíží mu to, jelikož má hlavu už venku a tlačí se mu do zadku a nohou.
    A roztrhnout se žena může kdekoliv v porodních cestách právě tím, jak se dítě prudce vytlačuje ven. To samo o sobě nebolí (alespoň mě ne), ale hodně to krvácí, v tom je to nebezpečné.
    Ale že bych z toho měla nějaké noční můry, to říct nemůžu. Při odchodu z porodnice po deseti dnech jsem na 100% věděla, že do tří let chci druhé dítě, i když jsem po porodu zarputile trvala na tom, že druhé nikdy v životě .

    IMI: Já nevím, ale když se dítě začíná dusit, protože má nedostatek kyslíku, není asi příliš času, ptát se rodičky, zda souhlasí se "skočením na břicho". Já osobně byla ráda, že holce pomohli ven, protože bych to sama nezvládla.

    superkarma: 0 24.05.2007, 21:53:50
  24. avatar
    [116] *Kotě* [*]

    Miluju názory typu "porod doma je nezodpovědnost". Proč si to nemyslí třeba v tom zmiňovaném Holandsku, kde se rodí převážně doma a novorozenecká úmrtnost je tam stejně mizivá jako u nás?

    Osobně bych doma rodit nechtěla, moje preference by byla rodit v tzv. "porodním domě", (jehož zřízení u nás bohužel brání zkostnatělá legislativa a ještě zkostnatělejší lékaři) s následným okamžitým odchodem domů, je-li dítě v pořádku. Můj porod v "továrně na děti" (porodnice u Apolináře) sice proběhl bez komplikací a naprosto přirozeně, zato na oddělení šestinedělí dodnes vzpomínám jako na jednu ze svých nejodpornějších nočních můr.

    Nemám nic proti porodnicím, ani proti porodům doma, je to svobodné rozhodnutí každé ženy a přes hororové historky typu "kamarádka sestry švagra znala jednu, ta rodila doma a nezodpovědná porodní asistentka urvala dítěti nohu" vím, že porody doma se zkušenou porodní asistentkou, která provází ženu celým těhotenstvím, nejsou výrazně rizikovější než v porodnici, neboť zkušená PA jednak ženu, u níž nemůže s jistotou říci, že porod doma zvládne (ať už fyzicky či psychicky), rodit doma vůbec nenechá, a jednak zkušená PA zvládne vést porod tak, že v případě komplikací stihne dostat ženu do nemocnice včas. Navíc z výzkumů WHO je známo, že mnoho komplikací, kterých se ženy obávají a které se při porodech stávají, bývají způsobeny právě příliš medicínským přístupem k vedení porodu, jeho zbytečným násilným urychlováním, podáváním medikamentů a podobně.

    Většina z vás, co jste tu vedly debatu, bohužel nemá o problematice domácích porodů ani páru, takže jsou to samé emocionální argumenty bez hlubší znalosti věci.

    superkarma: 0 24.05.2007, 21:11:00
  25. avatar
    [115] IMI [*]

    Nyotaimori: "Skok na břicho" je zákrok, kdy porodní asistentka dle teoretického popisu, jak se to má dělat tlačí během kontrakce dlaněma na horní stranu dělohy a mechanicky vytlačuje dítě ven. Prakticky když už do toho jdou, tak ač je to zákrok nedoporučený, tak ti na to břicho lehnou vším co mají po ruce, takže např.mně se položila na břicho svojí plnou vahou předloktími, slyšela jsem i o "kleknutí na břicho", to nemohu sloužit osobní zkušeností. POdle dobrého zvyku českého zdravotnictví obvykle nepředchází zákroku žádost o souhlas pacienta nebo nějaké informování ho o chystaném zákroku. Může se stát, že přitom praskne laicky řečeno to připevnění dělohy v břiše nebo děloha samotná a ženská přijde o dělohu. Pocit přitom máš za prvé že se tě někdo pokouší zabít, že tě rozerve a že ti to dítě musí rozmáčknout nebo jinak mu ublížit, což ne nežádoucí, žejo, když už to člověk pracně odnosil a užil si první dobu porodní. Je to nesmírně nepříjemné. POkud protestuješ, je na řadě masáž typu "maminko nebuďte hysterická, zabíjíte si dítě, okamžitě spolupracujte". Osobně to považuji za nehorší okamžit svého porodu a před druhým porodem mne to dost strašilo. Hlavně to, jak se nido nenamáhal mne informovat o tom, co bude a proč. Důvody proč nutnost tohoto zákroku nastane je obvykle zastavení kontrakcí, aby se nemusely použít kleště. Mechanická příčina, jako tu někdo zmínil ta zaklesnutá ramínka si ymslím že je méně častá. Alternativci tvrdí, že kontrakce u takto rozběhnutého porodu se zastaví vždy ze stejných důvodů - vynucená změna polohy z polohy příjemné rodičce obvykle horizontálně na záda, vyrušení maminky personálem, následné aplikování umělého oxytocinu - to psala i pani v článku a i já jsem to tak měla

    superkarma: 0 24.05.2007, 20:51:19
  26. avatar
    [113] Gedžitka [*]

    Sunsun: ač se u mě při porodu komplikace čekaly, rodila jsem zhruba způsobem jak píšeš, jedna asistentka, manžel a dva doktoři - kvůli těm komplikacím, vedle sálu čekaly sestřičky a doktoři na děti, ale za stěnou a jen nahlíželi jestli už a jinak to nešlo. v tomto směru teda proti porodnici nemám., naopak.

    superkarma: 0 24.05.2007, 19:34:14
  27. avatar
    [112] Meander [*]

    gerda 90: Však porodila na rohoži v kuchyni, ne?

    superkarma: 0 24.05.2007, 18:22:32
  28. avatar
    [111] Meander [*]

    gentiana: Na jednom podivném slovenském webu je zmíněn křest dítěte, které bylo mrtvé už před porodem.

    superkarma: 0 24.05.2007, 18:20:59
  29. avatar
    [110] peguša [*]

    Gabi 101: Jasně, že by to rodiče trápilo. Přijít o dítě je tragédie vždy, ale pokud budou rodit doma a stane se malér, tak se krom pocitu ztráty přidruží i pocit toho, že mohli udělat více - tedy rodit v přítomnosti lékařů, kteří mohli (i když taky nemuseli) pomoci. Ale prostě mohli. Ten pocit, že jsem neudělala maximum pro bezpečný porod by mě teda asi zdrtil víc, než samotná ztráta dítěte.

    MMCH, mám dvě děti a první dcera byla dost velká, měla téměř 5 kilo. Těhotenství bylo naprosto v pohodě, nic nenasvědčovalo, že by mohly být komplikace. A ejhle, dcera se ramínky zasekla mezi stydkými kostmi a přimáčkla si pupečník. Tudíž se jí přestalo dostávat kyslíku. Dva doktoři mi skočili na břicho, aby jí dostali ven. To se podařilo, ale byla jsem tak potrhaná, že nebýt lékaře, který mě hned začal šít (asi hodinu), tak jsem vykrvácela. A nakonec jsem stejně musela dostat transfuzi. Čili, když to shrnu, rodit doma, nepřežily bychom s dcerou nejspíš ani jedna. Proto bych doma v životě nerodila. Komplikace se dostaví nečekaně a když není doktor nablízku a s ním i přístrojové vybavení, může být na světě tragédie, ani se člověk nenaděje.

    superkarma: 0 24.05.2007, 18:04:32
  30. avatar
    [109] evusche [*]

    porod doma je nezodpovědnost...

    jeden náš známý dělá na záchrance v Praze a vyprávěl, jak přijeli k domácímu porodu doslova za minutu dvanáct, kdy už rodička byla šedá ....nedařilo se ji vypudit placentu a chytrá porodní asistentka za ni zatahla a cosi urvala a ta "zodpovědnáů rodička začala silně krvácet...
    Já bych si to dobrovolně netroufla

    superkarma: 0 24.05.2007, 17:37:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme