Bulvár

Sňatky z rozumu

Když se řekne „Sňatky z rozumu“, určitě si vybavíte historický román Vladimíra Neffa, který popisuje vývoj české společnosti od národního obrození až po období druhé světové války... Sňatky nebo přátelství lidí kvůli majetkům a popularitě doprovázeli společnost skrz všechna historická období.

Nedávno jsem se seznámila s paní Evou, která se provdala za velmi bohatého a vlivného muže. Eva žila po celý svůj život ve velmi skromných podmínkách a tak brala „šanci začít žít nový, lepší život“ jako dar z čistého nebe. Nevadí ji, že její manžel je o dvacet let straší a má milenky… Podstatné je materiální pohodlí a „svoboda“, kterou využívá při nákupech nebo péči o svůj zevnějšek…

Krásným příkladem další „svatby z rozumu“ je mediálně známý sňatek mezi Annou Nicole Smith a naftovým magnátem J. Howardem Marshallem. Úpřímně pochybuji o tvrzeních Nicole Smith, která několikrát uvedla, že svého Howarda upřímně milovala a provdala se za něho z čisté lásky a ne kvůli penězům…

Zde si můžete přečíst zprávu, kterou jsem našla na jednom nejmenovaném serveru:


Bravo! Bývalá striptérka Anna Nicole Smith (38) zvítězila v soudní bitvě a ponechá si stovky milionů dolarů.

Kyprá blondýna Anna Nicole Smith si v roce 1995 vzala naftového magnáta J. Howarda Marshalla, který měl v době sňatku 89 let. Jejich manželství vydrželo pouhých 14 měsíců a poté novomanžele navěky rozdělila Howardova smrt.

Anna se tak ze dne na den stala majitelkou pohádkového bohatství. To se ale vůbec nelíbilo nebožtíkovu synovi E. Piercemu bývalou playmate zažaloval. Soudní tahanice se vlekly několik let a teprve včera předsedkyně vrchního soudu Ruth Bader-Ginsbur zamítla Pierceovu stížnost, a Anna si tak může veškerý majetek ponechat.



  


Zajímavou kategorií jsou i tzv. racionální přátelství, které můžou zasahovat do oblasti pracovní nebo soukromé. S těmito „promyšlenými vztahy“ se setkáváme téměř na každém kroku. Jsme totiž naučení, že když máme „někde nějakou dobrou známost nebo od někoho doporučení, věci jdou najednou rychleji a snadněji“…

 

Je těžké posoudit, zda tento fenomén označit za negativní. Každopádně „racionální partnerství“ jsou ve společnosti tolerována a nezasahují do hloubky vztahu tak jako sňatek…

Dnešní téma - sňatky z rozumu!!!
Co si myslíte o sňatcích z rozumu vy?
Znáte někoho, kdo vstupoval do manželství rozumem a ne srdcem?
A co přátelství z vypočítavosti?
Je lepší mít někde známost, nebo spíš upřednostňujete „čistou cestu“? 

Své názory, postřehy, příhody ze života, doporučení... Prostě všechno, co souvisí s dnešním tématem posílejte
na naši adresu: redakce@zena-in.cz

   
08.06.2006 - Společnost - autor: Natálie Rolková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [114] Asdareel [*]

    *Kotě* (103): Naprostý souhlas. Jakožto rovněž nechutný pragmatik ti 100% dávám za pravdu

    superkarma: 0 11.06.2006, 00:31:21
  2. avatar
    [113] Suzanne [*]

    *Kotě*: 103: a když se k tomu, co píšeš, přidá srdce, pak je to láska a stojí to za to. Srdce a rozum by měly být v rovnováze, přemíra čehokoli škodí.

    superkarma: 0 11.06.2006, 00:25:59
  3. [112] 7kraska [*]

    Radka27: jsme spolu 3 roky a mame rocni dceru...od prvniho dne jsem do nej byla blazen a jsem blazen porad...coz ovsem neznamena, ze ostatni diskuse na zena-in nejsou plne mych stiznosti na nej :-)).

    superkarma: 0 09.06.2006, 21:00:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [111] Vivian [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 09.06.2006, 19:58:46
  2. avatar
    [110] Radka27 [*]

    7kraska: A jak jste spolu dlouho? Bez iluzí: Romantická a milostná láska je jen první stadium Lásky Ty kolena se časem klepat přestanou

    superkarma: 0 09.06.2006, 19:38:28
  3. avatar
    [109] Radka27 [*]

    *Kotě*: Plně souhlasím s tím co říkáš Partner musí ladit v co nejvíce bodech Taky bych si někoho nerozumně nevzala, pokud by vykazoval evidentní nekompatibilitu a rozpor s mým způsobem života.
    Tady ale tou frází "Sňatek z rozumu" bylo myšleno výhradně pro prachy s tím, že to ostaní asi bláhově příjde samo.

    superkarma: 0 09.06.2006, 19:32:00
  4. [108] 7kraska [*]

    Ja bych pravdepodobne nemohla zit s nekym, koho bych nemilovala. S nekym, ze kdyz se na nej podivam, se mi nerozklepou kolena. Jaky by ten zivot jinak mel smysl? Zit s nejakym bohatym strejdou, do ktereho se nutim, a utracet jeho penize? Ani nahodou...S tim mym si rozumime po vsech strankach, kolena se mi pri pohledu na nej rozklepou, ale jinak bych ho zabila :-). Jako clovek je uzasny, ovsem jako zivotni partner nemozny. Stejne bych ho ale nemenila, na to jsem ho hledala prilis dlouho...

    superkarma: 0 09.06.2006, 14:59:43
  5. avatar
    [107] emma [*]

    *Kotě*: naprosto s tebou souhlasim. odmítla jsem, aby mnou nadále cloumala Láska a podala jsem si inzerát na "sňatek z rozumu". představovala jsem si to asi tak, že se najdem s člověkem podobných zájmů, cílů, vyznání, snů a představ a budeme za ně společně bojovat, vybudujeme si rodinu a budeme pracovat na našem vztahu/vztazích... jenže aby člověk tohle všechno vydržel, aby měl sílu bojovat se světem a před světem, aby unesl stereotyp, problémy, průšvihy, blbý nálady, nedorozumění... na to potřebuje právě tu Lásku
    můj experiment zatím končí vlastně fiaskem...

    superkarma: 0 09.06.2006, 09:47:11
  6. [106] a.... [*]

    *Kotě*:Jenomže, ty patrně považuješ čkověka ve chvíli svatby za danou konstantu. Lidé se ovšem mění a procházejí vývojem, své hodnoty modifikují. Možná máš pocit, že člověk ve 30 je už "hotový, neměnný", ale zvlášť u mužů tohle neplatí ani náhodou. U mnohých dochází k ujasnění hodnot až po čtyřicítce, u některých nikdy.Jistě máš pocit, že takového nevyhraněného člověka si rozumná ženská nemůže vzít. Jenomže ve chvíli svatby tuto nevyhraněnost nelze tak úplně rozpoznat, protože on " teotericky" uznává stejné hodnoty jako ty a možná i " v dobré víře" se podle nich pokusí chvíli žít. Každý do manželství přece vstupuje s tím, že je to "na celý život", že to tak nepůjde poznají až postupem času. Být s někým "kompatibilní" v mnoha věcech je o ničem...já např. jsem "nejkomaptibilnější" se svým ex, máme naprosto stejný vkus, podobné zájmy atd....jedině v čem nejsme "kompatibilní" je schopnost rodinného soužití: on důležitost rodiny totiž proklamuje teoteticky, ale v praxi je tom jinak . A kdomě toho...vycházíš z toho, že člověk chce žít v páru, v rodině, že je to jeho přirozený stav. Ale je to tak doopravdy??? Není pro některé lidi daleko přirozenější, aby žili sami??? A právě tohle třeba také poznají až v tom pozdějším věku

    superkarma: 0 09.06.2006, 09:34:34
  7. avatar
    [103] *Kotě* [*]

    Jsem možná divná, ale můj názor je, že každé manželství by mělo být uzavřeno PŘEDEVŠÍM z rozumu... ano, v našich podmínkách vychází manželský svazek povětšinou z předchozího partnerského vztahu. Ale romantický vztah mohu mít s kdekým a nemusíme se brát. Jelikož manželství je primárně právně-ekonomický svazek a většina párů, které se berou, předpokládají, že budou mít děti, měli by lidé vstupovat do manželství skutečně po zralé rozumové úvaze - ne proto, že ten druhý je úžasný v posteli, nebo proto, že má strašně sexy oči... ale proto, že budou vědět, že jsou s tím druhým člověkem natolik kompatibilní po všech (nebo aspoň po co nejvíce) stránkách, aby měl jejich svazek naději na trvalost.

    Dneska bohužel na něco takového nikdo neslyší... se svým názorem jsem za nechutného pragmatika a nikdo mi nechce rozumět. Přitom párů, které se rozvádějí po pár letech manželství, zhusta s maličkými potomky, je kolem mě taková spousta, že by si jeden řekl, že trocha rozumu by nezaškodila... ale taková je holt dnešní doba, manželství nemá pro většinu lidí žádnou mravní hodnotu, takže není ani nutno k němu přistupovat nějak extra zodpovědně

    superkarma: 0 08.06.2006, 22:20:12
  8. avatar
    [102] Radka27 [*]

    Sňatky z rozumu mi nic neříkají, jsme na tom s manželem jakš takš stejně, zato přátelství z rozumu už mi leze krkem - moc dobře vím o čem je řeč. Od školy jsem byla akční, pořád někde na bigádách, práce na různých projektech a praxe, takže se mě kamarádi drželi když jsem za ně platila kde jakou akci, ještě více jich přibylo když jsem si pořídila auto a brala kamarády na vyjížďky s sebou, pak jsem se upíchla na vlivném místě a mám spoustu vlivných známých, a kamarádů se žádostmi o pomoc v různém směru mám frontu za dveřmi. Výhodu ale v tom nevidím žádnou Hodně pociťuji, že si mě lidé předcházejí kvůli eventuelním výhodám jako TU ÚSPĚŠNOU kamarádku, ale opravdové přátelství se vyskytuje poskrovnu - jen u těch skalních.

    superkarma: 0 08.06.2006, 15:41:43
  9. avatar
    [99] Meander [*]

    Gabi: No právě A starej se, "státe"

    superkarma: 0 08.06.2006, 14:56:41
  10. avatar
    [98] Gabi [*]

    Meander: je, ale v české společnosti to každý nerad slyší

    superkarma: 0 08.06.2006, 14:54:39
  11. avatar
    [97] Meander [*]

    Gabi: Druhé a další dítě ve vztahu, kde je jeden evidentní loser, je už čirá blbost

    superkarma: 0 08.06.2006, 14:48:22
  12. avatar
    [96] Gabi [*]

    Nyotaimori: jo tak Bohužel se rozpadají i vztahy, které nebly založeny na hormonech Ale tenhle návrh zákona "řeší" něco, co je problémem stavu naší justice. Mám několik známých, které se mnoho let domáhají výživného pro své děti, tráví čas mezi policejní služebnou, soudní síní a exekutorem a PRD - neplatiči výžiného jsou pro naše soudy zcela okrajovým problémem. Ale můžeme také říci, že si za to dotyčné matky mohou samy, že si pořídili děti s ubožákama - měly myslet (ale myslím, že druhé a další dítě určitě není spojeno problémem vztahu ve fázi "zamilovanosti" )

    superkarma: 0 08.06.2006, 14:39:07
  13. avatar
    [94] Gabi [*]

    Nyotaimori: jak to souvisí se sňatky z rozumu?

    superkarma: 0 08.06.2006, 14:28:10
  14. avatar
    [92] Gabi [*]

    damanka (67): spíš jsem myslela, že bych nechtěla chlapa, kterej do 40 bydlí u rodičů

    superkarma: 0 08.06.2006, 13:37:23
  15. avatar
    [91] korytar [*]

    Ťapina :Moje známá dělá v domově důchodců a podle ní můžou pořád.

    superkarma: 0 08.06.2006, 13:28:49
  16. avatar
    [90] Ťapina [*]

    korytar: Třeba už ani nemůže a stačí mu se podívat a šáhnout si

    superkarma: 0 08.06.2006, 13:16:50
  17. avatar
    [89] korytar [*]

    Nedovedu si představit sex s takovým dědou. To bych snad nesnesla ani za ty prachy

    superkarma: 0 08.06.2006, 13:10:43
  18. avatar
    [87] gwen [*]

    Meander: Moc tě nepotěším, ale s přibývajícím věkem tato sběratelská vášeň nabývá na intenzitě.

    superkarma: 0 08.06.2006, 12:24:11
  19. avatar
    [86] ještěrka.ehp [*]

    damanka: já bych teda chlapa co bydlí u rodičů taky nesnesla klidně v podnájmu, vlastní byt je už spíš takovej bonus, ale vzhledem k tomu, že nechci o moc mladšího a mě je 27, tak pokud chlap v tomhle věku bydlí u rodičů, něco bude asi špatně, ne?

    superkarma: 0 08.06.2006, 12:18:25
  20. avatar
    [85] Meander [*]

    Beruška Elliah: Martin do lednice pro jistotu vůbec nechodí. Vždycky jednou za čas zadržím dech a z lednice vyházím ty kusy protoplazmy, co tam vyrostly. Jindy, když už opravdu není kam šlápnout pro samé obaly od čokolády a součástky a šroubky a klíče a autodráhu a folie do plotru a kusy oděvů a špinavé nádobí, něco poklidím. Jindy se seberu a oznámím, že dokud tam nebude k žití, tak se neobjevím. Asi mě za chvíli trefí šlak.

    superkarma: 0 08.06.2006, 12:16:16
  21. avatar
    [83] Meander [*]

    Ťapina: Bojím se, že můj drahý svůj potenciál pečlivým tréninkem značně rozšířil Je to fakt überbordelář

    superkarma: 0 08.06.2006, 12:00:07
  22. avatar
    [82] Velvet [*]

    Já se vám divím - staříka ne, leguána ano, přitom jejich krk, a kůže vůbec, se liší jenom barvou

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:58:13
  23. [81] dolsve [*]

    qwen: tak to já těhotná nebyla, kde byl tehdy ten můj rozum?

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:51:46
  24. avatar
    [80] Ťapina [*]

    Meander: Ále vím, ale musím zaklepat, že můj chlap ještě v bordelení nedosáhl svého genetického potenciálu. Jeho bratr má v bytě jen vyšlapané chodbičky mezi štosama časopisů - pochopitelně žije sám

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:51:15
  25. avatar
    [78] gwen [*]

    dolsve: Moje máti se musela vdávat z rozumu před 25 lety, jelikož byla těhotná.

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:50:14
  26. avatar
    [77] Meander [*]

    Ťapina: To nevíš, co je to Bordel

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:46:58
  27. avatar
    [76] Ťapina [*]

    Meander: Bordel, součástky a přístroje doma máme, nám chybí jenom ten leguán

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:45:56
  28. [75] dolsve [*]

    Milé dámy
    mé věkové kategorie, vdávaly jste se před 20 lety (ve svých 18-20 letech) z rozumu? To šlo? Noó ale už tak po deseti letech manželství jsem "sňatek z rozumu" pochopila, znáte to: "Jaký si to uděláš, takový to máš...!"

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:43:52
  29. avatar
    [73] Meander [*]

    Ťapina: Však to je taky to nejmenší

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:35:11
  30. avatar
    [72] risina [*]

    Přiznávám, že jsem do manželství vstupovala spíš rozumem než srdcem. A trvá už skoro 22 let.

    superkarma: 0 08.06.2006, 11:32:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme