Vztahy

SMS epidemie :-)

Český národ je na prvním místě v posílání SMS zpráv. Nikdo zatím nepřišel na to, čím to je, že právě Češi tak rádi svírají v ruce telefon a pracně a dlouze vyťukávají malá písmenka na klávesnici. Kromě zasílání zpráv informativního charakteru se množí rozesílání různých vtipů a vtípků, počínaje běžným vtipem, přes SMS oznamující například, že se na váš telefon napojil sexuchtivý mimozemšťan, jemuž dělá dobře, když mačkáte tlačítka až po různé simulace virů a obrázky sestrojené pomocí interpunkčních znamének (tedy zajímalo by mě, kdo má čas vyrábět zrovna tyhle smsky:-)).
Zde je namístě poznamenat, že využití smsek českými muži a ženami se zásadně liší. Komunikace mezi muži vypadá například takto:
„Už jsme v U Kulhánků, v kolik přijdeš?“
„V sedm, drž mi fleka u kamen.“, zní odpověď.
Naproti tomu smsková konverzace mezi ženami vypadá například takto:
„Už jsme tady, kde jsi?“
„Čau, já jedu pozdě prosimtě, Karel přišel teprve před hodinou, to jsem na něj tedy naštvaná, ani jsem si nestačila udělat hlavu a taky se nemůžu rozhodnout, co si vezmu na sebe. Co máš ty?“
Odpověď: “Už tu čekáme s Ivetou, Jana ještě nepřišla, volala jsem jí, taky nestíhá, pohádala se s Václavem a musí si prý dosušit halenku, chce vzít tu svojí novou, kterou jsi ještě neviděla. Já mám to modrý tričko s žlutou kytkou a Jana černý svetr.“
„Aha, tak to já si vezmu ten rolák. Hlavu už mám skoro hotovou, ještě dám Karlovi instrukce a běžím, papapa.“
Povšimněte si toho rozdílu. V obou případech jde o to, že skupina přátel sedí v restauraci a čeká na své opozdilce. V mužském případě zazní informace že už tam jsou a dotaz, kdy dorazí opozdilec. Opozdilec stručně a jasně odpoví čas, kdy přijde, a formuluje svůj požadavek na místo.
Naproti tomu v ženském případě se parta přítelkyň od opozdilce dozví: že jde pozdě, že nemá hotovou hlavu, že Karel přišel před hodinou a že neví, co si má vzít na sebe. Čas příchodu chybí. Od svých přítelkyň se zase na svůj jediný dotaz „Co máš na sobě?“ dozví, co má každá jedna z nich na sobě, že Iveta ještě nepřišla, že se pohádala s Václavem, že má novou halenku a že je tato halenka ještě mokrá.
Mužům obvykle na to, aby zjistili a zajistili, co potřebují, stačí jedna SMS tam a jedna zpět. Ženy jich potřebují hned několik. Pár mých kamarádek si už dokonce osvojilo psaní poslepu a tak sedí u stolu, baví se s přáteli a paralelně komunikuje pod stolem s dalším člověkem.
Další kapitolou SMSek (a fenoménem žen) je řešení problémů ve vztazích a seznamování. Lidé se přes telefon dokáží seznámit, rozvést, vyřešit partnerskou krizi nebo mít i dlouhodobý vztah na dálku. Papír, monitor a display snesou všechno, věci, které se nás dotýkají, se lépe píší než říkají.
Budeme se v budoucnosti s našimi přáteli scházet na kus povrchní řeči a všechno důležité si řekneme přes SMS a internetové chaty?

Valentýnský tip: Pár nápadů, jak na svatého Valentýna vylepšit vaši SMS komunikaci najdete například na www.mobilgo.cz.
   
04.02.2003 - Láska a vztahy - autor: Michaela Veselá

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [85] Simba [*]

    Ťapina: Máš pravdu , radši žádné SMS

    superkarma: 0 04.12.2003, 19:22:03
  2. avatar
    [84] Ťapina [*]

    Kašú: Přesně tak, co ťukání a čas, ale peníze tě to stojí, i když málo, ale když se někdo zeptá popadesáté, tak už se to pozná.

    superkarma: 0 01.12.2003, 12:17:21
  3. avatar
    [83] Ťapina [*]

    Nejlepší SMSky jsou žádný SMSky

    superkarma: 0 01.12.2003, 12:16:39
  4. avatar
    [82] Brett [*]

    Nevim, asi nejsem normalni v tomto smeru, ale ja pisi SMS velice malokdy a pokud ano, tak velice strucne. Podle podrobneho vypisu z uctu mam mesicne tak maximalne 5 odeslanych zprav. Nechapu lidi, at jsou to zeny nebo muzi, kteri neustale vytukavaji nejake zpravy a povazuji malem za novou sportovni disciplinu, kdo drive a delsi zpravy zvladne. Asi jsem uz na to stara.

    superkarma: 0 07.02.2003, 09:35:00
  5. avatar
    [78] Minda [*]

    Ja si SMSkuju denne se sestrou, bydlim v Kanade, ona v Cechach a je to nejlevnejsi zpusob komunikace na ktery jsme zatim prisly. Ona nema pocitac, takze nemuzem e-majlovat. Ja ji pisu pres elektronickou postu, ona mi odpovida mobilem, vetsinou mi pise 2x denne, dopoledne, nez odejde do prace a pak vecer, kdyz se vrati domu, precte si co jsem pres cely den napsala a odpovi. A kdyz se vecer neozyva, nezlobim se, jelikoz vim ze a tak rada pockam...

    superkarma: 0 06.02.2003, 01:02:54
  6. avatar
    [71] Clerenc [*]

    chjoo pisu jak tatar

    superkarma: 0 05.02.2003, 09:47:27
  7. avatar
    [70] Clerenc [*]

    Ja smsky pouzivam, pouze k ujasneni domluvy, tzn. "plati dneska bazeni od sedmi?" Tot vse, jinak radsi volam a i tak hned po pozdravu ze me vypadne "nerusim?".Mobil do prace nenosim a kdyz jdu s kamoskou na kafe, tak ho vypinam. O vikendu, kdyz nekam jedeme tak ho nechavam doma. kamaradi mi nadavaj, ze mam telefon na dve veci, ale ja ho proste nepotrebuju mit u sebe. Kdyz mi nekdo zavola a jsem nahodou v autobuse, tak to vypnu a zavolam az kdyz vystoupim.Cejtim se blbe, kdyz vim, ze pulka autobusu ceka co si budu s kym vypravet
    Jednou se mi v kine stalo, davali zrovna Johanku z Arku, ze nakymu klukovi, ktery sedel primo predemnou, zazvonil telefon a on ho na drzovku zvednul a behem filmu se zacal vykecavat . A upozornuju ze mu dost ke tricitce

    superkarma: 0 05.02.2003, 09:39:51
  8. avatar
    [66] mufly [*]

    hm smsky opravdu snesou hodne.o) pritelovi je take posilam radeji oni jsou dost specificke ze.o))) ? navic casto cestuji tak posilam sms ze jsem v poradku a nechavat mobila na stole se nevyplaci me jej na silvestra ukradli musim setrit na novy.o/ ted mam jeden pujceny, ale neni to ono.o) a neni nad to ulozit si milou smsku a cist si ji kdyz mi je spatne .o))

    superkarma: 0 04.02.2003, 17:30:05
  9. avatar
    [62] sjuu [*]

    taky patrim k tem kteri mobil nesnaseji ale musi ho mit. Vetsinou vzdycky kdyz jsi jdu nekam pokecat s kamoskama tak ten blbej mobil (firemni) musim mit sebou. Neni jedina schuzka kdy by me nekdo nevolal,nechtel neco resit atd. Pred kamoskama je mi trapne ani nevite jak, kdyz mi v pulce rozhovoru zvoni mobil a ja jsem na 5 minut mimo.Nejradeji bych s tim skrabla nekam z okna, ale nejde to . Tak se s holkama radeji schazim o vikendu, to s sebou mobil nenosim (ani soukromy)

    superkarma: 0 04.02.2003, 15:14:43
  10. avatar
    [60] sjuu [*]

    Meryl: chichi to snad ani neni mozny

    superkarma: 0 04.02.2003, 15:07:59
  11. avatar
    [57] Lhasa [*]

    Kájina: Já nemám fobii z telefonování Doma nemáme pevnou, takže mobil je moje "jediný spojení se světem", když jsem doma Ale na SMS je mi příjemný, že se můžu kdykoliv "jen tak" zeptat kamarádky, kterou jsem dlouho neviděla, jak se jí vede, napsat manželovi, že se vrátím tehdy a tehdy, aniž bych riskovala, že dotyčnou (dotyčného) budu rušit, zdržovat a podobně.

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:52:25
  12. avatar
    [56] Kájina [*]

    jeste neco:vy co mate fobii z volani a mobilnich telefonu,proc je vetsinou mate?

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:49:18
  13. avatar
    [54] Kájina [*]

    meryl: jo v tramvaji a metru se toho clovek obcas dozvi

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:48:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [51] Radka JS [*]

    Já posílám zprávy docela ráda. Často pouze informativní ale někdy i velmi osobní . Většinou je to proto, že bych si neodvážila říct to do telefonu. Když jsme se ještě nebydleli, psali jsem si každý den romantické zprávy na dobrou noc. Do telefonu to tak prostě neznělo!

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:30:43
  2. avatar
    [50] Silveig [*]

    Jeremi: když já musela s kamarádkou novinky probrat hned ráno, víš
    A když jedu busem a puboši tam tohle řešej tak si říkám jak jsem mohla bejt taková nána ale nerozčiluje mě to...třeba se ještě poučím

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:29:49
  3. avatar
    [47] Jeremi [*]

    Silveig: Dobou mamutů myslíš druhohory? Mně byly tyhle debaty protivný vždycky. I v dobách, kdy jejich aktérky byly mé vrstevnice, natož teď, kdy jsem starý nerudný hroch.

    superkarma: 0 04.02.2003, 13:45:36
  4. avatar
    [44] Aja [*]

    Meryl, ty taky už nevíš, jak se mladejm vnutit, aby ti konečně představili zeťáka...

    superkarma: 0 04.02.2003, 13:39:33
  5. avatar
    [43] Silveig [*]

    Jeremi: tak si tak matně vzpomínám, že v dobách mamutů jsem v autobuse taky s kamarádkou řešila srdečně tělesný problémy . Myslím že spolucestující si užili

    superkarma: 0 04.02.2003, 13:38:12
  6. avatar
    [42] Jeremi [*]

    Mili: Možná už jsem taky stará vzteklá baba, ale dvě pubošky (nebo jedna s mobilem) v tramvaji, co řešej svoje srdečně-tělesné záležitosti jsou horší než měsíc nemytý bezdomovec.

    Méďo - ale o tom tady ta debata je, ne? Jak používaj mobil normální lidi, ne SMSkový závisláci. S mobilem je to jako se vším - dobrý sluha, špatný pán.

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:54:37
  7. avatar
    [40] Lucylle [*]

    Ja pisu spoustu sms,ale z sms brany,takze zadarmo a hlavne se to pise rychleji,nez vytukavat zdlouhave na mobilu....
    Z telefonu pisu malokdy,to taky spis zavolam.

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:28:25
  8. avatar
    [39] medved [*]

    Jeremi: ja myslim, ze ty i Sil mluvite o "normalnim" pouzivani SMSek, ale kdyz jedu tramem a vidim pubertalni deti...ale nejen je, jak stale pisou, pip - ctou, pisou, pip - ctou
    dyt to je na bednu...at mi nikdo nevypravi, ze je to kvuli uspore...ja moc nevim co stoji SMS, ale kdyz jich poslu 5 tak jsem si sakra jista, ze je to drazsi nez hovor
    uznavam, ze NEKDY je SMS vhodna a vyborna...kdyz vim, ze mam manzel jednani a chci mu cosi nutne sdelit, poslu sms...ale v 90% pripadu je to o uplnych blbostech

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:28:10
  9. avatar
    [35] Jeremi [*]

    Mili: Je to věc názoru - mě taky přijde trochu neslušné telefonovat v MHD, ale na druhou stranu - kdybych se v tramvaji bavila se spolucestující kamarádkou, nikoho to nepohorší. Takhle prostě jenom ostatní neslyší půlku dialogu.

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:11:28
  10. avatar
    [34] Lhasa [*]

    Silveig: Jeremi: Jo, úplnej souhlas. A kdybych měla vypínat mobil pokaždý, kdy by mě mohl rušit, tak ho mám zapnutý tak asi 2 hodiny denně Písmenková komunikace mi prostě vyhovuje, připadá mi diskrétnější... Pochopitelně ovšem NIKDY nepíšu zprávu, když současně s kýmkoliv mluvím (osobně). To by mě ani nenapadlo... Natož někde s kamarádkou na kafi, to mi přijde stejně velký faux pas jako mluvit s někým a být otočená zády

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:08:08
  11. avatar
    [31] Jeremi [*]

    Silveig: A taky mám kamarádku, co má fobii z telefonování. Prostě je přesvědčená, že vždycky volá nevhod a přeruší nějakou hádku nebo úžasné nebo zavolá zrovna, když je volaný na záchodě (BTW - medvěde, vypínáš mobil pokaždé, když jdeš na záchod? )... Pro ni jsou SMSky ideální způsob komunikace.

    A pak třeba při méně důležitých jednáních zůstává na příjmu pracovně, ale ne pro soukr hovory. Odpověďět na SMS to Yes/No zpravidla stihne, hovor kolik hodin ne.

    A nejlepší je jeden kamarád, který si zpravidla vzpomene v jedenáct večer, že by potřeboval něco prokonzultovat a posílá SMS "Spíte?". A volá teprve, když pípnem, že ne.

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:59:01
  12. avatar
    [30] Silveig [*]

    Jo a jinak SMSky jsou dobré v tom, že si můžeš rozmyslet co říkáš a vydejchat to, co čteš

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:53:38
  13. avatar
    [29] Toniniella [*]

    Jsem dva chlapi dohromady.

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:40:41
  14. avatar
    [28] Silveig [*]

    medved: já to beru tak, že když třeba píšu SMSku kamarádce že v divadle hrajou to a to, tak to znamená, při nejbližší příležitosti si to přečti s takovou kravinou tě nebudu rušit v tom co děláš


    ono totiž SMSky se nemusí číst hned , to dělaj jen blbý twisťáci

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:32:42
  15. avatar
    [27] Bella [*]

    Medved: Absolutni souhlas. Kdyz si jdu sednout s kamoskou a ona hned jak dosedneme zacne datlovat do mobilu, tak mam sto chuti se zvednout a jit domu. To si prece mohla dat sraz s tim, s kym si pise, no ne? Myslim, ze mobil je na jedne strane obrovska vymozenost lidstva a na druhe zkaza.

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:28:09
  16. avatar
    [24] muflonka [*]

    Nesnáším SMS . Než bych měla datlovat písmenka do mobilu, raději zavolám. Ale vůbec nejraději mobil vypínám .

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:13:36
  17. avatar
    [23] medved [*]

    SMSky jsou na
    rukou jsem schopna napsat tak max to jo/ne
    z webu je to o neco lepsi, ale i tak je mnohem lepsi zavolani...a co me teda prudi nejvic je to, kdyz se se mnou nekdo bavi a pise pritom SMS ...jednak mi to prijde nezdvorily a jednak mam dojem, ze ho resp. ji vubec nezajimam
    a co se tyka ruseni mobilem pri volani...ja mam dojem, ze na kazdem mobilu je tlacitko off...takze pokud nekdo nechce byt rusen nic mu nebrani mobil vypnout pripadne si ho nastavit treba jen na vibrace, kdyby byl nekde, kde zvoneni rusi

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:44:37
  18. avatar
    [20] Efča [*]

    Já jsem teda taky ženská, dovedu se smskama dozvědět spoustu věcí a domluvit se na tom kampak zajdeme, co budem dělat, v čem pujdem a mužu kecat a konfrontovat i s několika lidma najednou. Nedělám to ale nikdy ve společnosti. To smskování pod stolem mi přijde hrozně neslušné. Přece mě nikdo nemůže vnímat a přitom psát milostné zprávy. Ale v čekárně u doktora si můžu krásně krátit čekání, nikoho nerušit a potěšit blízké, že jsem si na ně vzpoměla.

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:17:39
  19. avatar
    [18] Lhasa [*]

    Tak já jsem ženská non plus ultra Když potřebuju vědět, jestli je kamarádka OK nebo něco úplně banálního, jsem schopná vyměnit si s ní třeba pět zpráv A na SMS je příjemný, že se s dotyčným adresátem (adresátkou) spojím, ale neruším ho třeba při jídle telefonováním
    A samozřejmě taky využívám všech 160 znaků Někdy i víc

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:58:59
  20. avatar
    [17] Ťapina [*]

    Taky jsem asi chlap

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:42:23
  21. avatar
    [16] Jeremi [*]

    Lena: Nemá angličtinu jako mateřštinu, ale jako jazyk, který používá přes den v práci. A mobil má přepnutý do AJ, protože tvrdí, že podle přeložených pokynů je telefon zcela neovladatelný.

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:40:17
  22. avatar
    [14] Fifinka [*]

    Lena: si myslím, že Jeremi má spíš mobil předprogramovaný pouze v ANG. Česky je to takovéto :Odpověď je ano/ne

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:21:41
  23. avatar
    [11] Susina [*]

    .. holky, já si připadám nějak divná - mě moc psaní SMS nebaví, prostě mě otravuje, že napsání SMS trvá dýl než zmáčknout předvolbu pro vybraný číslo a zavolat..Takže SMS volím jen v případě, že fakt s tím dotyčným nehodlám mluvit a omezuju se na co nejstručnější sdělení... asi jsem chlap, nebo co..

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:08:54
  24. avatar
    [10] Kájina [*]

    silveig - naprosty souhlas, kdyz uz mam k dispozici 160 znaku, tak je prece vyuziju neeee?

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:05:49
  25. avatar
    [9] Jeremi [*]

    Jů, to je ale objevný článek - jestli on nám nechce říct, že mužský a ženský uvažujou jinak, mluvěj jinak, tak i píšou jinak.

    Silv - mě to taky trhá srdce, když nevyužiju všech 160 znaků. I když posílám SMSky zásadně ve tvaru tzv. Yes/No question, na což on odpovídá v mobilu předprogramovaným Yes (No), popřípadě rovněž předprogramovaným I love you too. Pro případ srazu v hospodě tam má předvoleno I am sorry, I am ... minutes late, což se dá pěkně zrecyklovat i pro obchodní schůzky. Žádné vykecávání, pěkně úspora času v praxi.

    superkarma: 0 04.02.2003, 08:30:46
  26. avatar
    [7] Hanela [*]

    Silveig: To jsi celá Ty!!!!

    superkarma: 0 04.02.2003, 08:08:08
  27. avatar
    [6] Silveig [*]

    No jasně...jednou si zaplatím 160 znaků, tak je využiju ...už jsem i posílala zprávu "JO" ale rve mi to srdce, tolik znaků nazmar

    superkarma: 0 04.02.2003, 07:53:32
  28. avatar
    [4] Oříšek [*]

    Vypadá to, že jsem asi chlap

    superkarma: 0 04.02.2003, 01:30:53
  29. avatar
    [2] Fifinka [*]

    to neměl být tenhle smailík ..to měl být tenhle:

    superkarma: 0 04.02.2003, 00:07:14
  30. avatar
    [1] Fifinka [*]

    Tenhle článek je tady právě dneska kvůli tomu T-mobilu ?????????

    superkarma: 0 04.02.2003, 00:05:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme