Rodina

Smrt, nebo dítě? Těžká volba...

Klára

Maminka krásné holčičky, která si po neúspěšném prvním manželství našla konečně partnera, co stojí za to! To je Klára. S novým manželem jsou spolu již pět let a konečně se jí (nebo spíše jim) podařilo otěhotnět.

Klára prožívá nejkrásnější období života, konečně dá partnerovi dítě, po kterém tolik touží. Konečně bude mít druhé dítě... Radost jí nezkalí ani maminka, která příliš s Klářiným partnerem nesouhlasí. Klára se s matkou pohádá, vidí totiž, co ona ne, vidí, jak se její partner stará o nevlastní dceru a ví, že bude stejně dobrým otcem i jejich budoucího synka. Vše se vysvětlí a Klářině štěstí už nestojí nic v cestě...

Když tu ouha!

Klára

Během jedné krásné vášnivé noci se jde Klára vysprchovat a v koupelně si nahmatá u levého prsu bulku! Co teď? Nález před partnerem tají, nechce mu kazit radostné zprávy, ale lékaři zjistí, že je nádor zhoubný, a doporučí Kláře interrupci, aby mohlo dojít k léčbě rakoviny.

Těžká volba. Jak se jí Klára a její okolí postaví? To se dozvíte dnes večer (ve čtvrtek 2. července 2009 ve 20.30 hodin) na TV Barrandov v emotivně vyprávěném pořadu Ako som prežil - Dieťa za život!

Klára s partnerem

Séria dvanástich hraných filmov inšpirovaných skutočnými udalosťami, ktoré tragicky zasiahli do súkromia viacerých ľudí. Prežité hraničné situácie a chvíle, ktoré sa nedajú vrátiť späť, sú previerkou statočnosti hrdinov. Ich príkladná ľudskosť môže byť inšpiráciou pre nás ostatných... Slovenský seriál TV Joj (2009). V príbehu Dieťa za život hrajú: E. Podzámska, M. Miezga, E. Matejková a ďalší. Réžia: Robert Šveda

Fotografie: Archiv TV Barrandov

 

Vyhrajte set-top box!

TV BarrandovMy jsme pro vás připravili s TV Barrandov letní soutěž s pořadem Ako som prežil - sledujte tento poutavý pořad každý čtvrtek od 20.30 na TV Barrandov a přijďte potom odpovědět na naši soutěžní otázku, na níž se odpověď dozvíte právě v odvysílaném dílu.

Pokud budete mít na konci soutěže všechny odpovědi správné, máte šanci vyhrát jeden ze tří set-top boxů, nebo některý z dalších dárkových balíčků od TV Barrandov!

 

Znáte nějakou ženu, která byla postavená před podobnou volbu? Jak se rozhodla? A jak byste se rozhodla vy?

   
02.07.2009 - Těhotenství a porod - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [53] mysak [*]

    Já teda nevím, o čem se rozhodovat. Stačí nějaké dva měsíce a dítě je životaschopné. Na boj s rakovinou je potřeba i psychika v pořádku, to by s výčitkama moc nešlo. Navíc po rakovině už by asi žádné dítě mít nemohla, takže co se tu řeší?

    superkarma: 0 31.07.2009, 08:11:41
  2. [52] orangutan [*]

    Sml79

    superkarma: 0 25.07.2009, 23:31:45
  3. avatar
    [51] Irad [*]

    Suzanne — #50 Ano, byla v pátém měsíců. Miminko se začalo konečně hýbat a pojmenovala ho Adámek. No, a do toho ta rána - rakovina prsu.

    superkarma: 0 08.07.2009, 21:44:47
  4. avatar
    [50] Suzanne [*]

    Ona je v pátém měsíci? Tak tam už potom to dilema chápu. A možná bych s léčbou čekala...

    1. na komentář reaguje Irad — #51
    superkarma: 0 08.07.2009, 15:27:25
  5. avatar
    [49] evelyn [*]

    fialinka — #48 stejne si porad myslim, ze je to prijatelnejsi varianta nez porodit tezce postizene dite

    superkarma: 0 03.07.2009, 19:44:24
  6. avatar
    [48] fialinka [*]

    evelyn — #47 věděla by to, i kdyby to bylo v časném stádiu, pitvy, případně histologie se  v těch případech dělají...

    1. na komentář reaguje evelyn — #49
    superkarma: 0 03.07.2009, 18:40:03
  7. avatar
    [47] evelyn [*]

    Kadla — #46 no ja bych svuj mrtvy plod videt nechtelaSml80

    Irad — #45 ja z toho problem nedelala, pro me byla volba jasna, bezproblemova

    1. na komentář reaguje fialinka — #48
    superkarma: 0 03.07.2009, 16:07:43
  8. avatar
    [46] Kadla [*]

    evelyn — #44 Jak to myslíš, že by nevěděla. V pozdějším stádiu těhotenství už se potrat dělá porodem.. Kolegyně v šestém měsíci těhotenství mrtvý plod normálně viděla.

    1. na komentář reaguje evelyn — #47
    superkarma: 0 03.07.2009, 14:25:57
  9. avatar
    [45] Irad [*]

    evelyn — #39  Já netvrdím, že je. Život je často mnohem jednodušší, jen si to většina lidí neuvědomuje a hledá ve všem spoustu problémů.

    1. na komentář reaguje evelyn — #47
    superkarma: 0 03.07.2009, 14:02:29
  10. avatar
    [44] evelyn [*]

    Kadla — #43 nevedela by, ze vadu nemelo. Ty si predstav, ze by se ty prognozy vyplnily a ona se divala an utrpeni ditete, ktere zpusobila onaSml3

    1. na komentář reaguje Kadla — #46
    superkarma: -1 03.07.2009, 13:04:07
  11. avatar
    [43] Kadla [*]

    evelyn — #42 To sice jo. Ale vezmi si, že by teda šla podle doporučení doktorů na potrat a potratila by zdravé dítě.... To je teprv šílená představa.

    1. na komentář reaguje evelyn — #44
    superkarma: 0 03.07.2009, 13:00:29
  12. avatar
    [42] evelyn [*]

    Kadla — #41 no sestra tve kamaradky mela stesti, ona riskovala, ze privede na svet tezce postizene dite, to, ze se to nestalo a holka je zdrava je sice zazrak, ale ja bych to osobne neriskovala, aby se pak dite trapilo celej zivot, v zadnem pripade.Sml23

    1. na komentář reaguje Kadla — #43
    superkarma: -1 03.07.2009, 12:56:33
  13. avatar
    [41] Kadla [*]

    Vrátím se ke svému příspěvku č. 22 níže. Tenkrát jsem se divila, o čem ta mladá žena vůbec přemýšlí. Tenkrát před 20 lety bych se já na jejím místě rozhodla okamžitě a bez problémů pro potrat a léčbu rakoviny. Dnes už ne. Spoustu věcí vidím jinak. A jako příklad mohu uvést případ sestry mé kamarádky. V těhotenství jí řekly, že dítě bude mít rozštěp páteře. Byla několikrát na vyšetření, a každé to vyšetření tu diagnózu potvrdilo. Lékaři dělali, co mohli, aby ji přesvědčili pro potrat. Ona ale trvala na svém - dítě si nechá. A nechala. Narodila se jí zcela zdravá holčička. Zázrak? Nebo že by se lékaři tolikrát (asi 6x) spletli?

    1. na komentář reaguje evelyn — #42
    superkarma: 0 03.07.2009, 12:06:07
  14. [40] Zdenča [*]

    To je opravdu moc těžké raditSml80Sml80

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:43:01
  15. avatar
    [39] evelyn [*]

    Irad — #38 zivot neni film.

    1. na komentář reaguje Irad — #45
    superkarma: 0 03.07.2009, 08:24:58
  16. avatar
    [38] Irad [*]

    Jo, ten film nebyl o tom, o čem jsem myslela. Vlastně to ze začátku vypadalo, že se bude muset rozhodovat. Rodina samozřejmě chtěla, ať jde na potrat, ona nechtěla. Našla si nějakého odborníka, který ji řekl, že nevidí důvod, proč by měla podstoupit interupci. Takže vlastně celý film byl o tom, jak se léčila z rakoviny. Silné zázemí zvládne opravdu hodně. Nakonec to holka zvládla - sice přišla o prso, ale má dvě zdravé děti a milující rodinu.

    1. na komentář reaguje evelyn — #39
    superkarma: 0 02.07.2009, 22:08:52
  17. avatar
    [37] Myškomedvídek [*]

    Klára je moc statečná žena a má veliké zázemí,milující liddi kolem sebe a to mnohé řeší a dodává sílu,držím palce,že jí vše dobře dopadne a bude mít i zdravé miminkoSml79Sml67Sml22

    superkarma: 0 02.07.2009, 21:26:23
  18. avatar
    [36] Myškomedvídek [*]

    evelyn — #27 Sml67máš pravdu souhlasím

    superkarma: 0 02.07.2009, 20:07:05
  19. avatar
    [35] Holly73 [*]

    prijde mi to jako Sophiina volba, jak bych volila ja? nevim, dekuji panu Bohu ze me nic takoveho nepotkalo

    muj pripad je ten ze ja uz zadne dalsi deti mit nesmim, jsem zasadne proti potratum takze se musime ja i manzel starat o to aby jsem NIKDY neotehotnela.. to riziko ze bud nepreziji ja nebo me dite je pro nas dva natolik silne a vysoke ze touha po dceri je odsunuta na prvni vnucku ...

    superkarma: 0 02.07.2009, 19:25:32
  20. avatar
    [34] Irad [*]

    evelyn — #33  Máš pravdu není člověk jako člověk, stejně tak není těhotná žena jako těhotná žena. Ani máma jako máma. Některé těhotenství prostě bere trochu víc, pro jiné je to jenom "plod".

    superkarma: 0 02.07.2009, 19:20:23
  21. avatar
    [33] evelyn [*]

    Irad — #32 nebylo by na me, ale snazila bych se velice je presvedcit, jsou mi blizsi me dcery nez nenarozeny plod.

    Nikdy jsem si s brichem nepovidala a jmeno holky dostaly az po narozeni.

    1. na komentář reaguje Irad — #34
    superkarma: 0 02.07.2009, 19:08:49
  22. avatar
    [32] Irad [*]

    evelyn — #30  Ale to rozhodnutí by nebylo na tobě, ale na nich.

    A v pátém měsíci už to obvykle není "to" - spousta žen už má pro baby jméno, už to berou skoro jako narozené. Těší se, povídají si s budoucím mimčem. Už to prostě není to samé, jako když si v prvních týdnech řekneš: "sakra, selhala mi antikoncepce. musí to jít pryč."

    1. na komentář reaguje evelyn — #33
    superkarma: 0 02.07.2009, 18:48:29
  23. avatar
    [31] fialinka [*]

    To je šílené rozhodování, nicméně je těžké taky jen tak střílet, co by měla dělat, neznáme povahu nemoci, její prognózy, šance, léčení...

    superkarma: 0 02.07.2009, 18:26:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] evelyn [*]

    Irad — #29 ale tam se s lecbou musi zacit hned, v tehotenstvi tenhle druh rakoviny byva jeste agresivnejsi, takze jestli zvoli aby se TO narodilo, je ta sance na preziti velice snizena, ne-li nulova, naopak, kdyz TO nedonosi a zacne se hned lecit, bude dcera mit mamu a nikdo z rodiny se nemusi postarat. Mimochodem spolehat na to, ze se rodina postara mi prijde sobecke. Kdyby se do takove situace dostaly moje dcery (klep, klep na drevo) vyuzila bych vsechny prostredky, aby sly na interupci a zacaly se lecit co nejdriv, chtela bych aby zily ony, ne neco, co je v podstate zabije.

    1. na komentář reaguje Irad — #32
    superkarma: 0 02.07.2009, 18:09:59
  2. avatar
    [29] Irad [*]

    evelyn — #28 šance, že bude sirotek, je tu stejně tak, kdybych se rozhodla pro potrat a rychlou léčbu. Spoléhám však na rodinu, ta by se v případě nutnosti o dítě postarala - o obě děti. Sirotci byli, jsou a budou - a jsou to lidé, jako jiní. Mohou mít stejně šťastné dětství. Nejde o to se na někoho vybodnout - nikdy nemůžeš vědět, jak to skončí. Jde o to, rozhodnout se nejlépe, jak umím - a z mého pohledu je to jasné.

    1. na komentář reaguje evelyn — #30
    superkarma: 0 02.07.2009, 17:51:25
  3. avatar
    [28] evelyn [*]

    Irad — #25 a co to prvorozene, na to by ses vyflakla? K cemu sazet do sveta sirotky? Tohle uvazovani je pro me absolutne nepochopitelneSml3

    1. na komentář reaguje Irad — #29
    superkarma: 1 02.07.2009, 17:37:25
  4. avatar
    [27] evelyn [*]

    Jakub D. Kočí — #21 to myslis vazne, ze se Misa podiva do karet a zhodnoti jeji sance? Proboha, Misa kartama muze bavit ty, co tomu veri, ale takovouhle vaznou vec, at radeji rozhodnou odbornici, karty do toho nemichejteSml6

    1. na komentář reaguje Myškomedvídek — #36
    superkarma: 0 02.07.2009, 17:35:56
  5. [26] Rikina [*]

    Právě proto, že tahle žena už dítě má, má vůči němu také zodpovědnost. Napřed léčba, až pak, bude-li zdravá, eventuálně další děti, tady podle mého názoru vůbec není volba. 

    superkarma: 0 02.07.2009, 16:42:22
  6. avatar
    [25] Irad [*]

    No, vidíte - pro mě by to byla také extrémně lehká volba - DÍTĚ!!!

    Je to těžká volba, ať si každý říká, co chce. I když asi horší volba je to u ženy, která prakticky děti mít nemůže a stane se "zázrak". Tahle žena dítě má, má rodinu, která ji potřebuje, ale zároveň rodinu, která by se v případě její smrti o malé postarala. Navíc - ta šance, že léčbu přežije, také není 100%, stejně tak šance, že opožděnou léčbu nepřežije.

    Každá žena má právo se rozhodnout sama - a žádná volba není špatná nebo dobrá.

    1. na komentář reaguje evelyn — #28
    superkarma: 0 02.07.2009, 16:34:27
  7. avatar
    [24] OlgaMarie [*]

    Nyní si myslím, že bych volila dítě a léčbu po porodu. Do rozhodnutí nemíchám náboženskou víru, opravdu jsem o tom přemýšlela.

    superkarma: 0 02.07.2009, 16:30:18
  8. avatar
    [23] Jakub D. Kočí [*]

    Kadla — #22 Velice podobná situace té z příběhu. Kláře ale nehrozí, že by nemohla znovu otěhotnět, přesto po dítěti pět let toužili a snažili se...

    superkarma: 0 02.07.2009, 16:21:13
  9. avatar
    [22] Kadla [*]

    Před 20 lety jsem ležela těhotná v nemocnici s rizikovým těhotenstvím. Bohužel tenkrát nerozlišovali těhotné a netěhotné, takže jsme tam byly mix nemocných, těhotných a těch, co byly po interrupci. Na pokoji se mnou byla mladá žena, asi 29letá, která byla asi v 6 měsíci těhotenství. Předtím nemohla otěhotnět a na dítě se s manželem strašně těšili, takže to bylo vytoužené těhotenství. A v tom 6. měsíci jí zjistili progresívní rakovinu dělohy a řekli, že musí okamžitě na potrat. Dítě ještě nebylo v takovém stavu vývoje, aby porod přežilo. Porod s nějakou šancí na přežití dítěte by mohl proběhnout tak za 3-4 týdny, to znamená že by se musela odložit léčba. Jenže doktoři zcela jasně řekli, že v tomhle případě, pokud se léčba o 3 týdny odloží, už bude pozdě, měla to nějak hodně rozjeté. Takže se musela rozhodnout - risknout další tři týdny a svou smrt, ale živé dítě, anebo potrat a určitá šance na uzdravení (a už nikdy žádná šance na dítě). Ona chtěla počkat. Její manžel a její tchýně (rodiče už asi neměla) říkali jednoznačně potrat. Jak to dopadlo, nevím, protože mě pustili domů... Ale nikdy, fakt nikdy bych tohle nechtěla zažít. Sml15

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #23
    superkarma: 0 02.07.2009, 16:04:58
  10. avatar
    [21] Jakub D. Kočí [*]

    evelyn — #19 Poradit se s Míšou, jestli opravdu umře, nebo jestli je nějaká šance a jaká? Jestli má oslovit jiného doktora?

    1. na komentář reaguje evelyn — #27
    superkarma: 0 02.07.2009, 15:50:11
  11. avatar
    [20] femme [*]

    evelyn — #19 Sml67

    superkarma: 0 02.07.2009, 15:46:56
  12. avatar
    [19] evelyn [*]

    Sml2to myslite vazne, ze se ma poradit s Misou?  Co jako se ma radit? Kdyz umre, ztrati mamu nejen to nenarozene, ale i to dite z prvniho vztahu, vubec nechapu nad cim premysli. Zamilovanost dela z lidi trotly, neuvazuji realisticky. Hraje si na hrdinku, nebo co je to za blbou pozu?

    1. na komentář reaguje femme — #20
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #21
    superkarma: -1 02.07.2009, 15:27:11
  13. avatar
    [18] Jakub D. Kočí [*]

    Anai — #15 Poradit se s Míšou - to je rozhodně dobrý nápad Sml67

    superkarma: 0 02.07.2009, 15:00:59
  14. avatar
    [17] Jakub D. Kočí [*]

    Anai — #15 No, trochu jsem to zapomněl do článku napsat Sml26, tak jsem to přihodil aspoň do diskuze Sml16

    superkarma: 0 02.07.2009, 15:00:23
  15. avatar
    [16] RenataP [*]

    Zázvorka — #14 ano tak to je a tak by se to mělo brát, je to logické i etické... ale nic to nemění na tom, že je to sakra těžká situace a volba skoro sophiina...

    Každopádně šleha do života a čára přes rozpočet...Sml68

    superkarma: 0 02.07.2009, 14:43:23
  16. [15] Anai [*]

    Jakub D. Kočí: V pátém? To jsem v článku nezaznamenala, myslela jsem, že tak 3., max. 4., kdy se to ještě dělá... No, to už je dost pokročilé. Poradila bych se s mnoha lékaři a taky s Míšou Kudláčkovou na jejím místě. Sml58

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #17
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #18
    superkarma: 0 02.07.2009, 14:20:13
  17. avatar
    [14] Zázvorka [*]

    V případě nemoci těhotné matky má přednost (na léčení) před dítěm matka!!!

    1. na komentář reaguje RenataP — #16
    superkarma: 0 02.07.2009, 13:28:30
  18. avatar
    [13] kuty [*]

    taky ji chápu,pro mě by to taky nebyla jednoduchá volba,ale jak jsem psala už několikrát každá jsme jináSml22

    superkarma: 0 02.07.2009, 13:21:14
  19. avatar
    [12] Myškomedvídek [*]

    femme — #8 to je pravda,může mít jinné a zdravé a ne aby žena umřela a dítě zůstalo,dětí potřebují oba rodičeSml79

    superkarma: 0 02.07.2009, 12:44:06
  20. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    Já to chápu.

    superkarma: 0 02.07.2009, 12:17:32
  21. avatar
    [10] Jakub D. Kočí [*]

    Když je žena v pátém měsíci (jako Klára z příběhu), na dítě se již nějakou dobu těší - nejen ona, tak to opravdu může být těžká volba... Navíc s důvěrou k některým lékařům - vždycky si říkáte, jestli třeba neexistuje odborník, který by to zvládl...

    superkarma: 0 02.07.2009, 10:35:29
  22. [9] Lyoness [*]

    wich — #6 Ja ne, ja to nechapu... Jak muze zena porodit dite, kdyz vi, ze dite bude na 50% nemocne...

    Mam znamou, ktera ma vsechny mozne alergie a dalsi komplikace, otehotnet mohla jen mimotelne a cele tehotenstvi musela brat hromadu prasku, aby jeji telo plod nevypudilo. Dite je zatim zdrave a ona chce pry dalsi... Takovy hrozny risk...

    Kamaradka je postizena - ma geneticky problem - svalovou atrofii - zkoncila na voziku a dychacim pristroji. Jeji matka vedela od narozeni, co s ni je a ze pravdepodobne dalsi dite bude taky nemocne a sla do druheho tehotenstvi - nastesti to dobre dopadlo.

    Kdo se o dite postara, az ona tu nebude???

    superkarma: 0 02.07.2009, 09:56:02
  23. avatar
    [8] femme [*]

    nějak mi hlava nebere, jak se někdo může rozhodovat mezi smrtí a dítětem? Sml80

    1. na komentář reaguje Myškomedvídek — #12
    superkarma: 0 02.07.2009, 09:45:16
  24. avatar
    [7] Athenais [*]

    wich — #6 Ten pořad jsem taky viděla, kde měla paní problém s kostmi. A nechápala jsem proč si pořizovala děti. Hlavně když popisovala jak po narození dítěte (nebo vnoučete, teď nevím), když ho plácli po zádíčkách, tak mu polámali několik kostí, a jak její syn nemůže uzvednout ani knihu protože by si zlomil ruku. Co to je potom za život? Jak může svoje děti něčemu takovému vystavit?

    superkarma: 0 02.07.2009, 09:10:51
  25. avatar
    [6] wich [*]

    Já někdy nechápu, na co si ženy hrají Sml80 Četla jsem podobný článek v jednom z těch obrázkových časopisů pro ženy - 3 ženy, které byly tak vážně nemocné, že jejich zdravotní stav vylučoval těhotenství Sml22 A stejně do toho šly. Nebo teď jsem viděla, tuším, Klíč, kde paní měla těžkou vadu - lomivost kostí, při které je 50% šance, že ji dítě dostane. Jednou jí to vyšlo, druhé dítě to zdědilo a k tomu mentální defekt. Ten jeden zdravý syn se o ni mohl ve stáří starat. Jak ona se chuděra postará o toho s MR Sml80

    Chápu a trochu i rozumím veškerým těm pudům a vášním, které ženy motivují i k riskantním rozhodnutím, ale co zodpovědnost?

    1. na komentář reaguje Athenais — #7
    2. na komentář reaguje Lyoness — #9
    superkarma: 0 02.07.2009, 08:53:00
  26. avatar
    [5] ifulinkaa [*]

    Anai — #3 jak bys ji brala?

    je to hodně složité,jistě bude bolest veliká,když očekávané dítě nepřijde,ale volila bych nejspíš léčbu

    superkarma: 0 02.07.2009, 08:29:59
  27. avatar
    [4] *modrá [*]

    podobný příběh už v TV byl, paní si dítě nechala a až pak po porodu se léčila

    superkarma: 0 02.07.2009, 08:25:40
  28. [3] Anai [*]

    Opravdu nechápu, jak tu situaci může někdo brát jako volbu.... !!!!!

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #5
    superkarma: 0 02.07.2009, 07:56:07
  29. avatar
    [2] evelyn [*]

    jo a taky ma zodpovednost za dite, co uz ma, takze pro me jednoznacne lecba, i kdyz to znamena abort.

    superkarma: 0 02.07.2009, 07:48:53
  30. avatar
    [1] evelyn [*]

    to snad je jasny, ze jeji zivot je prednejsi, jake ma dite vyhledy do zivota, kdyz mamu ani nepozna.

    superkarma: 0 02.07.2009, 07:47:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme