.

Šmejdi nacházejí nové triky, jak okrást seniory. Zbystřete hlavně na venkově

Bulvár

Šmejdi nacházejí nové triky, jak okrást seniory. Zbystřete hlavně na venkově

Okrást důvěřivého seniora je známý hyenismus, se kterým se setkáváme stále častěji. Po zveřejnění dokumentu Šmejdi a několika následných zákonných opatření by se mohlo zdát, že se stáhli do ústraní, ale opak je pravdou. Lákadlo bezpracného „výdělku“ je pro šmejdy silnější než lidská slušnost a soucit s těmi nejslabšími.

Šmejdi opět vystrkují růžky a vymýšlí další taktiky, jak přijít snadno k penězům. Tentokrát se zaměřili na venkovské obyvatele, kterým nabízejí palivo. Kde ho berou, to je otázka. Vytipují si seniory, kteří topí dřívím, a těch je na vesnicích většina. Zjistí si situaci a „zaútočí“. Nejsnazší obětí jsou osamělé osoby, které jsou nemohoucí a snadno „skočí“ na „nezištnou“ pomoc.

senior

Jako v tomto příběhu.

U vrátek osmdesátileté paní zazvoní dva bodří chlapíci. Že prý vezou dříví, které si objednal pan manžel. Jenomže pan manžel je nemocný a leží v nemocnici. To chlapíci moc dobře vědí, o to víc jsou milí, ochotní a hlavně přesvědčiví. Babička nemá důvod jim nevěřit, dříví a podobné záležitosti kolem domu vždycky zajišťoval dědeček. Koho by napadlo vzít telefon a volat mu do nemocnice? Není na tom nejlépe a bůh ví, jestli má u sebe telefon.

A tak je stará paní ještě vděčná, že jí ti dva ochotní hoši složí dříví na dvorek.

Nemá však ponětí, kolik dříví stojí, ani kolik ho vlastně koupila, a vyplatí mužům požadovanou částku. Dělá to 12 tisíc korun! A protože jsou tak ochotní, přidává každému ještě stovku „na svačinu“. Chlapíci si mnou ruce nad povedeným „kšeftem“ a prásknou do koní.

Babička má radost, jak všechno hezky zařídila bez dědečka, a pochlubí se synovi. Syn je na infarkt. Sedne do auta a běsný zlostí jede do rodné chalupy zjistit škody. Jsou větší, než si myslel. Za dvanáct tisíc leží na dvoře ubohá hromádka cca dvou metrů. Chytí se za hlavu, vyplísní matku, že mu nedala vědět hned, a jede na policii.

Jenomže policie nic nezmůže. Muži přece nic neukradli, nic nerozbili a babička jim dala peníze dobrovolně!

Syn zuří pocitem bezmoci a podvedená babička pláče. Ale co se stalo, nelze odestát. Dvanáct tisíc je nenávratně pryč.

Chudák ženská, pomyslí si většina z nás. Jiní si klepou na čelo a diví se, proč má stará paní tolik peněz doma.

Ale znáte to, staří lidé jsou na jednu stranu nedůvěřiví vůči bankám (co kdyby zkrachovaly), na stranu druhou až dětinsky důvěřiví k cizím lidem, kteří se k nim chovají „slušně“. A toho šmejdi zneužívají.

Je tedy na nás, dětech a vnucích, abychom své seniory na takové případy upozorňovali a snažili se jim předejít. Nic jiného se zatím dělat nedá.

Jak je vidět, vynalézavost šmejdů je bezbřehá a moc zákona bezzubá.

Varujete před šmejdy své rodiče a prarodiče? Setkaly jste se někdy s podobným případem? Napište nám.

Čtěte také:

   
25.05.2015 - Společnost - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [64] Keltka [*]

    Mickey Mouse — #62 To jo, souhlasím, každý by si měl rozmyslet, co podepisuje. Nicméně pozor-je tu jedna věc, šmejdi spoléhají na to, že důchodci jsou často nemocní a když je jim například špatně, nemohou ven, seberou jim občanku, nemohou na záchod, a tak dále, tak už by možná podepsali všechno, jen aby měli klid. Nechci psát drsnější možnosti, ale co když si třeba dotyčný důchodce potřebuje vzít svou dávku léků, kterou nemá u sebe a dotyční ho zdržují hodiny a hodiny někde, kde nechce být. Pak je to opravdu těžké. V každém případě nejen NEPODEPISOVAT, ale ani na takové akce NEJEZDIT a NECHODIT. Žádné předváděčky a zájezdy s "výhodnými" nákupy.

    superkarma: 0 07.08.2015, 02:00:02
  2. [63] Iwetqaa [*]

    Šmejdi je slabé slovo!!... Sml31

    superkarma: 0 03.06.2015, 22:42:17
  3. avatar
    [62] Mickey Mouse [*]

    Jandywoman — #59 Když někdo počítá opravdu každou korunu, tím musí být opatrnější, co podepisuje. Podpis je totiž ZÁVAZEK. Člověk, který chce opravdu ušetřit, musí být opatrný a kývnout jen když si je úplně jistý. Jinak je každá chyba strašlivě drahá.

    Dnes sice skutečně jsem tak zajištěný, že by ani ztráta desítek tisíc neznamenala nějakou újmu na životní úrovni. Ale ani tak si nemohu dovolit bez rozmyslu podepisovat smlouvy, které mi někdo vnucuje. Na všechno si beru několik dní nebo i týdnů na rozmyšlenou - i když třeba jde "jen" o stokoruny.

    1. na komentář reaguje Keltka — #64
    superkarma: 1 27.05.2015, 11:08:06
  4. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    Holky, tohle je VSUDE! Pred lety jsem se snazila odejit od AOL, to bylo temer nemozne, ty kurvy volaly a premlouvaly a davaly slevy, ale porad uctovaly! Ted? Mela jsem webovku, kterou uz nepotrebuji. NEDALA se zrusit, kdybych se posrala! Penize strhavali z me kreditky - a skoncilo to tak, ze kreditku jsem musela zrusit a zazadat o novou, jinak bych se tech svini do smrti nezbavila.

    superkarma: 0 26.05.2015, 13:27:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] gerda [*]

    free — #58já jsem u jiného operátora, ale měla jsem opravdu s O2 co vyřizovat, když jsem dávala do pořádku platby po mamince. Jsou typickým příkladem "nechci slevu zadarmo". Senioři budou těžko studovat smlouvu o několika stranách a drobným písmem, pak to tak samozřejmě dopadá. Nikdy více!

    superkarma: 0 26.05.2015, 08:33:43
  2. avatar
    [59] Jandywoman [*]

    Mickey Mouse — #53Nenapadlo Vás, že pro některé lidi může znamenat pár korun, jak Vy říkáte, "rádoby" úspor obrovskou finanční rezervu na živobytí? To že v konečném efektu prodělají je věc druhá, vadí mi však Váš pohled na lidi, kteří se snaží ušetřit na všem, kde se dá. Pokud Vy tu potřebu nemáte, potom chápu.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #62
    superkarma: 3 25.05.2015, 22:24:51
  3. [58] free [*]

    Proč jenom šmejdi. Maminku teď natáhla O2 telefonica. Přestože do telefonu odmítala nový tarif, že je se starým spokojená a opravdu neprovolají ani těch 60 minut, tak k čemu by potřebovali s tatínkem 300 minut. Už jim přišla faktura. Zase mě čeká starání.

    1. na komentář reaguje gerda — #60
    superkarma: 0 25.05.2015, 21:54:13
  4. avatar
    [57] peetrax [*]

    denkas — #55 bohužel máš pravdu. Jak přijde stáří/nemoc, tak ty seniory/nemocné nemůžeme posuzovat optikou nás zdravých, prostě můžou jednat jako děti anebo úplně nepředvídatelně.

    Ono může lehce dojít i na ty "mistry světa". Sml24

    superkarma: 4 25.05.2015, 17:55:21
  5. [56] pinokio [*]

    Moje babička má vzduchovku a vlčáka.Vlčák hlídá u branky,vzduchovku za dveřmi.Pokud je někdo hodně neodbytný,vytáhne ji.Má tři dcery,pokaždé je jedna z nich na telefonu.Zaplatili jsme jí neomezené volání a už párkrát volala a radila se s mamkou,s tetami,přímo před tím člověkem s námi,zda mu má otevřít či nikoliv.Někdy stačí být jen na telefonu.Horší je,pokud nemáte žádné příbuzné.Stát vám nepomůže,musí rodina

    superkarma: 2 25.05.2015, 17:07:52
  6. avatar
    [55] denkas [*]

    Někteří senioři už jsou jako děti. Vysvětli dítěti,že s cizým nesmí jít . Máma byla po mrtvici,věřim tomu,že by se taky nechala nachytat.Sml22Ale před mrtvicí by s nima vyrazila dveře.Sml22.Takže to není jen o věku,ale i o duševním zdraví.Sml22

    A šmejdi sou fakt hnusný hyeny. A stát by s tim už konečně měl něco dělat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #57
    superkarma: 3 25.05.2015, 16:00:39
  7. avatar
    [54] Mickey Mouse [*]

    Pentlička — #52 Přísně trestat je možné tehdy, když těch případů budou desítky (maximálně malé stovky) ročně. Při větším množství to není v ničích silách. Proto je nutné, aby si lidi dávali sami pozor. Aby o to víc mohl stát trestat ty, kteří ty podvody dotáhnou ještě dál. Sml67

    Dřív totiž policie i soudy mohly pracovat důkladně, protože se věnovaly jen vážným případům, kterých nebylo tolik. Ale řešit desítky podvedených týdně prostě nelze.

    superkarma: 1 25.05.2015, 15:56:36
  8. avatar
    [53] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #50 Pokud to nějaký šmejd vyhrotí až takhle, pak samozřejmě policie musí dokazovat a soudy trestat. Tvrdě!

    Jenže většina těch případů je jiných. Většina "šmejdů" totiž jen přemlouvá, slibuje a využívá naivity až hlouposti těch podvedených. Podvedení (nejsou to jen senioři) docela rádi podepíšou ("mámo, na tom vyděláme") a teprve potom přemýšlejí. Fakt se divím, co jsou tady lidi schopní udělat pro pár korun "rádoby" úspor.

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #59
    superkarma: 2 25.05.2015, 15:52:06
  9. avatar
    [52] Pentlička [*]

    kobližka — #45 Tedy já jsem hodně naivní člověk, ale rozhodně neočekávám, že KAŽDÝ podvod bude potrestán. To prostě není v silách nikoho. Je pravda, že by to mělo být více než 50:50 ve prospěch toho potrestání, ale je to těžké. Většinou se tak nějak ví, že k podvodu došlo, ale dokázat to je už věc jiná. Na základě nějaké dojmologie se prostě trestat nedá.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #54
    superkarma: 1 25.05.2015, 15:39:53
  10. avatar
    [51] gerda [*]

    kobližka — #12u nás město vyhlášku vydalo, a přece to zkoušejí.

    superkarma: 0 25.05.2015, 15:39:47
  11. avatar
    [50] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #48 Myslíš,že tobě by prošlo bez trestu,kdyby nějakého starého člověk někam vylákal,sebral mu občanku a pokud by neuděla,co bys ty požadoval,nedal bys mu najíst,napít,nepustil bys ho na WC,vyhrožoval mu a ještě bys ho postrašil,že ho tam necháš a nedovezeš zpátky??? Pochybuju.Já říkám,že stát má ochránit občana.

    A prosím tě,netahej sem ČSSD,nébo jinou politickou stranu.Nebo se to tu zvrtne jinam,než bylo původně plánováno.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #53
    superkarma: 2 25.05.2015, 15:34:17
  12. avatar
    [49] enka1 [*]

    Mickey Mouse — #42 Rikina — #44 Nejde o ochranu, andělostrážíčkování apod, ale když už se něco podobnýho stane, mělo by se pátrat, trestat..., i nás skvělé, ostražité, sebevědomé může potkat tatík Alzahaimer, co je se šmejdy jedna rukaSml24

    superkarma: 5 25.05.2015, 15:25:28
  13. avatar
    [48] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #45 Jenže stát nikoho ochránit nemůže. Může potrestat jen NĚKTERÉ šmejdy, kteří udělají svůj podvod příliš hloupě.

    Stát by měl lidem na rovinu přiznat, že je to jejich riziko a musí si dávat pozor. Že to za ně úřady ani policie řešit nemůže.

    Jenže zvlášť ČSSD naslibuje voličům za pár hlasů ráda i nemožné - modré z nebe, ráj na zemi, potrestání všech, nikdo nemusí přemýšlet, nikdo se nemusí starat o budoucnost, stát ví všechno nejlépe (a stát, to je těch několik nedovzdělaných kariéristů, kteří sedí ve vládě).

    1. na komentář reaguje kobližka — #50
    superkarma: 1 25.05.2015, 15:23:52
  14. avatar
    [47] Eva_CZ [*]

    kobližka — #38 ja si myslim, ze v Cesku je zakonu habadej, bohuzel se nejak nedodrzuji. Co chces po politicich? Ja jedine. At jdou do hajzlu. Vsichni, do jednoho. To nejsou politici, to jsou vyzirky, zlodeji, grazlove a vubec. Jeden vedle druheho. Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31

    superkarma: 3 25.05.2015, 15:18:57
  15. avatar
    [46] Mickey Mouse [*]

    Dana Haklová — #40 Možná tady budu za kacíře, ale dnešní rojení šmejdů je přímým důsledkem toho, že se začaly dělat zákony "proti šmejdům". Sml22

    Politici totiž vzbudili dojem, že lidé nemusí myslet, protože je zákony a úřady ochrání. Takže se spoustu lidí chová vysloveně hloupě a neodpovědně s tím, že stát má "povinnost" je ochránit. Což samozřejmě šmejdům nahrává. A pak všichni nadávají na šmejdy, politiky, policii, soudy - ale správně by měli nadávat sami sobě.

    superkarma: 2 25.05.2015, 15:18:38
  16. avatar
    [45] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #41 V tom já s tebou naprosto souhlasím,že lidi jsou nepoučitelní a pro pár korun jako "bonus" nebo pro dárek pochybné kvality se upíšou ďáblu Sml22 Míněno těmi politiky a pevnými zákony je to asi tak,že očekávám,že každý podvod bude potrestán.A jestliže se obecně ví,že tihle šmejdi dělají jen samé podfuky a je jim dovoleno dále podnikat,je něco shnilého ve státě Dánském...Ne,drába nad sebou nepotřebujeme,myslím,že pod knutou jsme žili dost dlouho,ale jestliže stát od občana žádá,aby odváděl daně a i jinak ho všemožně poutal nařízeními,zákony a povinnostmi,občan zase žádá jakousi ochranu.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #48
    2. na komentář reaguje Pentlička — #52
    superkarma: 1 25.05.2015, 15:15:21
  17. [44] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #42 Pravdu díš, náčelníku. Sml22 Zařídit každému hlídače není v silách žádného úřadu či instituce, a i kdyby, tak co by to bylo za život.

    Taky se mi v minulosti stalo, že jsem byla za naivku důvěřivou a naletěla jsem, zatím teda jenom dvakrát. V jednom případě to stálo 20 tisíc Kč, v druhém už jenom 5 - zlepšuju se Sml57 ale za blbost se platí a že to byla blbost, čistě moje vlastní, o tom žádná. A policie konala, k soudu se to dostalo, dotyční byli spravedlivě "odměněni", jenom se za tím muselo jít a nenechat to plavat. Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #49
    superkarma: 0 25.05.2015, 15:10:14
  18. [43] Rikina [*]

    Eva_Fl — #36 pověst praví, že již za krále Klacka byli nepoctiví obchodníci zkoupáni v koši ve Vltavě. Sml57 Nezabíralo to. Na určité povahy nezabírá nic, již mnoho staletí, ba ani sekání rukou a exemplární popravy ne. Sml80 Co na tom chceš řešit? Lidská přirozenost je stále pohříchu přírodní povahy a civilizační nátěr tenký.

    superkarma: 0 25.05.2015, 15:00:09
  19. avatar
    [42] Mickey Mouse [*]

    Dana Haklová — #40 Stalo se to mně už za mlada (jo, lidé jsou naivní i za mlada), stalo se i mým rodičům. Vždy to znamenalo zatnout zuby a sáhnout do rezerv. A také důsledně jít k soudu.

    Nikdy mne nenapadlo volat po tom, aby to za mne řešil nějaký politik nebo si stěžovat veřejně, že moji hloupost má hlídat nějaký úřad. Sml80 Zvlášť když vím, že každý(!!!) v životě někdy naletí a neochrání jej před tím ani vlastní příbuzní.

    1. na komentář reaguje Rikina — #44
    2. na komentář reaguje enka1 — #49
    superkarma: 2 25.05.2015, 14:54:31
  20. avatar
    [41] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #38 Šmejdi byli, jsou a budou. ŽÁDNÝ zákon to nevyřeší!

    Já bych nechtěl žít v zemi, kde každý obyvatel potřebuje vedle sebe svého policajta a státního úředníka, aby za něj přemýšleli. Připadá mi hloupé volat po změnách zákonů a po tom, aby policie a soudy byly aktivnější. Všude se nejlépe vedlo tehdy, když byli lidé sebevědomí a nespoléhali se na nějakou vrchnost.

    Nejlepší ochranou proti šmejdům je prevence. Prostě nepodepisovat, nekupovat... Opravdu nikdo nemusí podepsat, nikdo nemusí koupit! A jestli jsou lidi tak hloupí, že kvůli slibu pár korun slevy nebo nějaké jako "služby" okamžitě vysolí velké peníze, pak jim žádný stát nepomůže. Sml80 Jinak mi podle zdejší diskuze je dost divné, jak se dnešní občané dožili dospělosti - s takovou mírou nesvéprávnosti a s neustálou potřebou "drába" nad sebou... Sml68

    1. na komentář reaguje kobližka — #45
    superkarma: 3 25.05.2015, 14:50:33
  21. [40] Dana Haklová [*]

    Mickey Mouse — #35vy jste určitě skvělý syn, jehož rodičům by se něco takového nikdy nestalo. Sml79

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #42
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #46
    superkarma: 3 25.05.2015, 13:57:31
  22. avatar
    [39] enka1 [*]

    Mickey Mouse — #35 Rikina — #33 Sml22jo, ta komunikace je nutná a možná nedostačující, jenže když vám oznámí, že to objednal manžel, taky hned člověku nebezpečí nedojde, proto se spíš víc rozčiluju nad postojem institucí - > šmejdi musí mít zdroj informací a to v blízkém okolí (policie), obecní rozhlas by měl denně varovat..........

    superkarma: 1 25.05.2015, 13:55:10
  23. avatar
    [38] kobližka [*]

    Eva_Fl — #36 Jenže my tady tzv.šmejdy nevyřešíme.Tím ať se zabývají politici! Vědí o tom,ale aby přišli s nějakou účinnou metodou,na to zatím nemají mozkovou kapacitu.Dokud budeme mít díry a mezery v zákonech,tak takové podnikání bude mít u nás zelenou.Bohužel Sml15

    Mickey Mouse — #35 No,on každej nebydlí hned rodičům k ruce.Někdo má rodiče přes půl republiky,někdo třeba 100km Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #41
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #47
    superkarma: 0 25.05.2015, 13:53:18
  24. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Mickey Mouse — #35 jedinej problem je, ze pani nemela pistoli a neodpraskla je. Byl by pokoj.

    superkarma: 0 25.05.2015, 13:33:58
  25. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Hergot proc tady resite chuderu starou pani a vinu jejiho syna!? Ja bych resila ty zasrany, co si tohle dovoluji a jsou nepostizitelni, nebo co, jak to tak ctu. Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31

    1. na komentář reaguje kobližka — #38
    2. na komentář reaguje Rikina — #43
    superkarma: 4 25.05.2015, 13:33:00
  26. avatar
    [35] Mickey Mouse [*]

    enka1 — #24 Problém je, že synek by měl s mainkou častěji mluvit. A hlavně - od určitého věku už by měli mít domluveno, že maminka sama nic vyřizovat nebude a se vším počká, až jí to synek zařídí!

    Asi bude problém v tom, že synek na maminku nemá čas a ta tak musí být samostatná...

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    2. na komentář reaguje kobližka — #38
    3. na komentář reaguje enka1 — #39
    4. na komentář reaguje Dana Haklová — #40
    superkarma: 0 25.05.2015, 13:27:44
  27. [34] Rikina [*]

    Obecně o této záležitosti si pak myslím, že to není věc čistě jen seniorů - kdo na to naletí jako senior, naletěl by pravděpodobně i zamlada. Věkem se nezmoudří zase o tolik, a kdo byl již v mládí poněkud rozpačitý v úsudku, ten se možná zkušenostmi mírně poučí, ale pořád je zde vyšší šance, že ho dostanou. Nicméně není třeba kvůli tomu dělat blbce ze všech starých lidí. Sml80

    superkarma: 4 25.05.2015, 12:59:22
  28. [33] Rikina [*]

    enka1 — #24 Nedělám z něj nelidu, jenom nemám ráda, když lidi nadávají na všechno kolem sebe, místo aby se zamysleli, jestli není chyba taky u nich. Sml80 Možná je to v článku jen blbě popsáno, na mě to prostě udělalo dojem, že babička naletěla, zasluhuje vynadat, policie nekonala, zasluhuje vynadat, šmejdi jsou šmejdi, zasluhujou vynadat... kdyby onen pán sedl, objednal své matce dřevo na zimu (když se teda všeobecně ví, že je ho nedostatek a musí se objednávat dlouho předem) a řekl jí o tom, že to už je zařízeno a že se ona nemusí o dřevo starat, tak by se tohle nemuselo stát. Toť vše. Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #39
    superkarma: 2 25.05.2015, 12:47:39
  29. avatar
    [32] delfi.na [*]

    šmejdi jedni Sml31

    superkarma: 0 25.05.2015, 12:37:53
  30. [31] jithule [*]

    No, tak my už to máme také za sebou. Nebylo to dříví, ale maminka si koupila na předváděčce "výhodné zboží",tuším, že tam byl čistič na páru, nějaký vynikající tlakový hrnec a já už nevím.. Dala za to 30 tisíc, bohužel to chtěla koupit mě, udělat radost. No já, jsem ji to rozmluvila, vysvětlila jakou to má doopravdy cenu a princip, že nic nedostane zadarmo. Vrátily jsme zboží zpět a penízky nejsou dodnes, protože firma již po roce neexistuje. Táhlo se to tak dlouho, že oni vyčůraně poslali splátkový kalendář, zaplatili první splátku a to jen 500 kč a pak nic. Závěr : maminka se poučila a nyní, když ji osloví byť jen operátor, tak řekne, že jim dá moje číslo, že vše zařizuji já. Ona má klid, no a já si s tím hravě poradím.

    superkarma: 0 25.05.2015, 11:51:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme