Bulvár

Slušný Rom? Kde? Mám překvapení!

k

…protože jsem stále trvale hlášena v Praze, čekají mě spádově brzy Bohnice. Jestli se zblázním po té, co se trvale přihlásím do Varnsdorfu, uvítají mě v léčebně v Beřkovicích.

Někde jsem četla, že vedle jednobarevného prostředí je velice efektivní forma mučení monotónní stále se opakující hlasité tóny a nemožnost se před tím kamkoli schovat.

Takový vězeň se prý po pár dnech spolehlivě zblázní, nebo řekne všechno, co ví, a z pilnosti si i něco přimyslí bez toho, aby na něj kdokoli vyvinul jiný druh nátlaku.

Čili podtrženo sečteno, jestli se něco zásadního nestane u našich nadaných, etnicky specifických sousedů, kteří obden vyhrávají do rána osm až dvanáct hodin tři písničky, protože jejich zpěvník má jen tři listy, a do jejich výkonného zesilovače neudeří například blesk či jiný soused, třeba já, mám o budoucnost postaráno.

Hlídka se snažila

Jedné noci, už bylo vlastně k ránu, jsem se odhodlala a zavolala místní policii. Byli vlídní a vstřícní. Představila jsem se, omluvila, že obtěžuji, a vysvětlila, že jsem se nedávno přistěhovala, ještě jsem si nestihla na tento druh pasivní zábavy zvyknout, a zda i zde platí cosi o nočním klidu a právu jedince na spánek.

Slíbili, že „se tam hnedka podívají“. Jak řekli, tak udělali. Netrvalo to déle než osm minut. Ani jejich návštěva u sousedů nebyla delší. Nastalo ticho. DO DOBY, NEŽ ZAJELI ZA ROH.

Došlo mi, že pokud by nerozstříleli na místě zesilovač a bedny na cucky, nemají ani představitelé zákona proti vůli této části lidu pražádnou šanci.

A nemá ji nikdo.

Bohužel budeme i v budoucnu nuceni trpně naslouchat, nahlížet na smetiště, pardon, na zahradu, zdravit dítka školou „povinná“ v deset dopoledne po ulicích a tolerovat, chápat, dávat, platit, uklízet a mlčet.

Mrzuté, že?

A teď slíbené překvapení.

Tohle je Petr

pNesmírně ráda vám teď povím jiný příběh.

„Všechno se změnilo, kdy se zabil táta. Cítil jsem, že jestli zůstanu doma, nic závratného ze mě do budoucna asi nevyroste. Budu stejnej jako všichni ostatní, a to jsem nechtěl. Nevěděl jsem ale, co s tím.

Pak jsem potkal o hodně staršího kamaráda a můj sen dostal takovou nějakou reálnou podobu. On mi totiž vyprávěl, jak se dostal do děcáku a díky tomu je dnes vyučený, má prima holku, auto, byt a stálý příjem.

Najednou mi došlo, že také chci být jako on. Jenže doma k tomu nedojdu. To už jsem věděl.

Aha, řekl jsem si, když půjdu do dětského domova, tak se mi sen splní. Jenže jak se tam dostat?“ začíná vyprávět Petr svůj neuvěřitelný příběh lidské, vlastně ještě dětské vůle a touhy.

„Šel jsem tedy sám na policii a oznámil, že chci do děcáku. Místo toho mě odvezli domů.

Později mi sociální pracovnice mluvila do duše a řekla, že jestli nebudu chodit do školy, budu muset do dětského domova. Ona nevěděla, že právě tohle já chci. Aha – mám to!

Přestal jsem tedy chodit do školy a chodil místo toho každý den poctivě na policii.

Tam jsem si sedl, aby jako všichni viděli, že nechodím do školy, a doufal. První přání se mi splnilo. Ani to netrvalo tak dlouho a už jsem drandil do děcáku,“ pokračuje.

„Byl jsem moc rád, že to vyšlo. Byli tam na mě strašně hodní. Měl jsem řád, báječnou vychovatelku, tedy ne jednu, čisté věci, pravidelné jídlo a hlavně vyhlídky.  

Na učňáku jsem byl jeden z nejlepších. Chtěl bych tedy i poděkovat svému mistrovi za všechno, co pro mě udělal.

Dnes mám přesně to, co jsem chtěl.

Mám byt, práci, hodnou holku a pocit, že to všechno předtím nebylo k ničemu,“ říká závěrem a dodává: „Teď už vlastně jen to auto, ale snad si na něj brzy vydělám. Splnil se mi můj sen a já jsem rád.

POHÁDKA? NEVĚŘÍTE?

Věřte, protože je to náš NOVÝ KUCHAŘ!!

Petra jsme přijali, protože jeho vystupování i prvotní dojem byl pro nás s ohledem na naše zkušenosti velkým překvapením.

Všechno o něm jsme se pak dozvídali postupně. Jednak od něho samotného, a hlavně i od paní vychovatelky, která se osobně přišla podívat, jestli Péťa je v dobrých rukách.

Přišel dokonce i jeho mistr, aby se podíval, kde bude Petr pracovat. Nesmírně ho chválil a byl to on, kdo nás ještě víc přesvědčil, že naše volba byla správná.

Za nás mohu jen říci, že Daniel, který je ve Fousaté Matyldě šéfkuchařem a který skutečně umí, ani neměl velkou práci Petra všechno naučit.

„Toho kluka to baví a je strašně šikovnej a poctivej,“ řekl Dan.

Když si člověk objedná cokoli, nepozná, který z nich vařil.

A aby toho nebylo málo….

Tohle je Míša

mPetrova přítelkyně. Milá, nesmírně pracovitá a veselá dívka. Rádi jsme jí nabídli alespoň brigádu teď přes prázdniny, protože stále ještě studuje.  

Petr byl zárukou, že děláme dobře.

Paní z Ukrajiny, se kterou jsme se předtím museli rozloučit, zastane u dřezu tahle sympatická, šikovná holčina asi tak pětkrát a ještě se stihne usmívat, žertovat a pomáhat kuchařům při vaření.

Cosi jsme pochopili

Totiž že kdybychom se nechali ovlivnit zkušenostmi s jinými a odmítli hned, a uznejte, že bychom tady měli důvod to udělat, připravili bychom sebe o radost, kvalitu a pohodu, která v Matyldě je, a tyhle dva báječné mladé lidi o šanci, kterou si do života zaslouží každý, bez ohledu na původ.

Tedy za předpokladu, že tu šanci chce.

 

Kéž by takových bylo víc, nejen tady ve Varnsdorfu!

   
03.07.2009 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [80] Luciasek [*]

    Ja si myslim jak kteří romove jsou špatny znam takovi kteři skutečně choděj jen nauřady a by něco dostali.Ale zanam i takovi kteří jsou slušní dřivesem romi brala nějak zvašt ale potkala jsem mezi nima sviho budouciho manzela a jsem snim velice štastna myslim si že nesmi me posuzovat lidi podle barvy a jine řeči.Sml16

    superkarma: 0 15.07.2009, 20:15:12
  2. avatar
    [79] faustyna [*]

    Dobrou noc Míšo, jsem sousedkou jak romů, tak prakticky i Vaše (reprobedny - pamatujete? ), jsem překvapená Sml16. Nicméně, já už dnes řeším, ač mám roční robku, jak bude vlastně bezpečně chodit domů? No nebude, budeme jí vozit, uznejte, že naše fajn lokalita je pro malé děvčátko naprosto kriticky riziková, a to se mi ,,podařilo" dostat šlapky od domu a jeho dohledu, věřte, že to byl nadlický úkol, ale žádná si mému domu dnes již nestoupne a pokud, tak pouze než si jí všimnu.... Gratuluji Vám, že jste dokázala najít slušné romy, já ne, ale zase odmítám slušným romům říkat romové, jsou to prostě normální lidi a je mi fuk v takovém případě, jak až hnědí jsou. Nicméně já budu od mala mojí robku učit, že od nich ruce pryč, proč určitě chápete... Jinak moc díky za to, jak jste nám vyšla vstříct, tedˇuž nehrajou ani naši společní sousedi, vyřešila to energetika sama, nemají na co hrát, doba, kdy uměli na kytary je pryč a élektrika nefachčí a kazeťák na solární pohon nemajů, ale sháňajů....Sml16 

    Mějte se krásně a ať se Vám daří.

    superkarma: 1 09.07.2009, 00:11:33
  3. avatar
    [78] Tanzi [*]

    dadma — #77 Sml67

    superkarma: 0 06.07.2009, 18:36:40
  4. [77] dadma [*]

    Také jsme to zažívali u nás v domě,přesně jak je popsáno v článku a když jsme zavolali policii,tak po jejím odjezdu to bylo ještě horší.Vlastně ti lidé ve dne když spali měli více klidu než my v noci a ráno jsme šli do zaměstnání a oni si vyspávali.Manžel si stěžoval i na městě a jelikož se nikdo ze strachu nepřidal, tak ještě byl nařčen,že jedině my proti nim něco pořád máme a že jsme rasisti,což je velký paradox,protože můj manžel je cikán, ale není to na něm poznat ani podle vzhledu ani podle jména.Od roku 1971 je zaměstnán u jednoho zaměstnavatele,chodí do práce na směny i na přesčasy když je třeba.Má velmi slušný výdělek,jelikož má vzdělání.Vychovali jsme dvě děti,které jsou dnes dospělé a obě děti vystudovali vysoké školy.Nejstarší vnuk již navštěvuje průmyslovou školu.Naši sousedé se odstěhovali do Anglie,tak je v domě klid.Jsou cikáni, kteří jsou slušní a vzdělaní, ale bohužel je jich jako šafránu ta většina se ,kterými máme špatné zkušenosti  převažuje. A hluk je to nejmenší. Pozitivní diskriminace je špatná.Oni si pak myslí, že když něco nedostanou, tak se začnou ohánět rasismem a hotovo.Odsuzuji nacistické a fašistické strany,ale někteří lidé s nimi sympatizují, což je moc špatné.Cikáni si prostě neuvědomují, že když neposílají děti do školy, že neubližují učitelce, ale sobě.Pak nic neumí, nikdo je na lepší práci nemůže zaměstnat a makat za pár korun se jim nechce a ani nevyplatí.Zde to můžeme porovnat s komunitou vietnamskou.U nich je vzdělání dětí na prvním místě.Platí jim doučování,ale ne proto, že propadají ,ale proto, aby jejich děti byly nejlepší.Vláda by se měla začít tímto problémem opravdu zabývat,ale ne tak ,že vše dostanou.Atˇ si mají svojí kulturu,ale jinak se musí začlenit do společnosti ve ,které žijí a chovat se tak jako většina.

    1. na komentář reaguje Tanzánie — #78
    superkarma: 1 06.07.2009, 13:49:26
  5. [76] fionora [*]

    Sml57Od mého mládí se ji říkalo cikáni anikdo se nad tím nepozastavoval. Nenávidím je a zároveň mám strach. Stěžují si na diskriminaci, ale zatím jsme tomy. Musíme snášet hluk všude kde se objeví. Na našem opraveném náměstí se srocují, dělají nepořádek a kradou. Mého vnuka již 3xnapadli. Jednou překážel cikánům na zastávce autobusu, byl shozen na zem a zkopán. Rodina hlasitě vovala, jsi borec.Policie sepíše zprávu a tím to končí .Zaplatíme poplatky u lékaře, na pohotovosti. Asi za týden šel večer domů a do chodby jej vtlačil opět cikán a ohrožoval jej nožem. Ukradl mu 50 Kč, naštěstí více neměl a hlavně jej nezabil. Třetí útok se stal v pátek,šel s kamarády oslavitkonec školního roku. Potřebovali se pobít, tak dostal několik ran pěstí bezdůvodně do hlavy. Opět pohotovost,poplatek 90 Kč  a pobyt na policii do 2 hodin ráno. Ve zprávě uvedli, že byl napaden třemi mladíky, ne cikány. Nevím jestli nesmí uvést, že to byli diskriminováni cikáni. Mám njedinépřání, ať ministr Kocáb se konečně věnuje slušným lidem, když je ministrem pro lidská práva a odsune je jako kdysi Sovětskou armádu. Políbím mu ruce.

    superkarma: 1 05.07.2009, 19:17:21
  6. avatar
    [75] Michaela Kudláčková [*]

    Severacka — #74 ..no vida a řešení by bylo Sml52Sml52Sml57

    superkarma: 0 05.07.2009, 18:38:42
  7. avatar
    [74] Severacka [*]

    Michaela Kudláčková — #55 Míšo, souhlasím. A jen doufám, že ta naše naní díky těm skoro až zvráceným pseudohumanismem odsouzena k zániku.... ale snad ne...

    Jednou jsem narazila na jeden starý článek z reflexu o tom jak na Slovensku jim zkrouhli dávky a autor tam byl a povídal si s nimi. Jsem se musela smát, když jsem četla jak nějaká cikánka křičela, že dala Slovensku 12 dětí a pokud jí ty dávky nevrátěj, tak prej přestane rodit Sml28 Sml52.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #75
    superkarma: 0 05.07.2009, 00:56:02
  8. [73] Rikina [*]

    No, asi bych s tou chválou radši počkala až po zkušební době. Aby se to nezakřiklo. Jinak za 25 let života v severočeském krajském městě mám velkou spoustu zkušeností špatných, zatímco ty dobré bych spočítala na prstech jedné ruky. Ano, jsou i slušní cikáni, ale jsou to tak výjimečné případy, že statisticky je to zcela nevýznamné, a já se raději budu preventivně chovat tak, abych minimalizovala riziko.

    superkarma: 1 04.07.2009, 09:10:58
  9. avatar
    [72] dazou [*]

    vladka006 — #70  to je spravny takhle na ne, poukazky ,ktere nejdou smenit.

    superkarma: 0 04.07.2009, 07:27:11
  10. [71] Anime Otaku [*]

    dazou — #68 Něco podobného můj Sml25 zažil, když se šel po střední nahlásit na pracovní úřad, že má práci. Byla tam snědá paní a hrozně nadávala že bílej práci má a její syn, kteý je dlouhodobě nemocný nemůže práci dostatSml80

    superkarma: 0 03.07.2009, 14:47:09
  11. avatar
    [70] vladka006 [*]

    dazou — #68 Jsem si šla poctivě odhlásit soc. dávky, protože jsem si našla práci, hned po matuře. Tam cikánka a domáhala se dávek, ječela jak píchlá koza. Dětí měla s sebou asi tak 6, všechny jen ve spodním prádle a ječela, že nemá ani na oblečení, na jídlo a neodejde, dokud nedostane peníze. Peníze sice nedostala, ale dostala poukázky na jídlo a ošacení Sml31

    1. na komentář reaguje dazou — #72
    superkarma: 0 03.07.2009, 14:46:04
  12. avatar
    [69] OlgaMarie [*]

    U nás v práci uklízela cikánka a ta svým 3 synům odmala vštěpovala do hlavy, aby si vzali bílou holku a nestýkali se se svým rozvětveným příbuzenstvem, což všichni také udělali.

    superkarma: 1 03.07.2009, 14:43:32
  13. avatar
    [68] dazou [*]

    vladka006 — #67  mi spis sjeri, ajk si vymuzou vsechny mozny pirspevky od socilaky a kdyz tam jdu ja tak se mnou div nevyrazi dvere, kdyz se na neco zeptat.

    nebo jak si zdevastujou bydleni a rvou, ze musi dostat novy, bych se na ne vykaslala. kdyz si nevazi veci ,co maj, tak maji smulu.

    kdyz si dite znici hracku ,taky nedostane hned novou, ale vychovne dostane pres prsty a ma smulu. a funguje to, tak proc ne u nich?

    1. na komentář reaguje vladka006 — #70
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #71
    superkarma: 0 03.07.2009, 14:34:41
  14. avatar
    [67] vladka006 [*]

    Anai — #64 Kolikrát přemýšlím, jestli je nenávidím nebo se jich bojím....

    1. na komentář reaguje dazou — #68
    superkarma: 0 03.07.2009, 14:27:08
  15. [66] menhet [*]

    A mě ten barák byl hned povědomej :)

    superkarma: 0 03.07.2009, 14:17:45
  16. avatar
    [65] dazou [*]

    Sonne — #20 no ucitelky to zkousely horem dolem, rodice si to vyslechli, rekli, jak chlapecky potrestaji a hotovo. co delaj doma, to nidko nevi, treba je pochvalili. jelikoz to neustalo. holcicka byla hooodne casto nemocna, se ji ani nedivim.

    vladka006 — #22 presne, popravde, nemam romy rada, kdo jo? ale pred detmi nikdy nemluvim o nikom spatne. naopak se jim snazim vysvetlit, ze neni nic spatneho na tom, ze je nekdo jiny, alespon se mohou necemu priucit- myslim toleranci, oni vetsinou tihle "postizeni" byvaji lepsi nez ta bila luza.

    superkarma: 0 03.07.2009, 13:39:15
  17. [64] Anai [*]

    Moc hezké vyprávění, Míšo! Sml59 Musím se do F. Matyldy přijet podívat, aspoň na večeři Sml58 Romové jsou opravdu různí, nejsem rasistka, ale bojím se jich.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #67
    superkarma: 1 03.07.2009, 13:35:19
  18. avatar
    [63] femme [*]

    Lukáš Čejka — #59  nemůžu než souhlasit Sml67Sml58

    superkarma: 0 03.07.2009, 13:24:54
  19. avatar
    [62] cristy.crow [*]

    Poslední dobou mi příjde, že slušný lid vymírá. Kam se kouknu, všude nějaký ochcan, lhář, vyžírka, neplatič. Pel slušnosti ulpěl na málokom.  Sml24

    superkarma: 0 03.07.2009, 13:15:06
  20. avatar
    [61] Michaela Kudláčková [*]

    Lukáš Čejka — #59 Sml67

    superkarma: 0 03.07.2009, 12:48:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] blankat [*]

    Už je to delší doba, moje dcera také chodila do třídy s romskou holčičkou. Jeden den jsme na ně čekali před školou, byli na vycházce a co myslvšechny děti přišly špinavý, ale jediná romská holčička měla stále bílé a čisté podkolenky a ta paní měla ty holčičky 3. Vždy čisté a slušné. Jsou vyjímky a i mezi námi  jsou špindíry, že. Možná záleží na výchově v rodině co to dítě vidí doma a v jaké společnosti se pohybuje. Nevím a všem co se snaží být lepší držím palce a přeju štěstíSml67

    superkarma: 1 03.07.2009, 12:39:14
  2. avatar
    [59] Lukáš Čejka [*]

    Konecne normalni cikan, pochopil, ze dobre se bude mit jen kdyz se bude snazit, ze tomu musi neco dat. Zvladnul to i kdyz k tomu nebyl od mala vedeny, coz je dobre do budoucna, protoze se toho pristupu bude nejspis drzet po cely zivot a bude v tom pravdepdobne vychovavat i svoje deti.

    Muj obdiv nema, protoze je podle me samozrejmost tak zit a samozrejmosti se neobdivuji, ale vazim si jeho snahy a vule zit tak jak si vybral, ze se nevymlouva, ze mu nekdo skodi,ze je diskriminovany, protoze se narodil v nejakem prostredi ...

    Jen je skoda, ze si ho za priklad zrejme nevybere vetsi cast cikanske komunity - je to skoda hlavne pro ne Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #61
    2. na komentář reaguje femme — #63
    superkarma: 3 03.07.2009, 11:59:57
  3. avatar
    [58] Michaela Kudláčková [*]

    vladka006 — #57 ..to je vskutku k pláči...souhlasím.

    superkarma: 0 03.07.2009, 11:48:05
  4. avatar
    [57] vladka006 [*]

    Michaela Kudláčková — #55 Brečím nad každou výplatní páskou, kolik mi seberou z platu pro ty .... potřebné... a sousedka s holkou, co má rakovinu, tak musela dělat sbírku, aby mohla holce koupit protézu místo amputované nohy.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #58
    superkarma: 0 03.07.2009, 10:20:44
  5. [56] janina01 [*]

    vladka006 — #54 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 03.07.2009, 10:15:29
  6. avatar
    [55] Michaela Kudláčková [*]

    vladka006 — #53 ...máš pravdu, jenže ten stát staví pak jedno etnikum nad druhé tak, jako tak....naprosto nelogicky a nevděčně.

    Je trestuhodné trápit ty, kteří stát živí svou prací a zvýhodnit na jejich úkor ty, kteří jim práci stěžují a jen berou.

    U žádné civilizace v historii by masově takový model nebyl možný. Jen u dnešní.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #57
    2. na komentář reaguje Severacka — #74
    superkarma: 2 03.07.2009, 10:15:07
  7. avatar
    [54] vladka006 [*]

    janina01 — #52 No, já jednou kamarádila s takovým černo černým. Zase jsem byla paf z jeho bělostných zubů. Jednou, že se sejdem po škole, šli jsme si naproti, byla jsem v tunelu, zvonil mi mobil a tam se ozvalo. Už tě vidím. A já slepá, jsem nic neviděla, pak jsem zahlédla to světýlko od mobilu a bělostný úsměv a už jsem taky viděla Sml30. Dlouho jsme se tomu smáli.

    Jinak otčím byl echtovej rasista, tak jsem mu připravila léčbu šokem. Ty moji kamarádi....

    1. na komentář reaguje janina01 — #56
    superkarma: -1 03.07.2009, 10:12:31
  8. avatar
    [53] vladka006 [*]

    evelyn — #50 Přece si ten stát nedá nálepku - tady žijí rasisti, že jo?

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #55
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:59:13
  9. [52] janina01 [*]

    vladka006 — #49 afričani se mi líbili jako dítěti Sml30, přivést ho domů jako ty, mámu by kleplo, ona je baf z těch jejich růžových dlaní Sml30

    1. na komentář reaguje vladka006 — #54
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:57:13
  10. avatar
    [51] wich [*]

    Michaela Kudláčková — #44 S tímto souhlasím. Když se chce, jde všecko. To, že demolují byty a pobírají dávky, které mají pomáhat nám pracujícím, když je nejhůř, mi ani tak nevadí, jak jejich roztahovačnost, sebevědomí, chování, je jich všude plno a všechno jim patří.

    Když projíždím Vítkovice, Kunčice, Radvanice a vidím ty krásné domy, které, kdyby nebylo té devastace, mohly být luxusními čtvrtěmi na krásných místech, až mě z toho bolí u srdce Sml31

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:56:05
  11. avatar
    [50] evelyn [*]

    Michaela Kudláčková — #44 to je velice casto pouzivany vyraz v souvislosti s delanim bordelu a nechuti se prizpusobit " odlisna mentalita" to znam. Sml45

    1. na komentář reaguje vladka006 — #53
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:53:40
  12. avatar
    [49] vladka006 [*]

    janina01 — #43 Ale jinak byl moc fajn. Mě se vůbec líbili asiati a afričani. Když jsem pak domů přitáhla blonďáka jak průklepák, mamku málem švihlo a nechtěla mi věřit, že s něčím takovým já si začínám. Sml30

    1. na komentář reaguje janina01 — #52
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:53:02
  13. avatar
    [48] vladka006 [*]

    Michaela Kudláčková — #44 To mě moc vytáčí taky. Kolikrát, když slyším ty politiky.... Musíme to tak brát, protože oni takový holt jsou? A právě takovéto "nadržování" se nelíbí "bílým" a bohužel to odnášejí i slušní romové jako je Petr a Míša.

    Ochotně a tupě je podporuje, protože je to jednodušší a možná "humanističtější" než přiznat, že je někde chyba.

    Ta nenávist mezi bílými a romy je podle mě vyvolána hlavně politiky, úřady a těmi papaláši tam nahoře.

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:49:47
  14. avatar
    [47] Athenais [*]

    Jo a taky jsem znala jednoho klučinu, který byl v poho. Sympaťák, pracovitý, slušný, normální zaměstnání. Oni jsou, ale je jich žalostně málo.

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:49:16
  15. avatar
    [46] Athenais [*]

    Míšo, to je skvělé, že jste těm dvěma dali šanci. Moc jim přeji aby jim tenhle styl života vydržel. Kéž by takových bylo víc.

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:47:16
  16. [45] janina01 [*]

    Míšo, tak ať všechno klape, jak má, mladým přeju hodně štěstí, ať jim to vydrží a mají krásný život, když se tak moc snaží Sml59

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:39:49
  17. avatar
    [44] Michaela Kudláčková [*]

    wich — #38 ...občas trpím pocitem, že tady ve Varns. jsou jen tihle dva.....možná ještě jeden, kterého ovšem neznám....

    A víš co? Došla mi i jiná věc - ono se často tvrdí cosi o mentalitě a o tom, že holt je potřeba chápat, že jsou jiní, jenže Petr s Míšou jsou dokladem toho, že to tak není......tohle není o odlišnosti mentalitality.

    Je to o lenosti ve které je celá společnost ochotně a tupě podporuje.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #48
    2. na komentář reaguje evelyn — #50
    3. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 1 03.07.2009, 09:37:57
  18. [43] janina01 [*]

    vladka006 — #40 To je ale zkušenost Sml30

    1. na komentář reaguje vladka006 — #49
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:37:34
  19. [42] Sekyrová [*]

    Míšo, skvěle napsaný článek. Díky.

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:32:57
  20. avatar
    [41] kuty [*]

    Nekteri chlapeckove(kupodivu velmi nakratko ostrihani blondacci-nahoda?)tak tahle věta mi připadá jako pěkná kravina,milá Dazou vážně si myslíš že za to malý chlapec může že je blondáček?Sml28 to mi taky trochu připadá jako předsudek,každý blondák narátko ostříhaný je skinSml27

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:32:32
  21. avatar
    [40] vladka006 [*]

    elephant — #37 No, nejdřív jsem chtěla říct, že má peška, že nejsme v Kongu. Ale pak jsem s úsměvem řekla: "Ani ne, jedna by prala, druhá vařila, třetí uklidila, bylo by hned po práci a kdybys nebyl doma, pěkně bychom tě zdrbly."

    1. na komentář reaguje janina01 — #43
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:23:21
  22. [39] Anime Otaku [*]

    Děti dokážou být kruté. Ve škole jsem si hodně zkusila jen proto že je máma Ruska - a to se vlastně zjistilo jen díky tomu, že nás na angličtině ve třetí třídě donutili mluvit o tom, co jsme dělali o prázdninách a já je celé trávila u babičky v Rusku. Po 3letech jsem odešla na gympl a ne proto že bych byla extrémně chytrá, ale proto abych přežila - ono takové shození ze schodů třikrát denně není nic moc...

    Jinak romy, nebo chcete-li cikány se snažím nesoudit. U rodičů v paneláku žila jedna moc spořádaná rodinka - dvě děti, paní dělala pomocnici v domácnosti a pán byl vyučený soustružník. Byli to skvělí sousedé, než si je našla jejich rodina - v jejich 2+1 se najednou objevilo 10lidí - hlavně starší příbuzní, kteří bili děti, za to, že chodily do školy. Rodina nakonec prodala byt a přes noc utekla jen s penězi. Nikdo neví kam. I jejich příbuzní zmizeli, asi je šli zase hledat...

    Ale zase mám i špatné zkušenosti - zkuste se v šesti letech ubránit dvěma patnáctiletým holkám, ketré vám kradou kolečkové brusle přímo z nohou. Naštěstí šel kolem kamarád rodičů a holky pořádně ztřískal přes zadek, že na malý děti si dovolovat nebudou... Asi dva týdny sem odmítalka jít pak ven...

    superkarma: 0 03.07.2009, 09:16:27
  23. avatar
    [38] wich [*]

    Slušní Cikáni jsou, to je bez debat. Ale jestli jich je třeba u nás na celou Ostravu 20 Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #44
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:16:12
  24. avatar
    [37] elephant [*]

    vladka006 — #36 Ty vogo, tak to by mě porazilo Sml52 Ale alespoň sis rozšířila obzory Sml67

    1. na komentář reaguje vladka006 — #40
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:15:42
  25. avatar
    [36] vladka006 [*]

    Sonne — #35 Ještě se mě zeptal, jestli by mi vadilo polygamní manželství. Že v Kongu je normální být věrný tak aspoň dvěma.

    1. na komentář reaguje elephant — #37
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:02:16
  26. avatar
    [35] Sonne [*]

    vladka006 — #33 Sml30

    Tanzánie — #34 Sml67

    1. na komentář reaguje vladka006 — #36
    superkarma: 0 03.07.2009, 09:00:44
  27. avatar
    [34] Tanzi [*]

    Sonne — #18 JÁ TO TŘEBA DOKÁŽUSml80Sml22

    KDO MĚ ZNÁ DELŠÍ DOBU, TAK VÍ ŽE O JEDNÉ ROMSKÉ RODINĚ CO JSME MĚLI PŘÍMO VE VCHODĚ JSEM VŽDY MLUVILA  caps obdivně.Sml67

    Ač 1+2 a 4 děti, tak se u nich dalko jíst ze země,děti pěkně oblečené, chodily v pohodě do školy..prostě nebyli to cikáni, ale norm,. sousedé s kterými se každý zastavil a bavil se.

    Bohužel totéž se už nedalo říct o dalších romech ve zbylých vchodech..jejich zásluhou byl náš byt málem neprodejný

    1. na komentář reaguje Sonne — #35
    superkarma: 0 03.07.2009, 08:51:39
  28. avatar
    [33] vladka006 [*]

    Sonne — #32 Ani nevím, čím víc, ale obojí byl pořádný šok. Asi z mého užaslého výrazu poznal, že nebudu ta pravá matka jeho dětí.

    1. na komentář reaguje Sonne — #35
    superkarma: 0 03.07.2009, 08:48:49
  29. avatar
    [32] Sonne [*]

    vladka006 — #31 Sml52 A čím tě polekal víc? Pěti dětma nebo velikostí nástroje? Sml30

    1. na komentář reaguje vladka006 — #33
    superkarma: 0 03.07.2009, 08:47:51
  30. avatar
    [31] vladka006 [*]

    Sonne — #30 Nelituju a ani jsem nelitovala, když jsme se s tím černouškem rozešli. A nerozešli jsme se kvůli odlišným etnikům, ale oba jsme studovali náročnou školu a času nějak nebylo. Krom toho jsem měla šok, když mi řekl, že chce mít tak 5 dětí a rád by začal hned po mojí maturitě Sml28. No a aby jako dokázal, že má ty děti dělat čím, tak se svlékl a já ještě panna a když jsem vidělat tu velikost, málem jsem omdlela. Sml30Sml57

    1. na komentář reaguje Sonne — #32
    superkarma: 0 03.07.2009, 08:44:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme