Tuto otázku položila česko-slovenská sales promotion agentura Sales House s.r.o. stovkám svých zaměstnanců a dále návštěvníkům stránek www.saleshouse.cz a www.saleshouse.sk. Z průzkumu vyplývá, že tradice oslav valentýnského svátku nabývá na své oblíbenosti. Téměř 60% respondentů si oblíbilo tento relativně nový svátek. Na otázku proč tento den slaví, se většina dotazovaných shodla na jednoduché odpovědi – máme se rádi, proč ne? Na společnou oslavu pak do restaurace vyrazí 46% zamilovaných.

graf1Soutěživost mezi tradičním Prvním májem a sv. Valentýnem nabírá v posledních letech na obrátkách. I když jistá část národa se zastává klasiky, oblíbenost svátku svatého Valentýna dosahuje téměř 60%. Dokazuje to průzkum agentury Sales House s.r.o., která vzhledem k rozsáhlé základně svých pracovníků získala kvalitní data od celkem více než 300 lidí.

graf2

V porovnání ženy vs. muži vítězí paradoxně muži, kdy jich zhruba 66% tímto způsobem vyjádří svou náklonnost a lásku svému protějšku. U žen je to pak zhruba 50:50.

 

 

 

 

 

graf3

V popularitě valentýnských dárků mají dotazovaní v oblibě společné večeře a sladkosti.

Průzkum probíhal v období 25.–30.1. 2013 a celkem se ho zúčastnilo 305 lidí (zaměstnanci a návštěvníci webových portálů www.saleshouse.cz a www.saleshouse.sk) z ČR a SR.

Reklama