Snídáte pravidelně? Pak děláte dobrou věc pro vaše zdraví i psychickou pohodu. Ale jaká vaše snídaně vlastně je?

Zatímco někteří nedají dopustit na sladkou chuť hned po ránu, jiní se na sladké nemohou po probuzení ani podívat a preferují proto snídaně slané.

bebe

Často se ptáte, která z těchto možností je lepší. Ve skutečnosti na chuti vaší snídaně vůbec nezáleží, můžete si zvolit tu, která vám vyhovuje nejvíc. Tedy za předpokladu, že postaráte o to, aby vám vaše snídaně poskytla důležité živiny a dostatek energie, který na začátku nového dne potřebujete.

Co by měla správná snídaně obsahovat?

  • obiloviny - zdroj sacharidů, které dodávají energii a nerozpustnou vlákninu
  • ovoce nebo zelenina - zdroj vitaminů, minerálních látek a vlákniny
  • mléčný výrobek - zdroj bílkovin a vápníku
  • tekutina - důležitá pro hydrataci organismu
  • 20-25 % z celkového energetického příjmu. Tomu přibližně odpovídá 1500-1800 kJ, samozřejmě záleží na vašem průměrném výdaji energie, věku, pohlaví i fyzické aktivitě během dne.

Tip na sladkou snídani

Jako příjemný a zdravý start do nového dne s potřebnou dávkou energie doporučujeme jedno balení sušenek BeBe dobré ráno extracereální, které obsahují 40 % celozrnných cereálií a třtinový cukr, díky kterému jsou příjemně křupavé a chutné. Nízkotučný jogurt, kousek ovoce a sklenice džusu vám dodá další vitamíny a bílkoviny.

Tip na slanou snídani

bebeJinou variaci můžete zkusit, máte-li chuť na slanou snídani. Jako zdroj cereálií a vlákniny opět poslouží sušenky BeBe Dobré ráno extracereální, zdroj dalších vitaminů může být kousek zeleniny (rajče, paprika, okurka) a bílkoviny tělu dodáte kouskem plátkového nebo taveného sýra nebo kouskem šunky.

A v obou případech určitě nezapomeňte na nápoje! Dobrý zelený čaj, káva /nejlépe melta/, sklenička džusu nebo mléka jsou nezbytnou součástí každé snídaně.

Reklama