Bulvár

Skotsko, kouření a tolerance

 

V neděli začal ve Skotsku platit zákaz kouření v restauracích a na pracovištích. Po Irsku, Norsku, Itálii, Maltě, Švédsku a Španělsku jde o sedmou zemi Evropy, která dala otevřeně najevo, co si o kouření na veřejnosti myslí. V Česku je podobný zákon zatím v nedohlednu. Na začátku února ve sněmovně neprošla nová, přísnější varianta tzv. protikuřáckého zákona, která měla mimo jiné za cíl zakázat kouření právě v restauracích.

Zákaz kouření na zastávkách

V současné době platí od 1. ledna 2006 zákon, který lze také nazvat protikuřáckým, ale podle mnohých odborníků znamená usnadnění podmínek pro kuřáky. V praxi naráží díky svému nedokonalému zpracování na mnoho různých výkladů. Jednotný výklad platí hlavně na zákaz kouření na zastávkách. Z vlastní zkušenosti ale vím, jak málo je dodržovaný a kontrolovaný.

 

Cigaretový kouř vadí i kuřákovi

Nebudu lhát. Sama jsem příležitostný kuřák. Nekouřím denně ani pravidelně, ale považuji se za částečného kuřáka. Skoro nikdo mi nevěří, že kouřím dohromady už víc než deset let, ale některé roky jsem nekouřila vůbec. Prostě jsem neměla chuť. Nepřestávám cíleně, poslouchám svoje tělo a kouřím, když chce. Když si o to neříká, cigaretám se vyhýbám. Nemám abstinenční příznaky ani nejsem nervózní.

Protože znám pohled na kouření očima (-.) nekuřáka, vím, jak mi vadí cigaretový kouř v období, kdy nechci kouřit. Nejhorší je to na zastávkách nebo na ulici např. při cestě do kopce, když funíte a někdo před vámi vám pouští přímo do nosu cigaretový kouř. Považuji to za sobectví nejvyššího rázu. Nebo v restauraci, když si někdo vedle u stolu zapálí, zrovna když jíte.

Při studiu jsem dlouho pracovala v jedné luxusnější restauraci jako servírka. Řeknu vám, pokládat přeplněné talíře na stoly, kde všichni kouří, je opravdu lahůdka. Nejvíce mě ale vytáčela ta absolutní suverenita některých kuřáků, kteří si klidně zapálili, sotva svlékli kabát, a naprosto bez ptaní nebo bez ohledu na to, zda měli na stole popelník, klepali popel na zem nebo do svíček.

 

Číšník odejít nemůže, kuřák ano

Ještě horší než kouř z cigaret mi ale vadily doutníky. To už nebyl jen smrad, ale kouř tak hustý, že zamořil celou místnost. A hlavně doutník nevykouříte za pět minut, ale vychutnáváte ho dvě hodiny. Jednou se mi dokonce stalo, že si nějaký „nóbl“ pán bez vychování zapálil neskutečně smradlavý doutník, když vedle u stolu sedělo malé dítě. Rodiče s dítětem samozřejmě odešli a nadávali obsluze, ne pánovi. Ale jako obyčejná servírka toho moc nezmůžete. Hlavní slovo mají majitelé restaurací a ti mají, stejně jako předtím jejich kolegové ze všech zemí, kde dnes platí zákaz kouření v restauracích, strach. Bojí se, že přijdou o zákazníky. Já si ale myslím, a zkušenost ze jmenovaných zemí mi dává za pravdu, že zisky restauratérů se nezmenší. Už proto, že při každé druhé rezervaci, kterou jsem brala, mě prosili o nekuřácký stůl. Ten jsme ale neměli.

Právě s ohledem na personál restaurací souhlasím se zákazem kouření na všech pracovištích, a tedy i v restauraci. Každý kuřák může jít kouřit ven, ale číšník odejít nemůže. Musí vás obsluhovat, i když mu vyfukujete odporný kouř přímo do tváře. Vy do zakouřené hospody chodit nemusíte, ale on tam pracuje.

Postoj státu ke zdraví lidí

Samozřejmě souhlasím i kvůli zdraví ostatních hostů, spolucestujících, prostě spoluobyvatel České republiky, že kouření na veřejných místech by se mělo zakázat. Myslím si ale zároveň, že zákaz v českých podmínkách nic nevyřeší. Je to jen veřejná deklarace státního postoje k ochraně zdraví obyvatel. Bez důkladné kontroly a sankcí se vesele bude kouřit dál a všude. Mám pocit, že mnohem více než o zákaz, jde o toleranci a ohleduplnost. Tolerujme ty, kteří mají rozum a nekouří. Stačí přece tak málo, jen si dávat pozor, jestli náhodou svým kouřem někoho neobtěžuji. Respektive pomalu nezabíjím.

 

A co vy, máte pocit, že uzákoněný zákaz kouření v restauracích by byl dodržován?

                                                                                               

   
03.04.2006 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [225] machos [*]

    Zákaz kouření v restauracích je v pořádku, alespoň to tam nebude smrdět a kdo si chce prostě zakouřit, tak může využít e-cigarety, které nesmrdí Sml22

    superkarma: 0 27.05.2012, 10:55:37
  2. avatar
    [224] Meander [*]

    vlcice: Co jsem si tak všimla, tak kuřáci tu moc nekřičí.

    superkarma: 0 04.04.2006, 15:07:18
  3. avatar
    [223] Ťapina [*]

    vlcice: Není to tím, že ti, co rakovinu nedostanou, na plicní nepřijdou?

    superkarma: 0 04.04.2006, 13:37:34
  4. avatar
    [222] vlcice [*]

    Marty75p: Máš pravdu, že se nejvíc peněz získává z cigaret, ale furt je lepší víc platit, než mít astma a věčně se dusit nebo mít rakovinu plic a to ne vlastním zaviněním.
    Nejsem proti kuřáckým restauracím, ale protože je normální nekouřit, tak těch nekuřáckých by měla být převaha.
    Chápu, že nehulíte lidem pod nos cíleně, ale i přesto lidi kouřem obtěžujete a ohrožujete jim zdraví. Kouř se sice venku rozptýlí, ale vzdušné proudy se točí různými směry a než se kouř rozptýlí, tak se ho stejně nějaký kuřák nadýchá (myslím tam, kde je větší koncentrace lidí, jinde je to v pohodě).
    Na večírky nechodím. Chodím do restaurací, kde se přes poledne nekouří nebo se tam nekouří vůbec. Takže jestli si myslíš, že záměrně vyhledávám kuřácké prostředí, tak jsi na omylu.
    Já jsem spíš přírodní typ, takže trávím volný čas většinou venku. Přesto jsem však často obtěžována kouřem a nemohu se mu vyhnout (viz. kuřáci přede dveřmi budov).
    Jenže pro nekuřáka je dost obtížné najít místo, kde se nekouří a vyhnout se mu. Podle mne by mělo být chráněno zdraví občano. Ostatně je to jedno z občanských práv. Takže by mělo být chráněno i zdraví nekuřáka. Tím, že kuřák nesmí na veřejnosti kouřit není poškozeno zdraví kuřáka, ale naopak. To musíte uznat. Že vám to působí psychickou ujmu je už něco jiného. Ale stále je tu dost prostředku jak vám v tomto pomoci.

    Ale tohle je naprosto zbytečná debata. Kuřáci křičí na nekuřáky, že jsou tlačování a nekuřáci zase na kuřáky. To nemá smysl. Řekla jsem jen svůj názor a tím končím.

    Jen bych chtěla ještě podotknout, že takhle oponovali všichni kuřáci, než přestali kouřit. Všichni z těch, které znám však změnili názor a jsou na straně nekuřáků a říkají, že si teprve teď uvědomují, jak to lidi obtěžuje.

    Jo a na našich horách se bohužel taky kouří (dokonce i v zakázaných oblastech). Žila jsem tam 18 let. Ale aspoň tam není taková koncentrace kuřáků.

    Jinak můj kamarád má mamku na plícním. Prý všichni pacienti, kteří kouří déle než 25 let dostanou dříve nebo později rakovinu plic. Ještě se nesetkali z opačným případem.

    superkarma: 0 04.04.2006, 12:50:24
  5. [220] tornado-lou [*]

    ja sem nekurak. sem tam jdu do hospody s kamaradama kurakama a to potom pocitam s tim, ze smrdim. proto to nedelam casto. ale kdyz chce clovek byt nekde, kde se skutecne nekouri, tak to aby hledal s lupou. a pritom dobra ventilace dokaze zazraky. tim myslim fakt silny odvetravani, ne jeden zanesenej otvurek 15x15cm. co se tyce koureni na ulici ve mestech, tak je mi to dost neprijemny, jenze ve srovnani s tim, co dycham z aut kominu atd uz je to zanedbatelny. ale v nedeli sem byla na fotbale, a deda vedle me si zapaloval jednu od druhe aniz by se zeptal. fujfajbl. normalne rikam kurakum aby nekourili, ale sedmdesatiletymu dedovi to teda vazne rict nedokazu. moje chyba.

    superkarma: 0 04.04.2006, 11:58:16
  6. avatar
    [218] Ťapina [*]

    vlcice: Smiř se s tím, že když se přestane kouřit ve většině restaurací, tak se o to víc bude kouřit na ulicích, před těma restauracema. To už není debata, to je prostě zákon zachování hmoty a energie

    superkarma: 0 04.04.2006, 10:39:38
  7. avatar
    [217] vlcice [*]

    Fajn. Podle kuřáků, kteří vědomně ničí zdraví svému okolí, se má ten, kdo chce zůstat zdravý, vyhýbat kuřákům.
    Ale to je to samé, jako kdyby nám někdo tvrdil, že potraviny s vysokým obsahem zdraví škodlivých látek (dusičnanů, aflatoxinů, botulinů ....atd.) nemusíme kupovat. To samé s potravinami obsahujícími salmonelu a jiné bakterie. Místo, aby se předcházelo jejich výskytu, tak od teďka je prostě nebudeme kupovat a když si náhodou koupíme omylem zdraví škodlivou potravinu, tak dobře nám tak.
    Když nějaký zloděj vykrade prodejnu, tak ji raději zrušíme, místo abychom zabránili zloději v kradení.
    Když nám potrubím poteče zdraví škodlivá voda, tak ji nebudeme pít.
    Když z nějaké chemičky unikne do půdy zdraví škodlivá chemikálie, tak prostě zrušíme pole a zahrady. Vykácíme lesy a na jejich místě založíme nová pole.
    Když alkoholik nasedne do auta a bude řídit, tak prostě nebudeme vycházet na ulice.
    Atd........


    Tak tohle je přesně přístup řady kuřáků, kteří se zde ozvali. Místo aby to, co nám ničí zdraví bylo potlačováno, tak před tím budeme utíkat.
    Skvělé, tak si balím kufry a odjíždím do deštného pralesa. Doufám, že ho nestihnou vykácet do konce mého živoat.

    Kouření škodí zdraví a tudíž by se nemělo podporovat!!!!
    Je to závislost a měla by se léčit!!!!
    Pokud bude ve městě sem tam kuřácká restaurace nebo hospoda, ale většina bude nekuřáckých, jsem pro.
    Na ulicích by se nemělo kouřit vůbec. Pokud bude v zaměstnání vysoký počet kuřáků, ať se jim zřidí dobře větratelná (ne okny, ale ventilací) kůřárna s dobře utěsněnými dvěřmi.
    Zvýšila bych kuřákům dávky na zdravotní pojištění. Ničí si zdraví, tak ať si zaplatí léčbu. Proč na ně máme doplácet my nekuřáci?
    Tohle bych ustanovila ve lhůtě do pěti let. Ti co by chtěli, by měli 5 let na to, aby přestali kouřit. ¨
    Jasně, mně se to mluví, když nekouřím. Nevím jaké je to přestat kouřit. Ale měla jsem v okolí dost silných kuřáků, kteří tvrdili, že to nedokážou a přestávali na dvakrát i třikrát. Ale i oni to nakonec zvládli. Většině z nich se osvětčily náplasti. Ale existuje i celá řada jiných podpůrných prostředků a spousta odborníků, kteří jsou ochotní pomoci a poradit.
    Kuřáci tvrdí, že nemusíme chodit mezi ně do restaurací a podobně. A já tvrdím, že oni nemusí kouřit.



    superkarma: 0 04.04.2006, 10:06:40
  8. avatar
    [216] vlcice [*]

    Já jsem si do teď myslela, že normální je NEKOUŘIT.
    Celý život mám dýchací potíže (bronchitidy) a teď se k tomu přidalo i astma. Sebemenší množství kouře mne dráždí a vyvolává kašel.
    Když jde někdo přede mnou a kouří a já nemám kam přejí, tak ho mohu jedině předběhnout a to se stejně kouře nalokám.
    Na zastávkách naštěstí už nikdo nekouří. Zato se kuřáci přesunuli před dveře škol a jiných budov. Když jdu do práce, tak musím projít clonou kouře ať chci nebo ne (nebo mám lozit oknem?). Nekuřáckých restourací moc není a když do nějaké chci jít, tak musím jet přes celé město, abych zjistila, že je narváno. Jenže většinou jdu do restaurace neplánovaně, takže si ji nemůžu rezervovat. V poledne se v restauracích sice nekouří, ale i v sebelépe větrané restauraci zbytky kouře zůstanou a i ty mne bohužel dráždí a blbě se mi dýchá. Takže jsem nucena brát léky.

    Je vědecky dokázáno, že pasivní kouření způsobuje dýchací potíže jako bronchitidy a astma (Netvrdím přímo, že to mám z toho, ale od mala se pohybuju mezi kuřáky - rodiče a další přibuzní. I když v době mé dospělosti přestali kouřit, ale je dost možné, že právě jejich závislost se podepsala na mém zdraví. Oni sice kouřili většinou na balkóně, ale u babičky kouřili v místnosti a když přišla návštěva, tak kouřili taky v bytě. Když jsme šli na procházku do lesa, museli si zapálit.) )

    Kromě toho je prokázáno, že pasivní kouření zvyšuje výskyt karcinomu plic u nekuřáků. Ale když chce jít nekuřák ven, tak má podle kuřáků jit tam, kde se nekouří. To se ale ve větším městě dělá dost těžko, když je zde velká koncentrace kuřáků. To se jim na ulici těžko vyhýbá. Ještě, že na těch zastávkách už to není (až na sem tam výjimku). Těžko se jde do obchodu, zaměstnání a na úřad, aby si člověk pasivně nezahulil.

    superkarma: 0 04.04.2006, 09:44:29
  9. avatar
    [215] Jeremi [*]

    Mě třeba fascinuje, jak málo se snaží i restaurace, které objektivně mají podmínky pro to, mít oddělený prostor pro kuřáky a nekuřáky - mají dvě místnosti. V Rudém Baronovi jim to trvalo léta, než na to přišli. A třeba nedávno jsme se s holkama poptávaly v jedné picošce, proč nemají jednu jídelnu pro kuřáky a jednu pro nekuřáky, když pro to mají prostor a dozvěděly se, že pan šéf je kuřák a podle jeho názoru si nekuřáci mají trhnout a jestli se jim nelíbí být uzení, tak ať jdou jinam. Což se mu teda, pokud jde o nás, lehko splní.

    superkarma: 0 03.04.2006, 22:03:26
  10. avatar
    [213] *Kotě* [*]

    Manx: "z nich jsou takový závisláci, že maj rozkouřeno několik žvár různě po bytě."

    Takovou jsme měli jednu profesorku na VŠ. Vyučovala zásadně ve svém kabinetu, který byl už tak vyuzený, že původně bílé stěny byly temně šedé. Průběžně vždycky kouřila 3-4 cigarety najednou, přičemž popel odklepávala kamkoli, kde se zrovna nacházela: do umyvadla, z okna ven, do hrnečku s kávou, na rozloženou knihu... jenom ne do jednoho z asi patnácti popelníků, které měla strategicky po celé místnosti rozvržené. Tam cigarety pouze típala (pokud je neházela z oken). Milá to dáma

    superkarma: 0 03.04.2006, 20:24:01
  11. avatar
    [212] femme [*]

    kuřáci jsou většinou děsně bezohlední

    superkarma: 0 03.04.2006, 20:20:25
  12. avatar
    [209] svetluszka [*]

    ..a kdo vyhrál..?..my kuřáci nebo my nekuřáci..?.. ....

    superkarma: 0 03.04.2006, 19:53:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [208] svetluszka [*]

    ..no ..207 je docela dost...

    superkarma: 0 03.04.2006, 19:52:31
  2. avatar
    [207] Vivian [*]

    Dneska to byla docela měkká diskuse... s filtrem

    superkarma: 0 03.04.2006, 19:49:51
  3. avatar
    [200] *Kotě* [*]

    Vivian: přečetla jsem si tu studii, na kterou jsi tu dávala odkaz

    Zaujala mě tam jedna věc: píše se tam, že veliký problém je v tom, že na rozdíl od USA a většiny západních zemí je u nás kouření sociálně akceptovaným a přijatelným jevem. Pokud se tento vstřícný přístup ke kouření nezmění, nezmění se ani zákony u nás.

    Amen

    superkarma: 0 03.04.2006, 19:02:27
  4. avatar
    [196] Vivian [*]

    danluk: a co s tím chceš dělat?

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:53:51
  5. avatar
    [183] Vivian [*]

    danluk: smiř se s tím, že lidi nepřevychováš

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:37:00
  6. avatar
    [180] Vivian [*]

    Lindusha: 171, 174

    Já taky občas kouřím, ale jedině buď v kuřáckém podniku nebo někde, kde nejsou lidi a kde je popelník/popelnice... Nejsem ten typ, co si zapálí na ulici mezi lidma a pak to hodí pod sebe...
    Nikoho neškatulkuju, nevadí mi kouření a priori, vadí mi ti bezohlední, co třeba hulí pod nos dětem nebo házejí vajgly po zemi, plivou na zem, házejí pod sebe odpadky, řvou na sebe, obchcávají ulice a zvrací lidem přede dveře (to už nemluvím o kuřácích, nicméně popisuju reálnou zkušenost - z Prahy 8 ) a tak...

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:34:00
  7. avatar
    [170] Vivian [*]

    danluk: to není zlozvyk, to je drogová závislost
    A imho vůbec nejde o to, jestli jim to trpět nebo netrpět, ale spíš o to, aby tím neomezovali nikoho, kdo ty jejich puchy dejchat nechce V hospodách a barech ať se klidně hulí, tam nakonec všichni chodíme s tím, že tam bude zahuleno... ale na některých (veřejných) místech by se to fakt objevovat nemělo...
    Ale myslím, že to bude fakt běh na dlouhou trať, než se tahle společnost odnaučí tohle tolerovat... Schválit legislativu je jedna věc, ale jak vidím, tak čeští kuřáci mnohdy na nějaké vyhlášky kašlou a kouří si, kde se jim zachce, bez ohledu na ostatní lidi... ne jen proto, že dodržování těch nařízení nikdo nekontroluje, ale taky proto, že nemají v krvi ohleduplnost - a s tím zákony nic nesvedou

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:23:13
  8. avatar
    [167] Vivian [*]

    Lindusha: škatulkování v jakém smyslu?

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:06:32
  9. avatar
    [166] Vivian [*]

    Meander: jako třeba tady v diskusi?
    Já jsem nikdy nebyla žádného takového výpadu svědkem, takže nemůžu soudit... Nevím, že by nekuřáci útočili na kuřáky. A pokud si jim "agresivně" dovolí říct, aby nekouřili někde, kde to není vhodné nebo povolené, tak tomu neříkám výpad...

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:05:56
  10. avatar
    [164] Meander [*]

    Vivian: To ne, ale musejí tolerovat jejich mnohdy agresivní a velice, velice urážlivé výpady

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:00:36
  11. avatar
    [163] Vivian [*]

    Lindusha: tolerantní kuřáci? Musejí chudinky tolerovat nekuřáky?

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:58:01
  12. avatar
    [162] Vivian [*]

    Lindusha: to s tou svíčkou byl předpokládám vtip, Ťapina určitě ví, kolik jakých zplodin vzniká při spalování svíčky a při spalování tabákové cigarety a taky ví, že se to srovnávat nedá...
    Na motoristy a továrny si nekuřáci nestěžujou asi proto, že nejsou tak debilní, jak si myslíš Domníváš se snad, že lze zákonem nebo nějakou vyhláškou zakázat automobilovou dopravu nebo průmysl?

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:57:27
  13. avatar
    [159] Vivian [*]

    Lindusha: proč by si měla otevírat nekuřáckou hospodu? To má bejt konstruktivní řešení? A nemá taky třeba začít provozovat nekuřácké nádraží a začít stavět nekuřácká města?
    Jinak nekuřáci jsou imho tolerantní až příliš...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:51:20
  14. avatar
    [158] Vivian [*]

    Ťapina: 133 - to už pak bude čistě jejich věc, to za ně nekuřáci řešit nebudou...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:48:06
  15. avatar
    [157] svetluszka [*]

    Lindusha: .. ..přesně...a těd bych sem měla zkopírovat reakci č.77.....na truc...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:42:56
  16. avatar
    [156] Meander [*]

    Ťapina: Nebo vonnou tyčinku
    A pak se najdou magoří, co zapálí tyčinku i cígo. Třeba já

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:42:39
  17. avatar
    [155] gwen [*]

    danluk: Klíííd, za chvíli otevřou zahrádky. Budeš sedět hezky venku a můžeš inhalovat výfukové plyny.

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:42:30
  18. avatar
    [154] Ťapina [*]

    Hrozně se mi líbí, jak každej argumentuje tím, že "copak smrad, ale hlavně to zdravíííí nám to poškozuje" - a pak přijdou domů a zapálej si svíčku Efekt po zdravotní stránce stejnej, jako u cigarety, ale když holt to nesmrdí

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:41:33
  19. avatar
    [153] svetluszka [*]

    danluk: ..už to překrucuješ.....oblečení načichlé kouřem tě na zdraví taky neohrožuje.....jen se ti z něho může chtít , ale to z potu a jídla taky... .

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:40:15
  20. avatar
    [152] Meander [*]

    Uf, mně

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:39:56
  21. avatar
    [151] Meander [*]

    danluk: Mě tedy zpocená těla na zdraví ohrožují. A já pak ohrožuju jejich majitele

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:39:42
  22. avatar
    [148] Meander [*]

    danluk: Chudák průvodčí! To muselo bolet, když ji zahodil z jedoucího vlaku

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:37:59
  23. avatar
    [147] svetluszka [*]

    danluk: ..já zas nejezdím MHD.....
    ne, to nemá smysl... všechno je už v titulku ve slově "tolerance"...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:37:56
  24. avatar
    [146] Amálie [*]

    danluk: když rodiče hulí venku u jedoucího kočárku, je to možná odporné na pohled, ale nevadí mi to, pokud nehulí děcku i doma, v autě atd. pod nos.

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:37:48
  25. avatar
    [141] svetluszka [*]

    danluk: v infu máš, že ráda jezdíš na kole... ...to musí být fakt hnusný....jet s tebou třeba výtahem, když ujedeš takovej 20km, co..?...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:31:43
  26. avatar
    [138] gwen [*]

    Mně kuřáci nevadí. Rychle umřou, ušetří se na důchodech a navíc hojně přispívají do státního rozpočtu.

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:28:07
  27. avatar
    [136] svetluszka [*]

    Ťapina: zřídíme v Albánii rezervaci...

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:27:02
  28. avatar
    [133] Ťapina [*]

    No hlavně že se dokážeta všichni tak hezky shodnout, kam teda s kuřákama. Ven z hospod, ale ne na ulici, a doma je to taky blbý, obzvláště pak když se větrá

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:25:28
  29. avatar
    [132] svetluszka [*]

    danluk: I kuřáci znají mýdlo, vodu, zubní pasty, žvýkačky a deodoranty.... ....

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:23:48
  30. avatar
    [128] Meander [*]

    danluk: Jojo, pěkně ať si tam udí svoje haranty

    superkarma: 0 03.04.2006, 17:15:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme