Nastává období vinobraní, navíc podzimní večery přímo vybízejí k posezení u sklenky vína. Jak prospívá střídmá konzumace červeného vína zdraví?

Červené víno obsahuje řadu přírodních látek prospívajících tělu. Hrozny jsou bohaté na antioxidanty – kromě známého resveratrolu obsahují i katechin, epikatechin nebo proantokyanidin.

  • Proantokyanidin pomáhá předcházet vzniku srdečních onemocnění a rakoviny.
  • Resveratrol, který se nachází ve slupce hroznů, v těle funguje jako bojovník proti zánětům, zabraňuje nadměrnému srážení krve, snižuje riziko rakoviny a onemocnění srdce.

víno

Malé množství tělu svědčí

Mírná konzumace červeného vína:

  1. Pomáhá předcházet rakovině. Řada studií prokázala pozitivní vliv střídmého pití červeného vína v předcházení nádorům tlustého střeva, prostaty a vaječníků.
  2. Omezuje nebezpečí rozvoje demence a Alzheimerovy choroby.
  3. Zlepšuje náladu a zahání depresi. To platí pro pití 2–7 sklenic červeného vína týdně.
  4. Podporuje žádoucí odpověď buněk těla na aktivitu hormonu inzulinu. Studie prokázaly, že s tímto účinkem souvisí pokles rizika vzniku diabetu (cukrovky) 2. typu, hlavně u žen.
  5. Může snížit riziko vzniku srdečních onemocnění. Pomáhá totiž udržet hladinu „hodného“ HDL cholesterolu v krvi. Může také zmírnit negativní působení „zlého“ LDL cholesterolu. Lidé, kteří pijí 150 ml červeného vína denně, mají podle výzkumů až o 32 % nižší pravděpodobnost rozvoje srdečních onemocnění.
  6. Funguje jako prevence cévní mozkové příhody.

Dvě deci červeného jsou v pořádku

Malé množství červeného vína má větší zdravotní přínosy než jakýkoli jiný alkoholický nápoj.

Kolik vína je ještě „mírná“ konzumace?

  • 1–1,5 sklenice denně pro ženu
  • 1–2 sklenice denně pro muže

Alespoň 2 dny v týdnu byste si však měli veškerý alkohol odpustit.

Červené víno obsahuje řadu prospěšných látek. Pokud si rádi dopřejete sklenku kvalitního červeného vína, tak na zdraví!

Autor: uLékaře

Reklama