Sluníčko pálí ze všech sil, teplota atakuje hranici 30 °C, prostě den jako dělány k plážovému povalování u vody a chytání líbivého bronzu. Sice to sladké nic nedělání je úžasné, ale což takhle využít volnou chvilku na koupališti k tomu udělat něco pro sebe?

Zapomeňte na dřinu, pot a slzy, které často potíme, když se rozhodneme navštívit fitko a udělat něco se svou postavou. Léto přímo vybízí k tomu skloubit příjemné s užitečným a vytvarovat si figuru snů a ještě si užít spousty srandy. Je hned několik plážových aktivit, při kterých půjdou kila dolů, svaly se začnou rýsovat, a vy ani nebudete vědět jak.

foto 1

Plavání

Začneme u toho asi nejméně náročného sportu, tím je plavání. Pokud si myslíte, že musíte rukama a nohama ve vodě házet jako reprezentant vodních sportů na olympiádě, jste na omylu. K božské postavě se můžete proplavat s lehkostí a tempem, které vám bude vyhovovat. Plavání má tu výhodu, že snad jako jediný sport nezatěžuje klouby, navíc má i velmi blahodárné účinky na organismus. Zvyšuje fyzickou kondici, spaluje tuky, zvětšuje kapacitu plic a výborně odplavuje stres a napětí, které se každodenně v nás nahromadí. Pro maximální formování postavy se doporučuje střídat plavecké styly. Prsa a znak posilují paže, kraul horní část těla, a všechny styly pak namáhají břišní svaly.
Zvolíte-li špatnou techniku, může docházet k nepříjemným bolestem zad, především pak v bederní a krční části páteře, což může mít za následek nadměrnou únavu a vyčerpání. Proto myslete na správné hluboké dýchání s dlouhým plynulým záběrem ve vodorovné poloze co nejblíže k hladině.

Badminton

Ideální využití, když jste s kamarádkou nebo přítelem u vody. Zaručuji vám, že se u toho velmi pobavíte, a ani si neuvědomíte, kolik svalů intenzivně zapojíte. Během hry se vám tvaruje zadeček, stehna, lýtka a zároveň posílíte také ramena a ruce. Během rotací a výpadů, které po celou dobu provádíte, se zpevní břišní a zádové svaly. Velkým plusem pro nás ženy je i to, že díky spoustě úklonů, záklonů a rychlých startů se odbourává ta proklatá celulitida. 


foto 2

Beach volejbal

Asi v poslední době nejoblíbenější druh zábavy, tak by se dal nazvat plážový volejbal. Sice vypadá dost náročně, ale zase tak hrozné to není. Je tedy pravda, že po dvou hodinkách „pinkání“ vás druhý den může bolet spodní část těla, pobíhání v písku vám totiž může dát zabrat. Po celou dobu hry posilujete svalové skupiny celého těla, nejvíce pak břicho, nohy, prsní i hýžďové svaly, kromě toho posílíte šlachy a vazy kloubů. Navíc díky tomu, že se při něm pohybujete po nestabilním povrchu, zapojujete do hry navíc plosky nohou, které se neustále musí přizpůsobovat nerovnému povrchu.

Něco nového – Paddleboarding

Spousta z vás třeba neví, o co jde, někteří už o něm slyšeli. Relativně mladá aktivita vznikla přibližně v 60. letech minulého století na Havajských ostrovech. Jednalo o podpůrnou techniku při výuce surfování, o něco později se z něj stal samostatný sport - jízda na prkně za pomocí pádla. Trik tkví v udržení rovnováhy, při kterém budete po celou dobu jízdy posilovat svalstvo celého těla od svalů na nohou přes břicho, trup až po paže.

Jak takový Paddleboarding vypadá ve skutečnosti, můžete vidět zde:

Který ze sportu praktikujete nejraději u vody vy? Vyzkoušela jste už Paddleboarding?

Čtěte také:

Reklama