Cestování

Singles

V pátek 31. 1. byli hosty televizního-rozhlasového pořadu Ester Kočičkové „Dvojhlas“ herci Martina Menšíková a Bohuslav Klepl. Tématem byli singles, lidé nežijící v párovém soužití. Čekala jsem spíše, že budou humorně propagovat svůj způsob života odlišujícího se od převládajícího společenského modelu. Nabízelo se tolik poloh, jak mohli svůj život podat. Tajnosnubně naznačovat, jak slastné je být stále ve stavu zamilovanosti, který se udržuje pravidelným obměňováním. Velebit pohodlí a prostor, který vám nikdo neokupuje. Pochvalovat si spoustu času pro sebe, který vám nikdo nenárokuje.
Nic z toho nenastalo. Slečna Menšíková prostě pravila, že své řádící období má za sebou. Již vystoupila z nekonečného kolotoče večírků, na jehož plošině se točí stále stejné osazenstvo. Je člověkem veskrze rodinným a návraty z rodinných sešlostí do samoty svého bytu jsou pro ni velmi těžké. Nicméně se tyto pocity již naučila rozdýchat. Cítí se být zralá na založení vlastní rodiny a dosud ji nemá, jelikož není k mání vhodný partner. Než špatný vztah, raději žádný. Věří, že si svůj rodinný kruh ještě vytvoří. Volný čas zatím věnuje svému rozvoji. Hodně čte a sama píše knihu. Strašně jsem ocenila, když Martina rozhorleně pravila, že nechce plýtvat časem tak, že by si hodiny lakovala nehty, namáčela se v lázni či jinak zuřivě pracovala na údržbě svého zevnějšku. Z jejího projevu čišela vnitřní vyzrálost, ale i jímavá melancholie. Nesmírně jsem ji obdivovala. Vylézt na obrazovku a říci vlastně: jsem sama ne proto, že jsem si to svobodně vybrala, ale protože nemám partnera, jakého bych chtěla. Toužím po tom jej potkat a založit rodinu. Nečekám zatím pasivně v koutě, snažím se na sobě pracovat a investovat do svého duševního obohacení. Není při tom hej, občas je mi pěkně mizerně, ale jdu dál a stále doufám.
Pan Klepl se rovněž neskrýval s tím, že být sám není právě nejpříjemnější. I on upřímně přiznal, že mu často doma schází spřízněná duše.
Bylo pro dnešní dobu tak nezvyklé, tak osvěžující, jak upřímně a otevřeně hovořili oba o svých životech i pocitech.
Se singles máme my, svěření do manželské péče, jedno společné. Je to s námi jako v samoobsluze: vyber si co chceš, ale počítej s tím, že cena bude vysoká. Životní pravidla nelze přechytračit, zdrhnout bez placení se nedá. Cítím se zaskočena, proč mi nikdo dopředu neprozradil, do jakých astronomických výšin se ta psychická cena vyšplhá. Má mladičká sestra tvrdí, že moje dvě svérázná robátka jsou tou nejúčinnější antikoncepcí a měla bych si je dát patentovat.
Usuzuji, že ani v Česku se nevyhneme trendu singles. Ne, že bych jim občas nezáviděla, když padám na ústa a toužím po tom být v bytě jen sama se sebou. Plakáváme si s matkami spolubojovnicemi na ramenech, jak se topíme a záchrany nevidíme. Přesto vím, že bych nikdy neměnila. Děti mne v mém duševním vývoji posunuly do prostoru, o jehož existenci jsem před tím neměla tušení. Mateřství mi ukázalo, co jsem nevěděla ani sama o sobě. Pokud se ale jiná žena svobodně rozhodně, že se prostě necítí na to, ujmout se mateřské zodpovědnosti a údělu, je to její výsostné právo. Nikdo není povinen rodit jako ta boží zahrada. Být ženou s sebou nenese automaticky povinnost být matkou.
Úskalí však tkví právě zde, aby to skutečně byla uvážená svobodná volba. Sleduji-li singles kolem sebe, myslím, že se jim to spíše většinou samo přihodilo, než že by se jednalo o racionální rozhodnutí. Dívka studuje, dlouho buduje kariéru a materiální zázemí. Pak je jí mezi 30 - 37 lety, dosáhla čeho chtěla a najednou by si měla od základu celý zavedený fungující pohodlný model rozbourat? Je těžké už jen si nechat ve svém teritoriu usídlit partnera, kvůli kterému se najednou musí podrobovat kompromisům. Natož pořídit si miminko. To by byla úplná větrná smršť dosavadním životem. Zrovna teď se to tak nehodí, má před povýšením, zpátky by se do té funkce vrátit nemohla, jako novopečená maminka by ani nestíhala. Tak se nenápadně plození odsouvá a posouvá, až se jednou zjistí, že už to nejde.
Přičtěte psychický tlak okolí, vydírání po vnoučatech vyhladovělých rodičů a na problémy je zaděláno. Myslím, že na západě, kde nejsou tak úzké vazby s rodinou, kde vám každá sousedka nestrká nos pomalu až na toaletu, se asi singles žije lehčeji. Být svobodnou a bezdětnou u nás, obnáší program na celý život: vysvětlovat a omlouvat se všem, kterým po tom vůbec nic není. Byla-li to její volba, jistě to ustojí. Jak se ale přitom musí cítit ty, kterým se singles model přihodil, aniž jej původně chtěly?
   
04.02.2003 - Zahraničí - autor: Sausen Sládková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [141] Ťapina [*]

    Já bych single být nechtěla, ale jestli v tom někdo vidí svobodu, ať si je.

    superkarma: 0 29.11.2003, 18:50:53
  2. avatar
    [135] _Lucky [*]

    Che,che, to se tu pěkně zvrhlo!
    Přikláním se na stranu těch s dětmi (sám nemám - i když už je pomalu na čase). Instinkt velí:"Milujte se a množte se!" a tím, že prohlásíme, že jde život zaplnit i něčím jiným to prostě jen přehlušujeme tu pravdu uvnitř. Ale zase souhlasím, lidi jsou různí, u někoho to nemusí hrát roli - takových bude ale pomálu. Souhlasím se [71] Barkou, bohužel všechno je v našem životě načasováno, nejen to "plození", ale i "chození". Potom (ale i před tím) je to těžké. Každý nemá možnost chodit do Limonádového Joea (obrazně). Vidím to na svých kámoších. Typ, co má každý týden jinou.. a najednou se i v jeho životě něco změnilo. Takový jakoby úplný konec puberty, či co . Navíc, souhlasím že kdo je ve vyšším věku známý jako CHRONICKÝ singl, tak na tom prostě něco je (třeba jen stydlivost, třeba něco horšího. ), z čehož se dá odvodit, že prostě jen MOMENTÁLNĚ singl jsou podezřelí (těžko budu nějakou zpovídat). Není to zákon, jen poučka. Ukamenujte mě, už hodněkrát se mi to potvrdilo. ?

    superkarma: 0 06.02.2003, 21:53:23
  3. avatar
    [131] Irena1 [*]

    Julinko, tak já bych tedy do toho šla s tebou, aspoň ti pomůžu s malou Akorát tedy jestli ti nebude vadit, že mám prsa a dlouhé vlasy A říkat mi můžeš třeba René?

    superkarma: 0 05.02.2003, 21:09:21
  4. avatar
    [122] Irena1 [*]

    Broučínku, asi každý má někoho, s kým srovnává, to je běžné...prostě na ní nemůžeš zapomenout a lituješ, že jí nemáš...a je jasné, že se ti žena musí líbit i fyzicky, ale to ještě nemusí nutně znamenat, že tě neokouzlí plnoštihlá žena...sympatie nejsou tolik o vzhledu, který by šel konkretizovat na Twiggy, blond a musí ráda běhat
    Mě se líbí štíhlí muži, 190 cm a výš, světlé vlasy...a přitom blonďák mě okouzlil jen jeden a většina kluků byla stejně vysoká jako já a někteří i docela při těle vztah je vážně o něčem jiném - buď tě člověk upoutá, zajiskří to a pak to klidně může být podměrečná kuchtička, nebo nezajiskří - pak to klidně může být modelka, ale je jí to k ničemu

    superkarma: 0 05.02.2003, 13:54:20
  5. avatar
    [114] Irena1 [*]

    Tedy možná jsem moc vztahovačná, ale jak jsem "rozjitřená" debatou o (ne)dobrovolném singles a možnosti mít/nemít děti, tak mi přijde od redakce jako provokace, když dají na titulní stránku miminko

    superkarma: 0 05.02.2003, 09:08:39
  6. avatar
    [113] Minda [*]

    to Sausen:

    superkarma: 0 05.02.2003, 04:52:04
  7. avatar
    [111] Minda [*]

    No kdyz jsem cetla prispevek 6 od clakCy tak jsem se s tim naprosto ztotoznila. A pak v prispeku 100 se Sausen pta: "Ve chvíli, kdy se takové ženě podaří založit rodinu pro ni okamžitě přestane být profesní růst a profesní sebevědomí důležité?" Coz samozrejme zalezi na kazdé zene individualne - budu mit jedno mimco, v peti mesicich ho supnu do jesli a budu pokracovat budovani kariéry nebo budu mit deti 5, zustanu s nimi doma a budu se o ne starat... Moje otazka je, co se zenou které je 40, tudiz uz nema sanci zalozit rodinu? Pro me je " ...budování si určitého postavení ve své profesi je jen náhradou za rodinu... " protoze vim ze uz nikdy zadnou mit nebudu a né neco cim bych se zabyvala v mladi nez tu rodinu s nekym zalozim.

    superkarma: 0 04.02.2003, 21:57:12
  8. avatar
    [108] Irena1 [*]

    Na té kariéře něco bude. Já sice nezačala budovat kariéru jako takovou, ale po první rozchodu jsem se přihlasila do kurzu na jazyky, pak na jogu (bohužel, když se našel partner, tak jsem to zase vzdala) a teď mám tři kapely - sice mě to opravdu baví, ale kdyby šlo "do tuhého" určitě bych dala alespoň z větší části přednost rodině, kdyby nějaká byla.

    superkarma: 0 04.02.2003, 21:34:48
  9. avatar
    [107] Minda [*]

    Ajo. Ja jsem byla Salmo tak rozcilena ( ) ze jsem to nepochopila

    superkarma: 0 04.02.2003, 21:29:39
  10. avatar
    [105] clarCa [*]

    Morgan: ... ale nééé, to je jinak.... když ženská PŘIZNÁ, že jí chybí partner, tak hodné kamarádky rozjedou šílené seznamovací akce... a pak se urazí, když se odmítneš s sbližovat s někým, kdo je dle jejich názoru "hodný kluk" - co na tom, že samy by s ním nešly ani na večeři, a že hodný kluk ještě v pětatřiceti bydlí s maminkou a naprosto se nehodlá od maminky a jejích knedlíků někam stěhovat...???
    Co na tom, že "nejlepší kamarád" je fialové sako, které považuje za největší zábavu chodit na "párty" a tam se bratříčkovat se "známými osobnostmi", které jsou celé rozpačité z toho, že se k nim hrne nějaké vemeno???
    Co na tom, že ten "skvělej kluk" potřebuje partnerku jen na to, aby mu pomáhala financovat JEHO expedice do exotických krajin (pokud člověk tráví skoro polovinu roku na nějakých výpravách, tak samozřejmě nemá stálé zaměstnání - a většinou ani nestálé)- a pak léčila jeho omrzliny a malárie?
    A že tady "doktor od sousedů" je ve skutečnosti homosexuál, který svou orientaci tají i před kamarády a neustále se dostává do výsostně trapných situací?

    Prostě - nejstrašnější je tohle nevyžádané samaritánství... kdy všichni čekají, že začneš z někoho okamžitě vášnivě rvát prádlo jen proto, že je SVOBODNÝ... Když si projdeš pár takovými zkušenostmi, tak začneš taky lidem tvrdit, že ti je dobře tak, jak jsi - jenom aby tě konečně NECHALI NA POKOJI.

    superkarma: 0 04.02.2003, 20:03:40
  11. avatar
    [103] clarCa [*]

    S A U S E N: já tvé otázce nějak nerozumím... já si vážně nemyslím, že kariéra je náhradou za dítě, nebo dítě náhradou za kariéru.... jenom si myslím, že je nefér osočovat každou svobodnou ženskou z toho, že je kariéristka... nebo jí závidět, že procestovala půl světa. No tak procestovala. Buďto si to zvolila dobrovolně a pak je to naprosto v pořádku, a nebo prostě nemá nikoho s kým by rodinu zakládala - tak se aspoň někam podívá. A zase je to naprosto v pořádku...
    Překvapuje mě stále zažité škatulkování, že všechny svobodné bezdětné ženské jsou bezcharkterní nezodpovědné mrchy bažící jen po penězích a promiskuitním životě....

    Bohužel - pokud se ženská dokáže o sebe postarat, tak právě díky tomuhle přesvědčení ve společnosti(že schopná ženská je zároveň bezcharakterní a "divná") nemůže nejít partnera. Zřejmě chlapské ego neunese, že se ona nehroutí v hysterickém pláči a nevisí na krku hrdinnému zachránci pokaždé, když si zlomí nehet, nebo - nedej bože - píchne kolo.

    superkarma: 0 04.02.2003, 19:51:43
  12. avatar
    [101] Minda [*]

    Salmo , i kdyz jsem rozcilena, tak si myslim ze jednou by to stacilo. Nevim proc tu neni nejaky filtr ktery by automaticky vymazal opakujici se vzkaz, vzdyt nejsem jedina komu se to prihodilo

    superkarma: 0 04.02.2003, 18:03:59
  13. avatar
    [100] Minda [*]

    Jejda, taky mi to neco provadi, omlouvam se a prosim o vymazani opakujicich se prispevku.

    superkarma: 0 04.02.2003, 17:54:24
  14. avatar
    [98] Minda [*]

    Takze nejsem single protoze si buduju kariéru ale zacala jsem si budovat kariéru jelikoz jsem single a uz se zmenou nepocitam. Tedy z nouze ctnost?

    superkarma: 0 04.02.2003, 17:40:59
  15. avatar
    [97] Minda [*]

    to Sausen: Ja jsem clarCu pochopila tak, ze nekteré single zeny se mohou rozhodnout zacit budovat kariéru v okamziku kdy si uvedomi ze uz pravdepodobne single ZUSTANOU. Ja jsem se ocitla s dcerkou sama ve 30ti letech, ve 35ti jsem se rozhodla ze zustanu bez partnera a prihlasila jsem se na universitu, mimo jiné i proto abych si nasla lepsi praci kdyz se o rodinu (o dceru) staram sama. Také proto ze mne obor zajima, holka se mi jednou vda a odejde a me zustane kariéra...

    superkarma: 0 04.02.2003, 17:39:01
  16. avatar
    [95] mufly [*]

    holkyy me biologickejma hodinama strasej babicky.o)) a to mi je teprve 22 let (teda bude)mamka je nastesti rozumna takze muj nazor, casu dost, mi nebere a spis me v nem podporuje. Vim jake to je starat se o male dite (rok jsem byla au-pair v Nemecku) a vim, ze nejdrive musim zabezpecit sebe a pak si dovolit dite. Ono bydlet u rodicu a brat mesicne osm hrubeho jde, ale co s ditetem? to by nas neuzivilo a pocitat s tim, ze si mne vezme mlady krasny verny a porozumeniplny bohaty princ? z toho jsem vyrostla.o)) a osobne se ani singl zivotu nebranim naopak zrovna jsem ve stadiu kdy uvazuji o opusteni rodneho hnizda.o)))

    superkarma: 0 04.02.2003, 17:05:30
  17. avatar
    [93] Minda [*]

    to Sausen : Kdyz jsem si dite poridila, jeste jsem single nebyla, to az o 5 let pozdeji, najednou jsem byla 30tileta rozvedena s 5tiletou holcickou. Behem nasledujichich let, dva pokusy o novy vztah, prvni skoncil po nekolika tydnech, zjistila jsem ze se droguje (tvrdyma) tak jsem to honem skoncila, druhy skoncil on po nekolika mesicich priznanim ze mu dcera vadi, ze si chce uzivat a ne vychovavat cizi dite. No ja jsem se rozhodla ze tedy radeji zustanu single, dceru vychovam sama, misto sestricky jsem ji poridila kocicku a je nam dobre.

    superkarma: 0 04.02.2003, 16:37:27
  18. avatar
    [88] Bella [*]

    Kdo to je ten Klepl?

    superkarma: 0 04.02.2003, 15:46:29
  19. avatar
    [83] Irena1 [*]

    Broučínku, já myslím, že zájemkyň o tebe tu bude víc Navrhuju, aby sis založil seznamovací auditko Taky tě tam navštívím

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:51:38
  20. avatar
    [79] Kájina [*]

    PostMortem - kdy by asi ten manzel kamaradky nechtel,tak by asi s Mensikovou nic nemel ne?
    tomas - jsou taci, kterym ten "smrad" o miminek nevadi...a ver ze pro kazdou maminku je miminko vonavy,at uz je pokakany,nebo neco jinyho

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:39:50
  21. avatar
    [75] Aja [*]

    Nejsou to jablka s hruškama? Být singl a být rozvedený /á/ ...se mi zdá něco jiného...a svobodné maminy bych do toho taky netahala, ne? Ty jsou minimálně double...
    Menšíková je vlastně jen čekatelka... a Klepl? Ten teda taky kor tak singl není... To zrovna dobře adepty nevybrali...

    superkarma: 0 04.02.2003, 14:18:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [66] Dokinka [*]

    superkarma: 0 04.02.2003, 13:21:13
  2. avatar
    [64] sarobrouk [*]

    Broučínku máš velkou pravdu - partner rodič a partner nerodič, to je vždycky trošku konfliktní. V mém případě třeba proto, že já jako žena jsem nerodič a můj drahý má 10ti letého syna. A víš co, on je podle mě ten divnej, ne já svobodná bezdětná. Ho dítě změnilo, má pokroucené názory na život a je lenivý jako většina chlapů které znám. Myslím si, že s tím dítětem by člověk neměl spěchat, ale mít ho až dozraje on. Protože pak už se do ničeho nehrne, ani nešine. Občas si připadám ošizená. A jeho exmanželka se taky dítětem nezměnila, byla a je to pořád sobecká potvora, která má dítě na to, aby ho mohla někam odložit.

    superkarma: 0 04.02.2003, 13:06:44
  3. avatar
    [63] Irena1 [*]

    Milý Anonyme, nenapadlo tě, že někdo by děti rád měl a třeba kvůli nim i lecos vytrpěl, ale prostě to nešlo?! Lidé se pak rádi upnou i ke zvířátku a nevidím na tom nic špatného!!

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:59:04
  4. avatar
    [61] Irena1 [*]

    Toni, ty jsi rozvedená nebo od začátku sama s dětmi? Já nad tím přemýšlela, že bych si i mimčo pořídila, ale (pominu-li absenci tatínka a jeho výchovné a pomocné ruky), tak rozhodně bych to nezvládla ani finačně...tak tak uživím sebe

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:55:58
  5. avatar
    [59] Irena1 [*]

    Mili, taky mi jeden schovej jsem divná, protože jsem si včas nepořídila dítě s člověkem, který by řezal mě i dítě - je to úplně jasné
    A nešitje tolik do Broučníka, myslím, že to nemyslel zle. Jestli sám vychovává syna (snad dobře), nemůže být špatný, ne? Jak by ho jinak dostal do péče, pokud tedy není vdovec...

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:52:15
  6. avatar
    [57] Toniniella [*]

    vladimira: Mili: Notak notak děvčata!!! Ne tak hrr. Prostě je to o životě. Taky jsem singl, a vůbec nevím, jak bych dopadla, kdybych děti neměla. Ale to se prostě stalo, už si to nikdy nevyzkouším. Vy jste mladší a hlavně dneska je více různých jiných možností a ženský už nejsou odkázaný jenom na chlapy, rodinu a vdavky. A konečně to snad i společnost brzo pochopí. Tak to nevzdávejte!

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:49:41
  7. avatar
    [52] Kájina [*]

    Broucinek - nehazej flintu do zita, mymu kamaradovi bude letos 31 a 2 roky uz je volny,a skoro kazdy tyden chodi na diskoteky se seznamovat to vis uz je mu to trosku trapny a tvrdi ze jen co si najde babu,tak uz tam chodit nebude... to vis kolem nej jsou vsichni zadani,a to jsou mladsi nez on....ale myslim ze laska zraje v kazdem veku

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:22:51
  8. avatar
    [51] Toniniella [*]

    Mili: Prostě proto, že každý má svůj úhel pohledu a dětných je víc. Ale souhlasím s Tebou, o tom to není. Jsou třeba lidi, kteří se ohánějí dětma, navenek vypadají jako super rodina a když přijde vysvědčení?!?! Linky důvěry jenom hoří. To je fakt lepší být bezdětný (pro ty děti určitě). A pokud člověk děti nechce nebo je pak není schopen mít rád, smysl života si určitě nenaplní.

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:21:53
  9. avatar
    [48] Toniniella [*]

    Silveig: No, ani tak přiznat, jako spíše změnit. Ale myslím, že to souvisí s přesvědčením, že lidský život má svoje naplnění v dětech a člověk má jaksi předávat to "své" dál. Pud zachování rodu nebo co. Je fakt, že děti nikomu nevnucuju, ale život si bez nich neumím představit, právě protože je mám. Je zajímavé, že chlapy to tak nedrží. Ti se klidně umí vodvázat a zmizet.
    Ale člověk pořád s něčím bojuje...

    superkarma: 0 04.02.2003, 12:01:45
  10. avatar
    [47] Silveig [*]

    jenom k matkám údernicím :
    Když je člověk bez dětí a nijak toužebně je nechce, myslím že ten život mu naprosto vyhovuje a řeči typu bez dítěte to není ono mu připadají krajně stupidní . Každému.
    To není o tom co je dobře a co špatně, to je o tom, že neměl možnost poznat jaké to je mít dítě...ale taky to už nejde zase vrátit (a že by jsme někdy chtěly )
    Takže je blbost přesvědčování údernic, protože přesvědčovat někoho o něčem co nezná a znát logicky nemůže nepovede nikam Možná by se i našly matky-údernice co by měnily, jenom se holt nehodí to přiznat...

    superkarma: 0 04.02.2003, 11:50:03
  11. avatar
    [40] Toniniella [*]

    Veronika: Myslím, že si to Broučínek ani neuvědomil, ale v podstatě řekl to, co se obecně ve společnosti drží, že každý svobodný nad 30 (ať chlap neo ženská) je prostě divnej. A když jsem byla mladá já (je mi 40), bylo to ještě horší. Perspektivy se moc nebudovaly a když se objevil chlap, tak holt byla svadba. Dříve se to moc nenosilo, aby spolu lidi žili na zkoušku, takže to chození bylo tak za ručičky, sem tam trochu muchlování na mezi nebo v autě a bylo po ptákách. A rozejít se s klukem po delším chození, protože to prostě není ten pravý, to bylo dycky keců. Mamky a babičky říkaly: všude je něco, hlavní je aby rodina držela pohromadě. A s tímhle jsme šly do života.

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:51:00
  12. avatar
    [35] medved [*]

    Myslim, ze ten kdo psal, ze pokud si holka nenajde chlapa na vejsce resp. posledni skole, kterou studuje, tak to ma moc tezke, mel uplnou pravdu
    ja vlastne nikdy single nebyla, kdyz opominu tech par let ve skole, kdy jsem uzivala volnosti v parte pratel ale bez toho jedineho meho
    Taky souhlasim s tema, ktere stvou dotazy typu...kdy uz
    zrovna ted o vikendu jsem si vyslechla od maminky prednasku na tema biologicke hodiny

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:31:06
  13. avatar
    [33] Toniniella [*]

    jajkkka: Hmm, asi máš pravdu, ale myslím, že to ty ženy zřejmě taky věděly a taky tam "huply" jenom na jednu noc. Ženský mají taky někdy takovouhle filozofii, trochu se pobavit a dost. Ale asi to ti lidi nedokážou moc změnit, i když to je nesmyslné. Myslím, že se fakt pevného vztahu bojí, že by se mohli zklamat.

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:13:50
  14. avatar
    [31] Toniniella [*]

    Broučínek: To je právě to, co sem řikala. Většina chlapů fakt emancipované a samostatné ženy obdivuje, rádi se s nima baví, ale za manželky mají radši ty puťky. Když jsem se po rozvodu sbírala, chodila jsem k psycholožce, fantastická ženská! A ta mi to předestřela jasně: Vy ste fajn ženská, ste hezká, inteligentní, máte smysl pro humor, každej chlap by s váma rád pokecal, kamarádil, možnáí i pospal, ale doma by vás nechtěl ani jeden.
    A to prosím pěkně umím velice dobře vařit!!!!

    superkarma: 0 04.02.2003, 10:06:11
  15. avatar
    [30] Kocicka [*]

    snad to nepropásnu...

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:56:38
  16. avatar
    [29] Toniniella [*]

    jajkka: Mně se naopak líbilo, že byl upřímný. Ono to tak asi opravdu dost často chodí. Je spousta lidí, kteří jsou takhle sami a i oni by rádi měli dobrý pevný vztah. Ale buďto se bojí zklamání nebo se bojí investovat a ztratit svoji svobodu. Takže si to takhle všelijak přimalovávají a překrucují, aby se jim s tím líp žilo. Jenže, jak on sám taky řekl, je to furt dokola a nemá to tu správnou šťávu.

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:56:32
  17. avatar
    [21] Irena1 [*]

    Také jsem to viděla a souhlasím si Martinou - než špatný vztah, tak raději žádný. Jenže po mnoha zkušenostech docházím k tomu, že chlapi nejsou a nebudou a než si zase ničit nervy nějakým špatným pokusem, ze kterého se budu dlouho vzpamatovávat, tak je mi snad raději líp samotné - takže momentálně dobrovolně single... Ale stejně člověk v skrytu duše doufá, že ten "princ" se najde a i ta rodina bude. Ale pokud ne, je mi takhle dobře - do doby, než se někdo přihrne s kázáním, že čas mi běží, biologické hodiny tikají, kdo se o tebe postará... To samotnému člověku opravdu moc zvedne náladu

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:42:17
  18. avatar
    [20] sarobrouk [*]

    Já jsem našla toho pravého (doufám že je to on ) ve svých 26 letech, takže není nikdy pozdě, i když jsem si myslela, že opravdu neexistuje. Ale jak už tu někdo psal, za všechno se draze platí. Je rozvedený, má 10letého syna a samozřejmě krásnou tupou exmanželku. Na syna trochu žárlím, protože se mnou můj drahý žádné dítě nemá a jaksi neplánuje. Sice mi bude letos 30, ale ještě klidně 2 roky počkám. Ale poslouchat ty kecy mojí máti o miminku a ty rady ať vysadím antikoncepci a ta špionáž, jestli jsem si z dovolené nedovezla miminko, to je fakt trapné a uráží mě to. Chce se mi z ní fakt někdy . Mám maminku moc ráda, ale toto by dělat neměla.

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:39:47
  19. avatar
    [18] Toniniella [*]

    Víte, problém je v tom, že člověk nikdy není sám. Buďto je s partnerem nebo sám se sebou. A být sám se sebou je mnohem horší, než být s kýmkoliv. Na "někoho" si můžete zanadávat, někam se schovat, dát si chvilku pohov, ale se sebou to nejde.
    Taky je fakt, že spousta žen (tohle je opravdu ženské specifikum) chce být potřebná, chce se o někoho starat a mít tu rodinu, je tak prostě udělaná. Spousta žen nestuduje, je nekomplikovaná a směrovaná prostě jen k rodině. Tam se pak stává to "vdát se za každou cenu".
    Já jsem single s dětmi. Mám sice přítele, ale už si nedovedu představit, že bych s ním začala denodenně žít. Snad zatím proto, že kluci ještě nejsou z domu a mně by se nechtělo řešit případné teritoriální spory. Taky mi občas chybí momentální blízkost, pohlazení, ale když není, tak není.
    Mám osobně tu zkušenost, že muži dost často obdivují sebevědomé samostatné ženy, ale doma potřebují spíše nekonfliktní jednoduchou a submisivní puťku. Tak to taky bylo u nás. Ovšem pokud vím, submisivní puťka s ním pěkně zatočila a uvázala mu řetěz proklatě blízko!
    Vidím to i kolem sebe, spousta žen se soustřeďuje pouze na rodinu a velice často nedokáže ani pěstovat žádné koníčky. Upínají se na děti, což přináší zákonité zklamání, když pak děti odcházejí.
    Někdy zkrátka se svojí svobodou a emancipací nedokážeme zacházet.
    Ale je fakt, že najít dobrého partnera pro život je dost těžké, s přibývajícím věkem pak čím dál více. ALe myslím, že to platí i o ženách. Taky znám pár ukázkových meger!

    superkarma: 0 04.02.2003, 09:25:32
  20. avatar
    [13] Bobina [*]

    Hm,takové ty kecy tetičky a mojí sestry "už ti je pětadvacet,jsi už vdaná,měla bys mít děti".
    To přímo nenávidím. Sestra už má děcka ve škole a občas popichuje s vážnou tváří,že budou bratránci od sebe dost věkově vzdálení.....NO A CO? Nejstrašnější je,že mi ve skrytu duše závidí,že "pořád někde jezdím", "manželovi nevadí,že chodím s kamarády posedět", atd.atd. To mně pěkně s.... (pardon,nechtěla jsem být sprostá,ale vždycky mně to hrozně rozčílí).
    Mám ráda svojí práci a ještě chvíli tu chci pobýt než si půjdu užívat mateřských radostí,tak ať mně nechají být.
    Naši díky bohu tohle nedělají,ještě kdyby oni začli,tak to bych se už s nikým opravdu do řeči doma nepouštěla,abychom to nemusela poslouchat.

    superkarma: 0 04.02.2003, 06:56:54
  21. avatar
    [12] clarCa [*]

    kosmokosmo: ... můj muž byl taky nějakou dobu "single" - a já si náhodou myslím, že to, že jsme se naučili žít a být spokojení sami, nám hodně pomohlo v manželství - že si víc vážíme toho, že už sami nejsme...
    Určitě mi to přijde zdravější, než takové to skočení zpod maminčiný sukně rovnou pod pantofel....

    superkarma: 0 04.02.2003, 06:52:33
  22. avatar
    [11] kosmokosmo [*]

    to je fakt...fuska to teda byla

    superkarma: 0 04.02.2003, 05:57:20
  23. avatar
    [10] kosmokosmo [*]

    superkarma: 0 04.02.2003, 05:27:45
  24. avatar
    [9] clarCa [*]

    kosmokosmo: ...mě jenom vadí takové to když se někdo vdává za každou cenu.... za kohokoliv... jenom proto, že se "se to tak dělá" nebo proto že "mi už je třicet" nebo proto, že "už spolu dlouho chodíme" nebo proto, že "by si mě nikdo jinej nevzal".... to jsou důvody, které mi přijdou dost smutné.... a když pak taková osoba z toho ještě dělá jakési zásluhy (taková ta úroveň mateřské školky "a já jsem vdaná heč heč"), tak mi fakt zůstává rozum stát Myslím v případech, kdy fakt není o co stát...

    superkarma: 0 04.02.2003, 04:35:27
  25. avatar
    [8] clarCa [*]

    kosmokosmo: jeslti jsi si vybrala dobře, tak ti gratuluju... to myslím vážně.... Co jsem chtěla říct je asi toto - nežli žít s většinou těch individuí, která se vydávají za Muže, to raději fakt sama samička....

    Já jsem taky šťastně vdaná, ale najít toho pravého byla fuška.... vlastně už jsem nevěřila, že takovej chlap existuje....

    superkarma: 0 04.02.2003, 04:29:38
  26. avatar
    [7] kosmokosmo [*]

    clarCa: to mas jak s vegetarianama a nevegetarianama...vericima a nevericima...ne?
    Ale...ja jsem matka udernice, vybrala jsem si dobre a nikdy bych nemenila!!!!

    superkarma: 0 04.02.2003, 04:26:15
  27. avatar
    [6] clarCa [*]

    SAUSEN: já si myslím, že je to naopak. Ne, že ženy budují kariéru atd. a proto jsou single, nýbrž že právě proto, že jsou single, tak se snaží se svým životem udělat alespoň něco smysluplného?????
    Víš co mi - jako single osobě - vadilo nejvíc? Když mě nějaká zasloužilá matka údernice začala křečovitě přesvědčovat, že ONA si vybrala dobře a že ONA by nikdy neměnila... Zvlášť paradoxně to znělo od kamarádky, kterou zrovna pustili z nemocnice se zašitým obličejem ("upadla na kliku", jak jinak). No, hlavně že byla vdaná...

    superkarma: 0 04.02.2003, 04:18:37
  28. avatar
    [5] kosmokosmo [*]

    Ono to ani na "zapade" neni s tema singles tak zhavy. Znam spoustu Winnipezskych desne happy singles z vlastniho rozhodnuti, ale jen nekam vyrazime........je uz od pohledu jasne, jak nekde v koutku duse by strasne chteli byt couples.........jsou tu holky jak vsude jinde.... ....minim holky meho veku

    superkarma: 0 04.02.2003, 04:16:07
  29. avatar
    [2] Minda [*]

    Hmmm, ono se muze i stat ze nekdo je single matkou, jako ja, napriklad

    superkarma: 0 04.02.2003, 00:23:15
  30. avatar
    [1] amidala [*]

    superkarma: 0 04.02.2003, 00:11:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme