Reklama

„Kdo chvíli stál, již stojí opodál,“ píše se ve verši Jana Nerudy. Většinou se ho držíme a chceme být stále lepší a lepší. Pracujeme na sobě a učíme se stále něco nového. Často se ale ukáže, že nezvládáme tak základní věc, jakou je odpočinek. 

Mnohdy nejde ani tak o čas, jako o schopnost opravdu „vypnout“, nemyslet na nic nepříjemného a relaxovat. Přitom jsou to často právě chvilky klidu, v nichž nás napadají ta nejlepší řešení, ať už jde o pracovní úkoly nebo o problémy, s nimiž se musíme vypořádat doma a v rodině. Přinášíme proto pár praktických rad, které mohou přispět ke zvolnění a klidu.

mučenka

Doplněk stravy nenahrazuje zdravou a vyváženou stravu.

Dejte úkolům řád

Povinnosti na daný den, nebo třeba celý týden si sepište a určete jim pořadí podle důležitosti a také termínu, do kdy je musíte splnit. Postupujte od těch neodkladných a důležitých. Možná si říkáte, že vám sepisování povinností jen zabere čas, ale ve skutečnosti je mnohem časově náročnější i více vyčerpávající stále přemýšlet, co že to vlastně ještě musíte udělat a na co nesmíte zapomenout. Splněné úkoly si odškrtávejte a večer pak můžete jít spát s čistou hlavou, protože budete přesně vědět, na čem jste.

Čas odpočívat

Před spaním se vraťte do doby, kdy jsme díky mobilním telefonům nebyli neustále v kontaktu s prací a povinnostmi. Nečtěte si pozdě večer maily s představou, že alespoň budete vědět, co vás zítra čeká a na co máte připravit. Nejlépe se připravíte tím, že budete odpočinutí a klidní. Pak všechny úkoly zvládnete mnohem lépe než unavení celonočním přemýšlením. Zapomeňte také na povinnosti a případné rozpory v kruhu rodinném. Užitečným návykem je i odpočinek během dne. Nemusíte si jít zrovna lehnout. Stačí třeba krátká procházka v pauze na oběd nebo křížovka, kterou si po obědě zkrátka vyluštíte, ať se děje, co se děje. Pokud se potřebujete během dne uvolnit, můžete vyzkoušet také bylinky, například mučenku pletní, která podporuje zklidnění těla i mysli, aniž by přitom způsobovala únavu. V optimálním dávkování ji nabízí doplněk stravy Dr. Böhm Mučenka pletní.  

Vypnout?

Způsobů, jak si nejen večer před spaním navodit příjemnou atmosféru, je řada. K častým příkladům patří klid u knížky a relax ve vaně. Naopak sledování televize nepatří zrovna k doporučovaným aktivitám. Záleží ale jen na vás. Pokud je to váš oblíbený film nebo seriál, který vám pomůže přestat myslet na to, jak budete řešit horšící se známky dětí a jak stihnete zítřejší přesčas i velký nákup, neváhejte a uvelebte se u obrazovky.

Vyzkoušejte mučenku

U nás zatím méně známou popínavou přírodní krásku nazvanou mučenka pletní využívá lidová medicína Jižní a Střední Ameriky ke zklidnění od nepaměti. Její velkou výhodou je, že přispívá k uklidnění, ale nezpůsobuje přitom únavu, takže ji můžete bez obav užívat i během dne. Navíc není návyková, a proto ji lze užívat i dlouhodobě. A kdy sáhnout po mučence? Při nadměrné pracovní zátěži, ve stresových situacích, jako je zkouškové období nebo zatěžující rodinné problémy, ale také v případě emocionální nerovnováhy, například během menopauzy. Vysoce koncentrovaný extrakt z mučenky obsahuje doplněk stravy Dr. Böhm® Mučenka pletní, který je k dostání výhradně v lékárnách. Více informací najdete na www.drboehm.cz.