Reklama

Je prokázáno, že stačí krátkých 11 minut posilování třikrát týdně, k tomu, aby tělo fungovalo celkově lépe a organismus dokázal během sportovního výkonu pracovat déle. Posilování neznamená, že naberete na objemu a budete mít tělo jako napumpovaný kulturista. Stejně tak tím, že začnete cvičit na hrazdě, s pomůckami nebo trápit tělo vlastní vahou, neznamená, že přiberete a nevejdete se do své běžné velikosti. Chcete-li být zdravá, fit, plná energie a mít pěkné křivky, kardio jde s posilováním ruku v ruce.

Benefity posilování

Sportem mého srdce je jednoznačně běhání. Miluji na něm všechno, od faktu, že k němu potřebuji jen dobré boty a oblečení, až po ten pocit z výkonu. Přesto se moje cesta začala ubírat nečekaně jógovou cestou. A nedala mi jen čistou mysl, občas i zenový klid, ale dala mi také svalovou hmotu, změnila mi postavu, dala mi sílu a tolik životní energie. Takže ano, běhám jako o život, ale bez silového tréninku by to už nebylo ono... Tohle jsou další důvody, proč posilovat.

1. Tělo se naučí více spalovat kalorie. A to snad chceme každá, že?
2. Posilování má pozitivní vliv nejen na celkovou muskulaturu, ale hlavně na srdeční sval. Cvičením se snižuje riziko mrtvice, problémy srdečního charakteru a další.
3. Čím více cvičení a posilování, tím méně stresových hormonů v těle. Čím méně stresových hormonů, tím více v pohodě budete.
4. Trápí vás bolest zad? Začnete posilovat střed těla! A nezapomínejte ani na dobré držení, správné sezení u pracovního stolu a manipulaci s těžkými věcmi.
5. Kombinace kardia a posilování vám vykouzlí krásnou postavu. Ne, není to hned a ano, vyžaduje to píli a pravidelnost. A jako motivace vám může být tato zajímavost: 1 kg tuku zabere až o 20 % více prostoru než 1 kg svalů.
6. Díky cvičení budete dobře a kvalitně spát. Pokud je sport vaším pravidelným společníkem, tělo bude regenerovat lépe a rychleji.


Jaké potraviny podporují spalování?

Pokud chcete podpořit vaše úsilí, zobněte si před sportem nějaký doplněk nebo vsaďte na potraviny! Tak třeba: mandle, fazole, grapefruit, arašídové máslo, celozrnné potraviny, brokolice, chilli, zelený čaj nebo například matcha.

Mohlo by vás zajímat: