Bulvár

Šikany si „užila“ dost. Chce s ní zatočit!


Moc to bolelo. A nejen na těle. Byla jen nesmělé ošklivé káčátko, které se hodně věnovalo zpěvu, a tím se lišila. To stačilo k tomu, aby ji děti nepřijaly mezi sebe. Stala se tak laciným terčem pro posměch, popichování a přinejmenším aspoň dloubnutí…
„Schovávali mi učebnice, roztrhali žákovskou, posmívali se mi. Učitelky bohužel spíše předstíraly, že nic nevidí,“ vzpomíná s vážnou tváří jinak usměvavá zpěvačka Markéta Poulíčková.

 

To vše je už jen hořká vzpomínka. Minulost, kterou by zpěvačka nepřála někomu zažít. Bylo to pro mě hodně smutné období. Myslím, že je nesmírně důležité, aby se nahlas řeklo, že k šikaně na školách dochází, že existuje. Velmi vítám aktivity projektu Minimalizace šikany a ráda jsem se stala jeho patronkou. Chci dodat odvahu a povzbuzení všem dětem, které se ocitly v podobné situaci,“ řekla pro Ženu-in patronka kampaně Školní rok bez šikany.

V rámci ní se do 4200 škol dostal jeden milion plakátů s informacemi pro učitele, žáky i jejich rodiče. Ty vysvětlují, jaké podoby šikana může mít a kam se její oběti mohou obrátit s žádostí o pomoc.

 

Plakáty mají čtyři podoby. Jedna je pro učitele do sboroven. Plakáty jim například radí, jak poznat, že žáka někdo šikanuje. Najdou na něm devět kroků, jak ji už od počátku řešit. Další leták je určen rodičům. Na ty zase apeluje, aby si více všímali změn v chování svého dítěte a mluvili s ním.

 

Letáky pro školáky jsou rozděleny podle věku. První varianta je určena žákům prvního stupně. Vyzývá je k tomu, aby sledovali, zda se jim nebo někomu jinému v kolektivu náhodou někdo neposmívá, nebere jim věci, nebo je dokonce nebije. Plakát pro starší vyzývá k větší angažovanosti. „Snaží se jim vysvětlit, že by neměli nechat být to, co není fér,“ řekla koordinátorka projektu Jana Udatná. Záměrem kampaně je také vyjasnit, že oznámit šikanu neznamená udavačství.

 

„Využíváme právě začátku školního roku, kdy učitelé se svými žáky nastavují nová pravidla a mnohde vznikají i celé nové kolektivy,“ říká manažerka Nadace O2 Ivana Šatrová, která celou kampaň zajišťuje. „Chceme tak školám pomoci  k otevřenější atmosféře a komunikaci ve třídách.“ Podle průzkumů z předchozích let poznalo šikanu až 40 procent dětí.

 

Rozdíl mezi škádlením a šikanou

 

Rozdíl mezi šikanou a škádlením nejlépe pozná ten, komu je ubližováno. Při škádlení je mezi oběma stranami vyrovnaný poměr sil, tzn. není vítěze ani poraženého. Škádlení je pro obě strany legrací, zábavou. Šikana je pro jednu stranu zábava a legrace, pro druhou ponižování a bolest.

 

Vnitřní rozdíl je veliký. Jestliže svého kamaráda škádlím, tak očekávám, že to bude legrace nejen pro mě, ale i pro něj. Ale když vidím, že to jako legraci nebere, že je zraněný, pak pocítím lítost a omluvím se mu.


U šikany je to obráceně. Agresor chce druhému ublížit, chce ho ranit. A má z toho radost. Nejenom, že se mu neomluví, ale své chování opakuje. A většinou násilí stupňuje.


Když někdo někoho škádlí a on mu jasně řekne, aby toho nechal, tak to musí respektovat. Jinak se jedná o porušování práva druhého člověka. A to má už k šikanování blízko.

 

Když se řekne školní šikana

 

O školní šikaně hovoříme, pokud jeden nebo více žáků úmyslně, často opakovaně, týrá a zotročuje spolužáka či spolužáky a používá k tomu fyzickou i psychickou agresi a manipulaci.

 

Šikana je přítomna na většině škol, není ovšem zvykem o ní mluvit. Diskuse a medializace přichází bohužel až v momentě extrémních případů. Hlavním důvodem je obecná neznalost různých forem a vývoje šikany.

 

Čtěte také náš příběh o šikaně: Netušili jsme, jak se syn trápí

 

Máte také zkušenost se šikanou ve škole? Bojíte se, že by vaše děti mohly něco podobného zažít?

   
29.08.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] V.Nováková [*]

    jelikož mám už děti odrostlejší, ve škole taková šikana tehdy nebyla, ale docela jsem se bála když šel syn na vojnu.....bála jsem se ale zbytečně!

    superkarma: 0 30.08.2008, 16:50:03
  2. [43] Jovka [*]

    ted uz nejde jen o starsi a mladsi. V prvni rade jde asi o to, jak se chovaji rodice k detem a jake zasady chovani jim davaji a dovoli. Kdyz syn nastoupil do prvni tridy, tak se tam seslo vic kluku a jeden nejzlobivejsi dostal dutku za to, ze vyhodil sedmacce! backoru z okna a jinak ji zlobil.
    A byly stiznosti, ze prvnaci chodi do tridy sedmaku a otravuji je...
    Ted uz je syn ve vyssi tride, ale o tridu nize chodi dva kluci, jsou o hlavu mensi, ale maji socialni navyky takove, ze se jich syn boji, kdyby je potkal samotne.
    Kdyz je kazdy sam, tak je nevinatko. Jedneho jsem potkala a domlouvala mu, ze jestli neco uslysim, ze vyhrozuje..no malem se rozbrecel...ale v houfu dela machra.

    superkarma: 0 30.08.2008, 07:54:13
  3. avatar
    [42] Suzanne [*]

    Rikina: tady nejde o kus papíru, spíš o to, aby se o tom mluvilo, aby se stalo veřejným, že tohle se nedělá. Postavit to mimo normu slušného chování jaksi oficiálně. Pak třeba i nějaký úředník pochopí, že se to má řešit menšina nemenšina. Netvrdím, že to bude hned

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:23:39
  4. avatar
    [41] Kuře [*]

    Rikina: U nás jsou budovy oddělené úplně, děti se vůbec nepotkávají.
    A je fakt, že v jiných částech města to mají malé děti težší, my jsme sami o sobě v "dobré čtvrti" a ještě jsem školu hodně vybírala.
    Doprovázet takhle velké děcka není žádný med, muselo to být náročné.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:20:19
  5. [40] Rikina [*]

    Kuře: mí synové jsou už dospělí. Když chodili do školy, nebyly automaty na kreditky a za obědy se platilo taky hotově, kupovali si stravenky na celý měsíc. Budovy oddělené sice byly, ale měly společné chodby, šatny, tělocvičnu, hřiště atd. Kromě toho nešlo jen o první stupeň, já je takhle doprovázela do školy ještě i v sedmé třídě. A nebyla jsem sama. Tenkrát se prostě nenašlo řešení. Opravdu nevím, jak to na té škole vypadá dnes.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:15:25
  6. avatar
    [39] Kuře [*]

    Rikina: Určitě ale můžou napomoct. Třeba i těm dětem, které se trápí, jestli to říct, nebo neříct. Do dětí odmala tlačíme, že se nežaluje a ony pak neodhadnou hranici, kdy už nejde o žalování, ale o obranu. Než jsem natloukla malé do hlavy, že určité věci dospělákům říct může (nebo spíš musí), tak uběhlo hodně vody.
    A je hodně rodičů, co je takovéto koukání na plakát při čekání může nakopnout.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:14:51
  7. [38] Rikina [*]

    Kuře: jistě, tady byla specifická situace, protože holt jsme ve městě, kde menšina snad už ani menšinou není, a dává patřičně najevo svou převahu. Na jednotlivé excesy se patrně nějaké řešení najít dá. Jenom si nemyslím, že to zachrání zrovna ty letáky.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:10:02
  8. avatar
    [37] Kuře [*]

    Rikina: Já jsem si pro děcka vybrala školu, kde jsou oddělené budovy pro první a druhý stupeň, automaty na mlíko jsou na kreditky a děti na prvním stupni nepotřebují nosit peníze. Všechno se vybírá při přebírání dětí po vyučování.
    A podle staršík kluků ředitel s případnýma sígrama hovoří v ředitelně. Sám a za zavřenýma dveřma. Po těch rozhovorech hoši odchází se svíčkou u nosu a nechtějí mluvit s okolím. A jejich chování naznává výrazné změny k lepšímu.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:07:48
  9. avatar
    [36] Kuře [*]

    Rikina: Máš pravdu, že na tohle letáky nezaberou. Ale můžou zabrat na šikanu ve škole typu "ty jsi můj otrok".
    Mmch. vykládala mi jedna známá, že u nich taky spolubčaňata "vybírala" svačinky od mrňousků. Pak do lákavých svačinek pár dnů po sobě děcka přidaly nějaký projímadlo. Kdo jim to poradil a dal jim potřebné, to nikdy neřekly. Ale vybírání přestalo.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:02:49
  10. [35] Rikina [*]

    Kuře: vadilo. Taky to píšu - snažila jsem se je vodit do školy, i když už by to normálně nepotřebovali. S německým ovčákem, co hrozivě vypadal. Otravovali jsme s ostatními rodiči školu, policii, městský úřad. Čas od času tam třeba týden městská policie hlídkovala, to se pochopitelně nic nedělo, tak toho zase nechali. Učitelky si netroufaly zasahovat. Maximálně se ve škole řeklo, že to se ale nedělá, což bylo cikáňatům leda pro legraci. A poslat je všechny do zvláštní školy? To přece nejde, že. Takže mi prozraď, jak by ty letáky na tohle zabraly.

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:53:42
  11. [34] Rikina [*]

    Suzanne: tady je podchod pod silnicí, aby děti mohly bezpečně do školy. Nevím, jak dnes, nechodím tamtudy. Ale v době, kdy byli mí synci školního věku, v tom podchodu čekávaly bandy cikáňat, vysypávaly spolužákům aktovky, neřádi si vybrali, co se jim líbilo. Peníze na svačinu, na stravenky, hezký penál, nové pravítko... zbytek věcí poničili. Pokud šel kolem dospělý, utekli. Všichni to věděli - učitelé, rodiče, městská policie - a nedalo se dělat nic, protože by to byla ta stará známá diskriminace. Cikáňata jsou nepostižitelná a k čemu jim bude leták? K smíchu. Čtyřikrát v týdnu jsem kluky do té školy odvedla, a po páté jsem třeba nemohla, o to víc si to pak odskákali. Když takovému smráděti nafackuješ, přijde jeho otec a šest strýců a bratranců si to s tebou vysvětlit. Úřady jsou v tomhle ohledu slepé a hluché, protože jde o ty spoluobčany, a zas by to někde někdo mediálně rozmázl, třeba Uhde, viz případ Matiční. Takže dítě může stokrát oznamovat, a je mu to na...

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:47:38
  12. avatar
    [33] Kuře [*]

    Rikina: Znám moc dobře kluka, co šikanu přežil jenom náhodou (doslova, v sedmi letech skončil po "hře" v nemocnici a opravdu měl veliké štěstí, že přežil). A i po deseti letech má následky. Pokud mávnu rukou nad jakýmkoliv problémem a spokojím se s tím že "to musím přežít", tak jsem v háji zeleném.
    Mmch. má dcera zažila šikanu, přežila ji a dokázala s ní bojovat. Ovšem až ve chvíli, kdy měla podporu v rodičích a kamarádech.
    Nevím, co prožily tvoje děti a co jste dělali proti, ale nevadilo ti, že tvoje děti trpí?

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:41:01
  13. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Rikina: já věřím, že když se o tom bude mluvit a informovat, společnost se stane méně tolerantní k tomuhle jevu. Dítě nebude v rozpacích to oznámit, protože to bude považovat za špatnou věc, stejně jako krádež apod. Třeba se časem nestane, že učitel pošle nešťastné dítě do háje s tím, že je žalobníček, ale promluví s ním, začne zjišťovat a zajímat se.

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:30:45
  14. avatar
    [31] Suzanne [*]

    Dimsy: tohle je věčný problém - když se někdo chová jako kráva, musí očekávat reakci okolí. Obávám se, že pak se nejedná o šikanu, ale o přirozenou obrannou reakci okolí. Všimni si, že i mezi šikanovanými je určité procento dětí, které šikanované ve skutečnosti nejsou. Bodnou tě kružítkem do zadnice, ty dáš facku a za pět minut jsi na koberečku, že šikanuješ. Tak to, myslím, je právě tenhle případ

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:27:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    Dimsy: a je to zcela mimo téma výše psaného článku.

    K otázkám - ne, nezažila jsem šikanu ve škole. Moje děti ano. A nebylo síly, která by tomu dokázala zabránit. Musely to prostě přežít. Nevěřím, že jakékoli letáky libovolné nadace mohou být v tomto směru užitečné. Tu kampaň pokládám za vyhozené peníze.

    superkarma: 0 29.08.2008, 14:25:01
  2. avatar
    [29] Dimsy [*]

    Rikina: Mánička: Vím,že se sem někdo chodí vyloženě pohádat,nebo otravovat.Jak se k tomu postaví ostatní,jestli se budou hádat,nebo ignorovat,záleží už jen na nich.Ale dát někam něčí fotku a pak se mu tři dny pošklebovat,že je "takovej,nebo makovej" mi opravdu nepřipadadá důstojné dospělých lidí.Ať už to nazýváme šikanou,či nikoli.

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:38:03
  3. avatar
    [28] Mánička [*]

    Myslím, že došlo k obecnému popletení nicků V.Nováková a Smetanová. Fotky jsou Smetanová, zamoření všech auditek vymakovancema je V.Nováková. Jinak si jsou ve svých projevech velmi podobné.

    Dimsy: každý máme svojí slabinu, to jistě. Pokud se ale tou slabinou vychloubám, kde chodím, nesmím se divit, pokud se ostatní ozvou. Já osobně si svá slabá místa řeším pouze v uzavřených audi, kde mám jistotu, že tam na Novákovou a jí podobné nenarazím

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:20:50
  4. [27] Rikina [*]

    Dimsy: ta auditka, na kterých dotyčná působí, jsou redakční, tam může každý. A jí se úspěšně podařilo otrávit vzduch úplně na všech.

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:13:04
  5. avatar
    [26] olga ebertová [*]

    Se šikanou jsem se setkala u syna,spolužák ho slovně napadal a naváděl ostatní,aby šli proti synovi sním.Řešila jsem to s matkou dotyčného.Myslím že to mělo větší účinek,než abych to řešila s třídní.Chlapeček,který měl problémy s šikanováním už ve školce dostal doma na prdel a je klid.

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:12:35
  6. [25] Rikina [*]

    kareta: u kohokoliv jiného by to asi stačilo...

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:11:21
  7. avatar
    [24] Ťapina [*]

    Dimsy: Aha, takže ono už se dá někoho šikanovat i bez jeho účasti, holt nová doba

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:07:43
  8. avatar
    [23] Dimsy [*]

    Ta paní se bohužel bránit nemůže.Ona totiž nemá na Výběr povolený přístup.Je pravda,že kdo nechce,chodit sem nemusí.To ovšem neznamená,že ujde některým zdejším bystrým zrakům v nějakém jiném auditku.Ale to sem nepatří.Jen jsem chtěla napsat,že děti povětšinou kopírují své rodiče.Každá učitelka vám řekne,že podle chování dítěte v kolektivu pozná,jak to v nich doma chodí.Myslím,že každý z nás má nějakou skrytou "bolest" a velmi by ho ranilo,kdyby se mu tu houfně všichni proto vysmívali.
    "Co nechceš,aby jiní činili tobě,nečiň ty jim."

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:06:29
  9. avatar
    [22] Ťapina [*]

    kareta: Nestačilo, protože vleze do diskuze, kde se bavíš s někým úplně jiným (a třeba novým, kdo se tu nevyzná) a začne proti tobě štvát

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:00:41
  10. avatar
    [21] kareta [*]

    Rikina: nestačilo by ji ignorovat?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:58:24
  11. [20] Rikina [*]

    Dimsy: ta paní, o které nic nevíme, sem chodí systematicky urážet všechny, kdo jí přijdou pod ruku. Ještě jsem nečetla od ní příspěvek, který by měl jiný obsah, než pošklebování a ironickou kritiku všeho a všech. Pochopitelně není v kolektivu oblíbená. Několikrát jsme jí naznačovali a i přímo psali, že pokud nezmění svůj přístup, narazí. Ona ho změnila, ale k horšímu. Bohužel. Takže se dočkala té reakce, jak vidno na "výběru". Osobně se zveřejňováním fotografií a bavením se na účet vzhledu nesouhlasím, a pokládám to za hloupé, ale dotyčnou dámu nelituji, nyní má, co chtěla. Všeobecnou popularitu.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:46:07
  12. avatar
    [19] Kuře [*]

    kareta: Netvrdím, že se chovají správně, ale nemyslím si, že to je šikana.
    bruna: On ten šikanovaný pro svoji obahjobu/obranu zpravidla nedostane šanci.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:44:02
  13. [18] bruna [*]

    kareta: jo, taky se mi to zda ubohy

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:40:21
  14. avatar
    [17] kareta [*]

    bruna: taky jsem z toho dost na rozpacích

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:40:19
  15. [16] bruna [*]

    Kuře: tak pohadat a hajit se muze snad i ten skolak . Jinak mas pravdu. Mne je ale dycky skoro vic lito tech "posmivajicich se", ze se takovy chytry zensky zabyvaji takovejma blbinama

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:39:00
  16. avatar
    [15] kareta [*]

    Kuře: Ťapina: a proč zesměšňují celou rodinu?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:37:40
  17. avatar
    [14] Kuře [*]

    Dimsy: Do školy děti chodit musí, sem ne. Pokud napíšu něco, co ostatní vyprovokuje, tak mám volbu nečíst to dál, víckrát sem nejít, pohádat se a hájit atp zkrátka nejsem bezmocná. Školák tuhle volbu nemá, ten bezmocný je.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:35:37
  18. avatar
    [13] Ťapina [*]

    Dimsy: Není. Šikana je jev vyskytující se výhradně v kolektivu, ze kterého není úniku - ve škole, na vojně, ještě tak možná v zaměstnání. Když někdo někam chodí dobrovolně, nezapadne tam, má tam konflikty, a chodí tam dál a ještě na sebe upozorňuje, tak to opravdu není šikana.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:18:37
  19. avatar
    [12] kareta [*]

    Dimsy: hm, dobrý postřeh

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:06:57
  20. avatar
    [11] Barbucháč [*]

    http://www.minimalizacesikany.cz/tiskove-zpravy/3-tiskove-zpravy/112-projekt-minimalizace-ikany-mii-do-kol-v-deseti-regionech-eske-republiky

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:06:50
  21. avatar
    [10] Dimsy [*]

    Evikus: Když se tu mluví o šikaně,všichni se rozčilujete,jak jsou děti zlé,že se vysmívají,když je někdo tlustý,hubený,s brýlema,pihatý,zrzavý,příliš chytrý,málo chytrý...Kdyby se někdo takhle vysmíval Vašim dětem,jako to děláte na Výběru té paní,o které nic nevíte,jenom se vám nelíbilo,co sem napsala,rvali byste se za ně do krve.Myslíte,že to co děláte Vy, není šikana?Že šikanují jen děti ve škole?A tak mě napadá otázka:Od koho to ty děti mají asi okoukané?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:03:42
  22. avatar
    [9] Barbucháč [*]

    (1)ne
    (2)jo

    superkarma: 0 29.08.2008, 11:59:03
  23. avatar
    [8] Kuře [*]

    Já jsem záhy pochopila, že pokud nechci mít šikanované dítě, tak při sebemenším náznaku musím jít ječet a řvát do školky/školy. A nenechat se odbýt pohádkou o dětských sporech. A pokud jde o děcko, tak mu věřit, stát za ním a nenchat ho v tom ráchat samotný.

    superkarma: 0 29.08.2008, 11:56:10
  24. avatar
    [7] kareta [*]

    na zš jsme měli báječného třídního a šikana nebyla- dolézali k nám i z ostatních tříd a záviděli nám ho- matikáře a chemikáře Holt přirozenmá autorita

    superkarma: 0 29.08.2008, 10:33:40
  25. avatar
    [6] Evikus [*]

    Dimsy: Co máš na mysli konkrétně?

    superkarma: 0 29.08.2008, 10:22:20
  26. avatar
    [5] Dimsy [*]

    A co byste chtěli po dětech,když dospělí dokážou tohle !
    http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=1986

    superkarma: 0 29.08.2008, 10:12:32
  27. [4] gentiana [*]

    (1) Jo.
    (2) Ne.

    superkarma: 0 29.08.2008, 09:24:58
  28. [3] barca111 [*]

    Neco vam povim. Kdyz se ukazalo,ze v nasi zš škole existuje sikana,tak spousta ucitelek delalo, ze nic nevidi. Mama chudak litala denne po skole a nahanela ucitelky,ze jak je to mozne ze bracha ma tohle znicene a tamto roztrhane. Lisi se,ma sklony k dyslexii a dysgrafii. Pro silne jedince bajecny priklad k ublizeni. Nekolikrat jsme ho s brachou ucili,at jim da facku a nenecha se. Ted mam syna a z dosavadniho skolstvi celkem strach.Ale jesli mu skrivi nekdo jen vlasek,tak budu hned takova mama,co tam vlitne a udela bengal. Uz nikdy neminim resit pripad sikany tim, ze si predtim vsichni budou schovavat oci,aby radeji nic nevideli!!!!!!

    superkarma: 0 29.08.2008, 08:53:25
  29. [2] Anai [*]

    Jak vidíte, následky dodnes: když píšu hodně rychle a text si po sobě nepřečtu, nasázím tam hrubky

    superkarma: 0 29.08.2008, 08:50:32
  30. [1] Anai [*]

    Ano mám. Psal se rok 1961, ZDŠ na předměstí Prahy, já s nadšením nastupovala do školy. Vydrželo mi jen krátce, nešikanovaly mě děti, ale paní učitelka. Snažili se je "vést příkladem", snažila se, aby mě šikanovali taky. Na hodně špatné okamžiky v životě člověk zapomene, zvláště jedná-li se o tak dlouhou dobu. Na 1. st. ZDŠ jsem velmi, velmi trpěla a styděla se to doma říct. Odrazilo se to samozřejmě taky na mém prospěchu - nic moc... špatný start, který mě pronásledoval až do maturity a omezil výrazně mé profesní možnosti. V 5. třídě jsem se tehdy pomstila: měly jsme napsat anonymní sloh o létech strávených ve škole, kterou jsme opouštěli. Vypsala jsem se ze svého trápení a uvedla, že paní učitelka má poměr s panem ředitelem (měli velmi přátelský vztah). Na tu dobu pokroková akce - zřejmě to četl ještě někdo jiný, protože paní učitelka si mě pozvala domů a tam se mě zeptala, co mi tak hrozného udělala, že jsem se jí tak pomstila.... asi měla průser... a víte, že jsem jí to moc a moc přála??? Ptáte se, PROČ? Byli jsme mnohem bohatší, než lidé z okolních nájemních vilek (my měli vlastní), naše domácnost vypadala jinak, žili jsme jinak, já chodila oblečená jinak... otec byl - dnes by se řeklo celebritou, miláčkem fanynek... prostě opět závist, vlastnost, kterou dodnes neumím pocítit a proto mně tolik, tolik vadí a ubližuje.

    superkarma: 0 29.08.2008, 08:48:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme