Zdraví

Sháníte homeopatika? Nemá je každá lékárna

Nedávno jsem se při shánění homeopatického přípravku pořádně proběhl. Některé lékárny homeopatika vůbec neberou, jiné je jen objednávají, málokteré pak mají na skladě. Důvod? Nepovažují je za léky...

homeopatika

Co člověk, to jiný názor na homeopatika. Většina lékařů je za léky nepovažuje, zdravotní pojišťovny na ně nedoplácí. Najdete ale i lékaře, kteří homeopatika předepisují. Ponechme ale stranou problém toho, zda vám mohou, či nemohou homeopatika pomoci, pojďme se podívat na jejich dostupnost.

Do lékárny na lov

Patřím do skupiny obyvatel, která homeopatikům věří. A mám štěstí i na doktorku, která se i touto alternativní léčbou zabývá. A tak jsem se nedávno vydal na lov jednoho z přípravků firmy GUNA. Kam jinam než do lékáren.

„Homeopatika nevedeme, majitel lékárny si to nepřeje,“ dozvěděl jsem se od magistry v první z nich. Z pohledu magistry jsem měl pocit, že jsem méněcenný jedinec.

  • Poučení první: Některé lékárny homeopatika nevedou. Nepovažují je za léčiva.

V další lékárně byli vstřícnější. „Jéje, to nemáme, ale mohu vám to objednat. Bylo by to tady zítra nebo pozítří.“ Poděkoval jsem a přípravek si objednal. Při jeho výdeji mě pak zarazila cena, protože v jiné lékárně byl o dost dražší (rozdíl dvou a tří stovek už je znát).

  • Poučení druhé: Cena homeopatik není nijak regulovaná. Vyplatí se zjistit si, kde je mají nejlevnější.

Internetové pátrání

Dorazil jsem domů a začal nad problémem uvažovat. Napadlo mě také, zadat si firmu GUNA do internetového vyhledávače a zjistil jsem, že má velice přehledné stránky s odkazy na lékárny, kde jsou jejich přípravky k sehnání. Podobně to mají i další firmy, vyrábějící homeopatika (třeba BORION).

Při téhle procházce po internetu jsem také zjistil, že dnes již existují lékárny, specializované naopak pouze na homeopatika, tak zvané homeopatické lékárny. V některých dokonce vyrábí vlastní léčivé přípravky (obdobně jako jsme tomu zvyklí z klasických lékáren).

Z toho plyne...

  • Závěrečné poučení: Předepíše-li vám lékař homeopatikum, ušetřete si lítání i peníze a nejprve si přípravek najděte na internetu u jeho výrobce, pak už půjdete najisto.

Kam dál?

   
08.01.2013 - Alternativně - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [41] Petulinka999 [*]

    Zdravím všechny příznivce homeopatik, pokud nemůžete homeopatika sehnat, nebo je u vás mají drahá, pak doporučuji se mrknout na: http://www.kezdravi.cz/

    Já si tady objednávám pravidelně, ceny se mi zdají fajn.

    superkarma: 0 13.12.2013, 16:14:04
  2. avatar
    [40] Claire [*]

    už vím, že fungují

    superkarma: 0 18.05.2013, 17:12:28
  3. avatar
    [39] hubajda [*]

    step1 — #3 to stejne aj u nas

    superkarma: 0 28.04.2013, 12:11:24
  4. [38] MaVy [*]

    naštěstí u nás jsou lékárny vstřícné-musím uznat i lékaři,včetně pediatra -a homeopatika bud mají nebo do druhého dne objednají

    superkarma: 0 04.04.2013, 11:01:28
  5. [37] MaVy [*]

    monkee — #36 souhlas od téhle firmy jsem je používala také na syna-zoubky,nechut jíst a byla jsem NAPROSTO SPOKOJENÁ

    superkarma: 0 04.04.2013, 10:59:12
  6. avatar
    [36] monkee [*]

    Zkušenosti mám podobné jako autor článku, souhlasím s názorem Suzanne.

    Škoda té chyby v uvedeném názvu firmy na homeopatika BOIRON. Svého času mi velice pomohla.

    Nevěřící Tomášové si sami uzavírají cestu, ale to už je pouze na jejich vědomí a svědomí.

    1. na komentář reaguje MaVy — #37
    superkarma: 0 04.04.2013, 09:32:57
  7. avatar
    [35] tepito [*]

    začínám jim věřit...Sml16

    superkarma: 0 20.03.2013, 19:03:04
  8. avatar
    [34] marde [*]

    Syn bral při chrapotu Homeovox a zabralo toSml22

    superkarma: 0 14.03.2013, 20:51:56
  9. [33] jithule [*]

    zajímavý

    superkarma: 0 14.03.2013, 18:39:27
  10. [32] free [*]

    Rikina — #31 Jsou i doktoři, kteří homeopatika doporučují, co jejich svědomí?

    superkarma: 1 07.03.2013, 20:12:07
  11. [31] Rikina [*]

    Suzanne — #30 ovšem, co jiného je diskuze, než hra se slovíčky. Dalo by se říci, že článek mimoděk otevřel zajímavý aspekt - jak už jsem psala, kdybych hypoteticky byla lékárníkem, nebudu se bránit prodávat homeopatika nebo možná i veverčí ocásky, protože fakt, že osobně nevěřím v jejich účinek, ještě neznamená, že na tom nemohu pragmaticky vydělávat. Náš zákazník - náš pán. Ale na druhou stranu dle výše psaného zřejmě existují i majitelé lékáren, pro které je vlastní přesvědčení hodnotnější mamonu, a svědomí by jim nedovolilo prodávat lidem něco, o čem mají pochybnost. A teď je to špatně - protože pak homeopatika nejsou ve všech lékárnách, nebo je to dobře - že se myslí i na morální stránku věci a ne jen na prachy? Sml80

    1. na komentář reaguje free — #32
    superkarma: 0 09.01.2013, 00:49:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Suzanne [*]

    Rikina — #29 Právě že to je jen polovina a většina smrtelníků obvykle nemá ani potuchy, o čem fyzici hovoří. 

    A když jsme u srovnání s veverčími ocásky, zřejmě je tu ten rozdíl, že homeopatií se prostě dost lidí aktivně léčí a skutečně i vyléčí. Nemusí se ti to líbit Sml30 Ale minimálně je po tom poptávka, po veverčích ocáskách evidentně ne. Ať už používáš jakkoli vtipná přirovnání, na věci to nic nemění, je to jen hra se slovíčky Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #31
    superkarma: 1 08.01.2013, 23:51:15
  2. [29] Rikina [*]

    Suzanne — #27 však i šamanskými tanci se zabývají odborníci... Přednáška atomového fyzika by jistě byla zajímavá, nicméně se vtírá otázka, pokud tedy ten pán ví, co má být objeveno, tak proč už to neudělal a nemá za to Nobelovu či jinou cenu? Sml80 Jasně, na některých objevech je práce jak na kostele a stojí to šílené peníze, ale vědět, co se má objevit, to už je polovina úspěchu.

    Jinak souhlasím, každý ať se léčí, čím chce. Jen by mě zajímalo, pokud by autor článku pojal myšlenku léčit se kupříkladu veverčími ocásky, jestli by si taky stěžoval, že je nemají v každé lékárně, a že jejich cena není regulovaná. Sml80 Přitom je to stejné - homeopatika i veverčí ocásky nejsou léčivo, ale obchodní artikl, a jako takový se holt někde prodává a jinde ne, a má různou cenu.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #30
    superkarma: 0 08.01.2013, 23:20:34
  3. avatar
    [28] Suzanne [*]

    Rikina — #26 Možná by tě zajímala ona přednáška atomového fyzika o tom, co všechno ještě má být objeveno. Ale já se do toho pouštět nemůžu Sml30

    superkarma: 0 08.01.2013, 21:08:25
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Rikina — #26 Tak proč to kupříkladu tělo (zvíře, dítě) nepochopí u klasického léku? Sml80 Na virové infekce je buď drahé a nedostupné antivirotikum, nebo nic. Čekat. Když vím, co zabírá, přijde mi to čekání zbytečné. Pokud je někdo příliš poškozený opakovaným podáváním antibiotik, je alternativní léčba prostě na místě. Na to, aby to bylo srovnatelné se šamanovým tancem, se tím zabývá příliš mnoho odborníků.

    Ale tohle není debatní liga, každý ať se léčí čím chce Sml16

    1. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 0 08.01.2013, 21:05:48
  5. [26] Rikina [*]

    Suzanne — #25 ono i dítě a zvěř pochopí, že se děje nějaká snaha jim pomoci od potíží, a už to může mít kladný výsledek. Kromě toho organismus lidský i zvířecí má úžasné schopnosti přirozené regenerace, a zhusta se dokáže uzdravit i bez jakýchkoli zásahů zvenčí, případně šamanovým tancem. Homeopatika chápu zhruba na stejné úrovni. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #27
    2. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 08.01.2013, 20:54:02
  6. avatar
    [25] Suzanne [*]

    pajda — #19 Sml80 Nevím. Já chodila k dětskému lékaři - homeopatovi, jeho instrukce jsem dodržovala, ale s jídlem tam nic nebylo, s účinností problém nebyl. Ale tyhle nuance jsou často odlišné i u klasických léků, tedy co lékař, to názor.

    Rikina — #18 Ano, tohle je důležité vysvětlit hlavně dětem a zvěři, kdy si uzdravit mají a kdy ne Sml33

    1. na komentář reaguje Rikina — #26
    superkarma: 0 08.01.2013, 18:28:15
  7. [24] ar [*]

    U nás je v okolí 20km všechny lékárny objednávají mimo jediné,dcera je někdy užívá a zabírají jí lépe než klasické léky,její doktorka jí je dala na vyzkoušení a pak už nebylo nic jiného pořeba.Cena je opravdu šílená,ale co nadělám.Znám i lidi kterým nezabraly,takže opravdu jak na koho,zajímalo by mě,čím to může být

    superkarma: 0 08.01.2013, 15:37:08
  8. avatar
    [23] blesksoft [*]

    u nás na syna zabírají se 100% účinkem a na dceru vůbec a to syn je alergik astmatik a má svoje léky a když dostane rýmu nebo kašel nasadíme homeopatika a za chvíli je v pohodě do dcery která je jinak zdravá můžu homeopatika cpát horem dolem a stejně skončíme u klasických léčiv takže synova nemoc 3 dny dcery tak 7-10 dnů

    superkarma: 0 08.01.2013, 13:57:17
  9. avatar
    [22] ekleinovka [*]

    Nekupuju, zkusili jsme jednou, peněz jsem zaně dala opravdu dost a účinek u dcery žádný

    superkarma: 0 08.01.2013, 13:46:14
  10. avatar
    [21] Jindriska8 [*]

    Pouze kupuji bilinkové čaje.Sml16

    superkarma: 0 08.01.2013, 12:39:16
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Rikina — #18 Sml67Sml22

    superkarma: 0 08.01.2013, 12:18:20
  12. avatar
    [19] pajda [*]

    Suzanne — #17 vyzkoušej to, účinek je opravdu jiný. Chodila jsem k MUDře, která dělá oboje a k tomu ještě další alternativní metodu, a pomáhá i lidem s rakovinou. Ale neváhá nasadit klasiku, když jde o něco, na co homeopatie nestačí. Je prostě schopna poznat, kdy už to není "na bylinky".

    1. na komentář reaguje Suzanne — #25
    superkarma: 0 08.01.2013, 12:09:35
  13. [18] Rikina [*]

    Mám dojem, že to funguje, pokud je člověk v podstatě zdravý a potřebuje jen nějak povzbudit. Na to ovšem stačí i zelený čaj, nebo červené víno... ale mít lékárnu, tak se neodříkám prodávat to, protože je to prostě kšeft, lidi to chtějí, tak proč by to nemohli koupit zrovna u mě. Sml80 Sml57 Otrávit se tím snad nikdo nemůže, předpokládám.

    1. na komentář reaguje wich — #20
    2. na komentář reaguje Suzanne — #25
    superkarma: 0 08.01.2013, 12:05:20
  14. avatar
    [17] Suzanne [*]

    Vzhledem k tomu, že homeopatiky léčím sebe i potomka téměř dvacet let, vlastně celá širší rodina se tak léčí, mám s nimi jen dobré zkušenosti. Na složitější věci jsem vždy navštívila homeopata, lehčí věci jako viróza, malá poranění, ztráta hlasu, se řešily doma, aby se následně doladily ještě celkově za účasti odborníka. Ale musím říct, že dřív byly lékárny zásobeny lépe. Když jsem sháněla určité léky na podporu hojení po synově úrazu, oběhla jsem několik lékáren, než jsem sehnala, následné dávky už jsem objednávala.

    pajda — #12 Vidíš, to jsem ani netušila, homeopat mi kladl na srdce pouze zákaz pasty s mentolem, jinak jsem mohla jíst před i po, nic to na účinnosti neměnilo.

    wich — #5 Teorie "stop molekul" mi přijde naprosto logická, obzvlášť poté, co jsem si o tom povídala se strýčkem jaderným fyzikem. Jsou prostě věci, na které optika současné vědy zatím nedohlédne (i v té jaderné fyzice). Ale to je jen moje soukromá douška Sml16

    1. na komentář reaguje pajda — #19
    superkarma: 0 08.01.2013, 11:55:05
  15. avatar
    [16] wich [*]

    kapkamore — #8 Proč ne? Někdy není jiná možnost než léky objednat Sml80

    superkarma: 0 08.01.2013, 11:46:27
  16. [15] V19 [*]

    homeopatika používam skôr na  prevenciu nie liečbuSml15

    superkarma: 0 08.01.2013, 11:18:30
  17. [14] DCOlga [*]

    Nemám zkušenosti, nemůžu posoudit.

    superkarma: 0 08.01.2013, 11:07:25
  18. [13] Trefa [*]

    Trefa:mam vyskousene ze nepomahaji tak jak se rika.treba pri bolesti kolen.

    superkarma: 0 08.01.2013, 11:00:06
  19. avatar
    [12] pajda [*]

    Homeopatika užívám jako prevenci a sama si je neordínuji. Jejich užívání tak, aby měla účinek, je totiž dost problémové - dvě hodiny po podání nejíst, hodinu před tím taky ne, nejíst ostrá jídla, vynechat kosmetiku, zubní pastu s mentholem..podle mě, když bych dodržela všechna nezbytná opatření, zlepší se mi zdravotní stav sám od sebe, ale vím, že třeba při operacích mě výrazně zkracují dobu hojení. Pokud jde o lékárny, tak to za mě řeší moje lékařka, která dělá jak klasickou, tak alternativní medicínu. POsílá mě tam, kde lék mají a není líná si to ověřit telefonicky.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #17
    superkarma: 0 08.01.2013, 10:57:41
  20. avatar
    [11] Věrulinka [*]

    Sml23

     necpu se s nimi, nemají účinek, co je uváděn Sml23

    superkarma: 0 08.01.2013, 10:04:22
  21. [10] babca [*]

    nepoužívám,nevěřím jim

    superkarma: 0 08.01.2013, 09:36:19
  22. [9] macamala [*]

    sama osobní zkušenost nemám, ale sestra ji má a velmi pozitivní.

    superkarma: 0 08.01.2013, 09:29:53
  23. avatar
    [8] kapkamore [*]

    Léky mi předepisuje lékař, po internetu bych nikdy léky nekupovala..

    1. na komentář reaguje wich — #16
    superkarma: 0 08.01.2013, 09:22:41
  24. [7] MaVy [*]

    s velkým úspěchem jsem homeopatika používala,když synovi rostli zuby,paráda byli jsme moc spokojeníSml16

    superkarma: 0 08.01.2013, 09:07:31
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    Homeopatika mne nepřesvědčila. nevyhledávám je a u lékaře je odmítám. Princip jejich fungování není argumentem, ale spíš kvasnicemi na průšvih.

    superkarma: 1 08.01.2013, 09:04:56
  26. avatar
    [5] wich [*]

    Ty "stopy molekul" mě neoslovují ani na internetu ani u homeopata. Pokud je člověk nemocný, má se léčit lékem k tomu určeným. Jinak to dopadne blbě. Např. pan kníže, dosud si chudák myslí, že ho manželka vytáhla z boreliozy homeopatiky a on zatím v parlamentu pospává, huhňá, padá mu víčko...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #17
    superkarma: 0 08.01.2013, 09:02:18
  27. [4] magic11 [*]

    homeopatika i většinu léků do domácí lékárničky objednávám přes internet, vyjde mě to mnohem levněji, jak jsem zjistila

    superkarma: 0 08.01.2013, 08:51:52
  28. [3] step1 [*]

    U nás je většina lékáren nemá, ale ochotně objednají.

    1. na komentář reaguje hubajda — #39
    superkarma: 0 08.01.2013, 08:48:55
  29. avatar
    [2] blesksoft [*]

    u nás je naštěstí mají a do zásobu nakupuju na internetu

    superkarma: 0 08.01.2013, 08:09:51
  30. [1] lidicka [*]

    To není žádná novinka, homeopatika opravdu nevedou všechny lékárnySml23

    superkarma: 0 08.01.2013, 05:39:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme