Po krásném, plochém a dokonalém břiše sní snad každá žena. Sněním se k němu nepřiblížíme ale ani o píď. Tou správnou cestou je cvičení a zdravý životní styl. Kdy s tím začít, pokud jsme ještě nezačaly? Přeci hned teď!

Než se pustíme do samotných tipů na to, jak zamakat na krásném a plochém středu těla, možná je na místě říci si nějaká fakta:

Existují dva typy břišního tuku. Tím prvním je ten viditelný, ten, co lze jednoduše chytit společně s kůží mezi prsty. To je také ten, co velmi rád „přetéká“ přes okraj kalhot. Tomu druhému se říká viscerální. Je uložen mezi orgány, které chrání. Mít v těle určité množství tohoto tuku je naprosto v pořádku, náš organismus z něj bere energii. Je-li ho ale přespříliš, vede to ke zdravotním komplikacím. Co je ale u těchto dvou tuků podstatné, tak fakt, že zhubnout podkožní tuk a zhubnout ten viscelární, jsou dvě zcela odlišné věci. A právě v tom druhém případě vám nekonečné série sedů-lehů zase tak k užitku nebudou. Začít by se mělo hezky ze široka, tam, kde by vás to možná ani nenapadlo.

břicho

Vyvarujte se stresu

Ukládání tuku má na svědomí mimo jiné i stres, resp. stresové hormony. Ty nás pak nutí jíst a jíst, tolik, že to tělo nestíhá spalovat a následně ukládá do tukových zásob.

Spěte

Málo spánku souvisí s bodem číslo jedna. Málo spánku vede ke stresu. Málo spánku probouzí hormon ghrelin, který chuť k jídlu. Spěte, neponocujte, zkuste si zavést režim. Obecně platí, že ženy, které spí pravidelně, dodržují podobné časy ulehnutí a vstávání, mají mnohem méně tělesného tuku než ty, co se touto radou neřídí.

Necvičte jen břicho

Celkem častou chybou u lidí, kteří se snaží shodit „pneumatiku“ je ta, že se zaměří na tu jednu partii. Špatně. Tuk neodchází jen z jednoho místa, ale vždy z celého těla. A to, že z jistých částí těla mizí rychleji než z jiných, je dáno geneticky. Takže pokud posilovat, tak nejlépe tehdy, když se předtím zapotíte u nějakého sportu, při němž budete spalovat na maximum (běh, kolo, lyže...).

kolo

Nejezte light

Zapomeňte na potraviny, které mají nálepku „nízkotučné“ nebo „light“. Tuk není nepřítel. Ten, co je obsažený v ořechách, avokádu, semínkách a dalších potravinách je naopak tělu prospěšný. Pokud něčemu dát sbohem, jsou to sladkosti a nezdravé uzeniny.

A co nás čeká příště? Účinné tipy a cvičení pro krásné a ploché bříško. S body výše začněte směle klidně hned...

Také si přečtěte:

Reklama